2008: Walkthrough door: Louis Koot  

Rhiannon: The Curse of the Four Branches is geïnspireerd op de eeuwen oude Legendes uit Wales en dan specifiek op de legende die bekend staat als "The Mabinogion" legende. The Mabinogion legende zijn een aantal eeuwenoude verhalen over De Mensheid, Magie en Avontuur en ze vermengen mythe met werkelijkheid. Zo'n 900 jaar geleden doken de eerste verhalen voor het eerst op maar pas in 1795 is er sprake van een complete "Mabinogion" legende. Eerst in het Welsh maar de legende is in de 19e Eeuw vertaalt in het Engels door ene Lady Charlotte Guest.

Rhiannon Curse of the Four Branches is gebaseerd op 4 specifieke verhalen uit de "Mabinogion" legende en wel de 4 verhalen die bekend staan als de "Four Branches of Mabinogion". De legende van de "Four Branches of Mabinogion" verhalen over het leven van de Edelman Pryderl en zijn vijand Llwyd. Gedurende de game zul je deze 2 namen veelvuldig tegenkomen.

Rhiannon Curse of the Four Branches is een 1e persoons "point and click" adventure game. U speelt de game dus met uw muis. De game heeft 100 save game slots, dus u kunt tot 100 save games opslaan, maar dan moet u eerdere save games gaan overschrijven. Sommige items, die u in de game vindt, kunt u niet gelijk pakken omdat u ze op dat moment nog niet nodig heeft. Onthoud dan wel waar u deze items kunt vinden voor als u ze later in de game wel nodig heeft.De inventory vindt u bovenaan het scherm. Om de inventory te openen beweegt u de cursor dus naar de bovenkant van het scherm.

Items in inventory kunt u bekijken door er met uw rechtermuisknop op te klikken. Met de linkermuisknop pakt u items uit de inventory.De game is een  horror game, ongeveer zoals Scratches en Barrow Hill, dus niet bijster eng maar er zitten een paar schrikmomenten in

Je bent Chris en je gaat een paar dagen oppassen op de boerderij van Jennifer en Malcolm Sullivan. De boerderij van de Malcolms is gelegen in Wales en de naam van de boerderij. is Ty Pryderi. De Malcolms hebben een dochter, Rhiannon. Dochter Rhiannon wordt al tijden geplaagd door nachtmerries en visioenen. Om hun dochter enige afleiding te bezorgen zijn de Malcolms op vakantie en jij gaat zolang op hun boerderij passen. Op de boerderij is ook een verbouwing aan de gang. De Malcoms hebben een plaatselijke aannemer ingehuurd om een aantal van de opstallen te verbouwen en/of om nieuwbouw te plegen. De renovatie van de boerderij ligt echter ook stil. Je denkt dat je een paar dagen helemaal alleen zult zijn op de boerderij.....MAAR DAARIN VERGIS JE JE....."Iets" heeft bezit genomen van de boerderij en dat "iets" heeft geen enkele intentie om de boerderij met jouw te delen. Dus het wordt voor jou een kwestie van overleven want......eenmaal op de boerderij beland kun je niet meer weg.

De game begint met een email die je ontvangt. In de email bedankt Jennifer Malcolm je dat je op de boerderij wilt passen en ze vertelt dat de sleutel van de voordeur onder een bloempot ligt. In het introfilmpje rij je in je auto dan, over de smalle weggetjes van Wales, naar de boerderij en de game begint dan met:

Hoofdstuk 1: Aankomst:

Woonhuis:

Begane grond:

Je bent dus aangekomen bij de boerderij. Je auto staat buiten het hek en je kijkt naar het woonhuis van de boerderij.  Alle gebouwen van de boerderij staan rondom een grote vijver. Als je wilt kun je eerst even over het erf gaan dwalen om even her en der rond te kijken. Maar omdat je gedurende de game toch overal terecht zult komen lijkt het mij beter om nu eerst maar naar het woonhuis te gaan.Ga dus, via de schuin linksafpijl, een scherm naar links, dan 1 klik vooruit en dan schuin rechts. Je kijkt dan nu naar de grote schuur die aan de overkant van de vijver staat. Ga 2 klikken vooruit en draai dan links. 

Je staat nu voor de blauw/gele voordeur van het woonhuis. Je hoort het geluid van een galopperend paard. Ga vooruit naar de voordeur. De deur zit uiteraard op slot, maar Jennifer heeft je in haar email vertelt dat ze de sleutel van de voordeur onder een bloempot heeft gelegd. Draai links en kijk dan omlaag via de omlaagpijl en klik dan met je vingertje op de bloempot, die op het tegelpad staat. Je tilt de bloempot ietsjes op en ziet dan de Sleutel liggen. 

Grijp de Sleutel en klik er dan op om de sleutel op te bergen in je inventory. Kijk weer omhoog via de omhoogpijl. Draai je om via de omdraaipijl. Je kijkt dan naar de rechterhoek van het voordeurterras en ziet een zak Cement in de hoek staan. Je kunt de zak Cement nu niet oppakken, maar onthoud dat de zak Cement hier staat. Draai linksom naar de voordeur. Open je inventory en pak er de "Front Door Key" uit. Klik met de sleutel dan op het sleutel gat van de deur en je beland binnen in de:

Hal:

Het is schemerig donker in de hal. Ga vooruit door het halletje naar de trap en zoom dan in. met je loepcursor,  op de witte lichtschakelaar. Klik op de knopjes van de lichtschakelaar, maar het licht gaat niet aan. Oja....dat is ook zo....Jennifer heeft in haar email vertelt dat ze het elektra heeft uitgeschakeld. Zoom dus weer uit, via de loepcursor boven, links of rechts naast de schakelaar.

Draai je dan om, via de omdraaipijl. Je kijkt dan terug naar de nog steeds openstaande voordeur. Links zie je een kastje aan de muur hangen. Ga 1 klik vooruit en draai dan links en je staat dan voor dat kastje. Klik op de knop van het kastdeurtje om het deurtje te openen en klik dan op de rode schakelaar en....het licht gaat aan. Sluit het kastdeurtje en draai je om via de omdraaipijl. Kijk dan omlaag via de omlaagpijl. Op de grond ligt een opgerolde krant. Pak de krant. 

Draai rechts en ga nu weer 2 klikken vooruit naar de trap en....je hoort een stem die van alles tegen je fluistert. Je hoort ook dat de voordeur dichtslaat en vanzelf draai je dan om naar de voordeur. Op de dichtgeslagen voordeur zie je nu een geel briefje hangen. Ga dus terug naar de voordeur en klik op het gele briefje. "Chris" staat er op het briefje. Lees het briefje. Het is van Malcolm en hij vertelt je dat hij de studeerkamer heeft afgesloten maar dat hij de sleutel ergens verborgen heeft. Malcolm vertelt niet waar hij de sleutel van de studeerkamer heeft verborgen omdat ie denkt dat je die toch niet nodig zult hebben. Berg het briefje op in je inventory.

Draai je weer om en ga weer 2 klikken vooruit naar de trap. Ga echter niet de trap op naar boven. Links is de deur van de zitkamer en rechts de deur van de deur van de studeerkamer. Je kunt echter de studeerkamerdeur niet openen. Dus draai links en ga de woonkamer binnen.

Woonkamer:

Je hoort gepiep. Draai gelijk rechts en....je ziet waar het gepiep vandaan komt. Op een klein rond tafeltje staat de telefoon en het is deze telefoon die piept omdat er een bericht staat op het antwoordapparaat. Zoom in op de telefoon. 

Als je al deze 3 berichten hebt beluistert dan zoom je uit de telefoon via de omhoogpijl. Draai links. Je kijkt een diepe nis in waar een piano in staat. Ga 2 klikken vooruit de nis in. Je staat dan rechtvoor de piano. 

Bladmuziek staat in de standaard. Rechts ligt een Aansteker op de piano en links liggen nog 2 stuks Bladmuziek. Je kunt inzoomen op de pianotoetsen om even je kunsten als pianist uit te proberen. Pak de Aansteker en stop hem in je inventory. Klik, links, op het vel Bladmuziek. In je scherm krijg je dan het muziekblad van het muziekstuk "The Ash Grove". Bekijk het even en klik het dan weer weg. Draai rechts en ga vooruit naar de grote boekenkast. Open de glasdeuren van de kast en zoek dan, zorgvuldig, op de bovenste plank, naar het enige boek dat je uit de kast kunt halen. Het is een oranje boek en het is getiteld "A Pocket Guide to the Native Trees of the UK".  

Blader door dit boek en je weet dan alles over de diverse boomsoorten die in Engeland groeien. Om door boeken te bladeren klik je met je vingertje op de onderste hoek van de bladzijden. Neem vooral notie van de diverse typen bladeren, want aan de hand van de bladeren zul je later enige bomen/bladeren moeten kunnen herkennen.Klik met je loepje op het boek om het te sluiten en om het terug in de boekenkast te plaatsen. 

Sluit de kastdeuren en draai dan rechts. Je ziet nu de TV en de stereo-installatie. Ga naar de TV/Stereo. Zoom in op de TV. De TV springt heel even aan, maar je ziet alleen witte storing. Onder de TV staan de 3 componenten van de stereo-installatie. Klik op het kleine knopje, rechts, van de onderste component en je hoort dan het nummer "The Ash Grove". De muziek gaat eindeloos door, dus als je er genoeg van hebt dan klik je maar weer op het knopje. Zoom dan uit via het loepje. Draai rechts. Je kijkt nu naar de salontafel en de 2 zitbanken en de openhaard. Ga 1 klik vooruit. Draai dan links. Je staat voor de rechter zitbank en kijk naar de linker zitbank die onder het raam staat. Zoek de omlaagpijl en klik dan om te gaan zitten op de rechter bank.

Zittende op de rechter bank kijk je naar de tafel en de linker bank. Op de tafel krijg je de tandwielcursor, maar je weet niet wat je op de tafel moet plaatsen.Op de linker bank ligt een rood boek. Klikt met vingertje op de rechter kussen van de linker bank. Onder het kussen ligt de gebruikaanwijzer voor de PersoVox MP3 speler. Klik erop en lees het door. Klik de gebruiksaanwijzing weer weg en sta weer op via de omhoogpijl. 

Draai rechtsom naar de haard. Jennifer heeft je, via de telefoon, verteld dat je een vuur moet maken in de haard. Maar je hebt eerst spullen nodig om de haard te kunnen aansteken. Draai je om en ga terug naar de deur bij TV. Dit is de deur naar de gang. Draai links en ga naar de deur bij de telefoon. Ga door deze deur dan naar de:

Eetkamer:

Kijk rond in de eetkamer. De eetkamer wordt momenteel gerenoveerd. De bruine houten deur, tegenover de deur naar de zitkamer, is de deur naar de keuken. Rechts is de bruine houten deur naar een voorraadkamer. Draai links. Je ziet een raam en een rode kastdeur. In de hoek, links van het raam, staat een ladder. Het is de ladder waar die Tommy Harris het over had in zijn telefonische boodschap. Je kunt de ladder oppakken maar niet met je meenemen, dus dat heeft nu nog weinig nut. 

Ga vooruit naar het raam. Staande voor het raam plaats je de cursor in de linkerhoek van de vensterbank. Je cursor wordt dan het vingertje. Klik met je vingertje in de linkerhoek van de vensterbank en...je beweegt de losliggende vensterbank een paar keer op en neer en, rechts, verschijnt dan een foto, die dan onder de vensterbank uitsteekt. 

Grijp de Foto. Het is een oude foto waarop je het woonhuis van de boerderij ziet. Op de foto zie je dat het huis bijna helemaal is verwoest door brand. Berg de foto op in je inventory Draai rechts. Je staat voor de rode kastdeur. Open het bovenste deurpaneel. Op de middelste plank staat een doos. Klik op de doos om deze naar rechts te schuiven. Er komt dan een Zaklantaren tevoorschijn. Grijp de zaklantaren. Klik op de zaklantaren en....wel....je kunt de zaklantaren nu nog niet opbergen in je inventory. Onthoud echter dat je hier dus een Zaklantaren kunt vinden, mocht je er later één nodig hebben. Sluit de rode deur. Draai rechtsom. Je ziet dan links de keukendeur, in het midden de deur naar de voorraadkamer en rechts de deur naar de zitkamer. 

Ga door de middelste deur naar de:

Voorraadkamer:

In de vensterbank van het raam staat een blikje Kaviaar waar je op kunt klikken, maar je kunt het blikje niet meenemen. Tegen de rechter muur staat de vrieskist.  Zoom in op de vrieskist. Open de vrieskist en zie dat de kist boordevol bevroren voedsel zit. Je kunt er nu niets mee. Sluit de vrieskist en zoom uit. Aan de linker muur hangen een paar planken. Draai links. Je staat voor het linker raampje. Aan het plafond hangt een stang waar diverse braadpannen aan hangen. In de vensterbank staat een blauwe chocolade fonteinpan en er staat een doos Zap Firelighter in de rechter hoek. Pak de doos Zap Firelighter op en stop het dan in je inventory. 

Draai je om via de omdraaipijl. Je staat dan voor de rechter stellingkast. Op de bovenste plank staat een groene schaal. Op de middelste plank staan 2 groene mandjes. Klik op het linker groene mandje. Dit linker mandje zit vol met gloeilampen. Grijp de Gloeilamp uit het dit mandje en stop het in je inventory. Zet het mandje weer terug in de kast. Klik op het rechter mandje. Links in dit mandje ligt een fles Arberth Breweries Ale. Bekijk deze fles. Er staat een waarschuwing op het label van de fles over de gist (yeast) waarmee dit bier is gebrouwen. Berg de fles, en dan het mandje, weer op. 

Draai rechts en ga 1 keer vooruit, terug naar de deur. Draai rechts. Je staat nu voor de planken die, rechts naast de deur, aan de muur hangen. Op de onderste plank ligt een doosje met batterijen waar je op kunt klikken. Je kunt nu geen batterijen meenemen. Draai weer links en ga terug door de deur naar de eetkamer. Terug in de eetkamer draai je gelijk rechts en ga je door de keukendeur naar de:

Keuken:

In de keuken draai je gelijk rechts. Je staat voor een houten deur met een grendel en een kattenluikje. Dit is de achterdeur naar buiten. Draai je om via de omdraaipijl. Je kijkt nu door de grote keuken. Op de ronde keukentafel ligt dan het bundeltje kleren dat de mensen van Tommy Harris onder de vloerplanken van de eetkamer hebben gevonden. Zoom in op de kleren. Als je met je vingertje op het bundeltje kleren klikt dan verschuif je het bundeltje naar rechts en weer terug. Je kunt het bundeltje echter niet openen. Zoom weer uit

Ga 1 klik vooruit naar het aanrecht. Draai dan links en zoom in op de ijskast. Open de ijskast en pak dan, van de bovenste plank, de pot Tomato Ketchup. De pot komt in je scherm te staan. Open de pot. Er zit een Sleutel in de pot. Pak de Sleutel uit de pot en berg de sleutel op in je inventory. In de deur van de ijskast staat nog een pak Daisy Cream Boter, maar dit kun je niet meenemen. 

Sluit de ijskast en zoom uit. Draai links. Je staat dan recht voor de kastjes die links naast de ijskast staan en aan de muur hangen. Op de plankjes, die aan de rechter zijkant van de bovenkasten zitten, staat en kookboek. Zoom in op de bovenste linker kastjes en open dan het meest linker kastdeurtje. 

Aan de binnenkant van het deurtje hangen 2 lijsten waar je op in kunt zoomen. De bovenste lijst is een lijst met E-nummer stoffen die in voedsel en dranken voorkomen als houdbaarheidsmiddel. De onderste lijst is een lijst met E-nummer stoffen die in voedsel en dranken dienen als kleurstof Op de bovenste plank van dit kastje staat een blik Tiddles Cat Food. Grijp dat blik kattenvoer en stop het in je inventory

Zoom weer uit. Aan de rechterkant van de bovenste kastjes staat een kookboek op het onderste plankje. Grijp dat boek. Het boek komt open in je scherm te staan. Klik op het receptenkaartje en lees het recept voor het bakken van Brood door. Klik het recept en het boek weer weg.

Draai je om via de omdraaipijl. Je staat dan voor het fornuis/oven. Draai links. Links naast het fornuis/oven zie je de magnetron op een lange tafel staan. Voor de tafel staat de etensbak van de kat op de vloer. Bij de etensbak ligt een dode muis. Zoom in op de etensbak van de kat. Pak dan het blik Kattenvoer (Cat Food) uit je inventory en klik ermee op de etensbak om het kattenvoer in de etensbak te doen. 

Grijp dan de dode Muis en stop het kadaver in je inventory. Kijk omhoog via de omhoogpijl en ga dan naar en door de deur, naast het aanrecht. Je beland in de:

Badkamer/toilet:

Het is maar een kleine badkamer. Ga gelijk rechtdoor naar het toilet. Draai dan rechts, via de schuin rechtsafpijl. Kijk dan omlaag naar de toiletpot. Pak de dode muis uit je inventory en gooi de muis in het toilet. Vanzelf spoel je de dode muis door het toilet. Kijk weer omhoog, draai rechts en ga 1 klik terug de badkamer in. Draai dan rechts en ga door de licht grijze glasdeur en je beland buiten op de patio welke aan de linker zijkant van het woonhuis is gelegen.

Boilerkamer:

Draai rechts. Je ziet de grijze deur van het ketelhuis. Ga via de schuin rechtsafpijl naar de deur en door de deur naar binnen. Draai binnen gelijk rechtsom naar de rechtermuur. Op de muur krijg je de tandwielcursor. Beweeg je cursor omhoog tot je de omhoogpijl krijgt. Klik dan om omhoog te kijken. Je ziet dan de zolder maar het is te hoog. Je hebt waarschijnlijk de ladder nodig om op de zolder te kunnen komen. Kijk weer omlaag, draai rechts en ga terug naar buiten.Terug buiten op de patio ga je nu 2 keer vooruit. Je staat dan weer op het pad dat rondom de grote vijver loopt. Draai rechts en ga 2 keer vooruit. Je bent dan bij het Hakblok met Bijl waar het brandhout wordt gehakt. Rechts van het hakblok liggen wat gehakt brandhout. 

Grijp het Brandhout en stop het in je inventory. Draai je om en ga in 2 klikken vooruit terug naar de Patio. Draai links en ga de Patio weer op en dan door de ruitjesdeur het huis weer binnen. Je bent dan terug in de badkamer. Ga via de keuken en de eetkamer terug naar de:

Zitkamer:

Ga naar de haard en zoom er op in. Open het deurtje van de haard. Pak de Vuurstarters (Firelighters) uit je inventory en stop ze in de haard. Pak dan wat Aanmaakhout, uit de mand die links voor de haard staat. Stop het Aanmaakhout (Kindling) in je inventory. Pak het Aanmaakhout dan gelijk weer uit je inventory en stop het in de haard. Pak dan het Brandhout (Firewood) uit je inventory en stop het in de haard. Steek dan nu de haard aan met de Aansteker. 

Zoem uit de haard en draai je weer om. Verlaat de zitkamer weer door de deur bij de TV. Je bent dan weer in de hal en staat voor de deur van de studeerkamer. Open de deur met de Sleutel, die je in de ijskast uit de ketchuppot hebt gehaald, en je gaat naar binnen.

Studeerkamer:

Kijk rond. Rechts naast de potkachel hangt een prikbord aan de muur. Onder het prikbord staat een printer op een tafeltje. Aan de linker muur staat een lage boekenkast. Boven de boekenkast hangt een landkaart van Wales. Op de boekenkast staat een rond Gouden Bord. Aan de kamer deur hangt een kalender en rechts, bij het rechter raam, staat het bureau met daarop Malcolms computer.

  • Zoom in op het Gouden bord, dat bovenop de boekenkast staat. Pak het bord op. 

  • Het bord is een prijs dat Malcolm heeft gewonnen tijdens de 20ste Earth Science Conference. 

  • Klik het bord weer weg en zoom uit. 

  • Zoom dan in op de boeken in de boekenkast. 

  • In het bovenste linker vak staat een oranje boek dat je kunt pakken en kunt door lezen. 

  • Het is het "The Legends of Pryderi" boek. 

  • Pak dat boek, open het dan met je vingertje en lees dan de 4 verhalen van de "Four Branches of the Mabinogion" door.

  • Tussen de pagina's van het 3e verhaal vindt je dan een brief waar "Daddy" op staat.  

  • Klik op het "Daddy" briefje en lees het door. Het briefje is van Rhiannon en ze verwijst in het briefje naar gemarkeerde zinnen in het boek. 

  • Rhiannon probeert haar vader er van te overtuigen dat ze gevaar loopt. 

  • Ze probeert haar vader er van te overtuigen dat er een gevaarlijke Geest ronddwaalt op de boerderij. 

  • De naam van de geest is Llwyd. 

  • Llwyd is uit op wraak en heeft Pryderi gepakt en ook Rhiannon. 

  • Llwyd dood al generaties lang elke Rhiannon die in het huis komt te wonen.

Klik op het briefje om het op te bergen in je inventory. Nu zie je paars gemarkeerde woorden op de pagina's van het boek. Op de rechter pagina lees je de zin: "She too became trapped by the bowl's magic". Blader verder door het boek tot het weer gesloten wordt. Klik dan met je loepje op het boek om het terug te zetten in de boekenkast. Zoom uit de boekenkast en draai weer rechts. Zoom in op het tafeltje waar de printer op staat. Links naast de printer ligt een MP3 Speler op het tafeltje. Pak de MP3 speler. Het ding komt in je scherm te staan. 

Het is een Persavox MP 3 speler. Druk op de aan/uit knop, rechtsonder en...in het schermpje zie je dan dat de batterij van de MP3 speler leeg is. Klik weer op de aan/uitknop om de MP3 speler uit te zetten en op te bergen in je inventory. Zoom uit en zoom dan gelijk in op het Prikbord, dat boven de printer aan de muur hangt. Klik met je vingertje op alle brieven en mededelingen die op het prikbord geprikt zijn.

Zoom uit het prikbord als je alle mededelingen bekeken en gelezen hebt. Draai rechtsom naar Malcolm's bureau. Je kunt inzoomen op de bureauladen en op het bureaublad. Zoom in op het bureaublad, rechts naast het computerscherm. Rechts naast de computermonitor staat een MP3 batterijenoplader. 

Pak de MP3 speler uit je inventory en plaats het ding in de oplader. De MP3 speler wordt nu opgeladen. Je zult moeten wachten totdat de MP3 speler helemaal is opgeladen. Dan pas kun je de MP3 speler weer terug in je inventory plaatsen.

Links naast het bureau staat een volle prullenmand. Klik in de prullenmand. Je haalt een brief van Malcolm aan de Arberth and District Water Board uit de prullenmand.  Malcolm is tegen het idee van de watermaatschappij om fluoride toevoegen aan het drinkwater. Daarom is Malcolm van plan om zijn eigen waterput te gaan graven.

Sluit de doos om deze weer terug te zetten en zoom uit. Draai rechtsom naar de kamerdeur. Klik nog even op de kalender die op de kamerdeur hangt en verlaat dan de studeerkamer weer. Terug in de hal draai je rechts. Je staat weer voor de trap naar de 1e etage. Klik weer op de trap. Het is echter te donker op de trap en je hoort weer een stem. Je wilt dus de trap nog niet op. Draai links en ga de zitkamer weer in. Via de zitkamer ga je weer naar de eetkamer. In de eetkamer open je weer de rode kastdeur. Pak de Zaklamp weer van de middelste plank en klik dan weer op de zaklamp en nu berg je de zaklamp op in je inventory.

Sluit de rode kastdeur, draai rechts en ga vooruit naar de deur van de voorraadkamer. Draai je dan weer om en klik weer op de ladder, die links van het raam in de hoek staat. Berg nu de ladder op in je inventory. Je kunt nu de ladder wel meenemen omdat je in de boilerkamer de onbereikbare zolder hebt gezien.  Ga terug naar de hal en de trap. Ga weer recht voor de trap staan. Pak de Zaklamp dan uit je inventory en klik weer op de trap en...........Je ziet een HOOFD verschijnen en het HOOFD werpt je terug door de gang. Het HOOFD zegt "Ik ben Llwyd. Pryderi is van mij".

Als alles weer normaal is ga je terug naar de trap. Pak weer de zaklamp erbij en klik weer op de trap en nu klim je naar boven.

1e etage:

Je staat dan bijna boven maar nog wel op de trap. Je cursor zit nu dus in de lichtcirkel van de zaklamp want het is hier boven donker. Ga verder vooruit het laatste stukje naar boven. Draai dan links. Je kijkt door de gang. Rechts staat een schemerlamp. Zoom in op de schemerlamp. Pak de Gloeilamp uit je inventory en klik op de schemerlamp om de gloeilamp in de schemerlamp te doen. 

Je hebt dan nu licht. De deur recht voor je is de deur van de badkamer. Draai je om via de omdraaipijl en ga dan door de deur het kantoortje van Jennifer binnen.

Kantoor Jennifer:

Draai gelijk linksom. Bovenop het boekenkastje ligt een brief. Lees de brief. Het is een brief van Jennifer's moeder. In de brief lees je dat moeder's familie uit het Arberth gebied stammen en dat er een familie graf is op het kerkhof. In dat graf zijn de overgrootvader en overgrootmoeder, Lucinda en George Edwards, begraven. Klik de brief weer weg en draai dan 2 keer links. Zoom in op de poster die aan de muur hangt. Op de poster lees je: "The Symbol's the thing. Then Use the symbol". Je ziet de symbolen voor Water , Aarde (Earth), Vuur (Fire) en Lucht (Air). Teken deze 4 symbolen na. 

Zoom uit en draai links. Er staan 2 groene stoelen en een rond tafeltje in dit kamertje. Op de voorste stoel liggen 2 tijdschriften. Klik op de tijdschriften om ze te bekijken. Het zijn 2 uitgaven van het "ProtoScientist" tijdschrift. Klik op het voorste tijdschrift om ook het 2e tijdschrift te zien. Op de cover van het 2e tijdschrift zie weer die poster met de 4 symbolen.

Loop door naar het raam en bekijk dan even de diploma van Jennifer dat, links naast het raam, aan de muur hangt. Jennifer is dus afgestudeerd in de Homeopathische Geneeskunde. Op het ronde tafeltje ligt en bladzijde dat uit een tijdschrift is gescheurd. Pak de bladzijde op en lees het artikel over "Magisch Water". Je leest o.a iets over een studie naar Woorden die op Water kunnen worden geschreven. Je leest dat je, om die woorden te kunnen lezen, je het water eerst moet bevriezen en dan het bevroren water moet bekijken door een microscoop.Bekijk ook nog even de cover van het tijdschrift, waar het "Magische Water" bladzijde op ligt. Draai je de dan weer om en verlaat de kamer. Terug in de gang ga je vooruit naar de deur recht voor je. Dit is de deur van de echte badkamer. Ga naar binnen.

Badkamer:

Rechts naast het raam zit een wit ventilatierooster. Je krijgt er de tandwielcursor op maar je weet niet wat je ermee moet doen. Draai links. Open het deurtje van het kleine houten medicijnkastje, dat hier aan de muur hangt. Op de onderste plank staat een potje "Strontium Complex". Je kunt het potje niet meenemen. Sluit het deurtje en draai links. Je staat voor de wastafel en de spiegel. Zoom in op de wastafel en de 2 kranen. Draai de rechter kraan open. Dit is de heetwaterkraan en door de stoom beslaat de spiegel en je hoort de Ash Grove muziek. In de beslagen spiegel verschijnt het woord "Harken". 

Zoom uit en verlaat de badkamer. Terug op de gang draai je links. Je staat voor de deur van de slaapkamer van Jennifer en Malcolm. Aan de rechter muur hangt een Zwaard. Bekijk het zwaard in close-up en pak het even van de muur. 

Hang het zwaard weer terug, zoom uit en ga dan door de deur de slaapkamer binnen.

Slaapkamer Jennifer en Malcolm:

Loop door naar de ladekast, bij het raam. In de vensterbank staat een apparaatje, achter het rechter gordijn. Klik op dat apparaatje om het nader te bekijken. Het is een Tunovox, een soort metronoom. In het schermpje gaat een wijzer heen en weer. Klik het apparaatje weer weg. Meer is hier niet te doen, dus draai je om en verlaad de slaapkamer weer.Op de gang draai je weer links en loop je door naar de deur van het kantoortje van Jennifer. Draai dan rechts. Je staat weer voor de trap en ziet nu het andere deel van de gang, waar dus nog 3 deuren zijn. 

Op de achtermuur hangt een bruine poster. Ga vooruit naar de poster en ga dan door de rechter deur de kamer binnen.

Kale kamer:

Dit is een ongebruikte kamer. Er staat een kaal bed en wat dozen. De kale lamp aan het plafond beweegt even heen en weer. Draai rechts. De rechtermuur heeft kleurige graffiti en er staat en doos. Klik op de doos. Je kunt deze doos dus heen en weer schuiven. Onthoud dit.  Draai rechts en ga de kamer weer uit. Ga nu door de deur, links van de poster. Je bent dan in:

Jennifer Labkamer:

Draai rechtsom naar de werktafel en bekijk even de Microscoop en de plaat met glasplaatjes. 

Bekijk ook de blauwe flesjes die op de onderste plank staan. Je kunt hier nog niets, maar je weet nu in ieder geval waar Jennifer werkkamer is.

Open Rhiannon's deur:

Verlaat Jennifer's Labkamer weer en draai rechts en probeer nu de deur van Rhiannon's kamer te openen. Je krijgt een visioen en op de deur verschijnen woorden. "Fetch Absent Child" staat er dan op de deur. Klik met je vingertje op de "F", de "A" en de "C" om deze 3 letters even in het "zonnetje" te zetten.

Je kunt Rhiannon's kamer dus niet in. De deur gaat alleen open als je in een bepaalde volgorde op bepaalde letters klikt die nu in de deur van Rhiannon staan gebrand. Het visioen dat je zag was dus die Llwyd en deze geest heeft ook de letters in Rhiannon's deur gebrand. Het woord dat je zag in de spiegel van de badkamer verwijst naar het "Ash Grove" muziekblad, dat je hebt gezien op de piano in de zitkamer. Laten we dat stukje muziek weer even gaan bekijken.

Draai links en ga terug naar de deur van Jennifer's kantoor. Ga recht voor de deur staan en klik dan de schuinrechts omlaagpijl om weer op de trap terecht te komen. Daal terug omlaag naar de begane vloer. Ga de zitkamer weer in en loop 2 keer vooruit naar de haard. Draai dan rechts, vooruit, links en ga weer de piano nis in. Je staat dan weer recht voor de piano. Pak het Ash Grove Muziekblad weer op, dat links boven op de piano ligt. Noteer de eerste 5 letters van de noten, dus: C, F, A, C, A, F.

Ga terug naar de 1e etage en ga weer recht voor de Rhiannon's kamer deur staan. 

De letters op de deur zijn verdwenen, maar klik weer op de deurkruk en de letters verschijnen weer.

 Klik nu op de letters: C, F, A, C, A, F en.....

Filmpje: Vanzelf ga je nu Rhiannon's kamer in en......

..je beweegt in een mist en je hoort Llwyd en het gesmeek van zijn slachtoffers: "I'm Llwyn, Arthur, it burns so. Can you help us? Pryderi's soul is mine".

Dan word alles weer normaal en ben je terug in de werkelijkheid.

Rhiannon's kamer:

Draai gelijk links.  Op het ladekastje staat een spiegeltje, een mandje en een verjaardagskaart. 

Zoom in op de verjaardagskaart en klik er dan op om de tekst binnen de kaart te lezen. Rhiannon's vader schrijft dat Rhiannon niet allen de sleutel tot zijn "hart" bezit maar ook de sleutel van zijn werkplaats. Klik de kaart terug. Achter het mandje ligt het Dagboek van Rhiannon. Pak het dagboek, open het dagboek en blader door de pagina's. 

Rhiannon schrijft in haar dagboek over haar verliefdheid op ene Dylan. Je leest ook iets over Emma, een hippie die hier in huis heeft gewoond en je leest over Gwen. Verder schrijft Rhiannon over hoe ze probeert om te gaan met de visioenen en de nachtmerries. Ze heeft hierover contact gezocht met een historicus die veel af weet over de geschiedenis van Pryderi en die haar heeft aangeraden om haar ervaringen op te schrijven.Zoom een paar keer uit. Onder het bed staat een geel drank blikje dat je nader kunt bekijken door er op te klikken. Draai rechts en zoom in op de "Gottiko" schedel poster. Linksonder op de poster zit een Schedelbutton. 

Je kunt op de schedelbutton klikken en de button dan omdraaien door er nog een keer op te klikken. Je kunt de button echter niet meenemen. Berg de button weer op en zoom uit. Boven de dichtgemetselde open haard hangt een " Earth, Water, Air, Fire" poster die je ook nader kunt bekijken. Op deze poster zie je de sterrenbeelden voor Emma, Rhiannon en Gwen.Zoom uit. Op de paarse haard krijg je dan de omlaagpijl, dus klik om omlaag te kijken. Klik op het kussen om het kussen omlaag te schuiven. Nu zie je een rooster in de haard. Klik op het rooster om dit een stukje open te schuiven.

Achter het rooster zie je dan een roze boekje liggen. Grijp dat boekje. Het blijkt het 2e Dagboek van Rhiannon te zijn. Open het en lees het door.Het dagboek opent met "Dreamy Dylan", Rhiannon's nieuwe vlam.In dit 2e dagboek heeft Rhiannon dus, dag voor dag, alle vreemde dingen opgeschreven die in en op de boerderij heeft ervaren. Uit haar allerlaatste notitie kun je opmaken dat Rhiannon dichtbij een zenuwinstorting staat. Klik het dagboek terug en sluit het rooster en zoom dan, links naast de haard, uit. Draai rechts. Je ziet nu het raam en Rhiannon's werktafel met daarop haar computer. In de vensterbank van het raam staat een kussentje en een vaas. Achter de vaas ligt een boek. Zoom in op het raam en pak dan dat boek op, dat achter de vaas ligt. 

Het is het "Magical Properties of Trees" boek. Open het boek met je vingertje en blader het door en klik het dan weer terug naar de vensterbank. Zoom uit het raam. Zoom in op de computer. Op het prikbord hangt een foto die je nader kunt bekijken. Het is een foto van een staande steen in een bos. Links naast het toetsenbord ligt een pamflet van de Mekavox.com website. Pak dat even op en klik er dan om. Op de achterzijde van dit pamflet vraagt Malcolm of Rhiannon voor hem wat Mp3's kan downloaden. Rechts naast de computermonitor staat een spaarvarken waar je ook op kunt klikken. Er zitten 2 lades in de tafel. Open de rechter lade. In de la vindt je een rol wit papier, een doosje met kleurkrijtjes en een papier met daarom een opdracht van school. Je kunt niets uit de la pakken, dus zoom uit om de la weer te sluiten.

Zoom nu in op de computermonitor en klik dan op de Aan/uitknop. Je moet dan een wachtwoord intypen in het schermpje. Wel.....je hebt beide dagboeken van Rhiannon gelezen....welke nieuwe gebeurtenis is er in Rhiannon's leven gekomen? Haar nieuwe vlam Dylan!!!! Typ dus, via je eigen toetsenbord, Dreamy Dylan in, in het Password schermpje en klik dan op de OK knop.Het scherm opent dan met "Rhiannon's Private Stuff Keep Out". Linksboven zie je een enveloppe om de e-mails te openen. Rechtsonder staat een poesje waarmee je de monitor in de slaapstand kunt zetten. 

Emma is Rhiannon's vriendin, waar ze het in haar dagboek ook over had. Jon Southworth is de Pryderi historicus die Rhiannon heeft geconsulteerd over haar nachtmerries. In zijn mailtjes probeert Jon Rhiannon te helpen. Rhiannon heeft de foto van de staande steen, in het bos, op zijn verzoek genomen. Het laatste mailtje van Jon bevat een kopie van een mailtje van Anne Jenkins. Anne Jenkins heeft in de jaren '60 op de boerderij gewoond toen de boerderij een hippie gemeenschap was. Anne vertelt dat ze toen een vriendin had die ook Rhiannon heette en die met haar 2 kinderen ook in de hippe commune woonde. Deze Rhiannon was opeens verdwenen en er is nooit meer iets van haar vernomen.

Als je alle mailtjes hebt gelezen, en als laatste mailtje van Jon Southworth waarin het verhaal van Anne Jenkins staat, dan klik je weer op de kruisknop om terug te keren naar het hoofdscherm en.....Je scherm wordt wazig en dan verschijnt er even een fel licht en wordt je scherm zwart. Je valt bewusteloos op de vloer en als je weer bijkomt ben je beland in:

Hoofdstuk 2: Aarde:

Je bent nog steeds in Rhiannon's kamer, Op het computerscherm flikkert een mededeling dat er Mail is ontvangen. Zoom dus weer in op de computermonitor en zet de monitor weer aan met de aan/uitknop. Je hoeft nu het wachtwoord niet in te vullen, want je had de computer niet uitgezet. Klik weer op het envelopje, In "New" is een nieuw mailtje van Jon Southworth binnen gekomen met als onderwerp "Standing Stone Inscription". Open dit mailtje en lees het helemaal door.

Ga uit de computer en open weer de rechter lade van de tafel. Grijp nu de rol wit Papier (Tracing Paper) en de doos met was Krijtjes (Crayons) uit de la. Sluit de la en zoom uit de tafel. Draai je rechtsom naar de kamerdeur. Er hangt een Mekavox Pop.com pamflet op de kamerdeur. Klik op het pamflet om het te bekijken en klik er dan weer op om de boodschap te lezen, die Rhiannon's vader op de achterzijde van het pamflet heeft geschreven. Klik het pamflet dan weer weg naar je inventory. Verlaat de kamer en ga via de trap weer naar de begane vloer en ga Malcolm's Studeerkamer weer binnen.

Studeerkamer:

Zoom weer in op Malcolm's bureaublad, rechts naast de computermonitor. Pak de MP3 speler uit de oplader en klik op de aan/uitknop. De MP3 speler is nu vol opgeladen. Klik op de linker dubbelepijl knop of op de rechter dubbelepijl knop tot je in het schermpje liedje 3 ziet. 

Liedje 3 is het nummer Rhiannon van Fleetwood Mac. Merk op dat de lengte van dit liedje 04:06. Dus 4 minuten en 6 seconden. 

Klik op de aan/uitknop om de MP3 speler terug in de oplader te zetten.

Zoom uit en zoom weer in op de 2 laden van het bureau. Open de bovenste la van het bureau weer. Klik weer op de bovenste witte brief. Dit is dus het "Arberth Tree Surgeons" rapport waarin staat welke soort bomen er in Area 1, 2 en 3 te vinden staan. Berg dit rapport nu op in je inventory. Sluit de la en zoom uit het bureau. Draai rechts en zoom weer in op het prikbord dat, boven de printer, aan de muur hangt. Pak de geschetste plattegrond van Ty Pryderi (Tree Plan), die rechtsboven op het prikbord hangt, van het prikbord en berg het nu op in je inventory.

Zoom uit en draai links en zoom weer in op de boeken in de boekenkast. Pak het oranje "The Legend of the Pryderi" boek weer van de bovenste linker plank. Open dit boek weer en bestudeer nu het 1e verhaal in dit boek. Dat is dus het "Branch One: The Maginogi of Pwyll" verhaal. Er staan belangrijke aanwijzingen in dit verhaal. Sluit het boek, door er met je loepje op te klikken, en zoom dan weer uit de boekenkast.

De Ogam Standing Stone:

Verlaat de studeerkamer en ga, via de zitkamer en de eetkamer, naar de keuken.  In de keuken draai je gelijk rechts. Je staat dan voor de lichtbruine achterdeur waar het kattenluikje in zit. De deur heeft een grendel en het kan zijn dat de grendel de deur nu afsluit. Als dat zo is dan klik je op de grendel om deze naar rechts te schuiven. Ga dan door de deur en je bent dan buiten aan de achterzijde van het woonhuis. Een klein bruggetje gaat over de sloot en dan gaat het pad verder het bos in.

Ga 2 klikken vooruit. Draai dan even rechts. Je ziet nu de zijde van het huis waar de aannemer aan het werk is. Rechts in je scherm zie je een stuk van de bouwsteiger.  Je ziet ook een schuur en een hekpoort. Draai weer rechts. Je kijkt terug naar de achterdeur van de keuken. Ga 1 klik vooruit en draai links. Nu sta je op het pad dat onder de bouwsteiger door loopt. 

Ga 1 klik vooruiten en draai je dan om via de omdraaipijl. Je kijkt terug en ziet het hoekraam. Plaats je cursor op het hoekraam. Je krijgt dan de omhoogpijl op de bovenkant van het raam. Klik om omhoog te kijken. Je kijkt nu omhoog naar de onderzijde van het zeil dat de zijkant van de bouwstelling afsluit. Je krijgt er de tandwielcursor op maar je weet eerlijk gezegd niet wat je hier moet doen

Kijk weer omlaag via de omlaagpijl en ga dan 1klik vooruit en draai weer rechts. Je staat weer op het pad dat het bos in gaat. 

Ga nu 4 klikken vooruit over het pad. Je staat dan voor stenen traptreden. Ga  nog een klik vooruit, de treden op en.....Bij de boom staat dan die Standing Stone waar Rhiannon een foto van heeft genomen en die ze naar Jon Southworth heeft gemaild. 

  • Ga vooruit tot aan de steen. Dit is Standing Stone 1

  • Er staan kleine streepjes op de steen. 

  • Die streepjes zijn het Ogam Script lettertekens. 

  • Jon Southworth heeft Rhiannon gevraagd of zij een afdruk van dit Ogam Script wil maken en dan die afdruk naar hem toe mailen. 

  • Wel....wat Rhiannon kan, dat kan jij ook. 

  • Pak het rol Tracing Paper uit je inventory en klik ermee op de steen. 

  • Pak dan de Waskrijtjes (Crayons) uit je inventory en klik op het witte papier en...

  • je maakt een afdruk van de streepjes die op de steen staan. Het zijn 4 kolommen met streepjes. 

  • Klik het papier naar je inventory. Dit papier is het  "Stone Rubbing" papier.

Draai je om via de omdraaipijl. Ga 2 klikken vooruit terug en draai dan rechts. Je ziet de achterzijde van het huis weer met de bouwsteiger. Volg het pad 7 klikken vooruit en je staat dan weer in de keuken. Ga, via de eetkamer en de zitkamer, terug naar de hal en dan de trap weer op naar de 1e Etage. Ga Rhiannon's kamer weer in.

Rhiannon's kamer:

Vertaal het Ogam Script:

Draai weer rechtsom naar Rhiannon's computer. Er is weer nieuwe mail. Zet de monitor weer aan en klik weer op het envelopje en lees dan de 2 nieuwe mailtjes van Jon Southworth. Het "Translating Ogam Script" mailtje en het "Ogam Translator Program. Lees beide mailtjes.

  • Het "Translating Ogam Script" mailtje heeft 2 Attatchments: doc1.txt en doc2.txt. 

  • In deze 2 documenten legt Jon uit hoe je het Ogam Script kunt vertalen naar onze letters. 

  • Het Ogam script heeft echter maar 20 van onze 26 letters.

  • Op de 1e pagina van doc1.txt  zie je een voorbeeld van een Ogam script. Je ziet dat de streepjes letters zijn. 

  • In dit voorbeeld legt Jon uit welke streepjes de letters A, H, O, R, I en N zijn. 

  • Het voorbeeld Ogram spelt dus de naam Rhiannon. 

  • Jon vertelt ook dat niet alle letters van ons alfabet vertegenwoordigt zijn in het Ogam script. De 2e pagina geeft je dan alle 20 letters van het Ogam script.

  • doc2.txt bevat een uitgebreide woordenlijst van betekenissen van de woorden in het Ogam script. 

  • Eerst moet je dus een Ogam script vertalen naar onze letters en dan kun je de betekenis van de woorden opzoeken in deze woordenlijst.

Dit is allemaal handig om te weten als je het Ogam script handmatig wilt gaan vertalen, maar gelukkig heeft Jon, in zijn 2e mailtje "Ogam Translator Program", een handig programma gestuurd dat het Ogam Script voor je kan vertalen.  

Open dus het "Ogam Translator Program" mailtje en klik in dit mailtje dan op de blauwe "Ogram Translator Program" knop om het programma te starten.

Het "Ogam Translator Program":

De waskrijt afdruk van de streepjes ( het Ogam Script) van de Standing Stone staat vanzelf in het scherm. In het linker schermpje staan alle 20 "letters" van het Ogam alfabet. In zijn uitleg heeft Jon vertelt dat elke Ogam bestaat uit 3 Scrips

  • Je gaat werken met het linker scherm, waar de 20 lettertekens in het Ogam schrift staan. Wat moet je doen? 

  • Op je afdruk van het Ogam zie je 4 "streepjes bomen". Noem die 4 "bomen", van links naar rechts, A, B, C, D.

  • Elke "boom" bestaat weer uit 3 segmenten en elk segment weer uit 3 letters. 

  • Zo'n segment is een Triplet en een streepjesletter wordt een Script genoemd.

  • Elke Triplet bestaat dus uit 3 Scripts.

  • Een Script is dus een letter en een Triplet zijn 3 letters die dan een woord vormen.

Je moet dus in je afdruk de diverse streepjes herkennen en dan in het linkerscherm op de streepjes tekens klikken. Steeds worden in het Triplet schermpje de tekens waar je op klikt ingevuld. Als je 3 goede tekens in het Tripletschermpje hebt staan dan wordt het woord in het "Triplet Interpeter" schermpje ingevuld. De "Add to Message Pane" knop verschijnt dan. Klik op deze knop om het woord in het "Message Interpeter Pane" scherm te zetten.

  • Van belang is echter om te beseffen dat het laatste Script van elke Triplet het 1e Script van het volgende Triplet is. 

  • Dus de Scripts overlappen elkaar. Maar dit geld alleen in een "Boom". 

  • Het is moeilijk uit te leggen, maar in onderstaande afbeelding heb ik alles met letters en cijfers geprobeerd wat duidelijker uit te leggen. 

  • Gebruik deze afbeelding om op de juiste streepjes in het linkerscherm te klikken.

  • Je begint dus met "Boom A" 

  • Triplet 1 bestaat dan uit de Scrips die de letters I, D en O vormen. 

  • Triplet 2 zijn de Scrips die de letters O, D en I vormen. 

  • Triplet 3 bestaat uit de Scrips I, L, U. 

  • Triplet 4 zijn de Scrips U, B, U.

Zoals je op de afbeelding ziet zijn er dus 17 Triplets met 28 Scrips. Een Script is dus een LETTER. En een Triplet bestaat uit 3 Script, dus uit 3 letters die samen een woord vormen. Ga je fout, dus klik je in het linkerscherm op een foute Script, dan hoor je Llwyd lachen om moet je opnieuw beginnen. Je kunt echter steeds je game saven na elke 3 goed ingevulde Scripts. Ik zou dat ook maar doen als ik jouw was. Als je alle 17 Triplets goed hebt ingevuld dan verschijn de: "Click Here To Save Your Result" knop. 

  • Klik dus op de "Save Your Result" Knop om de vertaling in je inventory op te slaan. 

  • In je inventory heb je dan het  "Llwyd's Spell Part 1." document. 

  • Vanzelf ga je dan uit de computer en....

  • op het prikbord zie je de foto van de Standing Stone even hen en weer bewegen, alsof de alomvertegenwoordige geest Llwyd je een complimentje geeft voor je knappe vertaling.

Zoom uit en draai rechtsom naar het raam. Zoom weer in op het raam en grijp dan weer het "Magical Properties of Trees" boek vanachter de blauwe vaas vandaan. Klik met je loepje op dit boek om het nu op te bergen in je inventory. Zoom uit het raam en verlaat de studeerkamer. Ga weer naar de begane vloer etage en weer de zitkamer binnen. In de zitkamer ga je 1 klik vooruit, richting de haard. Draai dan om via de omdraaipijl en ga dan, via de schuinlinksafpijl, naar de boekenkast. Open de glasdeuren van de kast en pak weer het "A Pocket Guide to the Native Trees of the UK" boek van de bovenste plank. Klik dit boek nu naar je inventory. Sluit de kastdeurtjes. 

Je moet nu naar buiten om de andere gebouwen van de boerderij eens te gaan bekijken. Ook moet je een 10 takken vindenGebruik het zojuist gepakte bomenboek om aan de hand van de afbeeldingen van de bladeren, de takken te kunnen herkennen. Je hebt ook de plattegrond van het prikbord in Rhiannon's kamer gepakt. Met behulp van deze plattegrond kun je altijd zien waar je bent. 

Buiten: Rondom de grote vijver en in het bos

Verlaat de zitkamer naar de gang en verlaat het woonhuis dan via de blauwe voordeur. Ga 1klik vooruit tot het houten hek bij de vijver. Draai rechts. Je ziet dan de grote schuur waar je eerder het brandhout hebt gepakt. Links zie je een stenen gebouw met aan de zijkant een stenen trap. 

Stenen Gebouw:

Ga 1 klik vooruit en dan via de schuin linksafpijl naar links. Draai dan rechts en je staat voor die stenen trap, aan de zijkant van het stenen gebouw. Ga de trap op en draai dan links. Je staat voor de blauw/grijze zijdeur. De deur zit op slot, dus draai links en ga via 2 klikken terug de trap weer af. Draai rechts en ga 1 klik vooruit. Draai dan weer rechts. Nu sta je voor de grijs/blauwe voordeur van het stenen gebouw. Deze deur zit op slot met een hangslot. Wel....je kunt het stenen gebouw nu dus in.

Aanlegsteiger:

Draai rechts en ga 2 klikken vooruit naar de blauw/grijze poort. Draai dan rechts. Je bent nu aan de rechter zijde van de vijver. 

Ga 2 klikken vooruit en draai links. Je staat voor een aanlegsteiger in de vijver en aan de overzijde zie je het woonhuis. 

Ga de steiger op. In de vijver zie je een zwarte melkbus drijven bij de waterplanten. Je hebt iets nodig om die melkbus uit de vijver te vissen.

Stallen:

Draai je weer om, 1 klik vooruit, links, 1 klik vooruit en draai weer links. 

Je bent nu bij de Stallen. De Stallen is dus het gebouw dat recht tegenover het Stenen Gebouw staat met tussen hen in de vijver. Ga 1 klik vooruit, draai rechts en dan via de blauw/grijze deur de Stallen in. Onderzoek de lege stallen. Via de licht grijze achterdeur kun je de stallen aan de achterzijde weer verlaten, maar doe dat niet. Er is niets te beleven in de stallen, maar kijk hier toch even goed rond. Zorg dat je vertrouwd raakt met de lay-out van de stallen. Verlaat de stallen dan weer door de deur aan de voorzijde, dus de deur naar de vijver.

Malcolm's werkplaats:

Terug buiten draai je weer rechts.Je ziet het woonhuis weer en je ziet de garage deur. De garage is de werkplaats van Malcolm. Ga 2 klikken vooruit en draai dan weer rechts. Je staat nu voor de groene deuren van Malcolm's werkplaats. De deur zit echter op slot met een hangslot waar je een cijfercode op moet invoeren. Zoom even in op het hangslot. In het slot staat nu 1967.Zoom weer uit, draai links en ga weer 1 klik vooruit. Draai dan weer rechts en...je staat voor de grijs/blauwe deur van het rood stenen schuurtje. Dit schuurtje is dus links tegen de werkplaats aan gebouwd. Ga via de deur naar binnen.

Schuurtje:

Op de vloer liggen een paar staven van een tractor. Je kunt erop klikken maar niet meenemen. Aan de rechter muur hangt een plank waar wat spullen op staan. Zoom in op die plank. Er staat een doos "Tree Stump Remover", een doos "Bug Gone Kills" en een doos "Brushwood Killer" op de plank. Ook staat er een olielamp op de plank. Je kunt echter niets meenemen. Zoom dus weer uit, draai je om en verlaat het schuurtje weer.Recht vooruit zie je dan weer de grote schuur en het stenen gebouw. Ga nu 4 klikken vooruit. Je ziet dan weer het hakblok met de bijl, waar je eerder het brandhout hebt gepakt. Draai nu rechts en....je ziet in de verte het Area 1 bos.

Area 1 en Area 2: Vindt de 10 takken:

Area 1:

Volg het pad nu eerst 4 klikken vooruit. Na 4 klikken draai je linksom. 

Je ziet een boom en links naast de boom staat een struik met rode vruchtjes. 

Klik op de struik om deze nader te bekijken. Klik de struik dan weer weg. De struik gaat terug naar de plek naast de boomDraai weer rechts en ga verder 3 klikken vooruit over het pad. Je hebt dan het einde van het pad bereikt en bent nu achter een vervallen rode schuur. Je kunt niet door het hek. Draai links. 

Je staat voor een dunne boom. Onder de boom ligt een Tak. Dit is Tak 8. Pak Tak 8 op en berg het op in je inventory.

In je inventory rechtsklik je op de tak (Twig 8) om de tak nader te bekijken. In het "Pocket Guide to the Native Trees of the UK" kun je dan opzoeken van wat soort boom deze tak met bladeren afkomstig is. Tak 8 is dus afkomstig van de Eikboom.Draai links en loop 2 klikken terug over het pad. Vlak voor de hele dikke boom, die rechts aan het pad staat, ligt Tak 2. Deze dikke boom is de Heilige Boom, waar je later meer over zult lezen

Grijp Tak 2 en klik de tak je inventory in. 

Zoek ook Tak 2 op in het boomboek en je weet dat Tak 2 van de Esboom afkomstig is. 

Volg het pad nu helemaal terug naar de boerderij en ga dan naar de blauw/grijze poort aan de rechter kant van de vijver. Ga door de poort en je bent in:

Area 2:

Volg het pad 1 klik vooruit. Rechts ligt dan Tak 4 in de berm. 

Grijp Tak 4 en berg het weer op in je inventory. Tak 4 is een Berkentak. 

Draai links. Je staat voor een afgesloten waterput Zoom er even op in. Je kunt de put niet openen. Zoom uit, draai rechts en ga weer 1 klik vooruit.  Je staat dan voor de Mabinogion rivier en kan niet verder vooruit. Aan de overzijde zie je een kapel, dus daar zal ook de begraafplaats zijn. Draai links en grijp dan Tak 10 op en klik de tak weer naar je inventory. 

Tak 10 is een Wilgentak. Draai links en ga terug over het pad en terug door de poort.

Weer terug  bij het Stenen Gebouw draai je rechts en dan 3 klikken vooruit. Je bent dan weer aan de rechter zijde van de stallen. 

Draai rechts en ga door het hek 1 en je bent in een klein afgesloten deel van Area 2. 

Draai gelijk links. Voor de boom ligt dan Tak 1. Tak 1 heeft een appel. 

Pak Tak 1 en klik het weer naar je inventory. Tak 1 is dus van een appelboom. 

Draai je om via de omdraaipijl. Je ziet dan een Standing Stone, links naast de boom. Dit is Standing Stone 2. Zoom in op de Standing Stone om de steen even van dichtbij te bekijken. Zoom weer uit, draai rechts en ga terug door het hek. Draai rechts en ga, langs de zijkant van de stallen, 2 klikken vooruit. Je bent dan op de patio achter de stallen. Draai rechts en ga door het geopende hek. Draai links en je ziet een Standing Stone waar de bovenkant van afgebroken is. Dit is Standing Stone 3

Draai rechts en ga weer 1 klik vooruit, draai dan links en grijp Tak 6 en berg het op in je inventory. 

Tak 6 is een Olmentak. 

Draai rechts en volg het pad nu verder 2 klikken vooruit. Je kunt dan niet verder omdat het pad geblokkeerd wordt door een omgevallen boom.

 Draai links en grijp Tak 3, een Beukentak, en stop de tak weer in je inventory.

Draai links en ga nu maar terug over het pad naar de patio achter de stallen. Ga dan nog 1 klik vooruit en draai links. Je staat voor de achterdeur van de stallen. Links ligt een gevorkte Hazelaartak op een steen. Je kunt op de hazelaartak klikken maar je kunt deze tak nu nog niet meenemen.

Draai je om via de omdraaipijl. Je kijkt nu naar de stenen muur. Rechts staan 2 planken tegen de muur aan. Bovenaan op de muur zie je het Romeinse cijfer III. Zoom in op dat cijfer. Schuin rechts onder de III zie je 2 stenen in de muur die bedekt zijn met mos. Je kunt er nu nog niets mee.Zoom uit, draai rechts en ga dan, via de schuin linksafpijl, terug naar het openstaande hek. Draai dan links en je ziet nu een Romeinse II op de muur staan. Zoom ook hier in op de muur en je ziet weer een paar stenen in de muur die bedekt zijn met mos. 

Zoom weer uit en draai je om via de omdraaipijl. Ga dan 1 klik vooruit, naar het pad aan de zijkant van de stallen. Draai dan rechts. Op de zijgevel van de stallen staat het Romeinse Cijfer I en ook hier zitten 3 stenen in de muur die bedekt zijn met mos.Onthoud alle plekken waar de stenen zitten die bedekt zijn met mos. Draai weer rechts en ga terug naar de patio achter de stallen. Draai dan weer links en ga nu 3 klikken vooruit. Je bent dan op het pad aan de andere kant van de patio. Links gaat het pad naar de achterdeur van de keuken en rechts gaat het pad naar de Standing Stone waar je eerder de afdruk van het Ogam vanaf hebt gehaald

Draai rechts en voor je voeten ligt dan Tak 9 in het gras. Tak 9 is een Lijsterbestak. 

Klik de tak naar je inventory. Draai links, 1 klik vooruit, draai links en je kijkt weer naar de achterzijde van de keuken. 

Ga 2 klikken vooruit en draai je dan om via de omdraaipijl. Links ligt dan Tak 5. 

Tak 5 is een Sleedoorntak. Grijp de tak en berg hem op in je inventory.

Draai je niet weer terug om maar ga volg het pad nu weer 2 klikken vooruit. Je staat dan weer terug bij de stenen treden waar boven de Standing Stone staat waar je eerder de Ogam afdruk van hebt genomen. Draai rechts en je ziet Tak 7 liggen. Tak 7 is van een Lagedoornboom. Berg de tak op in je inventory

Je hebt, als het goed is, nu 10 takken in je inventory staan. Draai rechts, 1 klik vooruit, draai rechts, 2 klikken vooruit, draai links en je ziet nu de linkerzijkant van het rode schuurtje en de stallen. Ga 3 klikken vooruit en draai dan links en...je staat weer voor de groene deuren van Malcolm's werkplaats.

Werkplaats:

Zoom weer in op het hangslot waarmee de groene deuren op slot zitten. Je moet de juiste code invoeren op het hangslot. De hint hiervoor las je op de verjaardagskaart in Rhiannon's kamer. Die verjaardagskaart was afkomstig van Malcolm. De boodschap op de verjaardagskaart was dat "Rhiannon niet alleen de "sleutel tot Malcolm's hart heeft", maar ook de sleutel van zijn werkplaats". In de MP3 speler ben je de enige verwijzing naar een Rhiannon tegen gekomen, namelijk de welbekende hit van Fleeetwood Mac Rhiannon. Je zag dat dit liedje 04:06 lang is. 

Zet dus in het hangslot, door op de 4 rode knopjes te klikken, de code 0406 en....de deur gaat open. Ga dus naar binnen.

Kijk rond. Er staat een werkbank waar je op in kunt zoomen. Links naast de werkbank staat een stelling waar een rood en een grijs vat in staan. De beide vaten hebben een kraantje. Tegen de stelling staat een Grastrimmer. Draai links. Aan de linker muur hangt een plank waar wat spullen op staan en er staat een "for recycling" doos op de vloer. Draai je om via de omdraaipijl. Je kijkt dan naar de rechter muur en staat voor een ladekastje.

Zoom in op het ladekastje. Het kastje heeft 4 laden. De bovenste linker la is leeg. In de bovenste rechter la ligt een Plamuurmes dat je wel uit de la kunt pakken maar niet kunt meenemen. De bovenste van de 2 onderste laden is leeg en de onderste la gaat niet open. Zoom weer uit, draai rechts en zoom nu in op de werkbank. Tegen de blauwe bankschroef leunt een balkje. Achter het balkje ligt een papier en een steeksleutel. Klik op het papier waar de steeksleutel op ligt. Dit is de "Mekavox LLC Torgovox 12 Wrench Instructions". Lees het door. Je leest dat de schroeven in een bepaalde volgorde moeten worden aangedraaid. In de getekende cirkel zie je de volgorde waarin de 5 schroeven moeten worden aangedraaid. Noteer dit want je kunt dit papier niet meenemen.

Er staat ook een rode RD-20 spuitbus op de werkbank. Als je eerst het ladekastje hebt bekeken en hebt geconstateerd dat de onderste lade niet open gaat, dan kun je nu de rode RD-20 Spuitbus in je inventory stoppen. Kun je de spuitbus niet in je inventory klikken dan moet je eerst nog op de onderste la in het ladekastje gaan klikken. Stop de rode RD-20 spuitbus in je inventory en zoom weer uit.

Je leest dat bepaalde objecten het Pryderi's Life symboliseren en ook dienen als Protector. Deze objecten zijn: Zwaard (Sword), Klauw (Claw), Veulen (Foal), Wieg (Cradle) en een Kroon (Crown). Deze objecten worden genoemd in het 1e verhaal van het boek in de boekenkast in Malcom's studeerkamer. In Jennifer's kantoortje, op de 1e etage van het woonhuis, zag je een poster waarop stond "The Symbol's is the Thing. Then use the symbol".Klik de papieren naar je inventory. Sluit de la, zoom uit en draai je om via de omdraaipijl. Je staat weer voor de linker muur. Op de plank staat een Oliemaatkan. Grijp de kan. Er kan tot 1000ml olie in worden afgemeten. Klik de kan je inventory in. 

Rechts op de plank staat een klein rood olie spuitkannetje dat je wel kunt bekijken maar niet kunt meenemen. Zoom in op de "For Recycling" doos. Er liggen 2 batterijen in de doos maar je kunt ze niet meenemen. Zoom weer uit en draai rechts. Zoom nu in op de 2 vaten die in de stelling staan. Je ziet dan ook de oranje bovenkant van de gras trimmer. In het rode vat zit petroleum en in het grijze vat zit olie. 

In Malcom's studeerkamer heb je, op het prikbord, een beschrijving gelezen van de Mekavox Pro BC1000 grastrimmer met een apart briefje waarop je las: "20:I, Oil in First!". Je hebt de Grastrimmer nodig maar om de Grastrimmer te kunnen pakken moet je het ding eerst aanzetten. Er hangt een klein tankje aan de grastrimmer. Het tankje is leeg. Er moet 1 deel Olie en 5 delen Petroleum in het tankje worden gedaan.

  • Klik op de dop van het tankje om de dop te verwijderen. 

  • Pak de Oliemaatkan (Oil Measure) uit je inventory en klik er 1 keer mee op de kraan van het grijze Olievat. 

  • Je vult de kan met 400ml olie. 

  • Klik met de kan op het tankje van de grastrimmer om de olie daar in te gieten.

  • Klik nu 2 keer met de kan op het kraantje van het Petroleumvat. Je vult dus de kan met 800ml petroleum.

  • Leeg de kan dan weer in het tankje van de Grastrimmer.

  • Klik weer 2 keer met de kan op het kraantje van het petroleumvat. Je vult de kan weer met 800ml petroleum.

  • Leeg de kan weer in het tankje van de grastrimmer.

  • Er zit nu dus 400ml olie en 1600ml petroleum in het tankje. Er moet echter nog 400ml petroleum bij. 

  • Dus klik nog 1 keer op de kraan van het petroleumvat met de kan om de kan nu te vullen met 400ml petroleum. 

  • Leeg de kan weer in het tankje van de grastrimmer.

  • Er zit dan nu 400ml olie en 2000ml petroleum in het tankje, dus de verhouding is nu 20:1

  • Klik dan nu op het zwarte knopje, dat boven op het oranje deel zit en...

  • .......als je het goed hebt gedaan dan start de grastrimmer nu en kun je vervolgens de Trimmer pakken en opbergen in je inventory.

NB:Heb je echter het tankje van de trimmer niet met de juiste hoeveelheid olie en petroleum gevuld dan hoor je Llwyd smakelijk lachen en loopt het tankje leeg en zul je het opnieuw moeten doen.

Zoom uit en draai je om via de omdraaipijl. Boven de groene deuren zit een plank en op die plank ligt een Hijstouw met katrol. Grijp het Hijstouw/Katrol en berg het op in je inventory.

Verlaat de werkplaats. Denk even terug aan wat er gebeurde toen je het Ogam had vertaalt in Rhiannon's kamer. Je zag toen de foto van de Standing Stone 1 heen en weer bewegen. Alsof Llwyd je wilde zeggen dat je die Standing Stone  1nog eens moet gaan bekijken.

Vindt de Slates 1, 2 en 3:

Je staat weer buiten en kijkt naar het Stenen Gebouw. Draai je om via de omdraaipijl, draai dan links en ga 3 klikken vooruit. Je bent weer aan de achterzijde van de keuken. Draai rechts en ga in 4 klikken vooruit terug naar de Standing Stone 1, boven de stenen treden. Je hoort de naam Rhiannon fluisteren. Boven de Standing Stone hangt een dikke tak van de boom die achter de stone staat. Pak het Hijstouw/Katrol uit je inventory en klik ermee op de dikke tak en....

Je hangt de katrol aan de tak en vanzelf wordt de Standing Stone dan iets achteruit en omhoog getrokken. Je krijgt dan de omlaagpijl op de Standing Stone, dus klik de omlaagpijl en......Onder de Standing Stone zie je een opening en daarin ligt Stenen Plaat 1 (Slate 1). Grijp Slate 1. 

Op de steen staat de Romeinse I en lijntjes en 3 sterren. Je begrijpt dat deze Slate 1 een puzzelstuk is en dat het de linker steen is. Berg Slate 1 op in je inventory. Kijk weer omhoog via de omhoogpijl.Draai je om via de omdraaipijl en ga 3 klikken vooruit, terug over het pad. Je bent dan terug op de splitsing en kijkt uit over het pad dat naar de patio achter de stallen gaat. Ga 3 klikken vooruit. Je bent dan terug achter de stallen. Ga schuin rechts, via de schuin rechtsafpijl en dan 2 klikken vooruit, langs de zijkant van de stallen. Draai links en ga weer door Hek 1 het afgesloten gebiedje van Area 2 in. Je hebt hier Tak 1 van de appelboom gevonden. Draai rechts en zoom weer in op Standing Stone 2. Klik nu met je vingertje op Standing Stone 2 en je duwt de steen nu om. Grijp Slate 2 onder Standing Stone 2 vandaan. Slate 2 is blijkbaar de middelste steen. Berg Slate 2 op in je inventory.

Zoom uit, draai rechts en ga terug door Hek 1, draai rechts en ga terug naar het geopende hek, rechts op de patio. Ga door het hek en draai dan gelijk linksom en je staat weer bij Standing Stone 3. Klik met je vingertje op Standing Stone 3 om deze nu ook om te duwen. Grijp Slate 3 onder Standing Stone 3 vandaan. Slate 3 is dus de rechter steen. Berg Slate 3 op in je inventory.

Open je inventory en zorg dat je de 3 Slates ziet. 

De 3 Slates staan op volgorde, van links naar rechts, in je inventory.

 Als je de Slates tenminste in de juiste volgorde gevonden hebt. 

Je moet de 3 Slates nu aan elkaar puzzelenRechtsklik op Slate 1. Slate 1 komt groot in je scherm te staan. Pak Slate 2 uit je inventory en klik er mee op Slate 1. Je klikt Slate 2 aan Slate 1. Pak dan Slate 3 uit je inventory en klik Slate 3 dan aan Slate 2 vast. Je hebt dan nu de 3 Slates aan elkaar geklikt.

Linksonder op Slate 3 gaat dan het sterretje knipperen. Dat knipperende sterretje is het startpunt. De sterren op de Slates zijn met elkaar verbonden door lijnen. Deze 11 sterren staan voor de stenen die met mos zijn bedekt, en die je hebt gezien in de muren I, II en III. Slate 1 is dus voor Muur I, de zijkant van de stallen. Slate II is dus voor muur II, de patiomuur en dan rechts van de planken. Slate III is voor de patiomuur, links van de planken. Je moet die met mos bedekte stenen gaan schoonmaken.

Berg de gecombineerde Slates terug op in je inventory en ga terug naar Malcom's werkplaats. Ga weer via de groene deuren naar binnen. Binnen zoom je weer in op het ladekastje. Open de rechtsboven la weer en klik weer op het plamuurmes dat in deze la ligt. Klik dan weer op het plamuurmes en nu berg je het plamuurmes op in je inventory. Dat komt omdat je nu alle informatie hebt over de stenen die je moet gaan schoonmaken. Sluit de la en zoom uit het kastje.

Maak de 11 met mos bedekte Stenen schoon:

Je moet dus 11 stenen gaan schoonmaken met het plamuurmes en er dan op klikken om de steen te activeren. De knipperende ster op de gecombineerde Slate is de eerste steen die je moet gaan schoonmaken. Steeds als je een steen hebt gevonden en hebt schoongemaakt, en  geactiveerd, gaat op de Slate de volgende ster knipperen. Dat is dan de volgende steen die je moet schoonmaken en activeren.

Je kunt de stenen gaan schoon maken in de volgorde waarop de sterren op de Slate gaan knipperen. Maar je kunt ook eerst alle stenen op muur I, II en III eerst gaan schoonmaken als je bij muur I, II of III bent. Daarna moet je de stenen wel in de juiste volgorde activeren.Op de schoongemaakte stenen zie je dan steeds een woord/woorden. Als je de 11 stenen in de juiste volgorde hebt geactiveerd dan vormen alle woorden een Spreuk.

De eerste steen die je moet schoonmaken bevind zich dus linksonder op muur III.  Ga dus terug naar de patio, achter de stallen en zoom weer in op het deel van de achtermuur waar de III op staat. De Slate verschijnt in je scherm. In Muur III zitten dus 3 stenen die met mos zijn bedekt. Zoek ze en klik er dan op met het plamuurmes om de stenen schoon te steken. 

Begin met de linksonder steen en doe dan 2 andere stenen. Op elke steen verschijnt een deel van de spreuk. Klik met je vingertje op de eerste steen die je hebt schoongemaakt, dus op de steen waarop staat "Your life symbols". Je activeert hiermee deze steen en op Slate II gaat de volgende ster knipperen.

Ga dus naar muur II, rechts van de planken. Zoom in op Muur II. In dit deel van de muur zitten 4 mosstenen. Maak ze alle 4 schoon met het plamuurmes.Klik dan op de steen die overeenkomt met de knipperende ster. Dat is de steen waarop je leest "scattered through". Je activeert deze steen en op de steen gaat de volgende ster knipperen op Slate I

Zoom uit en ga naar muur I, dus de zijmuur van de stallen. Deze muur heeft 3 mosstenen. Maak ze weer alle 3 eerst schoon met het plamuurmes. Activeer dan de steen waarop "place and time" staat..Je hebt nu alle 11 stenen schoongemaakt en de eerste 3 stenen geactiveerd. Nu moet je steeds heen en weer gaan tussen de muren I, II en III om steeds de volgende steen te activeren, in de volgorde waarin nu de overige sterren gaan keren. Hier heb je mij verder niet bij nodig want dit wijst zich vanzelf. Volg gewoon de knipperende sterren op de slate. Als je dit in de juiste volgorde doet dan verschijnt dan uiteindelijk de gehele spreuk op de gecombineerde Slate. 

Berg de Slate op in je inventory. De Slate is nu "Spell Part 2". Zoom uit de muur en....

Er verschijnt nu een Wit Dwaallicht en vanzelf volg je het Dwaallicht naar Standing Stone 1. Het Dwaallicht verdwijnt in het gat onder Standing Stone 1.

Loop weer door naar Standing Stone 1 en kijk weer omlaag via de omlaagpijl. Klik op de steen, in het gat onder de Standing Stone. 

De steen schuift opzij en..er wordt een Kroon zichtbaar. Grijp de Kroon. Op de Kroon staat een Ogam Script. Het is de letter A. 

Berg de Kroon op in je inventory. Kijk weer omhoog en........Uit het gat onder de Standing Stone komt een flits en dan straalt er gele rook uit het gat. Je moet iets terug stoppen in het gat, maar je weet niet wat. Open, in je inventory, het "Magical Propertie of Trees" boek. Blader weer door dit boek. Bovenaan elke pagina zie je een Ogam script (letter) staan. Zoek de pagina waar het Ogam script van de letter A op staat. Dat is dus het Ogam die ook op de Kroon staat. Deze Ogam hoort dus bij de Olmboom (Elm of Ulmus).. Je leest dat het teken van de Olm de Capricorn (Steenbok) is.

Rhiannon 1967

Laten we wat meer te weten zien te komen over de Rhiannon die hier in 1967 woonde en plotsklaps verdwenen was, toen de boerderij een hippie commune was. Je staat dus nog voor Standing Stone 1. Draai je om en volg de route terug naar de voorzijde van het woonhuis. Ga dan tot vlak voor het Stenen Gebouw en draai dan weer rechts. Volg het pad door Area 1 naar het einde, dus tot waar je Tak 8 hebt gevonden. Je staat dan weer voor het gesloten hek. Draai rechts. Er groeit een grote bos struiken tegen de achterzijde van de vervallen schuur. Je krijgt er de tandwielcursor op. Pak de Grastrimmer (Brushcutter) uit je inventory en klik ermee op de bos struiken. Met de grastrimmer snij je de hele bos struiken uit de weg. Klik dan op de 2 golfijzeren platen om de opening in de schuurwand groter te maken.

In de vervallen schuur staat een auto. Het is een blauwe Eend. Ga de schuur in en draai dan schuinlinks naar de lelijke eend auto. Op de passagiersstoel ligt een Agenda. Op de vloer ligt een armband. Er ligt ook een Handschoen. Op de achterbank ligt een hobbelpaard. 

Je kunt het portier niet openen maar gelukkig staat het portierraampje open. Klik  dus met je vingertje op de Agenda om het op te rapen. Het is een agenda uit 1967.  Blader door de agenda Het is de agenda van de Rhiannon uit 1967.

Blader helemaal door naar de laatste pagina om het boekje weer te sluiten. Het laatste wat Rhiannon 1967 in haar agenda heeft opgeschreven is op Zaterdag 14 September. Ze schrijft dan dat ze door een helder wit ligt naar de Standing Stone werd getrokken. Hierna heeft Rhiannon 1967 niets meer in het dagboek geschreven.

Klik het dagboek de auto weer in als je het helemaal hebt doorgebladerd. Op de vloer, voor de passagiersstoel, ligt de Armband waarover je in het dagboek hebt gelezen. Grijp de Armband. Er zitten sterretjes aan de armband maar geen klauw. Je kunt de armband niet opbergen in je inventory, dus klik er op om het ding terug in de auto te gooien.Je kunt dus het portier van de auto niet openen. Klik met je vingertje op het raampje van het achterportier. Je breekt de ruit. Grijp de Hobbelpaard van de achterbank. Er staat een Ogam script op het hobbelpaard. Het is de letter Q. 

Kijk weer in het Magische Bomen boek bij welke boom deze Ogam script hoort. Het blijkt de Appelboom te zijn. Berg het Hobbelpaard op in je inventory. Draai links en verlaat deze garageschuur weer door het gat in de muur. Draai links op het pad en....Het Dwaallicht verschijnt weer. Het Dwaallicht is Rhiannon 1967 en ze is wanhopig opzoek naar haar kinderen Rachel en Jonathan. Ze vraagt of je haar wil helpen. Volg het pad terug naar de boerderij en ga dan via de voordeur weer het woonhuis binnen.

Woonhuis:

Zet de monitor weer in de slaapstand en verlaat Rhiannon's kamer weer. Ga naar de deur van de slaapkamer van Jennifer en Malcolm. Zoom weer in op het Zwaard, dat rechts naast de deur aan de muur hangt. Grijp het Zwaard en klik er dan weer op. Nu berg je het Zwaard op in je inventory. Bekijk het zwaard in je inventory, dus rechtsklik op het zwaard. Als het zwaard groot in je scherm staat dan klik je er om het zwaard om te draaien. Er staat een Ogam Script op het zwaard en wel de letter N. Zoek in het Magische Bomen Boek de boom die bij deze Ogam Script hoort. Dat is de Ash tree (Esdoorn). Klik het zwaard terug naar je inventory. 

Je hebt dus nu 4 van de 5 objecten die je volgens het papier uit het ladekastje in de werkkamer moet verzamelen. Je hebt het Zwaard, het Veulen ( dat is het hobbelpaard), de Wieg (de poster van de meubelmaker) en de Kroon. Je zoekt nog een Klauw.

Ga door de voordeur naar buiten en ga weer naar het pad dat door Area 1 naar de vervallen schuur gaat, waar de lelijke eend in staat. Volg dit pad weer 4 klikken vooruit, tot 1 klik voor de Heilige Boom. Draai dan weer links. Je bent terug bij de boom waar de Tak met rode Bessen ligt. Er vallen nu bladeren omlaag en je krijgt de omlaagpijl. Klik de omlaagpijl en...je ziet Rhiannon 1967 liggen maar ze wordt meegenomen door de wind. Rhiannon 1967 laat echter iets achter dat ligt te glinsteren bij de muur. Raap dat glinsterende item op. Het is een Zilveren Klauw. 

Op de Klauw staat de Ogam letter St. Zoek dit weer op in het Magische boom boek en je weet dat deze letter hoort bij de Blackthorn Boom (Sleedoorn). Ga nu terug naar Standing Stone 1. Dit kun je nu best zelf want de route weet je ju wel.

Offer de 5 Aarde Objecten aan Standing Stone 1:

Je  bent terug bij Standing Stone 1. Gelig licht komt nog steeds uit het gat onder de Stone. Je hebt nu alle 5 Symbolen voor de Aarde branch van de Mabinogion. Je moet de 5 objecten, met bijbehorende tak, nu gaan offeren aan Llwyd. Via de Ogam letters op de 5 objecten heb je elk object gekoppeld aan 1 van de 10 takken in je inventory. Je moet de 5 objecten met hun tak op de steen onder de Standing Stone plaatsen. Dit hoeft niet in een bepaalde volgorde. De takken hebben in je inventory een nummer waaraan je ze kunt herkennen.

Je pakt dus steeds 1 van de 5 objecten uit je inventory en dan klik je ermee op de "gelige" steen. Plaats dan de bijbehorende tak in de "gelige" steen. Telkens zie je dan dat het object en de tak versmelten en het object wordt dan boven de Standing Stone gezet. 

Als alle 5 objecten boven de Standing Stone zweven dan..........versmelten de 5 objecten versmelten dan tot de AARDE ORB. 

Grijp de AARDE ORB om deze op te bergen in je inventory en.......Hoofdstuk 2 is ten einde.

Hoofdstuk 3: Water:

Nadat je de Aarde Orb opgeborgen hebt in je inventory heb je het bewustzijn weer verloren. Je wordt weer wakker in Rhiannon's kamer. Check je inventory en zie dat je alle takken kwijt bent en dat de Aarde Orb ronddraait. Verlaat Rhiannon's kamer en ga naar Malcom's studeerkamer op de begane vloer etage.  Als je beneden in de gang bent hoor je een auto toeteren. Pak in de studeerkamer weer het "Legend of Pryderi" boek uit de boekenkast en blader door dit boek naar verhaal 2 "The Mabinogi of Brandwen, Daughter of Llyr". Lees dit verhaal. Berg het boek weer op en ga naar de voordeur. Die auto die je zonet hoorde was de postbode. 

Kijk omhoog via de omhoogpijl en verlaat het woonhuis door de voordeur. Ga naar de voordeur (de beneden deur) van het Stenen Gebouw. Ga recht voor de deur staan en gebruik dan het zojuist gevonden sleuteltje op het hangslot en...Je maakt het slot open en gaat naar binnen.

Stenen Gebouw:

  • Pas op dat je niet in het watergat valt. 

  • Draai gelijk om naar de deur, via de omdraaipijl. 

  • Rechts naast de deur hangt een Sleutel. Grijp de Sleutel en berg het op in je inventory. 

  • Draai rechts. In de hoek staat een stapel autobanden en er staan planken tegen de muur. 

  • Ga vooruit naar de planken/banden en draai je dan om via de omdraaipijl. 

  • Linksonder in je scherm staat een kruiwagen waar een Koevoet in ligt. 

  • Grijp de Koevoet en berg hem op in je inventory.

  • Draai links, 1 klik vooruit en draai links. 

  • Bovenin de stelling staan 2 blikken "NewLux" verf. 

  • Verschuif het linker blik verf naar links en grijp dan de Metalen Draaihendel. 

  • Je kunt de Hendel nu nog niet opbergen in je inventory, dus klik de Hendel terug naar de stelling. 

  • Onthoud dus dat je de Hendel hier kunt vinden. 

  • Draai om via de omdraaipijl en ga weer 1 klik vooruit. 

  • Je kunt dan niet verder. 

  • Draai links. Aan de muur zit een kastje met een hendel. 

  • Klik op de hendel maar er gebeurt niets. Zou de stroom uit zijn? Draai je om via de omdraaipijl.

  • Boven je hoofd zie je dan een Stokhaak aan de rechter plafondbalk hangen. 

  • Grijp de Stokhaak en berg het ding op in je inventory. 

  • Ga weer 1 klik vooruit, draai links, vooruit naar de muur waar het grote tandwiel tegenaan staat. 

  • Draai links en....achter de stelling zie je nu een lang planken luik in de vloer. 

  • Pak de Koevoet (Crowbar) uit je inventory en klik ermee op de voorste planken van het luik om het te openen. 

  • De kelder staar echter vol met water.

  • Aan de stellingkast hangt een ladder. 

  • Zoom in op de Ladder. Grijp dan de ladder en berg hem op in je inventory. 

  • Zoom uit. Draai links en ga 1 klik vooruit, terug richting de deur. 

  • Rechts naast de deur, onder de plek waar je de sleutel hebt gepakt, staan lege cementzakken. Zoom daar op in. 

  • Achter de cementzakken staat een papier. Grijp dat papier. 

Het is het "Mabinogion Branch II" papier maar de hippies hebben het gebruikt als werkrooster. Klik op het papier om het om te draaien en je leest dan welke symbolen er nodig zijn voor Water en dat zijn: Zilveren Staven (Silver rods), 

-Gouden Plaat (Gold plate), 
-Brood (bread), 
-Spreeuw (Starling), 
-Magische Cape (magic cloak), 
-een Schedel (skull) 
-een Kookpot (Cauldron of rebirth).

Berg het papier op in je inventory en zoom uit de cementzakken.

Verzamel de Objecten voor het Water of Life:

Kookpot van Hergeboorte:

Ga door de deur weer naar buiten en ga nu naar de zijkant van het stenen gebouw en dan via de zijtrap omhoog naar de zijdeur. Open de zijdeur met de sleutel die je beneden hebt gevonden en je beland binnen en staat dan boven op de kleine vliering. Aan de ijzerenbalk hangt een katrol met touw. Kijk omlaag via de omlaagpijl en je ziet dat het touw precies boven het watergat hangt. Kijk weer omhoog en draai rechts. Er zit een groot gat in de plankenvloer van de vliering waardoor je niet kunt doorlopen naar de "Flour"zakken die tegen de muur aan staan. Boven die zakken zit een gat in de muur en in dat gat zit iets dat je moet hebben.  

Verlaat de vliering en ga terug naar de begane vloer van het stenen gebouw. Weer binnen draai je links, 1 klik vooruit en dan draai je rechts. Er staan houten planken tegen de muur, rechts naast het raampje. Grijp een Plank en berg hem op in je inventory. 

Ga terug naar de vliering. Terug op de vliering draai je weer rechts. Leg de zojuist gepakte plank dan over het gat en ga dan vooruit over de plank. Klik dan met je vingertje in het gat boven de "Flour" zakken. Je pakt een stuk van een Kookpot uit het gat. Berg het op in je inventory.

Draai je om en verlaat de vliering weer. Ga naar het steigertje, aan de rechterzijde van de vijver. Loop het steigertje weer op. Bij de voorste waterplant drijft dus een groot stuk van een Kookpot in het water. Vis de kookpot met behulp van de Haakstok (Long Hook) uit het water en berg de pot dan op in je inventory.

Draai je om en ga terug naar de blauwe poort. Ga weer door de blauwe poort en dan 1 klik vooruit. Draai dan links en je staat weer voor de afgedekte oude waterput. Zoom in op het putdeksel. Gebruik dan de Koevoet op het scharnier en klik dan op het putdeksel om de put te openen. Ga, via de omlaagpijl dan de put in en klim via de laddersporten omlaag naar de bodem. 

Grijp het 3e stuk van de Kookpot uit het water en berg het op in je inventory. 

Klim terug omhoog en de put weer uit. Zoom uit de put. Je hebt nu de 3 delen van de kookpot en je moet ze nu inelkaar knutselen. Open je inventory en rechtsklik dan op het grootste stuk van de kookpot. Linksklik dan op één van de 2 andere stukken en klik er dan mee op het grote stuk. Herhaal dit dan met het 3e stuk en je hebt de kookpot inelkaar geknutseld en...de zwarte pot verandert in een Gouden Pot van Hergeboorte. 

Lees de inscriptie op de Gouden Pot: "Give Me Blood of Earth. I Give Thee Life". Berg de Gouden Pot op in je inventory.

Water:

Wel....wat zou dat zijn....Blood of Earth....zou dat Water zijn?. Ga terug naar het woonhuis, ga naar binnen via de voordeur en naar de studeerkamer. Zoom weer in op het prikbord boven de printer. Klik weer op het onderste papier dat op het prikbord hangt. Dit is het  "Water Divining (dowsing)" papier. Lees het weer door en je leest nog eens over de Hazelaartwijg die je als een wichelroede kunt gebruiken om water te vinden. Op de achterzijde van het papier lees je Malcolm's aantekeningen over een nieuwe waterput. De nieuwe waterput bevindt zich dus: dicht bij het woonhuis maar niet te dicht bij de andere gebouwen. De put moet makkelijk te bereiken zijn, dus zal dicht bij een pad zijn.Verlaat het woonhuis weer en ga naar de patio achter de stallen. Ga weer recht voor de achterdeur van de stallen staan en pak dan de gevorkte Hazelaartak weer op, d1e links op de steen in het grasveldje ligt. 

Nu kun je de Hazelaartak opbergen in je inventory, dus doe dat dan ook. In je inventory rechtsklik je dan op de Hazelaartak om de tak weer groot in je scherm te zetten. Klik dan weer op de tak om de tak om te draaien met de gevorkte zijde naar je toe. Nu is de tak dus een wichelroede en hij blijft nu in je scherm staan. Met behulp van de wichelroede ga je nu op zoek naar de nieuwe waterput van Malcolm.

Met de wichelroede in je scherm sta je dus nog voor de achterdeur van de stallen.

Draai rechts om naar het pad.

  • Ga 3 klikken vooruit naar de kruising in het pad, achter de keuken. 

  • De punt van de wichelroede begint nu op en neer te bewegen. 

  • Naar links gaat het pad dus naar de achterdeur van de keuken. Naar rechts gaat het pad naar Standing Stone 1. 

  • Plaats je cursor op de grote grijze steen, links naast je wichelroede. Je krijgt er de tandwielcursor op. 

  • Rechtslik nu met je vingertje op de wichelroede om deze weer op te bergen in je inventory.

  • Pak nu de Gouden Pot uit je inventory en klik ermee op de grote grijze steen en....

  • de pot wordt gevuld met water dat uit de steen komt. 

  • Je kunt de Gouden Pot niet terug oppakken, maar je krijgt wel de tandwielcursor op de pot.

  •  De pot is nu gevuld met water en dus te zwaar om zomaar op te tillen.

De Spreeuw:

Draai links en ga 4 klikken vooruit over het pad en je staat terug bij de achterdeur van de keuken. Draai links en ga 1 klik vooruit en je staat weer onder de bouwsteiger. Draai je om via de omdraaipijl en kijk dan omhoog, via de omhoogpijl op het raam. Je ziet de onderkant van het zeil weer, dat aan de zijkant van de bouwsteiger hangt. Pak de Ladder, die je uit het Stenen Gebouw hebt meegenomen, uit je inventory en klik ermee op het stuk zeil. 

Je zet de ladder tegen de steiger aan. Klim, via de omhoogpijl op de ladder, omhoog via de ladder tot je helemaal boven op de steiger staat. 

Draai dan linksom en....Een windvaan in de vorm van een Spreeuw zit aan de schoorsteen bevestigt. 

Grijp de Spreeuw en berg het op in je inventory. Kijk even rond om van het uitzicht en klim dan, visa 6 keer de omlaagpijl, terug omlaag via de ladder.  

Ga naar de rode schuur, die tegen de werkplaats aan is gebouwd. Ga er weer binnen en pak nu één van de Tractorstaven van de vloer. 

De Ingrediënten voor Brood:

Keuken;

Ga terug naar de achterdeur van de keuken en naar binnen.  Ga weer recht voor de linker keukenkastjes staan. Aan de rechterzijde van de bovenkastjes staat dus een boek en in dat boek zit het recept voor het bakken van Brood. Lees dat recept nog een keer door om te weten welke ingrediënten je nodig hebt om brood te bakken.  

Klik op het recept om het nu op te bergen in je inventory. Open het linkerdeurtje van de bovenste rechter kastje en pak dan de bus Zout (Salt), dat op de middelste plank staat.Berg de zoutbus op in je inventory. Zoom uit en zoom in op de onderste linker kast. Open de kastdeurtjes en grijp de witte schaal van de onderste plank. Berg de schaal nu op in je inventory. Zoom in op de ijskast, open de ijskast en pak het pak "Daisy Cream Welsh Butter" uit de deur van de ijskast. Berg het pak boter op in je inventory.

Voorraadkamer:

In de voorraadkamer draai je rechtsom, naar de stelling waar de 2 groene mandjes in staan. Klik op het rechter mandje en grijp er dan de Fles Bier uit. Berg de Fles Bier op in je inventory. Zet het mandje weer in de kast en draai rechts. Zoom in op de planken, die links van het witte raampje aan de muur hangen. Op de bovenste plank staat een Broodbakblik en een Maatbeker. 

Pak het Broodbakblik en pak de Maatbeker en berg beide op in je inventory

Stenen Gebouw:

Ga terug naar de vliering in het Stenen Gebouw. Loop over de plank naar de "Flour" zakken. 

Grijp de middelste zak op en berg de zak dan op in je inventory.

Ga terug naar de keuken om nu het brood te gaan bakken.

Bak het Brood:

Keuken:

Ga naar het aanrecht en zoom in op de kranen. Draai de rechter kraan open. Pak de Maatbeker uit je inventory en klik ermee op de geopende kraan om de beker te vullen met water. Draai de kraan weer dicht. Zoom uit.Rechtsklik in je inventory op de witte schaal. De schaal komt in je scherm te staan.

  • Vul de schaal nu achtereenvolgens met: Bloem (Flour), Zout en Boter. 

  • Klik dan op de schaal om alles door elkaar te mengen. 

  • Klik dan weer op de schaal om een kuiltje in het mengsel te maken.

  • Doe het Bier uit de bierfles en het water dan in het mengsel. 

  • Klik dan weer op het mengsel om het nu tot deeg te kneden. 

  • Klik dan met het Bakblik op het deeg om het deeg in het bakblik te doen. 

  • Klik het bakblik terug naar je inventory.

  • Draai rechts en zoom in op de oven/fornuis. 

  • Open de bovenste deur van de oven en zet dan het Bakblik met het brooddeeg in de oven. 

  • Sluit de deur. 

  • Open gelijk weer de ovendeur en bak het Bakblik met het nu gebakken brood uit de oven. 

  • Klik het Bakblik met het brood naar je inventory. Zoom uit de oven.

Magische Cape:

  • Draai je 2 keer rechts en ga naar de achterdeur van de keuken. 

  • Draai je dan weer om via de omdraaipijl. 

  • Op de ronde keukentafel ligt dus het pakketje kleren dat de mannen van Tom Harris hebben gevonden. 

  • Zoom weer in op dat pakketje en klik er dan weer 2 keer op. 

  • Nu berg je de kleren op in je inventory. 

  • Zoom uit en....de linker tafelstoel schuift heen en weer.

Ga weer naar de etensbak van de kat. Zoom weer in op de etensbak. Er ligt weer en dode muis naast de etensbak en de bak is leeg. Pak het blik kattenvoer weer uit je etensbak en vul de bak weer met kattenvoer. Grijp de dode muis. Ga de dode muis weer even door het toilet spoelen.

Gouden Plaat:

  • Ga naar de studeerkamer van Malcolm. 

  • Draai in de studeerkamer weer linksom naar de boekenkast. 

  • Zoom weer in op het Gouden Bord, dat bovenop de boekenkast staat. 

  • Klik 2 keer op het Gouden bord om het nu op te bergen in je inventory. 

  • Het Gouden Bord is dus de Gouden plaat die je nodig hebt.

Schedel:

  • Ga naar Rhiannon's kamer, op de 1e etage. 

  • Zoom in Rhiannon's kamer weer in op de "GOTTICO" Schedel poster. 

  • Klik weer op de Schedelbutton, die linksonder op de poster zit. 

  • Klik een keer of 3 op de schedelbutton om het ding nu op te bergen in je inventory.

Ga terug naar beneden en via de voordeur naar buiten. Buiten ga je 1 klik vooruit, draai rechts, 1 klik vooruit, draai rechts.

 Je staat nu buiten voor de kleine patio achter de keuken. Ga de patio op en dan door de blauw/grijze deur weer de Boilerkamer in. 

Kijk binnen omlaag via de omlaagpijl en pak het postpakket op dat de postbode hier heeft achtergelaten. 

Het pakket is voor Jennifer, klik het naar je inventory.

Verlaat de boilerkamer weer en ga het woonhuis weer binnen, via de deur op de kleine patio of via de voordeur. 

Ga naar de 1e etage en ga Jennifer's Labkamer, naast Rhiannon's kamer nu weer binnen.

Jennifer's Lab:

Draai rechtsom naar de werktafel. Midden op de werktafel ligt een groen vloeiblad. Pak het Postpakket (Parcel) uit je inventory en plaats het op het vloeiblad. Klik dan op het pakket om het te openen. In de doos zit een zogenaamde Kirlian Camera en er ligt ook een instructie brief in de doos. 

Pak de instructiebrief uit de doos en lees het door. Klik de instructiebrief naar je inventory en pak dan de camera uit de doos. Ga nu eerst even terug naar het kantoortje van Jennifer, bij de trap. Ga er weer binnen en loop door naar het ronde tafeltje bij het raam. Pak weer het "Magical Water" artikel van de tafel en lees dit artikel nog eens door. Je leest weer, ergens in het artikel, over een onderzoek waarbij woorden kunnen worden "geprint" op water. Hiertoe dient het water te worden bevroren en dan onder een microscoop te worden onderzocht. Berg dit artikel nu op in je inventory. In het bevroren water zouden dan kleurpatronen te zien zijn die emoties moeten voorstellen.

Ga terug naar Jennifer's lab en ga weer recht voor de werktafel staan. De Kirlian Camera heb je al op de werktafel staan. Zoom nu in op de camera. Het is in feite een scanner.  Op de ronde tank van de camera zit het aan/uit knopje. 

Je moet nu, één voor één, de 5 objecten voor Water op het scherm plaatsen en dan op de aan/uit knop klikken. Er wordt dan een foto van het object genomen.

  • De objecten die je op de Kirlian Camera moet plaatsen zijn: De Schedelbutton, het Gouden Bord, het pakketje Kleren, het Brood, de Spreeuw en de Tractorstaaf. 

  • Plaats deze objecten dus, één voor één, op het scherm en klik dan op de aan/uit knop. 

  • Grijp dan steeds de FOTO die uit de camera komt rollen. Berg de foto en het object dan op in je inventory.

  • Je hebt dan uiteindelijk 6 foto's in je inventory en dat zijn dan de: Kirlian Plate Image, Kirlian Skull Image, Kirlian Cloth Image, Kirlian Bread Image, Kirlian Rod Image, Kirlian Starling Image. 

  • De kleuren, die je op de foto's, rondom de objecten ziet zijn de kleuren van bepaalde emoties. 

  • Je moet nu deze emoties gaan benoemen en dan koppelen aan de objecten.

Zoom uit de camera en pak nu het rek met de kleine blauwe flesjes van de plank. 

De flesjes bevatten homeopathische inkt. Berg het rek met flesjes op in je inventory.

 Pak de bak met glasplaatjes, dat rechts naast de microscoop staat, op en berg het op in je inventory.

Ga weer naar Malcolm's studeerkamer en zoom daar weer in op de Printer. Klik op het groene aan/uit knopje van de printer. 

Er worden nu 2 vellen met etiketten uitgeprint. Grijp de 2 vellen uit de printen.

  • Op de etiketten staan de namen van 10 emoties.

  • Zoom uit de printen en open je inventory. 

  • Rechtsklik op het rek met de blauwe flesjes (Homeopathy Bottles). 

  • Het rek komt groot in je scherm te staan. 

  • Linksklik dan op de vellen met etiketten (Labels). 

  • Je pakt het bovenste vel op. 

  • Klik er mee op de flesjes in het rek om de etiketten op de flesjes te plakken. 

  • Berg het rek terug op in je inventory.

  • Rechtsklik op de bak met glasplaatjes (Tray of Slides) om deze in je scherm te zetten. 

  • Pak dan het 2e vel etiketten en klik er mee op de glasplaatjes om deze ook te voorzien van de etiketten. 

  • Berg de glasplaatjes weer op.

Ga terug naar de keuken, via de zitkamer en de eetkamer. Verlaat de keuken dan weer door de achterdeur, dus niet de deur bij het aanrecht. Je bent dan weer op het plaatsje achter de keuken. Ga 4 klikken vooruit en draai dan links. Je bent terug op het kruispunt en staat weer bij de Pot van Hergeboorte, die je hier eerder hebt gevuld met water uit de steen. Pak het rekje met de flesjes uit je inventory en klik ermee op de pot met water om de flesjes te vullen met het water uit de pot. 

Berg het rekje terug op in je inventory. Open je inventory en rechtsklik weer op de bak met, de nu, gelabelde glasplaatjes. Pak dan het rekje met de flesjes op en klik ermee op de glasplaatjes. Op elk glasplaatje heb je dan een druppel water uit de flesjes gedaan. Berg de glasplaatjes terug op. De flesjes staan nu afzonderlijk in je inventory. Je moet nu dus de glasplaatjes gaan bevriezen. In de voorraadkamer, achter de eetkamer, staat een vrieskist. Draai dus links en ga terug naar de keuken en dan naar de eetkamer en dan naar de voorraadkamer. Zoom in de voorraadkamer weer in op de vrieskist, open de vrieskist en plaats de bak met glasplaatjes in de vrieskist. Sluit de vrieskist en ga even de kamer weer uit. Ga gelijk terug de voorraadkamer weer in, open de vrieskist en pak er de nu bevroren glasplaatjes uit.

Ga terug naar de 1e etage en ga weer het lab van Jennifer in. Draai je weer om naar de werktafel en zoom nu in op de microscoop. 

In inventory rechtsklik je dan weer op de bak met de bevroren glasplaatjes De bak met de glasplaatjes staat dan rechts in je scherm. 

Als je alle 10 waterdruppels hebt bekeken onder de microscoop dan klik je met je loepje op de bak glasplaatjes om deze terug op te bergen in je inventory.

De WATER ORB:

Verlaat het lab en ga terug naar de keuken en dan weer naar buiten via de achterdeur.

Volg het pad terug naar de Pot van Hergeboorte.  Het water in de pot staat nu te "koken". Je moet nu de 6 objecten met hun bijbehorend flesje, in de pot klikken. Dus niet de foto's maar de objecten zelf. 

Je klikt dus steeds eerst een object en dan het erbij horende flesje in de pot.  Doe je dit goed dan verandert elk object in het echte object en word het object boven de pot geplaatst.  Vervolgens versmelten alle objecten om de WATER ORB te vormen. 

Dus klik in de pot:

  • De Schedel met het Duty flesje.  

  • Het Brood met het Humiliated flesje. 

  • De Spreeuw met het Truth flesje. 

  • De Kleren met het Deceived flesje. 

  • De Tractorstaaf met het Insulted flesje. 

  • Het Gouden Bord met het Calm flesje.

Grijp dan de WATER ORB en......weer val je bewusteloos en weer wordt je wakker in Rhiannon's kamer. Je bent beland in:

Hoofdstuk 4: Vuur:

De kelder in het Stenen Gebouw moet worden drooggemaakt, maar daartoe dient er eerst stroom te zijn  in het Stenen Gebouw. Ga weer naar Malcolm's studeerkamer en pak daar het "Legend of Pryderi" boek weer uit de boekenkast. Lees nu het 3e verhaal (Branch III) goed door. Verlaat dan het huis door de voordeur en ga naar de grote patio achter de stallen. Ga weer door het geopende hek. Je bent dan terug op het pad waar Standing Stone 3 staat. Ga 3 klikken vooruit over het pad en......Eerder kon je hier niet verder omdat het pad toen geblokkeerd was door een omgevallen boom. De omgevallen boom is nu echter, God mag weten hoe, opgeruimd dus je kunt nu verder. Ga dus verder 1 klik vooruit.

 Je bent dan bij de:

Watermolen:

Je staat aan de zijkant van de watermolen. Een vogel vliegt weg. Je kunt verder vooruit over het brugje maar doe dat niet. 

Draai rechts en je ziet de rivierzijde van de watermolen, en een aanlegsteiger. Ga 2 klikken vooruit. 

Je staat dan halverwege de aanlegsteiger. Draai links en probeer de deur te openen. De deur gaat echter niet open. Draai rechts en ga verder over de steiger en draai dan weer rechts. Je ziet nu het grote Waterrad van de molen. Het waterrad staat stil. Draai links en ga terug over de steiger en dan via de trap terug omhoog naar het pad. Je staat dan voor een oranje olievat dat blijkbaar dient om er hout in te verbranden.  Draai rechtsom. Weer vliegt de vogel weg. Ga nu verder 2 klikken vooruit. Je bent dan over het brugje gegaan en staat voor een klein kanaaltje. Draai rechts. Je staat voor het sluisje dat het kanaaltje afsluit. Het water uit dit kanaaltje dient om het Waterrad te laten draaien. Zoom in op het sluisje. Er zit een zwarte knop en een bruine knop aan het sluisje. Je hebt een Draaihendel nodig om het sluisje te open.

Waar had je ook alweer een Draaihendel gezien? Oja....in het Stenen Gebouw. Zoom dus uit, draai links en volg het pad terug naar de patio achter de stallen. Onderweg zie je een gele bouwhelm aan de rechterzijde van het pad liggen. Je kunt de helm oprapen maar niet meenemen. Ga door naar de voordeur (beneden deur) van het Stenen Gebouw. Ga naar binnen en naar de stelling in de linker hoek, waar de 2 verfbussen in staan. 

Pak de Draaihendel tussen de 2 verfbussen vandaan en stop het ding in je inventory. Deze draaihendel is de Sluissleutel (Sluice Key). Ga terug naar het sluisje achter de watermolen. Zoom weer in op het sluisje en plaats de Draaihendel (Sluice Key) op de bruine knop en......

het sluisje gaat open en hierdoor stroomt het water nu naar het Waterrad dat nu gaat draaien en de stroom opwekt voor het Stenen Gebouw. \

 Ga terug naar het Waterrad en zie dat het rad nu inderdaad draait. Ga terug naar de voordeur van het Stenen Gebouw en ga weer naar binnen.

Stenen Gebouw: Kelder en tunnel:

Aan de muur zit dus een kastje met een hendel. 

Ga weer naar dat hendelkastje en klik weer op de hendel en.....het water wordt nu uit de kelder gepompt. 

Ga naar het, al eerder geopende, kelderluik en daal nu af naar de kelder. 

Loop rond door de kelder. Op de muren van de kelder ontdek je 4 ronde platen waarop de symbolen van de 4 Elementen, Lucht Vuur, Aarde en Water, ziet.

Je vindt 2 van deze ronde platen op de linker gele muur en 2 op de rechter gele muur. 

Op de trap muur zie je nog een 5e ronde plaat maar deze heeft geen symbool. In het kanaaltje, dat de kelder in 2 helften verdeeld, ligt een roestige ijzeren boot.

Ga naar de linkerzijde van de kelder en ga dan recht voor de boot staan. Stap in de boot. 

Je staat dan op de voorplecht van de boot en kijkt de donkere tunnel in. 

Aan de "mast" van de boot zit een hendel. Klik op de hendel en....

met de boot ga je door de donkere tunnel. Halverwege de tunnel stopt de boot. Draai rechts en ga vooruit naar de groene metalen deur. 

Klik op de deurhendel en....je beland in een kelder die is ingericht als kantoor. Dit is het:

Kantoor van Boswell:

Kijk eerst maar weer even goed rond. Je staat voor de tafel die als bureau dient. Links achter het bureau staat een antieke grammofoon op een ronde marmeren tafel. Aan de muur hangt een portret van een man. Draai links. Je kijkt naar een groene Brandkast en aan de muur hangt het portret van een vrouw. 

Draai je om via de omdraaipijl. Je ziet nu de muur rechts van het bureau. Er staat een tafel aan de muur die dient als aanrecht. Via de boiler kan er water worden getapt. Er hangt een handdoek aan het aanrecht en er hangen 2 portretten van mannen aan de muur.

  • Ga nu eerst al die portretten eens nader bekijken. 

  • Elk portret heeft een geel naamplaatje waarop staat wie de persoon is. 

  • Links naast het aanrecht hangt Arthur Boswell. 

  • Rechts naast het aanrecht hangt Micheal Boswell.  

  • Rechts naast de brandkast hangt Margaret Boswell en achter het bureau hangt Charles Robert Boswell. 

  • In Rhiannon's kamer heb je eerder een geest om Arthur horen roepen.

Charles Robert is dus de papa en Margaret de mama van Arthur en Micheal. Ga naar het tafeltje waar de antieke grammofoon op staat. Zoom in op de grammofoon. Er ligt een plaat op de grammofoon. Klik op de plaat om deze even nader te bekijken. Klik de plaat terug op de grammofoon. Klik dan op de zwengel en luister naar de muziek. Als je er genoeg van hebt dan zoom je uit. Staande voor de grammofoontafel draai je rechtsom. Je staat dan min of meer achter de bureautafel.

  • Er ligt een glas en een papier op de tafel en in de rand zie je de knop van een la.  

  • Klik op het papier. Er staat niet veel op. 

  • Klik het papier weer weg. 

  • Open de la. In de la ligt het Dagboek van Charles Boswell. 

Grijp het Dagboek en lees het door. 

Charles in begonnen met schrijven in Mei 1900. Vele bladzijden zijn onleesbaar maar een paar zijn nog wel leesbaar. Je leest dat Charles de boerderij Ty Pryderi heeft gekocht voor zijn zoon Arthur die graag boer wilde zijn. Je leest ook dat Charles Boswel de watertunnel heeft aangelegd. Charles kwam er al snel achter dat er een Duistere (Evil) Entiteit ronddwaalt op de boerderij en dat dit Llwyd is. Arthur's nieuwe vrouw was Rhiannon en Charles was zeer bevreesd voor haar leven. Charles ondernam allerlei stappen om Rhiannon tegen de kwade Llwyd te beschermen. Charles verteld dat Rhiannon's sterrenbeeld Waterman (Aquarius) is en dat haar teken het Teken van Lucht (Air) is. Charles heeft veen Magische Pentagram gemaakt in de Produce Terminus, wat dus de kelder van het Stenen Gebouw is. Op de laatste pagina lees je dat Charles er niet in is geslaagd om Rhiannon uit de klauwen van Llwyd te redden. Hij schrijft: "Now we are lost. Llwyd has taken her. The Fire was his doing. I have failed them.

Berg het dagboek weer op in de la. Er ligt ook een wit papier in de la dat je nog even nader kunt bekijken. Het is een rekening van ene James V. Great, een professionele Mollenvanger. Sluit de la, draai rechts en verlaat dit kelderkantoor weer door de groene metalen deur.  Je staat weer voor het bootje. 

Je kunt aan de linker kant en aan de rechterkant in het bootje stappen. Wil je terug naar de kelder dan moet je rechts in het bootje stappen. Maar je wilt nog niet terug naar de kelder, dus stap weer aan de linkerkant in het bootje en klik weer op de hendel.Het bootje brengt je verder door de tunnel en levert je af in de:

Watermolen:

Draai links en stap uit het bootje. Ga naar de wenteltrap en via de wenteltrap naar boven. Je bent dan in de Generatorruimte van de molen. Je ziet de generator en een deur waar een poster op hangt. Draai linksom. Tegen de muur staat een paar groene rubberen laarzen en 2 roestige scheppen. 

Klik op de laarzen. Je kunt de laarzen niet meenemen. Draai terug naar rechts en ga nu vooruit naar de deur. Zoom in op de poster op de deur. Op der poster lees je de "Lockdown Procedure". Je leest wat er moet gedaan worden als the politie, de Pigs, komt. De Boswell's waren bezig met illegale praktijken.

Zoom uit. Draai linksom en zoom even in op de groene generator om deze even nader te bekijken. Zoom weer uit en draai terug naar de deur. De deur zit op slot met een balk. Klik op de deurbalk om deze te verwijderen. Klik dan op de deurknop en....je staat dan buiten op de steiger van de watermolen. Draai om via de omdraaipijl en ga terug door de deur naar binnen. Ga weer naar de wenteltrap en ga via de wenteltrap verder omhoog en je beland in de:

Plantenkamer:

Een dwaallicht gaat door de kamer en zet de radio aan en verdwijnt door het raampje. Dat dwaallicht was Rhiannon 1967. Ga vooruit, draai links en.....je ziet de illegale hennepkwekerij van de commune uit 1967In de richel, boven het prikbord, steekt een papieren vliegtuigje. Rechts staat een stellingkast aan de muur. Bovenop de stellingkast staan 2 glazen potten.

Grijp het Papieren Vliegtuigje en klik er dan weer op om het papier uit te vouwen. 

Je hebt het "Mabinogi Branch 3" papier gevonden. Lees welke symbolen er nodig zijn voor Vuur, het zijn

  • een Schild (Shield), 

  • Laarzen (Boots), 

  • een Zadel (Saddle), 

  • Trouwring (Wedding ring), 

  • Fontein (Fountain), 

  • Gouden schaal (Golden Bowl), 

  • een Muis (Mouse) en 

  • een Handschoen (Glove). 

  • Klik het papier naar je inventory.

Draai je om via de omdraaipijl. Je ziet nu de andere kant van de kamer en weer een prikbord aan de muur.

 Er hangt een pamflet op dit prikbord. Zoom in op dat pamflet. Het is een "Bonfire Night" aankondiging. 

Op het pamflet staat een lijst met kleuren en de namen van de chemicaliën waarmee je deze kleuren kunt maken. Pak het "Bonfire Night" pamflet en berg het op in je inventory. De kleuren op het "Bonfire Night" pamflet horen dus bij de objecten die je nodig hebt om de Vuur Orb te maken. Je moet dus nu die objecten zoeken en dingen waar de chemicaliën van de kleuren in zitten.

Vind de Objecten en de Kleuren voor de Vuur Orb:

Zoom uit en draai je weer om naar de hennepplantjes hoek. Rechts staat dus een stelling tegen de muur. 

Bovenop de stelling staan 2 glazen potjes. Zoom in op die 2 glazen potjes. Pak dan het linker Glazen Potje op. 

In dit potje zit "Bordeaux Mixiure" en dit mixure bevat Kopersulfaat ( Copper sulfhate) waarmee de Blauwe kleur gemaakt kan worden. Berg de pot op in je inventory. Zoom uit en draai links. Je ziet nu de koelkast en een raam achter de trap. Ga vooruit en draai dan rechts om recht voor het raam te gaan staan. Rechts in het raam staat een klein groen Schild. Het is een prijs die gewonnen is met darten.  Grijp het Schild. Onder de twee dartpijltjes klik je op de witte ovaal om er de tekst in te laten verschijnen.Grijp het Dartschild en berg het op in je inventory.

Draai terug links en klik dan de omlaagpijl om weer op de wenteltrap terecht te komen. Daal dan 1 klik omlaag, terug naar de generator kamer. Draai weer links en grijp weer de groene rubberen Laarzen en berg ze nu op in je inventory. Draai terug rechts en ga weer naar de deur en door de deur naar buiten. Je bent weer buiten op de steiger. Draai rechts en volg nu de route terug naar de patio achter de stallen en ga dan naar de voorkant van de stallen en naar Malcolm's werkplaats.

Werkplaats:

Ga weer naar binnen door de groene deuren en draai linksom. 

Zoom in op de "For Recycling" doos en pak er nu 1 van de 2 Lithium batterijen uit. 

Berg de batterij op in je inventory. Lithium Chloride is nodig om Rood te maken. Zoom uit en ga terug naar buiten. 

Draai rechts, 1 klik vooruit, draai rechts en ga het rode stenen schuurtje weer binnen.

Schuurtje:

Zoom weer in op de plank, die aan de rechter muur hangt. Pak het pak "Tree Stump Remover" van de plank. 

Tree Stump Remover bevat Saltpeter en dit is nodig voor Geel. Berg het pak Tree Stump Remover op in je inventory. Ga naar de:

Boiler kamer:

In de boiler kamer draai je rechtsom naar de rechtermuur. Pak de ladder (Stepo ladder) van aannemer Harris, die je uit de eetkamer hebt meegenomen, uit je inventory en klik ermee op de muur om de ladder tegen de muur aan te zetten. Boven de ladder krijg je dan de omhoogpijl, dus klik en je klimt op het laddertje en kijkt dan in de vliering. 

Er ligt een bus Rattengif in de kleine vliering, Grijp de bus Rattengif. Het gif bevat Barium Carbonate dat nodig is voor Groen.

Berg de bus op in je inventory en klim terug omlaag. Verlaat de Boiler kamer en ga naar de voordeur van het woonhuis.

Voordeur:

Ga tegen de voordeur aan staan en draai dan rechts. Grijp de zak Gypsum Cement en stop de zak in je inventory. 

Gypsum Cement heb je nodig om Oranje te maken.

Draai terug links en ga via de voordeur naar binnen en ga naar de 1e etage. Ga naar:

Rhiannon's kamer:

Draai links en grijp het gele frisdrankblikje onder het bed vandaan, 

Het blikje is van aluminium en dat is nodig voor de kleur Wit. Berg het blikje op in je inventory.

Badkamer 1e etage:

Verlaat Rhiannon's kamer en ga naar de badkamer.In de badkamer draai je links en open je het medicijnkastje, dat aan de muur hangt. 

Grijp het flesje Strontium Complex uit het kastje. 

Strontium is voor de Paarse kleur nodig. Berg het flesje op in je inventory. Sluit het kastje en ga terug naar de begane vloer en naar:

Malcolm's Studeerkamer:

Draai rechts. Zoom weer in op het bureaublad en grijp dan de Computermuis. Het is een draadloze muis.

 Berg de computermuis op in je inventory. Zoom uit het bureau en verlaat de kamer weer.

Ga nu via de voordeur naar buiten en loop door tot aan het hekje bij de vijver. Draai rechts, 1 klik vooruit en draai weer rechts. Je staat voor de kleine patio achter de kleine badkamer en de boilerkamer. Ga de patio op en dan door de bruine deur de kleine badkamer binnen en dan de keuken in. Ga via de keuken naar de eetkamer en dan naar de:

Voorraadkamer:

Ga terug naar de keuken. Ga weer recht voor de keukenkastje staan, die aan de linkermuur hangen. Zoom weer in op de bovenste linker kast en open het linker deurtje. Aan de binnenkant van het kastdeurtje hangen dus de 2 lijsten met de E-nummers. Zoom in op de bovenste lijst en zoek het E285 op in de lijst. Het is het onderste nummer. Je leest dat E285 Sodium tetraborate: Borax is.  Op de "Bonfire Night" pamflet staat dat Borax nodig is voor de kleur Geliggroen.

Verlaat de keuken weer naar de kleine badkamer en dan weer via de bruine deur naar buiten. Je hebt nu bijna alles, behalve een handschoen, een zadel en een trouwring. In de Lelijke Eend ligt echter een oranje Handschoen. Dus volg het pad, vanaf de hakbijl, door Area 1 naar de vervallen schuur en ga de vervallen schuur weer in. Draai dan weer schuinlinks om naar de lelijke Eend auto en grijp nu dan de oranje Handschoen uit de auto. 

Berg de handschoen op in je inventory. Ga terug naar de boerderij en via de voordeur weer het woonhuis binnen en ga nu weer naar de:

Zitkamer:

Filmpje: in de zitkamer verschijnt de geest van Rhiannon Boswell. Ze komt uit de linker muur en ze verdwijnt dan door een deur in de rechtermuur. Je wordt ook door die deur heen gezogen en bent dan in een kamer waar je nog nooit eerder bent geweest. Midden in de kamer staat een doodskist waar het gebalsemde lichaam van Rhiannon Boswell in ligt, nadat ze is omgekomen door het vuur.

Draai rechtsom. Op het lage kastje staat een rouwkaart. Zoom in op de rouwkaart, pak dan de rouwkaart op en lees de kaart. Je leest dat Rhiannon Boswell 26 jaar jong is geworden. Klik de kaart weer weg en zoom uit. Zoom nu in op de deurtjes van het kastje en open dan het linker deurtje.

Open het middelste kastdeurtje en pak dan de Tinnen Doos uit het kastje. Er liggen krantenknipsels in de tinnen doos en een Huwelijksbewijs. Bekijk het Huwelijksbewijs van Arthur Boswell en Rhiannon Davis. Lees het krantenknipsel waarin je leest over de tragische dood van Rhiannon Boswell, die is omgekomen in een brand. Lees ook het grotere krantenknipsel over  de Tragedie op Ty Pryderi. Helemaal onderin de doos ligt een foto. Klik op de foto. Het is een family foto waarop je de family Boswell ziet. Draai de foto om en je leest de namen van degene op de foto: Arthur, Rhiannon, Rhiannon's zuster Elisabeth met haar man Lewis en George Boswell. Berg alles terug op in de doos en zet de doos terug in het kastje. Sluit het kastdeurtje.

Open het rechter kastdeurtje. In het rechter kastje ligt, op de bovenste plank, een rood boek. Grijp het rode boek. 

Het is een "Flowers" boek. Open het boekje. Op de rechter pagina zit een sleutel aan de bladwijzer. 

Grijp het sleuteltje en klik het naar je inventory. Klik het boek weg, sluit het kastdeurtje en zoom uit.

Draai 2 keer links om, of rechtsom. Zoom in op het gebalsemde lijk in de doodskist

. Aan Rhiannon Boswell's linkerhand zit haar Trouwring. Grijp de Trouwring. Het is een Paarse ring. Berg de ring op in je inventory. 

Zoom uit, draai linke en ga door de deur terug naar de zitkamer. Vanzelf draai je dan weer om naar die rare deur en.....Rhiannon Boswell verschijnt weer en ze lost op en de deur naar de rouwkamer verdwijnt. Als je echter iets vergeten bent te pakken in die kamer dan zal de Rhiannon niet verschijnen en kun je nog terug door de deur om datgene te gaan pakken wat je vergeten was. Ga nu weer naar de 1e etage en naar de Kale Kamer, recht tegenover de kamer van Rhiannon.

Kale Kamer:

Als je binnen bent dan draai je rechts. Op de rechtermuur zie je kleurrijke graffiti en er staat een kartonnen doos tegen de muur. Klik op de doos om de doos naar rechts te schuiven. Waar de doos stond zie je dan een lichtere vloerplank in de vloer. Zoom daar op in. De vloerplank krijgt heel even een paars randje. Pak de Koevoet weer eens uit je inventory en verwijder met de koevoet de vloerplank. Pak dan de mooie lange Doos uit het gat. Pak het kleine Sleuteltje (Edwardian Key) uit je inventory en open er de lange doos mee. 

In de doos ligt een opgerolde brief. Pak de Brief uit de doos. Lees de brief.

De brief is van Rhiannon Boswell en is gericht aan haar zuster Elisabeth. Het zijn de laatste woorden die Rhiannon Boswell ooit heeft geschreven want na deze brief vond ze de dood in de brand. In de brief vertelt ze aan haar zuster wat er met haar is gebeurt. Rhiannon beschrijft in de brief de gebeurtenissen voor de brand. Ook heeft ze het in de brief over een Zadel, die ze uit de stallen heeft gepakt. Ze heeft dat zadel later terug gebracht naar de stallen omdat ze dacht dat het zadel de oorzaak was van alle ellende die haar is overkomen.

Berg de brief op in je inventory. De lange doos verdwijnt in het niets. Ok...je weet nu dat er een zadel moet zijn in de stallen. Dus ga nu naar de:

Stallen:

Het maakt niet uit of je via de voordeur, naast de werkplaats, of via de achterdeur, op de patio, de stallen ingaat. Maar ga maar via de voordeur naar binnen. Als je dan binnen bent dan draai je links en loop je door naar de hoek. Draai dan rechts en loop dan 1 klik door naar het groene raampje. Draai je dan om via de omdraaipijl en.....een Spookpaard verschijnt heel even.

Kijk naar de vloer voor je voeten. Rechts zie je dat een vloertegel iets dieper ligt dan de rest van de vloer. Zoom in op die tegel. Klik dan op de 2 tegels om het stro te verwijderen. Klik dan weer op de tegels en je hebt een geheime bergplaats geopend. 

Grijp het Zadel uit het gat. Het is een Rood Zadel. Berg het zadel op in je inventory.  

Ok...je hebt nu alle Items en alle chemicaliën voor het Vreugde Vuur (Bonfire). Nu dat vuur nog gaan maken.

Maak de VUUR ORB:

Weet je nog dat er bij de watermolen een rood olievat staat? Wel...daar gaan we het Vreugdevuur in maken. Verlaat dus de stal en ga weer door het geopende hek op de patio, achter de stallen en ga naar het Oranje Olievat bij de Watermolen.  Ga recht voor het vat staan en....als door toverslag ontbrand er nu vuur in het vat.

Je moet de 8 objecten met hun bijbehorende chemicaliën in het vat doen. Dat doe je dus weer één voor één. De objecten veranderen dan in de juiste kleur en worden dan rondom het vat geplaatst. De objecten versmelten dan tot de VUUR ORB.

  • Het Zadel met de Batterij. 

  • Het Dartschild met het blikje Kaviaar. 

  • De blauwe Chocolade pan met de Glazen Pot Bordeaux Mixture. 

  • De Gele Schaal met de doos Tree Stump Remover. 

  • De Computermuis met het gele Frisdrank Blikje. 

  • De Groene Laarzen met het Rattengif. 

  • De Paarse Ring met het potje Tablets. 

  • De Oranje Handschoen met de zak Gypsum Cement.

  • Alle objecten veranderen dan in de juiste kleur en de juiste vorm en worden rondom het vat gezet en dan versmelten ze tot de VUUR ORB. 

Je klikt dus weer, één voor één, het object en dan het erbij horende kleur object op het olievat. dus, klik op het olievat:

Grijp dan de VUUR ORB en.....je beland in:

Hoofdstuk 5: LUCHT (Air):

Je wordt weer wakker in Rhiannon's kamer. Ga naar beneden en naar de voordeur. De postbode is weer langs geweest en heeft weer post door de brievenbus naar binnen gegooid. Zoom dus weer in op de post. Open de witte enveloppe en lees de brief. Het is een brief van de "Arberth Electronics". In de brief lees je dat er een Update beschikbaar is voor de MP3 Speler en voor de Tunovox.  Klik de brief naar je inventory en open dan de bruine enveloppe. 

In de bruine enveloppe zit een kort briefje van Jon Southworth aan Rhiannon waarin hij vertelt dat hij de complete Mabinogion documenten heeft gevonden. Klik de brief naar je inventory en je ziet dan de 4 vellen van de Mabinogion. Op vel 3 staat ook de Mabinogion IV. Lees dit door en je weet wat je nodig hebt voor de LUCHT ORB. dat zijn de volgende objecten:

  • een Varken (Pig), 

  • een Helm (Helmet), 

  • een Doodskleed (Dead Shrout) en 

  • een Toverstokje (Wand). 

  • Berg het Mabinogion op in je inventory.

Verzamel de Items voor de LUCHT ORB:

Studeerkamer:

Ga Malcolm's studeerkamer weer in en zoom weer in op het bureau. Pak de MP3 speler uit de oplader. In het schermpje van de MP3 speler zie je nu de mededeling "Add Media". Klik op de aan/uitknop om de MP3 speler uit te zetten. Hierdoor verdwijnt de MP3 speler nu naar je inventory. Zoom uit en draai rechtsom naar de deur. Aan de deur hangt een Kalender. Grijp de Kalender van de deur en berg het op in je inventory. Ga naar:

Rhiannon's kamer:

Zoom in op de tafel waar de computer op staat. Rechts naast de computermonitor staat het Spaarvarken van Rhiannon. Grijp het Spaarvarken en berg het op in je inventory. Open dan de rechter la van de tafel. Grijp uit de la het witte vel papier. Dit is het "CCSE Physics" huiswerk papier. Klik het papier naar je inventory. Sluit de la, zoom uit en verlaat Rhiannon's kamer. Ga naar:

De Slaapkamer van Jennifer en Malcolm:

Loop door naar de kast bij het raam. In de vensterbank staat het Tunovox apparaatje. 

Grijp de Tunovox en berg het ding nu op in je inventory. 

Verlaat de slaapkamer en daal weer omlaag naar de voordeur en ga naar buiten. 

Ga naar de patio achter de stallen en volg dan het pad naar de:

Watermolen:

Volg het pad tot bij het oranje olievat. Draai je dan om via de omdraaipijl. Rechts langs het pad ligt de gele Helm. 

Grijp de Helm en berg het op in je inventory. 

Nu nog alleen ergens een toverstokje vandaan toveren. De Lucht symbolen moeten worden gekoppeld aan bepaalde geluiden. 

Hiertoe dien je deze geluiden op te nemen met de Tunovox.

Geluiden opnemen:

Watermolen:

Je staat nog bij de watermolen. Draai links en daal af naar de steiger van de watermolen. Loop door naar het einde van de steiger en draai dan links. Je staat voor het Waterrad en dit ding maakt geluid dat je moet opnemen. 

  • Pak de Tunovox uit je inventory en klik ermee op het Waterrad. 

  • De Tunovox komt dan in je scherm te staan. 

  • Klik op de "Toneknop"  en....het geluid van het waterrad wordt nu opgenomen en vanzelf opgeslagen in de MP3 speler. 

  • Klik op de aan/uitknop van de Tunovox om deze weer uit te zetten en op te bergen in je inventory.

Draai links, 1 klik vooruit, draai rechts en ga door de deur naar binnen. Je bent dan terug in de generatorkamer van de molen. Draai rechts en dan schuinrechts en zoom weer in op de groene generator.

  • Klik weer met de Tunovox op de generator en klik dan weer op de "Toneknop" van de Tunovox. 

  • Het geluid van de generator wordt opgenomen en opgeslagen in de MP3 speler. 

  • Berg de Tunovox weer op. 

  • Zoom uit de generator, draai rechts en ga door de deur terug naar buiten.

Ga terug naar het woonhuis en naar de keuken. Je moet zelf maar weten of je via de voordeur of één van de beide keukendeuren naar binnen gaat.

Keuken:

Je kunt het geluid van de ijskast opnemen of het geluid van de vrieskist in de voorraadkamer. Dat moet je zelf weten. Het is één van beiden en het geluid wordt opgeslagen als het geluid van een "Kitchen appliance". Ik neem het geluid van de ijskast op. Zoom in op de ijskast en klik er dan op met de Tunovox. Klik weer op de "Toneknop" en het ijskastgeluid wordt opgeslagen in de MP3 speler.Berg de Tunovox weer op en ga naar de:

Zitkamer:

De telefoon piept ten teken dat er nieuwe berichten op de voicemail staan. Zoom dus in op de telefoon en klik op de pijlknop. Je hoort Edward Jones, de dominee, die door Jennifer is geraadpleegd over wat er op de boerderij aan de hand is. Edward Jones meld dat hij de Sleutel van de begraafplaats heeft gevonden. Ga naar de 1e etage en naar de:

Badkamer:

Rechts naast het raam zit het rooster van de airconditioning. Klik de Tunovox op dat rooster en klik dan weer op de "Toneknop" om het geluid van de ventilator op te nemen en op te slaan in de MP3 speler. Je hebt nu alle geluiden en vanzelf verdwijnt de Tunovox naar je inventory. Nu nog een Toverstok vinden. Ga terug naar beneden en verlaat het woonhuis via de voordeur.

Toverstokje:

Ga naar de Blauwe Poort, voorbij het Stenen Gebouw. Ga door de blauwe poort en loop door tot de rivier. Toen je hier eerder was, om een Tak te vinden, kon je niet verder naar de overkant. Nu kan dat wel omdat er nu een rij stenen in de rivier ligt waarover je nu naar de overkant kunt lopen Ga dus verder vooruit en dan door het hek.  Je bent nu op de begraafplaats

Begraafplaats: Zoek de 4 Rhiannon graven:

Je zoekt hier op de begraafplaatsnaar het graf van Rhiannon Boswell, Rhiannon Pwyll, Rhiannon 1967 en Rhiannon Sullivan. 

  • Ga vooruit tot de voordeur van de kapel. 

  • Draai dan rechts en zoom in op de bovenkant van de Tomb waar de beker op staat. 

  • Lees de inscriptie. 

  • Dit is het graf van Rhiannon en Arthur Boswell. Arthur is hier 2 jaar na Rhiannon begraven. 

  • Er moet iets in de stenen Beker worden gedaan. 

  • In de voorzijde van de tombe zie je een kruisgleuf waar je iets in moet steken. 

  • Zoom uit en draai je om via de omdraaipijl. 

  • Kijk dan omlaag via de omlaagpijl. 

  • Je ziet een wit granieten steen waar een gat in zit. 

  • Dit is de EINDSTEEN waarmee je straks de game gaat uitspelen.

  • Je moet iets doen met die steen, maar je weet nog niet wat. 

  • Kijk weer omhoog en ga nu 1 klik vooruit naar de muur. 

  • Links achter de boom zie je een steen met een Ogam script. Zoom er op in. 

  • De Ogam spelt de naam Rhiannon Pwyll en onder de Ogam zie je een rond gat. 

  • Zoom uit en draai om via de omdraaipijl. 

  • Je kijkt weer naar de Tomb van Rhiannon en Arthur. 

  • Draai rechts.  Je ziet de grafsteen van een onbekende dode. Zoom daar op in. 

  • Deze onbekende is hier in 1969 begraven. Dit is natuurlijk het graf van Rhiannon1967. Voor de steen staat een kistje.

  • Zoom uit, draai links en ga 1 klik vooruit. 

  • Draai rechts en ga weer 1 klik vooruit en draai dan rechts. Je ziet nu 4 graven. 

  • Zoom in op het meest rechter graf, dat is het graf waarvan de schaduw op de muur wordt geworpen. 

  • Dit is het graf van George en Lucinda Edwards.  De ouders van Jennifer Sullivan, de moeder van Rhiannon Sullivan.

  • Ook bij dit graf staat een klein kistje.

Zoom uit, draai links en verlaat de begraafplaats weer door het hek. Je moet nu terug naar het kelder kantoor van Boswell en dat kan alleen maar met het bootje. Het bootje is vanzelf teruggekeerd naar de kelder van het Stenen Gebouw. Dus ga nu terug naar de voordeur van het Stenen Gebouw en door de voordeur weer naar binnen. Ga dan naar de kelder en in de kelder ga je weer naar de linker zijde. Ga weer recht voor het bootje staan en ga weer aan boort. Klik weer op de hendel en....met het bootje vaar je weer door de tunnel naar Boswell's kantoor:

Boswell's kantoor:  Open de Brandkast:

  • Stap uit het bootje en ga door de groen metalen deur weer naar binnen. 

  • Draai links en zoom nu in op de brandkast en zoom dan in op de cijferknop. 

  • Op de blauwdruk van de tunnel staat het nummer 87362. 

  • Dit is de cijfercombinatie om de brandkast te open. 

  • De draaiknop heeft de cijfers 0 t/m 9. 

  • Klik op het 1e cijfer van de combinatie. 

  • De draaiknop draait dan vanzelf naar dat nummer en gaat dan terug naar 0. 

  • Klik dan op het volgende cijfer van de combinatie.

Dus klik achtereenvolgens op de: 8, 7, 3, 6, 2 en....de brandkast gaat open. Op de bovenste plank ligt een stapeltje kasboeken. Op de middelste plank ligt een brief en een stokje. Op de onderste plank ligt een Scroll.

Pak de Scroll van de onderste plank. 

Dit is de "Principiae Symbolorum" van Charles Robert Boswell. Op de scroll legt Boswell de principes uit van het Magische Pentagram. Er zijn 4 elementen plus een 5e element nodig. 

Dat 5e element is de "Spirit". In het centrum van de Pentagram moet het Water gedaan worden. In de kelder van het Stenen Gebouw heb je 5 cirkels gezien. 5 van de cirkels hebben een symbool. Maar op de 5e cirkel, die op de trapmuur zit, zag je geen symbool.  De scroll zegt dat je deze 5 symbolen in een "Sinistere volgorde" moet klikken, dus tegen de wijzers van de klok in. Berg de Scroll op in je inventory.

Pak de Stok van de middelste plank. Op het handvat van de stok zit een knop. Klik op de knop en....de punt van de stok klapt open. 

Klik weer op het knopje of op de punt om de stok op te bergen in je inventory. In je inventory heet deze stok dan de "Antique Tool". 

Bekijk nog even de brief die op de middelste plank ligt en de boeken op de bovenste plank. Zoom dan een paar keer uit, draai links en verlaat het kantoor weer door de metalen deur. Je staat weer voor de boot. Klik nu met je vooruitpijl naar de rechterzijde van de boot om nu aan die zijde op de boot te stappen. Je kijkt dan terug door de tunnel richting de kelder van het stenen gebouw. Klik op de hendelknop om terug te varen naar de kelder van het stenen gebouw.

Terug naar de Begraafplaats:

Als de boot terug is in de kelder dan draai je rechts en stap je uit de boot. Draai links en ga vooruit naar de trap en dan via de trap terug naar boven. Verlaat het Stenen Gebouw en ga terug naar de Begraafplaats. Loop weer door naar de deur van de kapel en draai je dan weer rechtsom naar de graftombe van Rhiannon en Arthur Boswell.In de voorzijde van de tombe zit dus een Kruisgleuf. Pak de Antique Tool uit je inventory en klik deze stok dan in de Kruisgleuf om de ronde steen, waar de kruisgleuf in zit, van de tomb te halen. 

Deze ronde steen is de "Spirit Stone".  Klik de steen naar je inventory. Ga terug naar de:

Kelder Stenen Gebouw:

Terug in de kelder ga je weer naar de linker kant van de kelder.

 Draai je dan om via de omdraaipijl en ga naar Cirkel in de trapmuur. Zoom in op de cirkel en plaats er dan de Ronde Spirit Stone in.

Nu moet je de 5 cirkels gaan indrukken maar dat moet je doen in een Sinistere Volgorde. Dus in omgekeerde volgorde. Klik je een verkeerde cirkel in dan blijft het symbool niet ingedrukt. Als je nog voor de trap muur staat dan draai je rechts en ga je 1 klik vooruit, naar de rechter muur. Draai links. 

Je kijkt nu naar de achterzijde van de rechter zijde van de kelder.  

Ga vooruit naar de achtermuur en draai rechts. Je ziet nu de rechtsachter cirkel op de muur. 

Deze cirkel heeft het Lucht (Air) Symbool. Klik op de cirkel om het symbool in te drukken.

Draai rechts en ga 1 klik vooruit terug. Draai rechts en...je ziet op de linker muur nu de linksvoor cirkel. 

Dit is de cirkel met het Vuur (Fire) symbool. Ga vooruit en zoom in op de cirkel en klik op het symbool om deze in te drukken.

Zoom uit en draai je om via de omdraaipijl en ga terug naar de rechter muur. Je staat dan gelijk voor de rechtsvoor cirkel met het Aarde (Earth) symbool. 

Klik op het symbool om het in te drukken.

Draai je weer om via de omdraaipijl en ga weer 1 klik vooruit. Draai dan rechts. Je ziet weer de gehele linkermuur van de kelder.

 Achter de 2 stenen pilaren zit dan de linksachter cirkel. Ga vooruit naar de pilaren en zoom in op de cirkel. 

Deze cirkel heeft Water symbool. Klik op de cirkel om het symbool in te drukken en...

Alle 4 symbolen lichten nu op en uit het water komt een Glazen Kast omhoog.

Open de deur van de Glazen Kast en pak dan de HOUTEN TOVERSTOK uit de kast. 

Berg de Toverstok op in je inventory. De glazen kast ontploft.

Verlaat de kelder en ga terug naar de zitkamer in het woonhuis.

De Lucht Orb:

Zitkamer:

Ga naar de tv en zoom er weer op in. Er verschijnt heel even een gezicht in de tv. Klik op de aan/uitknop van het middelste apparaat van de stereo-installatie, die onder de tv staat. In de tv krijg je dan de melding dat de Persavoc MP3 speler is gevonden. 

Je moet nu de frequenties bepalen van de geluiden die je hebt opgenomen. Bestudeer het "Physics Homework" papier dat je uit de la in Rhiannon's kamer hebt gepakt. Dus rechtsklik in inventory op dat papier. Je leest o.a dat elk martiaal weer een ander geluidsfrequentie heeft. 

Onderaan het papier staat een staafgrafiekje. Dat grafiekje geeft aan welk materiaal de laagste en welk materiaal de hoogste frequentie heeft. 

Van laag naar hoog is dat: Hout, Papier, Plastic, Keramiek.

Zoom uit de TV en draai rechts. Ga 1 klik vooruit, richting de haard en draai dan links en klik de omlaagpijl. Je zit dan weer op de rechter bank en op de tafel verschijnt een paarse Gloed. Je moet nu de Objecten met het juiste geluid op de Paarse Gloed klikken. Dat doe je dus weer één voor één. De objecten veranderen dan en komen boven de tafel zweven en versmelten dan in de LUCHT ORB.

Grijp de LUCHT ORB.

Je valt nu niet bewusteloos, dus klik de omhoogpijl om weer van de bank op te staan. Je gaat beginnen aan het laatste deel.

Bevrijd de Rhiannon's en sluit Llwyd voorgoed op:

Ga terug naar de:

Begraafplaats:

Je moet nu de 4 Orbs bij de juiste Rhiannon graven plaatsen. Dus zoek de 4 Rhiannon graven en plaats dan de goede Orb in de houder. Rhiannon Sullivan wordt echter vertegenwoordigd door het graf van haar familie aan moeders kant en dat zijn de Edwards. Je beschikt over de volgende informatie, als je tenminste alles hebt bekeken en hebt gelezen in de game:

Plaats de Orbs:

Rhiannon Boswell:

Ga weer door naar de deur van de kapel en draai dan weer rechtsom. 

Zoom weer in op de bovenkant van de graftombe van de Rhiannon en Arthur Boswell.  Plaats de LUCHT (AIR) ORB in de beker. 

Zoom uit.

Rhiannon of Pwyll

Draai je om vanaf de Boswell Tomb en ga naar de steen waar de Ogam script op staat. Zoom in op de steen. 

Plaats de VUUR (FIRE) ORB in het ronde gat. 

Zoom uit.

Rhiannon 1967:

Vanaf de Rhiannon of Pwyll steen draai je om via de omdraaipijl. 

Draai dan gelijk rechts en zoom weer in op het onbekende graf. 

Plaats de AARDE (EARTH) ORB in het kistje vaar de grafsteen.

Zoom uit:

Rhiannon Sullivan:

Vanaf het graf van Rhiannon 1967, als je weer bent uitgezoomt, draai je rechts, 1 klik vooruit, rechts, 1 klik vooruit, rechts. 

Zoom weer in op hert Edwards graf, bij de muur.

Plaats de WATER ORB in het kistje voor de grafsteen. 

Zoom uit, draai rechts en ga terug naar de kapeldeur. Draai links.

 Je kijkt weer richting de steen van Rhiannon of Pwyll. Kijk omlaag via de omlaagpijl.

 Je kijkt weer naar de witte granieten EINDSTEEN waar een gat in zit.

Pak het Glazen Toverstok (Glass Wand) uit je inventory en klik ermee op de Steen en........

KIJK OP JE GEMAK NAAR DE EINDFILM:

De 4 Orbs worden met een rode lijn met elkaar verbonden en vormen nu een Pentagram:

We razen terug over het pad naar de boerderij en zien hoe de Rhiannon geesten uit de gebouwen komen.

We gaan terug naar de begraafplaats waar nu de Rhiannon's in hun respectievelijk graven verdwijnen. Je hebt de Rhiannon's bevrijd......

De Glazen Toverstaf ontploft en Llwyd wordt gevangen in de steen. 

 Hierna lees en hoor je nog de eind email van Jon Southworth. 

Jon blijkt de zoon van Rhiannon Wallace te zijn en hij  heeft de zuster van zijn moeder, Rachel, opgezocht.\

EINDE.