April 2013

Walkthrough door: Louis Koot

Level 2: Bergtempel:

A: Gevangen:

Lara en Whitman hebben de tempel poort geopend en zijn beland in een berg tunnel, die omhoog loopt.

Wel...het is simpel.........Volg Whitman door de tunnel. Dit gaat niet vanzelf....je moet dus op je vooruittoets blijven drukken om Laartje vooruit te bewegen. Als je geen zin hebt om naar het geleuter van Whitman te luisteren dan stop je maar watjes in je oren of je zet het geluid uit. Als je Lara stil laat staan dan zal ook Whitman halt houden tot je Lara weer verder laat lopen.

De tunnel gaat, via een aantal stenen trappen, omhoog door de berg en uiteindelijk komen we uit de tunnel en zijn we weer in een bos en bereiken we een afgodsbeeld van de Japanse Koningin Haika, of hoe die oude trut ook mag heten......en dan.........

Filmpje: Er duikt een groep gewapende mannen op.....je weet het nog niet, maar dit zijn mannen van de Solari.....die onder leiding staan van Mathias. Lara en Whitman zijn volledig omsingelt. Whitman staat te trillen op zijn gestudeerde benen maar Lara gilt dat ie het pistool moet gebruiken.

De Solari proberen Lara en Whitman te paaien, maar Lara vertrouwt het niet en gilt dat het pistool moet gebruiken.......maar Whitman bedenkt zich en geeft zich over. 

Lara trekt dan haar Boog maar helaas.....de leider van deze groep, een tamelijk ongewassen en stinkende Rus, overmeestert Lara en bindt haar handen vast op haar rug.

Whitman en Lara worden afgevoerd naar het kamp van de Solari waar ook al een andere groep van de Endurance gevangen wordt gehouden.

De rus wil dan wel even "spelen" met Lara......

.........1 van gevangenen probeert te onsnappen maar Ruski schiet hem dood. Wat volgt is volledige verwarring want de andere gevangen rennen weg en er volgt een klopjacht om de gevangenen weer bijeen te drijven. De Rus smijt Lara op de grond en smeert hem om ook achter de ontsnapte gevangen aan te jagen. 

B: Sluip de berg op:

Je krijgt nu weer controle over Lara. Lara's handen zijn vastgebonden achter haar rug en wapens heeft ze niet. Lara mag niet gezien worden door de Solari mannen, die nu overal rondlopen. Je moet dus steeds dekking zoeken achter de stenen muurtjes en pas weer verder rennen als de Solari mannen Lara niet kunnen zien.

Blijf nu niet te lang stilstaan, want er komt al een Solari vent omlaag

Ren dus naar het muurtje, recht voor Lara......Lara zal vanzelf bukken

Sluip naar de verste hoek van het muurtje en wacht dan tot die Solari vent voorbij is gelopen en ren dan naar muurtje 2 en dan verder omhoog

Ok.......Lara moet dus verder omhoog en er is maar 1 route die ze kan volgen.....Maar...ze moet wel steeds in dekking van de rotswand en de muurtjes blijven., Wordt Laar ontdekt dan wordt ze vermoord en kun je dit hele stuk weer opnieuw doen. Wellicht kunnen de volgende afbeeldingen je helpen, want ik heb verder geen zin om dit stuk helemaal voor je uit te schrijven.......

Ok.......Zie je dat "hutje"......recht voor uit......Zodra de kust veilig is ren je vooruit het "hutje" in en....

C: Quick Time Event........ Kill Ruski....

Ik hoop dat je weet hoe je Lara een zogenaamde Melee aanval kunt laten doen......een Melee aanval doe je met je F-toets.

Lara denkt dat ze in het "hutje" even op adem kan komen maar helaas......De Rus ziet Lara en ze wordt weer gevangen.......

Onder bedreiging van zijn pistool sommeert Ruski Lara de hut weer uit te komen en......Wel....Ruski gooit nu alle remmen los want hij wil Lara nu verkrachten.....

Let nu goed op want je bent in een zogenaamde "Quick Time Event" beland en je moet nu een paar keer zeer snel de juiste Toetsen indrukken  en dit duurt tot dat je Ruski een kogel in zijn smerige kop gejast hebt...Het gaat allemaal snel achter elkaar dus je moet goed opletten en alvast je vinger boven je F-toets houden.....

Ruski drukt Lara tegen zich aan, in een "innige" omhelzing.....
Op de arm van Ruski verschijnt dan een cirkel en.....de cirkel wordt rood en in de Cirkel verschijnt het Melee Icoontje.....

.........Zodra je het Melee Icoontje ziet, in de rode cirkel, druk je op je F-toets.........
Dit luistert echt heel nauw....Druk je een fractie van een seconde te vroeg of te laat dan gaat Lara dood. 
Dus druk precies op het juiste moment op je F-toets en......Lara geeft Ruski het "Knietje" in zijn ballen en....

.........Ruski krimpt in elkaar van pijn en Lara rent weg....maar helaas......Ruski grijpt Lara weer en hij gaat verder met zijn "omhelzing" en dan.,....
......verschijnt de cirkel op Ruski's schouder......Wacht tot de binnenste cirkel rood is en het Melee icoontje weer verschijnt en druk dan snel weer je F-toets en.......

Lara bijt Ruski in zijn keel en dit doet Ruski echt pijn......Ruski laat Lara los en Laar probeert weer weg te rennen......
...Ruski's geile bui is nu wel over want nu is ie echt pissig en hij wil er nu snel een eind aan maken....

Ruski wil Lara nu doden maar Laar gooit zich op Ruski, er volgt een worsteling en Ruski verliest zijn pistool. 
Lara kruipt naar het pistool en grijpt het wapen, maar ze is niet snel genoeg want......

......Ruski werpt zich op Lara en er volgt nu een worsteling voor het Pistool waarbij je Ruski moet afweren door snel achter elkaar je Pijltjestoetsen in te drukken.....

Blijf je Pijltjestoetsen indrukken tot het rode Handje verschijnt en druk dan snel je E-toets in.....om het pistool naar Ruski's lelijke kop te richten en....
Het Pistool Icoon verschijnt dan dus klik snel je Linkermuisknop in om Ruski een Kogel door zijn vuile vieze smerige hersens te jagen

.....Wel.....als je dit alles goed hebt uitgevoerd dan heeft Lara haar eerste mens gedood....de lelijke smerige Rus........

Lara is er even totaal van ondersteboven.....het is ook niet niks.....een medemens te doden.....maar vanaf nu kan ik je verzekeren dat ons Laartje de smaak te pakken heeft. Ruski is dood maar Lara's problemen zijn nog lang niet voorbij.....Ze heeft nu echter wel haar 2e wapen te pakken....het Semi Automatische pistool van Ruski.

D: Blijf uit de handen van de Solari:

Ok....geen tijd om te picknicken hier.....Zodra Lara haar tieten weer in bedwang heeft, dus weer op adem is gekomen, ren je vooruit naar de in lichterlaaie staande tempel.

 Ga voor de brandende tempel dan rechtsaf en dan de helling af naar beneden. Lara zal vanzelf even achter het muurtje schuilen.....

Als de kust weer veilig is ren je verder door naar de houten balken brug. 

Steek over de brug en ga dan verder via de trap heling helemaal naar boven en dan door de poort

Lara beland bij de bovenste tempel, die ook al in de fik staat. Ren door naar de tempel en....een filmpje neemt het dan over.....
Lara stapt het brandende gebouw binnen en ze hoort de stemmen van 2 Solari mannen, die hier binnen zijn.

Laar gaat achter de kisten in dekking maar ze wordt ontdekt en ze komt er achter dat ze geen kogels meer heeft.....Gelukkig vindt Laar een volle kogelclip en die grijpt ze snel.

Ok.....Lara heeft weer kogels in het pistool, dus ga nu snel 2 Solari kerels hier killen.......

Als de 2 kerels het heden hebben verruilt voor het Eeuwige Leven krijg je van de game de hint dat je gedode vijanden kunt plunderen van hun bezittingen....ga dat ook altijd doen want het levert je materiaal op waarmee je in de Basis Kampen weer Upgrades kunt kopen voor de wapens.

De hele kolere zooi staat hier in de fik, dus Laartje moet niet te lang hier blijven treuzelen. Loop door naar achteren en dan de trap op.

De "achterdeur" zit stevig op slot, dus forceer de deur met de Bijl en je E-toets

Blijf dus je E-toets snel achter elkaar indrukken, tot Laar de deur open heeft en ga dan door de geopende deur. Laar is dan in een smallere ruimte en de Solari jongens willen haar nu "uitroken". Je mag nu niet te lang aarzelen want dan stikt Lara van de rook. Zoek het gat in de muur dat geblokkeerd is met planken en schop die planken dan uit de weg met behulp van je F-toets (Melee-toets).

Je moet dit een paar keer doen om de planken uit het venster te schoppen. Is het gelukt dan beweeg je Laar door het venster naar buiten.

Laartje beland op het buiten balkon van de tempel. Volg het balkon naar rechts en spring dan over het gat heen naar het bergpad.

Volg het bergpad verder omhoog en plunder onderweg de munitiekist en het oranje kistje en raap ook de pijlen op. 
Bij het oranje kistje krijg je een mededeling van de game over "Sluipmoord".

Verder op staat het restant van een houten kar en voorbij die kar zie je een houten muur. Bovenop de houten muur staat een vijand.....het is de bedoeling dat je die vent eventjes stilletjes omlegt met de boog. Sluip dus naar de houten kar.....Lara gaat vanzelf in dekking achter de kar. Rechtsklik dan om de Boog te trekken en mik dan naar de vent die boven de houten muur staat. 

Gebruik je Z-toets om in te zomen op de vent en knal de hufter dan een pijl door zijn kop....of zijn hart....Hoofdschoten leveren extra XP-punten op, dus probeer altijd de vijanden te killen met een hoofdschot. Het lijk zal omlaag vallen, dus loop door en plunder het lijk. 

Neem dan een aanloopje en spring tegen de houten muur op en blijf op je Springtoets rammen zodat Lara via de houten muur omhoog klimt. Je krijgt een melding over het "Geladen Schot".....doe er je voordeel mee....Volg het bergpad dan verder en.....Laar komt dan bij een kloof.

Ga op het puntje van de planken staan en spring dan vooruit, naar de houten richels aan de overkant. Beweeg Laar dan naar rechts en de hoek om en gebruik dan je Springtoets of je Pijltjeomhoog toets om verder omhoog te klimmen.

Boven gekomen krijg je weer een melding over Sluipmoord. Laar heeft het Einde van het Level bereikt....het volgende level begint nog verder omhoog. Sluip door naar de kist, die iets verder op staat. Ga achter de kist in dekking want verder op staan 2 kerels

Wel.....trek de boog en gebruik de Zoom functie en knal de 2 kerels een pijl door hun hart of hoofd

Blijf dan nog even in dekking achter de kist want langs de bergwand wordt nu een touwladder uitgerold en via de touwladder komt er nog een kerel omlaag, dus knal die vent de touwladder af met de boog.

Ga de lijken plunderen en plunder ook het oranje kistje

Loop dan naar de touwladder, spring in de touwladder en klim via de touwladder omhoog en terwijl Lara omhoog klimt heeft ze contact met Roth via de radio

E: Berg dorp boven de Touwladder:

Lara komt boven via de touwladder. Je kunt via de touwladder niet meer terug omlaag. Ok.......Je doel is het om Roth te bereiken. 
Op het "terras" van het eerste huis kun je pijlen rapen en een kistje plunderen.

Loop vervolgens de stenen trap helemaal op en.....Lara bereikt het Basis Kamp Bergtempel.......

Laten we Lara maar even rust gunnen in dit Basis Kamp. Loop door naar het kampvuur en druk dan je E-toets in om dit kamp te "gebruiken". 

Dit is je 1e Snel Reis Kamp. Je hebt vanaf nu de Kaart van het eiland en hierdoor nu de mogelijkheid om terug reizen vorige Basis Kampen in gebieden waar je al bent geweest

Laten we echter eerst Lara's Vaardigheden even Upgraden. Kies op het kamp scherm het Vaardigheidsscherm

Afhankelijk van hoeveel Experience punten en Salvage punten je nu hebt verdient kun je 1 of meerdere nieuwe Upgrades voor Lara's vaardigheden Lara kopen. Ik heb hier de "Verzamelaar" gekocht/geleerd

Welke Upgrades jij hier nu kunt kopen/leren hangt dus af van hoeveel Vaardigheids en XP- of Salvage - punten je nu hebt verzameld. Het is voor het komende gebied belangrijk dat Lara meer Jager - en Survival Upgrades kan kopen, en ook Upgrades voor haar wapens e.d, dus laten we hier rondom dit kamp eerst maar even op jacht gaan naar wat kistjes e.d.

Sluit alle schermen via je ESCape-toets. De game saved dit Checkpoint en dat zie je aan het TR-logo dat rechtsonder in het scherm verschijnt. Loop terug naar de stenen trap, waarover je naar het kamp omhoog bent gekomen. Lara kijkt dan naar het voorste huis van dit bergdorp. Links in de hoek staat een oranje kist, maar laat dat kistje nog maar even staan. Daal de stenen trap terug af en als je dat doet zie je, rechtsonder, een richel boven een houten muur. Beweeg Lara naar die richel, boven de houten muur.

Staan op de richel, boven de houten muur, kijk je omlaag. Je kijkt een riviertje in. Links stort de rivier via een waterval verder omlaag, maar aan de overkant zie je een spleet in de rotsen.....die spleet geeft toegang tot een grot.

Spring omlaag de rivier in en waad dan door het water naar de spleet in de rotsen. Druk Lara dan door de spleet de grot in.

In de grot hangt een Net waar een kistje in zit, maar omdat Lara niet met brandende fakkel deze grot in kan ze het netje niet in de fik steken om dan het kistje te kunnen plunderen. Je kunt echter later hier terugkeren, als Lara de "Aansteker" heeft verkregen waarmee ze zelf haar fakkel kan aansteken. Rechts in de hoek staat een kist. Loop naar de kist en.....op de kist ligt de SCHATKAART van dit level.....pak de Schatkaart.

De game trakteert je op een mededeling die meld dat je de Bergtempel Kaart hebt gevonden en dat de omgevingskaart is bijgewerkt.. Druk je TAB-toets in om de kaart te bekijken.

Experimenteer zelf maar even met de omgevingskaart om er achter te komen hoe het werkt.....veel snap ik er zelf ook niet van...maar geen paniek......het is helemaal niet nodig om deze kaart ook maar 1 keer te gebruiken.....mits je maar blijft doen wat ik je zeg. Ok...meer kan Laartje in deze grot nu niet uitrichten, dus duw haar door de spleet terug naar buiten, waad terug door het water naar de houten muur en spring/klim via de houten muur terug omhoog.

Ga terug naar het kampuur, via de stenen trap. Achter het kampuur stroomt ook een rivier, die via een waterval dan omlaag stort naar beneden. Ook daar zie je in de rotsen een grotingang.

Loop de rivier in en waad door het water naar de grotingang. Spring vanuit het water de oever op en loop dan de grot in.

In de grot vindt je, op de houten kist, een Document. Dit is het 1e van 7 documenten van een Gek, en die Gek is die Mathias.

Plunder ook nog even het gele kistje en verlaat dan de grot weer en keer terug naar het kamp. 
Terug bij het kampvuur ga je nu naar dat oranje kistje, dat links in de hoek staat. Plunder het oranje kistje

Als Laar het oranje kistje heeft geplunderd dan stuur je haar het schuine dak van het huisje op. Loop over het schuine dak dan naar de andere zijde van het huis en ga er dan binnen. Er staat een kistje in het huisje en ook wat pijlen. Links naast het kistje glinstert iets......Ga dat glinsterende dingetje oprapen.....het blijkt een zogenaamde GPS Cache te zijn en er is hier in het dorp nog zo'n dingetje te vinden.

Het vinden van GPS Caches is dus zo'n extra uitdaging die je kunt doen doorheen de game. Aan het plafond hangt hier ook een brandende Lantaren.  Ga op veilige afstand staan, maar zorg wel dat Lara de Lantaren kan zien en schiet het ding dat stuk met een pijl van de boog. Stond Lara te dichtbij de lantaren dan gaat ze dood als de lantaren ontploft, dus je kunt maar beter dit soort lantaren vanaf een veilige afstand stuk knallen met de boog.

Je hebt de Pyromaan Uitdaging ge-unlocked. Als je nog 4 van dit soort brandende lantarens weet stuk te schieten dan verdien je de punten van deze uitdaging. Deze lantarens hangen aan, of in de huisjes van dit bergdorp en er zijn er dus nog 4 te vinden. Ok....loop over de schuine dakjes van dit huisje terug naar de andere kant en dan verder door naar het Kamp. Vanaf het Kamp gaat een brug over de afgrond. 

Ga nu over de brug en dan verder omhoog en.....Lara hoort stemmen en de game geeft je een waarschuwing en een hint over hoe je, met pijlen, de komende vijand kunt afleiden. Loop door en....Lara zal vanzelf gaan sluipen en de boog trekken en dan achter een laag muurtje in dekking gaan.

Voor het volgende huis staan 2 Mathias mannen te praten. Wel....de game heeft je gemeld hoe je nu het beste, en stilletjes, met deze mannen moet afrekenen, dus voer het uit. 

Als je dit snel en accuraat doet heb je kans dat geen van beide mannen hun maten waarschuwen en dan is Lara weer veilig. Ben je traag met het uitschakelen van deze 2 "heren", dan waarschuwen ze hun maten, die dan via de stenen treden omlaag komen en die moet je dan ook neig even killen

Als de kust veilig is verlaat je de dekking van het muurtje en loop je door naar het huis. Plunder de lijken.

Als het goed is zijn er nu hier geen vervelende mannetjes meer en kan Lara rustig de boel hier verder onderzoeken. Ga nog niet verder omhoog maar draai je om zodat Laar de linker hoek van het huis ziet. Bij de linker hoek van het huis staat een boom en achter de boom is het houten hek dat moet voorkomen dat men omlaag dondert.

Loop naar het houten hekwerk, achter de boom, en draai dan rechts en.....Lara kijkt dan langs de linker zijkant van het huis. Er ligt hier een boomstammetje over de diepe kloof en aan de overkant hangt de 3e Lantaren, onder het schuine dakje van het huis. Trek de Boog en schiet er de Lantaren mee stuk. Voor mij was dit de 3e Lantaren, hier in dit berg dorp, maar misschien is het voor jouw pas de 1e of de 2e lantaren

Stap op het boomstammetje en loop dan over het boomstammetje naar de overkant en draai dan rechts.

Lara is nu dus achter het huis en ze ziet een houten klimmuur. Wel...klim, via de nu toch wel geleerde manier, via de houten muur omhoog.

Boven de houten muur kan Lara dan, via het schuine dakje, de verdieping van het huis in. 
Loop dus via het schuine dakje het huisje binnen en forceer er dan de metalen Kist open met de Bijl. 

Als het bij jouw dan net zo is als bij mij meld de game dan dat je wapenonderdelen uit de kist hebt gehaald en dat je in een Basis Kamp Upgrade voor wapens kunt kopen. Pak ook nog even de pijlen, als je er nog ruimte voor hebt, en ga dan via het schuine dakje terug naar buiten. Spring bij de houten muur weer omlaag en loop dan over het boomstammetje terug over de kloof. Loop terug naar de voorzijde van het huis maar ga nog steeds niet verder omhoog.

Je kunt eerst nog even naar het huisje, dat je achter de bomen ziet. Loop dus nu eerst iets terug omlaag en dan naar links, naar het groepje bomen. Bij de bomen kun je wat Vruchten plukken, uit de struik die bij de bomen staat.

Deze oranje vruchten leveren XP-punten op en zorgen er ook voor dat Lara's honger een beetje wordt gestild. 
Klim vervolgens via het stenen muurtje omhoog en plunder in het huisje dan de oranje kist, de wapenkist en pak de pijlen.

Links achter het huisje is een rotsplatform waarop de 2e GPS Cache te vinden is. Loop dus door het huisje naar de rand van dit plateau en draai dan links en klim het rotsplatform dan op. Bij het kistje ligt dan de 2e GPS Cache

Spring terug naar het huisje en loop weer door het huisje en klim dan via het rechter muurtje terug naar het hoofdpad

Laar is terug op het omhooglopende trappad. Loop nu helemaal door naar boven en.....Het stenen trap pad eindigt bij een totaal ingestort huis en het puin blokkeert de verdere weg omhoog. 

Door het ingestorte Huis:

NB: Dit stuk wordt heftig en Lara kan hier op verschillende momenten hartstikke dood gaan. Ik vertel je hoe ik dit stuk gedaan heb, maar dat is echt niet de beste manier om het te doen want ik gebruik een Cheattrainer zodat ik een Godcheat heb waardoor Laartje tijdens "normale" gevechten niet dood gaat.

Draai links en zie....via de houten klimmuur kan Lara het "huis" binnen klimmen. 

Ren dus tegen de houten muur op en druk achter elkaar je Springtoets in en......
Lara klimt door het vierkante gat, boven de muur, het geruÔneerde huis binnen en ze laat zich vanzelf binnen op de vloer vallen.

Achterin de kamer is de doorgang verspert, maar die versperring is van brandbaar materiaal. Boven de versperring hangt een Lantaren en de game trakteert je op een hint over glazen lantarens. Plunder het oranje kistje en blijf er dan stil staan en trek de Boog en knal, van veilige afstand, de Lantaren stuk en....

.....de uiteenspattende Lantaren zorgt er voor dat de versperring in de fik vliegt, Blijf op veilige afstand wachten tot het vuur gedoofd is en een nauwe opening zichtbaar is.

Kruip dan, maar voorzichtig, verder door de nauwe opening naar de volgende kamer.....
We horen dan de stemmen van 2 mannen en de game komt met een hint over Sluipmoord met de Boog......

Lara zit gebukt achter een hoop puin en recht vooruit staat een vent, met zijn rug naar Lara gekeerd. Als je naar links kijk en dan omhoog kijkt dan zie je de 2e vent, die links achter het puin staat. Ook die 2e vent staat met zijn rug naar Lara gekeerd. 

NB: De game wil nu dat je deze 2 kerels vermoord via de SLUIPMOORD methode, zodat Lara ze GERUISLOOS vermoord en die kerels hun kameraden niet zullen kunnen alarmeren. Het plaatje toont je hoe je een Sluipmoord, met de boog, moet uitvoeren. Je moet de voorste kerel besluipen, met getrokken boog en een Melee aanval uitvoeren wat inhoud dat je op je F-toets en op je E-toets moet drukken.....Dit moet je heel snel doen want het moet stilletjes gebeuren om die andere vent niet te alarmeren. Heb je de 1e vent geruisloos vermoord dan moet je die 2e vent besluipen en ook via de sluipmoord methoden killen. 

Ik heb echter de Sluipmoord methode hier niet gebruikt want mislukt het dan is Lara de lul.........ik heb beide kerels domweg een pijl door hun achterhoofd gejast. Als je dat snel en accuraat doet dan leg je deze 2 kerels ook geruisloos om. Blijf dus gebulkt zitten naast de hoop rotszooi en trek de boog en jas dan eerst een pijl door het achterhoofd van de vent die recht voor Lara staat. Draai dan snel links en leg dan snel de vent om die aan de andere kant van de hoop rotzooi staat.

Doe je het snel en accuraat dan heb je deze 2 "heren" ook geruisloos omgelegd met de boog. Hoe dan ook.....zorg dat je de beide kerels vermoord en plunder dan hun lijken.

Lara is dan nu aan de andere kant van de hoop puin, waarachter ze verscholen zat, en ze moet doorsteken naar de andere hoek van deze ruimte.  Rechts is een gapend gat en aan de overzijde is een "loopbrug" waar brandbaar materiaal hangt. Boven die loopbrug hangt een brandende Lantaren. Sluip iets verder door, naar het kistje dat verder op staat, en kijk dan naar rechts.....

De "loopbrug" is Lara's route uit dit puinhuis maar de "brug" is verspert. De versperring moet dus in de fik gezet worden, maar dat zal een stroom van vijandige "heren" tot gevolg hebben....er is echter geen andere uitweg, dus trek de boog en mik op die lantaren en gebruik de Zoomfunctie om in te zoomen op de lantaren. Knal de Lantaren stuk en.....

Wel.....voor mij was dit ook de 5e Lantaren en ik heb hier dus de Pyromaan Uitdaging voltooit. De versperring vliegt in de fik en is dan opgeruimd maar het is allemaal niet geruisloos gegaan en dus duiken er nu, aan de overkant, een stroom kerels op en die willen allemaal Lara te grazen nemen. 

Ok....op de "brug" zal het nu gaan krioelen van vijanden en sommige van hen zullen ook granaatjes gaan gooien naar Lara waardoor de hele tent de fik in vliegt. Je moet zelf maar zien hoe je dit stuk overleeft. Ren door naar de volgende hoek en klim dan via de klimwand omhoog

Boven de klimwand is Lara dus bij de "loopbrug" beland, maar ze is hier niet alleen. 

Zorg dat Lara alle vijanden overleeft en ren dan over de "brug" naar de overkant en dan naar rechts.......

Spring over het gat naar de overkant en dan is links de uitgang uit dit helse huis. Je ziet een kabel hangen en de game verteld je wat je moet doen met die kabel. Zorg dat je Lara goed neer zet en spring dan naar de kabel en......met behulp van haar bijl glijd Lara langs de kabel omlaag, naar de berg tunnel.

Nog even wat spullen en RelikwieŽn verzamelen:

Via de kabel is Lara beland in de bergtunnel. Je kunt nu verder door de tunnel naar het einde van dit Bergtempel Level om dan verder te gaan met Level 3 Berg Dorp Deel 1. Maar er zijn hier nog 2 RelikwieŽn te scoren en ook nog aardig wat XP-punten te verdienen en materiaal te scoren. Dus ik ga dat nu eerst nog even doen. Draai je om en loop de tunnel terug uit en draai Lara dan weer om naar de ingang van de tunnel.

Rechts naast de ingang ligt een Document op de krat

Ga het Document pakken....het is het 1e document in een serie van 7 " Bekentenissen van een  Solari" series. Draai je om....links naast de tunnel is een meertje....het meertje is lager gelegen dan de tunnel. Bij de boem zit er een vlonder op de oever. Loop naar de vlonder en spring dan omlaag het meertje in.

Klim dan op het groene platform en plunder de oranje kist

Spring/klim via de houten wand terug naar boven, naar de tunnel. Recht voor uit zie je weer een houten wand en een huisje.Vlakbij Lara staat een Lantarenpaal waar vuur in brand. Ga voor de Lantarenpaal staan en druk dan je E-toets om Lara's fakkel aan te steken.

Met brandende fakkel min de hand ren je Lara naar de houten want. Bij de houten wand gaat een helling omlaag maar dit is de helling waarover je straks hier weer naar boven komt. Spring/klim via de houten wand omhoog. Loop door naar de houten overkapping. Er hangt een Net onder de overkapping. Steek met je Fakkel het Net in de fik

Er valt een kistje uit het net. Plunder de kist en loop dan verder, via de stenen trap, omhoog.

Boven gekomen zie je een ton op de rand staan. Loop nog niet naar de ton maar draai rechts en spring dan naar het schuine dakje van het huis.

Loop over het schuine dakje rechts de hoek om. In het kamertje staat een Metalen Kistje op de vloer.

Loop naar binnen en plunder het kistje en.....Lara haalt er de 1e van 2 Waaier relikwieŽn uit.

Sluit het relikwieŽn scherm en stap het schuine dakje weer op en loop terug links de hoek om. Vanaf het schuine dakje zie je dan, in de verte, een oranje kistje in een prieelhuisje staan. In dat prieelhuisje hangt ook een Lantaren

Spring omlaag en loop nu door naar de ton, die achter de boom op de rand staat. Onder Lara is een lager platform, dus spring omlaag (Shift-toets indrukken). Kijk naar het prieeltje waar de oranje kist in staat. Als je nog niet de Pyromaan Uitdaging hebt voltooit dan is de Lantaren, die in het prieel hangt, je laatste kans om dat alsnog nu te doen. Dus trek de Boog, zoom in op de Lantaren en knal het ding stuk. Als dit je 5e Lantaren was dan heb je nu de Pyromaan Uitdaging van dit Level voltooit. Spring nu over naar het prieeltje

Plunder de oranje kist voor weer wat XP- punten. Lara moet nu terug springen naar het platform waar ze vandaan kwam. Dus draai je om zodat Lara kijkt naar het platform waar ze vandaan kwam. Je kunt niet rechtspreekt op het platform geraken. Je moet tegen de houten wand opspringen en dan op je Springtoets blijven drukken zodat Lara via de houten wand op het platform klimt.

Ok...terug op het platform klim je niet via de 2e houten wand verder omhoog. Linksonder Lara is een richel. 
Zorg dat Lara op die lager gelegen richel terecht komt en loop dan door en pluk dan de oranje vruchten van de groene struik

Links is het dak van een huis dat uit meerdere etages bestaat. Vanaf de richel spring je nu over naar het dak van het huis.

Op het dag geland draai je om, zodat Lara terug kijkt naar de rotsrichel waar ze net was. Ga op de rand van het schuine dak staan en druk dan op je Shift-toets en.....Lara gaat aan de dakrand hangen. Laat Lara dan omlaag vallen....ze land op het schuine dakje van de middelste verdieping.

Kijk de kamer in en....op de kist staat het kistje waar het 2e Relikwie van dit level in zit, dus ga het kistje plunderen.

Het Relikwie uit dit kistje is een "Gunbai War Fan". Ok... ga rechts dit huisje weer uit en.....
klim via de stenen trap helling omhoog en....Wel....Boven gekomen zijn we dan terug bij de ingang van de bergtunnel.

Er is nog 1 ding te vinden hier dus ga nog niet de tunnel in maar loop naar links, naar de rand......
Op de rand, boven het meertje, kun je dan nog een paar oranje vruchtjes op rapen uit de groene struik.

Ok....That's It voor dit 2e level......Ga terug naar de bergtunnel en loop nu helemaal door de tunnel omhoog. De tunnel wordt nauwer en helemaal boven gekomen lijkt het of Lara een "Dead End" heeft bereikt....de tunnel loopt namelijk dood.

Loop echter gewoon door want tussen de 2 grijze houten palen gaat een nauwe rotsspleet helemaal omhoog en als je Lara tussen de 2 grijze palen in duwt dan kijkt ze omhoog door de nauwe spleet en meld dat ze "dit wel kan doen". Lara klimt dan de nauwe spleet in en ze hangt dan in de spleet. 

Wel....gebruik je Omhoogtoets, dus je Vooruittoets (Dat is voor mij de Pijltjeomhoogtoets) om Lara door de rotsspleet omhoog te duwen. Blijf Lara omhoog door de spleet bewegen en ze komt dan uiteindelijk boven en klimt een mijntunnel in.

Wel.......volg de tunnel rechts de hoek mom. De tunnel wordt dan een rotstunnel en je ziet in de verte de uitgang.......

.....Loop door naar buiten en.........Filmpje:

Lara heeft het einde van dit level bereikt en.....haar grote Held Roth......Helaas heeft held Roth even geen tijd voor Lara want hij is druk bezig om zich de horde hongerige wolven van het lijf te houden

De wolven hebben flink uit Roth's rechter been gedineerd. Roth overleefd het wel maar is ernstig gewond. Roth verteld nog dat de wolven zijn rugzak hebben "verovert". In de rugzak zit niet alleen de radio van de reddingssloep maar ook medicijnen en verbandmiddelen die Lara nodig heeft om het been van Roth te redden. 

Roth verliest dan het bewustzijn en Lara sleept hem, met haar laatste krachten, naar het Basiskamp Bergplateau. 
Je krijgt als nieuwe opdracht om de Rugzak van Roth uit het Wolvennest te gaan heroveren.

Je bent beland in:

Level 3: Berg Dorp Deel 1:

Walkthrough door: Louis Koot