Shivers 2: Harvest of Souls

2005: Walkthrough door: Louis Koot

Jij bent een lid van de rock groep "Trip Cyclone". De groep heeft zich teruggetrokken in het stadje Cyclone om een aantal videoclips op te nemen voor promotie doeleinden. Jij bent echter niet mee gegaan. De 5 bandleden die wel al naar Cyclone zijn vertrokken zijn: Dave Laughton, Wendy Rerreras, Olivia Farmer, Lyle Weber en Mike Weber. Jij arriveert een paar dagen later in het stadje op je motorfiets en je komt er al gauw achter dat alle leden van de band verdwenen zijn. En dat niet alleen......er blijken aan de lopende band mensen te verdwijnen uit Cyclone.

Als je het spel via "New Game" begint dan moet je in het gastenboek een naam aan je spel geven. Vervolgens klik je op "Play" en de game begint. In het spel kun je saven op elk moment dat je wilt. Je save games laad je weer in het spel via de knop "Old Games"In deze game ga je dood als je levenslijn is leeg gelopen, en dat gebeurt vaak vrij snel en veelvuldig. Het is dus zaak om vaak en om op de juiste momenten te saven. Er hoeft niet veel gepraat te worden in deze game omdat je vrijwel niemand tegen zult komen. 

Dit spel werkt met een Score. Je score is niet van belang om het spel te kunnen uitspelen. Wil je een zo'n hoog mogelijke score bereiken dan is het zaak om op alles te klikken waar je maar op kunt klikken in dit spel. Niet alles waar je op klikt is echt van belang voor het uitspelen van het spel, maar alles waar je op kunt klikken levert je extra punten op. 

Deze Walkthrough is geenszins de ENIGE manier waarop je het spel kunt spelen en tot een goed einde kunt brengen. Het is de weergave van MIJN manier waarop ik deze game speel. En MIJN manier maakt zich totaal niet druk om een zo'n hoog mogelijke score te behalen. Dat interesseert mij geen BAL! Dus ik ga je in de walkthrough niet elk item aanwijzen waar je op kunt klikken om punten te scoren. Ik wijs je alleen die items aan waar je echt absoluut op moet klikken, moet bekijken en moet grijpen.

Proloog: 

Cyclone Motel:

Je komt aan in het stadje Cyclone. Je gaat het Cyclone Motel binnen en staat dan in de lobby voor de balie. De eigenaar van het motel staat met zijn rug naar je toe. Klik op de eigenaar. Hij draait zich om en praat tegen je. Luister naar de vent. Het kan zijn dat de vent nu vanzelf tegen je blijft praten maar het kan ook zijn dat je steeds weer even op de vent moet klikken. Er is een kamer voor je gereserveerd. Merk op dat hij telkens zijn kauwgom op een schoteltje legt. De vent vertelt dat Cyclone een gevaarlijke stad is. Hij kijkt ook steeds angstvallend naar zijn honkbalknuppel. Er schijnen hier aan de lopende band mensen te verdwijnen. Iemand heeft een boodschap voor je achter gelaten en de eigenaar legt het papier op de balie. Op het papier staat een hand getekend:

Klik op het papier. Je leest: "I have your friends. Only the warrior can free them". Klik weer op het briefje om uit te zoomen. De eigenaar snauwt je weer toe. Hij geeft je de sleutel voor kamer 5, maar hij wil wel vooruit betaald hebben. Je hebt gelukkig $40 in je inventory staan. Dus pak je $40 uit je inventory en klik ermee op de eigenaar. Hij smijt het wisselgeld op de balie. Grijp je wisselgeld van de balie. De eigenaar snauwt je nog toe dat je bij het ochtendgloren weer weg moet wezen. Je gaat nu vanzelf naar je kamer, kamer 5 dus, en gaat er naar binnen. Je krijgt een kort kijkje in de kamer en je test het bed even en dan ga je op bed liggen om te gaan slapen. Je hebt een nachtmerrie. Bekijk op je gemak de lange Droomfilm waarin sprake is van een auto-ongeluk met dodelijke afloop en waarin je dan ook enige scènes uit de game ziet. Je wordt wakker en nu krijg je de controle over het spel.

De diverse opties, onderaan het scherm zijn nu beschikbaar.  Laten we ze maar even bekijken: Linksonder heb je een OOG waarmee je de items die je in je inventory hebt nauwkeurig kunt bekijken. Flasback is om de gevonden brieven en documenten nogmaals te bekijken. Ook kun je dan de filmpjes nog eens bekijken. Options brengt je in het optiemenu. Map brengt de plattegrond tevoorschijn. Klik op MAP. De plattegrond komt groot in je scherm.

Op dit moment is alleen het Cyclone Motel beschikbaar. Als je met je pijl over de diverse gebouwen gaat dan lees je de naam van de locatie. Via deze plattegrond kun je steeds snel van de ene naar de andere locatie gaan, maar je moet wel eerst de locatie bezocht hebben om deze op de plattegrond te activeren. Sluit de kaart. Klik nu op de Options Knop. Je komt nu in het hoofdmenuscherm. Hier heb je de beschikking over de volgende knoppen:

Play: Wel...lijkt mij duidelijk. Old Game: Hier kun je je save games weer laden als je dood bent gegaan of vast bent gelopen. Configuration: brengt je in het scherm waar je diverse instellingen kunt instellen. Hier vindt je ook je puntenscore en hier kun je de puzzels door de game ook laten oplossen. Via "Solve Current Puzzle" kun je een puzzel die je te moeilijk vindt gewoon laten oplossen. Dit kost je dan telkens wel een vracht aan punten van je score en dit werkt alleen als je nog voldoende punten op het scorebord hebt staan. Elke puzzel die je hier door het spel zelf laat oplossen kost je een bepaalt aantal punten. Heb je niet voldoende punten meer dan werkt deze optie dus niet.Save Game: Hier kun je saven. Je moet zelf een naam aan je save geven en dan op Enter rammen. Exit: hiermee keer je terug naar het spel

Kamer 5:

Goed, keer terug naar het spel. Je bent dus wakker geworden en staat voor het bed. Bekijk alles in de kamer. Er staat een kast waarop een roze TV staat. Bovenop de TV staat een grijze videorecorder. Links naast de TV kast staat een grote zwarte hutkoffer. Wel.....dit is jouw kamer dus dit is jouw hutkoffer. Het sleuteltje voor de koffer heb je in je inventory staan. Klik op de hutkoffer. Je staat er dan recht voor. Pak het sleuteltje uit je inventory en klik ermee op het slot van de hutkoffer. De koffer gaat open. In de binnenkant van de deksel zijn een aantal documenten geplakt. Klik op elk van deze 4 documenten om ze nader te bekijken. Het zijn een vel uit een kalender, een krantenknipsel over je band waarin je de namen van de 5 overige bandleden leest, een prentkaart van Wendy en een foto. In de koffer vindt je een kaartje van de Speedy Photo zaak en een brief die uit meerdere velletjes bestaat. Ook ligt er een videotape in de koffer. Bekijk eerst alle documenten en foto's en lees de brief en grijp dan de videotape uit de koffer. Zoom uit de koffer.

Ga nu weer naar de TV en klik op de grijze videorecorder die bovenop de TV staat. Pak de zojuist gevonden videotape uit je inventory en klik de tape in de videorecorder. Bekijk de korte film waarin je de diverse bandleden ziet. Als de film voorbij is dan zoom je uit en draai je helemaal om zodat je naar het bed staart. Rechts naast het bed staat de telefoon. Klik op de telefoon. Je zoomt er op in. Het rode lampje knippert ten teken dat er voicemail berichten zijn. Klik op de telefoonhoorn. Je hoort de "dialtone". Klik op de groene knop. De stem van de telefoniste meld dat je op de 1 toets moet klikken om de berichten te beluisteren. Klik dus op de 1 toets en luister naar het 1e bericht. Een vrouw, ik denk dat dit Wendy Terreras is, meld je een telefoonnummer, 5556331, en een reeks getallen 1-9-18-8-3. Noteer beide. De telefoniste meld dan dat je het bericht kunt saven via 9, kunt deleten via 7 of nogmaals kunt afspelen via 4. Klik op de 7 of op de 9. Je krijgt dan bericht 2 te horen. Dezelfde vrouw meld nu dat Olivia door iemand is "meegenomen".

Wel, dat waren de voicemail berichten. Laten we eens horen van wie dat telefoonnummer is. Dus bel met nummer 5556331. Je krijgt echter te horen dat dit nummer is afgesloten. Leg de hoorn terug op de haak en zoom uit. Draai je weer helemaal om en ga weer vooruit naar de TV tafel. Draai links en ga vooruit naar de witte voordeur. Klik op de deur om deze te openen en ga dan 1 keer vooruit naar buiten. Je staat buiten op het "voorplein" van het motel. Draai je helemaal om zodat je terug kijkt naar de kamers. Voor jouw kamer, kamer 5, staat je motorfiets. Draai iets naar rechts en mik nu je pijl op de deur van Kamer 6 en ga vooruit.

Kamer 6:

De kamer 6 deur gaat vanzelf open. Ga 2 keer vooruit naar binnen. Kijk omlaag naar de vloer en draai iets naar links. Voor de TV ligt een blauwe koevoet op de vloer en rechts naast de TV staat een prullenbak. Klik op de koevoet om er op in te zoomen. Grijp de Koevoet. Klik dan op de prullenbak. Je kijkt in de prullenbak. Er ligt iets in de prullenbak. Klik daarop. Het is een gescheurde foto. Klik op de bovenste helft van de foto. Dit draait om. Lees de opdracht. De foto toont dus Olivia. Zoom uit de foto. Draai links. Rechts naast de TV ligt een portemonnee. Klik 2 keer op de portemonnee. Bekijk de foto die er in steekt en klik er op en lees wat er achterop de foto staat geschreven. Bekijk ook beide kaartjes die in de portemonnee steken. Dit is blijkbaar de portemonnee van ene Steward Warensky. Zoom uit de portemonnee, draai links en ga naar de witte voordeur, open de deur en stap 1 keer vooruit naar buiten. Weer buiten op het "voorplein" draai je rechtsom tot dat je de deur van het "Office" in de hoek ziet. Ga daar naar toe. De deur gaat weer vanzelf open. Ga naar binnen:

Office:

Je staat weer voor het lange deel van de receptiebalie. De eigenaar van het motel is er niet. Draai iets naar links. 

Links op de balie staat een Geel/Blauwe Doos. Aan de muur hangt een poster. Klik op de poster.

Het is een "Missing Person" poster. Blijkbaar wordt de plaatselijke kapper vermist. Zoom uit. Klik nu op die Geel/Blauwe Doos die op de balie staat. Links naast de doos staat de Zilveren Bel. BLIJF ER NU VANAF. Rechts naast de doos staat het schaaltje waarin de motelvent steeds zijn uitgekauwde kauwgom heeft gedaan. Het is wel smerig maar.......Grijp het bergje Kauwgum. Zoom uit. In de hoek staat een snoepautomaat. Klik er op. Voor elk snoepje dient er met gepast geld te worden betaald, en je hebt geen gepast geld, dus zoom weer uit. Draai links. Je kijkt naar de zithoek, rechts naast de balie, en in de hoek zie je de TV staan op een pilaartje. Ga 1 keer vooruit. Je bent dan bij die TV. Draai linksom. 

Je kunt nu vooruit om achter de balie te geraken. Doe dat. Je staat dan achter de balie. Rechts in de hoek hangt het postkastje. In vak 6 ligt een brief. Klik op de brief en lees hem. De brief is afkomstig van ene Pearl. Pearl meld dat ze de bandleden niet meer kan vinden. Gisteren heeft ze de bandleden nog met iemand zien praten die een Indiaans Masker droeg. Zoom uit het briefje. Draai je om naar de korte zijde van de balie. Op de balie staat een telefoon en een soort "computermuis". Die computermuis is het antwoordapparaat. Je kunt, door op beide knoppen te klikken de voicemailberichten beluisteren. Doe dat ook. De telefoniste vertelt je verder wel hoe het werkt.

 Kijk omlaag en je ziet 4 rode Laden. Open de linksboven lade. Hierin ligt een Bijbel. Klik 2 keer op de bijbel. Vers 13 van "Corinthians" is gemarkeerd en op de rechterbladzijde zit een geel briefje. Klik op dat gele briefje en lees het door. Een chantage brief? Zoom uit en sluit de lade. Open nu de rechtsonder lade. Hierin vindt je een Houten Blok. Grijp het Houten Blok uit de lade. Sluit de Lade.

Goed, ga nu weer naar de TV, die in de hoek op het pilaartje staat. Zoom in op de TV. Linksboven in het TV scherm zie je een piepklein rood knopje. Onderaan het TV scherm zit een Linkerknop en een Rechterknop. Pak het Kauwgum uit je inventory en klik hiermee op dat piepkleine Rode Knopje. Je plakt het knopje af met een deel van het kauwgum. Berg de rest van het kauwgum weer op in je inventory.

NB: dit rode knopje van de TV is eigenlijk het "Boze Oog" waardoor de "Darkcloud" jou bekijkt. "Darkcloud" is de kwade geest die dit stadje in zijn greep heeft en verantwoordelijk voor de verdwijning van de mensen. "Darkcloud" is dus de "Harvester of Souls". Plak je dit knopje nu niet af met de kauwgum dan zul je weggezapt worden naar buiten en kun je helemaal opnieuw beginnen.

Als je het rode knopje hebt afgeplakt met het kauwgum, dan klik je op één van de twee knoppen, onderaan het TV scherm. Het maakt niet uit of je op de linker of op de rechterknop klikt. Je moet, door steeds op deze twee knoppen te klikken,  filmpjes bekijken. Het zijn Muziekclips die door je band zijn gemaakt. Elke Clip bevat aanwijzingen voor puzzels die je nog moet gaan oplossen. Na het 6e filmpje verschijnt echter de Gemaskerde "Darkcloud". Luister naar wat hij tegen je zegt. Blijf op de TV knoppen klikken tot je er van overtuigt bent dat je alle filmpjes hebt gezien. Dit zijn de  clips die je moet zien

Heb je ze allemaal gezien en ook de Gemaskerde "Darkcloud" een paar keer, dan zoom je uit de TV en draai je om. Ga nu terug naar de voorkant van de Balie, bij de voordeur. Klik weer op de Geel/Blauwe Doos die op de balie staat. Je zoomt er weer op in. Klik nu op de ZILVEREN BEL, die links naast de doos staat en......De Doos floept open en er floept een Indiaanse Totem uit. De Totem heeft een Stok vast. Dit is je 1e BAHO STOK.  Je hoort de "Darkcloud"l die je toespreekt en je uitlegt wat je moet doen. Het spel gaat nu ECHT BEGINNEN.

Hoofdstuk 1: De eerste Baho Stok:

Je moet deze stok naar het Altaar brengen in de Devil's Mouth Canyon en daar in het juiste gat plaatsen. Je moet dus 12 van deze Baho Stokken vinden en ze telkens naar dat altaar brengen. Neem, voordat je de stok pakt goed notie van het figuur dat op de doos staat  geschilderd. Je moet dit figuur straks weten te herkennen, dus ik zou het maar natekenen. SAVE JE GAME NU VOORDAT JE DE STOK PAKT. Vanaf het moment dat je deze Stok pakt gaat je Levensmeter terug lopen. Dat gebeurt met schokken en niet constant. Je moet de Stok op zijn plek in het Altaar hebben geplaatst voordat je levensmeter helemaal leeg is gegaan, dus je hebt nu wel een beetje haast.

Als je gesaved hebt en ook het Figuur op de doos goed in je hebt opgenomen, dan grijp je de Stok en zoom je uit. Een Witte Verschijning verschijnt. Het is een geest. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dit de vrouw die is overleden door dat auto-ongelijk die je in je droom hebt gezien en haar naam is Norah. Luister naar wat Norah tegen je zegt en als ze weer is verdwenen dan kijk je even snel in je plattegrond. Je moet dus nu naar de ingang van de Devil's Mouth Canyon gaan en op de plattegrond zie je welke route je moet nemen. Je kunt nu nog niet via de plattegrond naar de Canyon reizen omdat je er eerst 1 keer moet zijn geweest. Draai je dus om en ga via de deur naar buiten. Buiten op het voorplein draai je rechtsom tot je de blauwe ijzeren pilaar ziet staan. 

Ga links van deze pilaar 1 keer vooruit. Norah verschijnt weer. Luister weer naar Norah en als zij weer verdwenen is sta je op de geasfalteerde weg. In de verte zie je Gustav's Gas Station. Dat is de verkeerde kant op, dus draai je om. Ga 2 keer vooruit over de geasfalteerde weg. Je bent dan bij de splitsing, net voorbij de Bakery. Draai links en volg de weg nu 4 keer vooruit waarbij je dan wel de bochten volgt. Je komt bij een Waarschuwingsbord. Klik erop om dit bord even te bekijken. Zoom weer uit. Achter dit bord is de ingang van de Devil's Mouth Canyon. Ga dus weer 2 keer vooruit. Norah verschijnt weer. Luister weer naar Norah. Ze verdwijnt weer. Je staat nu dus vlak voor de ingang van de Devil's Mouth Canyon:

Devil's Mouth Canyon:

laat me het je eerst even proberen uit te leggen.

In de Canyon zijn 3 Rode "Grotten". Ze liggen achter elkaar. In elk van deze 3 Rode "Grotten" zul je witte Tekeningen op de rode rotsen zien staan. Deze tekeningen zijn zgn "Glyphs". Eén van deze Glyphs is dezelfde als de figuur dat je op de Geel/Blauwe Doos zag staan. Die Glyph moet je nu gaan zoeken en als je de Glyph gevonden hebt moet je er met je Baho Stok op klikken. Er verschijnt dan een zgn TANGRAM PUZZEL die je moet oplossen om verder te kunnen gaan. 

Nadat je de TANGRAM hebt opgelost zoom je vanzelf uit de puzzel en moet je verder door de Canyon naar achteren alwaar je dan bij een Blauwe Trap komt.  Via de Blauwe Trap moet je dan naar het Altaar in de Altaar Grot gaan om daar de Baho Stok in het juiste gat te steken. Er is echter wel een groot gevaar in de Rode Grotten. 

Sommige van die Glyphs "bijten" je en stelen daarmee een stuk van je Levensenergie. Het is dus zaak om niet "gebeten" te worden en daarom moet je niet te lang stil blijven staan in de Rode "Grotten". De stukjes van de Canyon  tussen de 3 grotten zien veilig en eenmaal bij de Blauwe Trap gekomen ben je ook weer veilig. Het is echter wel moeilijk om  je te oriënteren in de Canyon en in de grotten. Vooral om dat je in de grotten moet ronddraaien om de juiste Glyph te vinden en dan ben je zomaar je oriëntatie kwijt en weet je niet meer of je wel de goede kant op gaat. Ik hoop dat ik je de juiste weg weet te wijzen met behulp van de afbeeldingen die ik gemaakt hebt. 

In dit spel moet je dus 12 Baho stokken vinden. Steeds moet je dus goed de Glyph van de betreffende Baho Stok in je opnemen. Dan met de Baho Stok naar de Rode Grotten van de Devil's Mouth Canyon gaan om daar dan de juiste Glyph te activeren en dan de TANGRAM PUZZEL op te lossen. Dan verder naar de Blauwe Trap en naar het Altaar om dan de Baho Stok in het juiste gat van het altaar te steken.

Ga weer 1 keer vooruit. Je bent nu in de Voorste Rode Grot.  Pas op dat je niet wordt "Gebeten" door de witte Glyphs.

De Rode Dikke Rots, recht voor je, kun je alleen aan de rechterkant passeren. Ga dus, rechts naast deze dikke rots, weer 2 keer vooruit. 

Je bent dan in de Middelste Rode Grot. Ook hier een bende witte Glyphs op de Rode Rotsen en sommige ervan "bijten" je levensenergie weg.

Ga weer, aan de rechterzijde, 2 keer vooruit en je beland in de Achterste Rode Grot. 

Hier moet je nu op zoek naar de witte Glyph die overeenkomt met het figuur dat je op de Geel/Blauwe Doos zag staan. Draai naar links en kijk omhoog en je vindt dit figuur. 

Snel....Klik  met je Baho Stok op de Glyph en je 1e TANGRAM PUZZEL verschijnt. Wel....Los deze puzzel op. In het vak moet je dus de stukken plaatsen zodat het juiste figuur ontstaat. Je pakt de stukken op en sleep ze naar het vak. Je kunt de stukken ook draaien met je rechtermuisknop. Dit draaien kun je het beste in het rode gedeelte doen. Je moet wel een beetje opschieten met de puzzel want je zult Levensenergie blijven verliezen. Raakt je levensmeter leeg dan is het GAME OVER.  Kom je er niet uit dan kun je gebruik maken van mijn afbeelding hieronder, of je laat de puzzel oplossen door de game zelf via "Options", "Configuration" en dan "Solve Current Puzzle". Dit kost je dan wel een smak punten van je score.

Je zoomt vanzelf uit de TANGRAM PUZZEL zodra je hem hebt opgelost. Inmiddels zul je wel wat van je levensenergie zijn kwijtgeraakt. Ga verder 2 keer vooruit. 

Je komt bij een Blauwe Trap. Je bent hier weer veilig en zult geen Levensenergie meer verliezen.

Ga via 3 keer vooruit de Blauwe Trap op. Je staat voor een stenen muur. Draai rechtsom tot je door de 3e opening een Houten Deur ziet. Ga dan vooruit naar die Houten Deur.

Draai dan iets naar rechts. Je ziet een Paneel met daarop allerlei symbolen die in een cirkel staan. Klik op dit paneel. Het schuift omhoog. Je ziet nu een Schedel. Klik op de Schedel.

De Schedel draait rond en hierdoor gaat die Houten Deur open. Je staat dan vanzelf voor de nu geopende deur. 

Ga 1 keer vooruit door de deur. Je staat voor de volgende doorgang.

Ga vooruit door deze doorgang en je staat voor de volgende doorgang

Ga weer 1 keer vooruit en je staat bij een Groene Pilaar.

Ga hier weer 1 keer vooruit. Je bent nu in de Altaar Grot. Draai links en je staat voor het Altaar. Er zitten 12 gaten in het altaar. Links 6 en rechts 6. Onder elk gaatje zie je een Symbool. Wel....1 van deze symbolen is het symbool van de Geel/Blauwe Doos. Nummer de gaten, van links naar rechts, als 1 t/m 12.

Plaats je Baho Stok in Gat 5 en.......Je levensmeter wordt weer aangevuld. Afhankelijk van hoeveel Levensenergie je hebt verloren loopt je levensmeter nu weer helemaal vol of maar voor een gedeelte vol. Je hebt het gehaald. Je hebt je 1e Tangram opgelost en je 1e Baho Stok op zijn plek in het Altaar gestopt. Je zult dit nog 11 keer moeten gaan doen. SAVE GAME NU

Open je plattegrond en op de plattegrond klik je nu op de Cyclone Motel Locatie om er in één keer naar terug te keren. "Onderweg" heb je nog even een ontmoeting met Norah. Je beland weer op het voorplein van het Motel. Je moet nu naar de Bakker gaan, of te wel naar de "Bakery". Je beland op de het voorplein van het Cyclone Hotel. Zorg dat je weer op de geasfalteerde weg terecht komt en draai je dan om en ga 1 keer vooruit. Stop en draai links. Je staat nu voor de ingang van de Bakkerij.

Hoofdstuk 2: De Bakkerij en de 2e Baho Stok:

De deur zit op slot en moet open want je wilt naar binnen. Links naast de deur zit een Schuifpuzzel die je moet oplossen zodat de deur open gaat. Klik dus op de puzzel, links naast de deur. De beginpositie van deze puzzel is telkens anders, en daarom is de oplossing ook telkens anders.

Je ziet een raster van 24 vierkantjes. Op 4 van de vierkantjes zie je een segment van een cirkel. Het is de bedoeling dat je de cirkel kompleet maakt en precies in het midden van het raster krijgt. Boven het raster zie je 2 kleine hendeltjes en ook links naast het raster zie je 2 kleine hendels. De bovenste twee hendeltjes noem je, van links naar rechts, 1 en 2 en de twee hendeltjes die links staan noem je, van boven naar onder, 3 en 4. De uitgangspositie van deze puzzel is telkens anders. 

Om deze puzzel eenvoudig op te lossen moet je er nu eerst voor zorgen dat je deze puzzel in een bepaalde begin positie gezet krijgt. Klik dus nog niet op de 4 hendeltjes maar zoom uit de puzzel en zoom weer in op de puzzel. Herhaal dit in en uit zoomen tot dat bij jouw de puzzel er ook zo uit ziet als op dit plaatje:

Nu heb je de puzzel in de juiste beginpositie staan om de puzzel via mijn oplossing eenvoudig op te lossen. Het is nu een kwestie van in de juiste volgorde op de 4 hendeltjes klikken. Klik op: 3, 4, 2, 1, 4, 3, 2 1 en de puzzel is opgelost en de deur gaat open. 

Ga dus vooruit door de nu geopende deur. Je komt terecht in het voorste gedeelte van de Bakkerij, dus in de winkel. Het achterste gedeelte is de eigenlijke bakkerij waar het brood e.d word gebakken. Je staat voor de verkoopvitrine. Op de planken van de vitrine liggen wat gebakjes. Bovenop de verkoopvitrine staat de kassa, het telefoonantwoordapparaat, de telefoon en een Muziekdoos. De Muziekdoos is het doosje dat rechts naast de telefoon staat. Klik op de Muziekdoos. Norah verschijnt weer, en wel in het lunchroom gedeelte van de winkel. Norah vertelt je dat haar lievelings liedje op de Muziekdoos staat. Ze kan zich alleen niet goed voorstellen waarom Max de muziekdoos hier heeft achtergelaten. Haar vader heeft een bloedhekel aan het deuntje.

Als Norah weer verdwenen is gaat de telefoon, op de vitrine, rinkelen. Zoom dus in op de telefoon en klik op de telefoonhoorn. Het is "Darkcloud" die je opbelt. Hij vertelt dat je al zijn puzzels moet oplossen, wil je de Warrior worden. Leg de hoorn weer op de haak en zoom uit. Klik even op het telefoonantwoordapparaat. Het rode lampje knippert, dus er zijn berichten die je via de 2 witte knoppen kunt beluisteren. Het zijn er 4. De telefoniste vertelt je wel weer hoe het werkt. Heb je de berichten beluistert, zoom dan uit. 

In de hoek, links naast de verkoopvitrine, staat weer de TV. Klik op de TV. Plak het kleine rode lampje, linksboven in het scherm, weer af met wat kauwgom uit je inventory. Berg de resterende kauwgom weer op. Klik weer op de beide Tv-knoppen en je ziet weer een aantal van de muziekvideo's die je ook al op de TV in de lobby van het motel hebt gezien. Ook zie je "Darkcloud" weer verschijnen. Zorg er weer voor dat je alle video's in deze TV ziet en zoom dan uit. Draai je weer rechtsom naar de vitrine en ga dan vooruit, rechts langs de vitrine en je komt nu in de eigenlijke bakkerij. Je staat voor de "deegtafel". Links staat de kleine Oven. Je kunt deze kleine oven openen, maar ik raad je het niet aan. Er zit namelijk een slang in de kleine oven en dat beest bijt. Je zult dan wat levensenergie verliezen en dat is op dit moment nergens voor nodig en niet handig. Achter de "deegtafel" staat de groene Broodsnijmachine en daar weer achter staat de grote Oven. Ga dus vooruit naar achter in deze ruimte en je staat dan voor de grote oven. Klik erop en je zoomt er op in:

Er zit een grote Klep in de oven waar je ook een soort "veer" in ziet. Rechtsonder zit een hendel. Klik op de Hendel om de oven aan te zetten. Wacht tot de hendel weer omhoog is gekomen en klik dan op de grote Klep. De Klep gaat open en je kijkt nu de oven in. In de Oven is nu een Indiaans Masker tevoorschijn gekomen. Klik op dat Masker om er op in te zoomen:

Bekijk het Masker. Boven de "Neus" van het masker zie je een dikke Witte Pijl. Teken deze Pijl na. Dit is de Glyph die je zo meteen in de Middelste Rode "Grot" van Devils Mouth Canyon moet gaan vinden. Rechts naast het masker zie je de Thermostaat. Voor het Masker staan 10 Donuts opgesteld En je ziet ook een rode knop, linksonder. Dat is de Reset Knop waarmee je de puzzel kunt resetten mocht je fout gaan. Klik nu op het Masker. "Darkcloud" legt je uit wat je moet doen. Je moet dus 5 stapeltjes van elk 2 Donuts maken, waarbij je steeds over 2 Donuts heen moet slaan. Je klikt dus op een Donut om deze op te pakken en klik de opgepakte Donut dan bovenop een andere Donut. Er zijn meerdere oplossingen mogelijk. Hier is mijn oplossing.  Nummer de Donuts, van links naar rechts, als 1 t/m 10 en doe dan het volgende: 

plaats 4 op 1, plaats 6 op 9, plaats 8 op 3, plaats 2 op 5, plaats 10 op 7 en....De Thermometer is nu helemaal rood en je draait vanzelf om naar de groene Broodsnijmachine en hierin verschijnt nu je 2e Baho Stok.....

SAVE GAME HIER WEER. Grijp de Baho Stok. Ok....je moet deze Baho Stok dus weer naar het Altaar, achter in de Devil's Mouth Canyon brengen en daar in het juiste gat klikken, maar eerst moet je dus in de Canyon de TANGRAM PUZZEL oplossen. Omdat je al in de Canyon bent geweest kun je er nu direct naar toe gaan via de Plattegrond. Open dus je plattegrond en klik op Devil's Mouth Canyon. Je beland voor de ingang van de kloof. Ok....je zult weer Levensenergie verliezen, dus je moet snel wezen. Ga door de Voorste Rode Grot naar de Middelste Rode Grot. In de Middelste Rode Grot zoek je op de Rode Rotsen naar de PIJL GLYPH. De Pijl staat in een figuurtje:

Als je deze Glyph hebt gevonden dan klik je er op met je Baho Stok en dan los je de TANGRAM PUZZEL op die tevoorschijn komt. 

Deze keer moet je de stukjes als een PIJL maken. Lukt het niet, laat dan het spel de puzzel voor je oplossen of gebruik mijn afbeelding hieronder als hulp:

Zodra je deze TANGRAM weer hebt opgelost zoom je er vanzelf uit.Tja....nu wordt het een beetje moeilijk want nu moet je de doorgang naar de Achterste Rode Grot vinden. Ik geloof dat je nu even rechtsom moet draaien tot je de Vooruitpijl krijgt. Ga dan snel naar en door de Achterste Grot en verder door naar de Blauwe Trap. Ga weer 3 keer vooruit over de Blauwe Trap tot aan de stenen muur en draai je dan weer rechtsom naar de 3e opening. Ga vooruit naar de Houten Deur en klik weer op het Symbolen Paneel. De Schedel komt weer tevoorschijn. Klik op de Schedel om de deur te openen en volg de route vooruit naar het Altaar. Klik met je Baho Stok op het Gat 1 van het altaar en je levensenergie wordt weer herstelt. SAVE GAME HIER WEER.

Goed....2 Baho stokken gedaan en we leven nog. Open de plattegrond en reis terug naar de Bakkerij. Je beland op de geasfalteerde weg voor de deur van de bakkerij. Je wilt nu naar Phil's Market, dus kijk even op je plattegrond voor de route. Phil's Market is dus vlakbij de ingang van Devil's Mouth Canyon. Volg de weg daar naar toe.

Hoofdstuk 3: Phil's Market en de 3e Baho Stok:

Ga naar de voordeur. De deur gaat vanzelf open. Ga dus vooruit naar binnen. Blijf staan. Phil's Market is dus de plaatselijke supermarkt. Links staat de balie. De balie is gemaakt van een half doorgezaagde lange boomstam. Draai links om zodat je naar de linker hoek kijkt. In de hoek staat een mooie grote ronde rode Cola Automaat. Naast de cola automaat hangt een prikbord aan de muur. Rechts van het prikbord is de achtermuur groen. Je krijgt de vooruitpijl naar het groene deel van de achtermuur. Ga dus vooruit naar het groene deel van de muur. Je staat dan achter de balie. Waarschijnlijk gaat er nu een telefoon rinkelen. Draai je rechtsom naar de boomstambalie. Van links naar rechts staan er de volgende dingen op de boomstambalie: De onvermijdelijke TV, het antwoordapparaat, de telefoon, de kassa en een glazenbak waar een slang in zit. Als de telefoon nu nog rinkelt dan klik je op de telefoon en dan op de hoorn. Je hoort een boodschap van Phil die vertelt dat er geen verse eieren meer voorradig zijn. Dan hoor je een boodschap van "Darkcloud". Zoom uit de telefoon. 

Goed....je kunt nu via de TV weer alle "Trip Cyclone" filmpjes bekijken en beluisteren als je daar behoefte aan hebt. Wel eerst weer het rode lampje afplakken met kauwgom. Ook kun je een paar voicemail berichten beluisteren op het antwoordapparaat. Klik ook even een keer op de glazen bak waar de slang in zit. Je hoort de slang sissen. Draai je dan om naar de voordeur en ga vooruit richting de voordeur. Draai je weer om naar de Cola Automaat en zoom dan even in op het prikbord. Lees de 2 "Missing" posters en ook de "Warning". Zoom weer uit het prikbord en ga weer vooruit naar het groene deel van de achtermuur. Je staat dan weer achter de balie en rechts van het prikbord.

Draai je linksom naar de Cola Automaat. Kijk omlaag naar de vloer. Achter de Cola Automaat ligt een Muntje op de vloer. Klik op het Muntje om er op in te zoomen. Grijp het Muntje van de vloer. Zoom uit. Ga weer vooruit naar de voordeur. Links naast de voordeur is het grote raam. Ga vooruit langs het raam. Je staat dan voor de groene fruit bak. Draai rechts. Je staat nu recht voor het raam. In het raam zit een plank en hierop staan wat blikjes. De vensterbank van het raam bestaat uit tegeltjes. Klik op het 3e tegeltje vanaf de linkerkant. Dit tegeltje klapt open. Er een muntje in dit geheime vakje. Grijp het muntje.

Zoom uit, draai rechtsom en ga weer vooruit naar het groene deel van de muur achter de boomstambalie. Als je daar weer bent dan draai je weer linksom naar de mooie rode Cola Automaat. Klik nu op de Cola Automaat. Je zoomt er op in. Pak het Muntje dat je onder het raamtegeltje vandaan hebt gepakt uit je inventory en klik dit muntje in de muntgleuf van de Cola Automaat. Klik dan op de "Desert Soda" Knop en.....uit de automaat rolt nu een Decodeermachine.

Grijp de Decodeermachine uit het bakje en zoom uit. Ga weer naar de voordeur en dan weer vooruit langs het raam. Je staat dan weer voor de groene bak. Draai links. Je kijkt nu naar een houten kast waar een grijze geribbelde deur in zit. Links naast deze kast staan de 2 grote Koelkasten. Ga vooruit naar de grijze geribbelde deur. Klik op de deur om deze te openen. In de kast hangt een jas. Klik erop. Je kunt er niets mee maar je hebt weer wat scoringspunten verdient. Zoom uit en draai links. Klik op de grote witte Koelkasten. Je komt recht voor de 2 koelkasten te staan. Op de linkerdeur lees je dat er geen eieren en ook geen melk meer voorradig is. Klik op de Linker Koelkastdeur. Deze gaat open. In de linkerkoelkast staat het Indiaanse Masker en ook een Eierdoppen tray. Klik op het masker of op de eierdopjes en je bent ingezoomd op de Eierpuzzel:

Goed...je ziet de Eierdopjestray en deze bestaat uit 49 gaten. De gekleurde gaten zijn dus de eierdopjes en in al die gekleurde gaten zie je een getal in de vorm van witte stippen. Die witte stippen vergeten we maar, want dat is veel te ingewikkeld uitleggen. Linksboven zie je nog net de onderkant van het Masker. Klik op het Masker....de Mond gaat open en er rolt een EI uit en dit EI komt terecht in het linksboven eierdopje. Het is de bedoeling dat je het ei naar het rechtsonder gat breng. Dat moet in een aantal zetten gebeuren. Om het ei te verplaatsen klik je gewoon op het gat waar je het ei naar toe wilt laten gaan. Zie het Eierdopjestray als een coördinaten stelsel met Rijen en Kolommen. Noem de Kolommen, van links naar rechts, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en noem de rijen, van boven naar beneden, A, B, C, D, E, F, G. Het Ei zit dan nu in A1 en moet naar G7

Je verplaatst het ei dus door op het gat te klikken waar je het ei naar toe wilt laten gaan. Het Ei gaat vanzelf naar dat goed. Klik achtereenvolgens op de gaten: D1, D2, D7, B7, B1, B3, B6, E6, G6, G3, D3, A3, A5, E5, E2, E7, G7 en..........Je zoomt vanzelf uit en in op het Masker. Het Masker is nu open gegaan en in het Masker staat je 3e Baho Stok. SAVE GAME WEER voordat je de stok pakt. Kijk goed naar de Stierenkop Glyph op het voorhoofd van het masker. Dit is de Glyph die je zo meteen moet zoeken in de Voorste Rode Grot van de Devil's Mouth Canyon. 

Goed...Als je hebt gesaved en als je die Glyph goed in je hebt opgenomen, Pak dan de Baho Stok uit het masker. Open de plattegrond en reis terug naar de ingang van de Devil's Mouth Canyon. Je beland weer voor de ingang van der Canyon. Ga 2 keer vooruit en je bent weer in de Voorste Rode Grot. Zoek hier naar de Stierenkop Glyph. Je vindt hem als je linksom draait en omhoog kijkt.

Klik met de Baho Stok op de Glyph en los dan weer de TANGRAM PUZZEL op, of laat dit doen door het spel. Zo moet het zijn:

Je zoomt vanzelf weer uit. Volg de route door de Canyon naar de Blauwe Trap en dan verder naar de Houten Deur. Klik bij de Houten Deur weer op het paneel en dan op de Schedel en ga door de deur en naar het Altaar. Plaats je Baho Stok in Gat 6 van het altaar. Je verloren gegane Levenssappen krijg je weer terug, maar als je teveel sap hebt verloren komt je metertje dus niet helemaal vol. SAVE GAME hier weer. Open je plattegrond en reis terug naar  Phil's Market. Je hebt nog een kortstondige ontmoeting met Norah en beland dan weer op de geasfalteerde weg voor Phil's Market.

Ga Phil's Market weer binnen en ga weer naar het groene deel van de muur achter de boomstam balie. Waarschijnlijk gaat de telefoon weer rinkelen, dus draai je dan om naar de telefoon op de balie en pak de hoorn van de haak. Je hoort "Darkcloud" weer die je vertelt dat de inwoners van Cyclone precies krijgen wat ze verdienen, dus je hoeft geen medelijden met ze te hebben. Draai rechts naar de Glazen Bak die rechts naast de kassa op de balie staat. Als het goed is, is nu die slang uit de glazen bak verdwenen. Is dat niet zo, klik dan op de glazen bak om de slang te laten sissen en ga dan even terug naar buiten en gelijk weer naar binnen. De slang zal dan verdwenen zijn. Op de bodem van de glazen bak staat een klein rond geel bakje. Zoom in op de Glazen Bak en klik dan op de bovenkant van de bak. De bak gaat open en in het gele bakje lees je een SOM. Schrijf de SOM over zoals je hem ziet, dus: 12X89#417. Zoom uit en klik nu op de Kassa. Je zoomt in op de toetsen van de kassa. 

Wel....je moet nu de SOM invoeren op de kassa, dus klik op de volgende toetsen: 1, 2, X/-, 8, 9, #, 4, 1, 7 en.....de kassala gaat open. Rechts in de la zit een dicht vak. Klik daarop. Het vak gaat open. In het vak ligt een grijs houten blokje in de vorm van een  "S", grijp het uit het vak en zoom uit. Op naar de volgende Baho Stok en deze vinden we in de Kerk. Verlaat dus Phil's Market. Buiten sta je dan recht voor het Cyclone Library Museum. Draai naar links. Het grote donkere gebouw dat je links van het museum ziet staan is de Community Church, of te wel de kerk van Cyclone. Ga 1 keer vooruit over de geasfalteerde weg en draai dan rechtsom. Je staat recht voor de kerk.

Hoofdstuk 4: De Kerk en de 4e Baho Stok:

Er was, of is, blijkbaar een Bingo avond in de kerk. Klik op de dubbele bruine deuren om ze te openen en ga dan vooruit de kerk binnen. Je bent in de kerkzaal. Loop 3 keer vooruit en je bent in het kantoor, achter de kerkzaal. Waarschijnlijk hoor je de telefoon al rinkelen. Draai linksom naar het bureau. Klik op de telefoon en op de hoorn en luister naar de mededelingen. Eén ervan is weer van "Darkcloud". Zoom uit de telefoon en klik op het antwoordapparaat dat naast de telefoon ook op het bureau staat. Beluister de 3 voicemail berichten via de linker en de rechter witte knop. Zoom dan uit.

Voor het bureau staat een paar schoenen. Zoom er op in. In de linker schoen zit een geel papiertje waarop het getal 12 staat. Zoom uit. In het bureau zitten 3 lades. Open elk van de 3 bureaulades. In de rechterlade ligt dynamiet maar je kunt het niet pakken. In de bovenste linkerlade ligt een blauwe agenda. Klik op de agenda en lees wat er in geschreven staat. In de onderste linkerlade ligt weer een Houten Blokje, deze keer heeft het de vorm van een kruis. Grijp dit houten blokje uit de lade. Je hebt nu dus 3 van deze houten blokjes. Zoom uit het bureau. Aan de muur, achter het bureau hangt een poster en in de hoek staat de TV. 

Links van het bureau staat een kamerscherm en als je je omdraait zie je de andere kant van het kantoor alwaar je een filmprojector ziet staan. Dat is niet interessant. Draai je weer om en ga vooruit naar de poster en de Tv. Klik op de Poster om deze te bekijken en om weer wat extra punten te verdienen. Zoom uit. Uiteraard kun je in de TV weer al die filmpjes gaan bekijken, maar vindt jij dat nu ook niet vervelend worden? Draai dus naar links. Achter het kamerscherm staat de Bingomachine. Het is glazen apparaat en er staat weer een Masker boven. Rechts naast het masker zit de Glyph op de muur gekalkt.

Klik op de Bingomachine. Je zoomt er op in. Teken de Glyph na die op de muur gekalkt is.

Klik dan op het roze masker en je zoomt nu in op de bingoballetjes in de buizen.

Er zijn dus 8 ballen en ze hebben allen een cijfer. De ballen liggen echter niet in de goede volgorde. Dat moet jij nu gaan doen. Klik steeds op de ballen en wel als volgt: 6, 3, 8, 6, 3, 7, 5, 3, 7, 5, 3, 2, 1, 4, 6, 7 en.....BINGO.....de glazen buis waarop het masker rust gaat open en hierin zit dus de Baho Stok. SAVE GAME weer voordat je de Baho Stok uit de buis pakt. Pak de Baho Stok en reis via de plattegrond weer naar de ingang van de Devil's Mouth Canyon. Ga door de kloof naar de Middelste Rode Grot en zoek de Glyph op die je boven de bingomachine zag.

Klik weer met je Baho Stok op de juiste Glyph en los weer de TANGRAM PUZZEL op of laat dit doen door het spel.

Volg de route verder weer door de kloof naar de blauwe trap en de houten deur, open de deur via de schedel en ga naar het altaar en plaats de Kerk Baho Stok in Gat 11. SAVE GAME. Je wilt nu naar de kapper. Dus naar de "Barber Shop". Open de plattegrond en klik op de "Bakery". Je beland weer voor de bakkerij op de geasfalteerde weg. Draai rechts en ga 1 keer vooruit. Je staat dan weer op het kruispunt bij de Cemetory. Draai links en ga 1 keer vooruit. Stop en draai links. Je staat nu voor de weg tussen de Barber Shop en het Cyclone Café. Ga 1 keer vooruit en draai links. Nu sta je voor de "Chinese Poort" van de Barber Shop.

Hoofdstuk 5: De Kapperszaak en de 5e Baho Stok:

Ga vooruit door de "Chinese Poort" en je staat dan voor de dubbele ingangsdeuren van de Barber Shop. De deuren zitten op slot. Links staat een klein rood pilaartje. Bovenop het pilaartje zit de Deurpuzzel. Aan de muur hangt een "Missing" poster die je eerst nog even bekijkt voor wat extra punten.  Rechts draait de gekleurde Kapperspaal rond. Dat is die paal met de gekleurde strepen zoals je die bij elke kapperszaak tegenkomt.

Klik op de Kapperspaal. Je zoomt er op in. Klik dan op onderaan de Kapperspaal. Onderaan de kapperspaal gaat er nu iets draaien en er gaat een klepje open. Hierin ligt een papier. Klik op het papier. Het komt groot in je scherm te staan. Er staat een soort code op getekend. Teken het na.

Je kunt dit briefje niet meenemen. Zoom uit. Zoom dan nu in op de Deurpuzzel die bovenop het pilaartje zit. Wel....het is dezelfde puzzel als bij de deur van de bakkerij, alleen nu geen cirkeltje maar een Chinees Karakter. De oplossing is echter precies gelijk aan de oplossing die je bij de bakkerij hebt gebruikt. Dus zorg, door een aantaal keren uit en weer in te zoomen op de puzzel, dat de 4 streepjes in de hoeken van het vierkant komen te staan:

Klik dan weer op de hendels: 3, 4, 2, 1, 4, 3, 2 1 en de deuren gaan open. Ga naar binnen. Binnen in de kapperszaak draai je links. Je kijkt naar de "toonbank" waar de bruine kapperstoel voor staat. Op de toonbank staat, rechts, de TV waar je weer de "Trip Cyclone" filmpjes in kunt gaan bekijken als je dat nog wilt. Rechts naast de Tv ligt een briefje dat je ook kunt bekijken. Links van de bruine kapperstoel staat de Gele Kapperstoel in de hoek. Naast de Gele Kapperstoel staat een smal tafeltje waarop het antwoordapparaat en de telefoon staat. Je kunt weer een aantal berichten afluisteren via het antwoordapparaat. Heb je dit allemaal gedaan ga dan naar de Gele Kapperstoel, links in de hoek, en klik op de stoel.

De Gele Kapperstoel draait om. In de stoel zit het Masker. Je hoort "Darkcloud". Hij vraagt je of je bang bent voor "Gogyeng" de Spin. Op het kussen van de stoel zie je de Spin Glyph waar je straks moet naar zoeken in de Middelste Grot van Devil's Mouth Canyon. Links naast het masker "hangt" de Baho Stok maar die kun je nu nog niet grijpen.

Om de Baho stok te kunnen grijpen moet je eerst de Spin puzzel gaan oplossen. Dus zoom uit de Gele stoel en draai je rechtsom naar de Bruine Stoel. De Bruine Stoel staat voor de gele wasbak. Zoom in op de wasbak. De wasbak heeft een grote kraan en twee hendeltjes naast de kraan. Dat zullen wel de Warmwater en de Koudwater hendels zijn. Je kunt op beide hendels klikken. Klik je op de linkerhendel dan komen er spinnetjes uit de kraan gekropen. Klik je op het rechterhendeltje dan gebeurt er niet. Klik IN de Wasbak en je bent in de:

Goyeng Spider Puzzel:

  • In de wasbak zie je nu een groot diagram welke bestaat uit een bende blokjes. 

  • Op de 4 hoeken van het diagram staat een Gekleurde Ronde Knop. 

  • Rechtsonder is dat de Blauwe Knop, Rechtsboven de Rode Knop, Linksboven de Gele Knop en Linksonder de Groene Knop. 

  • In sommigen van de blokjes zie je nu 2 Blauwe Lijntjes. Die blokjes zijn de Blauwe Bruggen. 

  • In de "Gaten" die je nu tussen de blokjes ziet kunnen Rode, Gele en Blauwe Bruggen verschijnen. 

  • De Spin staat nu op het startpunt, linksonder tussen de Groene en de Blauwe Knop in. 

  • Het is de bedoeling dat je de Spin naar de Witte Cocon brengt die je aan de overkant ziet. 

  • Zowel bij de Spin als bij de Cocon is nu een Blauwe Brug. 

  • De Spin moet dus naar de Witte Cocon toe en dat moet gebeuren via een bepaalde route. 

  • De route is de volgende: Groene Knop, Rode Knop, Blauwe Knop, Rode Knop, Gele Knop, Witte Cocon. 

  • Maar dat gaat niet zomaar. 

  • Je moet een bepaalde route volgen om van knop naar knop te gaan. 

  • Ga niet Blokje voor blokje vooruit, maar klik steeds op het blokje waar de spin naar toe moet. 

  • Als ik zeg dat de Spin 4 blokjes Vooruit, Links, Rechts of Omlaag moet dan klik je op het 4e blokje vanaf de spin. 

  • Blijf NOOIT stilstaan op een Brugblokje.

Goed.....laten we maar beginnen. Allereerst moet de Spin naar de Groene Knop.

Fase 1: Naar de Groene Knop gaan:

  • Ga 2 blokjes omhoog. 

  • Ga 2 blokjes naar links. 

  • Ga 2 blokjes omhoog. 

  • Ga 4 blokjes naar links. 

  • Klik nu op de Groene Knop en de Spin komt op de Groene Knop terecht:

Fase 2: Vanaf de Groene Knop naar de Rode Knop gaan:

  • Ga 8 blokjes naar rechts. 

  • Ga 2 blokjes omhoog. 

  • Ga 2 blokjes naar links.

  • Ga 3 blokjes omhoog. 

  • Ga 3 blokjes naar rechts. Spin staat nu tussen 2 Blauwe Bruggen. 

  • Ga 2 blokjes omhoog. Rode brug verschijnt. 

  • Ga 2 blokjes verder omhoog, dus over de rode brug. 

  • Ga 2 blokjes naar rechts. 

  • Ga 1 blokje omlaag. 

  • Ga 2 blokjes naar rechts. 

  • Ga 5 blokjes omhoog en klik op de Rode Knop. Spin komt terecht op de Rode Knop.

Fase 3: Vanaf de Rode Knop naar de Blauwe Knop gaan:

  • Ga 9 blokjes omlaag. 

  • Ga 2 blokjes naar links. 

  • Ga 4 blokjes omhoog. 

  • Ga 2 blokjes naar links. 

  • Ga 8 blokjes omlaag. 

  • Ga 5 blokjes naar links. 

  • Ga 3 blokjes omhoog. Ga 4 blokjes naar rechts. 

  • Spin staat weer tussen 2 blauwe bruggen. 

  • Ga 3 blokjes omlaag. 

  • Ga 4 blokjes naar rechts. 

  • Ga 2 blokjes omlaag en klik op de Blauwe Knop. 

  • Spin komt terecht op de Blauwe Knop:

Fase 4: Vanaf de Blauwe Knop naar de Gele Knop:

Kijk op het plaatje hierboven. Klik, als je de Spin op de Blauwe Knop hebt staan nu steeds maar op de Rode Knop. De spin gaat dan in een paar stappen recht omhoog en komt weer op de Rode Knop terecht. Klik dan maar steeds op de Gele Knop en de Spin rent daar naar toe.

Fase 5: Vanaf de Gele Knop naar de Witte Cocon:

  • Ga 2 blokjes omlaag. 

  • Ga 3 blokjes naar rechts. 

  • Ga 2 blokjes omhoog en klik nu maar op de Witte Cocon tot Spin bij de Witte Cocon is beland:

Je gaat vanzelf nu uit deze puzzel en staat dan weer voor het Masker in de Gele Stoel. Nu kun je de Baho Stok pakken. SAVE JE GAME EERST WEER. Grijp de Baho Stok en reis via de plattegrond weer naar de ingang van Devil's Mouth Canyon. Ga door de kloof naar de Middelste Rode Grot en zoek de SpinGlyph op de rode rotsen:

Klik op de SpinGlyph en los de TANGRAM PUZZEL weer op of laat dit doen door het spel:

Wel.....volg dan de route naar het Altaar en plaats deze Baho Stok in Gat 8 van het Altaar. 5 stokken geplaatst nu en we leven nog. SAVE GAME WEER. Open de plattegrond en klik op Phil's Market. Je beland weer op de geasfalteerde weg op het kruispunt van Phil's Market, de Kerk en het Museum. Je wilt nu naar Burt's Trailer, dus laten we beginnen aan:

Hoofdstuk 6: Enige "zijsprongen" en de 6e Baho Stok:

Burt's Trailer

Je staat weer op het kruispunt voor Phil's Market. We willen nu wel eens in Burt's Trailer gaan neuzen, dus kijk even op de plattegrond om te zien waar die Trailer staat. 

Volg dan de geasfalteerde weg 2 keer vooruit en draai dan links. In de verte zie je dan Burt's Trailer staan:

Ga weer 2 keer vooruit en draai dan weer links. Je staat nu recht voor de Trailer:

Ga vooruit naar de deur van de Trailer. In de deur zit een "oog". Onder de deur zitten twee treden. Kijk naar rechts van de treden. De onderkant van de trede is afgeschot met een schot. Je ziet nog net dat er achter het schot een kistje onder de trailer staat. Zoom daar op in. Pak dan de Koevoet uit je inventory en klik ermee op het schot. Het schot buigt nu weg en nu kun je op dat kistje klikken dat onder de Trailer staat. Doe dat dus.

Het kistje gaat open. Er ligt een sleutel in. Op het label lees je dat dit de 32B sleutel is. Grijp de sleutel. Zoom uit. Je staat dan vanzelf weer voor de deur. Klik op het "Oog" in de deur. De deur gaat open. Ga dus naar binnen. De Trailer bestaat uit 3 delen. Het linker deel is de "zithoek". Hier staat links een grote gele kast. Ik raad je niet aan deze kast te openen. Er zit een zwerm bijen in en als je de kast wel opent dan komen ze eruit en steken je en dat kost je dan wat van je Levensenergie. Boven de zitbank, die rechts staat, hangt een foto op het dartbord. Bekijk de foto. Er wordt een rode dartpijl naar toe gesmeten. Het middendeel van de Trailer is het keukentje. Ga er naar toe. Open de beide bovenste keukenkastje. In de linker vindt je een Geldkistje op de bovenste plank. Klik op het geldkistje. Het gaat open. Er zitten witte kaarten in maar achter de kaarten staat een Stenen Tablet. Grijp dit Stenen Tablet uit het kistje. Bekijk het met je "Oog"

Op de bovenste plank van het rechter bovenkastje ligt een Steen Fragment, tussen de witte schalen. Grijp dit Steen Fragment. Links naast het fornuis is een kleine gele uitklapplank. Hierop staat een grote papieren zak. Voor de zak staan 2 potjes. Zoom er op in. Je ziet dat er een briefje onder de potjes ligt. Lees dit briefje. Zoom uit en ga dan naar het rechter deel van de trailer, dus voorbij het keukentje. Blijkbaar is die Burt een kustschilder en is dit deel zijn atelier. Hier staat een portretschilderij van een vrouw op een schildersezel. Klik 2 keer op dat schilderij. Het draait om. Op de achterzijde van het schilderij zit een Boekje Lucifers geplakt. Grijp de Lucifers. Klik dan op de achterkant van het schilderij. Norah verschijnt even. Je kunt hier ook nog op een foto klikken. Ga terug naar de deur van de Trailer en kijk dan omlaag naar de mat die voor de deur ligt. Er ligt post op de mat. Zoom er op in en klik op de brief, de enveloppe en de cheque. In de enveloppe zit een bende bankbiljetten die je niet mag houden. Goed...zoom uit en open de plattegrond en klik weer op Phil's Market. Je beland weer op het kruispunt voor Phil's Market. Draai links om zodat je dan recht voor het Cyclone Library Museum staat.

Cyclone Library Museum

Ga vooruit de trap op. De voordeur van de bieb gaat vanzelf open. Ga vooruit naar binnen en dan nog een keer vooruit de trap op. Je bent dan op de "bovenste etage". Recht voor je zie je in de achtermuur, in de grote boekenkast, een deur. Rechts is een "balkon" dat je via een trapje kunt bereiken. Links staat een tafel en rechts van de tafel een archiefkast. Draai rechts en ga via het trapje het "Balkon" op. Bekijk hier alles en klik op alles waar je maar op kunt klikken. Links staat een tafel waarin een maquette zit van Cyclone. Aan de muur hangen 3 glazen kasjes waarin een hand, een voet en scalp zit. Het bord naast deze 3 kasjes vertelt je dat dit "onderdelen" zijn van een indiaan. Rechts staat ook een tafel waarop een paar kranten liggen. Ook op de vloer, voor de tafel, ligt een krant. Klik op de kranten en lees de artikelen. Ook op de muur kun je nog een krantje lezen. Heb je dit allemaal gedaan, ga dan terug het trapje af. Klik dan ook even op de archiefkast die rechts naast de tafel staat. Je kunt de 15 lades in de kast echter niet openen. Zoom uit en draai rechts en ga nu 1 keer vooruit. Links is de trap die omlaag naar de beneden etage gaat. Draai echter naar rechts. Mik met je pijl nu naar de hoek, rechts achter. Dus naar de hoek achter het "balkon". Ga die hoek in. Het is een donkere hoek maar je ziet een dunne lichtbundel uit de linker boekenkast komen. Klik op die lichtstraal:

Je zoomt in op een kijkgaatje dat in de boekenkast zit geboord. Kijk door het gaatje. Je kijkt de Geheime Kamer in. Deze kamer is achter de deur die in de boekenkast zit.

Zoom uit, draai links en ga 1 keer vooruit terug. Je staat dan bij de trap die omlaag gaat naar de beneden etage. 

Ga vooruit deze trap af en ga dan vooruit om tussen de twee boekenkasten te gaan staan. In de rechterkast zit, bovenin, een lichter boek. Klik daarop en.....

De hele boekenkast dondert om en Norah verschijnt. Ze vraagt of je je niet hebt bezeert en ze smijt een boek op de grond. Norah verdwijnt weer en je staat dan voor het trapje. Het boek van Norah ligt voor het trapje op de vloer. Klik op het boek. Het komt in je scherm. Het is het "Ianyi Stone" boek. Open het boek en lees de 9 pagina's door. Zoom uit. Het boek blijft hier op de vloer liggen. Ga het trapje terug op en draai dan links en ga nu naar die deur in de boekenkast. Je zoomt in op het Slot van de Deur. Het slot bestaat uit 2 delen. In het bovenste deel zie je 4 gaten in de vorm van een "U", een "S", een "V" en een "Kruis". Het onderste deel is een cirkel met 8 pinnen.Je hebt tor nu toe 3 Grijze Houten Blokjes gevonden en deze staan in je inventory. Je kunt ze bekijken via je "Oog".

De 3 Houten Blokjes hebben dus de vorm van een "V", een "S" en een "Kruisje". Je mist nog de "U". Maar omdat je inventory nu vol is, er kan niets meer bij, is het nu een goed idee om deze 3 Blokjes nu alvast maar in hun respectievelijke gaten in dit Slot te plaatsen. Dus plaats het "S" blokje in het "S" gat, het "V" blokje in het "V" gat en het "Kruis" blokje in het "Kruis" gat. Er gebeurt verder niets omdat je het "U" blokje nog niet hebt. Maar je hebt nu weer wat ruimte in je inventory. Zoom uit. Open de plattegrond en  kijk waar het "Cyclone Café" gelegen is. Het Café ligt dus recht tegenover de kapperzaak. klik op de "Barber Shop". Je beland voor de kapper. Draai je om naar de grijze ingangsdeur van het Café. Ga vooruit naar de deur. De deur gaat vanzelf open. Ga vooruit het Café binnen.

Cyclone Café:

Als je binnenkomt dan sta je voor het linkerdeel van de lange bar. Op de bar liggen gele papieren, bij het 2e barkrukje. Zoom er op in. Het is een stapeltje Menu's. Klik op de onderste menukaarten. 1 van de menukaarten komt groot in je scherm te staan. Klik op de kaart. De kaart klapt open. Er zit een Floppy in. Grijp de Floppy en zoom uit. Er staat ook een Rode Roos in een klein vaasje op de bar. Zoom er op in en grijp de Roos. Zoom weer uit. Draai linksom naar de muur. Aan de muur hangen een aantal foto's in fotolijsten. 1 van de foto's is een foto van 2 vrouwen. Zoek deze foto en zoom er op in en klik er dan op:

De fotolijst draait om en je kijkt naar de achterkant. Rechtsonder zit het hoekje los. Klik daar. Er komt een gelig papiertje tevoorschijn en hierop zie je een tekening en de naam Olivia. De tekening is de oplossing voor de puzzel die je later moet oplossen op het Altaar van de begraafplaats. Dus ik zou het maar even natekenen.

Zoom uit en draai je helemaal om. Ga nu vooruit door het Café. Je komt achterin te staan voor de grote cactus plant. Rechts naast de cactus staat een klein rond tafeltje waarop een pot staat. Boven de pot hangt een plakkaat op de muur. Je kunt er op inzoomen en lezen wat er op het plakkaat staat geschreven. Links van de cactus staat de TV waar je weer de "Trip Cyclone" filmpjes op kunt bekijken als je daar zin in hebt. Wel weer je kauwgom gebruiken. Ga door de deuropening en je bent dan in de Keuken. Links staat de Oven. Op de Oven zit de POP van "Darkcloud". Zoom er op in.

Deze keer is er geen Baho Stok te bekennen.Er is wel een groen papier waarop je de Glyph ziet die je straks moet zoeken in de Middelste Rode Grot van Devil's Mouth Canyon. Teken het dus even na. Op de "knie" van de Pop ligt een blanco papiertje. Grijp dit papiertje. Lukt dit nu niet omdat je Inventory nu vol is dan moet je straks hier terug komen als je wat items uit je inventory kwijt bent. Zoom uit, draai rechts en ga door de opening het kantoortje in. In het kantoortje staat een tafel waarop je het antwoordapparaat, de telefoon en het grote "Pearl" boek vindt. In de tafel zitten 2 lades. Beluister de berichten op het antwoordapparaat, via de rechter toets. Open dan het dikke "Pearl" boek en blader er door. Je vindt er een opgevouwen briefje in waar je ook op klikt om het te lezen. Open beide lades en klik op de brieven en de foto's die er in liggen. Heb je dit allemaal gedaan, ga dan terug, via de keuken, naar het café en via de voordeur terug naar buiten.

Weer buiten draai je links. Je ziet nu het ingangshek van de begraafplaats, de Cemetery. Ga vooruit, klik op het hek. Het hek gaat open. Ga 1 keer vooruit door het hek. Je bent nu dus op de begraafplaats. Draai links en volg het pad 1 keer vooruit. Draai dan weer links. Achter het kapotte hekje staat een Engel Standbeeld. Ga er naar toe. In de sokkel van dit beeld steekt een buisje. Zoom daar op in. Pak dan de Rode Roos uit je inventory en klik de roos in het buisje.

Zoom 2 keer uit. Goed....dwaal even rond over de begraafplaats. Op 2 punten kun je hier een ontmoeting met Norah hebben en, helemaal rechtsachter kun je via de ladder omhoog naar het altaar alweer je later de Puzzel op moet gaan lossen. Je kunt ook op enige van de grafzerken klikken. Heb je hier genoeg van, ga dan terug naar het Café en ga er weer naar binnen. Loop door het Café weer tot voor de cactus en draai je dan rechtsom naar de rij tafeltjes die langs het raam staan. Op 1 van de tafeltjes staat een dikke Kaars. Het is het 2e tafeltje vanaf de ingang, of het 3e tafeltje vanaf de cactus. Het is maar hoe je het bekijkt. Zoom in op de Kaars. Pak dan het Boekje Lucifers uit je inventory en klik ermee op de lont van de kaars. Je steekt de kaars aan. Pak nu dat blanco papiertje, dat je in de kreuken van de "knie" van de Pop hebt gepakt ( heb je dit papiertje nu niet, ga het dan even pakken) en klik ermee op de vlam van de Kaars. Er verschijnt een Telefoonnummer op het papier. Noteer het nummer:

Zoom uit en ga terug naar de keuken en dan weer het kantoortje in. Zoom in op de tafel en dan op de Telefoon. Grijp de hoorn van de haak en toets het telefoonnummer in dat je zojuist zag op het papiertje. Je hoort "Darkcloud" die je verteld dat je de Baho Stok kunt vinden onder de "Griffith". Zoom uit.Hmmm.....Griffith.......Hela....hangt er boven de TV kast in je motel kamer niet een poster van één of ander eng dier? Zou dat een "Griffith" kunnen zijn?. Reis dus via je plattegrond terug naar het Cyclone Motel en ga je kamer, Kamer 5" weer in. Loop door naar de TV kast en ga er recht voor staan. Er zitten 2 Lades in de kast. Klik op de voorzijde van de kast om er op in te zoomen. Open dan de Onderste Lade en.....hierin ligt je 6e Baho Stok die hoort bij de Pop die zit op de oven in de keuken van het Cyclone Café. 

SAVE GAME WEER voordat je de Baho Stok uit de lade pakt. Heb je die Glyph, die je op het groene papiertje hebt gezien, nagetekend? Ja.....Grijp dan nu de Baho Stok uit de la. Reis via de plattegrond nu weer naar de ingang van de Devil's Mouth Canyon en ga door de kloof naar de Middelste Rode "Grot" en zoek hier de juiste Glyph op:

Klik op de Glyph en los de TANGRAM PUZZEL weer op of. als je genoeg scoringspunten bezit, laat dit doen door het spel via "Solve Current Puzzle". In ieder geval is hier de juiste oplossing:

Volg de route naar de Blauwe Trap, de houten deur, klik op het paneel en dan op de schedel en ga naar het Altaar. Plaats de Baho Stuk in Gat 10 van het altaar en SAVE GAME hier weer. Open de plattegrond en kijk waar Pearl's House is. Dat is dus achter het Cyclone Café. Klik dus op Cyclone Café en je komt terecht voor de ingang van het café. Draai iets naar links. Achter het café staat het grote pakhuis, of te wel het "Warehouse". Er staat een aanhanger van een vrachtwagen voor. Draai iets verder door naar links en je ziet Pearl's House staan. Het is het huis links van het Warehouse met de trap. Ga vooruit naar Pearl's House.

Hoofdstuk 7: Pearl's House en de 7e Baho Stok

Ga vooruit de trap van Pearl's House op en klik op de voordeur. Klik op de deurkruk. De deur zit op slot. Pak het 32B sleuteltje, dat je in het café hebt gevonden naast de keukendeur, uit je inventory en klik ermee op de deurkruk. De deur gaat nu open. Stap naar binnen en draai linksom.. Je kijkt het "gangetje" in en ziet een deur. Rechts is de keuken en links is Pearl's slaapkamer. Ga naar de keuken. In de keuken staat, links, de witte oven onder de kookplaat. Klik op de deur van de oven en dan op de stang van de deur. De oven gaat open. In de oven ligt een boek. Klik op het boek. Het is het "Trip Cyclone in Cyclone" boek en dit is het dagboek van Wendy Rerreras. Open het boek en lees het door. Het zijn heel veel bladzijden die je moet doorlezen, maar ze verschaffen je heel veel info over Darkcloud en over de geheimzinnige gebeurtenissen die plaats vinden in Cyclone vanaf het moment dat de band hier is neergestreken. Ook zie je in dit boek de oplossing van het code briefje dat je in de Kapperpaal hebt gevonden. Je ziet dat elk figuurtje een letter voorstelt van het alfabet.

Als je het boek hebt doorgebladerd dan is het weer gesloten. Zoom 2 keer uit en draai je om en ga vooruit. Recht tegenover de keuken is de slaapkamer waar je in de onderste lade van het kastje een brief en een foto kunt vinden om op te klikken voor wat extra scoringspunten. Ook kun je daar op de vogel klikken. Ga terug de gang in en draai je lonksom naar de deur bij de keuken. Open de deur en ga vooruit de trap af. Je staat dan voor de blinde muur. Draai je om, kijk iets omlaag en ga weer verder de trap af en je bent in de kelder.

In de kelder kun je niet verder vooruit. Er liggen 2 slaapzakken op de grond en er staat een gitaar tegen de bank aan. Voor je voeten staan 2 koffers. De bovenste koffer is blauw. Zoom in op de koffers en klik dan op de bovenste, dus de blauwe, koffer. De koffer gaat open. Bovenop de kleren ligt een kleine Cassetterecorder. Grijp de cassetterecorder uit de koffer. Bekijk het ding met je Oog. Er zit geen tape in en ook geen batterijen. Zoom uit. Draai je rechtsom naar de hoek. Naast de pijpen hangt het Masker aan de muur. Zoom er op in.

Neem weer goed notie van de witte Glyph die op het masker staat. Klik op het masker. Er komt een Vleermuis uitgevlogen en dan ben je ingezoomd op de puzzel van dit masker. Het is de:

Vleermuispuzzel:

Je ziet een lijntjes diagram. Tussen de lijntjes zitten ogen. Linksonder zit de Vleermuis en rechtsboven zit de prooi waar de vleermuis naar toe moet worden gebracht. De vleermuis moet dus via alle ogen naar de prooi. Dat moet via een bepaalde route gebeuren. Je klikt steeds op het Oog waar je de vleermuis naar toe wilt laten gaan. De vleermuis loopt dan naar het oog waar jij op hebt geklikt. Het oog waar de vleermuis nu op staat, dus linksonder, is het startpunt. Nummer de ogen, van linksonder naar rechtsonder, als A, B, C, D, E en nummer de ogen, van linksonder naar rechtsboven, als 1, 2, 3, 4, 5. Je hebt dus een coördinaten stelsel gemaakt waarbij de ogen de coördinaten punten zijn.

Klik nu in deze volgorde op de "Ogen": B1, C1, D1, C2, C3, B2, B3, A2, A3, A4, A5, B4, B5, C5, C4, D3, D2, E1, E2, E3, D4, E4, D5, E5.....Klaar. 

Je zoomt vanzelf ui, er vliegt weer een vleermuis uit het masker en het onderste deel van het masker is nu open en hierin steekt je 7e Baho Stok. SAVE GAME WEER en grijp dan de Baho Stok. Reis via de plattegrond weer naar Devil's Mouth Canyon en ga naar de Achterste Rode Grot. Zoek de juiste Glyph op

Klik op de Glyph en maak de TANGRAM PUZZEL of laat deze weer oplossen door het spel zelf via "Solve Current Puzzle"

Volg de route via de blauwe trap, het paneel en de schedel naar het Altaar en plaats de Baho Stok in Gat 3 van het Altaar. SAVE GAME weer.

Open de plattegrond en reis nu terug naar het Cyclone Hotel.

Hoofdstuk 8: Warehouse en de 8e Baho Stick:

Cyclone Motel:

Ga het Motel Office weer binnen en draai rechtsom naar de snoepautomaat in de hoek. Klik op de snoepautomaat. Als nu de telefoon gaat rinkelen dan laat je die maar rinkelen. Je hoort vanzelf Darkcloud wel. In de automaat zit niet alleen snoep maar ook batterijen. Ze zitten in vak C2 en ze kosten $2.75. In je inventory heb je nog het restant van je oorspronkelijke $40,- en ook nog de munt die je hebt gevonden bij de colamachine in Phil's Market. Klik met je eigen munten nu op je Oog om ze in het oogscherm te krijgen. Pak dan die colamunt uit je inventory en klik deze munt nu op je andere munten om de colamunt aan het stapeltje toe te voegen. Klik op het oog om uit te zoomen. Pak het hele stapeltje munten nu uit je inventory en klik ermee op de muntgleuf van de snoepmachine en klik dan op de toetsen C en 2 en.....de batterijen vallen uit het C2 vakje. Grijp de batterijen. Zoom uit. Klik met de blauwe cassetterecorder op je Oog en klik dan met de batterijen op de cassetterecorder om de batterijen in de recorder te doen. Zoom uit. Open de plattegrond en ga naar de Begraafplaats.

Begraafplaats:

Je staat weer voor het toegangshek. Ga vooruit en het hek gaat weer open. Ga 2 keer vooruit. Draai dan rechtsom en ga vooruit naar de ladder. Klik de ladder op en je staat voor het Altaar van de begraafplaats. Klik op de grote ronde tegel en lees de inscriptie. Zoom uit.  Klik dan op de tegeltjes van het altaar. Je komt in de

Mozaïek Puzzel:

Op de tegeltjes staan stukjes van de tekening die je moet maken.Dit is de tekening die je hebt gezien op het papier dat je uit de achterkant van de foto in het Café hebt gehaald. Helaas kon je dat papier niet meenemen.Je moet de tegels dus van plaats laten verwisselen om ze, stuk voor stuk, op de juiste plek te krijgen.

Je klik op een tegel en deze komt omhoog. Klik dan op een andere tegel en de 2 tegels wisselen van plek.Als je op een tegel klikt om deze omhoog te laten komen dan kun je deze tegel laten draaien door er weer op te klikken.Als je deze puzzel moeilijk vindt om te doen, of het duurt je te lang, maak dan maar gebruik van de "Solve Current Puzzle" optie.Dat heb ik ook lekker gedaan want ik had geen trek in deze puzzel. Maar zo moet ie zijn:

Je zoomt vanzelf uit en hebt geen beloning gekregen. Draai je om. Weet je nog de Engel, die hier op de begraafplaats staat. Het beeld waar je de Rode Roos in gestoken hebt? Ga weer naar dat beeld en klik 2 keer op de rode roos. Je bent dan ingezoomd op de Voeten van de Engel. In één van de Trip Cyclone filmpjes heb je deze Engel ook gezien en heb je gehoord dat je van links naar rechts tot 10 moet tellen. Wel er zitten dus 10 tenen aan de voeten. Klik, van links naar rechts, op de 10 tenen en.....de Sokkel van de Engel gaat open.

Klik in dit geheime vak. Er komt een Cd-doosje tevoorschijn. In het rechter deel van het doosje steekt een Stang. Grijp de Stang uit het doosje. In het deksel van het doosje zit een papier. Klik daarop. Het komt in je scherm te staan. Op het papier staan 5 kolommen en elke kolom heeft 4 vakjes. In één van de vakjes van 4 kolommen staat een Symbool. Nummer de Kolommen, van links naar rechts, als 1, 2, 3, 4, 5.

In Kolom 1 staat in het 2e vakje een Pootafdruk. In Kolom 2 staat in vakje 1 een Ster. In Kolom 4 staat in vakje 2 een Ruit. In Kolom 5 staat in vakje 4 een Zon. Onthoud dit allemaal of teken het na. Je kunt dit papier niet meenemen maar dit is wel de oplossing voor de deurpuzzel van het Warehouse waar we nu naar toe zullen gaan. Zoom uit.Open de plattegrond en klik op de Cyclone Café. Je beland weer voor de ingang van het Café. Ga links naast het Café 1 keer vooruit naar het Warehouse, draai dan iets naar rechts. Je ziet een vorkheftruck staan. Ga weer 1 keer vooruit en draai links en je staat nu voor de Grijze Zijdeur van het:

Warehouse:

Klik op de grijze deur om er op in te zoomen. Boven de deurkruk zit een paneel. Klik op het paneel en je bent in de Deurpuzzel.In het paneel staan 4 staven.Tussen 2 en de 3 staaf zit een ruimte.Pak nu de Stang, die je in het Cd-doosje hebt gevonden, uit je inventory en klik deze Stang in op het paneel, dus in de ruimte tussen stang 2 en 3.Er staan nu dus 5 Staven in het paneel. Nummer ze, van links naar rechts, als 1, 2, 3, 4, 5.

Op stang 3 zie je nu die 4 symbolen van het briefje uit de Cd-doos.Deze 4 symbolen staan ook op de andere 4 stangen maar daarop zie je nu allen het bovenste symbool. De andere symbolen zitten onder de Cilinders die op Stang 1, 2, 4 en 5 zitten.Je kunt de stangen draaien door op het symbool te klikken dat zichtbaar is. Maar Stang 3 kun je dus niet draaien.Je kunt die cilinders omhoog of weer omlaag klikken.Je moet dus op de stangen 1, 2, 4 en 5 het juiste symbooltje op de juiste plek zetten volgens het voorbeeld dat je zag op het papiertje uit de Cd-Doos.Het is niet moeilijk maar hier is de oplossing:

Stang 1 = Pootafdruk op positie 2. Stang 2 = Ster op positie 1. Stang 4 = Ruit op positie 2. Stang 5 = Zon op positie 4.

Je zoomt vanzelf uit en de deur gaat open. Ga vooruit het pakhuis binnen. Kijk hier binnen eerst even in het rond. Rechts staat een rond Huisje. Dat is de controle kamer. Rechts naast het huisje staat een heel heel groot standbeeld. Voor dat standbeeld is een verlaagd rond podium waar de instrumenten van de Trip Cyclone Band op staan. Als je linksom draait dan zie je een Bestelauto staan. Ga nu eerst naar rechts en naar het ronde podium waar de muziekinstrumenten van de Band op staan. Ga recht voor het drumstel staan. Links en rechts naast het drumstel staan de Bekkens. Zoom in op de linker bekkens. Dit is een dubbele bekken. Klik midden bovenop de bekken. De bovenste bekken schuift omhoog. Op de onderste bekken ligt een cassettebandje. Grijp het cassettebandje en zoom uit.

Pak de blauwe cassetterecorder uit je inventory en klik het op je Oog om het in het scherm te zetten. Pak dan de zojuist gevonden cassettetape uit je inventory en klik deze op de recorder om de tape erin te doen. Klik dan op de recorder en je hoort een "Chant". Berg de recorder weer op in je inventory door weer op het oog te klikken. Draai je om naar de trap en ga 2 keer vooruit richting de bestelbus. Draai je dan weer rechtsom en mik met je vooruitpijl op de ingang van het ronde huisje. Ga daar naar binnen. Er staan 2 tafels in het huisje. Op de rechter tafel staat een kapotte monitor. Onder deze tafel ligt een tas. Zoom in op de tas. In de tas zit het schetsboek van Olivia. Grijp het schetsboek uit de tas en klik erop om het te openen. Blader door het schetsboek en bekijk de schetsen. Op de laatste bladzijde heeft Olivia een schets getekend van een schaakbord. Prent de nummering van de vakjes van het schaakbord goed in je geheugen. Je zult later een schaakpuzzel moeten oplossen in de game. Zoom een paar keer uit. Het schetsboek kun je niet meenemen.

Draai je om en ga 2 keer vooruit het huisje uit. Draai je dan linksom naar de bestelauto. Je bent nu dus aan de andere zijde van de auto. "Trip Cyclone" staat er op de auto geschreven. Klik op de bestuurdersdeur. Je zoomt in op de bestelauto. Klik op de spiegel en je kijkt de cabine in. Op de bestuursterstoel zit een Masker. Klik op het masker. Het draait naar je toe en je hoort de spottende lach van Darkcloud. Het masker heeft geen Baho Stok en ook geen Glyph. Zoom uit. Draai rechtsom naar de 2 Houten Kisten die verderop tegen de muur aan staan. Zoom in op deze 2 kisten en klik dan op de linker kist.

De linker kist klapt open. In de kist ligt een gekleurd bord. Klik op dat Bord dat op de bodem van de linkerkist ligt. Je komt nu in de:

Chinese Schaak Puzzel:

Dit is een variant op de Chinese Schaak puzzel die ook al in Shivers 1 zat. Er zijn 7 keer 7 = 49 vakjes. Steeds vormen 5 vakjes een kruis. De Blauwe knikkers moeten in het Blauwe Kruis komen, de Rode Knikkers in het Rode Kruis, de Gouden knikkers in het Gouden Kruis, de Gele Knikkers in het Gele Kruis en de Groene Knikkers in het Groene Kruis. Je krijgt hiervoor echter maar 38 zetten, zoals je kunt zien op de teller rechtsonder. Met de knop linksonder reset je de puzzel naar de begin stand als je fout mocht gaan. Je klikt op een Knikker en dan op het Vak waar je de Knikker naar toe wilt laten gaan. Ga nooit Vakje voor Vakje want dat kost je te veel zetten. De teller telt dus af van 38 naar 0 .

Bezie het bord en de vakjes als Kolommen en als Rijen. Nummer de bovenste vakjes, van links naar rechts, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Nummer de vakjes van de linker kolom, van boven naar beneden, A, B, C, D, E, F, G. Je hebt dus nu een coördinatiestelsel gemaakt. Het is wel een beetje veel werk om deze puzzel op te lossen. Heb je er geen geduld voor of ga je voor de 30ste keer fout, dan heb je altijd de mogelijkheid om de puzzel via "Solve Current Puzzle" door de game te laten oplossen.. Hier gaan we.....Doe de volgende zetten:

G6 naar G3. F1 naar C1. A2 naar A5. F7 naar G7 naar G6.B7 naar F7.

E6 naar E7 naar B7. C2 naar D2 naar D1 naar F1. D5 naar E5 naar E7.

B2 naar D2. B3 naar C3. B5 naar B2 naar A2. F5 naar B5 naar B2.

C4 naar B4. F3 naar F5. F6 naar D6 naar D5. C6 naar E6. C3 naar C6.

D3 naar B3. D2 naar D3. E2 naar C2. E4 naar F4. E6 naar E1. C6 naar F6.

B6 naar E6 naar E4. B4 naar B6. A5 naar B5. C2 naar C6. F2 naar C2 naar C4.

F4 naar F2. G3 naar F3. E1 naar E2. C1 naar C2. E7 naar E6

Als je de laatste zet hebt gedaan dan ga je vanzelf uit de puzzel en klapt de kist dicht. De rechter kist klapt echter open en hierin ligt je 8e Baho Stok.

Op de achterwand van de kist staat de Glyph die bij deze Baho Stok hoort, dus teken deze even na.

SAVE GAME weer en grijp dan de Baho Stok. Reis via de plattegrond weer naar de ingang van Devil's Mouth Canyon en ga naar de Achterste Rode Grot en zoek daar de juiste Glyph op:

Klik op de Glyph en los weer de TANGRAM PUZZEL op of laat dit doen door de game zelf via "Solve Current Puzzel".

Ga dan weer naar het Altaar en plaats de Baho Stok in Gat 9 van het altaar. SAVE GAME weer. Open de plattegrond en reis nu weer naar de Bakkerij. Voordat je echter op de geasfalteerde weg voor de bakker land krijg je nu een ontmoeting met Norah. Norah vraagt je nu om haar te "vertellen" wie jij denkt die zich als Darkcloud achter het masker verschuilt. Er komen nu 7 Symbolen in je scherm ronddraaien. Je moet op 1 van deze symbolen klikken. Norah zal je dan vertellen of je de juiste keuze hebt gemaakt.

NB: Ik weet niet zeker of je nu echt het juiste symbool moet kiezen. Je hebt op dit moment nog niet al deze 7 symbolen gevonden. Ik heb gewoon op een symbool geklikt. Dat was de verkeerde, dus heb ik mijn laatste save game geladen en een ander symbool gekozen. Op deze wijze kwam ik erachter dat het 2e symbool, vanaf links, het juiste symbool is.

Kies je het juiste symbool dan vraagt Norah je of je de Muziek Doos in de grot wilt plaatsen. Ook zegt dat er een sleutel verborgen is in de "Rots" en ze noemt de naam "Stormy". Norah verdwijnt en je staat dan voor de ingang van de bakkerswinkel.

Hoofdstuk 9: De Sheriff's Office en je 9e Baho Stok:

Draai linksom en volg de geasfalteerde weg 2 keer vooruit naar het einde. Je bent nu bij de garage van Gusty. 

Gusty's Gas Station:

Draai rechtsom naar de verlichte voordeur en ga vooruit. De deur gaat vanzelf open. Ga naar binnen. Kijk rond. Je bent in het "kantoortje". Rechtsachter staat de TV en daarvoor staat een achterbank van een auto tegen de muur. Links naast die bank staat een klein kastje en boven dat kastje zit een briefje op de muur geplakt. Als je linksom draait dan zie je de doorgang naar de garage en als je dan weer verder door draait naar links dan zie je een kast naast de voordeur staan waarin een opgezette Indiaan staat. Ga nu eerst naar dat kleine kastje dat bij die autobank staat, voor de TV. Zoom in op dit kastje. Open dan de bovenste lade. Er ligt een schaakbord in deze lade. Je kunt er nu nog niets mee. Zoom uit. Klik nu op dat briefje dat boven dit kastje op de muur zit geplakt. Lees het briefje. Je leest: "To the Ancient Ones. Black is the Warrior from the Lands Above and four is the sacred number. You, Warrior, must seek out the four and bring them Here!!!.  Zoom uit. Zoek de VIER.....zegt het briefje.....ik denk dat je op zoek moet naar 4 schaakstukken die je dan op het schaakbord in de lade moet plaatsen.

Draai je om en ga nu de garage in. In de garage staat een auto op de "smeerbrug". Achter de auto hangt een motorblok in de takels en in de beide hoeken, links en rechts naast de ingang, staat in de ene hoek een grote tank en in de andere hoek 3 pijpjes. Op de pijpjes zit een hendel en voor de tank lees je op de manometer dat de druk in de tank 0 (Nul) is. Wel......wat moet je hiermee. Je weet het niet, maar ik vermoed dat we hier nog wel een keer terug zullen komen. Open de plattegrond en kijk waar het kantoor van de Sheriff is. Het Sheriff's kantoor is dus vlakbij Burt's Trailer. Reis dus via de plattegrond naar Burt's Trailer. Bij aankomst bij de trailer draai je linksom en ga je 1 keer vooruit naar de huisjes. Draai dan weer linksom en je staat nu recht voor het kantoor van de Sheriff.

Sheriff's Department:

Ga naar binnen via de voordeur die vanzelf open gaat als je er naar toe loopt. Binnen sta je dan in het kantoor. Je kijkt naar de Cel. Bij de Cel staat de TV. Links van de Cel zie je een doorgang met 2 klapdeurtjes. Dat is de achterkamer. Links staat het bureau. Ga nu eerst vooruit naar de klapdeurtjes en klik er dan op. Ga dan door de klapdeurtjes de achterkamer in. In de achterkamer staat een grote groene ronde tafel. Het is een Pokertafel. De stoel die achter de tafel staat is een wel heel eigenaardige stoel. Klik NU NIET OP DIE STOEL. Draai je linksom naar de groene stoel die tegen de muur aan staat. Kijk dan omhoog. Boven de stoel hangt een Stierenkop aan de muur. Klik 2 keer op de rechter hoorn van de kop. De rechter hoorn breekt loos van de kop. Er steekt een sleuteltje in de hoorn. Grijp het Sleuteltje uit de hoorn.

Zoom uit en draai links naar de klapdeurtjes. Klik weer op de klapdeurtjes en ga 1 keer vooruit terug de voorkamer in. Draai je linksom naar de Cel en ga nu vooruit naar de Celdeur. Je bent dan ingezoomd op het slot van de celdeur. Het is een code slot. Het is een grote paarse Cirkel die uit 5 ringen bestaat. In 4 van de ringen staat een symbool en midden in de cirkel lees je een Getal. Bij was dit het getal 12. Ik weet niet of dit een "Random" puzzel is en of jij dus een ander getal krijgt. Maar ik vermoed het wel. Het kan een getal zijn van 1 t/m 12 dat jij krijgt te zien in de paarse cirkel. NOTEER DIT GETAL en zoom uit. Draai je rechtsom naar het bureau. Zoom in op het bureau.

Op het bureau staat een cactus, een wit bakje, de telefoon en het antwoordapparaat. Er zitten 4 lades in het bureau. In het witte bakje kun je 2 "Missing Person's" files bekijken en op het antwoordapparaat kun je weer een paar berichten beluisteren. Heb je dit gedaan klik dan op de Bovenste Rechter Lade. Deze zit op slot. De andere 3 lades zitten niet op slot maar er ligt ook niets in. Pak het Sleuteltje van de stierenkop uit je inventory en klik ermee op de knop van de lade. De lade gaat open. Er ligt een boek in de lade. Klik op het boek. Het is het "Andrew Washington" boek. Open het boek. Het boek bevat 12 pagina's. Onderaan elke pagina zie je een schetsje van steeds 4 cirkels. In elke cirkel staat dan 1 van de 4 symbolen die ook staan in de paarse cirkel van de celdeur. Blader naar de pagina die het zelfde nummer heeft als het getal dat jij in de paarse cirkel hebt gekregen en op deze pagina zie je dan, in de 4 cirkels, de positie van de 4 symbolen zoals jij ze dan in de paarse cirkel moet gaan zetten. Ik kreeg dus het getal 12 in de paarse cirkel, dus voor mij geld de code zoals die op pagina 12 in dit boek staat.

Zoom een paar keer uit en ga terug naar de celdeur. Je bent dan vanzelf weer ingezoomd op de Paarse Cirkel..De Cirkel bestaat dus uit 5 ringen. van buiten naar binnen zie je in de ringen een Hoed, een Pistool, een Stierenkop, een Ster en het getal. Je kunt in de ringen klikken om ze rond te draaien. Wel......in het boek dat in de bureaula ligt heb je gezien op welke posities jij nu de 4 symbolen moet gaan zetten. Zie het als een klok en klik dan in de ringen tot je alle 4 de symbolen op de juiste "Tijd" hebt gezet. Voor mij was het dus zo:

De Celdeur gaat dan open. Ga de Cel in. Op het houten tafeltje staat een Wit Schaakstuk. Zoom er op in en grijp het schaakstuk. Zoom uit. Bekijk het schaakstuk in je Oog. Ik weet niet of jij hetzelfde schaakstuk als ik in de Cel vindt. Wellicht is ook dit weer in elk spel anders. Maar onderop het schaakstuk staat een nummer. Bij is dit op dit schaakstuk het nummer C1. Verlaat de Cel weer en ga nu terug, via de klapdeurtjes, de Achterkamer weer in. Je staat weer in de achterkamer voor de groene ronde pokertafel. Klik nu op de vreemde stoel die achter de tafel staat. Je zoomt in op de tafel en de stoel en je hoort Darkcloud. Darkcloud heeft een Kaartspelletje voor je in petto.

"Balletje Balletje" puzzel met kaarten:

  • In de rugleuning van de stoel zie je een schermpje. 

  • Onder het schermpje zit een gleuf. 

  • Links van het schermpje zit een groen knopje. 

  • Rechts van het schermpje zie je een Klavertje 4 Glyph. 

  • Teken die Glyph maar vast na want dit is de Glyph die je straks in de Voorste Rode Grot moet gaan zoeken. 

  • In de tafel zie 3 rijen van elk 3 vakjes. Er zijn dus 9 vakjes. 

  • Als Darkcloud is uitgepraat dan klik je op het Groen Knopje. 

  • Er komt een kaart uit de gleuf. 

  • Pak de kaart en leg hem in het eerste vakje op tafel. 

  • In totaal komen er dus 9 kaarten uit de gleuf die je allemaal in de vakjes op tafel legt. 

  • Darkcloud draait dan de kaarten om zodat jij niet meer ziet welke kaart waar ligt en dan gaat hij steeds 2 kaarten met elkaar verwisselen. 

  • In het scherm verschijnt dan de kaart die jij dan moet aanwijzen.

  • Dit is dus een soort "Balletje Balletje" puzzel en hier is geen echte oplossing voor te geven. 

  • Deze puzzel gaat geheel willekeurig en je speelt dus tegen de computer. 

  • Ik weet niet wat jij doet, maar ik heb deze puzzel maar lekker opgelost door het spel zelf via de "Solve Current Puzzle" optie die de game je bied in het configuratiescherm. 

  • Je mag het wat mij betreft best zelf proberen te doen en waarschijnlijk zul je het na de tigste keer dit spel ook best wel een keer winnen, maar ik heb er geen trek in.

Hoe dan ook, of je nu zelf dit kaartspelletje wint of je laat het door het spel zelf oplossen, nadat je hebt gewonnen gaat er boven het schermpje een klep open en hierin ligt dan je 9e Baho Stok. Wel.....SAVE GAME weer en grijp dan de Baho Stok en reis via de plattegrond weer naar de ingang van Devil's Mouth Canyon. Ga de Voorste Grot binnen en zoek het "Klaver 4" Glyph op.

Klik op de Glyph en los weer de TANGRAM PUZZEL op

en ga dan weer naar het Altaar en plaats de Baho Stok in Gat 7 van het altaar. SAVE GAME WEER. Open de plattegrond en kijk waar de "Savings & Loan Bank" is. De bank staat rechts naast Phil's Market. Dus klik op Phil's Market en je beland weer recht voor de supermarkt op het kruispunt.

Hoofdstuk 10: De Bank en je 10e Baho Stok:

De bank staat dus rechts naast Phil's Market, dus ga 1 keer vooruit door de straat, draai dan links en je staat recht voor de "Safari Savings and Loan" bank. Klik op de voordeur. Je zoomt in op de deurpuzzel:

Rondom de middelste cirkel staan de cijfertoetsen die je kunt indrukken.Je moet met de cijfertoetsen 3 keer een optelsom intoetsen waarvan de uitkomst respectievelijk 11, 12 en 13 moet zijn. Voor elke som mag je maar 3 cijfers gebruiken. Het is niet zo moeilijk. Hier is de oplossing.

Ga 1 keer vooruit de Bank binnen. Blijf even staan en kijk in het rond. Recht voor je zie je de grote ronde Kluisdeur. Links staat de halfronde balie. Er staan een aantal pilaren langs de muren en op die pilaren zitten foto's die je moet bekijken. Op 5 van die foto's staan dieren afgebeeld en je moet weten hoeveel er van elk dier er op de foto's staan. Als we met de pilaren van de rechtermuur beginnen (rechts als je met je rug naar de ingang staat) dan zit er op de pilaar die in de hoek naast de ingang staat een foto waarop je 5 Hyena's ziet staan. 

Op de pilaar die aan de andere kant van de ingang staat zit wel een foto maar daarop zie je geen dier. Kijk weer naar de grote ronde kluisdeur en ga dan 1 keer vooruit. Je staat nu voor de balie. Draai je rechtsom naar de middelste pilaar van de rechtermuur. Op deze pilaar staan 2 foto's. De rechterfoto toont je 1 Leeuw en de linkerfoto 4 Olifanten. Voor deze pilaar ligt een krantenartikel op de grond. Lees dit artikel door. Het artikel vertelt over de zilver collectie van de kapper en over de zilvermijn. Op de middelste pilaar van de linkermuur hangt een foto waarop je 3 Antilopen ziet. Kijk weer naar de grote Ronde Kluisdeur. Rechts voor de kluisdeur staat de 3e pilaar van de rechtermuur. Ook daar zit een foto op. Zoom er op in. Op deze foto zie je 5 Zebra's.

Zoom uit en zoom nu in op de Grote Ronde Kluisdeur. Je zoomt in op het grote wiel van de kluisdeur en op het Cijfercode Slot. Boven het slot zie je een Cijfer en een Letter. Welk Cijfer en Letter je krijgt te zien is steeds anders. Als je nu de bank verlaat en weer binnen gaat en dan weer op dit slot inzoomt dan zul je een ander cijfer en een andere letter zien. 

Het cijfer is 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 of 8. De letter is S, N, E of N. Ik kreeg de combinatie 6N. Het cijfer is een pagina nummer en de letter is een windrichting. N = Noord, W = West, E = Oost en S = Zuid. Als jij nu niet de N of de S letter krijgt dan kun je nu het beste even een paar keer naar buiten gaan en terug komen tot je een N of een S krijgt in combinatie met één van de cijfers 1 t/m 8.

Zoom uit het cijferslot.Ga vooruit de hoek in, links van de grote ronde kluisdeur. Je bent in feite achter de balie. Ook hier een pilaar waarop je de "Wanted" poster even bekijkt. Aan de muur, achter de balie, hangt een schilderijlijst waarin een krantenartikel zit. Ga vooruit er naar toe.

Klik 2 keer op dit "schilderij". Het klapt open en je hebt de verborgen muursafe gevonden. Zoom in op de Safe. In de deur zie je 6 bruine en 6 blauwe vakjes en een dikke hendel. De bruine vakjes tonen je de dierpootafdrukken van de 5 dieren die je op de pilaarfoto's hebt gezien. Wel door in de blauwe vakjes te klikken moet jij opgeven hoeveel van elk dier je hebt gezien in de foto's. Van boven naar beneden zijn de pootafdrukken van: De Leeuw, de Hyena, de Olifant, de Antilope en de Zebra. Dus klik 1 keer in het bovenste blauwe vak, 5 keer in het 2e blauwe vak, 4 keer in het 3e blauwe vak, 3 keer in het 4e blauwe vak en 5 keer in het 5e blauwe vak.

Klik nu op de hendel en de safe gaat open. In de safe ligt een brief, een houten blokje en staat een boek. Lees de brief en grijp het Houten Blokje. Dit is het 4e Blokje voor de deur in het Library Museum waar je de 3 andere blokjes al in hebt gestoken. Dit is dus het "U" blokje. Klik op het Boek en open het dan. Dit is het Codeboek waarmee je achter de Code voor het cijferslot van de grote ronde Kluisdeur kunt komen.

Het Code Boek voor de grote ronde kluis:

Blader door het code boek.Het boek heeft 8 pagina's. Steeds staat er een dier afgebeeld over de linker en de rechterpagina en elke pagina staat vol met letters en cijfers. Het Cijfer dat jij op het cijferslot van de ronde kluisdeur zag bepaald dus welke pagina van dit boek voor jouw geldig is. Voor mij is dat dus pagina 6 van dit boek. Maar dan......wat dan verder.Weet je nog die vierkante tegel die je in het linkerbovenkastje in de keuken van Burt's Trailer hebt gevonden?Pak deze tegel nu uit je inventory en klik de tegel op de pagina van het boek dat voor jouw geldig is.

Ik klik de tegel dus op pagina 6 van dit boek.In de 6 vakjes van de tegel verschijnt dan een cijfer/letter combinatie.Maar je bent er nog niet. Wat betekent dan de Letter die je op het cijferslot zag.

Rechtsonder op de tegel zie je een afbeelding van een Zebra. De Zebra heeft 2 puntoren. Als je op de zebra klikt dan draait de steen een kwartslag om en dan zit de zebra linksonder. De Cijfer/Letter combinatie in de 6 vakjes van de steen verandert dan.Zo kun je dus de zebra linksboven, rechtsboven, rechtsonder en linksonder zetten en telkens krijg je dus een andere Cijfer/Letter combinatie.

Als de Zebra rechtsonder staat dan wijzen zijn Oren naar boven, dus naar het NOORDEN.Staat de Zebra linksonder dan wijzen zijn oren naar rechts, dus naar het OOSTEN.Staat de Zebra linksboven dan wijzen zijn oren omlaag, dus naar het ZUIDEN.Staat de zebra rechtsboven dan wijzen zijn oren naar links, dus naar het WESTEN.De Letter die jij hebt gekregen op het cijferslot van de ronde kluisdeur bepaald dus hoe jij nu de steen moet verdraaien. Mijn combinatie was 6N, dus voor mij geld dan Pagina 6 en Noord, dus ik moet de Zebra op rechtsonder hebben staan..

Mijn CODE voor de ronde kluis is dus 6R9L5R. R = Rechts en L = Links. 

Je moet de code zoals je deze in de 6 vakjes ziet "lezen" als een "S" vorm. Wel ik hoop dat je dit allemaal een beetje begrepen hebt. Ik weet ook niet hoe ik dit beter kan uitleggen. Zoom een paar keer uit de safe die weer dicht gaat. Ga nu terug naar de grote ronde kluisdeur en zoom er weer op in. Je bent weer ingezoomd op het Cijferslot:

Je hebt een cijfer/letter code gekregen uit het code boek. Voor mij is dat 6R9L5R, voor jouw kan dit dus heel anders zijn.  

De pijl van de draaischijf staat op 0. Ik moet de pijl dus RECHTSOM naar 6 draaien, dan LINKSOM naar 9 en dan weer RECHTSOM naar 5. Tussen de cijfers moet je altijd terug naar de 0. Het is het beste dat je niet op de cijfers klikt waar je de pijl naar toe moet zetten omdat je dan niet goed rechtsom of linksom gaat. Je kunt beter gewoon links of rechts op de draaischijf klikken. Ik zal het uitleggen aan de hand van mijn code.

Van af de 0 ga ik, via 1, 2, 3, 4, 5 naar de 6.

Vanaf 6 ga ik terug via 5, 4, 3, 2, 1 naar 0.

Vanaf nul ga ik naar 9 en ....

vanaf 9 ga ik via 0, 1, 2, 3, 4 naar de 5 en ...

mijn kluisdeur gaat open.

Je kunt even in de kluis gaan kijken en dan inzoomen op de kleine kluisjes in de linkerkluismuur. Je kunt echter nu geen van die kluisjes openen omdat je nog niet weet welk kluisje je moet hebben. Zoom uit. Goed....we zijn nog niet klaar hier in de bank, maar toch gaan we nu hier even weg. We gaan even een paar zijstappen doen om dan straks hier weer terug te komen. Ga nu, via de plattegrond of lopend, weer naar het

Museum Library.

Ga het museum weer binnen, de trap op en dan links naar de archiefkast. Zoom in op de archiefkast. Je kunt nu de O-P Lade openen. Doe dat dus. In deze lade staat het 2e schaakstuk dat je nodig hebt. Grijp het schaakstuk en bekijk het in je oogscherm. Onderop het schaakstuk staat a2. Sluit het oogscherm en ga nu weer naar die deur in de achterste boekenkastwand. Je zoomt weer in op het slot met de 4 symbolen en de cirkel met de 8 pinnen. Wel, plaats het "U" blokje uit je inventory in het bovenste gat. Je zoomt nu vanzelf in op de cirkel met de 8 pinnen. Je kunt op de pinnen klikken maar je hebt geen idee in welke volgorde je dat moet doen, dus blijf er maar vanaf. Open de plattegrond en reis nu weer naar het:

Cyclone Motel:

Ga Kamer 6 weer binnen en loop in kamer 6 naar de TV kast. Zoom in op de TV kast en open de lades. In de bovenste lade vindt je het 3e schaakstuk. Grijp het schaakstuk en bekijk het in je oogscherm. Dit is het a1 stuk. Open de plattegrond en ga nu weer naar:

Pearl's House:

Ga Pearl's huis weer binnen en ga naar de slaapkamer. Draai in de slaapkamer naar het ladekastje dat links tegen de muur aan staat. Op het ladekastje staat een vogel. Klik op de vogel en klik dan op de snavel. De snavel gaat open en in de snavel vindt je het 4e schaakstuk en dit is het c2 stuk. Reis via de plattegrond nu weer naar:

Gusty's Gas Station:

Ga het kantoor in en naar het kleine kastje dat bij de bank staat. Zoom in op het kastje en open weer de bovenste lade. In de lade ligt dus het schaakbord en hierop moet je nu je 4 schaakstukken plaatsen op de vakjes die het zelfde nummer hebben als onderop de 4 schaakstukken staan. Weet je niet meer hoe een schaakbord wordt genummerd klik dan op de "Flashback" knop en dan op "Olivia's Notebook. Dat is het schetsboek dat je in het huisje van het "Warehouse" hebt gevonden en hierin staat de tekeningen van het schaakbord met de nummering. Plaats dus de 4 schaakstukken op de juiste vakjes op het schaakbord in de lade en....de onderste lade gaat open. In de onderste lade ligt een schroevendraaier en een brief. Grijp de schroevendraaier en lees het briefje. Zoom uit. Draai linksom en ga naar achter het "bureau". Op het bureau staan het antwoordapparaat, de telefoon en de kassa. Onder de kassa zitten 2 lades. Beluister eerst even de berichten in het antwoordapparaat en zoom dan in op de twee lades onder de kassa. De bovenste lade zit op slot en in de onderste lade ligt een kalenderblad waar je op kunt klikken. Pak de zojuist gevonden schroevendraaier uit je inventory en klik hiermee op de knop van de bovenste lade. Je breekt de lade open. In de la ligt een leeg benzineblik. Grijp het benzineblik en zoom uit.

Ga naar de voordeur, open de deur en stap naar buiten. Draai je gelijk weer om naar de voordeur. Rechts van de deur staat de Benzinepomp van deze garage. Zoom er op in. Pak het lege benzineblik uit je inventory en klik ermee op de slang van de pomp en je blik wordt gevuld met benzine. Zoom uit en ga weer naar binnen. Loop 1 keer vooruit  en draai dan links en ga via de doorgang naar de zwarte auto in de garage. Draai rechtsom naar de grote ronde tank in de hoek. Zoom weer in op de manometer en het rode wiel. Onder de manometer zit een hendeltje. De manometer staat op 0. In één van de Trip Cyclone filmpjes zag je een nummerplaat van een auto en daarop stond het getal 230. Je kunt al die filmpjes nog eens terug zien via de "Flashback" knop. Je moet dus de rode pijl van de manometer op 230 gaan zetten. De pijl mag echter niet in het rode gebied komen. Doe het volgende:

Klik aan de rechterkant van het rode wiel tot de rode pijl in de manometer tussen 240 en 260 staat. Als de pijl in het rode gebied komt dan moet je opnieuw beginnen. 

Klik dan 1 keer op de linkerkant van het rode wiel en de pijl staat dan tussen 240 en 220 en dus op 230.

Zoom uit en draai je om naar de 3 pijpjes in de andere hoek. Zoom in op de pijpjes. Bovenop de pijpjes staat dus een hendeltje dat je naar links en naar rechts kunt klikken. Klik dit hendeltje naar rechts en.....De zwarte Auto gaat nu omhoog. De auto staat dus op een autolift en die is nu omhoog gegaan. Draai je om naar de auto en ga vooruit. Je staat dan onder de auto. Draai links. Je kijkt omhoog naar de onderkant van de auto en je ziet nu dat er een Roodboek tegen de onderkant van de auto zit geplakt. Klik daarop. Dit is "Dave's Notebook". Blader door het boek en lees de teksten door. Op de laatste pagina zit een klein sleuteltje geplakt. Grijp dit sleuteltje uit het boek. Dit sleuteltje past op het slotje van de "Collectebus" die in de kerk staat. Open dus de plattegrond en reis nu weer naar de:

Community Church:

Je beland recht voor de dubbele ingangsdeuren van de kerk. Klik op de deuren en ga 1 keer vooruit naar binnen. Draai linksom naar de muur. 

Onder de "Bingo poster" staat de Collectebus". Het is een kastje dat op een klein rond tafeltje staat.

Zoom er op in. Pak het sleuteltje dat je uit Dave's Notebook hebt gepikt uit je inventory en klik ermee op het hangslotje. Dit gaat open. Klik er weer op en nu gaat de klep van het kastje open. Er ligt een geel briefje in. Grijp het briefje uit het kastje. Het briefje komt in je scherm te staan. Er zit een muntje opgeplakt maar dat kun je er niet afpakken. Onder het muntje is een cirkel getekend. In de cirkel zie je 8 kleinere cirkeltjes. Het zijn er 8 en 5 ervan zijn helemaal rood gemaakt. 

Zeg....is dit de code voor de 8 pinnen op de cirkel van de deur in het museum? Teken het maar na. Ga, via de plattegrond of lopend, terug naar het:

Museum Library.

Ga weer naar binnen en naar de deur in de achterste boekenkastwand. Je bent dan weer in de cirkel met de 8 pinnen. Wel...klik op de 5 pinnen die je op het gele briefje helemaal rood gekleurd zag. Doe dat van rechts naar links en....de deur gaat open. Ga vooruit de geheime kamer binnen en blijf onmiddellijk staan. In de hoek, recht voor je, ligt een sleutel op de vloer. Zoom er op in en grijp de sleutel. Bekijk de sleutel in het oogscherm. Dit is de 1e sleutel die hoort bij de 32B sleutel die je al een hele tijd in je inventory hebt staan. Beide sleutels zijn voor de safedepositbox 32B in de grote kluis van de bank. Kijk nog even rond hier in de geheime kamer en ga dan, via de plattegrond of lopend, weer terug naar de:

De "Safari Safings and Loan" Bank:

Ga weer naar binnen en loop door naar de grote ronde kluisdeur. Klik weer op de ronde kluisdeur en nu gaat ie vanzelf open. Ga de kluis in en draai linksom naar de safedepositboxen in de linkermuur. Zoom er op in. Je zoekt naar box 32B, maar die zie je niet. Je ziet wel box 33B. Wel, de box links van 33B is box 32B. Het is de 2e box in de 2e rij vanaf boven. Pak Sleutel 1 uit je inventory en klik hiermee op de box en doe dan hetzelfde met de 2e sleutel. De box komt naar voren. Klik op de box. In de box zit een glazen fles en ligt een videoband. Op de videoband ligt een geel briefje. Grijp de glazen fles en bekijk het in het oogscherm. Er zit ritueel Zand in het flesje. Lees het gele briefje en grijp de Videoband uit de box. Zoom uit. Ga de kluis weer uit en ga weer naar de Muursafe achter de balie. Draai je dan om naar de balie.

Op de balie staan, van links naar rechts, het roze antwoordapparaat, de roze telefoon en een roze computer en dan een Paarse Kat/Poes. Onder het antwoordapparaat staat een prullenbak op de vloer. Beluister even alle berichten op het antwoordapparaat en klik dan op de roze computer. Onder het beeldscherm zit de Floppygleuf waar je de floppy uit je inventory in klinkt. Je moet dan een Loginnaam en een wachtwoord intypen via je eigen toetsenbord. Wel....als je goed naar alle Trip Cyclone filmpjes hebt gekeken dan weet je dit. De loginname = Lyle en het wachtwoord =aivilo, wat Olivia omgekeerd is. Typ dus als Loginname: Lyle en druk op je entertoets en typ dan als wachtwoord: aivilo en druk op je entertoets en er verschijnt een groene tekst op het scherm. Lees het door en klik onderaan op "Next Page" om naar de 2e pagina te gaan. Ongeveer onderaan de 2e tekstpagina zie je een hele serie letters. Het is een code en het zijn er 24. Schrijf ze over, dus: KOJDSQTAWULLPOBSCLKMMCTE. Zoom uit de computer.

In je inventory heb je het Codeapparaat staan die je uit de colamachine van Phil's Market hebt gepikt. Plaats de codemachine nu in je Oogscherm. De machine heeft 8 rijen van steeds 2 lettervakjes. Daar op de rijen te klikken komen er andere letters te voorschijn. Op elke rij kun je dus alle 26 letters van het alfabet instellen. Je doet het steeds van links naar recht. Zorg er nu voor dat in de onderste 8 vakjes nu de eerste 8 letters van de code komen te staan. In de bovenste vakjes lees je dan: "DAY OF HER"

Zet dan de letters 9 t/m 16 in de onderste vakjes en lees weer wat er dan in de bovenste vakjes staat en doe dit dan ook nog met de laatste 8 letters. De gehele gedecodeerde boodschap luidt dan: "DAY OF HER ACCIDENT REVERSED". Dus "DATUM VAN HAAR ONGELUK OMGEDRAAID". Weet je nog de DROOMFILM die je had, in het begin van de game? In die droom was je getuige van een auto-ongeluk waarbij een vrouw is omgekomen. Die vrouw is NORA en de datum was 22 augustus 1992. Je moet de datum wel op zijn Amerikaans schrijven en dan is het: 8-22-1992. Deze datum moet je dus OMDRAAIEN en dan wordt het: 2991228 en dit nu is de code voor de Grot van Max. NOTEER DIT DUS. Sluit het oogscherm.

Zoom in op de prullenbak die onder het antwoordapparaat op de grond staat. Er liggen briefsnippers in de prullenbak. Klik op de briefsnippers. Wel....je moet al deze snippers weer in elkaar puzzelen tot een goed leesbare brief. Veel succes hierbij en krijg je er genoeg van dan gebruik je maar de "Solve Current Puzzle" optie die het spel je bied. Zo moet het uiteindelijk zijn:

Lees het briefje en zoom uit. Ga nu naar de voordeur maar niet helemaal want dan verlaat je de bank en dat moet niet. Als je voor de voordeur staat dan staat links naast de deur de pilaar waarop de foto zit met de 5 Hyena's. Links van deze pilaar zie je een grote schilderijlijst aan de muur hangen. Zoom daar op in. Je bent dan ingezoomd op een paneel dat midden in de lijst zit. Geloof me...het wordt nu moeilijk te begrijpen. Het paneel bestaat uit 3 boven elkaar geplaatste vierkanten maar de vierkanten zijn weer verdeeld in 2 driehoeken. Er zijn dus 6 Driehoeken. Op de onderste driehoek zie je de Glyph die je straks moet opzoeken in de Achterste Rode Grot van Devil's Mouth Canyon, dus het is een goed idee om die glyph even na te tekenen.

Op het paneel staat een afbeelding van de Poes die op de balie staat. Het is de bedoeling dat je het paneel omklapt naar rechts en dan zie je de poes in spiegelbeeld en in een andere kleur. Je moet dus de 6 driehoeken op een bepaalde manier gaan verplaatsen. Nummer de 6 driehoeken, van boven naar beneden, als 1, 2, 3, 4, 5, 6. Klik dan eens op Driehoek 5. Driehoek 5 komt omhoog en naast driehoek 5 verschijnt een GROENE driehoek. Klik in die groene driehoek en Driehoek 5 beland er in. Je hebt Driehoek 5 nu naar rechts verplaatst en boven en onder Driehoek 5 verschijnen nu weer Groene Driehoeken. Je kunt dus nu Driehoek omhoog of omlaag verplaatsen. Je moet dus steeds goed de driehoeken zijn. Als je driehoek 5 verplaatst dan blijft het driehoek 5 ook al verplaatst driehoek 5 naar de plek van driehoek 1.

Zoom even uit de puzzel en zoom dan weer in om helemaal opnieuw te kunnen beginnen. Ik ga je nu vertellen, stap voor stap, hoe je de driehoeken moet verplaatsen. Snap je er echter niets van gebruik dan gerust weer de "Solve Current Puzzle" optie die het spel je bied in het configuratiescherm om deze puzzel voor je op te lossen.

  • STAP 1: Klik op Driehoek 5. Klik Driehoek 5 naar Rechts en dan Omhoog.

  • STAP 2: Klik op Driehoek 6. Klik Driehoek 6 naar Omhoog, naar Rechts en naar Omlaag.

  • STAP 3: Klik Driehoek 5 naar Omlaag.

  • STAP 4: Klik Driehoek 4 naar Omlaag en naar Omlaag.

  • STAP 5: Klik Driehoek 3 naar Omlaag en naar Omlaag.

  • STAP 6: Klik Driehoek 1 naar Rechts.

  • STAP 7: Klik Driehoek 2 naar: Omlaag, Omlaag, Rechts, Omhoog en Omhoog.

  • STAP 8: Klik Driehoek 3 naar Omhoog, Omhoog en Omhoog.

  • STAP 9: Klik Driehoek 4 naar Omhoog, Omhoog, Omhoog, Rechts, Omlaag.

  • STAP 10: Klik Driehoek 3 naar Omlaag en Rechts.

Het gehele paneel is nu naar rechts omgeklapt en de hele schilderijlijst klapt nu open. Achter de lijst zit een HAMER aan de muur. De tekst op de muur vertelt je dat je de 10e Baho Stok ergens anders moet gaan zoeken. Grijp de Hamer:

Zoom uit en keer terug naar achter de balie. Ga achter de balie recht voor de paarse poes staan. Klik op de poes om in te zoomen. 

Grijp de hamer uit je inventory en ram er mee op de poes. Je ramt de poes aan diggels. In de poes steekt je 10e Baho Stok:

SAVE GAME en grijp dan de Baho Stok, open de plattegrond en reis weer naar de ingang van Devil's Mouth Canyon en......

...... loop door naar de Achterste Rode Grot en zoek de Glyph op die je in driehoek 6 van het paneel hebt gezien:

Klik op de Glyph en los weer de TANGRAM PUZZEL op of gebruik hiervoor weer de "Solve Current Puzzle" optie die het spel je bied.

Snel weer naar het altaar. Plaats de Baho Stok in Gat 2 van het altaar en SAVE GAME weer. Ga, via de plattegrond, nu weer naar het:

Cyclone Motel:

Ga je kamer 5 binnen en loop naar de TV. Zoom in op de videorecorder die boven op de TV staat. Pak de videoband, die je in kluisbox 32B hebt gevonden, uit je inventory en stop hem in de recorder en bekijk de film. Lekkere inwoners heeft dit stadje niet waar? Als de film is afgelopen dan zoom je uit.

Het is de hoogste tijd om even in die zilvermijn en in Max's Cave te gaan rondneuzen. Dus open maar weer de plattegrond. De "Mine Entrance" is nog niet geactiveerd op de plattegrond, dus je kunt er nu niet rechtstreeks naar toe. Klik dus op Burt's Trailer en je beland weer voor de Trailer. Draai rechtsom tot je de vooruitpijl krijgt naast de waslijn. Ga dan 1 keer vooruit en je staat voor de "Brug" over het ravijn en dit is de ingang van de Mijn. Dit is tevens het begin van:

Hoofdstuk 11: De Zilvermijn en de 11e Baho Stok:

Ga vooruit over de "brug". Je bent dan in de bovenste mijngang. Ga verder voorruit. Je komt bij het hek van de lift. Kijk naar het hek en neem vooral notie van het ruitjespatroon dat je op het onderste paneel van het hek ziet. Links voor het hek staat de liftgenerator. Zoom er op in. Je bent dan ingezoomd op de vulpijp van de generator en op de starthendel die naast het pijpje zit. Pak het met benzine gevulde benzineblik uit je inventory en klik met het blik op het vulpijpje. Je giet de benzine in het pijpje. Klik dan op de hendel en de generator gaat aan en de lift is nu omhoog gekomen. Zoom uit en draai om naar het hek van de lift. Klik de vooruitpijl op het hek. Het hek gaat open. In de lift staat een mijnkarretje op de rail. Ga vooruit de lift in. Draai je dan om naar het lifthek . Het hek is vanzelf dicht gegaan. Voor het hek hangt het knoppenkastje me2 knoppen waarmee je de lift in werking kunt zetten. Doe dat nu nog niet maar kijk naar links de hoek van de lift in. In de linkerhoek van de lift staat je 11e Baho Stok.

SAVE GAME hier weer en grijp dan de Baho Stok. Reis via de plattegrond weer naar de ingang van Devil's Mouth Canyon en......

...... ga de Voorste Rode Grot in en zoek hier naar de Glyph die je op het hek van de mijnlift zag staan, het is een "zandlopertje".

Klik weer op de Glyph en los de TANGRAM PUZZEL weer op:

En ga dan weer naar het Altaar en plaats deze 11e Baho Stock in Gat 4 van het Altaar. Nog 1 stok te gaan. SAVE GAME hier weer. Open de plattegrond en reis nu via de plattegrond terug naar de "Mine Entrance". Je beland in de bovenste mijn gang. Ga vooruit naar de lift, open het lifthek weer en ga de lift weer in. Draai je om naar het knoppenkastje en klik op de onderste knop. De lift gaat omlaag en stopt op het middelste level van de mijnen. Het hek gaat vanzelf open. Ga 1 keer vooruit de lift uit en draai je dan linksom. Tussen de rotsen zie je een pikdonkerte spleet. Ga 1 keer vooruit en draai dan rechts. Je staat voor een ijzeren poort. ER gaat een trap omlaag naar het onderste level van de mijn. Op de linkerpaal van de poort zit een briefje waarop een "E" staat. Dit is dus de Oosttunnel:

Ga vooruit door de poort. Je staat dan halverwege de trap. Draai ietsjes links en ga verder nog 1 keer vooruit en je bent helemaal beneden. 

Ga nog 1 keer vooruit en draai dan rechtsom naar de ijzeren pilaren. Op de rechter pilaar zit een "S" briefje. Dit is dus een Zuid Tunnel.

Het is hier beneden een beetje een doolhof dus je moet goed op de letterbriefjes letten om te weten of je de juiste tunnel neemt. 

Ga 1 keer vooruit door deze Zuid Tunnel. Je komt in een grote grot en staat voor een "Knekelveld" met schedels en beenderen.

Ga vooruit over de beenderen. Je hebt een ontmoeting met Norah die je zegt dat dit een voor Max heilige plek is. Je kunt maar beter snel weer oprotten. Draai je dus om en ga terug 1 keer vooruit. Draai je dan weer om naar het "knekelveldje" en draai dan naar rechts. Rechts van het "knekelveldje" ga je dan 1 keer vooruit en je ziet de ronde ingang van een West Tunnel:

Ga vooruit door deze westtunnel en je staat in een kleinere grot en voor je zie je het vervolg van de westtunnel. Ga dus weer 1 keer vooruit en nu kom je weer in een grotere grot. Draai rechtsom. In de hoek zie je weer de ingang van een tunnel. Ga vooruit daar naar toe. Het is een Noordtunnel. Links staat een Fakkel tegen de muur. Grijp de Fakkel.

Draai je rechtsom. Je kijkt naar 2 tunnels. De rechter, in de verte, is de Westtunnel waar je uit bent gekomen.

 Rechts daarvan zie je een ladder omhoog gaan naar het plateau waar de machine van het kabelbaantje staat.

Ga 2 keer vooruit naar de ladder en klim omhoog. Je bent dan op het rotsplateau en bij de machine van het kabelbaantje. Er staat een roestig ijzeren paneel voor de drijfwielen.

Als je op het paneel klikt dan zie dat alle 12 TANGRAMPUZZELS er op staan. Omdat je de 12 Baho Stok nog niet hebt gevonden kun je deze puzzel nu nog niet oplossen. Maar straks, nadat je de 12 Baho Stok in het altaar hebt geplaatst, kom je hier terug om dan deze puzzel op te lossen. Je weet nu in ieder geval de route door de mijntunnels naar deze puzzel. We gaan nu eerst maar even de 12e Baho Stok ophalen. Open de plattegrond en reis naar:

Burt's Trailer:

De 12e Baho Stok:

Ga de trailer weer in en binnen draai je linksom naar de grote paars/gele kast. Klik op de kast om er rechtvoor te gaan staan. OPEN DE KAST NU NIET. Ik heb je al eerder vertelt dat er een zwerm bijen in deze kast zit en dat als je de kast open maakt je door die bijen zult worden gestoken en dat kost je dan levensenergie. Dat wil je niet, dus doe het volgende. Plaats de Fakkel, die je in de mijn hebt gevonden, in het Oogscherm. Pak dan het Boekje met Lucifers weer uit je inventory en steek hiermee de fakkel aan. Sluit het oogscherm. Grijp onmiddellijk de nu brandende fakkel uit je inventory en klik hiermee dan nu op de deuren van de kast. De deuren gaan open en de bijen komen op je af maar het vuur en de rook van de fakkel verjagen de bijen en je wordt nu niet gestoken. Linksonder in de kast staat een "gele" doos. Zoom er op in. Heel even zie je de Glyph op het deksel van de doos en dan gaat de doos open.

In de doos zit een paneel met  8 blokken. In het midden zit een gat. Het is dus een schuifpuzzel. Je moet de 8 blokken op de juiste wijze verschuiven. Als je op een blok klikt dan draait deze om en verschuift dan naar de lege ruimte. Op elk blok zie je dan de Glyph die je moet gaan zoeken in de Voorste Rode Grot. Om deze puzzel goed op te lossen doe je het volgende: Nummer de blokken, inclusief het gat, van linksboven naar rechtsonder, als 1 t/m 9. Klik dan op: 6, 9, 8, 7, 4, 1, 2, 5, 6, 3, 2, 5 en ook deze puzzel is weer opgelost. Je zoomt vanzelf uit en rechts naast de doos ligt nu je 12e Baho Stok. SAVE GAME weer en grijp dan de Baho Stok. Reis via de plattegrond weer naar de ingang van Devil's Mouth Canyon en ga de Voorste Rode Grot in en zoek de Ruit Glyph op.

Klik op de Glyph en los je laatste TANGRAM PUZZEL nu op of laat dit doen door de game.

Ga weer naar het Altaar en plaats je laatste Baho Stok in Gat 12 van het altaar. Darkcloud meld zich nu. Hij wil de "Heilige Woorden" van je horen. SAVE GAME weer en open de plattegrond. Kijk waar Max's Cave is. Dit is de laatste locatie en deze is nu dus nog niet geactiveerd op de kaart. De dichtstbijzijnde locatie is de Bakkerswinkel, dus reis nu naar de "Bakery". Je komt weer uit voor de deur van de bakkerswinkel. Draai rechts en ga 1 keer vooruit naar de muur van de begraafplaats. Draai dan rechts en volg de weg nu 2 keer vooruit. Draai weer rechts en ga weer 1 keer vooruit en je bent bij de rode rotsen. Ga vooruit tussen de 2 rode ronde rotsblokken en draai dan ietsjes links en je ziet in de verte de ingang van Max's Cave. Ga vooruit en je staat voor het hek dat de grot afsluit.

Hoofdstuk 12: Max's Cave en de EINDES:

In het midden van het hek zit de deur. De deur heeft een slot. De deur zit op slot. 

Voor de hekdeur liggen 3 ronde rode rotsjes. Tegen het achterste rotsje ligt een klein lichter rotjes. Klik op dat rotsje:

Het rotsje kom t omhoog en met de onderzijde naar je toe in het scherm te staan. Er zit een zilveren plaat in het rotsje. Klik op de zilveren plaat. De plaat schuift open en in het holletje ligt een sleutel. Grijp de sleutel en zoom uit. Pak de sleutel dan uit je inventory en klik ermee op het slot van de hekdeur. De hekdeur gaat open. Ga vooruit. Je bent dan in de voorgrot. Ga vooruit naar de deur achterin. Je bent dan ingezoomd op een paneel dat naast de deur zit. Het is de deurpuzzel.

Het paneel heeft 7 staven. In elke staaf zie je schuine gele strepen. Het aantal gele strepen in een staaf bepaald het getal. 2 gele strepen is dus het cijfer 2, 9 gele strepen is dus het cijfer 9. Weet je nog de code die je hebt gezien op de computer van de bank? En die je daarna gedecodeerd hebt in de codemachine? Je moest de datum van Norah's sterfdag omdraaien tot de code 2991228. Elk van de 7 staven heeft 2 kanten. Als je op 2 keer op een staaf klikt dan draait de staaf op en zie je een andere hoeveelheid gele strepen op de staaf. Je er nu eerst voor zorgen dat je 3 staven krijgt met elk 2 gele strepen, 2 staven met elk 9 gele strepen, 1 staaf met 1 gele streep en 1 staaf met 8 gele strepen. Dit doe je dus door de staven om te draaien. Staven die al de juiste hoeveelheid strepen hebben hoef je dus niet om te draaien. Als je dat hebt gedaan dan ga je de staven in de juiste volgorde, van links naar rechts, zetten zodat ze de code 2991228 vormen. Je verwisselt de staven door 1 keer op 2 staven te klikken. De 2 staven wisselen dan van plek. Op het plaatje hieronder zie je hoe het moet zijn.

Als je deze puzzel hebt opgelost dan zoom je er vanzelf uit en is de deur open. Ga 1 keer vooruit. Je bent nu in de Grot van Max. Draai linksom. Je ziet dan, rechts, een trap die omhoog gaat en , links van de trap, de achterste woongrot. Daar staat een Roze Computer. Ga de achterste grot in en naar de computer. Links en rechts naast de computer hangen certificaten, foto's en briefjes op de muur. Bekijk ze allemaal. Je leert dat je in de grot van Max Wharton bent en dat Norah Hickson Wharton zijn vrouw was. Norah is dus het slachtoffer die omgekomen is in het auto-ongeluk.

Klik op de computer. Je zoomt er dan op in. Rechts naast het toetsenbord is ruimte om iets neer te zetten. Weet je nog de ontmoeting die je had met Norah waarin zij je vroeg om haar muziekdoos naar de grot van Max te brengen? Wel...die muziekdoos heb je al geruime tijd bij je, dus pak de muziekdoos uit je inventory en zet het ding rechts naast het toetsenbord. Klik dan op het toetsenbord. Je zoomt in op het beeldscherm en een Memo wordt op het beeldscherm getypt. Je leest: "Dear Stormy, I still love you". Zoom 2 keer uit de computer en draai linksom. Ga terug 1 keer vooruit het "halletje" in en draai dan weer linksom. Rechts naast de trap die omhoog gaat zie je nu een Gouden Deur. Ga er naar toe. Deze Gouden Deur zit echter op slot en je hebt de sleutel niet.

Open de plattegrond en ga weer naar de ingang van Devil's Mouth Canyon. Ga door de 3 rode "grotten" naar de blauwe trap en dan verder naar de houten deur van de Altaar Grot. Klik op het houten paneel en........Norah verschijnt en ze verteld je dat deze ingang van de Altaar Grot nu niet meer open gaat. Ze vertelt ook dat er nog een 2e deur is waardoor je naar het Altaar kan gaan. Deze 2e Houten Deur is in de Zilvermijn en ze geeft je een code om daar te komen. De code die ze opsomt is: Ster, Spin, Vlinder, Regenwolk. Norah verdwijnt. Je kunt nu niet meer op de schedel klikken, dus de houten deur gaat niet meer open.

Open de plattegrond en keer nu terug naar de "Mine Entrance". Je beland weer in de bovenste mijntunnel van de zilvermijn. Loop door naar het hek van de lift, klik op het hek en ga de lift in. Draai je om en klik weer op het onderste knopje van het knoppenkastje. De lift brengt je weer omlaag en het hek gaat vanzelf weer open. Ok...volg nu dezelfde route als voorheen naar de grot waar je de Fakkel hebt gevonden, dus via de oostpoort de trap af, dan vooruit en dan rechts door de zuidpoort naar het knekelveld, dan rechts naar en door de westtunnel. Als je uit de 2e westtunnel komt dan draai je linksom naar de ladder en ga je via de ladder omhoog naar de machine van het "kabelbaantje". Zoom weer in op het ijzeren paneel met de 12 Tangrampuzzels.

Elke tangrampuzzel stelt een dier of een ander symbool voor. Norah heeft je vertelt op welke 4 symbolen je moet klikken: Ster, Spin, Vlinder en Regenwolk. 

Nummer de 12 vakken, van linksboven naar rechtsonder, 1 t/m 12 en klik dan op: 4, 8, 5 en 2 en.....

Je beland in het karretje van het kabelbaantje en zoeft naar de overkant. Vanzelf ga je ook weer uit het karretje. Ga 2 keer vooruit door de tunnel en je komt bij een houten deur. Het is eenzelfde houten deur als de deur bij hert houtenpaneel met de schedel. Klik vooruit op de deur. De deur gaat open. Ga 1 keer vooruit en draai dan rechtsom naar de groene muur. Ga vooruit door de smalle doorgang en je bent terug in de Altaar ruimte. Geniet even van het gezicht van alle 12 Baho stokken die nu in het altaar staan en draai je dan helemaal om zodat je met je rug naar het altaar staat. Nu zie je dat dit een ronde ruimte is en dat er een Stenen Cirkel in de vloer zit. Midden in de cirkel vloer zit een Gekleurde Cirkel. Ga vooruit en draai je dan weer om zodat je weer naar het altaar kijkt. Boven de kleine gekleurde cirkel zit een driehoek en boven die driehoek zit een rond zwart gat in de vloer.

Je kunt inzoomen op de gekleurde cirkel om het Teken te bekijken en je kunt inzoomen op het zwarte gat. Bij beide krijg je de indruk dat je er iets mee moet. Maar wat? Ga, via de plattegrond,  nu weer naar de Begraafplaats. Je hebt een ontmoeting met Norah die vertelt dat je het "Amulet van Ianyi" moet vinden en ook zegt ze iets over het "Mausoleum". Als Norah weer is verdwenen dan ga je door het hek de begraafplaats op en volg je het pad rechtdoor en dan rechts naar de ladder die tegen het roze mausoleum gebouw aanstaat en waar je eerder omhoog bent gegaan. Ga NU NIET de ladder op. Links achter de ladder zie je de ingang van de beneden ruimte van het mausoleum:

Ga daar dus naar binnen en binnen draai je rechtsom. Achter in deze ruimte ligt een hoop stenen en achter die hoop stenen hangt een roze schild. Zoom in op dat schild en lees de tekst die er op geschreven staat. Zoom dan uit en draai je rechtsom naar de muur, kijk omlaag. Bij de muur ligt een Gouden Sleutel op de grond. Grijp de Gouden Sleutel. Ga nu weer, via de plattegrond, terug naar Max's Cave. Je beland in de rode voorgrot. Ga vooruit naar de deur. Deze keer gaat de deur vanzelf open. Ga vooruit door de deur, draai links, 1 keer vooruit, draai rechts en ga weer naar de Gouden Deur. Pak de Gouden Sleutel uit je inventory en klik deze in het sleutelgat van de deur. De deur gaat open. Ga 2 keer vooruit door de deur en de trap af, draai dan rechtsom en ga de rest van de trap af en je bent in de Heilige Kamer van Max. Draai links en ga naar het tafeltje. Zoom in op de tafel. Klik op de brieven, de foto en het boek en lees alles door. Naast de foto van Norah staat een open vak en hierin ligt dan het ECHTE Steen van het Amulet. Grijp de steen uit het vak.

In je inventory heb je dus 2 steenstukken staan. Op de steen die je zonet hebt gepakt zie je een witte stip. Dat is dus de ECHTE STEEN. Die andere steen is de NAMAAK STEEN. Onthoud welke de Echte Steen en welke de Namaak Steen is. Ga nu, via de plattegrond weer terug naar de "Mine Entrance". Je beland weer in de bovenste mijntunnel. Wel....volg de gehele route weer naar de grot waar je de Fakkel hebt gevonden en ga daar weer via de ladder omhoog naar het mijnkabelbaantje. Je hoeft nu niet weer de Ster, Spin, Vlinder, Regenwolk puzzel op te lossen. Draai je gewoon rechtsom naar het bakje van het kabelbaantje en klik op het bakje en je gaat vanzelf weer naar de overkant. Aan de overkant ga je weer vooruit door de tunnel naar de houten deur. Open de houten deur en ga er door, draai weer rechtsom naar de groene muur en ga door de smalle doorgang de Ronde Altaar ruimte weer in. WE gaan beginnen aan:

Hoofdstuk 13: De EINDES:

We zijn dus terug bij het Altaar. Ga weer met je rug naar het altaar staan en ga dan weer 1 keer vooruit. Draai je dan weer om naar het altaar en kijk naar de vloer. SAVE GAME NU. Dit is je LAATSTE mogelijkheid om te SAVEN en ik zou dat maar doen want anders kun je niet alle EINDES spelen. Dus SAVE GAME. 

Zoom in op het ronde zwarte gat in de vloer. Als je bent ingezoomd op het zwarte gat dan pak je de cassetterecorder uit je inventory. In de cassetterecorder zit nog altijd het bandje met daarop de "Chant". Klik met de cassetterecorder in het zwarte ronde gat en...

Darkcloud komt omhoog uit het gat. Luister naar Darkcloud. Hij zegt: "Als het zandschilderij voltooit is dan kan de ceremonie beginnen". Darkcloud verdwijnt. Zoom nu in op de gekleurde cirkel. Pak het Flesje Zand uit je inventory en klik hiermee op de gekleurde cirkel. Je strooit het zand over de tekening in de cirkel en........Je moet nu eindelijk CD 2 in je computer stoppen. Haal dus CD 1 uit je computer en stop CD 2 erin en klik op OK om door te gaan:

MAX verschijnt. Max draagt het Darkcloud masker. Luister naar Max maar DOE NIETS. Max doet het masker af. Hij wil dat je hem de Steen geeft. DOE DIT NIET....WACHT RUSTIG AF. NORAH verschijnt. LUISTER. IK GA HET UITLEGGEN

Je blijft op dit scherm. Je kunt nu niet meer saven en ook de "Solve Current Puzzle" optie werkt nu niet meer. Er zijn nu 3 EINDES mogelijk. 

  • EINDE 1 is helemaal fout.

  • EINDE 2 is goed en....

  • EINDE  3 is het BESTE EINDE maar dit is wel erg moeilijk.

Het is wel vervelend dat je, om alle EINDES te kunnen spelen je steeds eerst CD 1 moet laden om je laatste SAVE GAME te laden. Je moet dan het gedoe met de Cassetterecorder en het flesje zand opnieuw doen en weer CD 2 laden. Maar het is nu eenmaal niet anders.

EINDE 1: Het FOUTE EINDE: Darkcloud wint

  • Als Max en Norah zijn uitgepraat dan pak je de ECHTE STEEN uit je inventory en hiermee klik je dan op MAX. 

  • Je geeft de Steen aan Max en hij voegt deze samen met de steen die hij al heeft. 

  • Kijk nu op het gemak naar de afloop die niet goed is. Darkcloud wint en jij wordt, net als de andere bandleden en de inwoners van Cyclone, een GLYPH in de muur.

  • Klik in het scherm op "Old Game" en laad je laatste Save Game in. 

  • Je moet wel Cd 1 laden en het stukje met de cassetterecorder en het flesje zand opnieuw doen en dan Cd2 weer laden. Speel dan nu het:

EINDE 2: Het GOEDE EINDE: Norah red de wereld

  • Als Max en Norah zijn uitgepraat dan pak je de ECHTE STEEN uit je inventory en hiermee klik je op NORAH. 

  • Je geeft de ECHTE STEEN aan Norah en na een discussie met Darkcloud weet Norah Max er van te overtuigen om zijn helft van de steen ook aan haar te geven. 

  • Norah voegt de twee stenen samen en smijt de steen in het Gat. Darkcloud verlies. 

  • Max en Norah verdwijnen het gat in en je ziet een filmpje waarin een TV reporter meld dat je bandleden en de inwoners van Cyclone allemaal zijn gered. 

  • Als einde krijg je het felicitatiescherm voor je neus:

Je hebt dus nu niet de hoogst mogelijke score behaald. Maar wat zou het????

EINDE 3: HET BESTE EINDE: Jij red de wereld

Dit wordt wel heel erg moeilijk en als je levensmeter niet HELEMAAL VOL is dan is dit ook totaal niet te doen. Mijn levensmeter was helemaal vol toen ik aan deze puzzel begon maar ik heb deze puzzel pas na 25 keer proberen kunnen oplossen omdat je levensmeter heel snel leegloopt. Je moet dus zeer snel handelen. In de afbeelding heb ik de witte streepjes waar je op moet klikken ZWART gemaakt. Ik hoop dat het hierdoor voor jouw iets gemakkelijker zal zijn. 

Wat moet je doen:

  • Achter Norah en Max zie je dus het altaar met daarin de 12 Baho stokken. 

  • Midden op het altaar zit een apart vak. 

  • Daar moet jouw ECHTE STEEN in worden geplaatst. 

  • Als Max en Norah zijn uitgepraat dan pak je snel de VALSE STEEN uit je inventory en wacht je tot je weer de gelegenheid krijgt om op dat vak van het altaar te klikken met je steen. Doe dat dan.

  • Je plaatst de Valse Steen in dat vak. 

  • Max legt zijn ECHTE STEEN ook in het vak en hij loopt dan naar het gat. 

  • Pak snel je ECHTE STEEN uit je inventory en WACHT tot MAX zich bukt om het gat in te kijken. 

  • Klik dan met je ECHTE STEEN weer op het vak van het Altaar. 

  • Je verwisselt jouw VALSE STEEN met jouw ECHTE STEEN en onder in het scherm verschijnt nu de ALLERLAATSTE PUZZEL:

Het vervelende van deze eindpuzzel is dat je maar heel weinig tijd krijgt om de puzzel op te lossen. Je levensmeter loopt heel snel leeg. Als je al geen volle levensmeter had dan kun je het echt helemaal wel vergeten en je kunt deze laatste puzzel ook niet door de game laten oplossen via "Solve Current Puzzle". Ik heb in de afbeelding de witte lijntjes waar je op moet klikken ZWART gemaakt in de hoop dit je helpt om deze puzzel snel op te lossen

  • Al die witte streepjes in de halfronde cirkel, zijn kleine spiegeltjes. 

  • Van links komt een laserstraal. 

  • Jij moet nu op sommige van de witte streepjes klikken zodat de lichtstraal  door elk  van de 4 diamantjes gaat en dan bij het witte diamantje, onderin, verdwijnt. 

  • Lukt het jouw  om deze laatste puzzel op te lossen dan krijg je de complete steen in handen. Gooi de Steen in het zwarte gat en ook nu verdwijnen Norah en Max in het gat maar nu heb je zelf de bandleden en de wereldbevolking gered.

Red je het niet om deze puzzel op te lossen dan wint Darkcloud en zie je in een filmpje hoe de gehele mensheid verandert in Glyphs.

EINDE:

2005:  Walkthrough door: Louis Koot