2009: Walkthrough door: Louis Koot

Dirty Split is een gratis point and click adventure dat  u via het Internet kunt downloaden

Het verhaal:

Je bent Alan Baxter en je bent een privť detective. Als een plastische chirurg vermoord in zijn kantoor wordt gevonden arresteert de politie al zeer snel een verdachte. Voor de politie is daarmee de zaak rond, maar....de verdachte is onschuldig. Er zit veel meer achter de moord op de chirurg.......heel veel meer. Je ontvangt een telefoontje van ene Mrs. Vanderbuilt die vraagt of je haar wilt bezoeken in haar huis te Beverly Hills. Je gaat er naar toe en Mrs. Vanderbuilt vertelt je dat haar zoon is gearresteerd voor de moord op Dr. Bedford. Mrs. Vanderbuilt vertelt ook dat haar zoon onschuldig is. Die vermoorde dokter blijkt echter de verloofde te zijn geweest van de dochter van Mrs. Vanderbuilt. De trouwerij was al helemaal in kannen en kruiken maar het doktertje heeft echter op het laatste moment de trouwerij afgebroken en de verloving verbroken. Mrs. Vanderbuilt huurt je in om de moord te onderzoeken en om de onschuld van haar zoon te bewijzen.

In de game beweegt u Alan van scherm naar scherm, met uw muis en via rode richtingspijlen. Om Alan op een scherm naar een bepaalde plek te bewegen klikt u op die plek, of u doet dat via het Actiemenu. U klikt bijvoorbeeld op de auto, die in het plaatje hierboven in de garage staat, en Alan loopt er dan naar toe. Om dingen te bekijken, te pakken of met iemand te praten moet u eerst het Actiemenu openen. Dit doet u als volgt.....Rechtsklik op een item of op een personage. Het Actiemenu springt dan tevoorschijn.

In het actiemenu klikt u dan op het icoon van de functie die u wilt uitvoeren. Wilt u een item pakken dan klikt u dus op de Hand. Wilt u een item eerst bekijken dan klikt u op hert Oog. Wilt u praten met een personage dan klikt u op de Mond. De game heeft ook een inventory. De inventorybalk floept open als u de cursor naar bovenaan het scherm beweegt. In de inventory worden de items opgeslagen die u Alan laat oppakken.

Standaard heeft u in inventory uw Notieboekje, Potlood en Pistool. Om items uit inventory te pakken om het dan te gebruiken in het spel linksklikt u op het item en sleept u het item naar de plek waar u het wilt gebruiken. Om brieven en andere documenten, zoals uw notitieboekje, te lezen rechtsklikt u erop om het Actiemenu te krijgen. Klik dan op de Oogfunctie. Via uw ESCAPE-toets opent u het menuscherm waar u kunt Saven, Laden, opties kunt bereiken en afsluiten.

Saven doet u dus via de Savegame optie. U komt dan in het Savescherm. Selecteer een saveslot en klik dan op Save. U kunt onbeperkt saven. In de Opties kunt u diverse instellingen wijzigen, zoals geluidsinstellingen, ondertitels aan/uit zetten en aangeven hoe lang de ondertitels zichtbaar zijn..

Praten met andere personages doet u weer via het Actiemenu. 
Rechtsklik op de persoon waar u mee wilt praten om het Actiemenu te openen. Klik dan op de Mond.

Gesprekken doet u dan via gespreksopties die onderaan het scherm verschijnen.  Klik op die gespreksopties.

Sla nooit een gespreksoptie over maar gebruik ze altijd allemaal.  Het beste kunt u de gespreksopties van boven naar beneden in volgorde aflopen.Vaak geven bepaalde gespreksoptie weer vervolg opties die u dan ook allemaal gebruikt.Wel......dit was het wel wat mijn uitleg betreft. Ik wens u veel plezier met deze game.......die u dus geheel gratis kunt gaan downloaden. De download link vindt u op onze GRATIS GAMES DOWNLOAD pagina. Laten we maar beginnen.

Walkthrough:

Vanderbuilt huis:

Detective Allan Baxter krijgt een telefoontje van een Mrs. Adaile Vanderbuilt. Mrs. Vanderbuilt vraagt of Alan haar kan komen bezoeken in verband met een moordonderzoek. Alan Baxter gaat dus op weg en we beginnen de game dan op de oprijlaan van het Vanderbuilt huis.

Bekijk even alles wat je kunt bekijken. In de garage staat een auto die je kunt bekijken. Bekijk het huisnummer op de muur. Het huisnummer van het Vanderbuilt huis is Prime Avenue 361. Boven de voordeur zit een V gegraveerd. De V is het Vanderbuilt teken. Rechts naast de voordeur zit de deurbel (Doorbell). Klik op de deurbel met de Hand om aan te bellen en.....De butler doet open en brengt Alan bij Mrs. Vanderbuilt in de tuin. Praat met Mrs. Vanderbuilt en gebruik elke gesprekoptie....sla geen gespreksoptie over.

Walter, de zoon van Mrs. Vanderbuilt is gearresteerd op beschuldiging van de moord op de plastische chirurg Christopher Bedford.Bedford is doodgeslagen.Bedford was verloofd met Denise, de dochter van Mrs. Vanderbuilt, maar een week geleden heeft hij de verloving verbroken.Walter was hier heel erg boos over en heeft Dr. Bedford bedreigt.Mrs. Vanderbuilt heeft altijd het gevoel gehad dat die Bedford niet te vertrouwen was en dat ie iets te verbergen had.Mrs. Vanderbuilt weet niet of Walter een alibi heeft voor de tijd van de moord.

Als je alles met Mrs. Vanderbuilt hebt besproken dan neem je afscheid. Loop dan naar links en je ziet Denise Vanderbuilt, de dochter, op de rand van het zwembad zitten. Praat met Denise Vanderbuilt en gebruik weer alle gespreksopties die je krijgt.

Denise heeft geen idee waarom Bedford de verloving heeft verbroken.  Bedford gedroeg zich al een tijdje heel vreemd.  Bedford vergat afspraken met zijn patiŽnten en was tot laat in de nacht op kantoor.  Denise denkt echter niet dat er een andere vrouw in het spel is.  Denise bevestigd dat haar broer Wally die Bedford heeft bedreigd.  Ook Denise weet niet waar Walter was op de tijd van de moord, maar Denise zegt dat Wally zo soms nogal eens fel uit de hoek kan komen.

Neem afscheid van Denise als je haar alles hebt gevraagd. Loop terug naar rechts en verdwijn dan door de geopende tuindeuren, via de rode pijl, en Allan beland weer buiten aan de voorzijde van het huis. Klik de rode omlaagpijl, midden onder in je scherm en.....

onder in je scherm verschijnen dan de locaties waar je nu heen kunt gaan. Momenteel zijn de beschikbare locaties de Moordlocatie en Politiebureau (Crime scene en Police precinct). Klik op "To the crime scene" en Allan beland in de:

Praktijk van Dr. Bedford (Crime Scene):

Allan is in de receptie hal beland van Bedford's praktijk.  Een geel politielint markeert de moord locatie.  Achter het gele lint liggen wat glasscherven (glass shards) op de vloer.  Achter Allan staat het bureau van Miss. MacDonald, de secretaresse van Bedford.   Op het bureau staat een klein beeldje (sculpture), een beker met pennen (pen holder) en een foto (picture).  Aan de muur, rechts van het bureau, hangen 2 diploma's (certificate).  Er staat een waterkoeler (water cooler) en een archiefkast (file cabinet). In de hoek staat een plant en op de rode glazen tafel liggen een paar tijdschriften.

Bekijk eerst alles met je oog. De glasscherven komen van de ruit in de deur. Allan vindt het vreemd dat het overgrote deel van de scherven buiten deze kamer liggen, wat er op wijst dat de ruit van binnen uit is ingeslagen. De plant is een nepplant. Het linker diploma is van Bedford en het rechter diploma is van ene Professor Langon die verklaart dat Bedford top de top 5 van zijn beste studenten gehoorde. de archiefkast zit op slot. Het beeldje dat op het bureau staat is dat van een naakte vrouw.  In de beker zitten een paar ballpoint en de foto toont Miss MacDonald en haar verloofde. 

Als je alles hebt bekeken dan klik je met de Hand op het naakte vrouwen beeldje dat op het bureau staat.  Allan tilt het beeldje dan op en ziet dat er een kleine sleutel onder het beeldje ligt.  Vanzelf pakt Allan het Sleuteltje.  Het Sleuteltje (Small Key) zit dan in je inventory.Dit sleuteltje opent de laden in de archiefkast, maar het heeft nu nog geen zin om die laden te openen. Loop, via de rechter rode pijl, een scherm naar rechts en je beland in het kantoor van Dr. Bedford. Op de vloer zie aan de krijttekening (chalk outline) waar het lijk heeft gelegen, Het hoofd is een grote bloedvlek (stain). 

Onder de glazen tafel ligt een klein stukje papier (piece of paper) op de vloer. Op de tafel staat een roze telefoon. Aan de linker muur staat een gele kast (cabinet) waarvan de laden open staan. Papieren uit die laden liggen op de vloer. In de hoek staat een Tikihoofd. In de achtermuur is de glazen deur naar de onderzoekkamer. Bekijk eerst weer alles wat je kunt bekijken.  Pak dan het stukje Papier op (piece of paper) dat onder de tafel ligt.  Bekijk het stukje papier in je inventory, dus open de inventory en rechtsklik op het stukje papier en kies dan het oog.  Er zit wat glitter op het papier en er staat een regenboog op en Allan kan de letters Ra....Mo....Me nog lezen. 

Ga een scherm terug naar links, naar de receptieruimte, en klik dan met de rode pijl bij het gele politielint. Je krijgt de locaties weer te zien. Ga nu naar het:

Politiebureau (police precinct):

Allan wordt in het politiebureau verwelkomt door desksergeant Sam, een oude makker van Allan. Het gesprek tussen Allan en Sam gaat eerst een tijdje vanzelf. Allan en Sam praten over de moordzaak en Sam laat weten dat er niet zo heel veel bewijs is voor de schuld van Walter. Sam heeft zo zijn twijfels. Als dit eerste gesprek teneinde is dan rechtsklik je op Sam en kies je in het actiemenu de Mond om verder met Sam te praten, maar nu via alle gespreksopties die je krijgt.

Sam vertelt Allan enige details over de moord op Bedford en hij geeft Allan een foto van Dr. Bedfords.  Walters vingerafdrukken zijn overal in Bedford's praktijk gevonden.  Walter had een motief, geen alibi en hij was op de moordlocatie.  Captain Pearson heeft de leiding van het onderzoek naar de moord op Bedford.

Er staat een doos met donuts op het bureau en bij de doos ligt een aangevreten losse donut. Ook staat er een koffiemok op het bureau. Rechts is het kantoor van Captain Pearson en achter Sam is de cellengang (Detension) waar Walter Vanderbuilt opgesloten zit. Er staat echter een agent op wacht bij de cellen. Ga het kantoor van Pearson binnen en praat met Captain Pearson. 

Pearson wil echter niet vertellen over het onderzoek. Bovendien vindt Pearson dat de zaak al rond is. Volgens Pearson is de zaak kristal helder...Walter Vanderbuilt is zo schuldig als de hel. Verlaat Pearson's kantoor weer en probeer dan de cellengang (Detention) in te gaan. De agent op wacht houd Allan echter tegen want je moet de agent tonen dat je toestemming hebt om naar de cellen te mogen gaan. Praat met de agent. Je hebt persoonlijke toestemming van Pearson nodig om met Walter te mogen praten.

Ga dus terug naar Pearson's kantoor en praat weer met Pearson en zeg nu: "I need an authorization to enter the holding cells".  Omdat je geen familierelatie hebt met Walter dien je eerst toestemming van een Vanderbuilt te krijgen om Walter te mogen bezoeken.  Pearson geeft je een Bezoekformulier dat je door Mrs. Vanderbuilt moet laten tekenen.Verlaat Pearson's kantoor weer en klik de rode pijl dan in de Exit deur en ga terug naar het:

Vanderbuilt huis (Vanderbuilt estate):

Bel weer aan via de deurbel van de voordeur en de butler brengt je weer bij Mrs. Vanderbuilt in de tuin. Pak het Bezoekformulier (visitation papers) uit je inventory en geef het aan Mrs. Vanderbuilt (Use visitation papers with Mrs. Vanderbuilt). 

Natuurlijk wil Mrs. Vanderbuilt het formulier ondertekenen, maar er is niet genoeg licht hier buiten. Ze vraagt of Allan het buitenlicht wil aandoen. Berg het formulier eerst weer op (rechtsklik) in je inventory en loop terug naar rechts, naar de glazen tuindeuren. Ga echter niet naar binnen maar blijf op de witte treden staan. Binnen zie je dan de lichtschakelaar (light switch) zitten op de donker rode muur.

Rechtsklik op de lichtschakelaar en kies de Hand en Allan loopt naar binnen om de lampen boven Mrs. Vanderbuilt aan te doen.  Terug naar buiten en geef Mrs. Vanderbuilt het formulier weer en nu zet ze haar handtekening erop. Loop weer terug naar rechts en klik nu dan wel weer met de rodepijl in de glazen deuropening, om weer aan de voorkant van het huis te belanden.  Klik dan weer de rode omlaagpijl, midden onder in het scherm, en ga terug naar het:

Politiebureau:

Ga Pearson's kantoor weer in en geef het, nu door Mrs. Vanderbuilt getekende, formulier aan de Captain. Pearson geeft je dan nu de Toestemming (Permission) om met Walter te gaan praten. Terug naar buiten en geef de Toestemming aan de agent en....je mag naar de cellen. Berg de Toestemming eerst weer op in je inventory (rechtsklik) en ga dan door de Detention deur en je beland bij de cel waar Walter Vanderbuilt in zit opgesloten

Praat met Walter. Walter vraagt of Roy Lieberman je gestuurd heeft. Lieberman is de advocaat van de Vanderbuilt's. Walter heeft last van hoofdpijn vanwege chloordampen die hier in de celgang ergens vandaan komen.  Achter Allan staat een emmer. Bekijk de emmer. Er zit chloorwater in de emmer waarmee de vloer gedweild wordt. Rechtsklik weer op de emmer en kies dan de Hand in het aktiemenu om de emmer in de gang te zetten. Als Allan de emmer heeft verwijdert ga je voor de 2e keer praten met Walter, die zich gelijk beter voelt nu de emmer uit de weg is gezet. Vraag Walter alles wat je kunt vragen. 

Walter houdt vol dat ie onschuldig is en dat hij in zijn appartement was toen Bedford werd vermoord. Helaas was hij alleen, dus niemand kan zijn alibi bevestigen.  Walter geeft toe dat hij in de praktijk van Bedford is geweest, maar dat was de dag voor de moord en hij geeft toe dat hij toen Bedford een "beetje door elkaar heeft geschud".  Walter denkt dat Bedford zijn zuster Denise bedroeg met een andere vrouw.

Als je weer alles hebt gevraagd aan Walter dan ga je terug naar de hal en praat je daar weer met Sam, de desksergeant. Vraag Sam nu: "Sam, can you give me a list of all the phone calls made to and from Bedford's practice?" en Sam geeft je dan de Telefoonlijst (phone call list). Zeg dag tegen Sam en bekijk de Telefoonlijst in je inventory. De lijs geeft alle telefoontjes die van en naar Bedford's office zijn gemaakt in de laatste maand. In de week voorafgaande aan de moord zijn er een boel telefoontjes gekomen vanuit Las Vegas. Helaas wordt er geen telefoonnummer of een adres bij vermeld. Verlaat het politiebureau en ga terug naar de:

Praktijk van Bedford (crime scene):

Terug in de ontvangsthal van Bedford pak je het kleine Sleuteltje (small key) uit je inventory. Klik met het sleuteltje op de archiefkast (Use small key with file cabinet). Allan maakt de bovenste lade open en bekijkt de patiŽnten dossiers.  Alle patiŽnten van Bedford wonen hier in L.A, behalve ene Madame Ferroux die in Las Vegas woont.  Was deze Madame Ferroux degene die Bedford een week lang heeft opgebeld vanuit Las Vegas? 

Vanzelf pakt Allan het dossier van Madame Ferroux uit de la. In je inventory heb je dan een PatiŽntdossier (patient file). Bekijk deze file in je inventory. De laatste keer dat Bedford Madame Ferroux heeft behandelt is 8 maanden geleden en Allan leest het adres van Ferroux,  Verlaat Bedford's praktijk en .....Allan gaat naar het vliegveld en vliegt naar Las Vegas om die Madame Ferroux een bezoekje te brengen.

Las Vegas:

Vliegveld (Airport):

Allan is in de hal van het vliegveld van Las Vegas. Je ziet een deel van de bagagekluisjes (lockers). Achter Allan is de gang naar de Gates A, B en C  en rechtsonder zijn de roltrappen om de hal te verlaten. Aan de muur, bij de gang naar de gates A, B, C, zie je ook de publieke telefoons. Klik met de schuine rodepijl op de roltrap en je krijgt de locatie te zien waar je naar toe kunt en dat is het Royal Flush Casino. Ga dus naar het:

Royal Flush Casino:

Allan beland bij de ingang van het casino. Lees het lichtpaneel, dat boven de plant aan de muur hangt. Madame Ferroux en haar dansgroep treed op in het casino Loop iets door naar rechts en je ziet Lola staan voor de ingang.  

Aan de muren hangen posters en vlak voor Lola zit een putdeksel (drain) in de grond. Bekijk de 2 linker posters. De posters kondigen het optreden van Madame Ferroux's dansgroep aan en de danseres op de poster lijkt precies op Lola. Lola is dus ťťn van de dansers uit de groep van Madame Ferroux. Praat met Lola. Eťn van Lola's contactlenzen is in het putje gevallen. Lola vertelt ook dat madame Ferroux een penthouse heeft in het hotel van het casino. Ga het casino binnen via de rode pijl op de ingangsdeuren

Een man en vrouw staan in de hal een beetje met elkaar te ruziŽn. Loop verder door naar rechts en je ziet de receptionist (conciŽrge) staan achter zijn balie. Links is dan de doorgang naar het eigenlijke casino. Als je doorloopt naar de receptiebalie dan zie je ook de liftdeuren van het hotel. Praat met de receptionist. 

Allan vraagt of ie met Madame Ferroux kan spreken, maar dat is volgens deze namaak Franse receptionist niet mogelijk.  De man verwijst Allan naar de persoonlijke assistent van Madame Ferroux.  Praat verder via de vragen die je krijgt. 

Ferroux heeft ťťn van de luxe penthouses van het casino gehuurd en die zijn alleen bereikbaar met de lift en met een speciale sleutel.  Je kunt proberen om, via allerlei opties, de receptionist te laten weggaan maar de man verdomd het om zijn plek te verlaten. De man en de vrouw, die in de hal staan te bekvechten, zijn George en Julia Ocean het zijn zeer gewaardeerde gasten van het hotel/casino.  Helaas is Julia nogal jaloers en denkt ze dat haar man George met iedere vrouw flirt.  Onthoud dat de voornaam van Julia's man George is. In het kastje achter de receptionist hangt de sleutel voor de penthouse suite van Madame Ferroux. 

Ga, na het gesprek met de receptionist, verder een scherm naar links en je beland bij de Eenarmige Bandieten van het casino. Een monteur is bezig met reparaties aan 1 van de gokautomaten. Op het gereedschapskarretje van de monteur ligt een hamer en een schroevendraaier. Bovenop de schroevendraaier ligt een bosje rotjes (firecrackers). Op de vloer ligt een hendel (lever). 

Pak de Rotjes en pak dan de gele Schroevendraaier.  Pak de Hendel (lever).  Als je wilt kun je even met de rechter gokautomaat spelen door er op te klikken met de hand  van het aktiemenu.  Allan waagt er dan een kwartje aan en wint een.....kwartje.Ga terug naar de receptiebalie en dan naar links, naar het nog steeds ruziŽnde echtpaar George en Julia Ocean en klik dan de rode pijl om terug naar buiten te gaan, waar Lola nog steeds staat te wachten op iemand die haar contactlens uit het putje wil vissen. 

Pak de Schroevendraaier uit je inventory en klik ermee op het putje (drain) en.....Allan schroeft het rooster los.  Berg de schroevendraaier weer op en pak dan de Hendel (arm) uit je inventory.  Klik met de Hendel op het putje en.....Allan vist Lola's contactlens uit het putje en gaat dan de schroevendraaier en de hendel terug brengen.  Ook doet Allan het rooster weer op het putje.

De contactlens is vies geworden van zijn verblijf in het putje en Allan wil de lens eerst schoonmaken voordat hij het ding terug geeft aan Lola. Ga dus het casino weer in en ga weer praten met de receptionist en vraag: "Would you happen to have a tissue for me?" en Allan krijgt een tissue. Zeg gedag en open je inventory.  Combineer in inventory de tissue met de contactlens (klik met de tissue op de contactlens) om de lens schoon te maken. 

Ga terug naar buiten en geef de Contactlens aan Lola (Use contact lens with Lola) Lola is Allan dankbaar en vraagt of ze iets voor Allan kan doen.  Praat met Lola en vraag haar: "Could you give me an autograph?".  Dat wil Lola wel en ze vraagt voor wie haar handtekening bestemt is.  Je krijgt nu een aantal namen waaruit je moet kiezen. 

Via de gele pijl scrol je omlaag door de namen.  Klik op de gele pijl tot je de naam George ziet staan en klik dan op "George".  Lola schrijft haar handtekening op een kaartje en schrijft er bij dat het voor George is.  Lola kan je niet helpen om bij Madame Ferroux te komen en ze kan je ook niet helpen aan de sleutel van het penthouse.  Zeg gedag tegen Lola en ga terug naar binnen.Weer binnen in de hal blijf je staan bij het ruziŽnde echtpaar George en Julia Ocean.  Geef Lola's handtekening (autograph) aan George Ocean en......

Allan blijft niet staan afwachten maar loopt door naar de receptiebalie. Julia barst uit in een jaloerse hysterie en de receptionist verlaat zijn plek om de gemoederen te gaan kalmeren. We pennen terug naar Allan, die nu voor de receptiebalie staat.

Berg snel de handtekening weer op.  Achter de balie zijn de postvakjes waar ook de kamersleutels in horen te hangen,  Recht achter Allan hangt de sleutel van het penthouse. Grijp dus de Sleutel (key).  Klik dan met je hand op de liftknop, links naast de liftdeur, om de lift te roepen. De liftdeur gaat open en je ziet de liftknoppen in de lift. Pak de Penthouse Sleutel uit je inventory en klik ermee op de liftknoppen (floor buttons) in de lift en..... 

Allan beland bij Madame Ferroux. Madame Ferroux zegt tegen Allan dat ie vast haar slaapkamer in moet gaan en alvast maar op bed moet gaan liggen. Allan is geschokt maar weet uiteindelijk uit te leggen wie hij is en waarom hij met Ferroux wil praten. Allan vertelt dat Bedford vermoord is. 

Berg eerst de Penthouse sleutel weer op en praat dan verder met Madame Ferroux via de mond in het aktiemenu en dan de gespreksopties.  Madame Ferroux heeft zich laten "liften" door Dr, Bedford, met andere woorden.....Alles aan Ferroux is nogal kunstmatig en op basis van siliconen.  Het alibi van Ferroux voor de moordnacht is air tight.....ze was namelijk haar ding aan het doen in het casino. Ferroux ontkent dat zij Bedford de laatste weken heeft opgebeld.

Rechts achter de sofa waar Madame op zit staat een rond tafeltje waar een vaas met rode rozen op staat. Tegen de vaas rozen leunt een kaartje. Bekijk de vaas rozen met je oog. Allan leest dan het kaartje op. De rozen zijn afkomstig van een bewonderaar van Madame Ferroux. Praat weer met Madame Ferroux en vraag haar nu "Who gave you those flowers?"

De rozen zijn afkomstig van Dr, Bedford.  Ferroux verteld nu dat ze Bedford een week geleden hier in de lobby van het casino heeft ontmoet.  Vraag verder nog "When was the last time you saw Dr. Bedford" en "Was there anything else that seemed unusual about Dr. Bedford".  Ferroux verteld dat Bedford zich gedurende de week hier met haar heel vreemd heeft gedragen en dat ze niet weet waar hij hier in Vegas verbleef.

Als je alles aan Madame Ferroux hebt gevraagd dan neem je afscheid en loop je terug naar rechts tot je de rode pijl krijgt. Klik de rode pijl en je beland weer beneden bij de receptie. Loop door naar links en tot voorbij de ruziŽnde Oceans en de Receptionist en ga naar buiten, Weer buiten klik je de rode schuinomlaagpijl in de linker beneden hoek van het scherm en dan klik je op "To the airport" en Allan beland terug in de hal van het:

Vliegveld:

Achter de bagagekluisjes hangen de publieke telefoons aan de muur. Rechtsklik op de telefoons en kies dan in het aktiemenu de hand. Allan loopt dan naar de telefoons en vraagt "Who shall I call". Je krijgt 2 namen waar je op moet klikken om ze op te bellen en dat zijn Genevieve Vanderbuilt en Sam Angstrom. 

Bel eerst met Mrs. Vanderbuilt. Allan brengt Mrs. Vanderbuilt op de hoogte dat hij nu in Las Vegas is. Praat dan verder via alle gespreksopties die je krijgt. Mrs. Vanderbuilt verleed dat Bedford verleden week de hele week in Los Angeles was en dus onmogelijk in Las Vegas geweest kon zijn.

Als je het telefoongesprek met Mrs. Vanderbuilt hebt beŽindigt dan rechtsklik je weer op de telefoons en kies je weer de hand in het aktiemenu. Bel dan nu met Sam Angstrom. Vraag Sam of er nieuwe ontwikkelingen zijn maar vraag vooral: "Have you gotten the exact numbers and addresses of the phone calls?" en Sam geeft het telefoonnummer en het adres van het Rainbow Motel in Las Vegas. Dat is dus het telefoonnummer en het adres vanwaar Bedford een week lang s'nachts is opgebeld. Neem afscheid van Sam en klik weer met de rode pijl op de roltrappen en kies dan als locatie om nu naar toe te gaan het Rainbow Motel:

Rainbow Motel:

Allan is bij het Rainbow Motel en je ziet de deuren van de kamers 36 en 37 en de deur van de Receptie. Ga naar binnen via de Receptiedeur. Josť Pantoso, de receptionist staat achter de balie. Je weet dat de receptionist Josť Pantoso heet als je even het naamkaartje bekijkt dat op de balie staat. Ga praten met Josť, die zich door vrienden Chee Chee laat noemen.  

Allan is er niet zeker van of Josť een jongen of een meisje is.....Josť verklaart dat er verleden week geen gast met de naam Bedford in het motel heeft gelogeerd.  Josť/Chee Chee claimt een goed geheugen te hebben voor namen, en dat hij/zij zelfs nog beter is in het onthouden van gezichten.  Sluit het gesprek af en pak dan de foto van Bedford uit je inventory en klik ermee op Josť. 

Josť herkent Bedford als Mr. Lloyd uit kamer 36. De bagage van die Lloyd bevindt zich nog in kamer 36.  Vraag Josť "I'd like to have a look around in room number 36".  Josť vertelt dat die Lloyd de kamer nog steeds huurt, dus nee.....Allan mag de kamer niet doorzoeken en nee....Josť is niet om te kopen....zegt ze/hij.

Zeg weer gedag en berg de foto weer op in je inventory. Pak dan het stukje Papier (piece of paper) uit je inventory, dat je in het kantoor van Bedford onder de tafel hebt gevonden. Klik met het stukje papier ook op Josť en  Josť vertelt dat het een stukje papier van het schrijfpapier is dat in dit motel in elke kamer aanwezig is.

Berg het stukje papier weer op. Achter de gele zitbank hangt een poster van de Madame Ferroux dansgroep aan de muur. Bekijk die poster met het oog in het aktiemenu en.....Josť wordt gek. Josť wil dolgraag een handtekening van Madame Ferroux hebben. Praat weer met Josť en vraag hem/haar nu: "Would you let me into Lloyd's room if I managed to get you an autograph from Mne Ferroux?". Ja.....voor een handtekening van Ferroux wil Josť de sleutel voor kamer 36 wel even aan Allan "uitlenen".  Zeg weer gedag en klik de rode pijl, aan de rechter rand van het scherm en Allan staat weer buiten. Klik weer de rode rechter pijl en ga nu terug naar het:

Royal Flush Casino:

Lola staat nog steeds buiten. Praat met Lola en vraag weer "Could you give me an autograph". Lola vraagt weer aan wie ze haar handtekening moet opdragen. Scrol weer omlaag door de lijst met namen tot je Chee Chee ziet staan. Klik op Chee Chee en Lola schrijft weer haar handtekening. Zag gedag en ga het casino weer in en naar de lift. Klik op de liftknop naast de liftdeur en gebruik dan weer de Penthouse Sleutel op de liftknoppen in de lift en Allan beland weer in het Penthouse van Madame Ferroux.

Op de ronde tafel, waar ook de roze telefoon op staat, ligt een Brochure. Bekijk de Brochure. Het is een brochure van Bedford's praktijk. Er is een pagina met contact nummers uit de brochure gescheurd. Loop door naar links, naar Madame Ferroux. Praat weer met Madame Ferroux en vraag: "Would you sign something for me, please?". Ferroux vraagt wat ze dan moet tekenen. Kies uit de lijst dan "A written statement for your testimony" en Madame Ferroux zet haar handtekening op het papier dat Allan haar voorhoud. Bedank Ferroux.Bekijk in je inventory het Handtekening papier (autograph).  Het papier heeft de opdracht en de handtekening van Lola voor Chee Chee en....de handtekening van Madame Ferroux.  Verlaat het penthouse en dan het casino en ga terug naar het:

Rainbow Motel: kamer 36:

Ga weer de receptie binnen. Pak de Handtekening (autograph) uit je inventory en klik ermee op Josť/Chee Chee en.....Chee Chee piest bijna in zijn/haar broek van verrukking en je krijgt nu de sleutel voor kamer 36, Lloyd's kamer. Dus terug naar buiten en gebruik de kamer 36 Sleutel op deur 36 en Allan beland in Kamer 36.

Berg eerst maar de kamersleutel weer op, want het is anders lastig klikken. Op de vloer ligt een stukje papier en op het bed staat een geopende koffer. Bekijk het stukje papier en bekijk de koffer. Pak het Stukje Papier (shred of paper) van de vloer. Het is de uitgescheurde pagina van de brochure die op de tafel ligt in het penthouse van Ferroux.

Klik met je Hand in de geopende koffer en Allan pikt er Vliegtuigtickets, Bedford's businesskaart en een opschrijfboekje uit. Het is Allan nu wel duidelijk dat Lloyd en Bedford ťťn en dezelfde persoon zijn of dat het tweelingbroers zijn. De vliegtickets zijn een retourtje New York/Las Vegas. Lloyd/Bedford is 2 weken geleden vanuit New York naar Vegas gekomen en het retourticket is voor volgende week. Allan concludeert dat hij zijn onderzoek verder in New York moet voortzetten. Bekijk de Businesskaart in je inventory. Het is het kaartje van  Giorgio Castafiore, de eigenaar van de  Va Va Voom Bar in New York City. Bekijk het opschrijfboekje (writing pad) in je inventory. Er staat een doordruk op maar het is te vaag om het te kunnen lezen.

Combineer in inventory je potlood met het opschrijfboekje en.....de doordruk wordt leesbaar.  Bekijk dus weer het opschrijfboekje.  Omdat je met het potlood over het boekje hebt gekrast zijn er nu getallen op zichtbaar en wel: McC 169-3-1-6.  Verlaat de kamer en ga terug naar het:

Vliegveld:

Terug in de aankomsthal van het vliegveld ga je, via de rode pijl, de gang in naar de Gates A, B, C en.....Allan neemt het vliegtuig naar:

New York:

VA VA VROOM Bar:

Allan is in New York en staat voor de VA VA VOOM Bar. Tegenover de Bar is een publieke telefoon. Ga de Bar binnen en loop door naar de bartoog. De VA VA VOOM Bar is een stripbar en in de achtergrond is een stripper bezig haar werk te doen op het toneel, ten genoegen van de aanwezige klanten. Aan de muur hangt een foto.

Bekijk de foto aan de muur. De foto toont twee mannen. De rechter man lijk op Dr. Bedford en het opschrift op de foto luidt " Joey and uncle Johnny 1958". Praat met de barkeeper en vraag hem of hij Dr. Bedford en Giorgio Castafiore kent. Barkeepertje is nogal nors maar hij zegt dat ie Bedford niet kent en dat die Castafiore zijn baas is. Sluit het gesprek af en pak dan de Bedford foto uit je inventory. Klik met Bedford's foto op de barkeeper/ Barkeeper herkent Bedford dan als zijn baas Joe Castafiore.

Berg de foto weer op en praat dan weer met de barkeeper en vraag de klojo nu "When was the last time you saw Mr. Castafiore?". Barkeeper heeft zijn baas al een tijdje niet gezien. Castafiore is getrouwd en woont ergens in New Jersey. Zeg gedag en verlaat de bar. Terwijl Allan weer naar buiten loopt pleegt de barkeeper een telefoontje. Weer buiten ga je een scherm omhoog, naar de drukke auto straat en dan kies je als locatie "To Joe Castafiore's house".

Joe Castafiore's huis:

Gluur door de ramen even naar binnen. Allan ziet licht branden en hoort geluiden. Er is iemand thuis. Klik met je hand op de deur. Allan belt aan en Mrs. Castafiore doet open. Allan vertelt dat haar man waarschijnlijk dood is maar de vrouw geloofd het niet en smijt de deur weer dicht. In de deur zit een brievenbusklep (mail slot). 

Pak Bedford's foto weer uit je inventory en klik ermee op de brievenbusklep en.....Allan schuift de foto door de klep naar binnen en.......Mrs Castafiore is dan overtuigt en ze laat Allan dan binnen komen. Berg de foto weer op en praat dan met Mrs. Castafiore en gebruik weer alle gespreksopties. 

De weduwe is niet bepaald een treurige weduwe en uit wat ze zegt mag je toch concluderen dat Joe Castafiore/Bedford voor de locale Maffia baas Uncle Johnny werkte.  Oompje Johnny en een paar andere New Yorkers hebben zwart geld geÔnvesteerd in casino's en Joe haalde dat geld steeds op uit de bagagekluisjes in de hal van het vliegveld.  Allan suggereert dat Joe wellicht een tweelingbroer heeft maar de weduwe ontkent dit en ook geloofd ze niet dat Joe Castafiore niet zijn echte naam was.  Ze zegt dat Allan wel het geboortebewijs mag bekijken dat in een van de lade van het ladekastje moet liggen.

Neem afscheid van de treurige weduwe en rechtsklik op het ladekastje en open de bovenste laden met je Hand. Allan vindt het geboortebewijs en leest daarop dat Joe Castafiore wel degelijk een identieke tweelingbroer heeft. Helaas wordt de naam van de tweelingbroer niet vermeld. Verlaat het huis via de voordeur (rechtsklik en dan Hand). Weer buiten klik je de rode rechtsaf pijl en kies je als locatie het vliegveld. Allan denkt nu dat het moordslachtoffer niet Dr. Bedford is maar zijn tweelingbroer Joe Castafiore. Bedford is waarschijnlijk de moordenaar en zit ergens ondergedoken.

Vliegveld:

Bel, via de publieke telefoons, Mrs. Genevieve Vanderbuilt op. Gebruik alle gespreksopties om Mrs. Vanderbuilt op de hoogte te brengen van je voortgang en je vermoedens. Als je klaar bent dan loop je naar de bagagekluisjes. Op het schrijfblok, dat je uit de koffer in kamer 36 van het Rainbow Motel hebt genomen, heb je dus de doordruk zichtbaar gemaakt. Bekijk dit nogeens in je inventory. Allan concludeert dat McC 169 3-6-1 de combinatie is van ťťn van de kluisjes..

Rechtsklik op kluisje 169 en kies dan de hand en Allan maakt kluisje 169 open en haalt er een Reis Catalogus uit. Er zit geen geld in het kluisje.  Bekijk in inventory de Reis Catalogus (travel catalog) Pagina's  316 tot en met 320 zijn er uit gescheurd maar op de laatste pagina staat het telefoonnummer van de uitgever.  Bel, via de publieke telefoons, nu die uitgever (publisher) op.  Je krijgt ene Tiffany aan de lijn en je vraagt naar de ontbrekende pagina's 316. 320.  Deze pagina's gaan over een vakantie huis in Aspin en Allan heeft een nieuwe locatie gekregen om naar toe te gaan.Klik weer met de rode pijl in de gang om naar de gates A,B, C te gaan en Allan vliegt naar Aspin. We zien dan een vent die Allan volgt.

Aspin:

Per sneeuwmobiel is Allan aangekomen bij het vakantie Lodge te Aspin. De sneeuwmobiel staat links naast het huis. Klik op de voordeur met je hand. Er is iemand binnen en die vraagt wie je bent. Geef als antwoord: "Denise sent me, Mr. Bedford" en Bedford, wat die is het, zeg dat je binnen mag komen. Ga dus naar binnen en Allan ontmoet Dr, Christopher Bedford. 

Er volgt een gesprek dat eerst even vanzelf gaat. Vraag dan "Why did you kill your brother?". Volgens Bedford was het een ongeluk en hij vertelt nu het hele verhaal. Volgens Bedford was hij altijd de "good guy" en zijn tweelingbroer de "bad guy". Joe heeft Bedford opgezocht in zijn praktijk, er volgde een handgemeen tussen de twee broers waarin Bedford dan zijn broer de hersens heeft ingeslagen. Praat verder met Bedford via alle gespreksopties die je krijgt en......

3 maffiosi komen binnen en bedreigen Allan en Bedford want ze willen hun centen terug. Je kunt gaan praten met de zwart geklede maffia vent maar dat is niet echt nodig. Maar als je het persť wilt dan doe je dat maar.Pak de Rotjes (firecrackers) uit je inventory en klik ermee in de brandende open haard en......

Allan smijt de rotjes in het vuur, de rotjes ontploffen en Allan en Bedford ontsnappen met de sneeuwmobiel en belanden bij de:

Aspen Ski Kabelbaan Station:

We zijn aanbeland bij het grondstation van de kabelbaan. Open de grijze deur van het kabelbaanhuisje en Allan gaat naar binnen. Je ziet dan het controleconsole van de kabelbaan. Op de vloer staat een rode gereedschapskist (toolbox). Op het console zit een rode knop met hangslot en een zwarte hendel.

Open de gereedschapskist en Allan  pakt er een Trechter en een Kniptang uit. De gereedschapskist staat voor een groot draadhek waarachter je het grote wiel van de kabelbaan ziet. Pak de Kniptang uit je inventory en klik ermee op het ijzeren draadhek (Use with wire fence) en Allan knipt een stuk ijzerdraad uit het hek.  Berg de tang weer op.  

Links op het controleconsole zie je een rode knop. Over de rode knop zit een glazen kapje dat op slot zit met een hangslot (lock).  Rechts naast de rode knop is de zwarte hendel waarmee je de cabine omhoog of omlaag laat gaan, De zwarte hendel staat nu in het midden van de gleuf. 

Pak het stuk ijzerdraad (wire) uit je inventory en klik ermee op het Hanglot (lock), onder de rode knop en Allan gebruikt het draad om er het hangslot mee te openen.Berg het ijzerdraad weer op. Klik met je hand op de rode knop.  Klik dan 3 keer met je hand  op de zwarte hendel zodat de hendel dan helemaal omhoog in de gleuf staat.  

Ga terug naar buiten en open de deur van de oranje kabelcabine en.....met de cabine gaan Allan en Bedford omhoog de berg op maar.......halverwege stopt de cabine en hangt dan stil. De maffiosi halen de cabine terug naar het station. Allan en Bedford moeten snel uit de cabine zien te ontsnappen voordat deze terug bij het grondstation is beland. Achter Allan staat een Noodkist (emergency box) op de vloer van de cabine. In de vloer zit ook het Noodluik (floor hatch). Aan de linker raamstaal hangt een Noodhamertje (emercency hammer). Probeer of je de noodkist kunt openen. Dat lukt dus niet. 

Pak de Noodhamer en pak het ding gelijk uit je inventory en klik ermee op de Noodkist en Allan ramt er de kist mee open.  Uit de noodkist pakt Allan dan een Zuurstoffles (oxygen mask) en een Touw (rope). Klik met de noodhamer op het Noodluik in de vloer om dit luik te openen. Berg de noodhamer weer op in inventory. 

Combineer in inventory de Kniptang met de Zuurstoffles (oxygen) en Allan knipt het maskertje eraf.  Combineer dan de Trechter met de Zuurstoffles om de trechter aan het slangetje van de zuurstoffles te bevestigen.  Je hebt dan een Luchthoorn (air horn) gemaakt van de zuurstoffles.  Pak de zuurstoffles (air horn) uit je inventory en klik ermee op het geopende noodluik en......Allan veroorzaakt een lawine met het geluid van de hoorn en de lawine overspoelt de maffiosi in het grondstation.De cabine hangt weer stil aan de kabel. 

Berg de zuurstoffles weer op en pak het Touw uit je inventory en klik ermee op de Noodkist om het touw aan de kist vast te binden. De noodkist zit stevig vastgelast aan de vloer van de cabine. Rechtsklik dan op het Touw (rope) en gebruik dan de Hand in het aktiemenu en Allan hangt het touw dan door het geopende vloerluik. Rechtsklik in het geopende vloerluik en kies dan weer de Hand en......

Bekijk de EINDScenes van de game:

Allan en Bedford klimmen via het touw de cabine uit en belanden bij het grondsstation. Er volgt een gesprek tussen Allan en Bedford. Bedford wordt niet beschuldigt van moord op zijn broer Joe maar wordt de hoofdgetuige in de zaak tegen de Uncle Johnny en beland in het "Witness Protection Programme". Walter Vanderbuilt komt uiteraard vrij.

EINDE

Walkthrough door: Louis Koot