Delaware St. John:

Volume 1: The Curse of Midnight Manor:

2005: Walkthrough door: Louis Koot

Dit is DEEL 1 in de Delaware St. John serie. Volume 1 betekent dat er dus ook een Volume (Deel) 2 komt. Jij bent Delaware St. John en je gaat in deze game op spoken jacht. Dit Volume 1 deel is weer verdeeld in 2 verhalen. Je begint met: Story 1: The Fate of Vandals en als je dit deel volbracht hebt dan mag je Story 2: Done With Mirrors gaan doen. 

Delaware St. John is een jongeman die paranormale gaven heeft. Hij kan dus spoken zien. Dit 1e deel brengt Delaware in een vervallen en verlaten oud huis dat bekend staat als Midnight Manor. Spookachtige stemmen roepen Delaware's hulp in om te helpen de verkeerde dingen uit het verleden recht te zetten en dus gaat Delaware op pad om een mysterie te ontrafelen dat al enkele honderden jaren onopgelost is gebleven. Delaware is echter niet alleen, in het vervallen en rottende gebouw. 

Een sinistere Kracht is aan het werk en zal proberen te verhinderen dat Delaware het Mysterie van Midnight Manor weet op te lossen. Gelukkig krijgt Delaware hulp van een jonge vrouw, ene Kelly. Kelly blijft echter op afstand. Via een modern communicatie systeem, de "Voice/Imagery Communicater (VIC) staat Delaware echter constant in contact met Kelly. 

Via VIC kan Delaware praten met Kelly en haar om hulp vragen, hij kan foto's maken en naar Kelly sturen en ook geluidsopnames. Kelly kan die dan via haar computer analyseren en de resultaten weer door geven aan Delaware.Je beweegt je voort door de game via Groene Pijlen waarmee je dus vooruit gaat of naar links en rechts draait. Daarnaast heb je een "Handje" om dingen te pakken en dingen te openen. Ook krijgt je "Exit" en "Enter" pijlen om ergens naar binnen of weer naar buiten te gaan. Tevens heb je een "Oog" om mee in te zoomen.

Als je de game op start dan kom je in het START SCHERM:

Via "Tutorial" kun je uitleg krijgen over de besturing van de game. Kelly zal je dan door de eerste 3 stapjes in de game leiden en je uitleggen welke cursors je tot je beschikking hebt en hoe je de VIC moet gebruiken. De rest van de opties lijken mij wel voor zich zelf te spreken. Dus klik op "New Game" om te beginnen met de Game. Je komt dan in het Begin Scherm van de game.

Wel....hier zie je dus de 2 Stories waaruit je kunt kiezen. Nou.....kiezen....Je hebt nu maar 1 keuze en dat is Story 1: The Fate of Vandals. 

Je zult je eerst , succesvol, door Story 1 moeten worstelen. Dan pas komt Story 2: Done with Mirrors beschikbaar. Dus klik op:

Story 1: The Fate of Vandals:

De Generator:

Het begint dan met een lange, cartoon-achtige intro film en daarna rollen de credits over je scherm. Je zult hier even door heen moeten want je kunt dit niet wegklikken. Je beland dan in de Midnight Manor en er volgt een gesprek tussen Delaware en Kelly via de VIC.  De VIC is de balk die je onderaan je scherm ziet.

Het linkerdeel, de 4 schermpjes, is je Inventory. Hierin worden de diverse items die je opraapt in opgeslagen. Het rechter deel is dan de VIC. Via "Connect" praat je met Kelly. Via "Photo" maak je een foto en deze wordt dan vanzelf naar Kelly gezonden. Via "Record" kun je geluidsopname van paranormale geluiden maken die dan ook naar Kelly worden gezonden. Als je op het groene schermpje, tussen je inventory en VIC, klikt dan kom je in het Menu waar je kunt Saven en afsluiten. Je kunt ook naar het hoofdmenuscherm gaan via je ESCAPE-toets van je toetsenbord.

Begane Vloer

Grote Hal:

Luister naar wat Kelly zegt. Ze zegt dat er in de kelder een Noodgenerator staat die je aan moet gaan zetten om licht te krijgen in dit grote huis. 

Ook vertelt ze dat de kelder deur rechts naast de receptiebalie te vinden is. Kelly houdt dan haar mond. Je ziet de receptiebalie recht voor je:

Ga 1 keer vooruit en draai dan naar rechts. Je kijkt nu, langs de receptiebalie, naar een deur die onder de bovenomloop zit en daar boven verschijnt de geest van een klein meisje.

"I'ts raining, it's raining........" zingt het meisje en ze verdwijnt weer. Ga verder 2 keer vooruit. Je beland in de hoek, rechts naast de receptiebalie. 

In het licht van je zaklamp kijk je een kaal gangetje in en zie je de kelder deur. Ga nog 1 keer vooruit en je staat dan met je neus voor de kelderdeur.

Kelder:

Klik met je handje op de ronde deurknop. Delaware maakt de deur open. Je kijkt het pikzwarte kelder gat in. Klik de "Enterpijl". Je beland in de kelder. Je staat voor een boel dozen, kisten en ander spul. Draai links en ga dan 2 keer vooruit naar de overzijde van de kelder. Weer sta je dan voor een bende dozen. Draai links. Hela.......een stoel verschuift zichzelf "spontaan" over de vloer uit het zicht. In het licht van je zaklamp zie je nu, in de verte, de smalle deur van de Generatorkelder.

Ga 2 keer vooruit. Je staat dan voor de smalle deur. Open de deur door op de deurknop te klikken. Delaware wil echter deze kelder nu niet in omdat er water op de vloer staat. Klik de "Exitpijl" en draai dan links. Je staat voor een smalle ronde pilaar. Achter de pilaar is weer een hoek die is volgestouwd met rotzooi. Beweeg je cursor links van de pilaar over de items. Je zult je "Oog" krijgen op een paar laarzen die hier in het donker staan. Klik met het "Oog" om in te zoomen op de laarzen.

Grijp de Laarzen. Ze komen terecht in je inventory. Klik de "Exitpijl", onderaan in je scherm, en draai dan naar rechts en ha weer vooruit naar de deur. Open de deur weer. Nu wil Delaware wel naar binnen, dus klik de "Enterpijl". Je bent nu in de generatorkelder en voor je zie je, in het licht van je zaklamp, een aantal schakelkastjes in de muur. Beweeg je cursor over de kastjes. Op het 3e deurtje in de bovenste rij krijg je het "oog". Klik dus met je "oog" op dat deurtje. Je zoomt in op het "Elevator" kastje.

Klik met je "oog" rechtsonder op het kastje en het gaat open. Aan de binnenkant van het deurtje zit een bruin briefje geplakt. 

Zoom er op in met je "oog". Het briefje komt nu leesbaar in je scherm te staan. Lees het briefje:

Je leest dat de Generator is bescherm tegen onbevoegd gebruik middels een cijfercode. Deze cijfercode luid als volgt: Eight Marbels, Two Candels, Three Flowers, Six Beans. Dus: 8 Knikkers, 2 Kaarsen, 3 Bloemen, 6 Bonen. Dus 8236. Maar de allerlaatste zin van het briefje zegt: "Lined up Backward". Weet je niet wat je hiermee moet, dan kun je nu Kelly om hulp vragen via de "Connect" knop van VIC. Je moet de code dus achterstevoren lezen en dan wordt het dus: 6328. In het kastje kun je nu verder niets doen, dus klik 2 keer de "Exitpijl" en draai je dan 2 keer links om. Je ziet nu de Generator staan, naast de ingangsdeur.

Beweeg je cursor over de generator. Je krijgt er je "Oog" op. Klik dus met het "Oog" en je bent dan ingezoomd op het codekastje dat aan de generator zit. 

Het kastje heeft een groen en een rood lampje en verder de cijferknoppen 1 t/m 9 en een "On" en een "Off" knop.

Klik op de "On" knop. Het groene lampje gaat nu branden. Wel....klik nu op de knoppen om de zojuist gevonden code in te voeren. Dus klik op 6328 en......

.Je zaklamp gaat uit, het is heel even donker en dan springt de generator aan. Je hebt nu stroom en licht in het huis.

Klik de "Enterpijl" in de deuropening en je staat terug in de grote kelderruimte. Ga 1 keer vooruit. In de hoek, recht voor je, staan weer dozen. Op één van de dozen zie je een klein houten, en lichtbruin, kistje staan. Rechts zie je een witte deur die enigszins uit zijn scharnieren hangt. Je krijgt je "Oog" op het houten kistje. Zoom dus in op dat kleine kistje. Het is een oud opbergkistje. Delaware vertelt dat dit een "Keepsafe Box" is.

Je kunt inzoomen op het sleutelgat, maar het kistje zit op slot. Je zult de sleutel wel moeten vinden. Onthoud dus dat je het kistje hier kunt vinden."Exit" en draai dan rechts, 1 keer vooruit, schuinrechts en klik "Enter" op de keldertrap. Je beland terug in de grote hal en......er verschijnen hier nu de geestverschijningen van 5 tieners:

Luister naar de geesten. Je ervaart de namen van 4 van hen, Mark en Lisa, Brendan en Melissa. De naam van het andere meisje hoor je nu nog niet, maar haar naam is Heater Malcolm, zoals je straks zult ervaren. Als de geestjes weer verdwenen zijn ga je 1 keer vooruit, richting de bank die tussen de kolom en de receptiebalie in staat. Draai je dan 2 keer linksom. Je kijkt nu naar een dubbele houten deur en ziet ook de achterste trap die hier naar de bovenomloop omhoog gaat.

Lounge:

Ga vooruit naar de deuren en klik dan op de deurknoppen om ze te openen. "Enter" om naar binnen te gaan. Je bent nu in de grote Lounge. Draai links. Je kijkt naar de Bar.

Ga vooruit naar de bar. 2 van de jonge geesten verschijnen. Het zijn Brendan en Melissa. 

Brendan speelt voor barman en hij schenkt een drankje in voor Melissa die het vervolgens opdrinkt. Hela.....het drankje bekomt Melissa niet zo goed.

Als de beide jonge geestjes weer zijn verdwenen sta je dus aan de bar n zie je een doosje op de bar staan. Voor het doosje ligt een witte brief. Zoom daar op in via je "oog". 

Je bent ingezoomd op een Oorbel die op de bartoog ligt. Grijp de Oorbel. De Oorbel verdwijnt naar je inventory.

Delaware vertelt je dat deze Oorbel nog niet zo oud kan zijn en dat de eigenaresse nog in de buurt moet zijn. Klik "Exit" om uit te zoomen. Draai rechts. Je staat voor de rood beklede trap die omhoog naar het balkon gaat. In de hoek voor de trap staat een Laddertje. Grijp de Ladder. De Ladder gaat naar je inventory. Je weet nooit wanneer je een ladder nodig zult hebben, dus het is handig om zo'n ding bij je te hebben. Heb ik zelf ook hoor....ik sjouw de hele dag een laddertje met me mee.

Goed, je kunt nu de trap op naar het "balkon" om daar even te kijken. Er valt niets te beleven en de deur, achter op het balkon, is ook op slot. Je gaat dan maar weer naar beneden via dezelfde trap en dan kun je in de Lounge nog even rondkijken en op 2 punten inzoomen met je "oog". Dat zijn de stapel stoelen doe, links naast de bar, in de hoek staan, en wat foto's en lege flessen die voor de dubbele deuren op de grond staan. Buiten wat commentaar van Delaware brengt je dit alles niets. Ga dus terug naar de dubbele deuren om terug te gaan naar de grote hal. Als je bij de deuren bent "belt" Kelly je op. Luister naar Kelly. Ze is een beetje boos op Delaware omdat ie zonder haar is vertrokken naar Midnight Manson. Delaware probeert haar te sussen en vraagt haar dan of ze wil onderzoeken of er de laatste tijd bepaalde personen hier uit de buurt zijn verdwenen. Dit naar aanleiding van de 5 geestjes die hij tot nu toe hier binnen heeft gezien. Die 5 geestjes zagen er toch echt uit als zeer moderne teenagers.

Ga dus terug via de dubbele deuren naar de grote hal en draai dan gelijk 2 keer rechts. Ga dan weer 2 keer vooruit en je staat weer in de kale gang en voor de Kelderdeur. Ga niet nu de kelder deur open doen. Links naast de kelderdeur is een halletje en daar hoort eigenlijk een trap te zitten die naar de 1e verdieping gaat. Die trap is echter weg. Je ziet er alleen nog wat restanten van. Klik even met je "Oog" in dit halletje om Delaware te horen zeggen dat hier dus een trap hoort te zijn. Pak dan de Ladder uit je inventory en klik hiermee nu in dit halletje. Je plaats de ladder in het halletje:

1e Verdieping:

Klik "Enter" op de ladder. Je beland op de 1e verdieping. Je staat voor de lift. Je bent in de hal van de 1e verdieping. 

Links een gang met kamers en rechts een gang met kamers. Draai links. In de gang verschijnen de geesten van Heather, Brendan en Melissa.

Het gaat blijkbaar niet best met Melissa. Je hoort dat Mark en Lisa in de kelder zijn en dan zie je Brendan op je af komen. Hij gaat naar de kelder. Heather gilt hem achterna dat Melissa verdwenen is. In de gang waar je nu door kijkt bevinden zich de kamers 106, 107, 108 en 109. Ze zijn allemaal op slot. Ga 2 keer vooruit door de gang. je ziet dan de kamers 110 en 111. 110 is rechts en 111 is links. Tussen 110 en 111 staat een stoel en een spiegeltafeltje. Kamer 111 is open.

Kamer 111:

Ga schuinlinks naar kamer 111 en "Enter". Je staat dan in kamer 111 en voor het voeteneinde van het bed. Rechts op het bed bemerk je een donkere schaduw. Het lijkt wel de afdruk van een mens. Klik er op met je "Oog". Delaware vertelt dat er onlangs nog iemand hier op het bed heeft gelegen en dat dit de afdruk is van een VERBRAND LICHAAM is. Je zoomt dan vanzelf verder in en ziet een Oorbel op de dekens liggen.

Klik met je "Oog" op de Oorbel. Delaware vertelt dat dit dezelfde Oorbel is als de Oorbel die je van de Bar hebt gepakt. Je kunt deze Oorbel echter niet grijpen. Pak nu de Oorbel, die je op de Bar hebt gevonden, uit je inventory en klik deze nu naast de Oorbel die op het bed ligt. Je zoomt vanzelf uit en ziet het verbrande figuur verdwijnen en een meisjesstem zegt "Thank You". Dit was Heather Malcolm. Draai je linksom. Je ziet een sofa. Op de sofa ligt een rood dagboek.

Zoom in op het dagboek en grijp het. Het dagboek verdwijnt naar je inventory en Delaware opent het dan vanzelf. Dit is het dagboek van Heather Malcolm. Klik de groene rechtsaf pijl om door te bladeren. Het dagboek bevat nu maar 1 beschreven pagina die je wel even doorleest. Je leest dat Heather, Lisa en Mark ingebroken hebben in Midnight Manor om een opwindende nacht te beleven in dit al eeuwen leegstaande en als spookhuis bekende staande huis te beleven.. Heb je het gelezen klik dan "Exit" onderaan de bladzijde om het dagboek terug in je inventory op te bergen. Draai 2 keer links en "Exit" uit kamer 111.

Kelly neemt weer contact op en Delaware vertelt haar nu over het verbrande figuur op het bed. Kelly legt het een en ander uit over geesten en dat heb ik zo gauw niet kunnen opschrijven. Ga 2 keer vooruit, terug door de gang. Je staat dan weer op het kleed voor de lift en kijk nu door de andere gang. In deze gang vindt je de kamer 100, 101, 102 en 103 en ook deze zitten allemaal op slot. Ga toch maar 2 keer vooruit door de gang. Je ziet dan de kamers 104, links, en 105, rechts, en ook deze kun je niet in. Maar het is belangrijk dat je nu weet waar je kamer 104 moet zoeken. Ga terug naar het kleed voor de lift en draai dan links. Je ziet de EXIT deur.

Ga naar deze EXIT deur en open de deur. Klik "Enter" in de geopende deur. Je beland in het kale trappenhuis.

Je kunt niet naar boven omdat de trap omhoog volstaat met troep. Klik dus "Enter" op de omlaag trap:

Kelder:

Je beland terug in de grote hal. Draai gelijk rechts en ga weer vooruit naar de kelderdeur. Open de kelderdeur en klik weer "Enter". Je staat weer in de kelder. Draai weer links en ga 1 keer vooruit. De geesten van Mark en Lisa verschijnen. Ze praten over wat er te vinden zou kunnen zijn in al die troep die in de kelder staat opgeslagen. Als ze weer zijn verdwenen dan ga je weer 1 keer vooruit en draai je rechts. Je kijkt nu weer de hoek in waar het kleine houten kistje op de dozen staat. Mark en Lisa verschijnen weer. Ze proberen die deur te openen. Blijkbaar is er iemand door die deur gegaan. Dan slaakt Lisa een luide gil:

De geestjes zijn weer verdwenen. Ga schuin rechts naar de deur. Kelly meld zich weer. Kelly vertelt nu dat een maand geleden er 5 teenagers zijn verdwenen. Tot op heden zijn ze niet terug gevonden. De namen van deze 5 teenagers zijn: Brendan Michaels, Mark Johnson, Melissa Johnson (zusje van Mark), Lisa Kelly en Heather Malcolm. Ze zijn 16 en 17 jaar oud. Delaware vertelt Kelly dat ie nu voor een dichte deur staat die er echter niet al te stevig uitziet. Je krijgt nu het "vuistje" op de deur. Ram dus met je "vuistje" op de deur. Delaware ramt de deur open. Klik "Enter" om naar binnen te gaan. Draai gelijk links. Dit is blijkbaar de waskelder, te oordelen aan de wasmachines die tegen de grijze muur aan staan. Draai weer links. Je kijkt nu terug naar de deur en de bruine stenen muur. Op de vloer, voor de laatste wasmachine, zie je twee donkere schaduwen. Klik met je "Oog" op deze schaduwen. Delaware krijgt een visioen van een plant.

De Hunter:

Meer kun je hier niet doen, dus klik "Exit" op de deur. Links, vooruit, schuin links en "Exit" op de kelder trap. Je bent terug in de grote hal. Ga weer 1 keer vooruit naar de bank en draai dan 1 keer links. Nu sta je recht voor de achterste trap die naar het balkon gaat. Dit is dus de trap bij de Lounge deuren. Ga vooruit de trap op en boven ga je dan nog 1 keer vooruit. Draai dan links en weer 1 keer vooruit. In de hoek, recht voor je, zie je dan 2 stoelen staan en een Plant.

Ga verder vooruit. Je bent dan ingezoomd op de bovenkant van de plant. Klik met je "Oog" en je ziet nu de gehele plant. Klik met je "Oog" nu in de plantenbank. Delaware grijpt vanzelf dan een kamersleutel uit de plantenbak. Het is de sleutel voor Kamer 104. 

"Exit", links en 2 keer vooruit om via de voorste trap weer beneden in de grote hal te belanden. Je staat dan weer links voor de receptiebalie. Draai rechts en ga weer vooruit naar de hoek waar de kelderdeur is en........De geest van Melissa, of is dit Lisa, verschijnt en ze zegt "It's Coming For You". Op de muur staat geschreven: "It's Coming For You. Don't Look at it. Run to Room 104".

  • Melissa/Lisa of Heather verdwijnt en je ziet dat er iets door de kelder naar je toe komt rennen. Het is het BEEST. 

  • Snel.......je moet nu zo snel mogelijk naar kamer 104 gaan. 

  • Dus ga vooruit naar de kelder deur en klik "Enter" op de ladder.

  • Je beland weer op de 1e verdieping voor de lift. 

  • Je ziet dat het BEEST nu in de grote hal is en ook naar de ladder gaat.

  • Draai je rechts om en ren door de gang naar kamer 104. Het Beest bereikt de 1e verdieping en komt op je af. 

  • Ga snel schuin links naar Kamer 104 en pak de Sleutel uit je inventory. 

  • Klik met de Sleutel op de deurknop en klik dan met je "Handje" op de deurknop en klik dan "Enter" in de deuropening. 

 

Als je dit allemaal snel genoeg hebt gedaan dan ben je net op tijd en ben je veilig in Kamer 104. Het BEEST staat dan voor kamer 104 te grommen maar kan je niet meer grijpen. Wordt je echter door het BEEST gegrepen dan beland je vanzelf terug bij de Lounge Deuren in de grote hal en moet je dit stuk helemaal opnieuw doen, net zo lang tot het je gelukt is om veilig in Kamer 104 te belanden. Draai dan links en je ziet Heather/Lisa of Melissa weer en kunt dus opnieuw beginnen. Je moet genoeg snel wezen. Zo ingewikkeld is dit stukje niet.

Kamer 104:

Draai 2 keer links en ga dan vooruit naar de open haard. Draai weer links. 

Je ziet nu 2 rode deuren en ook de openstaande kamer deur. De rechter rode deur zit op slot. Ga vooruit naar de linker rode deur:

Open de linker rode deur. Het blijkt een kast te zijn  en op de grond ligt de 2e pagina van Heather's dagboek. Klik erop met je "Oog" en luister naar Heather. Grijp dan de dagboek pagina en lees deze door. "Exit" uit de kast en ga vooruit naar de kamer deur. Klik "Exit" op de kamer deur en je staat dan weer buiten in de gang. MAAR.....dit is niet de 1e verdiepingsgang. Er is iets verandert. Je bent in het:

Gangen Doolhof:

Ok....je moet je nu een weg banen door dit oneindige gangen doolhof. Op een aantal momenten zal Heather Malcolm verschijnen. Ze verschijnt steeds bij de linker muur. Als je Heather ziet dan klik je met je "Oog" op haar. Heather tekent dan steeds een aantal Zwarte Pijlen op de muur. Deze pijlen geven aan welke richting je dan op moet gaan. Ook zul je 3 keer Heather bij een kamer deur zien verschijnen. Je moet dan steeds door die deur gaan. Goed.....hier gaan we. Vanaf Kamer 104 ga je:

2 keer vooruit. Heather verschijnt. Klik "Oog" op Heather. Heather tekent nu 3 pijlen op de muur. 

klik "Exit". 2 keer vooruit, rechts, 3 keer vooruit, rechts, 6 keer vooruit. Heather verschijnt voor je en ze gaat door de deur:

1 keer vooruit, rechts en klik "Enter" op de deur. Heather verschijnt weer. Klik "Oog" op Heather en ze tekent weer pijlen op de muur.

Klik "Exit". 5 keer vooruit, links, 3 keer vooruit, links, 3 keer vooruit, rechts, 6 keer vooruit. Heather verschijnt en gaat door de deur.

1 keer vooruit, links en klik "Enter" op de deur. Heather verschijnt. Klik "Oog" op Heather en ze tekent weer pijlen op de muur.

Klik "Exit". 2 keer vooruit, links, 3 keer vooruit, rechts, 9 keer vooruit, rechts, 3 keer vooruit, rechts, 3 keer vooruit, links, 6 keer vooruit. Heather verschijnt weer bij de deur.

1 keer vooruit, links en klik "Enter" op de deur. Je beland nu weer in het grijze trappen huis.

Klik "Exit" op de omlaag trap. Je beland terug in de grote hal. Ga 1 keer vooruit. Op de bank verschijnt Heather. Ze ligt op de bank in haar dagboek te schrijven en ze praat ondertussen met Brendan over Melissa. Brendan heeft het niet meer. Hij zegt dat in het huis alle deuren op slot zijn. Ze kunnen het huis niet uit.

Heater verdwijnt maar ze laat een Dagboekpagina achter op de bank. Zoom met je oog in op de dagboekpagina. Grijp dan de Dagboekpagina en lees het door.

 Exit uit het dagboek en draai 2 keer links. Je kijkt weer naar de dubbele Lounge Deuren. Ga vooruit naar de deuren:

Eindspel:

Verjaag de Spoken:

Open de Lounge Deuren en ga naar binnen via "Enter". Draai links. Je kijkt weer naar de bar. Voor je wordt er nu een Stoel in elkaar gezet. Als de stoel klaar is zie je de 3e pagina van Heather's dagboek er onder liggen. Klik erop met je "Oog" en grijp de pagina en lees het door. Exit het dagboek. Daar waar de pagina lag, ligt nu een POP op de vloer. Blijf er nog vanaf. Klik op de "Photo" knop van je VIC. Delaware maakt een foto van de pop en stuurt deze naar Kelly. Luister nu goed naar Kelly. Delaware moet nu met de POP de GEESTEN verjagen die zo meteen zullen proberen hem te beletten om via de trap naar het Balkon te gaan.

  • Als Kelly is uitgepraat dan grijp je de POP. 

  • Nu moet je weer snel handelen. 

  • Als je het volgende stukje snel en goed doet dan beland je, in stapjes, vanzelf boven op het balkon. 

  • Er verschijnen nu steeds kwaadaardige GEESTEN. 

  • Grijp de POP uit je inventory en klik nu steeds met de Pop op elke Geest die verschijnt. 

  • Je verjaagt de Geest dan en telkens ga je dan een stapje vooruit. 

  • Berg de Pop dus niet weer op maar hou de pop vast en klik er steeds mee op de Geesten die verschijnen. 

  • Telkens als je 3 Geesten verjaagd hebt ga je vanzelf een stapje vooruit. 

  • Hou dit vol tot je boven aan de trap op het Balkon bent beland.

  • Op het Balkon blijf je staan. 

  • Zoek de vloer voor je af. 

  • Er ligt hier weer een Donkere Figuur op de grond. 

  • Je krijgt er je "Oog" op.

Klik dus met je "Oog" op deze plek. Het blijkt een boekje te zijn. Pak Heather's Dagboek uit je Inventory en klik hiermee op deze plek en.......je hoort Heather "Thank You" zeggen en hiermee is Story 1: The Fate of Vandals: 

 

TEN EINDE:

Delaware heeft de geesten van Heather, Brendan, Mark, Lisa en Melissa "Bevrijd" en zij kunnen nu hun rust vinden. Maar Delaware's nacht in dit spookhuis is nog niet ten einde. Hij heeft nog meer ter doen.

Je beland vanzelf op het start scherm. Klik "New Game" en zie.....Story 2: Done With Mirrors is nu beschikbaar. Dus klik op 

Story 2: Done With Mirrors

Story 2 begint in de Lounge. Het zal je waarschijnlijk in Story 1 ook al zijn opgevallen dat de Lounge niet allen de Bar is, maar ook het Theater. Het publiek zit in gespannen afwachting te wachten op de kunsten die Rupert Cosmont op het toneel zal gaan vertonen. Op het toneel verschijnt de Assistente van Rupert, Fay Harris,  met de Zwaardkist. Rupert staat in de kist. Fay duwt de zwaarden dwars door de kist.

Je bent weer alleen. In je inventory heb je nog de laarzen en de pop. Op het toneel staat de Zwaardkist van Rupert, de magiër. Zoom twee keer in op de zwaardkist. De kist gaat open en.......o jee.....dit zal Rupert's bedoeling toch niet zijn geweest. Rupert heeft zijn act dus niet overleeft.

"Who did this to me" hoor je Rupert in opperste vertwijfeling uitroepen. Klik "Exit" en draai rechts. Via het rode traptrapje kun je het toneel op gaan. 

Dus ga vooruit het rode trapje op. Je staat dan achter het toneelgordijn. Voor je zie je een groot prikbord staan. Ga vooruit naar het prikbord.

Er zit een grote "The Marvelous Rupert Cosmont" op het prikbord geprikt. Klik met je "Oog" op de poster. Delaware vindt het onaangenaam om naar de poster te kijken. Klik op de "Photo" knop van VIC om een foto van het prikbord naar Kelly te sturen. Luister dan naar Kelly. Kelly zegt dat ze de foto heeft ontvangen, maar......zij ziet op de foto geen Poster op het prikbord. Vreemd, niet waar? Klik nu weer met je "Oog" op de poster. Nu schuift de poster weg en komt er een krantenartikel tevoorschijn. Zoom er op in. Lees het artikel door. Het gaat over de dood van Rupert, zoals we dat in het begin hebben gezien. Neem een foto van dit krantenartikel. De foto wordt naar Kelly gestuurd. Luister weer naar Kelly. Kelly heeft op internet gezocht naar de assistente van Rupert, Fay Harris, en ze heeft achterhaald dat Rupert in Kamer 204 woonde tijdens zijn optredens in Midnight Manson. Fay en Rupert waren getrouwd of hadden een verhouding.

Klik 2 keer de "Exit". Je bent dan vanzelf omgedraaid. Ga vooruit, schuin rechts het rode trapje weer af en je bent terug voor het toneel en kijkt weer naar de bar. Draai links en open de dubbele deuren en "Enter" de grote hal. Wel....kamer 204 zal wel op de 2e verdieping zijn. De lift hier in de grote hal doet het niet, dus ga via het laddertje naast de kelderdeur nu weer omhoog naar de 1e verdieping. Op de 1e verdieping sta je dan weer voor de liftdeuren. Klik met je vingertje op het groene knopje, rechts naast de lift. Helaas....ook hier doet de lift het niet. Misschien kan Kelly helpen? Neem dus contact op met Kelly en luister naar Kelly. Kelly vertelt dat er een "Rem" op de lift zit en dat Delaware die "Rem" moet gaan uitschakelen in het liftkastje dat ergens in de kelder te vinden is. Dus draai je om via de omlaagpijl en ga dan via de EXITdeur en het trappenhuis terug naar de grote hal en ga nu  naar en door de Kelderdeur naar de

Kelder:

De Liftpuzzel:

In de kelder draai je weer links. De geest van het kleine meisje verschijnt weer. Dit is Katie en Katie heeft een speelgoed konijntje als pop en zijn naam is Arthur.

Als Katie weer verdwenen is ga je 2 keer vooruit. Je staat dan weer voor die stapels dozen. Onderzoek deze stapel dozen nu eens beter. Als je goed kijkt naar de stenen muur dan zie je nog net de bovenkant van een grijs kastje uitsteken boven de dozen. Zoom daar op in met je "Oog" en klik dan met je "Oog" op het kastje. Het kastje gaat open.

Je ziet 3 rijen van elk 3 cijferknoppen waar je op kunt klikken. Doe dit nog niet. In het deurtje zit een brief. Zoom in op de brief. Lees de brief. Je leest dat Handyman Frank de Liftcode, die uit 3 cijfers bestaat, heeft verstopt in weer een andere Code. Kijk vooral naar de laatste 2 zinnen. Je leest:

  • Ben Thinks I Hate Him. Hierbij staan cijfers. Ben = 2, Thinks = 4, I = 3, Hate = 1, Him = 2.

  • De laatste zin is: I Hate Ben, I Hate him.

  • Vul voor de laatste zin dus de cijfers in.

  • Je krijgt dan de code 312312.

  • Maar dit zijn 6 cijfers, terwijl de liftcode maar uit 3 cijfers zou bestaan.

Delaware is het even kwijt. Snapt het niet meer. Maak een Foto van deze brief. De foto wordt naar Kelly gezonden. Luister nu goed naar Kelly. Ze zegt dat ze de oplossing weet, maar dat je het eerst zelf maar moet proberen uit te vogelen. Daar heb je uiteraard echt geen geduld voor, dus klik gelijk maar op de "Connect" knop en luister weer naar Kelly. Kelly verteld nu dat je de 6 cijfers moet zien als 3 setjes Coördinaten.

Coördinaten bestaan steeds uit 2 cijfers, dus 312312 hak je nu in 3 stukken. Je krijgt dan: 31, 23, 12. Exit uit de brief. Je ziet de cijferknoppen weer. De code voor de lift is dus een getal van 3 cijfers. Je mag dus maar op 3 van de cijferknoppen klikken. Welke? Wel....het 1e cijfer van elk van de 3 coördinaten vertelt je welke Knop je moet hebben en het 2e cijfer in welke rij deze knop zit........Dus:

  • 31 zegt je dat je de 3e knop in de 1e rij moet hebben = 3.

  • 23 zegt je dat je de 2e knop in de 3e rij moet hebben = 8.

  • 12 zegt je dat je de 1e knop in de 2e rij moet hebben = 4.

  • Dus de Liftcode is dan 384.

  • Klik dus op de knoppen 3, 8, 4 en....het groene lampje gaat branden.

  • Je kunt nu dus van de lift gebruikmaken.

De lift doet het ook nu echter alleen vanaf de 1e verdieping en je kunt er niet mee naar de begane vloer of naar de kelder. Exit 2 keer uit het liftkastje en maak nu dat je als de gesmeerde bliksem weer op de 1e verdieping terecht komt. Je zou nu wel moeten weten hoe je daar vanuit de kelder moet komen.

Repareer Arthur:

Terug op de 1e verdieping sta je weer voor de lift. Klik weer op de groene knop en je beland nu vanzelf in de lift. Wel....klik op de 2e verdiepingsknop.

De lift brengt je naar de 2e verdieping. Exit uit de lift. Draai links en ga 2 keer vooruit door de gang. Je hoort Katie huilen. Ga dan schuin links naar kamer 204 en klik op de deurknop. Helaas....Kamer 204 zit op slot. Exit en draai je om en ga terug door de gang naar de lift. Katie verschijnt nu op de Sofa.

Katie huilt. Een grote kat heeft een arm en een been van Arthur afgerukt en hier is Katie erg verdrietig over. Delaware belooft dat ie Arthur zal repareren. Katie verdwijnt. Ga vooruit en zoom dan in op de Sofa. Arthur, het konijn, verschijnt. Arthur mist een arm en een poot en in een visioen ziet Delaware waar hij Arthur's poot kan vinden. In de kelder op een doos.

Exit en draai rechts en ga met de lift terug naar de 1e verdieping en Exit daar weer uit de lift. Goed, nu weer via de EXIT deur en het trappenhuis naar de grote hal en via de kelderdeur weer naar de kelder. In de kelder ga je nu weer naar de deur van de generatorkelder maar er niet naar binnen. Voor de deur draai je links. Je staat weer voor de pilaar waar je , in Story 1, de laarzen vond. Beweeg nu je cursor over de grijze dozen, die rechts achter de pilaar staan, tot je het "oog" op deze grijze dozen krijgt. Klik dan met het "Oog" en grijp dan Arthur's Poot van de dozen.

Exit. Wel....wat dacht je....terug naar de sofa op de 2e verdieping dus. Dus eerst door de kelder en dan via de keldertrap weer de grote hal in en dan via de ladder naast de kelderdeur naar de 1e verdieping en dan met de lift naar de 2e verdieping. Exit uit de lift en draai rechts en zoom weer in op de Sofa. Arthur verschijnt weer. Plaats Arthur's Poot nu op de Sofa. Delaware zit dan in een Visioen waar hij Arthur's Arm kan vinden. Arthur's arm ligt op een piepklein hoektafeltje. Zeg....zou dat tafeltje op de 3e verdieping te vinden zijn?

Exit uit de sofa en draai rechts. Open de lift en ga er dan mee naar de 3e verdieping. 

Exit uit de lift en ga links door de gang naar de kamers 304 en 305. Het kleine tafeltje dat je zoekt staat dan rechts van kamer 305 in de hoek.

Zoom in op het kleine tafeltje en grijp de Arm van Arthur. Exit en keer terug naar de lift, open de lift en ga ermee terug naar de 2e verdieping. Exit uit de lift en ga weer naar de sofa. Zoom er weer op in. Arthur verschijnt weer op de sofa. Leg de zojuist gevonden Arm voor Arthur op de sofa. Katie verschijnt weer en is ziels gelukkig dat Delaware haar Arthur heeft gerepareerd.

Katie vraagt of Delaware nog steeds in kamer 204 moet zijn. Delaware vraagt of ze een goede "locksmit" weet, maar Katie zegt dat Delaware en nu nog maar eens moet proberen. Exit, draai je om via de omlaagpijl en ga nu weer door de gang en dan schuin links weer naar Kamer 204. Klik weer op de deurknop en.....Nu gaat Kamer 204 wel open. Dank je wel Katie.....

Kamer 204:

"Enter" kamer 204. Het is een kale kamer maar zodra je binnen stapt verschijnt er uit het niets een compleet bureau met alles er op en eraan. Zoom in op het bureau. Er ligt een wit velletje papier, naast het open geslagen boek, op het bureau. Zoom er op in. Je leest er een naam op "Roxanne Black". Delaware praat nu vanzelf met Kelly en praat met haar over Roxanne Black. "Exit" 2 keer uit het bureau. Het bureau verdwijnt weer. Draai rechts. Je staat voor het bed en hoort een donkere vrouwenstem die zegt: "I never forgive him". Draai weer rechts. Je staat voor de ingang. Links en rechts een kastdeur maar ze zitten beide op slot.

De Hunter deel 2:

"Exit" kamer 204 en.....Heather verschijnt in de gang. Op de muur heeft ze "Lounge" geschreven en ze zegt tegen je "It's coming for you".

Wel....je moet weer RENNEN want de JAGER komt weer achter je aan. Heather heeft je dus duidelijk willen maken dat je naar de Lounge moet om veilig te zijn. Dus snel naar de lift, open de lift en ga ermee naar de 1e verdieping. "Exit" uit de lift en ga naar en door de EXITdeur en via de omlaag trap naar de grote hal. In de grote hal 1 keer vooruit, draai 2 keer links en ga naar de Lounge deuren. Open de deuren en "Enter" de Lounge. Je bent weer veilig.

Delaware vertelt vanzelf aan Kelly dat die Jager weer achter hem aan zat. Kelly legt nu uitgebreid uit wat voor een Geest zo'n Jager is en dan vertelt ze over Victoria Shaw en haar dochter Kelly die in Midnight Mansion woonden en zijn verdwenen. Als Kelly klaar is dan verlaat je de Lounge weer via de dubbele deuren naar de Grote Hal. Katie verschijnt in de grote hal en laat Delaware, in een visioen, de deur van kamer 300 zien.

Dus terug naar de 3e verdieping. Je weet nu wel hoe je daar moet komen. Via de ladder naast de kelderdeur eerst naar de 1e verdieping en dan verder met de lift naar de 3e verdieping. Exit uit de lift. Je weet dat, als je uit de lift stapt de kamers 304 en 305 dan links zijn, dus draai links. Katie verschijnt in de gang

Katie wijst je dus Kamer 300 aan, dus 1 keer vooruit, draai links en je staat voor:

Kamer 300:

Open de deur en "Enter" kamer 300. Draai binnen gelijk naar rechts. Dit was dus de kamer van Victoria Shaw en haar dochtertje Katie en je ziet nu wat er met hen is gebeurt. Ze werden ONTVOERD:

2 mannen, met messen, ontvoeren Victoria en Katie. Draai rechts. Delaware neemt nu vanzelf contact op met Kelly en er volgt een gesprek over de ontvoering van Victoria en Katie. Kelly en Delaware zijn het er over eens dat het belangrijk is om te achterhalen wat er verder met Victoria en Katie is gebeurt. Draai hierna dan naar links. Je kijkt weer naar Katie's bed. Voor Katie's bed staat een kastje. Zoom in op het kastje. Er ligt een Sleutel op het kastje. Grijp de Sleutel. Zeg....zou deze Sleutel passen op de Hutkoffer die in de kelder staat? "Exit" kamer 300 en ga terug naar de lift. Open de lift en.......je ziet nogmaals de ontvoering.

Zorg dat je nu weer in de kelder terecht komt. Je zou nu toch echt wel moeten weten hoe je in de kelder moet komen vanaf de 3e verdieping. In de kelder ga je dan links, 1 keer vooruit, rechts en je bent weer bij de Hutkoffer. Zoom in op de hutkoffer en gebruik de Sleutel uit Kamer 300 op het sleutelgat. De koffer gaat open.....O......er ligt een grote Gele Zak in de Koffer.......O.......O......In de zak bevinden zich de resten van Victoria en Katie.....ze zijn dus vermoord.

Delaware en Kelly praten hierover. Kelly verteld nu wat ze weet over Roxanne Black, het dienstmeisje van Rupert en Fay Harris en ze zegt dat Delaware nu naar de Trap van de 3e verdieping moet gaan. "Exit" de Hutkoffer. Wel.....zorg dat je weer op de 3e verdieping terecht komt. Op de 3e verdieping ga je dan door de EXITdeur het trappenhuis in. Je hoort een zeer "donkere" stem iets heel onduidelijks vertellen. De stem blijft het maar herhalen. Onderaan de trap merk je een donkere schaduw op. Het is Roxanne Black en de stem die je hoort is haar stem. Klik op de "Record" knop van VIC om een opname van de stem naar Kelly te zenden. Kelly vertelt je dan dat de stem een zogenaamde EVP is, een stem die is "losgekomen van het lichaam". De Stem probeert je iets te vertellen maar de stem zegt de woorden ACHTERSTEVOREN. Gelukkig weet Kelly op haar computertje de woorden weer goed te krijgen. De stem zegt dus: "Room 306, Closet". Je moet dus naar Kamer 306 om daar in een kast te gaan kijken. Klik "Exit" en je staat weer in de hal van de 3e verdieping. Draai rechts en ga 1 keer vooruit en draai dan weer rechts. Je staat nu voor:

Kamer 306:

Probeer de deur te openen. De deur zit op slot. Ram met je "Vuistje" op de deur. Delaware ramt de deur open. "Enter" Kamer 306 en draai je dan gelijk om via de omlaagpijl. Je staat in het "halletje" van kamer 306. Links en rechts een kastdeur. De linker kast zit op slot, dus zoom in op de rechter kast deur. Er verschijnen woorden op de deur en een vraag. Je leest: "What's the Magic Word?". Je moet dus één van de woorden op de deur aanklikken. Het is een kwestie van proberen, maar het woord waar je op moet klikken is "Towels". Klik dus op "Towels" en de kast deur gaat open. Je kijkt de kast in. De muur van de kast van onderen groen en van boven grijs/wit. Op het witte deel van de muur zie je, vaagjes, iets hangen. Zoom in op die plek. Het blijkt een Sleutel te zijn. Grijp de Sleutel.

Delaware vertelt je dat dit een sleutel voor een "Keepsafe Box" is. Wel, zo'n kistje heb je in de kelder zien staan. Dus "Exit" 2 keer uit de kast en Exit Kamer 300. Ik denk dat je het wel vermoed....ga dus nu terug naar de kelder. In de kelder ga je weer links en dan 2 keer vooruit en dan rechts. Je ziet het houten kistje weer op de dozen, in de hoek, staan en je hoort een stem die zegt: "How could he do this to me? He loved me. We were going to be old together". Zoom weer in op het houten kistje en open het dan met de sleutel die je in de kast van kamer 306 hebt gevonden. Het kistje gaat open. Er steekt een FOTO in het kistje.

Je kunt de foto nog niet grijpen. Klik eerst op de "Photo" knop van je VIC. Delaware maakt een foto van de foto en stuurt deze naar Kelly. Kelly vertelt dan op de foto Rupert en Roxanne staan. Ze zijn MINNAARS. Dus Fay had een motief. Nu kun je de foto uit het kistje grijpen. Doe dat en "Exit" uit het kistje.

We zullen de geest van Roxanne maar de rust gaan geven die ze verdient. Ga dus nu terug naar de 3e verdieping. Op de 3e verdieping ga je weer door de EXITdeur het trappenhuis in. Pak de foto uit je inventory en klik hiermee nu op Roxanne's schaduw, onderaan de trap. "Thank You" hoor je Roxanne dan zeggen en de schaduw is weg.

"Exit" om terug in de hal van de 3e verdieping te belanden. Draai je om naar de lift, open de lift en daal ermee af naar de 2e verdieping. "Exit" uit de lift en ga weer naar Kamer 204:

Kamer 204:

Open de deur en "Enter". Draai links. Fay Harris verschijnt bij de ramen. Luister naar Fay en bemerk ook de Radiator op die je, links van Fay, onder het linker raam ziet staan.

Fay weet dus van Rupert's geklooi met het dienstmeisje Roxanne en Fay is hierover behoorlijk pissig. Fay heeft wel een "verrassing" voor "iedereen" in petto. Als Fay weer verdwenen is dan zoom je met je "Oog" in op de Radiator. Er steekt een brief achter de radiator. Grijp de Brief:

Delaware vertelt je dat dit de BEKENTENIS is en dat hij hiermee Rupert's geest tot rust kan brengen. J

e kunt de Bekentenis niet lezen."Exit" en draai links. "Exit" Kamer 204. De HUNTER verschijnt in de hal bij de lift.

De Hunter deel 3:

Delaware blijft stijf van schrik staan en neemt contact op met Kelly. Kelly legt uit dat de kamers, zoals de Lounge, "veilige" kamers zijn. Deze "veilige" kamers zijn echter bedoeld voor de Hunter. Er is één kamer die veilig is voor de prooi van de Hunter, maar we weten niet welke kamer dat is. Ga 1 keer vooruit. Heather verschijnt weer en zegt weer "It's coming for you" en op de muur staat "Room 305".

Snel dus....De Hunter zit weer achter Delaware aan. Vooruit, rechts, open de lift, ga met de lift naar de 3e verdieping. "Exit" uit de lift, ga links, 2 keer vooruit en dan schuin rechts naar Kamer 305. Klik op de deurknop. O...de deur zit op slot. Ram de deur nu open met je "Vuistje" en "ENTER". Delaware staat nu oog in oog met de HUNTER. LUISTER:

De Hunter verteld over de "DESTROYER". Hij is door de "Destroyer" gezonden om korte metten met Delaware te maken. Maar omdat Delaware nu levend en wel er in is geslaagd om deze kamer te bereiken heeft de Hunter dus gefaald. Het is echter nog niet voorbij. De Destroyer zal andere Hunters sturen om Delaware te "vernietigen". De Hunter verdwijnt.

Wel.....eigenlijk is dit het wel. Het enige dat er nu nog overblijft is om de Geest van Rupert de welverdiende rust te gaan geven. Draai links en "Exit" uit Kamer 305. Ga naar de lift, open de lift en daal ermee af naar de 1e verdieping. Ga door de EXITdeur en de trap naar de grote hal en dan via de Lounge deuren weer de Lounge in. Blijf staan. Klik met je "Oog" op het grote rode toneelgordijn. De Zwaardkist met Rupert erin verschijnt weer:

Pak de Bekentenis brief uit je inventory en klik ermee op Rupert en......"THANK YOU" en de zwaardkist verdwijnt.

Luister naar Kelly. Volume 1 is nu TEN EINDE maar we blijven achter met raadsels. Wie, of wat, heeft Victoria, Katie, Roxanne, Rupert en Fay vermoord en wie of wat, heeft de 5 Teenagers vermoord die een maand geleden hun avontuurdrift niet konden bedwingen en een fatale nacht in dit spookhuis hebben doorgebracht. Delaware is dus nog lang niet "klaar" met dit spookhuis. Maar dat zullen we zien in:

Delaware St. John: Volume 2:

De Credits rollen nu over je scherm.

TEN EINDE:

2005: Walkthrough door: Louis Koot