2011: Walkthrough door: Louis Koot  

Indiana Jones and The Temple of Spheres is een GRATIS game

Je kunt niet Saven, dus je moet de game in 1 keer uitspelen.

Het is 1940 en Indiana Jones en Shelly zijn op expeditie in Nepal, diep in het Himalaya gebergte. 
Helaas zijn ook in Nepal de Nazi's alomvertegenwoordigd en dus worden Indy en Shelly door de Nazi's gepakt en opgesloten in een Tempel. 

Als de soldaat verdwenen is krijg je de controle over dit kleine maar aardige gamepje. 
Onderaan het scherm zie je de acties die je kunt uitvoeren. De acties die je kunt uitvoeren zijn dus: "Look at", "Use" en "Talk to". 

Je klikt op één van deze 3 mogelijkheden en dan klik je op de plek waar je die actie wilt uitvoeren.  

In de inventory heeft Indy een blik haring, maar die zul je niet hoeven te gebruiken. Indy en Shelly staan dus onderaan in een hoge zaal en voor een grijs/witte piramide. Bekijk alles, dus klik op "Look at" en klik dan op wat je wilt bekijken, dus bijvoorbeeld "Look at Shelly". Onderin de piramide zie je 2 deuren. Links en rechts gaat een trap omhoog naar een linker -en een rechter bovenkamer. Op de piramide zie je 3 richels en op elke hoek van die 3 richels zit een platform (Pedestal). Er zijn dus 6 van die platformen en op elk platform staat een schaal. In de rechter muur zit een nauw gat (Narrow gap).

Loop via de rechter trap helemaal naar boven. Dus klik bovenaan de rechtertrap om Indy naar boven te laten lopen. Als Indy bovenaan de rechter trap is gekomen zie je dat er bovenop de piramide een Gouden Beeld staat. Je ziet nu ook de ingang van de linker -en de rechter bovenkamer.

Ga via de deuropening de rechter bovenkamer in. In de rechter bovenkamer staat het zilveren standbeeld van de Hindi God Himovat. Himovat is de God van de Winter. 

Aan de muur hangt een koperen Masker (Mask). Bekijk Himovat en bekijk het Masker. Indy verteld dat Himovat's mond open staat waardoor Himovat in zijn opengesperde handen blaast. Klik "Use" op het Masker en......Indy drukt het masker in en......Uit Himovat's mond komt dan een wolkje koude lucht. Verlaat deze rechter bovenkamer weer, door links naast de Exit in het zwarte gebied te klikken. Klik je in de deuropening dan blijft Indy in de deuropening vast staan. 

Terug op de rechter trap selecteer je "Look at" en dan klik je op het gat in de rechter muur, dus "Look at narrow gap". Indy vindt het wel een heel erg krap muurgat. Selecteer "Use" en klik weer op het muurgat, dus "Use narrow gap". Indy loopt omlaag naar het muurgat maar Indy kan zich niet door het smalle muurgat wurmen. Loop nu via de linker trap helemaal omhoog en ga dan de linker bovenkamer binnen. In de linker bovenkamer zit de Gouden Hindi God Angi, de Vuurgod. Angni heeft een schaal in zijn handen. Bij God Angi zit er een opening in de vloer. Aan de muur, links naast de ingang, steekt een rode hendel. 

Gebruik de Hendel , dus "Use lever". Indy trekt de hendel om laag en hierdoor kiept de schaal van Angi om. Maar omdat de schaal leeg was gebeurt er nu verder niets. Loop de kamer uit door ook hier te klikken in het zwarte gebied, rechts naast de deuropening.  Loop terug de linker trap af, naar Shelly.  Selecteer "Talk to" en klik dan op Shelly (Talk to Shelly) om met haar te gaan praten. Er verschijnen dan een aantal vragen die je aan Shelly kunt vragen. Klik op de vraag die je wilt gebruiken. Het maakt uit wat je vraagt want elke vraag opent weer vervolgvragen. Je kunt echter altijd terug keren naar de 1e serie vragen.

Je kunt dus uitgebreid met Shelly gaan ouwehoeren, maar wil je snel uit deze tempel ontsnappen dan vraag je nu gelijk aan Shelly of ze honger heeft. Dus vraag: "Are you hungry?". 

Shelly antwoord dat ze inderdaad wel een beetje honger heeft. Zeg nu: "You do look like you have some reserves, though".  Dit vindt Shelly niet zo'n aardige opmerking van Dr. Jones want ze denkt dat Indy haar te dik vindt. Zeg nu: "I'm just worried that you may not fit".Shelly vraagt Indy nu waar ze dan niet in zou passen en Indy vertelt haar nu over het smalle gat in de muur. Shelly neemt de uitdaging aan en perst zich door de smalle spleet. 

We horen dan dat Shelly iets breekt en dat ze 6 knikkers heeft gevonden. Shelly komt terug en geeft 6 gekleurde knikkers aan Indy.

De 6 knikkers staan dan in Indy's inventory. Er zijn 2 rode, 2 groene en 2 paarse knikkers. Je moet nu op elk van de 6 platformpjes, van de 3 richels, een knikker plaatsen. Het maakt niet uit welke knikker je op welk platform plaatst. Dus selecteer steeds "Use" en klik dan op een knikker en klik dan op een platform om de knikker in de schaal op dat platform te plaatsen (Use ball with pedestal). Plaats op deze wijze op elk van de 6 platformpjes een knikker. Nogmaals....het maakt niet uit welke knikker je op welk platform plaatst. Als je alle 6 knikkers op de 6 platformpjes hebt gezet dan gaat er, links onder, een geheim vakje open. 

In het geheime vakje ligt een Metalen Staaf. Pak de Metalen Staaf uit het vak, dus selecteer "Use" en klik dan in het geheime vakje ( Use compartment) om de Staaf uit het vakje te pakken. Als je de Staaf hebt gepakt dan ga je via de linker trap weer omhoog naar de linker bovenkamer.  Plaats de Staaf in de schaal van Agni. Dus "Use" klik op de staaf en klik dan op Agni (Use metal bar with firegod statue). Indy legt de staaf in de schaal van Agni. Trek de rode Hendel weer omlaag, dus "Use Lever" en.....De Staaf in de schaal smelt en....de schaal kiept om en een stroom vloeibaar goud stroomt uit de schaal het vloergat in.

Vanzelf beland Indy terug bij Shelly en er volgt een gesprekje......
Een groene Spar verschijnt over de piramide en rechtsonder gaat een 2e geheim vakje open en daar zit een draaiventiel in. 

Gebruik dat draaiventiel, dus "Use compartment" om het ventiel open te draaien. Indy hoort dan dat er nu  ergens water is gaan stromen. Loop via de rechter trap weer omhoog naar de rechter bovenkamer en zie.......Uit de pijp stroomt nu water naar de handen van Himovat. Druk het Masker weer in, dus "Use mask" en.....Himovat gaat sneeuwvlokken blazen en die sneeuwvlokken blaast Himovat naar de tempelzaal. 

Verlaat de bovenkamer weer en.....Het sneeuwt nu in de grote zaal en Indy loopt vanzelf terug naar Shelly en er volgt een gesprekje. Indy is verbaast dat er verder niets gebeurt want hij heeft toch echt nu alles gedaan wat er gedaan kon worden. Maar dan......gaan de 2 deuren onderaan de piramide open en.....een Arrenslee komt te voorschijn. 

Wel "Use" de Arrenslee en.....Indy en Shelly vliegen in de arrenslee omhoog en............

..........verlaten via het gat in het dak  hun gevangenis.........

Happy New Year Dr. Jones.......Happy New Year Shelly........

Klik op EXIT om het scherm te sluiten. Bewaar dit mooie game-pje om het volgend jaar met Kerstmis weer eens te spelen...............

Walkthrough door: Louis Koot