2015: Walkthrough door: Louis Koot    

Proloog:

Je begint de game in je woonkamer. Je kunt hier niet veel doen.....Er klinkt rustgevende klassieke muziek. In de uiterste linksonder hoek van je scherm zie je nog net je TV staan. Klik met  je loepcursor op de TV om recht voor je TV te gaan staan. Zet de tv DAN aan, via de knopjes rechtsonder.  Een nogal kribbige Douglas Adams verschijnt in je TV en hij dringt er bij je op aan "to get on with it".

Zoom uit de TV via de uitzoompijl, links naast de TV. Draai dan naar links via de kromme pijl. Je ziet je computer staan. Klik vooruit om in te zoomen op je computer. In de voet van het beeldscherm zit de cd-romla. Naast de computer liggen 3 cd-romschijfjes. 2 van de cd-romschijfjes zijn leeg maar de derde, waar je de zwarte streepjes op ziet, is de TITANIC cd. Open de Cd-romlade. 

Pak de Titanic Cd-rom op met je Handje en sleep deze Cd-rom nu naar de geopende Cd-romlade en laat de Cd dan los en....Nu volgt de eigenlijke intro. 

Er boort zich een ruimteschip in je woning. Uit het ruimteschip stapt een robot die zich voorstelt als Fentible de DoorBot. 

Fentible heeft je hulp nodig en hij vraagt of je met hem mee wilt gaan. Je krijgt van Fentible dan de "Personal Electronic Thingie", afgekort de PET. De PET staat vanaf nu dan onderaan je scherm. 

Nadat Fentible je de PET hebt gegeven beantwoord je zijn vraag door Yes of No in de PET te typen, en druk dan je ENTER-toets. Het maakt niks uit wat je intypt, want Fentible beschouwd elk antwoord als Yes. Fentible ziet dan een foto op je kast staan en zegt dat je de foto maar met je mee moet nemen. Grijp dus de Foto met je Handcursor en sleep de Foto naar linksonder je PET in en laat dan los. De Foto wordt dan opgeborgen in de Inventory sectie van de PET.Als je niet snel genoeg de foto grijpt dan zal Fentible dat uiteindelijk doen en voor je in je PET stoppen. Deze Foto is cruciaal om het spel uit te kunnen spelen en zonder deze foto in je PET gaat de game niet verder.

Je gaat dan vanzelf met Fentible de lift van  het ruimteschip Titanic binnen alwaar Fintible probeert de liftknoppen in te drukken.

Het lukt Fentible niet om een knopje in te drukken.....zijn oriëntatiesysteem schijnt wat in de war te zijn, of hij heeft te veel robotolie gezopen, en alweer vraagt hij je om hulp.  

Druk dus de bovenste knop in en de lift gaat onhoog.  Luister tijdens de liftreis goed naar het geleuter van Fentible want hij geeft je een aantal belangrijke aanwijzingen. 

Fentiblel vertelt dat er alleen robots aan boord van de Titanic zijn en dat de Centrale Intelligentie van het schip is gesaboteerd. Hierdoor functioneren de robots, inclusief Fentible, niet meer goed. Al die robots zijn in feite knettergek. Fentible vertelt ook dat je één of andere knop in moet drukken en dat je Marsinta, de DeskBot, moet bezoeken.Marsinta zal je een kamer op het schip toewijzen en Fentible hoopt voor je dat het een Super Galactic Traveler Class kamer zal zijn. Je zult dan door Krage, de BellBot naar je kamer worden gebracht. Tenminste...als Krage nog goed functioneert. Van jouw wordt dan verwacht dat je de problemen aan boord van de Titanic zult repareren. In de Dialoog sectie van je PET kun je altijd alle gesprekken nog eens rustig nalezen.  De lift stopt en de deuren gaan open en je staat dan in Embarcation Lobby. Welkom aan boord van het Starschip Titanic. Je zult er geen echt levend wezen tegenkomen, alleen maar knotsgekke robots. Laat ik eerst even het één en ander uitleggenover deze game:

De PET:

Onderaan je scherm bungelt dus nu je PET. Bekijk de PET eerst maar eens nader om er vertrouwd mee te raken. De PET heeft 5 sectie. Je opent elke sectie van de PET door op de icoontjes te klikken die je aan de rechter rand van de PET ziet staan. Noem die knoppen, van boven naar beneden, A, B, C, D, E.

Met Knop A open je het Chat O Mat scherm van de PET. Via deze Chat O Mat praat je met de robots en kun je ook elk gesprek terug lezen. Om vragen van de robots te antwoorden type je dus, via je toetsenbord, een antwoord in en bevestig je het antwoord met je Enter-toets. Zodra je een keer met een robot hebt gesproken verschijnt de foto van die robot rechts in dit scherm.  Wil je met een bepaalde robot praten dan klik je op zijn foto en de robot komt naar je toe. De foto aan de linker kant van dit scherm toont je dan de robot die je hebt opgeroepen. De wijzertjes, links, geven aan hoe bereidwillig een robot is. Is een wijzertje rood dan is de robot geheel niet bereidwillig. Is een wijzertje geel dan is de robot bereid om je te helpen.

Met Knop B open je het Personal Bagage scherm van de PET.  Hierin worden je spullen bewaard en is dus in feite je Inventory. Om een item in dit scherm op te slaan pak je het item met je handje vast en sleep je het naar je PET en dan laat je het item los. Hiervoor hoeft niet dit scherm geopend te zijn.  Op dit moment staat hier dus de Foto uit je huis in. Je kunt de voorwerpen ook weer uit je inventory halen om deze bijvoorbeeld via de Succ-U-Bus naar een andere ruimte te sturen

Met Knop C open je het Remote Thingummy scherm. Via dit scherm kun je de diverse voorwerpen en/of apparaten, zoals liften, de TV of de Succ-U-Bus, bedienen. Is er in een ruimte van de Titanic een apparaat dat te bedienen is dan wordt het image van dat apparaat in dit scherm opgeslagen en kun je het vanuit dit scherm bedienen.

Met Knop D open je het Desigeners Room Numbers (Chevron) scherm. Elke ruimte aan boord van de Titanic heeft een uniek symbool.........dat zijn de zogenaamde Chevrons. Zodra je de eerste keer een ruimte betreed verschijnt het Chevron van die ruimte in het rechtervakje in dit scherm.  Het is belangrijk dat je deze Chevrons steeds zelf SAVED.  Je Saved een Chevron door het vanuit het rechter vakje te slepen naar één van de andere vakjes. Je kunt een Chevron ook zelf bewerken, dus veranderen. Om een Chevron te bewerken hou je de SHIFT-toets ingedrukt terwijl je dan met je muiscursor op de streepjes in de Chevron klikt. Vergeet nooit om de Chevrons steeds te SAVEN als je een Chevron de eerste keer verkrijgt. Save je de Chevron niet dan raak je de Chevron weer kwijt

Met Knop E open je het scherm waarin je kunt Loaden, Saven, Opties kunt instellen en kunt afsluiten. Er zijn echter maar 5 Save Slots beschikbaar. Dus als die 5 Save Slots gebruikt zijn dan dien je eerdere saves te overschrijven. Wil je dus Save Games bewaren dan zult u dus steeds de 5 Saves eerst uit het spel moeten halen om ze op een andere locatie te bewaren. U kunt zelf een naam geven aan een Save Games

Nu nog even iets over de game in het algemeen:

Het Starship Titanic is een groot ruimteschip met vele ruimtes. Niet alle ruimtes zijn onmiddellijk toegankelijk. Marsinta, de DeskBot, zal je in eerste instantie de status van "Super Galactic Traveler" geven. Dit is echter zo'n beetje de allerlaagste status die je als passagier aan boord van de Titanic kunt hebben. Hierdoor zullen bepaalde ruimtes van de Titanic in eerste instantie voor jouw niet toegankelijk zijn.  Je zult dus een paar keer je status, door Marsinta, moeten laten opwaarderen. Dat gaat echter niet zomaar. Om je status op te waarderen zul je Marsinta moeten bewijzen dat je het waard bent om een hogere status te krijgen. De Robots aan boord van de Titanic zijn knots knetter gek en vaak niet erg behulpzaam. Je kunt echter de "settings" van de Robots veranderen zodat ze wat bereidwilliger worden.  Ik zal dit in de Walkthrough nader uitleggen op het moment dat het noodzakelijk is dat je dit moet gaan doen.

Ok...we gaan verder met de game. We zijn dus met de lift beland in:

Hoofdstuk 1: Verken de Titanic

Embarcation Lobby:

Rechts zie je de balie. Achter de balie zie je het Chevron van deze ruimte op de muur. Open nu eerst even het Chevron scherm van je PET via symbool D. Rechts zie je dan het Chevron van deze Embarcation Lobby staan. Sleep dit Chevron nu naar één van de vakjes om het Chevron te Saven. Doe dit altijd ook met elke nieuwe Chevron die je krijgt. 

Je bent dus uit de lift gestapt en staat voor de lift in een ronde kamer. Je bent in de Embarcation Lobby. Draai rechts. 
Je ziet een pilaartje naast de lift staan. Ga 1 klik vooruit en draai dan rechts. Je staat voor het pilaartje. 

"Welcome to the Starship Titanic. Please press the button for opening credits"  lees je op het pilaartje. Wel...druk dus op de knop, onder de tekst en.....je ziet nu de Openings Film van de game. Na de film sta je dus terug in de Embarcation Room. Recht voor je zie je nu 2 bruine deuren en tussen die 2 deuren een grote Gouden deur. Draai links. Je kijkt naar de balie. 

Ga vooruit naar de balie en druk dan op de Belknop die op de balie staat en....je ontmoet nu Marsinta Drewbish, de DeskBot.

Marsinta is al net zo gestoord als Fentible. Wel....alle robots aan boort van de Titanic zijn compleet gestoord, dus vertrouw niet te veel op hun medewerking. Marsinta gaat je een aantal vragen stellen waarop je het antwoord dan in de PET moet intypen. Op sommige vragen moet je met "yes" antwoorden. Op andere vragen antwoord je door één van de mogelijkheden te kiezen die Marsinta je geeft. Bevestig elk antwoord door op je ENTER-toets te drukken.  Het maakt echt werkelijk geen zier uit wat je antwoord.   

Dus werk je een weg door Marsinta's vragen en uiteindelijk wijst zij je een kamer toe. Marsinta wijst je een Super Galactic Traveler Class kamer toe en ze vertelt je op welke verdieping die kamer ligt en met welke lift je er kunt komen. Ook zegt ze het kamernummer van je kamer. Het nummer van je kamer wisselt per game. In de Chat O Mat sectie van je PET kun je dit allemaal nalezen. Ik kreeg kamer 11 toegewezen op floor 38, te bereiken via lift 3. Je hebt ook het Chevron van je kamer gekregen en dit Chevron is nu opgeslagen in de Chevron sectie van je PET.

Krage, de BelBot, duikt op maar hij is niet van plan om je naar je kamer toe te brengen. Krage heeft er geen zin in en neemt de rest van de dag vrij. 

Marsinta heeft je dus de status van Super Galactic Traveller Class toegewezen. Helaas is dit de allerlaagste status aan boord van de Titanic. Hierdoor zijn bepaalde ruimtes van het ruimteschip voor jouw nu nog niet toegankelijk. Je zult je status eerst moeten Upgraden wil je ook de ruimtes, waar je nu nog niet naar toe kunt gaan, kunnen betreden. Je staat nu met je rug gekeerd naar de balie en recht tegenover je zie je een deur. Zorg dat de Chevron Sectie van je PET in je scherm staat, want dan kun je lezen in welk deel van het schip je terecht bent gekomen. Voordat we de ons toegewezen kamer gaan opzoeken gaan we eerst even rondkijken om een beetje vertrouwt te geraken met de manier waarop je beweegt door deze game. En om sommige ruimtes alvast te verkennen. 

"Top of the Well" Hal:

Ga vooruit en draai dan  rechts en ga vooruit door de deur. Je komt terecht in de hal die "The Top of the Well" wordt genoemd.  Het Chevron van de hal verschijnt in je PET. Sleep het Chevron vanuit het rechter vakje naar één van de andere vakje om het Chevron te Saven.  Je bent hier dus aan de voorzijde van de "Top Of The Well". Achter je is de trap en de deur naar de Embarcation Lobby. Recht voor uit zie je de trap en de deur naar de Papagaaikamer. Via het interne communicatiesysteem hoor je een mededeling.  Ga 1 klik vooruit. Je staat dan in het midden van de hal. Draai links. Je kijkt naar twee dikke pilaren. Tussen die pilaren bevindt zich The Well. We gaan er nog niet heen. Draai 2 keer rechtsom, of linksom. Je kijkt nu een enorme lange hal in. Helaas mag jij deze hal nog niet in. Dit is één van de ruimtes van de Titanic waar jij pas in mag als je bent upgegrade tot 2e of tot 1e Class. 

NB:Het kan zijn dat Fentible of Krage nu weer opduikt. Gebeurt dit je dan type je in het Chat O Mat scherm "Go away" om Fenible weer te laten verdwijnen. 

Draai je weer 2 keer linksom of rechtsom. Je kijkt dan weer naar de grote pilaren. Je kunt vooruit tussen de pilaren, maar je kunt ook naar links of naar rechts van de pilaren om dan door te lopen naar de Achterzijde van deze grote Top Of The Well Hal. Zowel aan de rechterzijde als aan de linkerzijde bevinden zich in de pilaren 2 liften waarmee je naar de verdiepingen kunt gaan waar je toewezen kamer zich bevindt. Je zult echter zelf moeten uitvinden welke lift je moet nemen. In de muur, aan de linkerzijde, bevindt zich ook de Pellerator. De Pellerator is een soort Metro waarmee je naar de weer andere ruimtes van de Titanic kunt gaan. De Pellerator is echter niet toegankelijk voor iemand van jouw lage status. Je zult eerst moeten Upgraden naar 2e Class.

Ga 1 klik vooruit en draai dan rechts via de rechtsafpijl. Ga dan weer 1 klik vooruit en je staat aan de rechterzijde van de "Top Of The Well".

Ga nog 1 klik vooruit. Op de dikke pilaar, links van je, zie je een blauwe markering. Dit is een Liftpilaar. Draai linksom naar de pilaar.  
Dit is de Rechterlift aan de Rechterzijde van de "Top of the Well. Draai 2 keer linksom. Je ziet nu de Linkerliftpilaar.

De linker lift is Lift 3 en de rechter lift is Lift 4. Draai weer 2 keer rechtsom en ga nu vooruit naar de Rechterlift. Je komt nu recht voor de rechterlift te staan. 

Open het Thingummy scherm van je Pet. In dit scherm staat nu de foto van de Lift (Elevator) en rechts zie je de "Call" knop. Door op de liftfoto te klikken en dan op de "Call" knop roep je de lift, die dan open gaat. Probeer het maar eens....dus klik op de liftfoto en dan op de "Call" knop en....Je krijgt echter nu de mededeling dat deze lift "Out of Order" is. 

Deze Lift 4, aan de rechterzijde van de "Top of the Well",  werkt dus niet. Onthoud dit. De linkerlift werkt wel, maar dat zul je straks wel merken. Zoom uit via de uitzoompijl, rechts naast de lift. Draai rechts via de rechtsafpijl en ga dan 2 klikken verder vooruit. Je bent dan aan de Achterzijde van de "Top of the Well" hal. Draai rechts en ga 1 keer vooruit. 

"Back of the Well" Hal:

Je kijkt nu weer een lange hal in maar je mag er niet in. Links en rechts is een trap die naar deuren gaan waar je nu ook nog niet door mag. 
Draai je om. Je kijkt naar de achterzijde van "The Top of the Well".

Ga weer 1 keer vooruit en draai dan rechts, via de rechtsafpijl, en ga weer 1 klik vooruit. 

Je bent nu aan de linkerzijde van de "Top of the Well" hal. In de verte zie je de bruine ronde toegangsdeur van de Pellerator. De twee dikke pilaren, voor de Pellerator, bevatten de 2 liften aan de deze linkerzijde van de "Top of the Well". Ga nog een klik vooruit. Rechts is dan de Pellerator en links de rechter lift. Draai linksom naar de rechter lift. Draai dan 2 keer linksom naar de linker lift.

De linker lift is Lift 1 en de rechter lift is Lift 2.......Ook met deze twee liften kun je naar de Floors waar je toegewezen kamer zich bevindt. Je zult echter straks zelf moeten uitproberen met welke lift jij moet gaan om je kamer te bereiken. Draai terug 3 keer rechtsom en ga dan weer 2 klikken vooruit en draai dan weer linksom.  Je bent terug aan de voorzijde van de "Top of the Well" hal en kijkt nu vooruit tussen de twee voorste dikke pilaren. Tussen de 2 voorste pilaren is de ingang van de Dome. Via de Dome bereik je Titania's Room en de Brug. 

Dome Room:

Ga nu 1 klik rechtvooruit, tussen de pilaren. Je bent dan tussen de 2 voorste pilaren beland en staat voor een trapje. Je kunt het trapje oplopen en dan bovenaan het trapje omlaag kijken de diepe Schacht in, maar je hebt er niets aan. Draai je dus maar gelijk om. Je staat voor een bruin/witte deur. Deze deur is de toegang tot de Dome.

Klik vooruit door de deur en via een roltrap en een gewone trap ga je vanzelf verder omlaag. Als je bent gestopt krijg je het Dome Chevron. Save het Chevron en klik dan met je omlaagpijl en........via een rond groen liftplatform draai je nu verder omlaag en beland je op de vloer van:

Titania Room:

Je krijgt het Titania Room Chevron. Save het Chevron. Draai rechtsom. In het midden van deze grote ronde ruimte ligt Titania. 

Ga 1 klik vooruit. Links is dan de Brug, maar daar heb jij nu nog geen toegang toe. Draai rechts.  Je staat nu recht voor Titania's hoofd. Kijk omlaag om in te zoomen op Titania's hoofd.

Titania is niet helemaal in orde. Titania mist enige essentiële onderdelen. Je komt hier dus bij de bedoeling van dit spel. Je moet de verschillende onderdelen van Titania bijeen zoeken en uiteindelijk hier Titania weer in elkaar knutselen om zo toegang tot de Brug te krijgen. De Brug is dus de kamer achter je, waar je nu nog niet in mag. De Brug is de enige weg terug naar je eigen huis. 

Titania mist de volgende onderdelen:

Titania's Olfactory Center
Titania's Eye ( dus 2 ogen die je apart moet vinden)
Titania's Ear (dus 2 oren die je apart moet vinden)
Titania's Piece
Titania's Piece
Titania's Auditory Center
Titania's Central Intelligence Core
Titania's Speech Center
Titania's Mouth

Al deze items zul je moeten vinden om ze dan hier weer in Titania te plaatsen. Zoom uit Titani's hoofd via de uitzoompijl. Er zijn in deze ronde ruimte 3 zijkamers. De middelste zijkamer, bij Titania's hoofd, is dus de Brugkamer maar daar kun jij nu nog niet in gaan. Als je voor Titania's hoofdstaat dan draai je naar links. Ga dan 1 klik vooruit en draai dan 2 keer links. Je staat nu voor de  linker zijkamer en dit is Computerkamer. 

Ga vooruit door de glazen deur en draai dan gelijk rechts. Je staat voor de computer. Kijk omlaag via de omlaagpijl die je aan de rechterkant op de computer krijgt. 

Wel...je kunt de computer niet activeren want daar heb je een Loginnaam en een wachtwoord voor nodig. En die weet je nog niet. Zoom dus uit en draai links. In de achterste boekenkast zie je een metalen deur.  Ga naar de metalen deur. "Danger Unbelivable High Voltage" staat er als waarschuwing op de deur. Wel...daar trek jij je niets van aan, dus klik vooruit om de deur te openen. Je beland voor een volgende metalen deur waarop je leest "You really shouldn't have opened the first inspection plate. This not only fantasticly dangerous but you are voiding your waranty".  Klik weer vooruit om ook door deze deur te openen. Je beland voor de 3e metalen deur en hierop lees je "Don't Say You Weren't Warend!!". Klik weer vooruit om ook de derde deur te openen en....het blijkt een Schakelkast te zijn dat je nu geopend hebt. Je ziet gekleurde knoppen en schakelingen. 

Je hebt echter geen idee waar dit allemaal voor dient, dus blijf overal van af. Maar je weet nu tenminste waar je deze schakelkast kunt vinden, mocht het nodig zijn om deze kast te vinden. Zoom 4 keer uit en je staat terug in de computerkamer. Draai je om en ga via de glazen deur terug naar buiten. Ga 2 klikken vooruit en draai dan weer 2 keer links. Je staat nu voor het rechterzijkamertje.

 Ga door de glazen deur naar binnen. Dit is de Succ-O-Bus kamer van Titania en je staat voor de Succ-O-Bus. Draai linksom. Je kijkt naar een Metalen Deur waar een Rode Knop in zit. 

Je zult de Succ-O-Bus horen die zegt dat je van deze deur, en van de Rode Knop, moet afblijven. Ga vooruit en je bent dan ingezoomd op de Rode Knop. "Push Button To Disarm Bomb" staat er onder de rode knop. Jawel....dit is een BOM en als je nu op de Rode Knop klikt dan....activeer je de Bom inplaats van dat je de bom deactiveert. 

De Bom Puzzel is OPTIONEEL. Je hoeft dit niet te gaan doen om de game tot een goed einde te brengen. 
Wil je de Bom Puzzel niet doen...klik dan NIET op de Rode Knop. Wil je de Bom Puzzel wel spelen dan druk je nu WEL op de rode knop.

De Bom Puzzel:

Wil je de Bom Puzzel toch ook spelen dan moet je de bom nu eerst activeren door op de Rode Knop te klikken. Er gaat dan een Timer lopen de vanaf 1000 aftelt tot 0.  Weet je de bom dan niet te deactiveren voordat het aftellen voltooit is dan...ontploft de Titanic.  Zodra je op de Rode Knop hebt geklikt verschijnt er een Toetsenbord en begint het aftellen. Via het toetsenbord moet je dan de Codezin intypen om de bom weer onschadelijk te maken.  De Codezin waarmee je de Bom weer moet deactiveren zul je pas aan het einde van de game te horen krijgen, van Titania. Je moet dus, terwijl je gewoon met de game verder gaat, voor je zelf dan het aftellen in de gaten houden. Als je denkt dat de Timer bijna de 0 heeft bereikt dan zul je als een speer hier terug moeten keren om weer op de Rode Knop te klikken zodat je de Timer reset op 1000 en het aftellen opnieuw begint. Dit zul je dus steeds moeten doen tot je van Titania de Codezin hebt gehoord waarmee je de Bom weer kunt deactiveren. Dus als je geen zin hebt om steeds tussen door hier terug te keren om de Timer steeds weer vanaf 1000 te laten beginnen, dan kun je nu maar beter niet op de Rode Knop klikken.  

Je staat dus nog voor de Bom.  Of je wel of niet de Bom puzzel hebt gedaan en of je dan wel of niet nu al de Bom onschadelijk hebt gemaakt....het doet er niet toe. Draai je om en ga door de glasdeur terug deze zijkamer uit. Draai dan links en klik dan vooruit naar het groene ronde platform en....

..........je gaat met het platform terug omhoog en staat dan voor de trap in de Dome. Klik vooruit en....vanzelf loop je de trap weer op en ga je door de Dome en dan sta je weer buiten op het witte trapje. Draai je om naar de Domedeur en draai dan links en ga 1 klik vooruit en je staat weer in de aan de voorzijde van de "Top of the Well" hal en kijkt naar de lange hal waar je nog niet in mag. Ga 1 klik vooruit en draai dan links. Je kijkt naar de trap en de deur van de Papagaai Kamer. 

Ga vooruit en door de deur en je bent in de:

Papagaai Kamer:

Je krijgt het Chevron van deze kamer. Save de Chevron. Recht voor je uit zie je een vogelkooi.  Voor de vogelkooi staat een TV. Als je nu naar links draait dan zie bij de linkermuur een stapel witte zakken. Er steekt een stok in de stapel witte zakken. 

Ga vooruit naar de stapel witte zakken en grijp dan de Stok. Sleep de Stok naar je Inventory. Het is een Vogelstok (Perch).  

Draai je 2 keer rechtsom en ga dan vooruit naar de vogelkooi. Je ziet nu ook het ronde Succ-O-Bus hokje tegen de rechtermuur staan. Draai links om en je staat voor de geopende vogelkooi. Er zit een blauwe papagaai in de kooi en het is een kolere beest met een grote bek. 

Het rot beest gilt steeds "Pieces of Eleven". Grijp de Papagaai en stop het beest in je inventory. 

De kooi gaat vanzelf dicht en het rot beest gilt het uit van ellende en zal ook niet in je inventory blijven zitten.  
Na een paar seconden vliegt de papagaai vanzelf weer je inventory uit maar er blijft een Papagaaien veer achter in je inventory. 

Vanaf nu zul je zo nu en dan de papagaai horen mekkeren. De gaai zal vanzelf weer terug keren naar zijn kooi. Draai linksom. Linksonder in je scherm zie je dan de TV die voor de vogelkooi staat. Je kunt er op inzoomen maar je kunt nu nog niets doen met de TV. Draai nog een keer linksom zodat je weer naar de deur kijkt. Ga vooruit en terug door de deur naar de "Top of the Well" hal. Terug in deze hal ga je vooruit en door de deur aan de overkant. Je bent dan terug in de Embarcation Lobby.

Ga vooruit naar de overkant. Draai dan rechts, 1 klik vooruit, draai links. 

Je staat nu voor de liftdeur van de lift waarmee je met Fentible eerder omhoog bent gegaan. Ga door de deur de lift in. In de lift druk je nu op het middelste liftknopje en.....

......je gaat omlaag en de omroepster vertelt je dat de lift nu naar de Bilge Room gaat. Als de lift is gestopt draai je links, of rechts, om naar de liftdeur. Ga door de deur de lift uit. Je bent beland in de:

Bilge Room:

Save de Chevron van de Bilge Room. Recht voor je zie je de Succ-O-Bus. Dit is het zeer geavanceerde postverzend systeem van dit maffe ruimteschip. In elke kamer van het ruimteschip vindt je een rond Succ-O-Bus hokje. Maar hier in deze Bilge Room bevindt zich het Hoofd van dit verzendsysteem, Mother Succ-O-Bus. Ga vooruit naar de Mother Succ-O-Bus en klik er met je pijlcursor op. Succ-O-Bus voelt zich niet zo lekker. Succ-O-Bus verkouden. 

Open je Inventory en pak er de Papagaaiveer (Parrot Feather) uit en sleep de veer naar de bak van de Succ-O-Bus en laat de veer dan los om de veer in de bak te doen. Klik op de Sent knop en..... Succ-O-Bus moet hevig niezen van de veer en hierdoor gaat zijn verkoudheid over. Succ-O-Bus spuugt de veer echter weer uit en de veer beland weer terug in je inventory.  In de bak van Succ-OBus verschijnt nu een Pop.

Klik met je vergrootglascursor op de pop en je grijpt Titania's Olfactory Center uit de pop. 
Klik nog een keer met je vergrootglascursor op de pop en je grijpt een Blue Fuse uit de pop. 

Als je nu ook even in het RemoteThingummy scherm van de PET kijkt zul je zien dat je daar nu ook de beschikking hebt over de Succ-O-Bus. Draai je om en ga terug de lift in en druk in de lift weer op de bovenste knop om terug te gaan naar de Embarcation Lobby Stap uit de lift en ga 3 klikken vooruit en je bent via de deur weer terug in de "Top of the Well" hal Voorzijde. Ga weer 1 klik vooruit en draai dan linksom. Je kijkt weer naar de twee dikke pilaren met daartussen de Dome.  

Hoofdstuk 2: Je SGT Class Kamer:

NB: als je de Bom had geactiveerd, vergeet dan niet om het aftellen in de gaten te houden zodat je op tijd terug keert naar de Bomkamer om de Timer weer te resetten vanaf 1000.

Het wordt nu wel de hoogste tijd om je kamer te gaan opzoeken die je door Marsinta is toegewezen. Marsinta heeft je een Super Galactic Traveller Class kamer toegewezen. Marsinta heeft je het kamernummer vertelt en het nummer van de verdieping (Floor) en vertelt via welke lift je kamer kunt bereiken. Zowel aan de linkerzijde als aan de rechterzijde van de "Top of the Well" zijn er twee liften, in de 2 dikke pilaren. Lift 3 en 4 bevinden zich aan de rechterzijde van de Top Of The Wel. Lift 1 en 2 bevinden zich aan de linkerzijde van de Top of The Well. Met Lift 2 kun je alleen naar de Floors 1 en 27 gaan. Lift 4 doet het niet.  

Kijk in de Chat O Mat sectie van je PET welke kamer je van Marsinta hebt toegewezen gekregen en voor het Floor nummer en  welke lift je moet hebben om daar de komen. 

Ga dan naar die  lift, aan de zijkanten van de Top Of The well. Ga recht voor de lift staan en roep de Lift via het Remote Thingummy scherm van je Pet. 

Ga de lift in en de LiftBot vraagt je naar welke floor je wilt gaan. Type dus het floornummer in dat Marsinta je vertelt heeft. 

Is de lift waar je in staat de goede lift dan brengt de lift je naar de verdieping (floor) waar je kamer is. Is het niet de goede lift dan zal de LiftBot je naar één van de andere liften verwijzen. Als de lift waarmee je naar je Floor bent gezakt weer is gestopt dan draai je links en stap je door de liftdeur de lift uit. 

Het wordt nu een beetje ingewikkeld. De floors waar de kamers Travelers Class kamers zijn, zien er allemaal hetzelfde uit. Het is een gang met aan één zijde dus de kamers. Tussen de kamers, dus tegenover de lift, is er altijd een grote Gouden Deur. Dat is de deur van het "Restaurant".  Rechts voor de deur staat een leesplankje waarop het menu ligt dat je kunt lezen door er in te zoomen. Als je de grote Gouden opent dan blijkt het echter een soort kast te zijn waarin een Sausdispencer zit. Of je er ooit gebruik van zult maken....ik betwijfel het.

Aan het ene einde van de gang staat het ronde Succ-O-Bus hokje. Aan het andere einde van de gang is weer een grote Gouden Deur. Als je door deze deur gaat dan kom je in de Lounge. Je kunt er even binnen gaan kijken. Op elke Floor zijn 16 kamers, want er zijn op elke floor steeds 3 etages met kamers. Links van de Sausdispencer deur zijn 9 kamers en rechts van de sausdispencer deur zijn 9 kamers. De kamers zitten dus in 3 etages boven elkaar. Afhankelijk van het kamernummer dat je van Marsinta hebt gekregen bevindt jouw kamer zich dus op de "begane vloer", op de "1e etage" of op de "2e etage". Tussen de kamers is er steeds een liftje waarmee je naar de "1e etage" en de "2e etage" kunt gaan als jouw kamer zich op deze "etages" bevindt. Dit zijn de liftjes waarvan Marsinta je het liftnummer heeft opgegeven.

Op de deuren van de kamers staan geen nummers. Om te bepalen welke de deur van jouw kamer is moet je op de deuren klikken. In je PET lees je dan het nummer van de kamer. Om de bovenste kamers te kunnen zien ga je tegen de andere muur aan staan en kijk je omhoog via de omhoogpijl. Je ziet dan de bovenste rij kamerdeuren. 

Klik op de deuren om de kamernummers in je PET te lezen. Zoek op deze wijze uit welke deur het nummer van jouw kamer heeft. Bevindt je kamer zich op de "begane grond" dan klik je vooruit door de deur om je kamer gelijk binnen te gaan. Bevindt je kamer zich op de bovenetages dan ga je met één van de liftjes omhoog . Druk in het liftje dan op de knop van de etage waar jouw kamer is.

Eenmaal in je kamer krijg je een mededeling van Marsinta dat je de juiste kamer bent binnen gegaan en dat je wellicht een Upgrade hebt gewonnen. Je moet Channel 3 aanzetten om te horen hoe je de Upgrade kunt veerkrijgen. Maar je kamer blijkt geheel leeg en kaal te zijn.  

Je moet je kamer gaan inrichten. In het Remote Thingummy scherm van je PET verschijnen nu allerlei meubels en andere items waarmee je je kamer nu kunt gaan inrichting. Via de pijlen scroll je door de items. Klik op een item en dan op de knop, rechts, om het item in je kamer te plaatsen. Kies de volgende meubels om er je kamer mee in te richten: Personal Maintenance Hub, Horizontal Worksurface, Horizontal Mobile Storage Compartment, Fully Recumbent Relaxation Device, Inflate Fully Recumbent Relaxation Divice Visual Entertainment Device (TV).  Je moet dit wel in een goede volgorde doen omdat anders je meubels elkaar gaan blokkeren.

Als je de kamer hebt ingericht dan klim je op het bed via de vooruitpijl. Je kijkt dan naar de TV. Klik met je loepcursor op de TV.  
Zet de tv aan met de knop die rechts in het Remote Thingummy scherm staat. 

De TV toont je dan Channel 1. Je hebt echter gehoord dat je naar Channel 3 moet kijken, dus klik op de omhoogpijl, naast de knop, tot je Channel 3 in de TV ziet. Op de TV lees en hoor je dat je een Upgrade hebt gewonnen.  Om je Upgrade te verkrijgen heb je echter het plaatselijke tijdschrift nodig want dat moet je aan Marsinta geven. Zoom uit de TV, draai links en verlaat je kamer door de deur. Als je kamer op de "1e of op de 2e etage" is dan beland je dus in het liftje. Klik op de onderste liftknop om omlaag te gaan. Als het liftje dan weer is gestopt draai je linksom en stap je via de liftdeur naar buiten. Ga vooruit naar de muur, en ga dan naar het einde van de gang waar het Succ-U-Bus hok is. 

Klik op de glasdeur van de Succ-U-Bus om de Succ-U-Bus te openen. Vanzelf opent het Remote Thingummy scherm van je Pet. Klik in dit scherm op de foto van de Succ-U-Bus en klik dan op de Retrieve knop. De Succ-U-Bus spuugt een cilinder uit.  Grijp de Cilinder vast en je pakt er een Tijdschrift uit. Plaats het Tijdschrift in je Inventory door het in de PET te slepen.  

Draai je om en ga naar het midden van de gang, draai rechts. Je staat voor de lift waarmee je terug kunt naar de "Top of the Well".

Roep de lift, via het Remote Thingummy scherm, en als je weer in de lift staat dan type je "Top of the Well" in en de lift brengt je terug omhoog.

Stap uit de lift en ga naar de Embarcation Lobby:

NB: als je de Bom had geactiveerd, vergeet dan niet om het aftellen in de gaten te houden zodat je op tijd terug keert naar de Bomkamer om de Timer weer te resetten vanaf 1000.

Hoofdstuk 3: Pistache Noten voor de Papagaai

Ga naar de balie en klik op Marsintha's bel en Marsinta verschijnt weer. 
Open in de PET je Personal Bagage scherm en grijp er het Tijdschrift (Magazine) uit en geef het Tijdschrift aan Marsinta en.......

........je status wordt nu upgegrade tot 2e Class. Marsinta wijst je een nieuwe , 2e Class, kamer toe. 
Noteer het nieuwe kamernummer, het floornummer en het liftnummer. Je hebt ook het Chevron van je nieuwe kamer gekregen.

Bottom of the Well:

Ok...je bent nu dus een 2e Class passagier. Ga naar de rechterzijde van de "Top of the Well" en ga voor Lift 3 staan. Roep Lift 3 en vertel de LiftBot dat je naar de "Bottom of the Well" wilt gaan. De lift zakt nu helemaal naar de bodem van de schacht. Ga de lift uit en volg het gangetje en je in de Bottom Of The Well. Alle 4 liften die vanuit de "Top Of The Well" omlaag gaan komen dus hier beneden uit. Op de vloer ligt een balletje. 

Aan de overkant zie je de gangetjes die naar de liften 1 en 2 leiden. Ga 1 klik vooruit en draai je dan 2 keer linksom. Vanzelf kijk je dan omlaag naar het balletje dat op de vloer ligt. Het blijkt het Hoofd van een LiftBot te zijn. Grijp het en stop het in je inventory. 

Klik de vooruitpijl om weer omhoog te kijken. Draai 2 keer rechtsom en ga dan terug naar het gangetje dat naar lift 3 leid. Ga achter in het gangetje voor de liftdeur staan. Roep de lift via het Remote Thingummy scherm en ga met de lift terug omhoog naar de "Top of the Well".

Papagaai Kamer:

Ga de lift weer uit en ga naar de Papagaaikamer. Ga naar de vogelkooi. De papagaai zit weer in de vogelkooi en roept nu steeds "Piece of ten". Draai je linksom naar de TV, die voor de vogelkooi staat. Zoom in op de TV via je loepcursor. Nu opent vanzelf het Remote Thingummy scherm van je PET en hierin is de TV nu geselecteerd. Zet de TV aan met de knop van je Remote Thingummyscherm en zet de TV dan op Channel 5, via de pijltjesknoppen. Je ziet in de TV dan een nummer. 

Het is het nummer van een Floor waar je naar toe moet gaan. Ook dit floornummer wisselt per game, dus noteer het. Bij mij was het nummer 27. Zoom uit de TV en verlaat de Papagaaikamer weer. Ga naar de liften 3 en 4, aan de rechterzijde van de "Top Of The Well". Zoals je al weet is Lift 4 stuk. Ga dus in Lift 3 en zeg de Liftbot het floornummer dat je zojuist op de TV hebt gezien wilt gaan. Lift 3 brengt je naar deze Floor. Stap uit de lift.  

Je bent nu op een Floor met 2e Class kamers.....Draai links en...je ziet Lift 4. Alle 2e Class floors hebben dus 2 liften. Ga voor Lift 4 staan. Roep de lift via je Remote Thingummy scherm. In Lift 4 draai je vanzelf om naar de LiftBot en zie je dat deze LiftBot een volkomen gladde en witte bol als hoofd heeft. 

Grijp de Bol van de LiftBot en zet het in je inventory. Het blijkt één van Titania's Eyes te zijn. Pak nu de LiftBot's Head, die je op de Bottom of the Well hebt gevonden, uit je inventory en plaats dit hoofd op de LiftBot van lift 4 en Lift 4 zal het ook weer doen. 

Ok...nu op zoek naar je nieuwe Class 2 kamer die je via het Tijdschrift Upgrade van Marsinta hebt toegewezen gekregen. Dit gaat dus op precies dezelfde wijze als toen je je Travelars Class kamer moest zoeken. Mijn nieuwe kamer is kamer 3, Floor 22, te bereiken met Lift 2.

Vindt  je 2e Class Kamer:

Lees in je PET welke Upgrade je van Marsinta hebt gekregen...Je leest dan naar welke Floor je moet, je nieuwe kamernummer en met welke lift je daar naar toe moet. Zeer waarscvhijnlijk is dat niet Floor 27, dus je zult hiervoor eerst terug moeten naar de "Top of the Well" en dat kun je dan nu mooi doen met Lift 4, want die heb je zojuist gerepareerd. Terug op de "Top of the Well" ga je dan met lift 1, 2, 3 of 4 naar de Floor waar jij je nieuwe kamer zich bevindt.  Voor mij is dit dus Floor 22, Kamer 3 en die bereik ik met Lift 2. Beland op de juiste verdieping moet je dan nog de juiste kamer vinden, en dat is voor mij dus kamer 3.

Floors waar de 2e Class kamers zijn hebben 2 liften, een Succ-U-Bus hokje en 4 beneden kamers en 4 bovenkamers die weer te bereiken zijn via de 3 liftjes naast de deuren. 

Dus zoek je nieuwe kamer en ga er binnen. Een 2e Class kamer is al volledig, en tamelijk luxe, ingericht. Kijk even rond in je nieuwe kamer.  Ik moest op Floor 22 nog  met één van de kleine liftjes omhoog om mijn kamer 3 te bereiken. Een 2e Class is al volledig ingericht want in elke 2e Class kamer staan 2 bedden, een stoel, een rond tafeltje, een kast met daarin de Succ-U-Bus. Boven de bedden hangt een TV.  Save wel het Chevron van je kamer want je hebt dit Chevron zo meteen nodig.

In je 2e Class kamer vindt je diverse schalen met snoepjes. In één van die snoepschalen zit echter geen snoepjes maar Pistache Noten. Dit schaaltje staat op het nachtkastje naast het rechter bed. Waarschijnlijk heb je de Papagaai, in de Papagaaikamer, steeds om Pistache nootjes horen gillen. In het schaaltje Pistach nootje ligt een onderdeel van Titania maar jij kunt de nootjes niet uit de schaal verwijderen.......daar heb je de papagaai voor nodig. Je kunt echter de schaal met de nootjes niet naar de papagaai brengen, dus je moet de papagaai nu naar je 2e Claas kamer toe brengen. Als je goed hebt rondgekeken in je nieuwe kamer dan ga je maar weer naar buiten en met één van de twee liften terug naar de Top of the Well.

Pistasche Noten voor de Papagaai:

Ga weer de Papagaaikamer in en naar de vogelkooi. Grijp de Papagaai weer uit zijn kooi en stop het beest weer in je inventory. 

Draai snel rechts en ren snel naar de Succ-U-Bus en open de glasdeur vban de Succ-O-Bus

Pak de papagaai uit inventory en spleur de vogel in de bak van de Succ-U-Bus. Open dan het Designers Room Numbers scherm van je Pet en zoek in je Saved Chervrons dan het Chevron op van je nieuwe 2e Class kamer. Sleep dit Chevron de Succ-U-Bus in. Je hoort een geluid

Open weer het Remote Thingummy scherm en klik dan op de Sent Knop en de Succ-O-bus stuurt de papagaai nu naar je 2e Class kamer. De Succ-O-Buss vertelt jer dat het pakketje verzonden is

Ga terug naar de liften van de "Top Of The Well" en via de voor jouw juiste  lift terug naar je nieuwe 2e Class Kamer en ga er weer naar binnen. In je 2e Class kamer maak je de Succ-U-Bus open en.....

........Als je in de papagaaikamer het goede Chevron, van je nieuwe kamer, in de Succ-O-Bus hebt geklikt dan meld deze Succ nu dat ie een pakketje voor je heeft...Klik dus op de Retrieve knop en de Succ-U-Bus spuugt er weer een cilinder uit. 

Klik op de cilinder en de papagaai komt er uit. De papagaai gaat nu door je kamer fladderen. 
Ga nu snel naar het schaaltje met Pistache Noten. Klik op het schaaltje en....de papagaai vreet het hele schaaltje leeg en vliegt weg.

In de nu lege schaal zie je dan een schroefknop. Klik op de schroefknop om deze los te draaien en klik dan een paar keer op het schaaltje om het schaaltje los te trekken. Grijp dan het schaaltje en stop het in je Inventory en het blijkt één van de oren van Titania te zijn. Je hebt nu dus een Titania's Ear. 

Verlaat de kamer en ga met één van de twee liften terug naar de "Top Of The Well". Stap de lift weer uit. We gaan nu proberen om het raadsel van de Titanic te ontrafelen.  Hiertoe moeten we toegang krijgen tot de computer in het zijkamertje van Titania’s room, waar ook de Schakelkast is. Ga  naar de voorzijde van de "Top of The Well" en via de deur tussen de twee voorste pilaren weer omlaag naar 

Titania's Room:

NB: als je de Bom had geactiveerd, vergeet dan niet om nog even op de rode knop te gaan klikken om het aftellen weer opnieuw te starten vanaf 1000.

Terug in Titania's room ga je het zijkamertje binnen waar de computer en de schakelkast is. Ga weer door de 3 deuren van de schakelkast om weer de gekleurde knoppen en de gekleurde zekeringen te zien. Klik nu op Rode Knop om de pijl van de rode knop naar rechts te draaien. Grijp dan de Rode Zekering en plaats het ding in je inventory. 

Je hebt nu dus ook de Red Fuse. Een Blue Fuse had je al, want die heb je uit de Pop gehaald. Verlaat het zijkamertje en........Je zou nu de onderdelen van Titania die je nu hebt verzameld al in Titania kunnen gaan zetten, maar ik wacht hier liever nog mee.  Keer via het groene liftplatform terug omhoog en dan via de trap terug naar de "Top Of The Well". Ga nu naar de "Achterzijde van de Top Of The Well" hal. Ook aan de achterzijde Top Of The Well is een grote hal waar je nu nog niet in mag, maar de twee zijkamer, boven de trappen,  mag je nu wel in.  De ene kamer is de Creators Room en de andere kamer is de Sculpture room. De Creators room is rechts en de Sculpture Room is links. Ga naar de:

Creators Room:

Deze Creators Room is eigenlijk een rond lopende gang. In deze gang zijn nissen en in 3 van deze nissen staat een Hoofd. Ook steekt er aan de muur een Rode Hendel.

Ga naar elk van de 3 Hoofden in de nissen. Ga recht voor de hoofden staan. Je ziet de achterkant van de hoofden. Klik op het Hoofd en het Hoofd draait dan om en je leest dan de naam van het hoofd. Noteer de naam. Doe dit met elk van de drie hoofden. 

'De namen zijn dus: Leovinus, Scraliontis en Brobostigon. Heb je de 3 hoofden alle 3 bekeken dan zoek je de rode Hendel op. Klik op de rode hendel en.........

.......de 3 hoofden vallen uit hun nis en te pletter op de vloer. Ga terug naar elk van de 3 nissen. In elke nis, waar dus eerst een Hoofd in stond, lees je nu een woord. De 3 woorden die je leest zijn: This, That, Other. 

Toen je bij de computer was, in het zijkamertje van Titania's Room, heb ik je verteld dat er een wachtwoord en een loginnaam nodig is om de computer te kunnen openen. Wel...de namen van de 3 Hoofden zijn de Loginnamen en de This, That, Other zijn de wachtwoorden. Het verschilt per game welk wachtwoord bij welke loginnaam hoort. Verlaat de Creators Room en ga terug naar de voorzijde van de "Top of the Well" en dan via het Domedeurtje weer naar de:

Titania Kamer:

NB: Als je de Bom had geactiveerd, ga dan nu eerst weer even het aftellen opnieuw laten beginnen door weer op de rode knop te klikken in de Bomkamer.

Ga weer langs Titania naar de computer/schakelkast kamer en zoom daar binnen dan weer in op de computer. 

Je moet nu in het scherm de loginnaam en het wachtwoord intypen. De loginnaam is één van de 3 namen van de 3 Hoofden uit de Creators Room. Het wachtwoord is of This, That of Other. Welke van de 3 namen en welke van de 3 wachtwoorden je moet gebruiken is per game anders. Dus gewoon uit proberen. 

Dus vul één van de namen in en druk dan op Enter en vul één van de wachtwoorden in en druk weer op enter. Is het niet goed dan probeer je bij dezelfde loginnaam de andere twee wachtwoorden. Is het dan nog niet goed dan probeer je de andere 2 loginnamen met de wachtwoorden.  Je komt dan in de computerbestanden. In het scherm van de computer lees je dan alle e-mails door om te begrijpen wat er in hemelsnaam aan de hand is op dit maffe ruimteschip. Klik op de Enter knop en op Next en Previous om alle E-mails te kunnen lezen. Ben je er klaar mee dan klik je op Exit en zoom je uit de computer. Het is weer tijd om je status weer Up te graden. Je moet er nu voor zorgen dat je een 1e Class passagier wordt. Dus volg de route terug naar de Embarkation Lobby

Hoofdstuk 4: Upgrade naar 1e Klas:

Embarcation Lobby:

Ga weer op Marsinta's belletje klikken om Marsinta weer wakker te maken. Vanzelf is het Chat O Mat scherm van je PET geopend. Vraag Marsinta nu om een Upgrade naar first class. Dus type in het Chat O Mat scherm "can I get an Upgrade" en druk op je Enter toets. 

Helaas....Marsinta wil nu niet meewerken en weigert je een Upgrade. Kijk naar de 3 wijzertjes van de 3 klokjes, links in het Chat O Mat scherm.  Marsintha's wijzertjes zijn alle drie rood en dit betekent dat ze totaal niet bereidwillig is. Je moet Marsinta nu wat vriendelijker en meegaander zien te krijgen maar dat kun je niet hier doen. Verlaat de Embarcation Lobby en ga naar "de Achterzijde van de Top of the Well" en ga dan de linker kamer binnen. Je bent nu in de:

Sculpter Room:

Dit is een ronde kamer. Als je hier binnen komt sta je voor een grote Stekker. Rondom in deze ronde kamer staan glazen hokjes waar beelden in staan. Al die beelden stellen de robots voor die aan boord van de Titanic zijn. Je moet nu naar elk van de glazen hokjes gaan en dan kijken of je het beeld kunt vinden dat het meeste op Marsinta, de BelBot, lijkt. Het is het beeld dat in het 3e hokje staat, als je rechtsaf door de kamer gaat. 

Zoom in op dit beeld. In het Chat O Mat scherm van de PET zie je de 3 wijzertjes van Marsinta en ze zijn alle 3 rood. 
Het beeld heeft 2 driehoekige knopjes. Klik op beide knopjes om de bovenste 2 wijzertjes van Marsinta geel te maken. 

Zoom uit en ga terug naar Marsinta in de Embarkation Lobby. Klik weer op de Bel en....zie en hoor...Marsinta is opeens een stuk vriendelijker. Vraag Marsinta nu weer "can I get an Upgrade" en ze promoveert je nu tot 1e Class en geeft je een 1e Class kamer. Ik kreeg kamer 1, floor 2, lift 2 toegewezen. Je PET is nu ook gepromoveerd en is nu mooi notenhout rood gekleurd.

We gaan nu op zoek naar het 2e oog van Titania. Zoek een TV op. De dichtstbijzijnde TV staat in de Papagaaikamer dus ga daar maar naar toe. Zoom weer in op de TV en zet de TV aan, met de knop in je Remote Thingummy scherm. Zet de TV dan, via de pijlknoppen, op Channel 4. Op Channel 4 zie je een Room Designers Number (Chevron) van een 1e Class room  op het plafond van een kamer staan.

Je ziet dit Chevron door het oog van Titania dat ergens in die kamer moet liggen en je ziet het Chevron in de TV op zijn kop.J Je moet dit Chevron nu zelf namaken. Marsinta heeft je een 1e Class Room toegewezen en hiervan heb je het Chevrom in je Room Designers Numbers scherm van je PET staan. Zoek dit Chevron op en verander dit Chevron nu in de Chevron die je in de TV ziet. Maar denk erom...in de TV zie je de Chevron dus OMGEKEERD.  De Chevrons bestaan uit streepjes die lichtgroen en donkergroen zijn. Lichtgroene streepjes staan AAN en donker groene streepjes staan UIT. Je verandert een streepje in licht of donker door er met je muis op te klikken terwijl je de shifttoets ingedrukt houd, Zet nu eerst alle lichte streepjes op de Chevron in het rechter vak UIT en maak dan van de Chevron dan de omgekeerde Chevron die je in de TV ziet . 

Als je dit goed is dan lees je onder in het scherm dat dit de Chevron is voor 1e Class Room 3, Elevator 2, Floor 7. 

Zoom uit de TV en ga nu weer naar Lift 2 van de "Top of the Well" en ga erin. Zeg de LiftBot dat je naar Floor 7 wilt en de LiftBot brengt je naar Floor 7. Stap uit de lift en je bent dan in de Tussen Hal van Floor 7. Aan beide zijden is er een Gouden deur. Ga door de Gouden Deuren en je bent dan in de gang waar de 1e Class kamers zijn. Aan elke kant van de tussen hal zijn er dus drie 1e Class kamers. Ga voor elke deur staan en zorg dat het Chevron scherm van de PET open staat. Als je dan voor een deur staat dan lees je in het PET scherm of je voor de goede deur staat. Je leest dan in het PET scherm: 1st class, Floor 7, Elevator 2, Room 3. Ga de kamer binnen.

Wel....luxer zul je het niet vinden aan boord van de Titanic. Kijk rond in je mooie 1e Class Room. Via het trapje bereik je het slaapgedeelte. Er staan 4 staande lampen op de trap. Je kunt op elk van deze 4 staande lampen klikken. 1 van deze 4 staande lampen gaat echter stuk als je er op klikt.. Ga het trapje op naar het bed en draai je dan om naar de 2 lampen die bovenaan op de trap staan. Klik op de rechter lamp en....je hoort de lampbol breken. De rechtsboven lamp is dus nu kapot.

Open het Chat O Mat scherm. Rechts in het Chat O Mat scherm staan de foto's van Fentble de DoorBot, en van Krage, de BelBot. Klik op de foto van Krage om hem hier naar toe te roepen. 

Krage verschijnt. Typ dan in het Chast O Mat scherm "get the broken light" en Krage schroeft de kapotte lampbol los en geeft het aan je. 

Deze lampbol blijkt dus het 2e oog van Titania te zijn. Je bezit nu beide Ogen van Titania. Verlaat de kamer en ga naar de liften in de tussen hal en ga met één van beide liften terug naar de "Top of the Well".

NB: Als je de Bom had geactiveerd, ga dan nu eerst weer even het aftellen opnieuw laten beginnen door weer op de rode knop te klikken in de Bomkamer.

De Perellator:

Als je met lift 1 of met lift 2 bent gegaan dan zul je dus aan de linkerzijde van de "Top of the Well" terecht komen en dan sta je recht voor de Perellator. Ben je met lift 3 of 4 gegaan dan kom je aan de rechterzijde van de "Top of the Well" uit en moet je even omlopen naar de linkerzijde. Ga recht voor de Perellator staan. In je Remote Thingummy scherm selecteer je dan de Perellator en druk je op de Call knop. 

Je beland in de Perellator. Wel...dit is een soort Metrocabine. Op beide muren hangt een kaart waarop de "stations" staan waar je met de Perellator naar toe kunt gaan. Zoom, via je loepje, in op de kaart. 

Er zijn 6 locaties waar je via de Perellator naar toe kunt gaan. Naast elke locatie zie je een witte knop. Door op de witte knoppen naast de locaties te klikken kies je de locatie waar je naar toe wilt gaan. We gaan nu eerst naar de Bar. De Bar locatie is de linksonder foto op de kaart. Dus klik op de witte knop van de Bar en....de Perrelator zet zich in beweging en stopt bij de Bar. Klik de vooruitpijl boven de locatiekaart om uit de Perellator te stappen. Je beland in:

Hoofdstuk 5: Titanic Tittilator Cocktail

De Bar:

Je bent via de Perellator beland in de Bar en kijkt naar de toog. Achter de toog staat de BarBot. Op de bartoog staat, links, de TV. Rechts van de bar staat het Succ-U-Bus hok aan de muur. Ga vooruit naar de toog. Tussen de flessen die in de barkast staan, ligt ook Titania's Vision Center maar je kunt het niet pakken

Draai dan links, 1 klik vooruit en draai weer rechts en je staat dan recht voor de Barbot en de TV. Zoom in op de TV en zet de TV dan weer aan via het knopje van je Remote Thingummy scherm. In de TV verschijnt nu het recept voor het "Titanic Tittillator" drankje. Noteer de ingrediënten voor dit drankje want je moet het zelf gaan mixen om er de BarBot mee stomdronken te voeren

4 maatjes Signurian Vodka, 2 maatjes Lemon Juice, een aan diggellen geslagen TV, 1 gepureerde Flock of Starling (Duiven). 

Zoom uit. Je kunt niet met de BarBot praten door op hem te klikken. Om met de BarBot te kunnen praten moet je op de Bel klikken die op de toog staat. Draai dus rechts en ga 1 klik vooruit en draai links en je staat weer aan de voorzijde van de toog. Klik op de Bel. De BarBot komt naar je toe en zet een leeg glas op de toog. Grijp het Glas en stop het in de PET.  Praat met de BarBot over de ingrediënten van het drankje. Dus type de namen van de ingrediënten in, zoals je die in de TV zag. Vraag de BarBot ook "get Titania's Vision Center", maar de BarBot vertikt het om het ding aan je te geven....hij wil eerst het Titanic Titillator drankje hebben..

Om Titania's Vision Center te krijgen moet je de BarBot dus dronken maken en hiervoor heb je de ingrediënten voor het "Titanic Tittillator" drankje nodig.  

Dus draai je om en ga naar de Perellator en ga de Perellator weer in via je Remote Thingummy scherm. In de Perellator zoom je weer in op de locatiekaart en dan klik je op de witte knop van de "Top of the Well" locatie. Dat is de locatie midden onder. Als de Perellator weer is gestopt stap je uit. Draai linksom en ga naar de voorzijde van de "Top of the Well". Merk op dat je nu de lange hal aan de voorzijde van de "Top of the Well" in mag, maar dat doen we nu nog niet. Draai links en ga naar de

Papagaaikamer/ Bottom of the Well:

Ga naar de TV, voor de vogelkooi en roep de Krage, de BelBot, op. Type in het Chat O Mat scherm dan "throw the television down the well", en Krage grijpt de TV en...........

De maffe Kragge gaat de TV door de schacht van de Well omlaag smijten. Ga dus naar Lift 3, rechterzijde "Top of the Well". Roep Lift 3 via je Remote Thingummy scherm en zeg de LiftBot dat je naar "Bottom of the Well" wilt en de lift levert je daar weer af, Stap uit de lift en volg het gangetje naar de bodem van de schacht. Midden op de vloer ligt de kapotte TV, die door Krage omlaag is gesmeten. Ga 1 klik vooruit en draai dan linksom of rechtsom en vanzelf kijk je dan omlaag naar de TV. Grijp de Tv en plaats het ding in je PET.

Ga met Lift 3 terug naar boven en als je weer boven bent ga je naar de voorzijde van de "Top of the Well" en dan via de Dome weer omlaag naar de:

Titania's Room:

NB: Als je de Bom had geactiveerd, ga dan nu eerst weer even het aftellen opnieuw laten beginnen door weer op de rode knop te klikken in de Bomkamer.

Ga naar de computerkamer en ga door de 3 deuren van de schakelkast zodat je de zekeringen en de knopjes weer ziet. Pak de Blauwe Fuse uit je inventory en plaatst deze nu tussen de blauwe draadjes en klik dan op de Blauwe Knop. Klik dan op de Gele Knop en grijp dan de Gele Zekering en stop deze in je inventory. 

Zoom uit en keer terug naar de Perellator, aan de linkerzijde van de "Top of the Well". Stap via je Remote Thingummy scherm weer in de Perellator en zoom weer in op de locatiekaart. Klik op de witte knop linksboven om nu met de Perellator naar het Promenade Deck te gaan. Als de Perellator weer is gestopt moet je je omdraaien want je moet aan de andere kant uitstappen. Stap dus uit de Perellator en je bent dan op het:

Promenade Deck:

Draai links. Je ziet een grote Ventilator staan en je hoort een hoop gekrijs. Ga vooruit naar de ventilator.  Je staat dan voor de regelaar van de ventilator en er komt een zwerm duivenop je af. 

Dit zijn dus de Starling vogels. De regelaar van de ventilator staat uit. 
Klik op de ON knop om de ventilator aan te zetten en klik dan op de Speed knop tot de wijzer van de regelaar helemaal rechts staat en.........

....De zwerm vogels wordt nu door de grote ventilator verpulvert en tot moes gemalen en dat moes verdwijnt door een gat in de vloer.

Draai links en ga terug naar de Perellator en ga er weer in en reis terug naar de "Top of the Well". Terug op aan de linkerzijde van de "Top Of The Well" ga je in lift 1 en zeg je tegen de Liftbot dat je naar één van de SGT-Class floors wilt gaan. Dit zijn de vloeren 28 t/m 38, dus typ Floor 28. Stap dan op één van de SGT-Floors uit de lift en ga gelijk rechtdoor naar de deur van het Restaurant. Open de deur en je ziet de Sausdispencer weer.

Bovenop het kastje zie je drie kraantjes. Rechts naast die 3 kraantjes zie je een Geel Staafje. Klik op dat Gele Staafje en...in het rechtsboven vak verschijnt nu een Gebraden Kip. 

SAVE JE GAME NU want je moet snel handelen en als het fout gaat kun je niet weer een kip krijgen. Zorg dat je Personal Bagage (Inventory) scherm geopend is en zorg dan dat je snel het Lege Bierglas kunt grijpen. Grijp de Kip uit het rechtsboven vak en plaats de kip nu in het vak onder het linker kraantje.  Grijp dan onmiddellijk het lege Bierglas uit je inventory en hou het glas onder de kip zodat het glas wordt gevuld met de paarse Starling Puree die nu uit de dispenser komt. 

Je hebt dan een glas met paarse Starlings puree. En je hebt nu ook een Kip  NB: was je te langzaam met het glas dan moet je je save game inladen om het opnieuw te proberen  Zoom uit en duik de lift weer in en ga er mee terug omhoog naar de "Top of the Well". Ga weer de Perellator in en met de Perellator weer naar het:

Promenade Deck:

Draai weer linksom als je uit de Perellator bent gestapt. Links naast de regelaar van de ventilator staat een grote glimmende capsule. Ga weer vooruit naar de ventilator regelaar en draai dan links. Vanzelf kijk je omhoog naar de top van de capsule. Bovenop de capsule zit een blauwe knop. Grijp de Stok (Perch), die je in de papagaaikamer tussen de zakken vandaan hebt gepakt, uit je inventory en ram nu 3 keer met de stok op de blauwe knop die bovenop de capsule zit. Je moet wel steeds de stok weer uit  je inventory pakken om er weer mee op de knop te klikken. De Capsule gaat dan open. In de Capsule zit een Hamer. 

Grijp de Hamer en plaats het ding in je inventory. Draai links en ga terug naar de Perellator en met de Perellator terug naar de "Top of the Well". Duik lift 1 weer in en ga weer naar één van de SGT vloeren (28 t/m 38). Stap uit de lift de SGT -gang in. Draai rechtsom en ga naar de deur aan het einde van de gang en ga door de deur. Je bent in het kleine Lounge kamertje. Je kunt op de foto klikken die aan de muur hangt maar het brengt je niets. Draai je linksom. Rechts naast de deur zie je een Stok in een glazen container hangen. 

Zoom er op in en ram met de Hamer het glas stuk en grijp dan de Stok. 

Je hebt nu een Lange Stok. Ga terug, met de lift, naar de "Top of the Well".  
Ga naar de lange hal aan de Voorzijde van de "Top of The Well". Eerder kon je deze hal niet in. Deze hal is het:

Arboretum:

NB: Als je de Bom had geactiveerd, ga dan nu eerst weer even het aftellen opnieuw laten beginnen door weer op de rode knop te klikken in de Bomkamer.

Ga rechtdoor, tussen de brandende vuurpotten, de hal in. Je eindigt bij het Kanaal. Er drijft een Gondel in het Kanaal. 

Klik met je loepcursor op de gondel om er in te gaan zitten. Klik dan de vooruitpijl en je vaart vanzelf, onder het genot van het gekweel van de gondelier,  door het lange kanaal naar de andere kant van het Arboretum.

Als de gondel weer is aangemeerd draai je linksom en klik je de vooruitpijl om uit de gondel te stappen. Ga vooruit naar de Varensdeur. 

De Varens gaan open en je kijkt de Citroenentuin in. Pak de Lange Stok uit je inventory en klik dan met de stok op één van de gele citroenen die je aan de bomen hangen. Je moet wel op de juiste citroen klikken. Berg de stok weer op en grijp dan de Citroen die nu onderin je scherm zweeft. 

Onderin je scherm zie je de Seizoenenklok. Met deze klok kun je het in de tuin Zomer, Herfst, Winter en Lente maken. De Klok staat nu op Zomer. De Klok is momenteel echter niet te gebruiken. Draai je rechtsom en ga dan vooruit naar de rechterhoek. In rechter hoek is een ingang van de Perellator. 

Ga daar naar toe en stap dus in de Perellator en ga, via de locatiekaart in de Perellator, terug naar:

De Bar:

Ga naar de bartoog en druk weer op de Bel. De BarBot duikt weer voor je op. Geef de BarBot nu achtereenvolgens de Citroen (Lemmon), de TV en het glas Pureed Starlings. 

De BarBot stopt de Citroen en de TV in zijn kop maar als je het Glas met Starlings Puree geeft dan vraagt ie wat dit is. Type dus in "Pureed Starlings"  en hij accepteert dit ook.  Vraag de BarBot dan "Get the Vodka"  en........ de BarBot gaat nu het drankje mixen en zuipt het op. De Barman gaat draaien als een tol. De 3 wijzertjes van de BarBot zijn nu geel, dus de BarBot is nu erg meedewerkzaam.Vraag de BarBot "Get the vision center"  en hij legt dit onderdeel van Titania voor je op de toog.  Grijp het ding en stop het in je inventory. 

Je hebt dus nu ook Titania's Vision Center te pakken. We gaan verder in:

Hoofdstuk 6: Het Restaurant en de Muziekkamer:

Je bent nog in de Bar, waar je zojuist het Titania Vision Center hebt gescoort nadat je de Barbot stomdronken hebt gevoerd. Draai je om en stap weer in de Perellator. Zoom weer in op de locatiekaart en klik dan op het witte knopje van de rechtsonder locatie en de Perellator levert je weer af in de rechter hoek van het Arboretum

Arboretum:

Stap uit de Perellator en draai rechts en ga nu 2 klikken vooruit naar de hoek aan de overkant. Ook in deze hoek is een Perellatordeur.

Alleen is dit geen Perellator maar een kast. Klik vooruit om de deur te openen. In de kast vindt je het Succ-U-Bus hokje en een Brandslang.  Grijp de Brandslang en stop het in je inventory.

Ga nu terug naar de Papagaaikamer. Je kunt dus terug varen in de Gondel naar de overkant of je gaat met de Perellator terug naar The Topp of the Well.. Laten we maar met de gondel terug varen. Dus draai je 2 keer rechtsom en ga 1 klik terug vooruit en draai dan rechts en ga vooruit naar de gondel. Stap, via de omlaagpijl, weer in de gondel........

........ en......de Gondelier is blij dat ie weer een klant heeft en begint van pure vreugde weer luidkeels O Solomio te kwelen. 
Draai je om en klik dan de vooruitpijl om terug te worden gevaren naar The Top of the Well........

  Als de gondel weer heeft aangemeerd draai je linksom en ga je 1 klik vooruit en je staat terug in aan de voorzijde van de Top of the Well. Draai rechtsom en ga weer naar de:

Papagaaikamer:

NB: Als je de Bom had geactiveerd, ga dan nu eerst weer even het aftellen opnieuw laten beginnen door weer op de rode knop te klikken in de Bomkamer.

Ga vooruit naar de vogelkooi en draai dan rechts en ga dan vooruit naar de Succ-U-Bus. 

Open de glasdeur van de Succ-U-Bus. Pak de Brandslang uit je inventory en stop de slanghaspel in de bak van de Succ-U-Bus. Succ-U-Bus blaast nu door de brandslang. In je inventory heb je dan "Het Andere Einde van de Slang" (The Other End of a Hose). Draai rechtsom. Rechts naast de Succ-U-Bus zie je een gouden Lamp. Gebruik het "Andere Einde van de Slang" op de onderkant van de lamp  en.......

...........Titania's Neus komt uit de lamp omhoog.  Grijp Titania's Nose en plaats het in je inventory. 

Verlaat de Papagaaikamer ( de brandslang keert vanzelf terug in je inventory). en ga naar de Perellator, aan de linkerzijkant van de "Top of the Well". Roep de Perellator op via je Remote Thingummy scherm en in de Perellator zoom je weer in op de locatiekaart.  Klik nu op de knop van de rechtsboven locatie en je wordt afgeleverd bij het:

1e Class Restaurant:

Stap uit de Perellator en je bent in de ronde receptiehal van het 1e Class Restaurant. Recht voor je is een kleine balie. Draai linksom en ga dan door de grote rode deur het restaurant binnen en loop dan door naar achteren. Je ontmoet nu de Maître d'Bot. Maître ligt compleet in onderdelen uit elkaar en hij zegt dat ie een afschuwelijke hekel heeft aan de muziek die je hier op de achtergrond hoort.  

Klik een beetje op het achterwerk van de Maître zodat ie gaat bewegen. Maître word boos en wil met je vechten. Je ziet dan, links naast het hoofd, de torso met de rechterarm van de Maître. In de hand van de rechterarm zit Titania's Auditory Center. Grijp de Rechterarm van de Maître.

Je mag hier verder nu niets doen.  Je mag aan geen enkel tafeltje plaatsnemen en ook kun je Titania's Auditory Center niet los krijgen uit de hand van de rechterarm. Je moet er eerst voor zorgen dat de Maître muziek te horen krijgt die wel bij hem in de smaak valt.   Achter de Maître, bij het grote raam, staat een eenzame tafel. Ga vooruit naar dat tafeltje. Er zit een vent te slapen aan het tafeltje. Het is Scraliontis. De Maître staat niet toe dat je plaatsneemt. Draai je om en loop terug naar de ronde receptiehal en stap weer in de Perellator. Zoom weer in op de locatiekaart en klik nu op de knop van de locatie linksmidden en je wordt afgeleverd bij de:

Muziek Kamer:

Stap uit de Perellator. Je komt terecht in de voorhal van de Muziek kamer. Ga door de deur en je bent in de eigenlijke Muziek Kamer. Rechtvoor je zie je het Orkest. Draai rechts. In de rechterhoek staat een Grammofoonspeler. Draai twee keer links. In de linkerhoek staan twee stoelen. 

Ga naar de twee stoelen. Op de rode kussens van de twee stoelen zie je tekens. Het zijn de posities van  de schuifjes en van de knopjes van het Muziekcontrolepaneel.

 Probeer het na te tekenen want op deze twee stoelkussens staan de juiste posities van de schuifjes. Je kunt op de stoelen de linksboven schuif niet goed zijn, maar dat geeft niet want op het paneel staat die schuif en de 2 knopjes al goed. Draai rechts en ga dan vooruit naar het Orkest. Vanzelf ben je dan ingezoomd op het Controlepaneel van de instrumenten. 

Op het paneel zie je 8 blauwe schuifjes en 8 gele knopjes. Je moet nu de  blauwe schuifjes en de gele knoppen op precies de zelfde positie zetten als je ze zag staan op de kussens van de 2 stoelen. Ook zie je 4 groene lampjes die al branden. Zet deze 4 groene lampjes NIET uit. De 2 linksboven schuifjes en knopjes staan al goed en die kun je ook niet veranderen. Je verschuift de blauwe schuifjes door er op te klikken. Je verandert de positie van de Gele Knopjes door er op te klikken. Als je alle 8 schuifjes en de Gele Knoppen op de juiste positie hebt staan dan klik op de Rode Knop om het Orkest het muziekje te laten spelen. Als het goed is hoor je dan een goed lopend en zuiver stukje muziek. Zo moet het zijn

Klik op de Rode Knop om het orkest weer te laten stoppen. Draai je rechtsom naar de Grammofoon. Ga vooruit naar de Grammofoon. 

De Grammofoon heeft een groot Oor als hoorn. Dit oor is het 2e Oor van Titania maar je kunt het nu nog niet pakken. Als je voor de Grammofoon staat dan kijk je omlaag via de omlaagpijl.  Je ziet dan de Rol van de Grammofoon en je ziet 3 knoppen. De Rechterknop, met de cirkel, is de Opneemknop. Klik op de Opneemknop om de opname te starten

Zoom uit en ga terug naar het controlepanel en druk weer op de Rode Knop en.........Het orkest speelt het muziek stuk weer en dit wordt nu door de grammofoon opgenomen. Laat het Orkest het lied nu helemaal uitspelen. Het Orkest stopt vanzelf als het lied teneinde is. 

Als het orkest het muziekstuk helemaal gespeeld heeft ga je terug naar de Grammofoon en kijk je weer omlaag. Druk nu op de linkerknop, het vierkant, om de opname te stoppen. Klik op de middelste knop, de driehoek, om de opname te beluisteren en beluister het tot het einde. Je moet de opname echt tot het einde laten afspelen......Druk dan 2 keer op de linkerknop en de rol draait open. Grijp de Cilinder uit de rol en stop het in je inventory. Zoom uit en grijp dan het grote Oor van de Grammofoon want dit is het 2e Oor van Titania.

NB: je kunt het Oor alleen pakken als je het muziekstuk dat je hebt opgenomen werkelijk goed is. Zo niet dan kun je het Oor niet pakken. Je hebt dan toch de schuifjes en/of de knopjes op het paneel niet precies goed gezet en je zult dit dan opnieuw moeten doen en de opname dan opnieuw moeten maken. Pas als je het Oor van de grammofoon kunt grijpen weet je dat de opname de goede opname is.

Zoom uit, draai rechts en ga terug door de deuren naar de Perellator en ga met de Perellator terug naar het:

1e Class Restaurant:

NB: Als je de Bom had geactiveerd, ga dan nu eerst weer even het aftellen opnieuw laten beginnen door weer op de rode knop te klikken in de Bomkamer.

Stap uit de Perellator en ga weer via de rode deur het restaurant in. Loop weer door naar de Maître. Ok...je moet nu zorgen dat je aan het tafeltje mag gaan zitten waar Scraliontis aan zit. Hiervoor moet je nu de Maître verslaan. Pook met je pijlcursor nu constant de Maître in zijn achterwerk tot dat de Maître zegt dat je hem verslagen hebt. Je moet dit poken een tijdje volhouden maar uiteindelijk versla je de Maître wel. Na een paar keer prikken geeft de Maître het op en zegt ie dat je bij Scraliontis aan het tafeltje mag gaan zitten. Ga dan dus vooruit naar het tafeltje en zoom er op in. 

Op de tafel ligt de andere Arm van de Maître. In de Hand van de Arm steekt een Sleutel. Ook ligt er een Servet op de tafel en onder de linkerhand van Scraliontis ligt de Groene Fuse. Grijp de Arm van de Maître. Grijp het Servet en grijp de Groene Fuse. Draai rechtsom en verlaat het restaurant naar de voorhal.  Draai in de voorhal naar links en ga naar de kleine balie. Je komt achter de balie te staan. De balie heeft een rolluik met een sleutelgat.  Grijp de Arm met de Sleutel uit je inventory en klik hiermee op het sleutelgat van het rolluik. 

Klik daarna op het rolluik en het gaat nu open. Je ziet 3 bruine Cilinders. Onder de middelste cilinder zie je 3 knoppen. Op de linker bruine cilinder ligt al een grijze fonografische cilinder. Klik op de rechterknop om de middelste Cilinder te openen. Grijp uit de middelste cilinder de grijze Fonografische Cilinder en stop deze dan in de rechter  bruine cilinder. Pak nu jouw Grijze Fonografische Cilinder uit je inventory en stop deze in de middelste bruine cilinder. Klik weer op de rechterknop om de middelste cilinder te sluiten en klik dan op de middelste knop om het opgenomen muziekstuk af te spelen. 

Klik de vooruitpijl en ga terug naar de Maître in het restaurant. Als je nu echt het juiste muziekstuk had opgenomen dan....is de Maître blij en komen vanzelf de Sleutel en Titania's Auditory Center los uit de handen van de Maître. Beide onderdelen en beide armen staan dan gescheiden in je inventory.

Verlaat het restaurant en ga met de Perellator weer naar de "Top of the Well". Stap uit de Perellator en ga naar de Papagaaikamer. Loop naar de vogelkooi en luister een tijdje naar het geraaskalk van de papagaai. Op enig moment hoor je de papagaai dan zuren over een "Hot Chicken". De stok waarop de papagaai in zijn kooi zit is in werkelijkheid Titania’s Central Intelligence Core en dus moet je die stok te pakken zien te krijgen. Als het goed is heb je nu al een kip in je inventory van toen je de Pureed Starkings in het bierglas hebt gedaan, maar dat is nu dus wel een koude kip.

Hoofdstuk 7: Hot Chicken voor de Papagaai:

Verlaat de papagaaikamer weer en ga weer met 1 van de 3 liften van de "Top of the Well" naar een GTS floor (28 t/m 38).  Ga, in de GTS gang, naar de Succ-U-Bus. Je moet eerst nu je koude kwijt raken want anders kun je geen verse hete kip verkrijgen.Stop je koude Kip uit je inventory in de Succ-U-Bus. . 

Succ-U-Bus vreet je koude kip smakelijk opGa naar de sausdispencer, achter de grote deur voor de lift. 
Klik op het gele staafje en er floept weer een hete vette Kip in het rechtsboven vak. 
 

Grijp de Kip en klik met de kip op het servet in je inventory om de kip schoon te maken. 

Pak dan de kip uit je inventory en klik ermee op het middelste van de 3 kraantjes die bovenop het kastje staan. Er wordt nu hete mosterd over de kip gedaan. 

Plaats de kip nu in je inventory. Je hebt nu een Hete Kip met Mosterd. Ga terug naar de Succ-U-Bus en stop de kip er weer in. Open dan je Chevron scherm en sleep de Chevron van de Papagaaikamer ( The Parrot lobby) naar en in de Succ-U-Bus en klik dan op de Send knop in je Remote Thingummy scherm. De Succ-U-Bus stuurt de kip nu naar de Succ-U-Bus in de Papagaaikamer. Ga dus terug naar de:

Papagaaikamer:

Save je Game hier. 

Ga naar de Succ-U-Bus en klik weer op de glasdeur om het te openen en klik dan in je Remote Thingummy scherm op de Retrieve knop.  Succ-U-bus spuugt weer de container uit. Klik op de container en je grijpt er de kip uit. Stop de kip weer in je invento. 

Klik weer met het Servet op de kip om er de mosterd af te vegen, of klik de kip op het servet. ..........De Papagaai wil namelijk geen mosterd op de hete kip. De mosterd diende alleen maar om de kip heet te houden. Je hebt dan nu een Hot Plain Chikken. Ga naar de vogelkooi..   Probeer nu de papagaai naar de linkerkant van de kooi te lokken, door de kip links naast de kooi te houden, ter hoogte van de stok. Gaai steekt de kop uit de kooi om kip te vreten.Snel.....Klik met je grijphand midden op de stok en GRIJP DE STOK uit de kooi. Zet de Stok dan snel in je inventory en je hebt Titania's Intelligence Core.

NB: het kan best zijn dat de gaai het vertikt om onmiddellijk zijn kop uit de kooi te steken om de kip te grijpen. Het kan best zo zijn dat het te lang duurt en dat dan je kip weer koud is geworden. De Gaai zal dit zeggen. Je kunt dan het beste je Save Game inladen om vanaf dat punt opnieuw te proberen. Anders moet je helemaal terug naar een SGT floor voor een nieuwe Hete Kip.

Als je Titania's Intelligence Core uit de vogelkooi hebt weten te pakken verlaat je de Papagaaikamer weer. Ga via het deurtje van de Dome weer naar de:

Titania Room:

NB: Als je de Bom had geactiveerd, ga dan nu eerst weer even het aftellen opnieuw laten beginnen door weer op de rode knop te klikken in de Bomkamer.

Ga weer naar de schakelkast in het computerkamertje en plaats nu de Groene Fuse naast de groene knop in de schakelkast. 
Klik dan op de Groene Knop zodat het pijltje van de knop naar rechts staat. 

Keer terug naar de "Top of the Well" en ga weer het Arboretum in en stap weer in een Gondel. 

Arboretum:

Vaar weer met de Gondel door het kanaal naar de overkant. Stap uit de Gondel en ga weer naar de Varensdeur. Klik weer op de Varensdeur om de varensdeur te openen. Omdat je zojuist de Groene Fuse in de schakelkast hebt geplaatst zal de Seizoenklok nu weer werken. De klok staat op Summer, dus in de tuin is het nu zomer. Klik op de Klok om het seizoen te wijzigen in Herfst (Autum). Het begint te regenen in de tuin en de bomen worden kaal en....in de rechterboom zie dan een rode "vrucht" hangen. Die rode "vrucht" is Titania's Speech Center. Pak de Lange Stok uit je inventory en pook met de stok tegen de tak aan waar de rode "vrucht" in zit en het ding komt uit de tak. 

Zet je stok terug in je inventory en grijp dan het rode Speech Center en zet het bij je andere spullen in je inventory. Draai 2 keer rechtsom en ga vooruit en stap terug in de gondel en.....,.. Je ziet nu dat er hier 2 Gondels in het kanaal drijven. De ene is de gondel die recht voor de varensdeur ligt aangemeerd en waar jij nu in zit. Maar rechts in de hoekvoor de kast waar je de brandslang hebt uitgepakt, ligt nog een gondel. 

De Gondelier van die 2e gondel heeft Titania's Mouth, maar je kunt die gondel niet bereiken. 
Draai je weer om naar de varensdeur, open de varensdeur weer en wijzig nu het seizoen in Winter.

 Alles wordt wit en ijzig. Draai weer 2 keer rechts en zie...ook het kanaal is nu bevroren. Draai rechts en ga naar de kast in de rechterhoek. 

Draai dan rechts en..........nu kun je vooruit naar de gondel die voor de kast in het kanaal ligt. Doe dat.  De Gondelier zingt het hoogste lied. Klik op de borstplaat van de Gondelier. De borstplaat gaat open en je ziet 2 hendeltjes. Je moet die twee hendeltjes omlaag trekken en dan kun je het Monddeel van de Gondelier pakken. Om de twee hendels omlaag te zetten heb je de Armen van de Maître nodig. Klik dus, één voor één, de armen aan de 2 hendels.  Beide hendels staan dan helemaal omlaag. Grijp dan het Mondstuk van de Gondelier en je hebt Titania's Mouth. Pak de Armen weer terug. 

Ga terug naar de varensdeur, open de varensdeur weer en klik weer op de Seizoenklok en verander het seizoen weer in Summer of in Spring. Stap in de gondel en vaar ermee terug naar de "Top of the Well". Zo...je bezit nu alle 11 onderdelen van Titania. Je kunt dus nu Titania in elkaar gaan knutselen. Ga dus naar de Titania Room

Hoofdstuk 8: Titania, de Brug en het Einde:

Titania's Room:

NB: Als je de Bom had geactiveerd, ga dan nu eerst weer even het aftellen opnieuw laten beginnen door weer op de rode knop te klikken in de Bomkamer.

Ga weer recht voor Titania staan en kijk omlaag.  Je zoomt weer in op Titania's hoofd.  

Wel...ik neem aan dat je wel herkent in welke gaten je Titania's Ogen, Neus en Mond moet klikken. Titania's Oren klik je op de lange uitsteeksels maar niet aan het eind ervan maar halverwege. Voor je de 4 gekleurde centers gaat plaatsen, in de 4 witte vlakken, klik je eerst Titania's Central Intelligence Core in de ronde bol waar je de 4 witte vlakken in ziet. De 4 Centers zijn lastig. Je moet die wel in het juiste witte vlak plaatsen. Ik denk dat de volgorde van de 4 Centers steeds anders is. Bij mij was het Geel, Rood, Blauw, Groen.

Doe je dit allemaal goed dan komt Titania tot leven en staat ze op en........ 

.....Titania praat tegen je en ze legt het een en ander uit en ze zegt o.a  "Nobody Likes a Smartass".  

Titania gaat weer liggen en is nu weer het kloppend hart van de Titanic. De Bridge Kamer, achter Titania is nu toegankelijk.

Deactiveer de Bom:

Ok...Als je de Bom had geactiveerd dan moet je de Bom nu deactiveren. Titania heeft je zojuist de zin gegeven waarmee je de Bom moet deactiveren. Die zijn luid "Nobody Likes a Smartass". Dus als je de Bom had geactiveerd dan ga je nu eerst naar de bomkamer en zoom je in op de Bom. 

Als de Timer al bijna klaar is met aftellen dan klik je eerst nog even op de Rode Knop om de timer te resetten Het toetsenbord van de Bom heeft 3 rijen met vakjes. In elk vakje kun je elke letter van het alfabet klikken. Je moet nu in de vakjes de zin Nobody Likes A Smartass zetten. Op de bovenste rij vul je NOBODY in. Op de middelste rij vul je LIKES A in ( leeg vakje tussen Likes en A en na de A). Op de onderste rij vul je SMARTASS in. De Bom wordt dan gedeactiveerd.

Heb je de Bom gedeactiveerd dan ga je door de glazen deur achter Titania. Dat doe je dus ook als je de Bompuzzel niet speelt. 
Je stapt vanzelf in een railkarretje waarmee je door een lange tunnel gaat en die je aflevert op:

De Brug:

Ga vooruit naar het Stuurwiel. Als je voor het stuurwiel staat dan draai je rechts. Je ziet de Navigatiecontroller.  Ga naar de Navigatiecontroller toe.

Pak de Foto, uit je huis, uit je inventory en stop de foto in de gleuf van de Navigatiecontroller. Open het Remote Thingummy Scherm van je PET. In het Remote Thingummyscherm staat nu de foto van de Navigatiecontroller. Selecteer de foto en druk op knop, rechts, om de Navigatiecontroller aan te zetten. 

Je kijkt nu door de controller naar de sterrenhemel. Midden in je scherm is een vierkant vak. In je PET staat nu de foto van je huis en de knop SET DESTINATION en 3 ronde lampjes die nu uit zijn........ In het vierkante vak verschijnt een Paarse planeet. Je moet nu steeds gaan schakelen tussen je Huis en de sterrenhemel en dat doe je door op je TAB-toets te drukken. Schakel nu eerst over naar je Huis. Boven je huisje zie je ook de Sterrenhemel. 

De bedoeling is het om nu 3 sterren aan te klikken welke in een kleine driehoek ten opzichte van elkaar staan. 
Klik, in het scherm van je huis en vlak boven je huis, een ster aan. De ster wordt gemarkeerd met een rood kruis. 

Druk op je TAB-toets om over te schakelen naar de Sterrenhemel. Nu moet je de gemarkeerde ster opzoeken. De ster die je boven je huis hebt gemarkeerd is in de Sterrenhemel nu gemarkeerd als een diamantje. Zorg dat je pijlcursor in het vierkante vlak blijft en beweeg langzaam je muis heen en weer en op en neer om met het vierkante vak door de sterrenhemel te scrollen tot je het kleine Diamantje ziet. Je moet dan het Rode Kruisje samen laten vallen met het Diamantje.  Zodra je het rode kruisje dicht bij het diamantje in de buurt hebt verschijnt er een lijntje tussen het rode kruisje en het diamantje.  

Het 1e lampje in de PET gaat dan knipperen. Druk dan snel op je L-toets van je toetsenbord om de coördinaten van deze 1e ster vast te leggen. Vanzelf smelten dan het rode kruisje en het diamantje samen.

NB: Je moet dus niet met je pijlcursor buiten het vierkante vlak komen want dan kun je het vierkante vlak niet langzaam over je scherm heen en weer, op en neer, verschuiven.....het gaat dan veel te snel en je zult dan heel moeilijk hert diamantje kunnen vinden. Blijf met je pijlcursor dus binnen het vierkant en beweeg dan je muis heen en weer en op en neer om het vierkant zo traag mogeluijk door je scherm te verschuiven om het diamandje te zxoeken.

Druk weer op je TAB-Toets om weer over te schakelen naar het scherm met je Huisje. Selecteer weer een ster en schakel terug naar de Sterrenhemel. Zoek de 2e Ster op, die weer de vorm van een diamantje heeft, en zorg dat het rode kruisje weer via een lijntje aan het diamantje vast komt te zitten. Het 2e lampje gaat knipperen dus druk snel weer op je L-toets om ook deze 2e ster vast te leggen. Schakel weer over, via je TAB-Toets, naar je huisje en selecteer een 3e ster. De 3 geselecteerde sterren moeten dus een driehoekje boven je huis vormen. Schakel terug naar de Sterrenhemel en zoek de 3e ster op en zorg dat het rode kruisje en de ster weer samenvallen.

Het 3e lampje gaat knipperen dus druk snel weer op je L-Toets om ook deze 3e ster vast te leggen. 
Schakel terug naar je Huisje en klik nu op de SET DESTINATION Knop om alle 3 de coördinaten nu vast te leggen

Klik op de Foto van de Navigatiecontroller om de Controller te deactiveren. Draai links en ga terug naar het Stuurwiel. Draai rechts en klik vooruit naar het nu het stuurwiel. Boven het stuurwiel knipperen nu 2 rode lampjes. Klik met je smalle pijlcursor op het bovenste rood knipperende lampje en.....

.. .......de Titanic zet zich in beweging en je ziet dan, rechtsonder, het Melkwegstelsel verschijnen.  De Titanic gaat echter aan het melkwegstelsel voorbij en stopt dan. Zoom weer in op de knipperende rode lampjes boven het stuurwiel en klik dan weer op één van deze twee lampjes en... .De Titanic gaat nu verder het melkwegstelsel in en je ziet de Aarde verschijnen.

 

De Titanic land and op de Aarde bij je verwoeste huis. Je krijgt nu op je TV Douglass Adams weer te zien die je feliciteert met het feit dat je de Titanic hebt gerepareerd. 

Je stapt weer aan boord en vliegt weg.

EINDE.

Walkthrough door: Louis Koot