Juli 2014

Walkthrough en Screenshots door: Louis Koot

Level 26: Het Klooster weer in:

A: Het einde van Wippelmans     eh...... Whitman:

Lara is vanuit de torpedoboot omhoog geklommen en ze staat bij een Ankerpaal te staren naar de ingang van een tunnel aan de overkant van de kloof. Aan de andere kant van die bergtunnel is het Klooster waar die onfrisse Japanse Godin haar schemerleven leid in haar Rituele Kamer. Die Godin heeft een leger van Stormwachters tot haar beschikking om er voor te zorgen dat niemand het klooster, en de Rituele Kamer, kan betreden. Vergeleken met die Stormwachters zijn de Solari's van Mathais maar kleine kinderen. Mathais wil de Godin het lekkere verse lichaam van Sam aanbieden om in Sam's lichaam verder te leven. Whitman heeft Sam uitgeleverd aan Mathais in de hoop eeuwige roem te vergaren, maar Mathais heeft andere plannen met Whitman.

Onder de tunnel ingang steekt een stuk kletterwand aan de berg, dus jaag een touwpijl in de kletterwand. Zoals altijd bind Laar het touw weer vast aan de Ankerpaal.

Spring het touw dus in en sjees langs het touw, via de Stijgklem, naar de overkant (E-toets) en vanzelf haakt Laar zich aan de kletterwand vast met haar kletterbijltje

Kletter dus omhoog en loop dan de tunnel in.

Volg de tunnel en...Aan het andere eind van de tunnel moet Laar zich bukken om onder de balk door te kruipen en dan.......

......Loop gebukt nog ietsjes door en..........

Film: Het Einde van Whitman:

Laar gooit zich plat op de grond en sluipt naar de rand. Aan de overkant is het Kloostercomplex en onder Laar zien we Whitman, Mathais en Sam.

We zien dan de hoofdpoort van het klooster. De brug naar het klooster wordt bewaakt door 2 Stormwachters. Wel......De .Stormwachters zijn het leger van de Generaal en de bewakers van de "Koningin". Het zijn geen menselijke wezens  meer, maar ze zijn wel degelijk te doden

De Stormnacht vermoord iedereen die ook maar in de buurt van het klooster komt, dus Mathais heeft een list nodig om veilig met Sam in het klooster te geraken. En daarom heeft Mathais Whitman nog in leven gelaten want hij heeft Whitman nodig om die 2 Stormwachters af te leiden. Heel slim maakt Mathais gebruik van de arrogantie en onwetendheid van Whitmans.........

Mathais geilt Whitman zo op dat die denkt wel even veilig naar de Stormwachters te kunnen lopen.......

Helaas voor Whitman overspeelt hij zijn hand en........

...Terwijl Lara machteloos moet toekijken beginnen de 2 Stormwachters meedogenloos op Whitman in te hakken om hem letterlijk af te slachten en........

...Terwijl de Stormwachters zich "vermaken" met Whitman sluipt Mathais met Sam de brug op en.......Lara ziet dit en springt omlaag maar ze komt te laat in actie...............De 2 Stormwachters zijn klaar met Whitman en zien dan Mathais met Sam over de brug naar de kloosterpoort rennen.....de 2 Stormwachters negeren Lara en gaan achter Mathais aan maar.......de "Koningin" heeft blijkbaar trek in Sam want ze sommeert haar Stormen en..........de Stormen zijn zo hevig dat de brug word weggeblazen, inclusief de 2 Stormwachters maar.......

Mathais heeft met Sam de overkant gehaald en hij verdwijnt met Sam het klooster in. De brug is weggeblazen dus Laar kan Mathais niet volgen....ze moet een andere ingang vinden en.....de game toont ons die andere ingang......een raam aan de rechterzijde van het klooster.

B: Geraak in het Klooster:

Ok.....je hebt weer controle. Rechts naast de weggeblazen brug staat een Ankerpaal op de rand. Loop naar de Ankerpaal en ga er naast staan en kijk naar de overkant.....

Aan de overkant ziet Lara dat open raam en......ze ziet een stuk kletterwand. Knal dus een touwpijl in die kletterwand en........

.......suis aan het touw dan naar de kletterwand...Lara haakt zich vanzelf vast aan de kletterwand.

...Schuif Lara op naar rechts, de bocht om, en kletter dan verder omhoog en....

.....kletter het platform op. Recht vooruit is dan het open raam, dus......

....ren naar het raam en spring via de houten wand, onder het raam, omhoog en duw Laar dan door het raam naar binnen.....

....Laar beland in een brede gang van klooster en deze gang leid naar de Great Hall:

Level 27: Klooster: Door de Great Hall en Koprollend naar het volgende kamp

Walkthrough en Screenshots door: Louis Koot