2015: Walkthrough door: Louis Koot  

Dead Synchronicity Tomorrow Comes Today Prequel

Dead Synchronicity schets een angstaanjagend beeld van een samenleving nadat de wereld is getroffen door een catastrofe. 

Niemand bekommert zich nog om de andere.......het recht van de sterkste heerst. Jij bent Michael, tenminste....dat is de naam die een vrouwenstem je vertelt als je ontwaakt uit een wekenlange coma......Je weet niet wie je bent en je weet niets meer van je verleden. Je ontwaakt in een vluchtelingenkamp, maar al snel blijkt het kamp een gevangenis te zijn waar een dodelijke ziekte ronddwaalt. 

Je bent gevonden door een man en zijn vrouw en die hebben je mee genomen naar hun caravan in het kamp.....je bent in een diepe coma.......

Als je wakker bent geworden hebt geen idee wat er aan de hand is en hoe en waarom jij in dit kamp terecht bent gekomen, maar je komt er snel achter dat de oorzaak van de catastrofe "The Great Wave" moet zijn geweest, een aaneenschakeling van natuurrampen waardoor alle communicatie is uitgevallen en er dodelijke ziektes zijn uitgebroken. Er is een wereld buiten het kamp, maar de nieuwe machthebbers staan niet toe dat er ook maar iemand uit het kamp zal ontsnappen.

Jij dient te overleven in het kamp om er achter te komen wie je bent en wat er met de wereld is gebeurt...... en......er is een zekere haast geboden want het lijkt erop dat The Great Wave nog niet klaar is want........zelfs de Tijd begint op te lossen.......snel zal er geen Tijd meer over zijn........

Michael zal zo nu en dan visioenen krijgen waarin hij dan rare beelden ziet van een alternatieve realiteit. Je stuurt Michael geheel met je muis. Met je linkermuisknop raap je dingen op en met je rechtermuisknop bekijk je dingen.....Michael vertelt dan iets over het item. Linksboven staat altijd je koffer, welke dient als je inventory waarin de spullen die je opraapt worden bewaard. Door je spatiebalk van je toetsenbord te drukken zie je alle "Hotspots" in het scherm. Via de Escapetoets van je toetsenbord open je het menuscherm alwaar je kunt saven/ loaden en de game kunt verlaten. 

De game begint met een intro waarin we zien wat The Great Wave met onze Wereld heeft gedaan..........Je scherm wordt dan zwart terwijl een vrouwenstem in je hoofd je probeert wakker te maken.....

Je moet een paar keer een antwoord klikken, dus doe dat en......de stem in je hoofd zwijgt dan maar alles is nog donker.....Linksboven verschijnt je koffer.....beweeg de cursor over het zwarte scherm.....midden in het scherm komt je cursor dan op een olielamp terecht..........

Linksklik om het olielampje aan te doen en.......de game begint dan nu met:

Caravan van Rod Atkinson:

Je doet de ogen open en.......je ontmoet nu je redder.....zijn naam is Rod Atkinson en je bent in zijn caravan. Rod is blij verbaast dat je eindelijk wakker bent geworden......

Er volgt een hele conversatie met Rod, waarbij je dan steeds op de volgende gespreksoptie klikt.........

.....dit is wel een klein minpuntje van de game.....eindeloze en oeverloze dialogen met andere karakters. die vaak hetzelfde uitleggen. Maar je kunt snel door gesprekken heen "wandelen" als je met je linkermuisknop klikt.....dan schiet zo'n gesprek wat sneller op.Verwacht niet van mij dat ik tot in detail de gesprekken voor je ga uitschrijven......Indien dat van belang is zal ik wel steeds aangeven welke vraag/gespreksoptie je absoluut moet gebruiken in gesprekken om te voorkomen dat je vast komt te zitten omdat je nu net die ene belangrijke vraag/optie vergeet te gebruiken.

 Rod legt het ÚÚn en ander aan je uit. Rod heeft het over The Great Wave en dat daardoor de wereld, zoals jij die kende, totaal niet meer bestaat. Rod vraagt je naam en je vertelt hem de naam die de vrouwenstem in je hoofd noemde....Michael. Rod verdwijnt dan terug naar de andere kamer. Druk op je spatiebalk om alle hotspots in het scherm even zichtbaar te maken. De dingen waar je mee kunt "interacten" worden dan even gemarkeerd met een paars/roze wolkje.

Linksboven staat altijd je Koffer en die koffer is je inventory. Je opent de koffer door er op te klikken of door je muiswiel in te drukken of te scrollen. Je cursor is een pijl met een handje en een oog. Linksklik om met het handje items te pakken en op te bergen in je koffer. Rechtsklik om via het oog de dingen te bekijken.....Michael vertelt dan iets over wat ie ziet. De Hotspots hier zijn de oven, de klerenkast, de foto aan de muur, het matras en het bedlaken. Linksklik de ovendeur.....Michael doet de ovendeur open. In de oven ligt een Deksel (Pot lid). Pak het Deksel......Michael ziet dan dat er ook een bijna vergane notitieboekje in de oven ligt en dat notitieboekje pakt hij dan vanzelf.

Het deksel en het notitieboekje zijn opgeborgen in je koffer, je inventory. Open de inventory en rechtsklik dan op het notitieboekje om het even te bekijken...

Michael zal dit versleten en bijna vergane boekje gebruiken om er zijn notities in op te schrijven. Ga uit het inventoryscherm. Probeer of je de klerenkast kunt openen.....helaas.....dat lukt niet......Bekijk de foto, die op de muur boven het bed hangt......Het is een foto van een man met een vrouw en een kind.  Linksklik op het bedlaken.....Michael slaat het laken open en.....uit de matras steekt dan een matrasveer uit......Bekijk die uitstekende matrasveer

Onthoud de uitstekende matrasveer. Ga nu naar buiten, via de deur bij de kast en...........Fimpje.......

Buiten de caravan: Hank, de Hunter:

Je ziet een overzicht van het vluchtelingenkamp.......Jeezzzz.......het lijkt wel een concentratiekamp en dat is het in feite ook..........

Er komt een ambulance het kamp ingescheurd en.......Michael ontmoet Hank, de Hunter.........

.....Hank legt uit wat er met die ambulance aan de hand is......Hank is de grote ritselaar van het kamp....heb je iets nodig?....Vraag het Hank want hij kan alles regelen....vandaar zijn bijnaam de Hunter. Inmiddels is de ambulance aangekomen....de ziekenbroeders zien er wat grimmig uit en hun "gereedschap" bestaat ook al niet uit wat je in de handen van ziekenbroeders zou verwachten.....Kalasnikof's........De 2 broeders sleuren iemand de ambulance in.......

......Hank legt verder uit.....hij heeft het over de "The  Dissolved" en over Spionnen.......een man probeert te protesteren maar de man wordt in koele bloede doodgeschoten door de ziekenbroeders

Hank is dan opeens verdwenen en Michael ervaart zijn 1e visioen......

Deze visioenen krijgt Michael vanaf nu te pas en te onpas.....de visioenen gebeuren "random", dus ik kan je niet vertellen wanneer jij deze visioenen zult ervaren.....het hangt af van wat jij doet in de game en op welk moment jij dat doet in de game.

De Bum:

Hierna heb je dan weer controle. We staan buiten voor de caravan van Rod. 
Links een autowrak en rechts zit een dakloze man achter een ton waar vuur in brand. Achter de ton staat een volgepakt boodschappenkarretje.

Probeer de deur van de auto te openen.....dat lukt Michael dus niet. Kijk door het raam van de caravan naar binnen. We zien dan Rod en zijn vrouw en hun zoontje Colin.

Rechtsklik op Rod, zijn vrouw en op Colin. Colin ligt in bed......de jongen is blijkbaar ziek en het schijnt ernstig te zijn want Rod en zijn vrouw zijn redelijk in paniek. Zoek de deurcursor, onderaan het scherm, om uit de close-up te gaan. Bekijk verder nog even alles. Bij de vuurton zit dus de dakloze man (Bum). Achter de ton staat een volgepropt boodschappenkarretje. Linksklik het boodschappenkarretje om het te doorzoeken maar......De Bum gilt dat je met je smerige poten van zijn spullen moet afblijven......

Schielijk trekt Michael zich terug en hij bied zijn verontschuldiging aan. Ga nu praten met de Bum en.....Michael doet een paar passen achteruit en daarbij trapt ie in een roestige spijker waardoor hij een diepe snee oploopt in zijn voet. De Bum waarschuwt Michael dat ie schoenen moet zien te verkrijgen want het is niet wijs om op blote voeten door het kamp te gaan banjeren. Praat verder met de Bum via alle gespreksopties.....

De Bum vertelt Michael heel wat over dit kamp en de ramp die de Wereld heeft getroffen.......Luister goed naar wat de Bum allemaal vertelt....ik ga dit allemaal niet voor je uitschrijven. Het gesprek komt vanzelf tot een einde als je alle opties doorloopt. Als het gesprek is afgelopen pak je de deksel (Pot lid) uit inventory.....klik met het deksel op de vuurton en..........Michael sluit de ton af met het deksel en hierdoor ontstaat er rook waardoor de Bum een hoestbuit krijgt......Snel....zodra je weer controle hebt linksklik je weer op het boodschappenkarretje en.......Michael jat nu een creditkaart uit het karretje.

Ga terug de caravan binnen......

In de Caravan:

Uit het boodschappenkarretje van de Bum heeft Michael een creditkaart gejat. Pak de creditkaart uit inventory en klik ermee op de deur van de klerenkast en.......met behulp van de creditkaart lukt het Michael om de kast te openen....In de kast staat een fles whisky en een paar versleten schoenen en er ligt een kussensloop op de plank. Pak de whiskyfles en pak de kussensloop.

Als je de schoenen probeert te pakken wil Michael ze niet aantrekken......de schoenen zijn heel vies en Michael heeft een snee in zijn voet, dus hij is bang voor infectie. Michael wil de schoenen eerst ontsmetten. Pak het kussensloop uit inventory en klik er mee op de uit het bedmatras uitstekende matrasveer en........Via de matrasveer slaagt Michael erin om het kussensloop in reepjes te scheuren. Je hebt nu verband.......Open de inventory en klik met het verband op de whiskyfles om het verband te doordrenken met whisky......

Pak de bandage dan uit inventory en klik ermee op de schoenen en.......

..........Michael desinfecteert de schoenen en trekt ze dan gelijk aan en.........
.......We horen dan het gevloek en geschreeuw van de Bum, die er achter is gekomen dat iemand de ton met vuur heeft afgesloten.....

......het geschreeuw van de Bum wordt ook gehoord door Atkinson en zijn vrouw, dus Rob komt even polshoogte nemen en verdwijnt dan weer terug naar de voorkamer. De deur van de voorkamer staat nu open, dus ga de voorkamer binnen en.......

............Atkinson schrikt zich de pleuris als Michael in zijn privÚ vertrek binnen dringt en hij bonjourt je dan ook meteen weer naar buiten. Er volgt dan een gesprek met Atkinson waarbij je weer alle gespreksopties gebruikt om niets over te slaan.

...wat blijkt.........Colin, het zoontje van Atkinson, heeft dus de Ziekte en is dus eigenlijk zo'n "Dissolved".....Atkinson wil het geheim houden omdat anders zijn zoontje het zelfde lot wacht als alle andere "Dissolved". Atkinson heeft vernomen dat er een medicijn bestaat tegen de ziekte, maar dat medicijn is alleen buiten het kamp beschikbaar voor de "happy few". Atkinson vraagt Michael's hulp om dat medicijn te verkrijgen en in ruil voor die hulp zal Atkinson Michael's verleden achterhalen. Michael twijfelt maar besluit dan toch om Atkinson te helpen......

Wel.....het medicijn bevindt zich in de stad, dus Michael zal moeten proberen om uit dit godvergeten kamp te ontsnappen. 
Verlaat de caravan weer en ga buiten een scherm omlaag.....je beland op het kruispunt.

Rechtdoor is de hoofdpoort van hert kamp, rechts is de afvalberg, terug omlaag is de caravan van Rod. Ga nu echter eerst naar links en.....we belanden bij het:

Stenen Gebouw:

Rechtsonder zit een oude man. Bekijk eerst weer alles via je rechtermuisknop. Michael is verbaast om hier een stenen gebouw aan te treffen. 
Als je alles bekeken hebt ga je praten met de oude man en gebruik weer alle gespreksopties die je krijgt.

De oude man vertelt ook weer veel over The Great Wave en over Hank, de Hunter. Het Stenen Gebouw is het hoofdkwartier van Hank en zijn bende. De oude man verteld ook over de "Moles", de spionnen van de militairen in het kamp. Moles kunnen een pasje krijgen waarmee ze het kamp uit mogen. Ook verteld de oude man iets over een dominee, een zekere Reverend Blake, die in de stad woont. 

Het gesprek komt vanzelf tot een einde als je alles met de oude man besproken hebt. Mocht je in herhalingen vervallen dan maak je er zelf maar een eind aan. Wel....het stenen gebouw is dus waar we die Hank kunnen vinden, dus ga er naar binnen.  Je beland in de:

Bar van Hank, de Hunter:

Aanwezig zijn de barman, Hank en 2 "regulars". Op de bartoog staan/liggen een paar lege bierblikjes (Empty bear cans). 
Hank zit aan de "tafel". Ga praten met Hank en gebruik weer alle gespreksopties.

Hank nodigt Michael uit om te gaan zitten en om een biertje met hem te drinken, maar Michael heeft geen trek in drank. Hank vertelt Michael over een kliniek in de stad waar de geneesmiddelen voor de ziekte bereid worden. Maar om daar te komen zal Michael dus uit het kamp moeten geraken en daar kan Hank niet bij helpen. De enigen die het kamp mogen verlaten zijn de "moles" en de soldaten want die hebben een pas. 

Zeg gedag als je alles weer met Hank hebt besproken. Ga praten met de barman en gebruik ook hier weer alle gespreksopties.

De barman doet wat geheimzinnig over alle vaten die buiten staan opgestapeld en hij waarschuwt je om je niet te bemoeien met Hank's zaakjes. Je ervaart dat je bij de barman van alles kunt verkrijgen, mits je maar kunt betalen of iets hebt om te ruilen.

Pak, als je conversatie met de barman is afgelopen, de lege bierblikjes van de bartoog. 

Verlaat de bar en ga, via onderkant scherm, terug naar het kruispunt en......waarschijnlijk ervaart Michael weer een visioen op het kruispunt. Loop dan omhoog naar de:

Kamppoort:

2 gewapende soldaten bewaken de slagboom en 1 gewapende soldaat staat in het wachthuisje. Bij het wachthuisje staat een motorfiets en links staat een groot blok beton voor het hek. Ga praten met de soldaten......Michael loopt naar de slagboom en.......de soldaten denken dat Michael het kamp probeert te verlaten en dreigen hem neer te knallen.....alleen als je een paspoort hebt mag je het kamp verlaten.  Praat verder met de soldaten via alle gespreksopties.

Alleen de soldaten en de spionnen krijgen zo'n paspoort. Loop, als je bent uitgepraat met de 2 soldaten, naar links......Het blok beton is dus de executiemuur waar "lastige" kampbewoners door de soldaten in koele bloede worden afgemaakt. Als Michael bij het blok beton staat zie je, linksboven, de voordeur van een huis.....Klik de deurcursor en........

Michael loopt omhoog en beland in het:

Huis van de Spion:

Er staat een vrouw te roken in de kamer. Praat met de rokende vrouw. 

Dit is Misha en ze is de vrouw van de Mole (Spion) die je eerder zag worden neergeschoten door de "Clean-Up Brigade". De vrouw die toen werd afgevoerd was Misha's moeder, die dus een "Dissolves" is. Misha heeft 2 kinderden die buiten aan het spelen zijn. Misha jammert een tijd door over de ellende die haar nu is overkomen omdat haar man, de mole, is neergeschoten en zij nu al haar privileges kwijt zijn. De man van Misha ligt zwaar gewond in de andere kamer en hij ligt daar te vergaan van de pijn. Misha zou graag wat morfine hebben om er de pijn van haar man mee te verzachten. Misha beschikt nog over de Pass van haar man en Michael vraagt of hij die Pass mag lenen........Michael legt uit dat ie dan het kamp kan verlaten om naar de stad te gaan om daar naar de medicijnen voor de ziekte te zoeken....Michael beloofd dat ie dan ook morfine mee terug zal nemen. Misha heeft er wel oren na maar ze wil eerst voedsel voor haar kindertjes hebben. Als Michael haar voedsel brengt dan mag hij de Pass hebben.

Achter Michael ligt een la op de vloer....de la ligt ondersteboven. Bekijk de la en..........
.......in eerste instantie vindt Michael de la niet interessant maar dan ziet ie dat er een pakje sigaretten onder de la ligt. 

Probeer het pakje sigaretten te pakken maar.....Misha staat niet toe dat je haar sigaretten jat. Om het pakje sigaretten te kunnen scoren zal Misha dus eventjes uit de kamer moeten worden gelokt. Ga door de linker deur naar buiten. Michael beland achter het huis.....de 2 zoontjes van Misha staan hier steentjes te gooien naar een beschilderde pallet.

De jongens oefenen hun gooi en smijt kunsten omdat ze hun steentjes naar de soldaten willen gooien maar ze hebben een betere target nodig. 
Pak de lege bierblikjes uit je koffertje en klik ermee op de houten pallet en.......

Michael zet de 3 blikjes op de pallet en de boys gooien er meteen hun steentjes naar toe en raken de blikjes ook nog. Ga weer praten met de 2 jongens en vraag om hun hulp......

...Michael legt uit en vraagt de boys of zij hun moeder even uit het huis kunnen lokken en dat gaan de jongens dan ook doen. 
Zoek de deurcursor en ga het huis weer binnen en zie......Misha is verdwenen dus ga snel het pakje sigaretten grijpen.

Verlaat het huis door de rechter deur en......buiten ervaart Michael dan nu een langer visioen waarin die vrouwstem hem weer om hulp vraagt.......

Als het visioen voorbij is ga je bedenken waar je voedsel zou kunnen verkrijgen in dit van God Vergeten Concentratiekamp......Oja.....in de Bar van Hank natuurlijk.......je hebt whisky en sigaretten als betaling. Ga dus terug naar de Bar en geef je fles whisky aan de barman....

...omdat je wat van de whisky hebt gebruikt om je schoenen te desinfecteren is de fles niet meer vol en dus wil de barman nog iets hebben ter betaling.....vanzelf geeft Michael dan ook het pakje sigaretten aan de barman en in ruil voor de whisky en de sigaretten ontvangt Michael dan een pakketje met voedsel. Verlaat de bar en keer terug naar Misha's huis . Geef Misha het voedselpakket en......

.......Misha kankert dat het maar weinig voedsel is, net genoeg voor 2 dagen, maar ze geeft dan toch de Pass van haar man aan Michael en dit blijkt een speciale armband te zijn. Verlaat het huis en loop terug naar de:

Kamppoort:

Toon de Armband aan de 2 soldaten bij de slagboom en........de ene soldaat wil Michael neerknallen maar de andere soldaat ziet dan dat Michael de Molearmband draagt en......

.......Michael mag het kamp verlaten, dus klik met de deurcursor op de Stad, in de verte, en.......we belanden dan in:

Michael is dus in de stad beland omdat ie in Act 1 de armband van Misha, de vrouw van de neergeschoten mol, heeft verkregen. De stad blijkt echter al net zo'n desolate plaats te zijn als het "vluchtelingen" kamp. 3 burgers staan zich te warmen bij een vuurton. Achter die 3 burgers is de kerk. Links probeert een oude man het hangslot van een deur stuk te knippen met een betonschaar

Ga praten met de 3 burgers die zich bij de vuurton warm proberen te houden.....gebruik weer alle gespreksopties die je krijgt.

De linker man en de vrouw zijn nog redelijk "sociaal", maar de rechter vent heeft al totaal geen enkel sociaal gevoel meer en denkt alleen nog maar aan hoe te overleven in deze hel. Je ervaart dat de stad is overgenomen door de militairen en dat die een avondklok (Curfew) hebben ingesteld.....Iedereen die na het ingaan van de avondklok op straat wordt aangetroffen wordt opgepakt en afgevoerd naar het vluchtelingenkamp. Het vervelende is dat er geen vaste tijd is waarfop de avondklok ingaat want dat is elke dag anders en er volgt ook nooit eerst een waarschuwing. Het beste is het om te zorgen dat je de soldaten niet tegen het lijf loopt. Maar omdat Michael de armband van een mole draagt hoeft hij zich geen zorgen te maken over de avondklok. De 3 burgers vertellen ook over Su´cide Park en dat daar naast ook een provisorisch hospitaal is ingericht. Su´cide Park is niet de echte naam van het park maar de burgers zijn het zo gaan noemen vanwege de vele zelfmoorden die er in het park zijn/worden gepleegd.

Als je weer alle gespreksopties verbruikt hebt dan eindigt dit gesprek weer vanzelf. 
Ga dan praten met de oude man die, tevergeefs, probeert om de deur van het gebouw te forceren. 

De oude man is compleet in paniek.....de avondklok is bijna daar en hij heeft geen plek om zich te verschuilen en daarom wil je het gebouw binnen.....als het de oude man niet lukt dan zal ie worden afgevoerd naar het vluchtelingen kamp en daar is de oude man, terecht, nogal panisch over. De oude man vertelt ook dat Uma, zijn dochter, als verpleegster werkt in het hospitaal.

Aan het einde van het gesprek bied Michael vanzelf zijn hulp aan en probeert hij om het slot van de deur door te knippen met de betonschaar, maar ook Michael lukt het niet

Michael geeft de betonschaar terug aan de oude man. Links van de oude man zie je een kelderraam en aan het kelderraam hangt een poster...

Bekijk de poster en pak de poster dan. Het is een poster van een verzekeringsmaatschappij en hun slogan is "Tomorrow Comes Today"...........
.....Michael heeft het gevoel dat ie de poster herkent......maar echt de vinger erop leggen lukt hem nog niet.

...Je kunt de poster ook in inventory bekijken als je Michael's commentaar erop hebt gemist. Als je de poster hebt gepakt en met de oude man en de 3 burgers hebt gesproken loop je naar rechts achter de 3 burgers.....pas wel op dat je nog niet nu in de kerk beland. Rechtsachter de 3 burgers is de ingang van een metrostation maar die is volledig dichtgetimmerd. Aan de gevel hangt een metrobord maar die krijgt Michael niet van de muur gepeuterd.

...zoek de deurcursor en klik die dan om een scherm naar rechts te gaan en.......Michael beland bij de ingang van het park.......
Achter het park is het hospitaal maar dat wordt zwaar bewaakt door soldaten in een wachttoren.

In de weg zit een rioolputdeksel, dat Michael niet met zijn blote handen kan optillen. De parkpoort is dicht en op slot, maar het is "Su´cide Park". Op de boomstronk is een houten plank gespijkerd. 

Pak de houten plank....in je inventory heb je dan de houten plank en een aantal roestige spijkers. Beweeg je cursor over de aarde voor de hekpoort van het park....Je zult een plek vinden waar de aarde rul en nat is n(Damp soil). Bekijk die plek en.....Michael graaft dan een kuiltje voor het hek maar het kuiltje is nog te ondiep om onder het hek door te kruipen.

Kerk:

Ga terug naar de kerk en ga er nu binnen. In de kerk is Reverend Blake bezig met zijn donder preek.......

Blake wacht op een "Teken van God" en zolang hij dat "teken" niet krijgt is ie niet van plan op te hoepelen.
 Links van de ingang, voor Michael dus rechts,  liggen wat glasscherven op de vloer. Pak de glasscherven

...het zijn kleine glasscherven maar Michael denkt "beter iets dan niets". In de rechter hoek staat een standbeeld.....Loop naar het standbeeld.......De sokkel, waar het beeld ooit op stond, ligt nu voor het standbeeld. Klik op het standbeeld.....Het beeld staat tamelijk wankel maar Michael kan het toch niet omduwen. Pak de houten Plank uit inventory en klik ermee op het wankele standbeeld................Michael propt de plank onder de sokkel en de plank dient nu als hevel, dus klik op de plank (Lever) en............

.......het beeld valt om en.....Reverend Blake ervaart zijn "Teken van God" wand we zien dat vreemde "gat" in de lucht......Dat "gat" produceert een vervelend doordringend geluid. Reverend Blake stopt met preken en gaat zitten. Het standbeeld is tegen het glas-in-lood raam gevallen en daardoor liggen er nu wat grotere glasscherven op de vloer. Pak de Glasscherven

....De kleine glasscherven heeft Michael dan nu niet meer nodig dus die verwijdert hij nu uit zijn koffertje. |
Reverend Blake zit op de voorste bank. Loop naar Reverend Blake en ga met hem praten en gebruik weer alle gespreksopties.

 Michael krijgt sterk de indruk dat de dominee een flinke "klap van de molen" heeft gekregen.....Blake is knettergek, maar hij heeft het bij herhaling over het "Hoofd van de Leeuw"......."The Head of the Lion above the Flame", en dit blijft de maffe dominee maar herhalen.

Verlaat de kerk en ga nu terug naar de ingang van:

Su´cide Park:

Pak de grote Glasscherf uit je koffer en klik ermee op het kuiltje dat je hier daarnet al hebt gegraven en.........

......met de glasscherf heeft Michael dan het gat vergroot zodat ie nu onder het hek door kan kruipen.....klik dus op het gat en........
.....Michael kruipt onder de hekpoort door en is dan in het Su´cide Park. Ga meteen een scherm door naar rechts en.....

........wel......je ziet waarom men dit park Su´cide park heeft "gedoopt".....de lijken groeien als rijpe appels aan de bomen.....zou ze maar niet opeten!

Bekijk het hangende lijk........Waarschijnlijk ervaart Michael hier weer ÚÚn van zijn visioenen. 
Het lijk hangt aan een touw en dat touw zit vast aan een koevoet (Crowbar), die in de grond steekt. Ruk de Koevoet uit de grond en......

..........Michael bergt de koevoet op in zijn koffertje......Het lijk en het touw liggen nu op de grond.....Pak ook het Touw (Rope)

Michael kan niet doorlopen naar rechts want een dik pak stekelig struikgewas verspert hem de verdere weg. Zoek dus, links, de deurcursor om terug onder de hekpoort te kruipen. Ga dan nog een scherm terug naar links, naar de kerk maar ga er niet binnen. Loop door naar links, naar de oude man die nog steeds probeert met de betonschaar de deur te forceren. Ga dan een scherm omlaag en......Michael is dan terug bij de slagboom van het vluchtelingen kamp. 

Kamp:

Loop verder omlaag, door de slagboom naar het kruispunt.

Op het kruispunt ga je nog een scherm omlaag en.......je bent terug bij de caravan van Rod Atkinson. Voor de caravan staat de auto.....je kon eerder het portier van de auto niet openen, maar nu heb je een koevoet. Pak de Koevoet uit je koffer en klik ermee op het portier van de auto en...........Michael wrikt het portier open.......linksklik op de bestuurdersstoel (Driver's Seat) en......

......Michael rukt de stoel uit de auto.....in je koffer heb je dan de autostoel en de autostoelhoes. Ga nu, via het kruispunt en de slagboom, terug naar de oude man in de:

Stad:

Ok......Michael heeft de betonschaar van de oude man nodig maar om die te krijgen moet ie er voor zorgen dat de oude baas het pand in kan. Er zit dus een kelderraam in de gevel. Pak de stoelhoes uit inventory en klik ermee op het kelderraam. Michael "plakt" de stoelhoes tegen het kelderraam aan. Ram nu met de koevoet de ruiten van het kelderraam stuk en......

.........de stoelhoes dempt het geluid en vangt ook de glasscherven op......de oude man kan nu door het kelderraam naar binnen om zichzelf in veiligheid te brengen. Dat doet de oude baas dan ook maar hij laat de betonschaar achter. Pak dus de betonschaar....

Leeuwkop steen:

Keer, via onderkant scherm, terug naar de slagboom van het kamp maar ga nu niet het kamp binnen. Buiten het kamp zie je, links, een dode boom staan.....Die dode boom staat op de rand van een krater......Klik de deurcursor op de dode boom om daar naar toe te lopen....

....Bij de dode boom beland ziet Michael dat de krater nogal diep is en dat er water in staat. Er steekt  uitgehouwen stenen (Hewn stones) in de krater.......Bekijk die stenen......Michael heeft zo'n steen nodig.......Pak het Touw uit inventory en klik met het touw op de dode boom en.......

.....Michael bind het touw vast aan de boom. Klik met de deurcursor op de boom om nu via het touw in het stinkende water van de krater af te dalen......Michael legt wel eerst al zijn zware spullen naast de boom

...Als Michael in het water staat linksklik je op de Hewn stones en......Michael breekt een grote oranje kei af en bergt deze op in zijn koffertje....Bekijk de kei......er staat een leeuwenkop in de kei gekerfd.....Klik met de deurcursor weer op de boom om terug de krater uit te klimmen.....Michael pakt dan vanzelf zijn spulletjes weer op. 

Klik de deurcursor, onderaan het scherm, om terug te belanden bij de slagboom en ga terug naar de:

Stad:

Ga de kerk weer binnen en loop dan omlaag naar de Reverend Blake. Pak de oranje kei uit inventory en geef de kei aan Blake en.......

.......Blake wordt gek van vreugde en hij rent gillend de kerk uit waarbij hij zijn stok verliest.

Raap dus de Kruisvormige Stok van Blake op......

Verlaat de kerk en ga nu terug naar de hekpoort van het Su´cide Park. Kruip weer onder de poort door en loop dan weer door naar rechts. Michael is terug in het park bij de lijken. Pak nu de Betonschaar uit inventory en klik ermee op het stekelige struikgewas om er een doorgang in te knippen.....

......loop dan door naar rechts en........Michael komt bij een hek en heeft uitzicht over het hospitaalcomplex en hij ervaart nu een langer visioen...........

..........als het visioen voorbij is zie je dat Michael voor het hek van het hospitaalcomplex staat..........Achter het hek is het hospitaal en een groot benzinedepot. Bekijk het hospitaal en bekijk vooral het benzinedepot. Zoek dan de deurcursor en klik die dan en......Michael beland bij het hek 

.......Het hek is elektrisch.......Achter het hek merkt Michael een stenen plaat op, die half in de grond begraven is....Bekijk het hek en bekijk de stenen plaat....Michael durft het hek niet aan te raken want het hek is elektrisch. Michael heeft iets nodig om zich zelf tegen de stroom van het hek te isoleren. Ok.....zoek de deurcursor om terug naar links te gaan, loop dan door het struikgewas verder naar links en zoek dan weer de deurcursor om terug onder de parkpoort te kruipen. Ga dan weer een scherm links, naar de kerk. Ga niet de kerk binnen maar keer nu terug naar het:

Kamp:

Loop door de slagboom naar binnen en blijf dan bij de slagboom staan. Bij het wachthuisje staat de motorfiets. Op de motorfiets hangen zadeltassen. Bekijk de motorfiets en de zadeltassen. Michael vermoed dat er in de zadeltassen wel iets bruikbaars zit. Linksklik op de motorfiets......de soldaat in het wachthuisje dreigt Michael neer te schieten, dus Michael verontschuldigd zich snel....

....Die 3 soldaten moeten bij de slagboom weggelokt worden wil Michael in de zadeltassen kunnen kijken. Loop naar links en ga dan het huis van Misha weer binnen. Misha is weer terug in de kamer maar negeer haar. Ga via de linker deur naar buiten, naar Misha's zoontjes die achter het huis weer met de steentjes aan het gooien zijn. Uit het eerdere gesprek met de 2 kids weet je dat die aan het oefenen zijn om zich te bekwamen in het steentjes gooien omdat ze hun steentjes naar de soldaten willen gooien. Maar de kids hebben hiervoor een werktuig nodig en Michael had beloofd dat ie iets voor ze zou zoeken.......... Combineer nu in inventory de Stoelhoes met de Kruisstok van Blake en........

.....je hebt dan een katapult gemaakt. Praat met de kids en zeg dat je iets voor ze hebt gevonden.....

......Pak dan de katapult (Slingshot) uit je koffer en geef het ding aan de kids en........

.........de oudere jongen schiet een steen naar de soldaat bovenin de wachttoren en die soldaat stort de toren uit en valt te pletter.....

.....er wordt alarm geslagen en de 3 soldaten bij de slagboom verdwijnen om de kids te gaan arresteren........
 De kids smeren hem maar ze laten de Katapult achter. Vanzelf raapt Michael de katapult op.

.....Ga dus, via het huis, terug naar de slagboom en zie.....de 3 soldaten zijn verdwenen. Linksklik op de zadeltassen van de motorfiets en pak er dan de Rubberen Handschoenen uit....

Ga terug naar de:

Stad:

Volg de route naar de poort van het Su´cide Park. Kruip weer onder de poort door en dan weer een scherm naar rechts. Loop door het struikgewas naar rechts en klik weer de deurcursor om bij het elektrische hek te geraken.......Pak de rubberen handschoenen uit inventory en klik ermee op het hek, waar de stenen plaat achter het hek ligt, en........

...Michael doet de handschoenen aan en pakt dan vanzelf de betoonschaar en knipt met de betonschaar een gat in het hek.

........Klik op de stenen plaat en.....Michael stapt door het hek en.....wel...de stenen plaat blijkt een luik te zijn  en Michael maakt het luik open......Klik dan de deurcursor en......

.......Michael klimt omlaag en beland in het:

Hospitaal:

Rechts is een donkere kamer waar Michael nu niet in wil. Via de ladder is Michael dus omlaag geklommen. Achter in de gang staat een deur open....Ga door de deur achter in de gang en....

Michael beland op een loopbrug die dwars boven door een grote zaal loopt.....de vloer van de zaal ligt vol met doodzieke mensen en sommigen zijn al overleden. Dokters zijn bezig bij de patiŰnten en andere mannen zijn bezig de lijken op te ruimen......Linksklik in de zaal en......je krijgt in een aantal close-ups te zien wat een "horror" er heerst in de zaal. De loopbrug eindigt bij de rechtermuur en daar zie je een ventilatierooster en er staat ook een fles met zuur. 

Loop door naar het ventilatierooster. Bekijk het ventilatierooster......LInksklik op het ventilatierooster........

Vanzelf pakt Michael dan eerst de Fles met Zuur op om deze op te bergen in zijn koffer en dan verwijdert hij het ventilatierooster. 
Wel......kruip het ventilatiekanaal in en..........Michael beland via het ventilatiekanaal in een andere gang.

Links is een deur naar de grote horrorzaal. Rechts is de deur van de omkleedkamer. Er staat een metalenkast in de gang en bij de metalenkast staat een schoonmaakwagentje (Janitor's cart). Op de metalenkast kleven formulieren (forms). Bekijk de formulieren.....je ziet de formulieren in close-up.....klik de pijl om door de formulieren te bladeren.....je ziet dan foto's van personen die door de "Cleanup Brigade" uit het kamp zijn "verwijdert". Ben je klaar dan zoek je de deurcursor om uit de close-up te gaan. Over de afvalbak van het schoonmaakwagentje hangt een zwarte zak (Black bag)....Pak de Zwarte Zak.....de zak heeft een rits en het ding stinkt.....is het een Bodybag?". 

Ga door de rechter deur de omkleedkamer binnen. In de omkleedkamer staan de metalen kasten van het personeel maar bij de ventilatoren staat een dubbele "glazen" kast. De linker ventilator draait maar de rechter ventilator doet het niet. Bekijk de glazenkast......het blijkt de medicijnkast te zijn en Michael somt even op welke medicijnen erin de kast staan. Probeer de medicijnkast te openen.....natuurlijk zit de medicijnkast op slot.....Pak dus de koevoet uit je koffer en klik ermee op de medicijnkast om de kast open te breken.....maar.....

......Michael slaat het ruitje van de kast in en......wel.....Michael had beter eerst wat secuurder om zich heen gekeken want we maken nu kennis met zuster Uma, die achter de kast aan haar bureau zit en door het geluid van het brekende glas gealarmeerd wordt......

Zuster Uma slaat belt meteen de beveiliging op om te melden dat er een indringer is.....Snel.....zeg "Wait a minute....Did you say Uma? Nurse Uma?" en.......
..........Michael vertelt Uma dat hij haar vader gered heeft en Uma blaast haar alarm af......

Michael legt aan Uma dan uit waarom hij hier is......helaas heeft Uma slecht nieuws voor Michael......er bestaat geen medicijn tegen de ziekte van de "Dissolved".  Praat verder met Uma via alle overige gespreksopties.......Uma verteld een hoop over die "Dissolved" en over de profetieŰn die de "Dissolved" krijgen en ook vertelt Uma over de "Underground Highway". Uma vraagt Michael om haar vader, de oude man, te laten weten dat ze ok is.

Als je alles met Uma besproken hebt pak je het flesje Morfine (Morphine) uit de medicijnkast.

 Linksklik dan op Uma's bureau en......Michael vindt een kleine Sleutel. 

Verlaat de kamer terug naar de gang en gebruik dan de zojuist gevonden kleine sleutel (Small key) op de deur van de metalen kast om de kast te openen. In de kast vindt je een houten krat (Wooden crate) en een ziektetesten. Je kunt de ziektetesten (Disease test kits) bekijken maar Michael heeft er verder geen nut van. Linksklik op het Houten Kratje en.......

Michael bergt het houten kratje op in inventory en vanzelf heeft ie er dan ook alle spullen uitgehaald....in inventory heb je dan nu het lege houten kratje en een GPS-apparaat, een ID-kaart en een Verslag over het falende onderzoek naar het medicijn. Ok.....tijd om terug te naar Misha om haar de morfine te geven.

Kruip terug door het ventilatiekanaal en klik dan de deurcursor aan de linkerkant van de loopbrug om terug te belanden in de 1e gang. Klik de deurcursor op de ladder om terug omhoog te klimmen. Loop door het gat in het hek en klik dan de deurcursor aan de linkerkant om terug in hert Su´cide park te belanden.......Michael krijgt weer een visioen van de gehangde jonge man in het park. Ga, het park weer uit en ga naar de kerk...... Het is avondklok. Voor de ingang van de kerk staan 2 oudere mannen en tussen hen in zit de zuster van dominee Blake. Ga praten met Blake's zus........

Blake is verdwenen en niemand weet waar hij is.....zus is erg bezorgt en bang dat haar broer door de soldaten zal worden opgepakt. Michael beloofd om Blake te zoeken. Zus en de 2 mannen verdwijnen de kerk in, want het is nu niet veilig meer op straat vanwege de avondklok. Michael heeft echter de armband, dus hij hoeft zich geen zorgen te maken om de soldaten. Ga terug naar het:

Kamp:

Michael mag het kamp echter niet in......Niemand mag het kamp in en niemand mag er uit.....de kids van Misha worden verdacht van het vermoorden van ÚÚn van de bewakers en ze zijn al gevonden en dreigen standrechtelijk geŰxecuteerd te worden. Michael wil dit voorkomen maar dan moet ie snel handelen. 

Ga weer naar de krater bij de dode boom.....in het stinkende water van de krater ziet Michael dan een donkere bundel (Dark Bundle). 
Klim weer de krater in via de deurcursor op de boom. Onderzoek dan de donkere bundel en......

........wel...het is het lijk van dominee Blake......Blake.....In de close-up zie je dat er iets in de borstzak van Blake's jasje steekt, dus pak het eruit....het blijkt een visitekaartje te zijn. 

Bekijk het visitekaartje in inventory....er staat een adres op dat Michael opleest. Pak de katapult uit inventory en stop het ding in Blake's borstzak......

Michael wil de dode Blake als de dader van de moord op de soldaat presenteren maar dan mag Blake niet herkent worden. 
Giet dus de Fles Zuur leeg over Blake's gezicht om hem onherkenbaar te maken........

Michael krijgt tijdens deze actie ook weer een visioen, dus het lukt hem niet in 1 keer om Blake's gezicht te verwoesten.......Als het visioen voorbij is pak je de Glasscherf uit inventory en klik je er mee op Blake's dode gezicht om het karwei nu afdoende af te maken.....

..........weer heeft Michael een visioen maar nu is het gezicht van Blake afdoende verwoest. Wel.....Blake's gezicht is niet meer herkenbaar, dus zoom uit via de deurcursor en klik dan op de boom om weer uit de krater te klauteren en loop terug naar de slagboom. Ga snel praten met de soldaat bij de slagboom en......

.......Michael liegt er op los om de dode Blake als moordenaar van de soldaat op te voeren en......Michael's plan werkt en de 2 kids komen vrij. 

Ga naar Misha in haar huis en geef haar de Morfine en Michael krijgt zijn beloofde geld....

Misha bied Michael dan de plaats van haar man aan maar Michael weigert en Misha wordt kwaad. Verlaat het huis en keer nu terug naar de Caravan van Rod. De dronkelap is verdwenen. Ga de caravan in. Rod zit op het bed. Geef Rod het Medische Verslag over het medicijn.....

Het gaat heel slecht met Colin, Rod's zoon, en Rod wil niet geloven dat het medicijn niet bestaat en hij wordt vreselijk kwaad op Michael. Dan horen we Colin roepen om Michael.....Colin heeft een boodschap van HAAR, maar Michael mag van Rod niet met Colin praten. Rod wordt dan bijkans gek en hij verbrand alle spullen van Colin, om te voorkomen dat de kamphaaien ze in handen krijgen.

Bekijk, in inventory, het GPS-apparaat......het ding heeft geen batterij. Ga naar het kruispunt en dan linksaf naar de bar. De bar is gesloten. Rechtsklik echter op de gesloten deur en......Michael meld dat ie licht in de bar ziet en dat ie muziek hoort.......Hank en zijn mannen zijn binnen. Links staat een paal, tussen de vaten. Aan die paal brand een lamp en die lamp krijgt zijn stroom via een  kabel die via het dak van de bar ook aan het kamphek vast zit. Klik met de betonschaar op de stroomkabel........

......Michael klimt dan op de vaten maar de kabel hangt te hoog om te kunnen doorknippen. Linksklik op de vaten en......... Michael probeert een vat op te tillen maar de vaten zijn gevuld en dus te zwaar om op te tillen. Ga terug naar het kruispunt en ga dan nu naar rechts, naar de afvalberg. In de afvalberg staat een camper. 2 mannen spelen poker en een meisje is bezig met de afwas. Ga praten met de mannen en........

......wel....het zijn 2 pooiers en zij exploiteren het arme meisje voor geld. Vanzelf wordt Michael dan aangesproken door het meisje, die hem "Mr. Sleeping Head" noemt. 

Praat met het meisje, wiens naam Rose is, tot ze door haar pooiers de camper in wordt gestuurd......

......Rose is geestelijk niet helemaal in orde, maar ze weet dat ze wordt uitgebuit door de pooiers, maar ze weet ook dat dit haar enige manier is om te overleven in dit hellekamp. Rose vertelt dat ze Michael's oude kleren heeft en ze zegt dat ze een baby heeft maar dat haar baby is verdwenen. Rose weet iets over Michael's verleden maar ze wil dat alleen vertellen als Michael haar baby terug brengt. 

Rose wordt dan door de pooiers de camper in gestuurd. Als Michael zich verder met RosÚ wil "onderhouden" dan zal ie eerst de pooiers moeten betalen. Geef de pooiers dus het geld dat Michael van Misha heeft verkregen en ga dan de camper binnen........

Wel.....Michael is geen bedot....hij wil alleen maar met RosÚ praten, dus doe dat via alle gespreksopties..........RosÚ wil Michael het geheim over zijn verleden niet vertellen omdat Michael haar baby niet bij zich heeft. Maar RosÚ vertelt wel een raadseltje dat met dat geheim te maken heeft

Achter Michael staat een gereedschapskist op de vloer.....Open de gereedschapskist en pak er dan de Handboor en dan de Draad met doorgebrande Lampjes uit. 

Verlaat de camper en ga weer praten met de 2 pooiers, via alle gespreksopties die je krijgt.  Het blijkt dat Hunter Hank een regelmatige klant is van Rose en dat ie haar gratis mag wippen.  Ga terug naar de Bar. Pak de Handboor uit inventory en klik ermee op de linker vaten en......

Michael boort een gat in ÚÚn van de vaten, die dus dan leeg loopt. De boor gooit Michael dan weg. 
Linksklik op het vat en.....Michael tilt het vat nu op en zet het bovenop de andere vaten.....

Linksklik weer op de vaten en .....Michael klimt nu op het hoogste vat en hij kan nu de stroomkabel doorknippen. 
Pak dus de betonschaar weer uit inventory en knip er de stroomkabel mee door en.........

.....filmpje......

Michael heeft zich snel verborgen achter de vaten als Hank en zijn mannen de bar uitkomen en zien dat iemand de stroomkabel heeft doorgeknipt. Michael komt tevoorschijn en speelt de "vermoorde onschuld" en er volgt een gesprek tussen Michael en Huntertje Hankie.......

We belanden dan met zijn allen in de bar alwaar Michael en Hank hun gesprek voorzettwen.. Vraag Hank om batterijen voor de GPS.......

......Hank kan Michael aan batterijen helpen in ruil voor benzine. Je kunt nog verder praten met Hank maar veel nut heeft dat niet, dus beŰindig het gesprek en......Als Hank klaar is met dreigen pak je de ID-kaart, die je in het hospitaal in de gangkast hebt gevonden, uit inventory en klik je ermee op Hankie en......

Michael vertelt Hank nu over het grote benzinedepot, op het hospitaal terrein en dat Hank er met de ID-kaart toegang tot heeft............Hank is blij en Michael krijgt dan zijn batterijen

Probeer dan de bar te verlaten maar............

Hank heeft nog een deal voor Michael......hij wil meer informatie over dat benzinedepot voordat ie het waagt om er naar toe te gaan. Hank wil dat Michael hem een plattegrond of foto's brengt van het depot en dan kan Michael alles krijgen wat hij maar wil hebben. Praat verder met Hank over Rod en vraag of Hank Rod en zijn vrouw bij de caravan kan weglokken zodat Michael met Colin kan praten....Hank wil dat wel doen maar eerst wil ie de foto van het benzinedepot van het hospitaal hebben

Verlaat de bar nu echt. Michael moet dus voor Hank een foto maken van het benzinedepot van het hospitaal. Om foto's te kunnen maken heeft Michael echter een camera nodig. Duik de inventory in en combineer er de batterijen met het GPS-apparaat om er de batterijen in te doen. De GPS doet het maar toont Michael een lijst met honderden adressen in de stad en een plattegrond van de stad.......Klik het visitekaartje (Business card) op de GPS om naar het adres op het visitekaartje te gaan

.....je beland dan in.........

Stad

Michael is beland in een ander straat van de stad en de verwoesting is hier minder erg dan in de hoofdstraat bij de kerk. Links zijn appartementgebouwen en rechts zijn de gebouwen bedekt met dekzeilen. Er staat een dikke en een magere soldaat voor de lantarenpaal. Aan de lantarenpaal steekt een elektrakastje. Achter de 2 soldaten staan 2 afvalbakken. Boven de straat hangen 3 straatlampen te branden. Het is nog steeds avondklok.

In het linker appartementgebouw is een winkel waar je naar binnen kunt, maar Michael wil eerst weten wat voor een soort winkel het is. Bovendien....als je nu probeert die winkel binnen te gaan dan zien die 2 soldaten dat en zij staan dat niet toe....Wil je die winkel binnen dan zul je eerst die 3 straatlampen uit moeten doen. Als je probeert om het elektrakastje te openen dan gilt Michael dat de 2 soldaten in de weg staan. Je moet er voor zorgen dat de 2 soldaten bij het elektrakastje verdwijnen. Begin er maar mee om met de 2 soldaten te praten.....dus linksklik op de dikke of op de dunne soldaat.......ga door alle gespreksopties.

De dikke soldaat doet voornamelijk het woord en deze dikke lul is behoorlijk agressief.  De magere soldaat speelt "good cop" en probeert de dikke nog een beetje in de hand te houden. Omdat Michael de mole-armband draagt wordt ie nu niet gearresteerd of neergeknuppeld.  Het belangrijkste dat je ervaart is dat de winkel een boekwinkel was en dat de dikke klootzak een pesthekel heeft aan katten. Dikkertjedap verdenkt katten ervan dat die verantwoordelijk zijn voor het verspreiden van de ziekte van de "Dissolved".

De magere soldaat leunt tegen de houten lantarenpaal......Achter die lantarenpaal kun je op het zieldoek klikken.......
Linksklik op het zeildoek en.....Er zitten katten achter het zeildoek.

......Hmmm.....wat zou er gebeuren als Michael die katten achter het zeildoek vandaan zou kunnen lokken? 
Bekijk de afvalbakken......in de rechtopstaande afvalbak ligt een leeg sardineblikje. Pak het lege Sardienenblikje.....

...Verlaat deze straat via onderkant scherm en.....Kijk......je komt uit in de hoofdstraat bij de kerk....
Loop naar rechts, naar de geblokkeerde ingang van het metrostation. Loop dan door naar rechts, naar het Su´cide park

Kruip weer onder het hek door maar blijf dan staan.....In de fontein drijft een rotte vis......Eerder wilde Michael de rotte vis niet pakken, maar nu heeft ie het visje nodig. Maar Michael weigert om het visje met zijn handen uit de fontein te vissen. Schep de vis dus met het Sardineblikje uit de fontein.....

Kruip terug onder het hek en keer terug naar de kerk en dan ga je links naast de kerk de straat weer in.............Je bent dan terug bij de 2 soldaten en de boekwinkel. Stop het Sardineblikje met daarin de rotte vis terug in de rechtopstaande afvalton en.......

......De katten ruiken de vis en bespringen de afvalton.......Dikkertjedap wordt wilt en gaat de katten verjagen waarbij hij ook op de grond valt.

....het eind van dit liedje is dat de dikke en de dunne dan niet meer bij de lantarenpaal staan maar bij de afvalbakken.

Nu kan Michael dan het elektrakastje openen. Linksklik dus op de elektrakast en.........je krijgt 3 knoppen in close-up te zien.......

Nummer de 3 knoppen a,b,c. Met de 3 knoppen kun je de sterkte van de 3 lampen regelwen die boven de straat hangen.....Knop a regelt lamp 1, knop b regelt lamp 2 en knop c regelt lamp 3. De 3 lampen branden nu niet op volle sterkte. Rondom elk van de 3 knoppen staan 4 stippen....je kunt elk van de 3 knoppen dus draaien om de pijl van de knop op een andere stip te zetten....hierdoor gaan de lampen dan feller of minder fel branden.  Deze puzzel is in elke game weer anders....je zult dus zelf moeten uitzoeken op welke stand je elk van de 3 knoppen moet draaien om alle 3 lampen op hun felst te latwen branden.....dan volgt er namelijk kortsluiting en dan zijn alle 3 lampen uit.

Gewoon proberen dus......draai knop a totdat je ziet dat lamp 1 op zijn felst brand. Doe dat dan ook met knop b en met knop c. Bij mij was het zo.....

.....er volgt kortsluiting en de 3 lampen zijn dan uit. ........Nu kan Michael dan de boekwinkel binnen want de dikke en de dunnen kunnen de overkant van de straat niet meer zien. Ga dus de boekwinkel binnen

Boekwinkel:

Er hangen posters aan de muur. In het rechter deel van de stelling liggen een paar losse planken. Rechts in de hoek is een geblokkeerde deur. Bekijk de meest linker poster.....Je ziet die poster dan in close-up....het is een poster met dominee Blake erop. Pak de losse planken (Wooden boards), die in het rechter deel van de stelling liggen. De geblokkeerde deur moet Michael open wrikken en daarvoor gebruik je dan de koevoet.

......Ga dan door de geopende deur en......Michael beland buiten op de brandtrappen.........

......Klik de deurcursor op het dak om op het dak van het rechter appartementen gebouw te belanden.......Vanaf het dak heeft Michael uitzicht over het park, dat achter de dekzeilen verborgen is en......wel,.....het park en het standbeeld komt Michael bekent voor...Dit standbeeld en het park heeft ie eerder gezien op een poster

.......Michael krijgt waarschijnlijk ook weer een visioen. Op de rand van het dak staat een emmer.....de emmer is leeg.....pak de emmer

......ga, links, via de deur naar binnen......Michael is dan in het trappenhuis. 2 deuren....bekijk de rechter deur.....het is een bepantserde deur. Op de linker deur steekt een handgeschreven briefje en er hangt een naamplaatje naast de deur. Bekijk het handgeschreven briefje

........je krijgt het briefje in close-up te zien......het briefje is van ene Sarah en gericht aan Michael.....het briefhoofd heeft het T.n.T logo

Rechtsklik op het briefje om Michael's commentaar er over te horen........Wel.....is hij die Michael? en zo ja  wie is dan Sarah?. En wie is Chris?

Bekijk het naamplaatje, rechts naast de deur en.......G.v.D.......Michael Argent, Fotograaf staat er op het naamplaatje......Michael staat dus voor de deur van zijn eigen appartement en blijkbaar was ie een fotograaf. Uiteraard is de deur op slot en uiteraard heb je de deursleutel niet......maar wacht eens......heeft Rose niet vertelt dat zijn  "de sleutel van al je dromen" heeft????  Ga, via de deurcursor onderaan het scherm het gebouw uit en........Michael beland terug op straat. Probeer nu terug te gaan naar de kerk maar...........Filmpje.....

.....de Dikke klootzak heeft nu zin om een "kamprat" eens mores te leren en helaas zal Michael zijn slachtoffer zijn.....De dikke roept Michael naar zich toe....Michael verliest nu even zijn hoofd want hij begint de dikke allerlei beledigingen naar het hoofd te slingeren. .......

......de dikke ontploft en slaat Michael bewusteloos met zijn zaklantaren, en het is aan de magere soldaat te danken dat ie Michael niet dood slaat.
De 2 soldaten verdwijnen dan maar de dikke laat zijn zaklantaren achter.  

Michael komt weer bij en staat op. Rechtsklik op de bloedvlekken en..........Michael raapt een stuk van zijn uitgeslagen tand op

Pak de Zaklantaren

Een Baby voor Rose:

Ga terug naar de kerk en dan door naar het Kamp. Ga het kamp weer binnen en op het kruispunt weer rechtsaf naar de Camper. Ga de camper weer in en praat er weer met Rose.....

....Michael vraagt Rose weer over "het geheim" maar Rose wil het niet vertellen. Eerst moet Michael Rose haar baby terug brengen. Rechts naast de camper deur hangt een groezelig papiertje aan de wand......Bekijk dat papiertje ( Dirty wrinkled page).....het blijkt een foto te zijn van een jonge moeder met haar baby......de baby ligt een wieg en die wieg staat op hoge poten.

We............Rose denkt dus dat zij het is in de foto met haar baby. Weet je nog dat Rod de spullen van zoon Colin heeft verbrand? Bij die spullen zat ook een pop en die pop is het evenbeeld van de baby op de foto. Zou die pop de nog te redden zijn? Verlaat de caravan en keer terug naar het kruispunt en dan omlaag naar Rod's caravan.......het vuur bij de ton brand nog..........

....helaas durft Michael niet zijn handen in het vuur te steken om de pop uit het vuur te halen.........het vuur moet geblust worden, maar eerst dient er nog een ander item gehaald  te worden om een wiegje te kunnen fabriceren. Verlaat het kamp en ga naar de stad, naar de kerk. Ga niet de kerk in maar loop naar rechts, naar de dichtgetimmerde ingang van de metro......Aan de muur hangt hier een rond Metrobord, maar Michael kan dat bord niet met zijn handen van de muur rukken. Sloop het Metrobord dus van de muur met behulp van de Koevoet.....

....het ronde bord breekt in 2 helften, maar dat is niet erg.......Keer terug naar de slagboom van het kamp en ga weer naar links, naar de krater achter de dode boom. Klim, via de boom, weer de krater in en vul er dan de Emmer met water.

Klik de deurcursor, rechtsonder, om weer uit de krater te klimmen en bij de slagboom te geraken. 
Ga het kamp weer in en naar de caravan. Blus het vuur met het water uit de emmer en pak dan de Pop.

Ok......we hebben een "baby" voor Rose.  Terug naar het kruispunt en ga dan linksaf naar de Bar. Ga naar binnen en pak de rol Elektratape, dat nu op de bartoog ligt. 

Als een speer nu terug naar Rose in de camper. Verlaat de bar en ga naar de camper en ga weer naar binnen. Geef de pop aan Rose en......

......Rose is blij maar nog niet tevreden want ze wil ook de wieg, zoals die op de foto staat afgebeeld. Combineer dus in inventory het gebroken Metrobord met de houten krat.....Michael plakt het aan elkaar met het tape. Combineer dan de houten planken met de lage wieg.....vanzelf gebruikt Michael de roestige spijkers om de planken aan de wieg te bevestigen

Geef de wieg dan aan Rose en........

......nu is Rose helemaal tevreden en zij geeft Michael dan de Sleutel van zijn appartement. 

Rose smeekt Michael dan om haar uit de klauwen van Hank en de 2 pooiers te redden. 
Michael wil echter niet help;en, bang als hij is voor Hank.....Rose smeekt en smeekt en uiteindelijk beloofd Michael dat ie haar zal helpen te ontsnappen.

Ok.....verlaat de camper en het kamp en ga terug naar de:

Stad:

Je beland uiteraard terug in de hoofdstraat, bij de kerk. Duik dus de zijstraat, links naast de kerk, weer in en ga dan het rechter appartementengebouw weer in

.......Michael beland terug in het trappenhuis en voor de deur van zijn appartement. Gebruik de Sleutel op de deur en ga dan naar binnen.

In Michael's Appartement:

Er staat een tafel, een grote kast en een archiefkast. Links van de grote kast is de fotoshoot hoek en daar hangt een balk aan het plafond. 
Open de grote kast (Work closet) en pak er dan de polaroidcamera uit

Bekijk de polaroidcamera in inventory......er zit geen film in de camera. Op de tafel staat een muziekdoos. 
Linksklik de muziekdoos en.........Michael vindt een foto van zichzelf met een vrouw in de muziekdoos.....

.....Door de foto komt Michael's geheugen voor een deel terug en hij krijgt nu flashbacks uit zijn verleden van voor The Great Wave.....Op de foto zien we Michael en zijn vrouw Emily als een pas getrouwd en gelukkig stel. Maar hun geluk was maar van korte duur want Michael ging aan de drank en werd een alcoholist en het huwelijk dreigde op de klippen te lopen. Michael beloofd Emily dat ie gaat afkicken en dat alles weer zal worden zoals het was.

Als je weer controle hebt linksklik je de archiefkast om er in close-up te geraken. In het handgeschreven briefje van Sarah wordt de naam Chris genoemd en ze heeft het over het kantoor van de krant......het logo op de brief luidt "T.n.T".   open de S-U la in de archiefkast.....er steken 5 dossiers in de S-U la.....elk dossier heeft een LABEL....

Klik op de LABEL van een dossier.......In elk dossier zit een krant en Michael vertelt je dan welke krant er in het dossier zit.......Michael herinnert zich dan dat ie fotograaf was en voor een krant heeft gewerkt.......Je bent op zoek naar de T.n.T krant, de "The New Truth" krant.........Maar op de labels van de dossiers staat geen titel.....Begin met het achterste dossier......Linksklik op het label van het dossier......er krant komt omhoog en Michael vertelt je welke krant het is.....Je moet de krant pakken, ook als het niet de T.n.T krant is.......Is het niet de T.n.T krant dan klik je op het label van het volgende dossier......pak dan de nieuwe krant.....de andere krant zet Michael dan vanzelf terug in de la....ga zo door tot je de "The New Truth" krant hebt gevonden en berg die dan op in je inventory.....de foute krant zet Michael vanzelf terug in de la.

Bekijk dan de T.n.T krant in inventory en rechtsklik erop in de close-up om te horen wat Michael er over vertelt.....

Michael leest dan het adres van het krantenkantoor en de naam van de hoofdredacteur, Chris Bluntstone. Sluit alle close-ups. Bekijk dan die balk (Beam), die in de fotohoek aan het plafond hangt, en onthoud wat Michael er over vertelt.......Er hangt een fotoscherm aan de balk die als achtergrond dient....het scherm is met schroeven vastgeschroefd aan de balk.....Verlaat het appartement, via de deurcursor rechtsonder, en ga dan terug naar de straat. Terug op straat open je de inventory.....klik in inventory met de T.n.T krant op de GPS en.......

....de krant heeft het adres van het kantoor van de T.n.T krant en daar gaat Michael nu heen....je beland in

Michael beland bij de T.n.T krant en ontmoet hier zijn oude vriend Chris Bluntstone en hij vertelt Chris alles wat er ie heeft meegemaakt sinds hij wakker werd in Rod's caravan. Chris vraagt of Michael Sarah heeft gezien.....Sarah is de echtgenote van Chris. Chris vertelt ook dat Emily, Michael's vrouw, gestorven is. Wel.....luister verder naar wat Chris allemaal vertelt over Michael's leven van voor The Great Wave......Emily is gestorven tijdens een trip naar Japan, in het hotel in Japan.

Na het filmpje gaat het gesprek met Chris vanzelf nog een tijdje verder.....
Chris verteld over "The Great Wave", de "Dissolved" en over de "Dead Synchronicity Point". Je krijgt dan gespreksopties, die je allemaal gebruikt.....

......Chris legt dan nu van alles uit over de "Great Wave", de "Dissolved" en vooral over de "Dead Synchronicity Point".....Je moet er maar naar luisteren want dit is mij echt te ingewikkeld om in begrijpbare taal uit te leggen. Uiteindelijk verteld Chris ook dat zijn vrouw iets heeft ontdekt in de riolen en dat ze daar naar toe is gegaan. Sarah is echter nog niet terug gekomen en Chris vraagt of Michael haar wil gaan zoeken en hij geeft Michael dan een plattegrond van de riolen.

Verlaat, via de deurcursor aan de linker rand van het scherm, de zaal en.....Michael beland terug in de hoofdstraat bij de kerk. 

Loop naar de kerk en dan door naar rechts en ga, bij de ingang van de metro, een scherm naar rechts. Je bent dan terug bij het hek van het Su´cide Park. Voor het park zit een rioolputdeksel. Wrik het putdeksel open met de Koevoet........Pak dan de zaklamp uit inventory en klik ermee in de put en....

Michael daalt het riool in en komt dan vanzelf uit op de goede plek in het riool, dankzij de plattegrond van Chris. Vlak voor Michael liggen wat kogels en in het water drijft ook iets. Als je probeert om de kogels te pakken meld Michael dat ie ze niet nodig heeft. Als je het water bekijkt dan ziet Michael dat er een schoen in het water drijft, maar ook de schoen wil Michael niet pakken. 

Loop door naar rechts en.......Michael beland achter een groot rond rooster bij een stinkende afvalberg. Linksklik op de afvalhoop......

Michael graaft wat van het afval weg, maar het is niet genoeg.....Klik dus ook met de koevoet op de afvalhoop om wat meer van de berg afval af te graven en......

Wel........in de afvalberg ligt het lijk van Sarah, de vrouw van Chris......Boven Sarah's hooft ligt een USB-stick (Flash-drive).....Pak de USB-stick.

Ga terug rechts en dan links om uit het riool te kruipen. Terug op het pad bij het Suicide Park loop je terug naar de kerk en de hoofdstraat en dan klik je de deurcursor in de rechtdoor straat om terug te belanden bij:

Chris Bluntstone:

Geef de USB-stick aan Chris......Chris pakt dan een oude laptop uit de grote kist om er de USB-stick op te bekijken maar helaas.....er is geen stroom......
Chris heeft een werkende generator nodig om de laptop te kunnen gebruiken. 

Chris vraagt dan waar Sarah is.....je kunt dan kiezen of je Chris vertelt dat zijn vrouw dood in het riool ligt of je liegt tegen Chris en vertelt hem dat je Sarah niet hebt gevonden maar dat je er zeker van bent dat ze nog leeft.  Als Je Chris vertelt dat Sarah dood is en dat haar lijk ligt te rotten onder het afval in het riool dan vraagt Chris of je er voor wilt zorgen dat Sarah's lichaam uit het riool word gehaald zodat Chris haar fatsoenlijk kan begraven.

De kist van Chris, waar hij de laptop uit heeft gepakt, staat nog open. Linksklik in de geopende kist en.....Michael pakt uit de kist een filmcassette voor de polaroidcamera. 

Combineer, in inventory, de filmcassette met de polaroidcamera. Helaas wil dan de camera niet meer sluiten. 
Combineer de afgebroken Tand met de camera om de camera te repareren.

Ok......Chris heeft een generator nodig......waar heb je ook al weer een werkende generator gezien?....Ja....bij de camper van de 2 pooiers in het kamp. Maar eerst gaan we nog even de foto van het benzinedepot, voor Hank, nemen met de nu gerepareerde polaroidcamera. Verlaat Chris en keer terug naar:

Suicide Park:

Kruip weer onder de hekpoort door het park in en ga weer naar rechts. Loop dan, via het struikgewas, verder door naar rechts, naar het uitkijkpunt bij het hek. Pak de polaroidcamera uit inventory en klik ermee op het benzinedepot maar.....

Helaas....de foto mislukt omdat het depot in donker is gehuld. Klik de deurcursor om door te lopen naar het hek en ga dan, via het valluik, omlaag naar de voorste gang in het hospitaal.

Rechts is de donkere kamer. Klik met je zaklantaren in de deuropening van de donkere kamer en......je ziet dan een rood knopje (Control panel)...linksklik het rode knopje en........

....buiten gaan de buitenlampen aan maar die zullen maar eventjes blijven branden.....Snel....klim via de ladder terug omhoog en ga dan snel terug naar links....je bent dan terug op het uitkijkpunt.....het benzinedepot is nu verlicht.....snel.......pak de camera weer uit inventory en klik er weer mee op het benzinedepot en.....nu is de foto gelukt.

Was  je te traag dan slaan de stoppen door en gaan de buitenlampen uit en kun je de foto niet meer maken. Keer dan terug naar de donkere kamer en herhaal dit stuk dan. 
Is het gelukt om de foto te maken dan verlaat je het park en ga je terug naar het:

Vluchtelingenkamp

Ga het kamp in en loop door tot het kruispunt en dan naar links, naar de Bar. Ga de Bar binnen en geef de Foto aan Huntertje Hank. 

Hankie is tevreden en zal zorgen dat Rod en zijn vrouw de slaapkamer van de caravan verlaten zodat Michael even met Colin kan praten. Als je Chris vertelt hebt dat Sarah dood is dan kun je Hank nu ook vragen of hij het dode lichaam van Sarah uit het riool wil halen. Hank zal er voor zorgen dat Sarah's lijk uit het riool wordt gehaald. Ook kun je Hank om een generator vragen, maar daar kan ie Michael niet mee helpen.

Verlaat de bar en ga naar de Caravan en.......Wel.....Hankie heeft de Cleanup Brigade naar Rod's caravan gestuurd en die boys komen nu Colin ophalen. Rod probeert de broeders er van te overtuigen dat zijn zoon geen "Dissolved"is. Kijk door het raampje van de caravan....Breek het raam met de koevoet en kruip dan door het raam naar binnen.

 Als Michael binnen is open je de koekdoos en dan pak je er de Revolver uit...

Er volgt dan een gesprek met Colin.....Colin vertelt over Emily......Emily bevindt zich in de "Underground Highways". 
Gebruik de gespreksopties en....wel....uiteindelijk sterft Colin een gruwelijke dood.

De Cleanup Brigade ruimt dan de rotzooi op en Michael staat dan weer buiten. Ga naar de Camper:

Camper: De Wraak van Rose:

Achter de 2 pooiers staat de enige nog werkende generator en Michael moet dat ding hebben, maar hij kan de generator nu niet pakken. 

Ga de camper in en geef de revolver aan Rose en.........

.....wel....zie hoe Rose haar wraak neemt op de 2 pooiers die haar hebben uitgebuit.

Nadat Rose de 2 pooiers heeft vermoord probeer je de generator te pakken maar helaas....Rose heeft de generator lek geschoten en dus heeft Michael er niets meer aan......

We krijgen dan een flashback van Rose die de 2 pooiers doodschiet......

je kunt nu tijdens de flashback heen en weer lopen, dus loop naar de tafel waar de 2 pooiers aan zitten en blijf daar staan wachten..............
.Als de flashback voorbij is dan pak je snel de Munten van de tafel en dan loop je snel terug naar het kruispunt...

Als je bij de camper blijft dan zal de flashback van Rose zich steeds blijven herhalen en dat moet nu niet, dat moet straks pas. Chris heeft vertelt dat je via de flashbacks dingen in het verleden zou kunnen veranderen en daar moet Michael nu gebruikt van maken om te zorgen dat Rose de generator niet lekt schiet als ze de 2 pooiers vermoord. Maar daar heeft Michael nog een item voor nodig en dat item moet ie ophalen in zijn appartement. Verlaat dus het kamp naar de:

Stad: Michael's appartement:

Ga, via de straat links naast de kerk, naar Michael's Appartement en ga er weer naar binnen. 
Pak de munten uit inventory en klik ermee op de Balk (Beam) om met behulp van de munten het Filmscherm los te schroeven. 

In inventory moet je dan nu de zwarte Zak en het Filmscherm hebben. Ga terug naar het kamp en de:

Camper.

Ga bij de generator staan....als er niet meteen iets gebeurt dan bekijk je de kapotte/lekkende generator nog maar een keer...,...Wacht op de herhaling van de Rose Flashback, waarin Rose de 2 pooiers gaat doodschieten......Je moet dan snel handelen.....Als de Flashback begint dan pak je eerst de Zwarte Zak uit inventory en klik je ermee op de generator. Dan pak je het Filmscherm uit inventory en ook daarmee klik je op de generator.....

.......je moet dit gedaan hebben voordat Rose gaat schieten.....de zwarte zak en het filmscherm beschermen dan de generator tegen de kogels......Rose gaat knallen maar nu raakt de generator dus niet lek. Als de Flashback weer ten einde is pak je de Generator en.....

....... ga  als een speer terug naar de stad en door naar

Chris Bluntstone:

Geef de Generator aan Chris en.................

......wel....dat is het dan.....Kijk en luister naar Chris die nu de USB-stick kan bekijken via zijn laptop......

.....Chris legt nu alles uit en vertelt een heel verhaal over de "Dead Synchroniscity Point" en dat is echt de hogere Kwantummechanica theorie en het gaat mijn pet ver te boven. 

Dus kijk en luister zelf naar Chris. Op een gegeven moment kun je Chris van alles vragen via gespreksopties, dus doe dat dan ook. 
Chris ligt het principe van de "Dead Synchronicity Point" uit aan de hand van foto's van iemands leven.

Tijdens de uitleg van Chris krijgt Michael het vermoeden dat ook hij zelf besmet is met de ziekte en hij vraagt Chris om een bloedtest te doen en dat gebeurt dan.....

Wel....Michael is dus ook een "Dissolved" en hij "lost" dan ook op maar dat is niet erg want onze Michael wordt dan herenigt met zijn Emily........
....... in de "Underground Highway", waar alle "Dissolved" met elkaar verbonden zijn.....MAAR.....is dit de Hel of de Hemel?

Walkthrough door: Louis Koot