2014:Walkthrough door: Louis Koot

Gomo is, naar mijn persoonlijke mening, een leuke game om er even tussen door te spelen. Het is "Point and Click" dus je speelt de game geheel met de muis. Het is een spel in de trant van Full Pipe en Journey of a Roach maar het is niet zo ingewikkeld als deze beide games. Er is geen Save Game functie maar de game saved vanzelf als je de game verlaat. Start je de game dan weer dan kun je via de functie "Continue" op het hoofdmenuscherm, verder spelen vanaf de plek waar je de game hebt verlaten.

Als je de game de 1e keer opstart krijg je eerst het Logo van de ontwikkelaar en de uitgever voor je snufferd en dan.....een zwart scherm waarin je 2 heldere oogjes naar het midden van je scherm bewegen. Je moet dan de witte kromme pijl klikken om verder te gaan

Dus "Click here" en.....het hoofdmenuscherm verschijnt waarin je al gelijk het optiemenu voorgeschoteld krijgt

Vink dus de opties aan die voor jouw van belang zijn. Je kunt niet kiezen voor de Nederlandse Taal maar wel voor Duits, Engels en nog wat andere obscure talen.  Je kunt kiezen voor de "Easy mode" of de "Difficult mode". Kies je voor "Easy Mode" dan krijg je wat in-game hulp. Dus stel het 1 en ander in naar je eigen voorkeuren en klik dan "OK" en je bent dan uit de opties. Er is ook een Bonus scherm maar die bonussen moeten "unlocked" worden door de game te spelen en krijg je als je de game hebt uitgespeeld. Kies dus voor "New Game" en je kunt beginnen om ons aller Gomootje op zijn gevaarlijke reis te begeleiden.

Thuis:

Ons aller Gomo ligt in zijn huis te slapen en te dromen van zijn hond Dingo.....Dingo is buiten aan het spelen als er plotsklaps een "Zwarte Entity" opduikt en.....van pure schrik wordt Gomo wakker. Je krijgt nu wat aanwijzingen van de game over waar de Inventory is en waar je terug naar het hoofdmenuscherm kunt gaan

Dan verschijnt er een "Click here" pijl boven Gomo, dus klik op de plek waar die witte pijl naar wijst en..........

.......Goompje springt zijn bed uit. Ok....je beweegt Gomo naar links en rechts via zwarte pijlen en je doet dingen via zwarte kromme pijlen die je op items krijgt. 

Links naast Goom staat een leeslampje op het kastje. Rechts staat Goom's televisie en, rechts naast de TV, hangt er een sleutel aan de muur. Loop, via de zwarte pijl, iets naar links...naar het kastje waar de leeslamp op staat. Plaats dan je cursor op het leeslampje.....je cursor wordt dan een zwarte kromme pijl...

.............klik de zwarte krommepijl op het leeslampje om het lampje aan te doen........Zoek dan de zwarte rechtsaf pijl en loop naar rechts en........ 

.......klik met de kromme pijl in het scherm van de TV om de TV aan te zetten. Zet dan je cursor op de sleutel...
Op de sleutel krijg je weer de krommepijl dus klik om de sleutel te pakken

...de sleutel verdwijnt naar de inventory, linksboven. Loop verder door naar rechts en....Gomo constateert dat zijn voordeur op slot zit, dus ga naar linksboven om de inventory te voorschijn te toveren en pak er dan de sleutel uit en klik met de sleutel op de voordeur en.......

......Gomo beland buiten en bij het hondenhok van hond Dingo....... 

Buiten: Waar is Dingo?

Bekijk het hondenhok......Gooms gluurt het hondenhok in en bemerkt dat hondje Dingo pleite is en dan.......verschijnt er een Vliegende Schotel in de lucht. Vanuit de Vliegende Schotel wordt er een Capsule naar beneden gedropt en het blijkt een boodschap van de aliens in de vliegende schotel te zijn......

Wij, en Gomo, begrijpen uit de boodschap dat de Aliens hondje Dingo hebben ontvoerd en dat zij in ruil voor Dingo een Kristal willen hebben en dat Gomo 1 uur en 40 minuten de tijd heeft om dat kristal te vinden. Oeps.....dat is niet veel tijd. Gomo moet even slikken maar besluit dan om een scherm naar rechts door te lopen, dus zoek de zwarte rechtsafpijl en loop een scherm naar rechts en........het gaat dan even vanzelf verder want....

Gomo loopt over het ondergrondse huis van een Muis, blijft even stilstaan en..........

........ rolleboldert dan omlaag en beland dan bij de ingang van de mijn:

Mijn:

We zijn beland bij de ingang van de "Zoltan's Factory Mijn" en er staat een schattig mijnkarretje al klaar op de rail. Klik de krommepijl op het mijnkarretje en...

......Gomo springt het karretje in en we zijn dan getuige van een doldwaze rit door de mijn......

Gomo's mijnkarritje eindigt abrupt omdat de rails ophoud en hij wordt uit het karretje geslingerd en dendert in vrije val omlaag door een diepe schacht.....een heeeeeeeeeeeeeel diepe schacht......

......enfin.....na een eeuwigheid beland Gomo dan toch, min of meer ongeschonden, op de bodem van de schacht en krijg je weer controle over de Goom.Als je Gomo stil laat staan dan gaat ie staan slapen, maar zodra je de pijlen klikt wordt Goompje wakker om zich weer in beweging te zetten.

Rechts hangt een "I want you!" poster en onder de poster ligt een stukje Krijt. 
Loop naar rechts en pak dan het stukje Krijt van de grond en.......Gomo gaat met het krijt de poster wat opleuken. 

Zoek weer de zwarte rechtsafpijl en loop dan verder naar rechts. Gomo beland bij een trap. De trap gaat omhoog naar een deur waar een rood kristalsymbool op staat. 

Onder de bovenverdieping hangt een bordje waarop WC staat en de pijl op dat bordje wijst omlaag want onder het WC bord zie je nog net de bovenkant van een ladder. Klik, boven bij de deur, de zwarte pijl en.....Gomo huppelt de trap op naar de deur ........maar.....vlak voor de deur dondert Gomo door het balkon terug omlaag......De deur is dus nu niet bereikbaar voor Gooms, maar wellicht moet ie nu "nodig". Nu krijgt je de omlaagpijl onder het WC bord, dus klik de omlaagpijl en......

Goompie klimt via de ladder een scherm omlaag en....beland in de WC...........
Toilet is een te chic woord voor deze latrine. Er zijn 3 WC's maar alleen in de middelste wc hangt wcpapier. 

Klik de krommepijl in de WC 1......Gooms neemt even plaats op wcpot 1. Klik de krommepijl in de WC 2.....Gomo doet zijn behoefte in WC 2 en.....Er verschijnt een stuk WCpapier met daarom een Boter, Kaas en Eieren spelletje dat al is opgelost....Noteer in welke vakjes een rood kruisje staat. 

Klik op het stuk WC papier om het op te bergen in inventory. Klik de krommepijl in WC 3 en....Gomo doet nog even wat behoefte in WC 3. Loop terug naar links en klim dan via de ladder weer omhoog.Terug boven krijg je nu pijlen op de Zak en de Werphaak die onder de trap staan en hangen. 

Klik de krommepijl op de Zak en.......Goofie vindt een Sleutelkaart in de zak en bergt het op in inventory. Loop terug naar rechts en klik dan de krommepijl op de Werphaak......Gomo bergt de werphaak op in inventory. Pak de Werphaak gelijk weer uit inventory en klik , boven Gomo, mee in het gat van het balkon en.........

Gooms werpt de haak en die komt vast te zitten aan de reling. Klik de omhoogpijl bij het touw van de haak en.....

Gomo klimt terug omhoog  en beland nu bij de deur. Klik de krommepijl op de deur en......

Het deurslot verschijnt in close-up....Het slot heeft 9 ronde knopjes en een gleuf en onder de gleuf een vierkante knop. 
Pak de Sleutelkaart uit inventory en duw de Sleutelkaart in de gleuf van het slot.........

Nu krijg je op elk van de 9 knopjes de krommepijl. Je moet dus nu de 4 juiste knopjes indrukken en dat zijn de 4 knopjes die als rode X op het stukje WC papier zijn ingevuld. Klik dus in de bovenste rij knopjes op het middelste knopje. Klik in de middelste rij knopjes op het middelste knopje en het rechter knopje. Klik in de onderste rij op het linker knopje.....

.....die 4 knopjes branden dan, dus klik nu op de knop onder de gleuf en......de deur gaat open en vanzelf loopt Goomp door de deur en beland ie op het volgende scherm.

Onder Gomo staat een generator.Verderop staat een krat ...de krat zit vast aan een takel en moet omhoog getakeld worden. De takel is verbonden aan de dynamo maar de stekker van de dynamo steekt niet in de generator. Boven de dynamo staat een groot olievat en een oliekannetje. Spring, via de omlaagpijl omlaag.....Gomo land op de generator, dus spring nog een keer omlaag....Gomo staat dan voor de stekker...klik de krommepijl op de stekker om de stekker in de generator te pluggen. 

Boven de dynamo steekt een knopje aan de stellage waar het olievat op staat. Klik op het knopje en...

...de krat wordt een klein beetje omhoog getakeld maar niet genoeg......De tandwielen van de dynamo zijn vastgelopen en moeten geolied worden. Klim terug op de generator en spring dan naar het platform waar het olievat op staat. 

Klik dan op het oliekannetje....o....het oliekannetje is leeg.....Klik op het olievat....

Gomo duwt het olievat wat om en hierdoor wordt het oliekannetje gevuld met olie en Gooms bergt het kannetje dan op in inventory. Spring terug omlaag, eerst weer op de generator en dan naar de vloer. Pak dan het gevulde oliekannetje uit inventory en smeer er de tandwielen van de dynamo mee. 

Klik dan weer op het knopje en.......de krat wordt nu verder omhoog getakeld en Gomo kan verder wandelen naar het volgende scherm...'

Loop dus door naar rechts en.....hela......een Lift.

Er hangt een poster op de muur en onder Gomo zie je een muis die zijn hol vult met troep dat ie in de mijn verzameld. Bekijk de Poster.....

het is een poster van de "Zoltan's Excavator 4000" boormachine. Het ding heeft 2 "armen"....de linker arm is de boor en de rechter arm is een grijper om er dingen mee op te pakken. Onder de machine zie je 4 hendels A, B, C, D en 2 Activatieknoppen Klik op de poster om de close-up te verlaten. en loop door naar de lift. Klik krommepijl in de lift en.....Gomo stapt in de lift.....Rechts naast Gooms krijg je dan weer de krommepijl dus klik die en.....

We gaan omlaag en we belanden in de:

Omkleedkamer (Locker room)

Er zijn 4 kamers en Gomo moet via deur in de onderste rechter kamer dit scherm weer verlaten. Linksboven is de ontsmettingskamer en rechtsboven is de omkleedkamer, de Lockerroom. Klim via de linker ladder omhoog naar de ontsmettingskamer. Gomo wordt in de ontsmettingskamer even ontdaan van al zijn ziektekiemen en loopt dan de kamer met de kasten in. Er 6 kasten.....Check de meest rechter kast met de krommepijl en.....

Goompje maakt de kast open en wil er iets uitpakken maar......Oeps....de kast blijkt te leven en het trekt Goomp naar binnen.....er volgt een furieus gevecht met de kast en dan word Gomo de kast weer uitgeschopt.....De kast smijt dan een Schuifknop (Button) naar Goom. De schuifknop stuitert van Gomo's hoofd op de grond. Raap de Schuifknop op via de krommepijl. 

Klim dan via de rechter ladder omlaag naar de rechtsonder kamer. De deur gaat niet open maar gelukkig staat er een knoppen console. Er steken 3 knoppen op het console, maar die 3 knoppen zijn nog niet actief. Klik met de krommepijl op het console en........

.......Gooms drukt op het onderste knopje van het console en het controlepaneel van het console verschijnt in een close-upscherm. 

Je ziet dat er 3 draden en 3 knoppen zijn. De 3 knoppen branden nu niet In de bovenste en de onderste draad steekt een schuifknop maar in de middelste draad niet. Pak de Schuifknop uit inventory en sleep de knop naar het close-upscherm en klik dan met de knop op het midden van de middelste draad.  

Nu moet je de 3 schuifknoppen gaan verschuiven. Linksklik op een schuifknop en hou dan je muisknop ingedrukt........
.....je krijgt dan de krommepijl op de schuifknop en je kunt de knop dan naar links of rechts schuiven.

Schuif  de schuifknop in de bovenste draad naar links. 
 Schuif de schuifknop in de onderste draad naar rechts

             Schuif de schuifknop van de middelste draad naar het midden

De 3 ronde knopjes worden oranje en zijn nu geactiveerd en het scherm verdwijnt. Nu moet Goom, 1 voor 1, op de 3 oranje knoppen klikken. 

                                     Klik met de zwarte pijl op het bovenste knopje 1....we horen een geluid. 
Klik op het middelste knopje 2...een lamp gaat aan. 
   Klik op het onderste knopje 3...de deur schuift open. 

Ga door de nu geopende deuropening en.......Gomo loopt vanzelf door naar het volgende scherm en beland bij de:

Zoltan Excavator 400 Boormachine:

Maak Erts

We hebben een poster gezien van dit ding bij de lift....het is een boormachine en het ding heeft een boorarm en een grijperarm. Beklim de ladder.....Goompie komt dan op het rechter balkonnetje van de Zoltan te staan. Klik met de krommepijl op de glasstolp en.......Goom klimt de stolp in en hij neemt plaats achter het controlepaneel. Het controlepaneel verschijnt boven in het scherm. 

De boorarm steekt uit boven een zwevende bak en boven die bak steekt een rond rotsblok. Die zwevende bak is de Ertsbak en het is de bedoeling dat Goompie dat ronde rotsblokje door de Ertsbak omlaag krijgt om er een rond rotsje Erts van te maken dat dan via de onderste lopende band naar rechts gaat. Dan moet Gomo met de Grijper het Ertsblok op de bovenste lopende band zien te krijgen.

Het controlepaneel is verdeelt in 2 segmenten.....De 2 hendels in het linker segment zijn voor de boorarm en de 2 hendels in het rechter segment zijn voor de grijparm. Tussen de hendels steekt een controlelampje. Noem de 4 hendels, van links naar rechts, A, B, C, D. Met hendel A zet je de boorarm omhoog en omlaag. Met Hendel B buig je de boorkop omhoog en omlaag. Met Hendel C beweeg je de grijparm omhoog en omlaag. Met Hendel B buig je de Grijper omhoog of omlaag.Aan het plafond, bij het hendelpaneel, hangen 2 rotspuntjes en bij de ertsbak hangt dus het ronde rotsblok. 

Om de hendels A, B, C, D te bewegen klik je de zwarte krommepijl op een hendel. Hou je de linkermuisknop ingedrukt en dan duw je met je muis de hendel omhoog of trek de hendel omlaag

Zorg dat je de krommepijl op Hendel A hebt en duw dan Hendel A omhoog  en......De boorarm gaat helemaal rechtop staan en stoot de 2 puntige rotsjes van het plafond.  Klik weer op Hendel A en sleep nu Hendel A weer helemaal omlaag, tot de boorarm weer tegen de bak aan leunt.  Klik dan de krommepijl op Hendel B en sleep Hendel B omlaag om de Boorkop omlaag te buigen tot de punt van de boor tegen het ronde rotsje drukt

Het lampje tussen A en B gaat dan groen branden.....Klik op het groene lampje en....de boor boort het ronde rotsje los................
Het ronde rotsje valt door de bak en komt terecht op de lopende band dat het rotsje dan naar rechts transporteert.

Het ronde rotsje ligt dan onder de grijparm en het moet nu omhoog gebracht worden naar de bovenste lopende band. Maar als je probeert om via hendel D de grijper omlaag te brengen dan merk je dat de grijper tegen de bovenste lopende band aan komt en er niet onder door kan. Je moet er dus eerst voor zorgen dat de grijper onder de bovenste lopende band door kan. En dat doe je zo...

Klik op Hendel C en hou je muisknop weer ingedrukt en beweeg hendel C dan omhoog, om de grijparm naar links te bewegen tot de arm rechtop staat. 

Het rechter lampje wordt weer groen dus klik op het rechter lampje en....He hè....de grijper gaat open en het rotsje rolt over de bovenste lopende band door naar rechts

Ok......klik nu, rechts naast Gomo,  de omlaagpijl om uit de glazen stolp te stappen en klik dan de omlaagpijl op het laddertje om terug omlaag te klimmen en.....

nu het rotsje Erts naar rechts is gegaan mag Gomo ook verder door naar rechts, dus klik 2 keer de rechterafpijl om een scherm verder naar rechts te gaan. Gomo moet het ronde rotsje volgen

Volg het rotsje:

Het rotsje ligt boven Gomo op de lopende band. Via de ladder kan Gomo naar de lopende band klimmen. Boven de lopende band hangt een dikke pijp. Voorbij de ladder staat een machine en verder op hangt een tekening op de muur. Voorbij de tekening is een trap. Loop door naar rechts, naar de tekening. Klik krommepijl op de tekening om het nader te bekijken....

De tekening toont de machine en ook dat kleine rotsjes via de pijp omhoog worden gezogen
Maar de grote rotsen gaan verder naar het einde van de lopende band om verder te worden verwerkt.

Klik op de tekening om het ding weg te klikken. Klik nu de krommepijl op de machine en.......

Gomo drukt het onderste rechter knopje op de machine in en hierdoor gaat op de lopende band het rotsje verder door......het rotsje wordt dan gescand door de rechter laser, die bepaald of het een klein of een groot rotsje is, en vervolgens wordt het rotsje de pijp ingezogen en het rotsje is dan verdwenen.

Loop terug naar rechts, naar de trap, en klik dan de pijl op de trap en.....we wandelen weer door naar het volgende scherm en belanden bij de verzamelbakken.

In de voorste bak liggen grote rotsjes en in de achterste bak komen de kleinere rotsjes terecht en daarin ligt nu ook het Gomo rotsje. 
Linksboven in de voorste bak ligt ook wat andere troep waaronder een papiertje en er ligt een Cd en er is een knop

Klik met de krommepijl op dat papiertje en........Gomo pakt het papiertje uit de bak en......

Wel.....het schijnt dat we een Bonus game hebben "Unlocked". Klik het papiertje weg.....Gooms gooit het papiertje de diepte in.Op de linker punt van de voorste verzamelbak ligt ook een witte CD......Pak de CD.....De CD bergt Gomo zorgvuldig op in zijn rugzak, Bij Goompje steekt een Knop op de reling dus druk op de Knop en

....alle troep in de voorste verzamelbak dendert dan door de pijp omlaag. Hier kan Gomo niet verder dus loop terug naar links, naar het vorige scherm. Loop door naar de ladder en klim dan via de ladder omhoog naar de lopende band. Loop over de lopende band tot onder de pijp......Als Gomo onder de pijp staat klik je met de krommepijl op de pijp en......

Gomo spring omhoog in een poging om in de pijp te geraken maar natuurlijk lukt het hem niet....Loop door naar rechts....
Gomo staat dan tegen de machine aan dat het einde van de lopende band markeert.......Klik krommepijl op de machine......

Gomo duwt tegen de machine maar er schijnt niets te gebeuren. Loop terug naar de ladder en klim via de ladder terug omlaag.
 Als Gomo weer beneden bij de grote machine staat dan pak je de CD uit inventory en klik je de CD op de machine en.....

Goom stopt de CD in de machine en het ding geraakt geheel op tilt en ontploft......Wel....de machine is nu professioneel gesloopt maar de lopende band "loopt" weer Loop terug naar de ladder en klim via de ladder weer omhoog de lopende band op en.......het gaat even vanzelf verder want Gomo wordt nu de pijp ingezogen en beland, via een tamelijk pijnlijke pijproute, in de achterste verzamelbak.  

Boven Gomo is de ingang van de volgende pijp, dus klik de omhoogpijl op die pijp en.....

Gomo wordt de pijp ingezogen en via een gat in de bocht van de pijp beland bij de Z-cabine....een rotsblok komt achter Gomo aan en valt ook de pijp uit maar Gomo weet het rotsje te ontwijken....een 2e rotsje beland dan in de Z-cabine

Voor de linker deur hangt een Draad aan de reling. De linker deur gaat niet open. Het rotsblokje dat door de pijp is gevallen ligt rechts naast Goofie en op de Z-cabine steekt een ronde knop, onder de Z. Klik op de ronde Knop en.....hela....de Z-cabine blijkt een "hete lucht wasmachine" te zijn en het rotsje in de cabine wordt nu "gewassen" terwijl het ronddraait in de cabine. 

Pak de Draad, die voor de deur aan de reling hangt.

het is een heel lange draad en Gooms bergt het op in zijn rugbuidel. Pak het rotsje dat naast Gooms ligt......

Goompie pakt het rotsje op en sleept het naar rechts en zet het rotsje dan weer neer Rechts is nog een deur, waarvan we nu alleen de deurkruk kunnen zien.... 

Pak de Draad uit inventory en klik de draad op het rotsje en..........

Gomo bindt het ene einde van de draad aan de deurkruk en dan het andere einde om het rotsje en hij smijt dan het rotsje de diepte in en door het gewicht van het rotsje wordt de rechter deur open getrokken. 

Ga dus door de nu geopende deur door naar rechts........

Samen met Gooms belanden we dan bij de:

Generator Room:

Linksboven is een monitorkamer waar 2 sleutels hangen. Rechtsboven is een kantoortje. Hier beneden is de generator room. Je ziet ook dat er een schacht is in het kantoortje waar een liftplatform op en neer in kan bewegen. Loop door naar rechts, naar de deur van de generatorkamer. Klik krommepijl op de witte deurknop....helaas...de deur zit op slot. Klim via de ladder omhoog naar de Monitor kamer. In de linksboven kamer hangen 2 sleutels. De linker sleutel is groter en lichter dan de rechter sleutel. 

Pak de rechter sleutel en klim weer omlaag via de ladder.  Loop beneden weer naar rechts van de ladder. 
Pak dan de sleutel uit inventory en klik ermee op de deur van de generatorkamer en......

Goomie ontsluit de deur en duwt de deur open. Aan de generator steekt een hendel.....Klik op de Hendel en......

Goom loopt door en trekt de generator hendel omlaag en wordt even elektrisch "gebakken" maar dan is de generator aan en is er nu power. Klim via de ladder weer omhoog naar de monitorkamer. Onder de monitor hangt een gezichtposter....Klik op de poster......

Gomo rukt de poster los en bergt het ding op in inventory. Rechts van de monitor steekt een knopje op de muur. Klik op dat Knopje en....de tussendeur schuift omhoog en we kunnen nu het kantoor in....Loop dus door naar rechts en......Gomo blijft dan op het platformpje staan dat boven de schacht steekt en hij staat dan ook voor het ladekastje. Boven het ladekastje hangt een schilderij van een bloempot met 2 verlepte bloemen erin. Klik op het bloempotschilderij en.....

Goom verwijdert het schilderij en we zien dan dat het schilderij een Scanner verborg. Klik op de Scanner en........Gomo laat zich eventjes scannen maar er gebeurt verder niets. Pak de gezichtsposter uit inventory en klik ermee op de scanner en......

Gomo laat de poster scannen en.....wel....blijkbaar voldoet het smoel op de poster aan alle criteria want Goom zakt dan nu met het platform omlaag naar de bodem van de schacht. De deur rechts is weer gesloten maar naast Goom steekt weer een Knop op de muur.....

Klik op de Knop en...de deur schuift omhoog en vanzelf loopt Goom dan door en beland in de:

Kristal Kamer:

Onder een groot schilderij staat een rood Kristal onder een stolp en Gomo vermoed dat dit het kristal is dat ie voor die aliens moest zoeken, in ruil voor hondje Dingo. Verder op zie je weer een deurknop aan de muur. Op het grote schilderij zien we een man op een berg en de man heeft een rood kristal vast. 

Loop door naar de kristalstolp en klim dan op het stolpplatform. Klik dan op de glazenstolp en....

Goom verwijderd de stolp. Pak het rode Kristal.....en.........

,,,,,Gomo speelt even met het kristal en bergt het dan op in zijn rugbuidel en dan......ALARM......alles wordt rood vanwege de rode alarmlamp en.....er komt een levensgrote Robot uit de vloer omhoog.....Goompie probeert zich onder de glazenstolp te verbergen maar komt snel tot de conclusie dat dit dus totaal geen zin heeft

Vanuit de armen en de benen van de robot vonken er zo af en toe wat elektravonkjes...Klik krommepijl op de Robot en......Goomske gaat het gevecht aan met de robot maar delft jammerlijk het onderspit. Als Gooms weer op zijn korte beentjes staat pak je het rode Kristal uit inventory en klik je ermee op de Robot en......

............een Straal schiet uit het kristal en raakt de Robot vol in zijn smoelwerk....de Robot krijgt kortsluiting.....Klik nu op het knopje, rechts van de Robot.........

Goom loopt naar het knopje en drukt er op en hierdoor schuift de deur omhoog....
Maar de robot is inmiddels herstelt en grijpt Goom weer beet en smijt hem het platformpje weer op. 

Stap rechts, via de omlaagpijl, van het podium af en pak dan weer het rode kristal uit inventory en klik er weer mee op de Robot en.....deze keer smijt Goomie het kristal naar de robot en.......That's it......de Robot verdwijnt terug de grond in. Stap weer van het podium af en loop door naar rechts en.............

Gomo beland op het volgende scherm bij het:

Aquarium:

Gomo bekijkt op zijn gemakje het ondergrondse aquarium. Rechts hangt een liftkooi. Er staat een machine in de liftkooi. Stap in de liftkooi. 

De Liftmachine:

De lift heeft geen power, dus klik op de machine....We geraken in de close-up van de machine....

Je selecteert dus steeds eerst een vakje met de knoppen A, B, C, D, E en dan draai je in het geselecteerde vakje het lijntje de goede kant op via knop E.  Als je begint is het linksboven vakje in het scherm geselecteerd dus daar begin je mee. Als je in alle vakjes de lijntjes de goede kant op hebt gezet dan gaat de witte lamp fel branden. Klik dan op de dikke knop F, onder de witte lamp, en.........De knop F wordt groen en........

Gomo gaat met de lift omhoog maar halverwege stopt de lift ermee.....Goom hangt boven een pijp waar iemand in woont.....
Terwijl Gomo wanhopig op de liftknop staat te hengsten komt er een dikke spin aangelopen over de pijp.....

De bewoner van de pijp houdt blijkbaar niet van spinnen want hij jaagt de spin weg en.....De lift herpakt zich en we gaan verder omhoog en........
.......we belanden boven de grond in de buitenlucht.....Goom heeft de mijn verlaten

Weer boven de grond:

Een blèrend schaap zit vast aan een zeppelin. Rechts is een deur die op slot zit en een codepaneel heeft. Boven de lift staat een Telescoop. Goom staat bij een krukje en op het krukje ligt een Tondeuse. Pak de Tondeuse. Goom bergt de Tondeuse op in zijn rugzak. Pak de Tondeuse gelijk uit inventory en klik ermee op de snuit van het wollige schaap en........

Gomo scheert het schaap en hierdoor wordt het schaap lichter en de zeppelin vliegt weg met het schaap. 
Loop door naar rechts, naar de deur. Klik dan op het codepaneel van de deur......

Het paneel komt in close-up boven Gooms te hangen maar helaas weet Gomo de cijfercode niet die hij moet intoetsen, dus klik het paneel weer weg. 
Boven de lift staat een telescoop die Goom via de ladder kan bereiken. Klim dus via de schuine ladder omhoog naar de telescoop en klik er dan op en.....

Door de telescoop ziet Goompy een getal van 4 cijfers....Dit getal is steeds anders.....voor mij was het dit getal.....4687....maar jij zult waarschijnlijk een ander getal van 4 cijfers te zien krijgen...onthoud het getal dat je door de telescoop ziet (Schrijf het even op als je kort van herinnering bent). Klik, rechtsboven, op het witte kruisje om uit de telescoop te gaan en daal via de ladder terug omlaag. Klik weer op het codepaneel van de deur en voer dan het 4-cijferige getal in dat je door de telescoop zag en klik dan op de OK knop en.......

..........Gomo gaat door de deur en beland op het volgende scherm bij de:

Takel:

Gomo's weg naar rechts wordt geblokkeerd door een lading stenen die aan de takel hangt. Via de ladder kunnen we omhoog klimmen maar doe dat nog niet. Rechts van de ladder steekt er een Zwengel aan de houten steunpilaar. Loop naar rechts en ruk dan de Zwengel uit de steunpilaar. In de rechter steunpilaar steekt ook een houder voor een zwengel. Pak de Zwengel uit inventory en steek het ding in de rechter steunpilaarhouder. 

Klik dan op de Zwengel en.......

Met de zwengel verdraait Gomo de wiek van de molen die dan nu linksomlaag hangt. Gomo bergt de zwengel terug op in inventory.
Klim nu via de ladder omhoog het dakje op en klik dan op de Wiek en.........

Via de wiek slingert Gomo zichzelf naar het touw waar de stenen aan hangen en hij hangt dan in het touw. 

Klik de rechtsafpijl om Gomo aan het touw verder naar rechts te bewegen en klik dan de omlaagpijl, onder Gomo, om Gomo uit het touw te laten vallen. 
Loop dan door naar rechts, naar het volgende scherm en we zijn dan terecht gekomen bij de:

Windmolen en de Waterput:

Aan de toren van de molensteken 6 wieken en de molen heeft 3 ramen, die nu gesloten zijn met raamluiken. Ook zie je 3 ringen op het huis, onder de wieken. Rechts is een waterput waar een lamp en een emmer bij staat en voorbij de waterput is een elektrisch hek dat het volgende terrein afsluit. Het muurtje van de waterput is opgebouwd uit gekleurde stenen die in 3 rijen boven elkaar zijn gemetseld en ook uit kolommen bestaat. Als je op de 3 raamluiken klikt dan merkt Gooms dat ie de ramenluiken niet kan openen. Als Je Gomo naar de waterput laat lopen en hem de waterput in laat klimmen dan merk je dat het hartstikke donker is in de put Er moet voor licht gezorgd worden in de put, maar de lamp, die links naast de put staat, is niet aan en die moet dus eerst aangestoken worden. Gomo heeft echter geen vuur om er de olielamp mee aan te steken en het is bewolkt, dus de zon is verborgen achter de wolken

De Ringen puzzel:

Gomo moet nu eerst die 3 raamluiken open zien te krijgen want achter die raamluiken liggen spullen die Gomo nodig heeft. Begin ermee om op de ringen in de gevel van het huis, te klikken......die gevelringen verschijnen close in je scherm, boven de waterput. In elke ring staan 5 gekleurde stenen en midden boven staat een driehoekje met de punt omlaag. 

Om een ring te draaien klik je in de ring op een steen en dan hou je de linkermuisknop ingedrukt en dan kun je de ring draaien. Begin met Ring A, dan Ring B en dan Ring C.....je moet dus de voor elk raam elke ring  draaien tot je in elke ring de juiste gekleurde steen onder het driehoekje hebt staan

Linker Raam: 

Draai de 3 ringen tot je in elke 3 de juiste kleursteen onder het driehoekje hebt staan. 
Je hoort dan een "Prrrr...." geluidje en het ziet er dan zo uit.....

Heb je de ringen voor het linker raam goed gedraaid dan klik dan op Gomo om de ringen te verlaten.  Je kunt dan nu het linker raamluik openen, dus klik op het linker raamluik om het te openen en pak dan de Paraplu uit het raam.

Klik weer op de ringen om nu de ringen in te stellen voor het middelste raam:

Middelste raam

Draai de 3 ringen tot je in elke 3 de juiste kleursteen onder het driehoekje hebt staan. Je hoort dan een "Prrrr...." geluidje en het ziet er dan zo uit....

Klik  op Gomo om uit de ringen te gaan en open dan het middelste raamluik en pak dan het Brandglas uit het middelste raam.

Klik weer op de ringen om de ringen voor het rechter raam in te stellen:

Rechter raam:

Draai de 3 ringen tot je in elke 3 de juiste kleursteen onder het driehoekje hebt staan. Je hoort dan een "Prrrr...." geluidje en het ziet er dan zo uit....

Klik op Gomo om uit de ringen te stappen en maak het rechter raamluik open en....oeps.....

........er schiet een slang uit het rechter raam en de slang bijt Gomo en verdwijnt het raam weer in en Gomo doet het raamluik snel weer dicht.......Klaar.....

De Waterput in:

Loop nu door naar de waterput....Goompiedepoompie blijft dan voor de lamp staan. Pak de Lamp......Goom tilt de lamp op en geeft er even een ram op en zet de lamp dan weer neer want de lamp brand niet.....Pak het Brandglas uit inventory en klik er mee op de lamp........

Gomo pakt de lamp weer op en probeert met het brandglas vuur te krijgen in de lamp maar omdat er geen zon is lukt dit natuurlijk niet....Gomo bergt het brandglas dan weer op en zet de lamp weer op de grond. De lucht is dus bewolkt en de wieken van de molen hangen stil. De molenwieken moeten gaan draaien om de wolken te verdrijven. In de rechter gevel van de windmolen, links van Goom, zit een zwengelslot. Pak de Zwengel uit inventory en steek de zwengel in het slot en......

Gomo draait vanzelf aan de zwengel en hierdoor gaan de wieken van de molen draaien en de wolken verdwijnen.......
Een straal zonlicht wordt nu de lamp ingeschoten. Pak weer het Brandglas uit inventory en klik er weer mee op de lamp en.....

Het brandglas versterkt het zonlicht en de lamp gaat branden. Gomo zet de nu brandende lamp dan weer achter zich op de grond. Pak de brandende lamp op, of klik de omlaag pijl op de waterput en......Gomo springt de put in en hij neemt de brandende lamp mee en klimt in de put omlaag naar de bodem.Op de bodem van de put aangekomen zien we een rode hendel steken in de linker put muur, Rechts is een deur en die deur is dicht. Klik op de rode hendel en......

Goom duwt de hendel omlaag en de deur gaat open maar Goom laat de hendel weer los dus de hendel schiet weer omhoog en de deur klapt weer dicht. Om de deur open te houden moet dus die rode hendel op de 1 of andere manier omlaag blijven staan. 

Pak de Paraplu uit inventory en klik ermee op de rode hendel en......

Goom duwt de hendel weer omlaag maar nu zet hij de hendel vast met de paraplu en de deur blijft nu geopend. Ren dus door de geopende deur naar rechts en......

Gomo loopt vanzelf door de horizontale schacht verder en de schacht bocht dan omhoog en is dan verticale schacht....Klik de omhoogpijl en.....Goom klimt door de verticale schacht omhoog en laat halverwege de lamp vallen....in het donker klimt ons Goofie verder omhoog en.....komt te voorschijn uit een ton....we zijn weer boven en bij de

Hooischuur:

We zijn dus via de waterput en de ondergrondse schacht nu aan de andere kant van het elektrische hek beland. Deze hooischuur staat bij de rivier en aan de overkant staat een boom en aan de onderste tak van de boom hangt een bijenkorf.....de bijenkorf hangt boven de rivier. Via de ladder kan Gomo omhoog klimmen naar het platform boven de hooiberg. Gomo kan ook naar links, naar het elektrische hek maar dat is vrij nutteloos om te doen

Klim via de ladder omhoog.....Gomo beland boven op het platform en hij kan nu bij de bijenkorf. Klik op de bijenkorf en.......

Gomo schud de bijenkorf en.......de korf valt de rivier in maar de bijen vinden het niet fijn van Gomo dat hij hun huis heeft vernield.....de bijen nemen wraak op Gomo die bont en blauw wordt gestoken en dan van het dak af pleurt. De bijenzwerm vliegt dan weg en Gomo staat weer voor de hooiberg.......

De bijenkorf drijft nu in de rivier en is het bruggetje voor Gomo om de rivier over te steken. 
Klik dus zwarte rechtsaf pijl, rechts naast de ladder en......Gomo loopt door tot de rivier......Klik op de bijenkorf en.....

Via de bijenkorf hopt Gomo dan de rivier over en we belanden op het volgende scherm en zijn bij de:

Portalmachine:

Vlak voor Gomo steekt er een Wortel uit de grond omhoog. Trek de Wortel uit de grond

Loop door naar rechts. Gomo staat dan bij de machine. Er steekt een hendel op de machine. Klik op de Hendel en.......er is geen power dus er gebeurt niets. Links naast Gomo staat een haakstandaard. Pak de Wortel uit inventory en hang de wortel in de standaard en.......

De 3 hamsters in de tredmolen gaan nu lopen want het grote vergrootglas, dat voor de tredmolen hangt, vergroot de wortel en de hamsters denken dat ze naar de wortel toe kunnen rennen, maar de windmolen, die bovenop de machine staat, gaat nog niet draaien.

Aan de linkerkant van de machine steekt een pijpje uit en op dat pijpje staat een glazenstolp. 
Pak het rode Kristal uit inventory en klik ermee op de glazenstolp en.......

Gomo plaatst het kristal onder de glazenstolp. Klik nu weer op de hendel van de machine en......de hele installatie krijgt stroom omdat door het rode kristal de windmolen nu gaat draaien. Rechts van de machine verschijnt er dan nu een Portal.....

Klik krommepijl op het Portal en........Gomo verdwijnt en beland midden in een oorlog:

Stop de oorlog

Er is een gevecht aan de gang tussen een paar "Spiders" en een stel vliegende tanks.....Gomo wordt bijna geplet door de poot van één van die "spider oorlogsmachines" en het lijkt erop dat die "spiders" aan de winnende hand zijn maar er blijft een voortdurende stroom vliegende tanks op die "spiders" afkomen. 

Rechts staat een machine....loop door naar de machine. Er steekt een rode knop op de machine. Klik op de rode knop......ah well.....geen power. 
Linksonder de rode knop zit een klepje.....maak dat klepje open en ga dan in de close-up van de draden achter het klepje........

In close-up zie je dat de linker draden en de rechter draden niet met elkaar verbonden zijn. Goompie moet dus de draden in de machine met elkaar verbinden. Links zie je een groene draad, een paarse draad en een grijze draad. Rechts steken een rode draad, een gele draad en een blauwe draad. Klik op een linker draad....de draad waarop je klikt word dan geselecteerd....klik vervolgens dan op een rechter draad waarmee je de geselecteerde linker draad wilt verbinden. Verbind dus de linker draden met de rechter draden. Aldus: 

.........klaar en je het close-upscherm verdwijnt. Op de machine is de rode knop nu groen.....Klik op de groene knop en...........

Uit de grond wordt een raket afgeschoten en de raket ontploft op de bergen in de achtergrond en.....wel.....alle aliëns zijn dan vernietigt. Gomo is moe....dus klik op het bankje om Gomo eventjes uit te laten rusten van zijn vermoeienissen en....."geniet" van het jodelliedje......

Heb je er genoeg van dan klik je op Gomo om hem weer van het bankje te laten springen en dan zoek je de linksafpijl en loop je naar links en....Gomo stapt terug door het portaal is dan terug bij de portaalmachine en hij grijpt het rode kristal terug waardoor de portaalmachine weer stil wordt gelegd en het portaal dus verdwijnt. 

Loop nu gewoon een scherm door naar rechts en.....we belanden bij het:

Boomhuis:

Vlak voor Gomo staat een pakket op de grond en achter de Goom staat een kist. Een vervaarlijke vleesetende plant, een Venusflytrap plant, blokkeert de weg naar het boomhuis, dus die klote plant moet uit de weg worden geruimd. In de onderste tak van de boom steekt een mes. Als je op de Venusflytrap klikt dan kun je even zien wat er dan gebeurt. 

Klik op het pakketje en....je beland in de:

Schuifpuzzel:

O God....ik heb een stronthekel aan schuifpuzzels. 9 vakjes met het lege vakje in het midden. Elk vakje bevat een stuk van de afbeelding en je moet die 8 stukjes dus gaan verschuiven om de afbeelding goed te krijgen.  Nummer de vakjes (dus niet de afbeeldingen), van linksboven naar rechtsonder, als 1 t/m 9 en klik dan in deze volgorde op de vakjes.....je klikt dus steeds op de vakjes...de vakjes heb je genummerd, niet de plaatjes want die verschuiven steeds van vakje naar vakje: De oplossing hieronder werkt alleen als je zelf nog niet aan het klojen bent geslagen.....werkt deze oplossing niet voor jouw dan zoek je het verder zelf maar uit.

  • 8,7, 4, 1, 2, 5, 8, 9, 6, 3, 2, 
  • 5, 8, 9, 6, 3, 2, 5, 8, 7, 4, 1, 
  • 2, 3, 6, 9, 8, 7, 4, 5, 8, 7, 4, 
  • 1, 2, 3, 6, 5, 8, 9, 6, 3, 2, 1, 4, 7, 8, 9

Klaar en.....Gomo opent het pakketje en haalt er een fles plantenvergif uit. Pak de fles uit inventory en spuit er de Venusflytrap plant mee in zijn muil en.........

......het plantje sterft een pijnlijke dood. De weg naar het boomhuis ligt nu open dus klim via de ladder de boom in en pak dan het Mes, dat in de onderste tak steekt. 

Probeer de deur van het boomhuis uit.....de deur zit op slot dus klim terug naar beneden en loop terug naar de kist. 
Klik met het Mes op de kist en Gomo snijd de banden door die om de kist zaten. Klik op de kist en...........

.....Gomo vist er een sleuteltje uit. Klim terug de boom in en gebruik het Sleuteltje op de boomhuisdeur en.......

Gomo gaat naar binnen.

In het Boomhuis:

Gomo is beland in de voorhal van het boomhuis. Het "hart" van het boomhuis is de holle boomstam dat dient als het trappenhuis. Loop door naar links en probeer dan om via de stam omhoog te gaan.......maar.......oeps.......een vervaarlijke Vos zit verstopt in de stam en dat vosje wil niet dat Gomo de stam in komt.

Er hangt een klok aan de stam en op een plankje staat een radio. Onder de radio ziet een stopcontact....de stekker van de radio steekt niet in het stopcontact. Loop ietsjes terug naar rechts, naar het stopcontact en probeer dan om de stekker van de radio in het stopcontact te pluggen.....

........de stekker wil niet het stopcontact in. Loop verder terug naar rechts, naar de voorhal, en klik dan op de lichtschakelaar.....hierdoor gaat de buitenlamp aan

Links staat een gereedschapskist onder de keukentafel. Loop naar links, naar de keukentafel en klik dan op de gereedschapskist.......
Gomo zet de kist op de tafel.....Klik weer op de gereedschapskist en....Goomsie pakt een schroevendraaier uit de gereedschapskist. 

Loop terug naar het stopcontact en gebruik de schroevendraaier op het stopcontact.....

Goom pruts wat met de schroevendraaier in de gaatjes van het stopcontact. Klik weer op de Radiostekker en......De stekker past nu in het stopcontact en de radio knalt aan en die herrie vindt het vosje niet leuk...de vos vlucht weg, door het keukenraam. Nu de vos verdwenen is kan Goom naar de bovenverdieping dus klik de omhoogpijl in de opening van de boomstam en....via de laddersporten klimt Goompy naar de etage en hij staat dan voor de boekenkast.

Boven het ronde tafeltje hangt een lamp aan de boomtak....de lamp heeft een trekkoort...
.Klik op het trekkoort om de lamp aan te doen.......Klik dan op de bovenste vakken van de boekenkast.....

Gooms rukt een boek uit de boekenkast......Het boek verschijnt in close-up....

......de 2 pagina's leren jouw en Goomp hoe je een Eekhoorntje kunt vangen met behulp van een paperclip en een walnoot. Klik het boek terug de kast in. Klim nu verder omhoog, via de sporten op de rechterzijde van de boomstam en........Goom trekt dan het zolderluik open maar dan valt ie terug op de vloer. 

Klim weer omhoog en......Goom beland hoger op in de boom....bij de:

Luchtballon:

Een stomme uil blokkeert de weg naar de luchtballon. De Uil zit op een Bijl. 
Aan de tak, boven Goompie, hangt een appel. Klim dus nog een stukje hoger en.....Goom klimt op de tak waar de appel aan hangt.....

Klik de appel en....de appel valt op de uil en....de uil valt de boom uit. Klim terug omlaag en grijp dan de Bijl. 

Loop over de tak naar links. Goom staat dan bij de luchtballon. Op de tak ligt een plank waar een spijkertje in steekt.....klik op de plank en.....

Goom zet de plank schuin tegen de mand van de ballon aan. Loop terug naar rechts en klik dan de krommepijl boven de luchtballonmand en......

Gomo probeert via de plank de mand in te komen maar dat lukt niet want de plank glijd weg en ligt weer op de tak...Loop weer naar links en klik dan weer op de plank om de plank weer schuin tegen de ballon aan te zetten. Pak dan de Bijl erbij en ram met de bijl de spijker van de plank om de onderzijde van de plank vast te nagelen in de tak

Klik weer met de krommepijl op de ballonmand en....Nu lukt het Gomo wel om in de mand te geraken. 
Boven Gomo hangt dan het trekkoort van de gasbrander van de ballon...klik op dat trekkoort en.....

Gomo steekt de gasbrander in de ballon aan en de ballon stijgt op maar blijft dan hangen omdat de mand nog vast zit aan de reling met een touw. Hak dat touw los met de bijl en....

........na wat acrobatische toeren van Gomo stijgt de ballon verder omhoog en we belanden dan bij het:

Ruimteschip:

We zweven in de wolken en rechts hangt het ruimteschip. Tussen Gomo's ballon en het ruimteschip hangt een scherm met wolkjes. Het doel is om Gomo van links naar rechts door het wolkenscherm te sturen zodat ie er aan de rechterzijde weer uit komt en dan het ruimteschip in kan.  Je klikt op een wolkje om Gomo op dat wolkje te laten springen en vervolgens klik je op een ander wolkje om Gomo dan van wolkje naar wolkje te laten springen. Je moet dus, binnen het wolkenscherm, de wolkjes verplaatsen. Nummer de wolkjes 1 t/m 10 aldus......

Gomo zit nog in de mand van de luchtballon.....Klik op wolk 2 en.....Gomo springt de mand uit en komt terecht op wolkje 2....Het wolkje waar Gomo op staat noemen we nu steeds de Gomowolk. Op wolk 2 krijg je nu links/rechts pijltjes. Via de pijltjes beweeg je de wolk een positie naar rechts of naar links...Je moet dus een pad vrijmaken voor de Gomowolk zodat je de Gomowolk door het scherm naar de rechterkant kunt bewegen.

Schuif de Gomowolk 2 nu eerst 1 keer naar rechts. Klik dan op wolk 1 en schuif wolk 1 dan 1 keer omlaag. 

Klik op wolk 6 en schuif wolk 6 dan 3 keer naar links. Klik op wolk 7 en schuif wolk 7 dan omhoog. 

Schuif ook wolk 8 omhoog. Schuif wolk 10 dan 1 keer naar links 

Schuif wolk 9 dan 2 keer omlaag..Klik weer op de Gomowolk en schuif de Gomowolk dan nu 3 keer op naar rechts en......

Gomo spring het ruimteschip in en we worden de ruimte ingeschoten....Na wat "hemelse" omzwervingen belanden we op een verweggiestan planeet. De alien die hondje Dingo heeft ontvoert verschijnt via een hologram en meld dat Gomo binnen 10 minuten moet zijn waar ie wezen moet.

Rechts zie je een grote ronde opening....Loop naar de ronde opening en........

Goom verdwijnt door de grote muil van een monster en beland in het darmkanaal van het monster.

In de darmen van het monster:

Het stinkt in de darmen maar ok....Gomo heeft toch geen neus dus wat deert het. Rechts naast Gomo hangt een zwarte Draad met gekrulde eindes en er staat een klein doosje. Boven Goom steekt er ook een piepklein draadje....Pak dat piep kleine draadje. 

Klik op de doos en.....er springt een veer ui....het is een "Jack in a box". Verder naar rechts zie je 2 "pegels" hangen....die "pegels" zijn darmvlokken en ze blokkeren de weg voor Gomo. Klik op de linker kruldraad en.....Gomo trekt aan de linker kruldraad en hierdoor gaat de linker "pegel" omhoog maar Gomo moet de draad weer loslaten en dus zakt de pegel weer omlaag. Als je de krommepijl op de "Jack in a box" zet dan verschijnt er een pijl.....door op die pijl te klikken kan Gomo de doos dan naar rechts schuiven. 

Pak het piep kleine Draadje uit inventory en klik ermee op de linker kruldraad of op de rechter kruldraad.....

Met het kleine draadje bind Gomo de beide kruldraden aan elkaar vast. Plaats de krommepijl op de rechterkant van de "Jack in a box" doos om de rechtsafpijl te krijgen....Klik dan met de krommepijl op die rechtsafpijl en....

Goompie schuift de doos een stukje op naar rechts. Doe dit nog een keer zodat de "Jack in a box" dan precies onder de 2 samengebonden krukdraden staat......Klik dan weer op het knopje van de "Jack in a box" en....de veer schiet er weer uit en bijt zich vast in de kruldraden en.....de beide "pegels" gaan omhoog en blijven dat nu ook.

Loop dus nu door naar rechts......Gomo kruipt onder de pegels door en wordt uit het monster "geschoten"...we zijn beland bij de:

Pilaren:

Boven de rechter pilaar wijst een pijl naar rechts. Gomo moet boven op de rechter pilaar zien te geraken. 
Tegen de "anus" van het monster leunt een plank en bij de rechter pilaar ligt een rotsblokje. Linksboven zweeft "Saturnus". 

Klik op het rotsblokje.....Gomo pakt het rotsje op en legt het dan links van hem weer neer. Pak de Plank....

Gomo legt de plank op het rotsje, als een wipplank. Klik op de rechter kant van de wipplank en....Gomo gaat op de plank staan. 

Onder Gomo liggen de 3 kiezels....Pak een Kiezel.....

Gomo gooit de kiezel naar de "Saturnus" planeet die boven de linker planeet zweeft en die "planeet" valt omlaag en raakt de scherpe bergpiek en....."Saturnus" wordt lek geprikt maar de ring van "Saturnus" hangt nu om de bierpiek

Pak weer een kiezel op en...,,

,,,,,Gomo gooit de 2e kiezel naar het rotsje dat onder de rechter arm van de linker pilaar hangt....Helaas valt dat rotsblok niet op de andere kant van de wip maar de kiezel stutert terug en raakt de vliegende schotel van de kidnapper die vervolgens land en uitstapt

Pak het 3e Kiezeltje op en.....

Gomo smijt de kiezel weer naar het hangende rotsblok en deze keer breekt het blok af en valt op het omhoogstaande linker einde van de wip en Gomo wordt dan de rechter pilaar op gekatapulteerd......

Loop dus door naar rechts en.....we geraken face to face met de aliens die ons lieve hondje Dingo hebben gekidnapped..........
Dingo is blij zijn baasje weer te zien. Pak het rode Kristal uit inventory en geef het ding aan de alien en....

.......de alien bekijkt het kristal en steekt het omhoog en dan..........wordt ie getroffen door de rondvliegende Saturnus planeet en....wel.....Bye Bey alien

.....FEEST...JUICHEN.....als alles weer rustig is pak je het rode Kristal en....

........we vliegen terug naar...........huis.... hela......post.nl heeft een wel heel groot pakket afgeleverd.....Maak het pakket open en....

.........OEPS..........de ROBOT neemt zijn WRAAK op Gomo........

.........Klik 2 keer bij "click here" en ............

Als je op de poppetjes klikt dan gaan ze zingen....Laat ze allemaal in koor zingen of klik gelijk op Credits om het Creditsscherm tevoorschijn te toveren of ga gelijk naar het hoofdscherm via de Menutab en dan "Exit" om op het startscherm te belanden. Je kunt dan nu het Bonus spel gaan spelen of je doet dat een andere keer of je doet het niet

Bonus Game:

Klik op het startscherm van de game op  "Bonus" om het bonusscherm te openen....
Er zijn 3 Bonusgames en tijdens het spelen van Gomo heb je het 1e bonusgame "unlocked" en dat kun je nu spelen. 

Dus klik op het bovenste schermpje om het bonusspel te starten.

Klik op de Startknop en je kunt beginnen. Het 1e bonusspel is een eenvoudig spelletje waarin je met een stuk pijl de Goofies moet rammen die uit de trechters tevoorschijn komen. 

Het klokje tikt je speeltijd weg, maar zo nu en dan floept er ook een klokje uit de trechters die je ook moet rammen om de tijd eventjes stil te zetten.....je "koopt" dan even extra speeltijd.......

 Het begint vrij simpel met 1 Goofie maar al snel floepen meerdere Goofies tegelijk uit de trechters  en ze bewegen ook steeds sneller.....

Dus doe je best om de Goofies te rammen....je moet ze echt raken met je stukje pijp, en probeer een zo'n hoog mogelijke score te behalen.

Ik heb geen idee of je een bepaalde score moet behalen en of je daarmee dan het 2e Bonusgame "unlocked" want dit gedoe is niet echt mijn ding en ik ben er dus snel mee opgehouden. Dus dit zul je zelf verder moeten uitproberen

Walkthrough door: Louis Koot