2011

Hoofdstuk 4:

Walkthroughs door: Louis Koot

Na het Loadscherm ben je weer in de smalle tunnel waar je aan het einde van Hoofdstuk 3 in bent beland. Dit is een kort hoofdstuk en het loopt niet goed af voor Atlas. Het level is eigenlijk simpel en in het kort komt het hier op neer.....Volg de tunnel, schakel onderweg een Turret uit en grijp een Audio Diary. De tunnel brengt je uiteindelijk bij een Schakelaar waarmee je de deur van de duikboot Docking Bay moet openen, zodat Atlas naar binnen kan. Daarna vecht je je een weg naar de Docking Bay en.......verdwijn je naar Hoofdstuk 5: Arcadia......Maar zo als dat zo vaak gaat in het Leven.........zo simpel als ik het hier nu eventjes snel schets gaat het niet.....Gelukkig maar want anders zou er voor mij geen Eurocent te verdienen zijn..,.......

Wel.....volg de tunnel.....na enige stappen beland je in een grot....Je bent beland in de schuilplaats van de smokkelaars. Atlas meld zich weer en hij zegt dat bij de deur staat van de Docking Bay, maar de deur zit op slot dus hij kan er niet in. Of je maar even wil opschieten.........Links in de grot staat een Gene Bank aan de muur en rechts van de Gene Bank gaat de tunnel verder.....

Wel....je weet nu inmiddels wel waar een Gene Bank voor dient......dus als je er behoefte aan hebt om je diverse Plasmids en Gene Tonics eens om te ruilen dan ga je je gang maar......maar ik zou het niet doen. Volg de tunnel verder en je beland in de 2e grot.

In deze 2e grot staat een machine en wat kisten en......Pas op......Achterin de grot staat een Turret en dat kreng neemt je gelijk onder vuur. 
Wel......schakel de Turret uit en ren er dan naar toe want je kunt er een Audio Diary oprapen.

Grijp de Audio Diary en luister ernaar terwijl je omdraait. Je kijkt weer naar de machine en ziet dat de tunnel, achter de 2 stenen,  verder gaat en omlaag gaat. 

Volg de omlaag lopende tunnel dus verder en plunder, in de bocht, het Freak lijk en ga verder en......
Je bereikt dan grot 3 alwaar je dan zicht krijgt op de grote duikboot die in de Docking Bay ligt. 

Atlas meldt zich weer en gilt dat je de "Control Booth" moet vinden en daar de schakelaar van de deur moet activeren. 
Dit is echter een eindgrot.....maar kijk naar links en.....je ziet een driehoekig gat in de muur.

Kruip dus door het gat en volg de tunnel dan verder en....je beland in grot 4.......
De uitgang van Grot 4 is geblokkeerd door een berg puin maar gelukkig liggen er 2 ijzeren pijpen over de puinberg...

Loop dus over de bovenste pijp de berg puin op en.......

Boven op de puinberg zie je dan hoe je route verder gaat, dus spring omlaag en ga naar het dichte hek. 
Zap het hangslot van het hek met "Electric Bolt", of knal het stomweg stuk, en het hek gaat open....

Wel....ga verder en.....je beland in de "Control Booth" alwaar het "Control Panel" je vrolijk staat toe te lachen......

Wel............Activeer het "Control Panel" en........blijf rustig door de ruit zitten kijken naar wat er gaat gebeuren......

De deuren van de "Control Booth" knallen dicht.......Je zit opgesloten........Maar......Atlas komt nu de Docking Bay binnen.........In de duikboot zit dus Moira en Patrick, de vrouw en het zoontje van Atlas, opgesloten. Moira en Patrick zijn door Andrew Ryan in de duikboot opgesloten om Atlas te straffen. Atlas meld dat ie het luik van de duikboot niet kan openen om zijn vrouw en zoontje er uit te halen.

 Atlas probeert dan om de duikboot te openen via een console maar dan horen we Andrew Ryan die niet wil hebben dat Atlas zijn vrouw en zoontje red.......Atlas gilt dan dat er Freaks bij hem opduiken en.....er ontploft iets en er knalt een lijk tegen de ruit. Atlas is volkomen in paniek maar bij jouw gaat nu de uitgang weer open....Atlas gilt dat ie moet vluchten en dat jij zijn vrouw en zoontje uit de duikboot moet komen halen.....

Ok....de deur achter je is weer open.....dus ga de "Control Booth" uit en........Wel.....vecht je een weg door de gang/tunnel, naar beneden, naar de duikboot......Je krijgt te maken met gewone Freaks, met Nitro-Freaks en met een paar Spider Wijven....Kill ze allemaal, dus kortom....overleef het..... Gelijk als je uit de "Control Booth" stapt duikt het 1e Spider Wijf al op.....Kill het wijf, voor ze haar web om je heen spint........Vergeet niet om je Research Camera te gebruiken voor die Freaks waar je nog niet het hoogste Research Level voor hebt bereikt.

Ga verder door de grot en kill onderweg de Freaks die opduiken. Her en der liggen en staan van die gastanks, die je kunt opblazen. Ook liggen er olieplassen op de vloer, die je in de fik kunt steken met "Incinerate". Links achter in de grot gaat je route, via een trap omlaag, verder...,...

Dus de trap af en naar links en je ziet dan de ingang naar de Docking Bay.....Er duikt weer een Spider Wijfie op en als je met haar hebt " gedeald" ga je verder. Vlak voor de Docking Bay is er dan, rechts, een afgesloten nis waar je nog een Audio Diary kunt vinden.

 Zap met "Electric Bolt" het hangslot van het hek en ga dan de nis in en raap de Audio Diary op en luister er naar. Je stapt de nis weer uit en loopt dan verder naar het blauw verlichte tunneltje en.....vlak voordat je het tunneltje in wilt stappen blaast Andrew Ryan dan de duikboot, met daarin de vrouw en zoontje van Atlas, op....BOEM......

Je hoort Andrew Ryan die "uitlegt" dat dit de straf is voor wat Atlas hem heeft aangedaan.
Loop via het tunneltje de "Docking Bay" in en.....

 Atlas is ten einde raad en gilt dat je moet maken dat je naar Arcadia komt.......
........Linksachter is de Poort naar Arcadia, dus ga door die poort...

Je bent dan bij de loopbrug en aan de overkant is de sluis naar Arcadia. 
Maar je kunt hier nog even een Audio Diary scoren, die vlak voor je bij de kist ligt...

Grijp dus de Audio Diary en luister nog even naar het gezeik van Peach Wilkins en ga dan verder over de brug en duik de Luchtsluis in.....

Activeer in de luchtsluis de "Draaiwiel  deur", waar de grote "R" op staat en.........Loading en daarna ben je dan beland in:

Hoofdstuk 5:

Walkthroughs door: Louis Koot

Freaks zijn in deze game "mobiel", dat wil zeggen dat ze binnen hun omgeving rondzwerven. Ook reageren Freaks op wat jij doet. 
Ik ga je in deze Bioshock Walkthroughs echt niet elke Freak aanwijzen die je tegenkomt want dat is echt onbegonnen werk. 
Alleen Freaks die echt belangrijk voor je zijn zal ik voor je aanwijzen. 
Voor de rest moet je zelf gewoon je ogen openhouden en zelf bepalen hoe jij met de Freaks wil afrekenen, al naar gelang de mogelijkheden die je hebt.

NB: Vergeet niet om de Research Camera te gebruiken op Freaks, Big Daddy's, Turrets, Camera's waarvan je nog niet het hoogste Research level hebt behaald. Het levert je gratis Bonus Gene Tonics en soms een gratis Plasmid op. Ik ga dit niet steeds tegen je zeggen.

Aan het einde van Hoofdstuk 4 heb je in de luchtsluis de "R" deur geactiveerd en die deur is nu geopend. Stap dus uit de luchtsluis en.....
Blijf even staan en luister naar Atlas en dan naar  Andrew Ryan en daarna weer naar Atlas.....

Atlas zegt dus dat je naar de "Rolling Hills" moet en je nieuwe opdracht is om nu eerst het Metro Station te bereiken.......Verderop in de gang staat een stapeltje kisten. Loop door naar de kisten. Het zijn Smokkelaars kisten en de kist die op de grond staat is open en kun je plunderen en dat moet je ook zeker doen...

Verzamel zoveel mogelijk spullen voor de "U-Invent" machines:

Vanaf nu raad ik je aan om dit soort smokkelaars kisten te plunderen en ook om alles wat je her en der tegenkomt te pakken. Het meeste wat je uit de kisten pakt en op de grond vindt is Junk en lijkt op het 1e gezicht niet van belang, maar je zult vanaf nu ook de zogenaamde "U-Invent" machines tegenkomen. In deze "U-Invent" machines worden dan je her en der opgepakte Junk omgevormd tot bruikbare items. Dus plunder steeds de kisten die je tegenkomt en raap ook steeds de spullen op die her en der op de grond liggen. Plunder ook de Lijken en alle andere kisten die je tegenkomt, voor bruikbare spullen in de "U-Invent" machines.

Begin dus meteen maar met het plunderen van de ene kist die voor de stapel kisten op de vloer staat. Je haalt een lege Hypo uit de kist

Spring dan op de kist en spring er aan de andere kant weer af om voorbij deze kisten te geraken.

De volgende kist bevat niets van belang, dus loop door naar de kist die verderop tegen de muur aan staat en plunder die kist.

Ik haalde een blikje Kerosine uit deze kist. Ga verder en kruip dan onder de pijp door en ren dan de trap op....

De kisten op de trap bevatte bij mij niets, dus ren verder omhoog en breek dan met je Tang het hangslot van de deur om de deur te openen....

Je beland in de:

De Tea Garden:

Deze Tea Garden bestaat uit 3 zalen en je bent nu in de voorste zaal, wat een begraafplaats blijkt te zijn. Er staat een gebouwtje in het midden en achter het gebouwtje zie je een deur met 2 fakkels waarvan alleen de linker fakkel brand. Ga naar de "Fakkeldeur".

De "Fakkeldeur" is dicht en wil ook niet open als je er tegenaan gaat staan duwen. De linker fakkel brand maar de rechter fakkel brand niet. Steek dus de rechter fakkel ook in de fik met "Incinerate" en.....De deur gaat open.

Ga naar binnen en plunder de Smokkelaarskist...

Ik haalde een Rubberenslang en een tubetje Lijm uit deze kist. Ga dan naar achter de kist en raap wat Proximitygranaatjes van de vloer. In de muurnis leunt een tank met Kerosine en er staat nog een kist.

Grijp de Kerosine en kijk of er wat van belang in de kist zit. Ga terug naar buiten en dan, voorbij het gebouwtje, rechtsachter door de poort en je beland in de 2e zaal van de Tea Garden.

Je staat voor een bruggetje in het pad. Ga niet over het bruggetje maar kijk naar links. In het beekje ligt een lijk en ook wat flessen. 

Spring het beekje in en waad door het water naar het lijk. Plunder het lijk en pak alle items op die je maar kunt oppakken uit het beekje. Ga dan de rechter oever op en.....Je ziet dan een Camera in het gras liggen. Bij de Camera ligt ook een Filmrolletje. Verderop, in de hoek, ligt een Audio Diary op je te wachten bij de omgevallen stoel

Grijp de Audio Diary en het filmrolletje, als je niet genoeg filmrolletjes meer hebt. Loop dan richting de omgevallen stoel en kijk dan rechts, naar de "Arcadia Glens" deur. Er verschijnt een Vrouwtje Spook bij de deur, dus kijk op je gemak naar de scŤne...

Het spook verdwijnt dwars door de deur. Draai linksom en ga nu dan de Audio Diary oprapen, bij de omgevallen stoel in de hoek...

Luister naar de Audio Diary terwijl je terug loopt naar de "Arcadia Glens" deur. Ga door de "Arcadia Glens" deur. 

Je bent dan in de 3e zaal van de Tea Garden. Recht voor je staat een bankje en bij dat bankje ligt een Audio Diary. Maar eerst verschijnen er 2 spoken op het bankje. 

Het vrouwtje is het spook dat je zonet ook zag. Ze heeft hier een afspraakje met haar vriendje Dieter Sonneklab. Dietertje is geil en gelukkig voor Dietertje heeft het vrouwtje er ook wel zin in. Als deze scŤne voorbij is loop je door naar het bankje en raap je er de Audio Diary op.

Terwijl je de Audio Diary beluisterd volg je het pad verder naar rechts. Halverwege zie je dat de toegangsdeur van "Arcadia Glens" volledig geblokkeerd is. 

Loop dus verder en in de bocht kun je dan nog een Audio Diary oprapen, bij de gele stoel.

Raap ook de EVEhypo op, als je die kunt gebruiken, en ga verder via de deur terug naar de middelste tuin. 
Loop door naar de Boom en dan naar links en ga door de "Rapture Metro/Arcadia Glens" deur

Je beland in een soort mijngang en heel even zie je, rechtvoor je, je 1e Houdini Freak opduiken, die echter zichzelf gelijk weg teleporteert.
Je zult de Houdini echter zometeen weer tegenkomen.

Houdini Freaks:

Houdini's zijn er als mannetjes en als vrouwtjes en ze zijn snel. Houdini's kunnen zich onzichtbaar maken en ze teleporteren zichzelf weg om dan achter je weer op te duiken. Houdini's schieten met vuur. Vlak voor een Houdini echt zichtbaar wordt zie je een grijze "wolk" en ze verdwijnen ook weer als een grijze "wolk". Zodra je dus de "grijze "wolk" ziet begin je er maar op te schieten. Je moet ook je Research Camera gebruiken op de Houdini's want ook Houdini's geven je research Bonus. Het beste kun je Houdini's eerst zappen met "Electric Bolt" of "Winterblast". Terwijl ze dan "verlamd" staan neem je de foto met de Research Camera en dan maak je het karwei snel af met je vuurwapens.

Ok....je bent nog steeds in de Tea Garden, maar nu dus in een soort mijngang. Die Houdini Freak heeft zich zelf weg geteleporteert. Als je naar rechts kijkt dan zie je de trap naar de boven maar ga daar nog niet naar toe. Ga eerst naar links want daar kun je in een "waterige" kamer wat Ammo oprapen. Als je dan terug loopt naar de trap dan duikt die Houdini weer op......

Je krijgt weer geen kans om de Houdini te killen want de klootzak zapt zich zelf gelijk weer weg. Ga door naar de trap maar ga nog niet gelijk omhoog. Achter de trap is ook nog een ruimte waar je ook nog wat spullen kunt oprapen. Ga dan via de trap naar boven en het is zeer waarschijnlijk dat je op de trap die Houdini weer tegen komt.

Boven gekomen ben je dan op een ruime zolder beland en hier kun je dan die Houdini gaan killen........

Kill dus de Houdini.......Dus als de Houdini zichtbaar is dan zap je hem/haar snel met "Electric Bolt" om de Houdini te verlammen en dan knal je hem/haar wat blauwe bonen door het lijf. Plunder het lijk en ga dan deze zolder verder doorzoeken. Rechts is een ruime inham waar een Gene Bank aan de muur hangt. Bij de ramen kun je een Audio Diary oprapen en beluisteren.

Deze zolder heeft 2 kruipruimtes waar je nog wat spullen in kunt vinden. De ene kruipruimte is open maar de andere heeft een luik dat je eerst moet openen.

In de al open kruipruimte kun je o.a een Auto-Hacktool oprapen. In de dichte kruipruimte zit een lijk die je kunt plunderen. Je moet wel eerst het luik openen.

Pas wel op.....want het binnen gaan van de dichte kruipruimte is een "Trigger" waardoor er een Freak verschijnt op de zolder, dus hou hier rekening mee als je de kruipruimte weer uit kruipt. Ok....als je klaar bent op deze zolder dan verdwijn je door de deur en je beland dan op de doorloop, boven de Tea Garden waar je daarnet was.

Kill de Freak die op je af komt gerend en kill ook de Freak die aan de overkant op het balkon verschijnt. 
Verder is er hier niet te doen dus loop door en verdwijn door de volgende deur naar de volgende zolder.

PAS OP......FREAKS en een TURRET "verwelkomen" je hartelijk en nodigen je uit om het feest met hen mee te vieren. Bedank de Freaks door ze snel en vakkundig te killen. Links is een dichte deur met een elektrische deuropener. Rechts staat een "Circus of Value" en daar staat ook de Turret.

Zap en Hack de Turret en Hack dan de "Circus of Value" en koop dan Ammo. 
Ga dan naar de dichte deur en zap het deurslot met "Electric Bolt" om de deur te openen en plunder dan de diepe kast.

Je kunt dan verder deze zolder verlaten via het gangetje, maar je kunt hier ook nog een Safe hacken die in een kruipruimte staat. 
Rechts hangt een Healthstation en daar staan ook een aantal planten. Achter de Healthstation zie je een luik in de muur.

Ga naar het luik en buk dan en maak het luik open. Kruip dan de kruipruimte in en Hack de safe open en haal er de items uit.

Kijk naar rechts en....je ziet weer een luik in de muur. Open ook dat luik en.....wacht........Je kijkt een zijkamer in en ziet een Freak. 
Ook zie je dat er 2 Elektrische "Trapwires" zijn geplaatst en die dingen zijn dodelijk....

Als je mazzel hebt dan loopt die stomme Freak door 1 van die 2 "Trapwires" en zie je wat die krengen doen. De Freak dood zich zelf dus. Er steekt nog een "Trapwire" aan de tafel en je kunt die dingen verwijderen met "Telekinesis". Later in de game zul je de Kruisboog bemachtigen waarmee je dit soort "Trapwire" Speren dan ook zelf kunt plaatsen. Wel.....kruip uit de kruipruimte en plunder het Freaklijk en doorzoek dit kamertje en ga dan weer naar buiten via de deur.

Volg de bordjes "Rapture Metro", dus daal de trap af en kill beneden nog een Freak..

Rechts achter ga je dan verder door het gangetje en.....je bereikt dan de "Arcadia Glens" deur. 
Je bent hier dus nu aan de andere kant van de hoop puin. Ga door de Arcadia Glens deur

Arcadia Glens:

Zodra je binnen komt zie je hoe een Freak wijf wordt "gekookt"....

Het Freak wijfie overleeft het niet. Loop ook de treden op. Je kunt dan linksaf en rechtsaf. Je route gaat linksaf verder maar ga eerst rechts. 
De gang loopt dood maar in de verte zie je nu je eerste "U-Invent" machine bij de achtermuur staan.

Vlak voor de "U-Invent" ligt een lijk op de vloer. Plunder het lijk want dit lijk heeft spilletjes die je in de "U-Invent" kunt gebruiken.

Ga nog niet naar de "U-Invent" maar draai je om. Achter je is een trap die omlaag gaat naar het ondergrondse kanaal. Daal de trap af naar het kanaal.

Het water in het kanaal is niet diep dus verdrinken zul je niet. Beneden aan de trap draai je om. 
Je ziet dan, achter de trap, de halfronde ingang van een kruipruimte. 
Vlak voor die ingang leunt er een lijk tegen de trap aan.

Plunder het lijk en ga dan iets verder tot vlak voor de halfronde boogingang. Pas op.....de boogingang wordt beschermt door zo'n "Trapwire speer".

Gebruik "Telekinesis" om de "Trapwire" te verwijderen en kruip dan naar binnen. Rechts in de hoek staat een kist. Op de kist ligt een Pistool die je kunt pakken. Plunder ook de kist want dan scoor je weer een aantal items die je in de "U-Invent" kunt gebruiken.

Kruip terug naar het kanaal. Je kunt dan verder nu eerst het ondergrondse kanaal gaan verkennen, maar ik doe dit nu nog niet. 
Ik ga nu eerst via de trap het kanaal weer uit en nu naar die "U-Invent" machine....

Hack de "U-Invent". Je kunt de Hack zelf doen of je offert er 1 van je Auto-Hacktools voor op. 
Als je "gehakt" hebt gemaakt van de "U-Invent" dan druk je op je "E-toets" om in het "U-Invent" scherm te geraken.

De "U-Invent" machines:

Tijdens je zwerftocht door Rapture plunder je lijken en kisten om er spullen zoals tubetjes lijm, rubberen slangetjes e.d uit te halen. 
Met dit soort spullen kun je dan in de zogenaamde "U-Invent" machines bruikbare spullen zoals ammunitie voor je wapens maken.

In het "U-Invent" scherm zie je welke Ammo je zou kunnen maken. Je ziet ook welke spulletjes je nodig hebt (Requires) voor elk soort ammo en je ziet hoeveel je van elk item hebt (Inventory). Heb je voor een bepaald soort Ammo niet de goede items, of niet genoeg, dan kun je de ammo niet maken. Wel...het scherm lijkt mij duidelijk genoeg, dus zoek dit verder zelf maar uit. Vindt je dit gedoe met de "U-Invent" machines maar niks dan sla je deze machines in het vervolg maar over. Je moet het helemaal zelf weten.

Als je klaar bent met de "U-Invent" dan klik je op de "Close" knop en dan draai je om. Volg nu gewoon de gang helemaal naar achteren. 
De toegang van de "Farmers Market" is geblokkeerd, dus daar kun je niet in.

De gang gaat dan rechtsaf en je ziet een aantal richtingsbordjes en....Links staat een VITACHAMBER en hangt een Healthstation. 
Kijk snel naar rechts en........je ziet een "Gatherer's Garden....

Bij de "Gatherer's Garden" is een Big Daddy en zijn Little Sister bezig. Waarschijnlijk is de Big Daddy in gevecht met Wijf Freak, die nogal taai is. Wacht dus even tot de Big Daddy heeft afgerekend met het Wijf. Ondertussen zou je de Healthstation hier kunnen hacken of vernietigen, om te voorkomen dat het Freak Wijf gebruik kan maken van de Healthstation. Hierdoor zal de Big Daddy sneller met het Wijf kunnen afrekenen. Het kan ook zo zijn dat het Wijf de "Waterfall Grotto" invlucht. De Big Daddy en zijn Little Sister zullen dan achter het Wijf aangaan. 

Hoe dan ook, als de Big Daddy heeft afgerekend met het Wijf dan kun jij je gang gaan. Val de Big Daddy aan en zorg dat je hem dood. Je bedenkt zelf maar de voor jouw beste tactiek om met de Big Daddy af te rekenen. Als de Daddy dood is dan plunder je zijn lijk en beslis je of je de Little Sister wilt "Harvesten" of wilt "Rescuen".

Nogmaals.............Ik red in deze game alle Little Sisters, maar je moet het weer helemaal zelf weten. 

Het redden van de Little Sister levert je echter nu weer een Teddy Beer op als beloning, van Tennenbaum. Staat de Teddy Beer niet meteen hier bij de "Gatherer's Garden" dan loop je eventjes terug naar bijvoorbeeld de "U-Invent" en gelijk weer terug en.....een Little Sister zal dan de Teddy Beer bij de "Gatherer's Garden" hebben afgeleverd.

Plunder de Teddy Beer. Je hebt nu weer ADAM dus je kunt nu gelijk spullen kopen in deze "Gatherer's Garden", of je doet dit nu nog niet.....Alweer....je moet het helemaal zelf weten. Maar ik heb bij deze "Gatherer's Garden" diverse Plasmids en Gene Slots gekocht en ook de "Electric Bolt 2" Plasmid.

Zoals je ziet heeft deze "Gatherer's Garden" diverse Slots te koop. Het zijn Plasmid Slots, Physical Gene Tonic Slots, Engineering Gene Tonic Slots en Combat Slots. Elk van de slots is dus voor een bepaalde soort Gene Tonic of Plasmid. Je kunt gelijk de Tonics en je Plasmids die je in de Gene Bank hebt opgeslagen activeren in het lege slot dat je hier koopt.

Als je besluit om de "Electric Bolt 2" te kopen dan wordt je "Electric Bolt 1" automatisch naar "Electric Bolt 2" geŁpgrade.

Ok.....Spendeer dus je ADAM hier in de "Gatherer's Garden" zoals jij dat wilt en ga dan de "Waterfall Grotto" in...

Waterfall Grotto:

Je beland in de voorhal van de Waterfall Grotto. Links achter in de hoek staat een "U-Invent" en er ligt daar ook een lijk. Onderin de "U-Invent" liggen een paar "Hitte zoekende Granaten" voor je Grenade Launcher.

Als je genoeg spulletjes verzameld hebt voor gebruik in de "U-Invent" dan kun je even kijken wat je uit deze "U-Invent" kunt halen, maar ik wacht er even mee tot ik de gehele Waterfall Grotto heb geplunderd. Plunder ook het lijk en draai je dan op en ga verder. Onder het "Waterfall Grotto" sign ligt er dan een Audio Diary op het bankje.

Pak de Audio Diary en luister er naar. Rechts van het bankje is dan de doorgang naar de rest van de Waterfall Grot. Loop dus, voorzichtig het trapje af en.....Blijf Staan.....

De doorgang is geblokkeerd door een paar "Trapwire Spears", dus je kunt niet verder de trap af. Ga op de rand staan en kijk omlaag, maar pas op want er zijn hier 2 Turrets. Turret 1 staat linksboven en Turret 2 staat rechtsonder. Kijk dus omlaag.....Op de bodem van de grot staat een laagje water en er streunt een Freak rond. 

Zap het water, of de Freak, met "Electric Bolt" en maak het karwei eventueel af met je vuurwapens. Aan de overkant zie je een trap. Spring omlaag en......Ren gelijk snel door naar de trap want de 2 Turrets zullen je onder vuur nemen. Ren de trap op en ren dan snel door naar achteren en ZAP de Securitycamera, die achter in de hoek hangt en knal het ding gelijk kapot..

Probeer niet om de Securitycamera te hakken want dat zul je niet overleven vanwege Turret 1 die links staat.

Dus Zap de Camera en vernietig het ding dan en ren dan door naar Turret 1, terwijl je Turret 1 ook Zapt met "Electric Bolt". Terwijl Turret 1 "gezapt" is Hack je het ding, dus druk op je "C-toets". Je kunt de Hack zelf doen of je koopt de Hack of je gebruikt 1 van je Auto-Hacktools.

De Gehackte Turret 1 is dan groen en gaat dan Turret 2 onder vuur nemen, die recht tegenover Turret 1 staat maar wel beneden. Turret 2 zal op zijn beurt dan Turret 1 onder vuur nemen, dus ga snel terug naar de hoek van de gang en dan 1 trapje omlaag en draai je dan terug om, zodat je weer kijkt naar de hoek waar de Securitycamera hing.

Rechts zie je een dichte deur die een elektraprobleem heeft. 
Zap het deurslot met "Electric Bolt" om de deur te openen en ga dan de diepe pijpenkast binnen.

De "kast" gaat een hoek om en daar ligt dan een Audio Diary op de vloer. Grijp de Audio Diary en luister er naar. Er ligt hier ook nog een EVEhypo en wat ammo en er staat ergens een kist met "U-Invent" spulletjes. Ok.....Ga terug deze diepe kast uit en daal dan nu terug omlaag naar de waterige bodem van de grot en.....Kijk onmiddellijk naar links en Zap Turret 2 met "Electric Bolt".

Je moet zelf maar weten of je Turret 2 vernietigt of dat je het ding gaat Hakken. Ik raad je echter aan om ook deze Turret 2 te Hakken want je zult hier nog een keer terug komen en dan zullen de 2 gehakte Turrets je hier goedee diensten bewijzen.Rechts van Turret 2 zie je een "Little Sister schacht" en rechts van die "Little Sister schacht" ligt er een Audio Diary op een steen bij de muur.

Grijp de Audio Diary en luister er naar en kijk dan naar rechts, naar het enorme Waterwiel dat bij de rechter muur staat. 
Bij het Watewiel zie je een grote Rozenstruik en daar staat ook een kist waar ook een Audio Diary op ligt.

Ga dus naar de Rozen en prevel "Thanx Youw For Die Blumen" en  grijp de Audio Diary en luister er naar en plunder ook de kist. 
Onthoud dat hier de Rozenstruik staat want straks kom je hier terug om een Roos te plukken.
Draai je om en.....je ziet een doorgang naar een zijgrotje. 

In de zijgrot hangt een Gene Bank en er staat een kist die je kunt plunderen, maar er staat ook een "Vuurspuwturret". Je moet dus zelf maar weten of je het de moeite waard vindt om de zijgrot in te gaan. Hoe dan ook, ga nu terug naar waar Turret 1 staat, want daar is de trap om deze grot weer te verlaten. De trap is echter geblokkeerd door 2 "Trapwire Spears".

Gebruik "Telekinesis" om de voorste "Trapwire Spear" uit de houten trappilaar te trekken en schiet het ding dan tegen de achterste "Trapwire Spear" aan. Beide speren ontploffen en je kunt dan veilig via de trap omhoog, terug naar de voorhal van deze "Waterfall Grotto". Gebruik, als je wilt, nog even de "U-Invent" en ga dan terug naar buiten, naar de Gatherer's Garden. 

Terug in de gang waar de "Gatherer's Garden is kun je nu verder de bordjes "Rapture Metro" gaan volgen, maar je kunt ook nog eerst even het ondergrondse Kanaal gaan doorzoeken en dat is wat ik nu eerst ga doen. Ga dus naar de VITACHAMBER en de Healthstation. Rechtsachter de Healthstation is een ingang naar het Kanaal.....

Ga via die "Canal Access" de trappen af naar het ondergrondse kanaal.

Beneden in het kanaal ga je linksaf maar PAS OP.....er leeft een Houdini in dit kanaal, dus.....Research de hufter en Kill....

Plunder het Houdini lijk en volg het kanaal verder. Het kanaal gaat dan met een haakse bocht linksaf en dan via een watervalletje omlaag....

Blijf het kanaal volgen, dus spring bij het watervalletje bomlaag en volg het kanaal verder naar het einde. 
Klim aan het einde op de stenen en kijk dan links. Er staat hier een "Circus of Value".

Hack de "Circus of Value" en koop dan tegen gereduceerde prijzen de ammo die je kunt betalen. Draai je om en loop over de stenen naar de hal.

Bij de grote ramen staan 2 verrekijkers, waar je verder niets mee kunt. In de linker zijhal hangt een "Botshutdown" aan de muur. Ga links de zijhal in en draai dan weer links en loop door naar de "Little Sister schacht" en ga daar dan door de deur.

In de "waterige" kamer kill je snel de Houdini (eerst even researchen met je Research Camera). Links hangt hier een Gene Bank en rechts een "U-Invent". Ga naar de "U-Invent". Op de planken ligt een machinegeweer en er ligt ook een lijk. 

Er staan hier ook nog een paar kistjes die wellicht enige bruikbare troep voor de "U-Invent" bevatten. Hack, als je wilt, de "U-Invent en kijk dan of je voldoende junk hebt vergaard om hier weer wat spullen te fabrieken. Als je hier klaar bent dan ga je terug naar de hal. Er duikt dan wellicht nog een Freak op, bij de uitgang. 

Ga door de deur en de volgende en volg de gang en je komt dan bij de toegang van de "Rolling Hills".

De "Rolling Hills" deur is links. De "Tree Farm" deur is geblokkeerd en rechts gaat het terug naar de Gatherer's Garden en de Waterfall Grotto. 
Atlas meld zich ook weer eens.......Pas op.....er hangt hier een Securitycamera en je ziet dat kolere denk als je omdraait en omhoog kijkt.

Zap de Camera en Hack het ding of knal het kut ding meteen aan diggels. 
Ok....bij mij verscheen hier nu de 2e Big Daddy en Little Sister van dit level.
De Big Daddy en zijn Little Sister kwamen van rechts, vanaf de Waterfall Grotto.

Bedenk zelf maar weer de voor jouw best werkende strategie om de Big Daddy te killen en als dat weer gelukt is dan plunder je het Big Daddy Lijf en beslis je weer of je de Little Sister wilt "Harvesten" dan wel wil "Resquen".

Je hebt dan weer ADAM, dus je zou nu even terug kunnen gaan naar de Gatherer's Garden, bij de Waterfall Grotto, om nog wat Slots te kopen, maar waarom zou je dat doen....Je komt geheid nog wel meer Gatherer's Gardens tegen. Ga dus door de "Rolling Hills" deur...

Het "Rolling Hills" Bos:

Je moet even luisteren naar het gezwam van Andrew Ryan die je iets vertelt over dit "Rolling Hills" bos. Draai links. Voorbij de dikke boom zie je nog een boom.....PAS OP....achter die 2e boom staat een GranaatjesTurret en ook huppelt er een Freak rond.

Zorg dat de 2e boom tussen jouw en de Turret blijft, terwijl je naar de boom toe rend. Zap dan snel de Turret met "Electric Bolt" en ga de Turret dan Hakkelen. De Gehakte Turret zal de Freak dan voor zijn rekening nemen, dus zodra je de Turret gehakt hebt trek je jezelf eventjes strategisch terug en kijk je vanaf een afstandje hoe de Turret gehakt maakt van de Freak

Achter de Turret gaat je route naar de Bathysphere dan verder. Er struint hier in het bos een eenzame Big Daddy rond. 

De Big Daddy loopt steeds een vaste route tussen 2 "Little Sisters schachten" en hij gaat dan steeds op die schachten staan beuken om zijn Little Sister te roepen. Al de tijd dat ik hier in het "Rolling Hills" bos was bleef die Big Daddy maar heen en weer lopen en nooit kwam er een Little Sister uit 1 van de 2 schachten. Je kunt, als je wilt, de Big Daddy even volgen, maar veel nut heeft dit niet. Het is ook niet nuttig om een Big Daddy die geen Little Sister bij zich heeft aan te vallen want dat levert je niets op.....kost alleen maar ammo en Eve. Laat de Big Daddy dus gewoon met rust en hij zal jouw ook met rust laten.

Onder het "Rolling Hills" sign ligt een Audio Diary op een steen.

Pak de Audio Diary en luister naar Mariska Lutz, terwijl je links omlaag de trap af gaat naar de onderste zaal van het bos.

Als je de trap bent afgegaan ga je rechtsaf, de onderste zaal van het bos in.
Achterin deze zaal is de doorgang naar  "Rapture Metro" en links is de doorgang naar een Laboratorium.

Loop naar de boom die zo'n beetje midden in de zaal staat en...........Je ervaart een wind en de "Rapture Metro" deur gaat dicht.....Atlas meld zich en hij vertelt je dat die vuile smerige hufter Andrew Ryan een of ander gif heeft losgelaten. Alle bomen in Arcadia zijn nu effectief dood.

Dit is een probleem want de bomen in Arcadia zorgden voor de volledige zuurstofvoorziening van Rapture. Geen zuurstof....geen leven. Atlas vertelt je over Julie Longford. Julie Longford is verantwoordelijk voor de bomen en planten in Arcadia en Atlas denkt dat zij haar bomen wel zal willen redden. Je nieuwe opdracht is dus om die Julie Longford te vinden.

Julie Longford:

Wel.....Het laboratorium van Julie Longford is vlakbij. Ga dus door de "Research Laboratories" poort, maar pas op....Rechts in de hoek hangt een Securitycamera.

Schakel de Securitycamera uit. Links is dit halletje geblokkeerd maar daar staat wel een "El Ammo Bandito" die je kunt hakken om er dan je voorraden bij aan te vullen. Ga door de "Professor Longford" deur. Je beland in het voorhalletje van Longford's lab. Loop door naar de dichte deur en.....Julie Longford verschijnt op de 2 schermen.

Julie Longford is "Pissed" op Ryan omdat die al haar mooie bomen heeft vermoord. Maar Longford denkt dat ze de schade wel kan herstellen maar daar heeft ze een bepaalde Roos voor nodig en wel de "Rosa Gallica". Zo'n roos is te vinden in de "Waterfall Grotto". 

Een Roos voor Longford:

Je moet dus een Roos gaan halen voor Julie Longford en die roos is te vinden in de "Waterfall Grotto", bij het grote Waterwiel. Je moet dus nu terug naar de "Waterfall Grotto". Ga dus terug naar de onderste "Rolling Hills" hal en als je daar weer binnen stapt springen er een stuk of 3 Freaks op je af.

Kill de Freaks en steek door de hal naar de overkant en naar het halletje waar de trap is. Omdat je met Julie Longford hebt gesproken zijn er in "Rolling Hills" nu 2 verborgen grotten open gegaan. Het zijn 2 Houdini grotten waar een Houdini in huist. De ene grot is hier beneden en de 2e grot is boven. 

Ik raad je aan om nu nog niet deze 2 Houdini Grotten in te gaan maar om hiermee te wachten tot je de zaakjes met Julie Longford hebt afgehandeld.......Ga via de trap dus nu gelijk weer omhoog naar de hal waar de Turret staat en waar je de Mariska Lutz Audio Diary hebt gevonden en ga dan verder door naar de bovenste hal en verlaat dan de "Rolling Hills" naar "Arcadia Glens".

Je ziet dan dat nu ook de "Tree Farm"  toegankelijk is maar ook daar ga je nu nog niet naar toe. Loop rechtdoor en dan rechtsaf naar de "Waterfall Grotto".

In de "Waterfall Grotto" staan 3 Freaks te dansen bij een Gene Tonic......

Research de Freaks met je Research Camera, als dit nog nodig is, en Kill dan de Freaks..... Pak dan de Gratis Gene Tonic....Het is de "Security Evasion" Tonic

Ik heb geen lege slots meer dus ik sla alle tonics op in de Gene Bank. Ga naar het grote Waterwiel en pluk er 1 Roos en......

....Zodra je de Roos geplukt hebt stroomt de grot vol met Freaks, maar de 2 Turrets die je hier eerder hebt Gehakt maken korte mette met de meeste Freaks. Ren dus via de trappen weer omhoog en de "Waterfall Grotto" weer uit. Onderweg zul je wellicht zelf ook nog een paar Freaks moeten omleggen. Keer terug naar de "Rolling Hills" en naar de voorhal van Julie Longford.....

Longford verschijnt weer op de 2 schermen en ze zegt dat je de Roos in de Pneumo moet doen. die onder het linker scherm staat.

De Pneumo wordt goudkleurig, dus druk op je E-toets om de Roos in de Pneumo te deponeren....

Longford doet dan de deur open en ze nodigt je uit om naar haar toe te komen in haar laboratorium....

Het einde voor Julie Longford:

Ga dus door de nu geopende deur. Je beland in de ontvangstruimte van Longford's lab. 
Op het bureau ligt een gratis Tonic. Het is je beloning voor het vinden van de Roos, dus ga het ding pakken.

Rechts in de hoek ligt een Audio Diary op de grond bij de kasten.

Grijp de Audio Diary en luister er naar en ga dan naar de deuren in het korte gangetje. Er hangt een "Botshutdown" en Longford meld zich. 

Longford vertelt dat je gewen last zult hebben van de Turrets die in haar lab staan opgesteld want ze heeft die 2 Turrets gehakt. Er hangt echter ook een Securitycamera ergens in het lab en daar zul je wel last mee krijgen. Ga dus door de deuren. Je beland nu in het eigenlijke lab, maar nog niet in Logford's lab. Op de werktafel ligt een Audio Diary

Pak de Audio Diary en luister er naar en ga dan naar de andere kant van de muur. In de hoek staat dan een Turret maar die doet je nu niks.
Ga door de poort naar de volgende ruimte. In deze ruimte staat een Boom in een glazen kast

Rechts staat weer een Turret en hier hangt ook de Securitycamera en aan de achtermuur hangt een Gene Bank. 
Ga eerst even naar links, de zijkamer in waar je een "Circus of Value" en een "U-Invent" vindt.

Doe wat je wilt met de "Circus of Value" en de "U-Invent" en ga dan weer terug de "boomkamer" in.

Bij de treden naar de achterkamer staat Turret 2, maar die doet ook nu niks. Links hangt de Securitycamera aan de muur. 
Vernietig of Hack de Securitycamera en ga dan verder naar de Securisdeur in de achterkamer. 

Ga door de Securisdeur en volg dan de glazen tunnel omhoog en aan het einde verdwijn je weer door de Securisdeur.

Je hebt het lab van Julie Longford bereikt maar je kunt er nog niet binnen want de deuren zitten op slot. Door de ruit zie je Julie Longford. 
Druk je neus tegen de ruit aan en kijk op je gemak wat er nu met Julie Longford gebeurt.....

Andrew Ryan wil niet dat Longford Arcadia "repareert", dus Ryan overstroomt Julie's Lab met gifgas. Julie kan niet ontsnappen ben ze legt het loodje....

Met haar allerlaatste krachten "schrijft" Jullie nog de code van haar safe op de ruit, maar je ziet de code in spiegelschrift....,.Julie Longford blaast dan haar laatste adem uit....

Atlas heeft het niet meer en gilt \dat die Ryan jullie steeds een stap vooruit is. Het gas verdwijnt uit het lab en de deuren gaan nu open....

Wel....ga Longford's Lab in en doorzoek het lab....

Longford's lijk ligt links, onder de ruit. Op de ruit lees je nu ook de code voor de safe en dat is 9-4-5-7. Onthoud de code en plunder Logford's lijk.

Longford's lijk bevat o.a de "Lazarus Vector" Audio Diary, die je gelijk hoort. Terwijl je luistert naar Longford draai je om en loop je naar de tafel.

Op de tafel ligt een nieuw wapen voor je....het is de "Chemical Thrower". Pak de "Chemical Thrower". 
De "Chemical Thrower" heeft vloeibare Nitroglycerine nodig en zo'n tankje staat ook op de tafel.

Aan de achtermuur zie je een bloemenschilderij hangen. Ga naar dat bloemenschilderij

Druk op je "E-toets"en.....Longford's muursafe zit achter het bloemenschilderij verstopt. 
Druk weer op je "E-toets" en voer dan de cijfercode 9-4-5-7 in en druk op "Done".

De safe gaat open, dus plunder de safe via je "E-toets". 

Uit de safe haal je de "Lazarus Vector Formula" Audio Diary, die ook weer gelijk wordt afgespeeld. 
Ook haal je de "Market Key" uit de safe. Luister naar wat Longford zegt over de Lazarus Vector Formula".

Ok.......Longford heeft dus een formule uitgevonden waarmee ze de bomen en de planten in Arcadia kon laten groeien. Longford somt ook op wat er nodig is om de Lazarus Vector opnieuw te kunnen maken. Dit is dus je nieuwe opdracht.....Je moet de spullen vinden voor de "Lazarus Vector Formule" en dan hier terug komen om in de "U-Invent" de formule te fabriceren.

Op zoek naar het "Chlorophyl"

Je moet dus nu op zoek naar de volgende ingrediŽnten: "Chlorophyl", "Gedistilleerd Water" en "Enzym van Bijen". Je hebt 7 flesje "Chlorophyl" nodig. Alleen het "Chlorophyl" kun je hier in Arcadia vinden. De andere 2 ingrediŽnten vindt je in het volgende hoofdstuk. De Houdini Freaks hebben "Chlorophyl". Als je dus hier in Arcadia al diverse Houdini's hebt gedood en hun lijken hebt geplunderd dan is het heel goed mogelijk dat je nu al wat "Chlorophyl" hebt verzameld. Maar je zult nog niet genoeg van het "Chlorophyl" verzameld hebben.

Verlaat het lab en ga via de glazen tunnel terug naar de andere kamers van het lab. Zodra je weer uit de glazen tunnel bent gekomen kill je snel de Freaks.

Onderaan de linker trap staat dus een Turret. Hak de Turret zodat ie groen wordt. Het zal je later goede diensten bewijzen als je hier weer terug komt.

Er zal hier een Houdini verschijnen en die Houdini zal waarschijnlijk door de gehakkelde Turret gedood worden. Of je killt de Houdini zelf. In ieder geval.....Plunder het Houdini lijk.

De Houdini bezit een flesje "Chlorophyl" en zoals je ziet is dit het 4e flesje "Chlorophyl" dat ik heb gevonden. De eerste 3 flesjes had ik al via eerdere Houdini lijken verkregen, maar toen wist ik nog niet dat dit belangrijk zou zijn. 

Ok....ga verder de route naar "Rolling Hills" terug volgen, maar hak in de voorste ruimte van dit lab nog wel even de Turret.

Zodra je weer "Rolling Hills" in loopt meld Atlas zich, die dan zegt dat je nu naar de "Farmer's Market" moet gaan.

De "Farmer's Market" is Hoofdstuk 6, dus we gaan Arcadia zometeen verlaten maar we komen hier later terug. Eerst echter nog de ontbrekende flesje "Chlorophyl" hier vinden en die vinden we in hier in de 2 "Houdini grotjes". 

Ga dus nu de Houdini Grot 1 in. Gelijk in de ingang van der grot ligt een Audio Diary op de grond.

Pak de Audio Diary en luister ernaar terwijl je dieper de grot inloopt. De "vogelverschrikkers" gaan branden terwijl je dieper de grot in gaat. Achterin de grot is een soort altaar. Ga naar linksachter het altaar want daar staat op een kist een flesje "Chlorophyl".

Grijp het "Chlorophyl". Dit is voor mij het 5e flesje....dus ik moet nog 2 flesjes vinden. Deze grot is bewoond door een Houdini en die klerelijer zal hier ook opduiken. Dus wacht hier op de Houdini en kill hem dan, maar zorg er voor dat je hem niet kilt met granaten uit je Grenade Launcher want dan kun je het lijk niet plunderden. Kill de Houdini dus met Plasmids en kogels en plunder dan het lijk en je hebt weer een flesje "Chlorophyl" te pakken.

Verlaat grot 1 en ga via de trap naar boven en ga dan Houdini Grot 2 in.

Rechtsachter in Grot 2 vond ik mijn laatste "Chlorophyl" flesje op een kist.

Je ziet dus dat ik nu 7 porties "Chlorophyl" heb gevonden. Heb jij nu nog niet alle 7 porties "Chlorophyl" te pakken dan zul je nog even door Arcadia moeten gaan rondstruinen om nog wat Houdini's te killen en dan de lijken te plunderen. Ook deze grot 2 heeft een Houdini, dus kill hem en wellicht heb je dan wel alle 7 porties "Chlorophyl" te pakken. Hoe dan ook.....ik heb nu voldaan aan de "Chlorophyl" opdracht en dus kan ik nu Arcadia verlaten en dat ga ik dus nu ook doen...

Verlaat Grot 2 en verlaat de "Rolling Hills" via de "Arcadia Glens" deur. Draai dan gelijk links en ga nu dan door de "Tree Farm" deur de Tree Farm hal binnen.

Tree Farm:

Pas op.....er huist een Securitybot Freak in deze hal. Je herkent deze Freak aan de rode cirkel boven zijn/haar hoofd. Dood de Freak of vernietig zijn/haar Securitybot om hetzelfde effect te bereiken. Gelijk voorin kun je nog een Audio Diary scoren. Je hoort dan die Longford weer.....,..

Ga naar de andere kant van de zaal en dan, linksaf, de trap op en door de "Farmer's Market" poort.

Je beland niet in de "Farmer's Market" want dat is in hoofdstuk 6. Je beland in een voorhal en in de verte zie je hoe een Freak wordt "geroosterd". Draai gelijk links en.....er hangt hier een "Power To The People" aan de muur.

Activeer de "Power To The People" en kies dan welke gratis Upgrade voor 1 van je wapens je wilt hebben. Zoals al eerder is uitgelegd....je kunt elke "Power To The People" maar 1 keer gebruiken om er 1 Gratis Upgrade te kiezen. Dus kies verstandig. 

Ga verder en 1 van de trappen omlaag naar de beneden hal. Aan de linker muur staat dan nog een "Circus of Value".

Je heb t kans dat er nog een Houdini opduikt, die je dan even de game uit verwijdert. Ga door naar de volgende hal. In de linker zijnis kun je dan nog een Safe hakken ben plunderen, maar echt de moeite is het niet waard. Ga door naar de achterste hal en draai dan gelijk links en raap de Audio Diary op die op het bordes ligt.

Je hoort Tenebaum.......Ok....achterin deze laatste hal is de luchtsluis naar de "Farmer's Market......

Ga de luchtsluis in en activeer de draaiwieldeur en.......

......na de Loading ben je dan beland in......

Hoofdstuk 6 A:

Walkthroughs door: Louis Koot

De luchtsluis gaat open, dus stap door de geopende deur naar buiten......

Vlak voor de "Farmer's Market" deur ligt er een lijk op de vloer en ook een Audio Diary. Plunder het lijk en......Je hebt dan je 1e "Enzym Sample" gescoord....,.

Wel....hiervoor ben je dus naar de Markt gekomen....om 7 "Enzym Samples" en om 7 flesjes "Gedistilleerd water" te vinden. Plunder dus alle lijken en alle kisten e.d die je tegenkomt want het kan allemaal zo'n "Enzym sample" of een flesje Gedistilleerd water bevatten.

Pak de Audio Diary en luister naar deze Audio Diary

Je hoort ene Tasha Denu ruziŽn met Julie Longford over zijn bijen. 

Dit is een belangrijke aanwijzing over die "Enzym Samples" en je krijgt nu ook de opdracht om 7 van die "Enzym Samples" te vinden. Wel......1 "Enzym Sample" heb je nu al, dus je moet er nog 6 vinden. Ga door de Securisdeur en dan door de tunnel en door de volgende Securisdeur en.....Je beland dan eindelijk in de:

Farmer's Market:

Pas op........Een Freak valt aan en rechts om de hoek staat een Granaatjesturret....

Kill de Freak en plunder zijn lijk en ga dan, rechts, die Turret zappen en Hacken.....

Ok....je bent in de eerste straat van de markt. Ga echter nu niet deze straat volgen want dan krijg je te maken met een Securitycamera die moeilijk uit te schakelen is. Ga nu, hier bij de Turret, de trap af naar beneden....

Beneden staat een "Circus of Value" en een "U-Invent" en.....er ligt een Gene Tonic op de vloer

Grijp de "Eve Link 2" Tonic en plunder het lijk. Als je wilt dan Hack je de "Circus of Value" en de "U-Invent", maar dat moet je geheel zelf weten.

Volg de straat verder. Halverwege ligt er een lijk op de grond

Plunder het lijk en loop dan verder en....je beland op het grote Marktplein. Pas op want van links stormen er een paar Freaks op je af.....

Ruim dus de Freaks uit de weg. Dit is een grote open ruimte met een trap die omhoog naar de bovenetage gaat en er staat hier ook een grote boom. Links is een toonbank en achter die toonbank zie een dichte deur en een open voorraadkamer. Op de toonbank staat een kassa die je kunt plunderen. Bij de trap hangt een "Botshutdown" aan de muur en je ziet ook een kamertje dat is afgesloten door een hek met een cijfercodeslot.

Ga nu eerst achter de toonbank en dan de open voorraadkamer in. 

Pas op want er zijn 2 "trapwires" in de voorste ruimte en in de achterste ruimte zit een Freak.

Die 2 "Trapwires" hoeven je niet te hinderen, dus je kunt ze laten zitten. 
Kill snel de Freak en ga dan het flesje Gedistilleerd Water pakken, dat links op de tafel staat.

Je moet nog 6 van deze flesjes vinden. Als je er behoefte toe voelt dan hack je hier de "U-Invent" machine en dan ga je terug naar buiten. Ga nu dan door de "Employees Only" deur.

Je beland in weer een voorraadkamer. Tegen de houten pilaren leunt een dode Rosie Big Daddy en in de hoek ligt een Audio Diary op de vloer, bij de 3 kratjes. Plunder het Rosie lijk en ga dan die Audio Diary oprapen.

Achter de Rosie staat er water op de vloer. Ga door naar linksachter want daar kun je nog een Audio Diary scoren, die op een tafeltje ligt.

Ok....ga terug naar het plein en.....Een Freak loopt naar de boom....Kill de Freak en plunder het lijk....

Wellicht levert het je weer een "Enzym Sample" op.....maar als je al 7 "Enzym Samples" had dan is dit niet zo belangrijk meer. Voor je nu de trap opgaat naar het balkon kun je, links, nog dat hek met het codeslot gaan openen. De code voor dat hek zul je pas veel later in de game vinden, maar ik kan je die code nu al wel geven of je Hackt het codeslot gewoon. De code is 0, 5, 1, 2.

Voer dus de code in op het slot, of Hack het slot om het hek te openen. Je beland dan in een smalle pompkamer en je kunt er wat Nitroglycerine en Napalm vinden. Ok...ga terug naar het plein en ga nu de trap op. Boven aan de trap draai je gelijk linksom. Je ziet 2 deuren. De rechter deur is een "Employees Only" deur. 

Ga door de linker deur en....Links staat er gelijk een "Circus of Value" maar je krijgt niet de tijd om dat ding nu te gebruiken want in de "Slagerswinkel" rechts voor je hangt een Securitycamera.....

Snel....voordat de Camera alarm slaat....Zap de camera en knal het ding dan stuk met een paar welgemikte schoten uit 1 van je vuurwapens. Draai je om en ga terug naar buiten.....naar het balkon. Ga nu door de "Employees Only" deur. Je bent dan in de rechter "winkel". 

Plunder het lijk dat op de vloer ligt en grijp ook het machinegeweer. In de muur zie je een houten luik. Open het houten luik en kruip dan naar binnen en pak de Audio Diary.

Beluister de Audio Diary en ga rechtop staan. Boven de kisten zie je het rooster van een ventilatieschacht. 

Knal het rooster stuk en klim dan tot op de bovenste kist. Buk dan en kruip de schacht in. 
Kruip door de schacht en breek het rooster aan de andere kant weg. Oeps....Lekker stuk vlees verkoopt de slager....

Val de schacht uit en open het houten luik en kruip dan de "Slagerswinkel" binnen. 
Dit is de "winkel" waar de Securitycamera hing. Er staat hier een Safe die je kunt Hacken om dan te plunderen.

Dus Hack en plunder de safe, of je doet dat niet. Verlaat deze Slagerswinkel. Nu kun je eventueel die "Circus of Value" gaan hacken en gebruiken. Mocht er hier een Big Daddy met een Little Sister lopen dan laat je die nu nog maar met rust.

Volg de gang rechtsaf. Bij de volgende afslag zul je eventjes moeten afrekenen met een Freakwijf......Vergeet niet om je Research Camera eerst te gebruiken...We gaan hier nu niet linksaf want we gaan nu eerst naar de "Silverwing". Dus ge rechts de treden op en.......

Voor de Securisdeur ligt een Audio Diary en......een flesje Gedistilleerd Water. Grijp het Gedistilleerd Water.

Dit is voor mij het 2e Flesje Gedistilleerd Water en waarschijnlijk ook voor jouw. We moeten dus nog 5 flesjes vinden. Pak de Audio Diary en luister er vooral naar. 

Deze "Water in Wine" Audio Diary vertelt je dat de wijnverkoper zijn flesjes wijn heeft gevuld met Gedistilleerd Water. 
Dus we moeten op zoek naar de Wijnmakerij. Ok...ga door de Securisdeur. Je beland weer in een Glazen Tunnel.

Halverwege de tunnel is er een afslag naar links. Er ligt ook een Olieplas op de vloer en een Freakwijfie komt zich even aan je voorstellen. 
Wel.....geen tijd.... geen tijd want je hebt het .......Druk druk druk....Dus blaas het Freakwijf de game uit. 

Ok....Linksaf is de "Silverwing Apiary" en daar worden de Bijen gehouden en daar kun je dus al het "Bijen Enzym" vinden dat je nodig hebt. . Rechtdoor is de "Worley Wineries", de wijnmakery. waar je dus het resterende Gedistilleerd Water kunt vinden. Het maakt niet uit wat je nu eerst gaat doen....Of je gaat nu eerst naar de "Worley Wineries" of je gaat eerst naar de "Silverwing Apiary". Ik ga eerst nu naar het Bijenvolk.

Silverwing Apiary: Het Bijen Enzym:

Goed....Zorg dat je "Incinerate" paraat hebt.....Ga linksaf en open de Securisdeur en.......Een Freak denkt dat ie honing kan stelen uit een bijenkorf.....maar....de bijen willen hun honing niet afstaan en dat laten ze die Freak op afdoende wijze weten

De Freak overleeft de bijenaanval  dus niet. De bijen merken jouw dan op en zullen jouw ook aanvallen en zo'n bijenaanval is dodelijk. Dus ren terug de tunnel in en ren voorbij de olieplas......De bijen zullen je volgen....Snel....Steek de olieplas in brand met "Incinerate" en........De bijen houden niet van rook en zullen terug naar hun bijenkorf verdwijnen. Ga terug en weer door de Securisdeur en.....alles is nu rustig. Je bent in voorhal van de Bijenhal. Op de toonbank ligt een Audio Diary. Links staat een "Gatherer's Garden" en rechts een Gene Bank.

Plunder het Freaklijk, dat voor de bijenkorf ligt. Plunder niet de bijenkorf want dan maak je de bijen weer wakker. Neem echter wel in je op hoe de bijenkorf eruit ziet, zodat je ze straks weet te herkennen. Pak de Audio Diary van de toonbank en luister ernaar.

Ok.....de toegang tot de Bijenkweekruimte is door de deur achter de toonbank....maar ga nog niet door die deur. In het vorige hoofdstuk heb je, net als ik, ongetwijfeld de "Scounger" Tonic verkregen. Ik heb deze "Scounger" Tonic opgeborgen in de Gene Bank. Als jij dat ook hebt gedaan dan is het nu de tijd om die "Scounger" Tonic te gaan gebruiken. De "Scounger" zorgt er namelijk voor dat je kisten, kratjes en ook Bijenkorven ook een 2e keer kunt plunderen. Dus als je een kistje, kratje of Bijenkorf al een keer leeg hebt geplunderd dan kun je met de "Scounger" datzelfde kistje, kratje of Bijenkorf nog een keer plunderen via je "R-toets". En dit is belangrijk omdat je zometeen in een hels tempo de bijenkorven moet gaan plunderen en dan is het verstandig om de "Scounger" actief te hebben.

Activeer dus de Gene Bank en ruil 1 van je actieve Gene Tonics om voor de "Scounger"

Ok.....Nu je de "Scounger" actief hebt kun je gaan proberen om het Bijenvolk te trotseren. Ga dus door de deur achter de toonbank en......

Je bent dan in het voorportaal van de "Bijenhell".....In de 2 nissen staat een ROOKMAKER...... Links en rechts in de hoek kun je via de doorgang naar de grote Bijenkamer, die vol staat met Bijenkorven. De bijtjes zoemen vrolijk rond in de korvenkamer. Bijen houden niet van rook. Voordat je de bijenkamer in kan gaan om de bijenkorven te plunderen om te zien of er Bijenwas in zit moet je het Bijenvolk dus eerst de korven in jagen en dat doe je door de korvenkamer vol met rook te zetten.

Je moet dus eerst rook maken in de Bijenkorven kamer en dan de korvenkamer in  rennen om de Bijenkorven te plunderen. Maar de rook blijft maar een paar seconden hangen en verdwijnt dan en dan komen de bijen weer te voorschijn. Ook krijg je te maken met een hele horde Freaks, van diverse pluimage, die willen verhinderen dat jij de Bijenkorven gaat plunderen. 

Wat je dus moet doen is om steeds 1 van de 2 Rookmakers te activeren om de Bijenkamer vol rook te zetten. 

Dan ren je snel de Bijenkamer in en naar de Bijenkorven. Plunder zo snel mogelijk een paar bijenkorven want de rook verdwijnt weer snel. 

Hordes Freaks zullen proberen je te doden, dus bedenk tactieken om de Freaks te overleven.....

Ren naar een Bijenkorf en druk dan op je "E-toets" om de korf te doorzoeken. De korf is leeg of bevat een Enzym Sample......

Terwijl je bezig bent hoor je het getik van een Timer en als de Timer ophoud met tikken komen de bijen weer uit hun korven. De Bijen zijn dodelijk voor jouw maar ook voor de Freaks. Zodra je ziet dat de Bijen weer tevoorschijn komen ren je snel terug naar 1 van de Rookmakers en activeer je het ding weer om de bijenkamer weer vol rook te zetten.  Ren dan snel weer terug de Bijenkorvenkamer in en ga verder met het doorzoeken van de Bijenkorven en het killen van Freaks. Blijf dit herhalen totdat je de mededeling krijgt dat je alle 7 portie Bijen Enzym hebt gevonden.

Niet alle Bijenkorven bevatten het Bijen Enzym en de game bepaald zelf in welke korf er wel of geen Bijen Enzym zit. Dus je moet elke Korf Plunderen en dit ook herhalen tot je alle 7 Enzym Samples hebt gevonden. Als je de "Scounger" hebt geactiveerd dan kun je een Korf, die je al een keer eerder had geplunderd, ook nog een 2e keer plunderen via je "R-toets" (Search Again). Om het je nog moeilijker te maken dien je ook een horde Freaks van diverse pluimage te overleven. Wel......doe je best om dit stuk te overleven en om de 7 Enzym Samples uit de bijenkorven te halen.

Als je de 7 Enzym samples hebt dan ben je klaar hier en mag je deze bijenzaal verlaten. Je kunt dan nog even de lijken plunderen en je voorraden aanvullen bij de "Circus of Value". Als het goed is dan heb je nu dus 7 keer Bijen Enzym en 7 keer "Chlorophyl". Je hebt echter ook nog 7 keer Gedistilleerd Water nodig. Waarschijnlijk heb je al 1 of 2 flesjes Gedistilleerd water gevonden en de rest zul je vinden in de Wijnmakerij.

Ga dus terug naar de Glazen Tunnel en dan nu linksaf naar de:

Worley Winery:

Atlas meld zich weer even. Ok.....,Je kunt links of recht naar de bovenzaal van de Wijnmakerij. Ik heb de lonker gang genomen, waar een Healthstation hangt. Voorbij de Healthstation beland je dan in de wijnproeverijzaal. Pas echter op want achter de toonbank hangt een Securitycamera en staat er een Turret.

Zap snel de camera en knal de camera dan kapoet en Zap dan snel de Turret en ga het ding dan hacken want de Turret kan je straks goede diensten bewijzen op je terugtocht. Hack de Safe open en plunder de safe dan en wellicht haal je er dan, net als ik, 2 Flesjes Gedistilleerd Water uit.

Ga nu de zaal verder verkennen. Op de vloer van de zaal vond ik weer een flesje Gedistilleerd Water.

NB: Het is helemaal niet zeker dat jij hier in de safe en op de vloer ook al gelijk 3 flesjes Gedistilleerd Water zult vinden. 
De game bepaald zelf waar het de flesjes Gedistilleerd Water voor je neer legt. Maak je maar geen zorgen....je zult plenty flesjes vinden....meer dan je nodig hebt.

Verder op staat een "Circus of Value" aan de muur en ook een tafel waar een Audio Diary op ligt.

Ga de Audio Diary pakken en luister erna en ga eventueel de "Circus of Value" hacken en plunderen. Zoek dan de trap naar de kelders op.....

Bovenaan de kelder trap lag er voor mij weer een Flesje Water op 1 van de balken. Is dat in jouw game ook het geval dan gebruik je "Telekinesis" om het flesje naar je toe te halen. Druk dan op je "E-Toets" om het flesje te pakken.

Daal de trappen af naar de kelder, maar pas op.....er is nog een "Trapwire" over de trap gespannen.

Verwijder de "Trapwire" met "Telekinesis" en daal dan verder de trap af. Je beland in de bovenste kelder. Volg de keldergang en ga dan verder linksaf.....

Kill de Freak. Rechts is dan de trap naar de onderste kelder en links in de hoek staat een "U-Invent" en bij de "U-Invent" vond ik mijn 7e Flesje Gedistilleerd Water.....

Ok.........Ik ben nu eigenlijk klaar hier want ik heb nu al mijn 7 flesjes Gedistilleerd Water te pakken. Maar het is heel goed mogelijk dat jij nog niet 7 van die flesjes hebt. Heb jij nog flesjes nodig dan moet je de kelders dus verder gaan doorzoeken. Je zult echt geen moeite hebben om de Flesjes te vinden. Maar ook al heb jij nu ook al 7 Flesjes Gedistilleerd Water gevonden dan nog raad ik je aan om toch de kelders verder te gaan doorzoeken want je kunt nog veel meer Flesjes vinden en ook een gratis Gene Tonic.....Uiteraard wemelt het hier in de kelders van de Freaks, dus laat je niet verrassen......Ik ga je niet een nauwkeurige rondlijding geven door de onderste kelders maar zal alleen aangeven wat je zoal kunt verwachten en vinden in die kelders......,...

Er struint hier in de kelders ook een Big Daddy met een Little Sister rond en een Big Daddy zonder Little Sister. Wacht gewoon hier bij de "U-Invent" tot de Big Daddy met de Little Sister via de trap omhoog komt en ga dan de Big Daddy uitschakelen.....

Als je de Big Daddy gedood hebt dan kun je weer je pedofiele lusten, of je moederlijke gevoelens, bevredigen door de Little Siter te (S)naaien...,...eh....sorry....te "Resquen" dan wel te "Harvesten"

Ga dan de trap af naar de onderste kelders. Je kunt dan naar rechts en naar links. 

Ik ben eerst de linkerzijde van de onderste kelders gaan doorzoeken.
Je zult geen moeite hebben om de Flesjes Gedistilleerd Water te "spotten". 
Pas wel op want er hangt nog ergens een Securitycamera. 
Vlakbij de trap is een kleine doorgang waar een "Power To The People" half in het water hangt.

Je kunt echter de "Power To The People" nog wel activeren om er weer 1 Upgrade voor 1 van je wapens te verkrijgen. Er hangt ook ergens een Gene Bank

Ook vindt je in het linkerdeel van de onderste kelders een "Hutje" waar je 2 Flesjes, Napalm, Nytro en een Gene Tonic kunt vinden.....

Grijp alles wat je kunt grijpen en vooral die gratis Gene Tonic....

Zodra je hier de Gene Tonic hebt gepakt knallen Freaks een paar "Trapwires" naar binnen en moet je een horde Freaks zien te overleven.

Wel......Je bedenkt zelf maar de voor jouw best werkende strategie om weer heelhuids uit dit "hutje" te geraken. Ga je dood dan beland je in de dichtstbijzijnde VITACHAMBER van waaruit je dan verder kunt gaan. Als je de linker zijde van de onderste kelder helemaal hebt gehad dan ga je terug naar de trap om vandaar af dan ook de rechterzijde van de onderste kelder nog even te onderzoeken. 

De rechterzijde staat vol met de wijndestilleerketels en ook hier kun je nog diverse flesjes Gedistilleerd Water vinden, maar uiteraard ook nog enige Freaks. Heb je het helemaal gehad en heb je dan tenminste 7 Flesjes Gedistilleerd Water gescoord dan zoek je de trap weer op en ga je terug naar "U-Invent" in de bovenste kelder. 

Je krijgt een mededeling van Atlas dat je nu alle componenten hebt om de "Lazarus Vector" te maken. Dus Hack de "U-Invent" en activeer het ding dan en.....Klik in het "U-Inventscherm" dan op "Lazarus Vector" en dit wordt dan gemaakt

Je kunt dan nog even kijken of je ook genoeg items hebt verzameld om nog wat van de andere items te maken en dan sluit je dit scherm. Atlas meld zich dan weer en zegt dat je nu als de razende pleuris terug naar Arcadia moet gaan om de "Lazarus Vector" in het systeem te voeren dat in het lab van Julie Longford staat.

Terug naar Arcadia:

Ok....Ga dus terug naar de bovenzaal, de wijnproeverijzaal. Een paar Freaks worden bezig gehouden door de Turret die je hier eerder hebt Gehackt. 

Help de Turret een handje en ga dan terug de Glazen Tunnel in. Houdini Freaks en andere Freaks blijven je echter achtervolgen, dus Deal met ze. 

Je kunt dan nog even je zuur verdiende ADAM gaan spenderen in de "Gatherer's Garden" die in de voorhal van de Bijenzaal staat, maar je kunt hiermee ook wachten tot je een volgende "Gatherer's Garden" tegenkomt. Volg dus de tunnel terug naar de Farmer's Market. 

Terug in de Farmer's Market ga je gelijk rechtsaf en door de "Employee Only" deur.

Je beland in een winkeltje en.....Oeps.....Zap en vernietig snel de Turret......

Hack en plunder dan de Safe en ga verder. Ga bij de toonbank de "straat" in en volg de "straat" dan verder naar de Arcadia Uitgang.

Onderweg grijp je nog wel even de Audio Diary die op de hoek van de toonbank ligt, en links kan er nog een Securitycamera hangen.

Volg de bordjes Arcadia naar de uitgang en ga door de Securisdeur....

Volg de korte tunnel. Je beland weer bij de Luchtsluis tussen de Farmer's Market en Arcadia

Kill de Bitch die bezig is de VITACHAMBER te slopen en ren de Luchtsluis in.......

Activeer de Draaiwieldeur en........na de LOADING ben je dan weer beland in.......

Hoofdstuk 6 B

Terug in ARCADIA:

Stap uit de luchtsluis en.........Wel......Andrew Ryan is nu behoorlijk "pissed" op je en hij wil verhinderen dat je met de "Lazarus Vector" het Lab van Longford bereikt. Ryan stuurt dus onmiddellijk een groot aantal rode Securitybots op je af. Probeer om in ieder geval 1 van die Securitybots te hacken en het zou nog mooier zij n er je er 2 kunt hacken.

Dus zap een Securitybot met "Electricbolt" en ren er dan naar toe en druk op je "C-toets" en hack het ding.

Als je voldoende Dollars hebt kun je de Hack kopen, of als je nog "Auto-Hacktools" hebt dan gebruik je die......Probeer niet om de Hack zelf te doen want dat duurt te lang. Een gehakte Securitybot wordt groen en staat aan jouw kant en zal ook met je mee gaan. 

Ok...als je 1 of 2 van die rode Securitybots hebt gehackt, en je leeft nog, dan zet je het op een rennen naar het Laboratorium van Longford.

Laat onderweg de eenzame Big Daddy met rust. De rode Securitybots achter volgen je, dus probeer er nog 1 te Hacken. Ik slaagde erin om 3 Bots te hacken en die heb ik ook alle 3 meegenomen naar het Lab van Longford. Het zou mooi zijn als het jouw ook lukt want je zult straks veel plezier beleven aan 3 groene Securitybots in Longford's Lab.

Ren verder door de Tree Farm naar "Arcadia Glens en naar de  "Rolling Hils"......

Ga weer door de "Rolling Hills" deur en omlaag naar de toegangsdeuren van Longford's Lab....Ga het Lab weer binnen en bemerk in de voorste kamer de "Labdoor Seal", die rechts naast het bureau staat. Je kunt er nu niets mee maar zo meteen moet je met dit apparaat de toegangsdeur van het lab sluiten

Ren door naar de kamer waar de Boom en de Gene Bank staat. Er loopt dus nog steeds een eenzame Big Daddy door de kamers van het lab te dwalen en deze Big Daddy kan je zo meteen goede diensten bewijzen, als je tenminste de "Hypnotize Big Daddy" Plasmid geactiveerd hebt. Heb je die "Hypnotize Big Daddy" Plasmid niet geactiveerd dan raad ik je aan om nu dus veem hier de Gene Bank in te duiken om 1 van je actieve Plasmids om te ruilen voor de "Hypnotize Big Daddy". 

Ren door naar de achter kamer en ga daar door de Securisdeur en dan door de glazen tunnel naar de labkamer van Julie Longfords. 
Kill in de Labkamer nog eventjes een Houdini Freak....

Bij de ramen staat het grote Misting Machine Console. Zowel links als rechts steekt er een apparaat aan het console. Ga naar de linkerzijde van het console en....

Het linker apparaat is waar je de "Lazarus Vector" in moet stoppen, dus druk op je "E-toets" om de "Lazarus Vector" in de machine te stoppen en......Je krijgt een mededeling van Atlas

De Machine heeft nu enige tijd nodig om de "Lazarus Vector" gaar te koken. maar jij mag hier niet blijven wachten tot de machine klaar is. Als je hier blijft staan dan kun je wachten tot je een ons weegt maar dan zal er verder domweg niets gebeuren. Nee.....terwijl de machine bezig is om de "Lazarus Vector" te koken dien jij hordes Freaks te overleven. 

Begin er mee om Longford's lab te verlaten en terug te gaan door de tunnel. Onderweg krijg je allerlei mededelingen van Atlas en van Andrew Ryan.

Ren helemaal terug naar de ingangsdeur van het Lab. Je moet de toegangsdeur sluiten, dus ga voor de "Lab Access Seal" staan en druk dan op je "E-toets" om de toegangsdeur te sluiten

De toegangsdeur gaat dicht en hiermee heb je voor jezelf even wat tijd gekocht....

Maar je hebt niet veel tijd want de Freaks die Ryan op je afstuurt zullen de deur openbranden. Wel....dit is wat je nu moet doen hier in de labkamers......overleef de aanvallen van de Freaks, die zo meteen van alle kanten zullen binnen dringen. Hou dit vol tot je de mededeling krijgt dat de "Lazarus Vector" gekookt is.

Je kunt her en der proximitygranaatjes neer leggen via je Grenade Launcher. Ook de 2 Turrets, die je hier eerder al hebt gehakt, zullen je helpen bij het gevecht tegen de Freaks en ook de gehackte Securitybots helpen je.Zodra de Freaks de toegangsdeur hebben doorgebrand gaat de strijd beginnen. Hoe sneller je de Freaks omlegt hoe sneller de machine in Longford's kamer de "Lazarus Vector" verwerkt. 

De deuren die eerder dicht waren zullen ook open knallen en in die 2 kamertjes kun je dan wat aanvullende ammo vinden. 
De game meld je steeds hoe ver de machine gevorderd is en uiteindelijk krijg je de mededeling dat de machine klaar is...
Met de "Hypnotize Big Daddy" kun je steeds, voor een korte tijd, de Big Daddy hypnotiseren zodat ook de Big Daddy steeds eventjes wat Freaks voor je gaat omleggen. 

Ok....zodra je de mededeling krijgt dat de machine klaar is, en dat je dus de "Lazarus Vector" moet gaan activeren, ren je terug naar Longford's labkamer en dan nu naar de rechterzijde van het grote console....

Druk op je "E-toets" om de "Lazarus Vector mist" in de "Rolling Hills" te spuiten en......Gefeliciteerd.....je hebt het Bos gered en Rapture krijgt weer zuurstof......

Atlas is "over the hill" van vreugde en gilt dat je nu naar het metrostation moet gaan. Wel.....verlaat dus het lab en terug in de "Rolling Hills" ga je naar de "Rapture Metro" deur....

De Rapture Metro deur gaat nu wel open, dus ga door de deur. Je beland in een tussen halletje waar je een preek van Andrew Ryan moet aanhoren. Ga door de volgende Securisdeur en....je beland in de grote Metrohal...

Gelijk rechts ligt er een Audio Diary en een Geschenkpakje op een bank....

Grijp de Audio Diary en luister er weer even na, terwijl je ook even kijkt of er wat voor je in het geschenkpakketje zit. Ga verder door de hal en dan de trap af naar de Bathysphere...

Duik de Bathysphere in en activeer de hendel en het "Select A Destination" scherm verschijnt.

Als je wilt kun je dus nu terug reizen naar "Medical Pavillion" en "Neptune's Bounty". 
Maar waarom zou je dat willen? Dus klik op "Fort Frolic" want daar wil je nu naar toe. Na de Loading ben je dan beland in:

Hoofdstuk 7 Fort Frolic

Walkthroughs door: Louis Koot