2016: Walkthrough door: Louis Koot  

De game speelt zich af in de jaren '90 van de vorige eeuw en in Amerika. Grafisch ziet de game er uit zoals bijvoorbeeld de 1e GabriŽl Knight game The Sins of the Fathers. Je bent Kathy Rain en je bent een jaar of 18. Kathy studeert voor journalist en is bezig haar Master te halen. Kathy deelt een kamer op de campus met een ander meisje. Kathy heeft nogal een problematisch verleden en ook een tamelijk problematisch karakter, dat min of meer gevormd is door gebeurtenissen uit haar verleden.

Op een avond krijgt Kathy te horen dat haar grootvader, Joseph Rain, plotseling is overleden. Kathy heeft haar grootvader en haar grootmoeder al in geen jaren meer gezien of gesproken maar ze besluit om toch maar naar de begrafenis te gaan. Na de begrafenis ontmoet Kathy haar grootmoeder en dan blijkt er iets vreemds te zijn aan de dood van haar grootvader. Kathy besluit om in het verleden vaan haar grootvader te gaan graven en gewapend met een pakje sigaretten, een stungun en een notitieboekje gast ze op met op haar motorfiets teneinde er achter te komen wat er jaren geleden op een nacht met haar grootvader is gebeurd.

Op het hoofdmenuscherm kun je in de Opties enige dingen naar eigen voorkeuren instellen

In de game beschik je over een Inventory, de tas van Kathy die altijd linksonder in het scherm staat 

Door op de Tas te klikken open je de tas en zie je de spullen die Kathy in haar tas bewaard. De game werkt met een ACTIEMENU om dingen te bekijken, te pakken . Dit Actiemenu gebruik je ook in de Inventory. Je linksklikt op een item om het Actiemenu te openen en dan klik je op 1 van de kleine cirkeltjes, al naar gelang welke actie je wilt ondernemen.

De game heeft een Save/Load functie en je e kunt op elk moment Saven wanneer jij dat wilt

Via de spatiebalk van je toetsenbord kun je steeds alle "hotspots" op het scherm zichtbaar maken. Als je de game hebt gekocht via Steam dan kun je tijdens het spelen van de game op jacht naar de diverse "Steam Achievements". Ik heb de game niet via Steam dus ik ga niet op jacht naar die "Steam Achievements" en zal deze onzin  ook niet vermelden in de walkthrough

Intro

Kathy komt tamelijk aangeschoten haar kamer binnen, een  kamer die ze deelt met studiegenoot Eileen. Kathy is tamelijk misselijk en wil alleen maar haar roes uitslapen. Maar Eileen  heeft op het internet een berichtje gevonden over ene Joseph Rain en ze vraagt of deze Joseph familie is van Kathy. 

Een dialoogscherm verschijnt....Klik 1 van de opties in het dialoogscherm om Eileen te antwoorden. Het maakt niet zoveel uit welk antwoord je geeft, dus zeg maar dat die Joseph Rain je grootvader was. Wel.....Joseph Rain is overleden en zijn begrafenis is morgen al. Het wordt dan de volgende morgen.

Dag 1: 25 September:

Kathy's Studenten kamer:

Kathy wordt wakker van het geluid van de wekker. De wekker staat te gillen op het tafeltje achter het rechter stapelbed. 

Linksklik op de gillende wekker om er het actiemenu op te openen en kies dan voor "Turn off the alarm clock" om de wekker uit te zetten. 

Kathy zet de wekker uit en vindt hierdoor ook een kort briefje van roommate Eileen. Eileen heeft de wekker gezet zodat Kathy op tijd bij de begrafenis van haar opa kan zijn.

Wel.......Kathy wil naar de begrafenis van haar grootvader, dus klik op de kamerdeur en......Kathy verlaat haar kamer en we belanden op het "Reisscherm"

Het Reisscherm:

Via dit scherm kun je Kathy snel van de ene naar de andere locatie laten scheuren op haar Harley Davidson....

Op dit moment verschijnt als nieuwe locatie de Begraafplaats.  Klik op de "Cemetery" locatie en.......Kathy scheurt door en beland dan op de:

Begraafplaats:

Kathy beland op de begraafplaats en steekt even een sigaretje op.  Loop door naar links en.......De begrafenisplechtigheid is al in volle gang.......

Kathy stelt zich bescheiden op en wacht totdat de plechtigheid voorbij is en dan is alleen haar oma nog achter gebleven.  Ga praten met oma.........

Oma herkent Kathy eerst niet, tenslotte is het 15 jaar geleden dat Oma en Kathy elkaar hebben gezien......Kathy was toen 6 jaar oud. 

Oma nodigt Kathy uit om haar thuis te komen bezoeken. Loop terug naar rechts en.......

Vlakbij de uitgang van de begraafplaats wordt Kathy staande gehouden door de priester die haar een stichtelijke brochure in de maag wil splitsen

Kathy is hier duidelijk niet van gediend en dat laat je de priester blijken door 1 van de 3 mogelijke antwoorden te geven. 

Kathy neemt de brochure toch maar in ontvangst en springt dan weer op haar motor om naar het huis van oma te tuffen.

 Klik dus op de "Rain Residence" locatie

Bij Oma thuis:

Kathy beland in de hal van oma. In haar tasje heeft Kathy dus nu ook een Kerk Brochure (Church Brochure).  

Bij de trap staat een tafel en de rolstoel van wijlen Joseph Rain.  Ga door de zitkamerdeur naar de zitkamer. 

Oma vindt dat Kathy er haar tijd voor heeft genomen..... 

Kathy neemt plaats en er volgt een gesprek waaruit blijkt dat Kathy's vader er 15 jaar geleden opeens vandoor is gegaan, toen Kathy 6 jaar oud was. In al die 15 jaar heeft Kathy niets meer over haar vader vernomen. Oma wil dan weten hoe het met Kathy's moeder, Sharon, gaat. 

Je krijgt weer de keuze uit 2 mogelijke antwoorden......Het maakt uit welk antwoord je geeft, dus gebruik 1 van beide antwoordmogelijkheden. Ik kies hier voor "Tell the truth, You had her committed to a mental institution".......Gebruik je de andere optie "Avoid the subject, no reason to bring it up now", dan liegt Kathy er een beetje op los over haar moeder.

Dus zeg "Tell the truth, You had er committed to a mental institution" en......Kathy verteld dan verder iets over haar moeder en over de leugens die zij haar dochter heeft verteld pover Kathy's opa en oma. Oma verteld dan verder over de ongeluksdag 25 Augustus 1981 en wat er die dag heeft plaatsgevonden. Op die dag werd grootvader Joseph thuis gebracht door Sheriff Truman.....Joseph was er geestelijk niet best aan toe en dat werd erger en erger en uiteindelijk verdween Joseph

Kathy wil meer weten over wat er die dag is gebeurt....Kathy's notitieboek verschijnt nu in het scherm. Klik de "Incident in '81" optie en.......

Oma vertelt verder over wat er op 25 Augustus 1981 is gebeurt met Kathy's grootvader. Klik steeds de vragen die verschijnen en doe dat in volgorde. Uiteindelijk besluit Kathy om naar het kantoor van de sheriff te gaan om het dossier over haar grootvader op te vragen. Klik het notitieboekje weg door op het kruisje te klikken. 

Verlaat de zitkamer naar de hal en verlaat dan het huis via de voordeur. 

We belanden weer op het reisscherm waar nu het Sheriff Station als nieuwe locatie bij is gekomen.

 Reis dus naar het:

Sheriff Station:

Agent Lenny Marks zit achter zijn bureau en gilt wat naar de Sheriff, die in zijn kantoor zit en terug gilt. Ga praten met agent Lenny. 

Lenny kent Kathy van toen ze beide nog kleine kinderen waren, maar Kathy herkent Lenny niet. Geef Lenny 1 van de 2 mogelijke antwoorden om door te kunnen gaan met het gesprek en vraag Lenny dan verder over het "Incident in '81", via het notitieboek dat te voorschijn floept.

 Lenny weet echter niets en dus verwijst ie Kathy naar zijn baas de sheriff. Sluit het notitieboek en ga dan naar rechts, het kantoor van de sheriff binnen. Praat met de sheriff, via de praatoptie in het actiemenu, en vraag hem ook over het "Incident '81".  Vraag vervolgens naar het "Police report".......

Kathy mag het politierapport niet lezen.  Vraag dan Lenny om hulp via "Lenny, a little help here?"........Agent Lenny schiet Kathy te hulp vanachter zijn bureau maar het mag niet baten......Kathy mag het politierapport over haar grootvader niet inzien en daarmee basta.

Je hebt Lenny en de sheriff, horen praten over een zwerver (Bum) die in de cel opgesloten zit. Loop terug naar Lenny. Links van Lenny zijn de dubbele deuren naar de cellen, dus ga door die dubbele deur via "Open Double Doors" in het actiemenu......Kathy wacht totdat Lenny weer met de sheriff praat, en dus naar rechts kijkt, en gaat dan snel door de dubbele deuren naar de cellen.. 

Er zijn 2 cellen.....in de rechter cel zit die zwerver opgesloten. 

Rechts staat een bureau en op dat bureau staat een draagbare TV en dat ding staat aan en produceert een enorm geruis. Achter het bureau is een opslagruimte met planken aan de muur en de kluisjes waar het bewijs in wordt bewaard. Probeer met de zwerver (Bum) te praten......de zwerver kan Kathy niet verstaan door het enorme lawaai dat de tv produceert.  Loop dus naar het bureau en linksklik dan de TV en klik dan in het actiemenu de "Turn of small TV" optie om de tv uit te zetten.......De zwerver is Kathy dankbaar. 

Ga weer praten met de zwerver. Je kunt de zwerver dan vragen waarom ie in de cel is gezet, maar hij liegt daar toch over. Vraag de zwerver om hulp om Lenny vanachter zijn bureau te krijgen  via "Persuade him to distract Lenny". De zwerver wil betaald worden voor zijn hulp, dus Kathy bied hem $10,-,  maar de Bum eist $20,-..........uiteindelijk maakt Kathy het dan af op $7,-   Verlaat het celblok via de "Exit" onderaan het scherm en............De zwerver gaat gillen en Lenny tilt zijn luie reet van de stoel en verdwijnt naar het celblok. Achter Lenny's bureau is een dossierkast.....Open het actiemenu op de dossiers en kies dan voor "Search Files" en.............

Kathy vindt het dossier over haar grootvader.....Scroll door het dossier omlaag om het geheel door te lezen. 

In de laatste alinea leest Kathy dat er op de achterbank van grootvaders auto een taperecorder is gevonden en dat die taperecorder ligt opgeborgen in kluis #5, hier in het cellenblok.   Klik de pijl rechtsboven om het dossier op te bergen in inventory en..........Kathy jat dan vanzelf  de sleutel voor kluisje # 5 uit Lenny's bureaula. 

Lenny komt dan terug en gaat weer achter zijn bureau zitten. Wacht totdat Lenny weer met de Sheriff gaat praten. 

Ga dan snel door de dubbele deuren terug naar het celblok, via de optie "Open Double Doors" in het actiemenu

Loop door naar rechts, naar de kluisjes achter het bureau. Open de inventory en open in inventory dan het actiemenu op de Locker Key en kies dan voor de optie "Combine Locker Key" om de sleutel uit inventory te pakken. Klik dan met de sleutel op de kluisjes en.........

Kathy maakt dan kluisje 5 open en uit kluisje 5 jat ze dan de taperecorder, waarover ze heeft gelezen in het grootvader dossier, uit het kluisje. In inventory open je het actiemenu op de taperecorder en klik je de "Examine Dictaphone" optie.....De recorder komt dan in je scherm te staan.......

Klik de Playknop en luister naar de stem van Joseph Rain......Kathy noteert het woord "Attick" (zolder), in haar notitieboekje. Klik de "Rewindknop" om het bandje terug te spoelen en klik dan weer de Playknop om het bandje nogmaals te beluisteren. Onthoud nu wat Joseph zegt over "Het perfecte boeket", dat perfecte boeket bestaat dus uit:  3 rode rozen, 1 blauw viooltje en 2 gele tulpen.  

Klik de kruisknop, rechtsboven, om de recorder weer op te bergen in inventory.  Loop terug links en verlaat dan het celblok weer via de exit en verlaat vervolgens het politiebureau via de Exit linksonder. We belanden terug op het Reisscherm. Ga nu terug naar Oma, dus klik weer de "Rain Residence" locatie.

Bij Oma thuis:

Ga weer naar de woonkamer en ga er weer praten met oma en vraag haar nu over de Zolder (Attick)........

Kathy vraagt oma of ze op zolder mag kijken en dat mag.....Oma brengt Kathy dan naar de zolder en laat Kathy dan alleen. 

Natuurlijk is het donker op zolder maar er hangt een gloeilamp  en op de muur steekt de lichtschakelaar. Klik dus de lichtschakelaar en......helaas.....geen licht....de gloeilamp is blijkbaar doorgebrand. Ga terug naar beneden (Downstairs), naar de hal. Op de tafel staat een schemerlamp (Table Lamp). 

Open het actiemenu op de schemerlamp en klik dan de optie "Remove Bulb from Table Lamp" om de gloeilamp uit de fitting van de lamp te schroeven. Ga terug naar zolder (Upstairs). Terug op zolder pak je de zojuist gepakte gloeilamp uit inventory  via de "Combine" optie in het actiemenu. Klik dan met de gloeilamp op de kapotte gloeilamp om die te vervangen door de goede gloeilamp.

 Klik vervolgens weer de lichtschakelaar en......we hebben licht.

Aan de korte muur staat een bureau. Er staat en ligt van alles op het bureau en 1 van die spullen is een boek.  Bekijk het boek dat op het bureau ligt....het is een wiskunde boek. Pak het wiskunde boek. Links ligt een koffer op een ladekastje. Loop naar links en klik op die koffer (Briefcase).....

De koffer heeft een cijferslot en Kathy noteert de koffer in haar notitieboek. Blijf in de close-up van het kofferslot maar open de inventory. Open het actiemenu op het wiskunde boek (Math Book) en kies dan de "Read" optie....

.Het wiskunde komt dichtgeslagen in je scherm te zijn. Er steken 3 bladwijzers uit het boek, een gele, blauwe en rode bladwijzer. 

Denk nu aan wat je gehoord hebt op het cassettebandje van de taperecorder......opa Joseph zegt op de tape dat het perfecte boeket bestaat uit 3 rode rozen, 1 blauw viooltje en 2 gele tulpen...  

Klik de rode bladwijzer.....het boek opent op een pagina met primaire nummers.....Op de rechter pagina zie je een schaakbord diagram met cijfers......sommige cijfers zijn zwart en staan in witte vakjes.....de andere cijfers zijn grijs en staan in grijze vakjes......

Het perfecte boeket bevat 3 rode rozen, dus noteer de eerste 3 zwarte cijfers die in de eerste 3 witte vakjes staan....dat zijn dus de cijfers 2, 3, 5. 

Klik de blauwe bladwijzer.....het boek opent op een pagina  met de Fibonacci  reeks....

Er moet 1 blauw viooltje in het perfecte boeket, dus noteer de eerste 1 van de reeks. 

Klik de gele bladwijzer.....het opent op een pagina met een symbool.....onder het symbool staat een hele reeks cijfers.....

Er moeten 2 gele tulpen in het perfecte boeket, dus noteer van de reeks cijfers hier alleen de eerste 2 cijfers en dat zijn de 3 en de 1. Berg het boek op via de pijl rechtsboven

Je hebt nu de volgende reeks cijfers: 2, 3, 5, 1, 3, 1......Het kofferslot heeft 5 tuimelaars.....Via de pijltjes boven en onder elke tuimelaar zet je het juiste cijfer in elke tuimelaar. Zet dus, van links naar rechts, de code 2, 3, 5, 1, 3, 1 op de tuimelaars en......."Klik" en Kathy gilt "Yes".....Open het actiemenu op de koffer en klik dan "Open Briefcase" om de koffer te openen. 

In de koffer ligt een gele/gouden envelop. Pak de geel/gouden envelop

Open de envelop dan in de inventory. 

Uit de envelop haalt Kathy een cassettebandje (Attick), een overbelichte foto (Overexposed Picture) een foto van soldaten (Photo of soldiers), een krantenartikel (Newspaper Clipping) en een kleine sleutel (Small Key). 

Lees het krantenartikel .....Kathy leest het artikel hardop voor.......

...het artikel gaat over de tragische dood van een teenage meisje die door verdrinking om het leven is gekomen. Deze verdrinking is gebeurt op 15 Juli 1975 en het meisje is verdronken in Cornwell Lake, een meer bij het stadje Cornwell Springs.

Scroll via de linker scrollpijl terug door de inventory naar de cassetterecorder (Dictapohone). Zorg dat de cassetterecorder weer groot in je scherm staat en klik dan de het Tape Slot om het te openen en pak dan de cassette van Joseph uit de recorder door te klikken in de "gleuf" boven het geopende deurtje. Scrol door de inventory terug naar de "Attick" cassette en plaats nu deze cassette in de recorder. 

Klik de "Playknop" om het bandje af te spelen......

Eerst horen we ene Charles die Joseph belt om te vertellen dat zijn dochtertje zojuist is geboren. Dan horen we een heel kwade vrouw die heel kwaad is op Joseph en dreigt met de politie, Als laatste horen we een man die zich zelf "Cocky" noemt en die zegt dat hem hetzelfde is overkomen als Joseph en dat hij niemand meer vertrouwd, behalve Joseph.

Kathy noteert "Cocky"in haar notitieboek.  Berg de recorder terug op in inventory en ga terug naar beneden en naar de zitkamer. 

Praat in de zitkamer weer met oma en vraag haar uit over "Cocky"..........

"Cocky" blijkt een "roepnaam (Call sign) te zijn die piloten gebruiken en Joseph's call sign was "Aviator". Oma raad Kathy aan om hier verder over te vragen op de luchtmachtbasis . Je kunt ook spullen uit inventory aan oma laten zien om haar daarover ook te vragen. Klik op de overbelichte foto  (Show Overexposed Picture) en Kathy vraagt oma of zij er iets van weet., maar dat is niet zo. Doe dit ook met het krantenartikel en de soldaten foto en oma vertelt dan wat ze er over weet.

het verdronken meisje was pas 16 jaar toen ze verdronk, maar oma kent haar naam niet. Op de soldaten foto staan Joseph en zijn beste vriend Charles Wade. Van de 3e persoon weet oma de naam niet. De foto is genomen op de McConnell Airforce Base,  het militaire vliegveld waar Joseph en de 2 anderen gestationeerd waren tijdens de 2e Wereld Oorlog, waar ze hun opleiding tot gevechtspiloot hebben gekregen voor ze werden uitgezonden naar de oorlog in Europa.

Kathy noteert de namen Charles Wade en McConnell AFB.....vraag Oma dus verder uit over deze 2 namen......

Charles Wade is na de oorlog ingenieur geworden en heeft iets uitgevonden waardoor vliegtuigen beter gingen vliegen. 

Wade is schat hemeltje rijk geworden met zijn eigen bedrijf Wade Industries.

Sluit het notieboekje om afscheid te nemen van oma en ga terug naar de hal. Op de tafel in de hal ligt, bij de rode telefoon, een geel telefoonboek. 

Open het actiemenu op het telefoonboek/telefoon en klik dan de "Use" optie om zowel de telefoon als het telefoonboek in close-up te zien......

Open het actiemenu op het telefoonboek en gebruik dan de "Search" optie om te zoeken in het telefoonboek.....

Het notieboek floept dan weer tevoorschijn...

Kathy zoekt dus naar de telefoonnummers van Charles Wade en van de McConnell Airforce Base. Klik op "Charles Wade" en........Er staat geen telefoonnummer voor Charles Wade in het boek en ook geen nummer voor zijn bedrijf "Wade Industries".....de nu rijke stinkerd heeft natuurlijk een geheim nummer. Klik op "McConnell AFB" en......Kathy vindt het telefoonnummer van deze Airforce Base en ze noteert dit in het notieboekje op de pagina met telefoonnummers.  Sluit nu eerst weer het notitieboek en open dan het actiemenu op de telefoon en kies dan de "Pick up Phone" optie......Het notieboekje verschijnt weer maar nu geopend op de pagina met telefoonnummers.

Klik de McConnell AFB optie om het vliegveld te bellen. Kathy krijgt een vriendelijke meneer van de Airforce Base aan de lijn. 

Vraag de man over het "Incident '81" en over "Charles Wade"

De man van de Airforce Base weet ook niet veel te vertellen over het incident en over Charles Wade mag hij niets vertellen. Charles Wade bedrijf "wade Industries" werkt namelijk voor de luchtmacht en dus is alle informatie betreffende Wade geheim.....

Je krijgt dan, in een klein scherm, een paar opties om te proberen om toch het telefoonnummer van Wade uit de man te krijgen. Kies dus 1 van die 3 opties.....Als je de optie "Pretend to be a cop" kiest dan hangt de man op. Bel dan gewoon weer het Airforce nummer om verder met de man te spreken en vraag de man dan verder uit over  "McConnell AFB" en over de "Cocky call sign". ......

De man vertelt dan dat op de Airforce Base piloten voor de luchtmacht worden opgeleid en dat "Cocky" call sign is die op het vliegveld wordt gebruikt. Kathy vertelt dan dat "Cocky" een call sign was die ten tijden van de 2e WO werd gebruikt en de man raad Kathy dan aan om het aan iemand te vragen die ten tijde van WO II dienst had op het vliegveld en de voor de hand liggende persoon is natuurlijk die Charles Wade. Maar het telefoonnummer van Wade krijgt Kathy niet te horen.

Sluit het gesprek af en ga uit de close-up van de telefoon, Verlaat oma's huis en reis, via het reisscherm, nu terug naar de:

Begraafplaats (Cemetery):

Het regent pijpenstelen en het is  zo'n beetje avond geworden. In de voorgrond zijn een aantal graven met grafstenen (Tombstone) Verder naar links staat een grafhuisje (Mausoleum) op de heuvel en ook daar zie je grafstenen. Sommige grafstenen kun je bekijken om de naam te lezen van degene die in het graf begraven ligt.  

Kathy is op zoek naar het graf van het meisje dat in 1975 in het meer is verdronken......Kathy weet dat het meisje toen 16 jaar was, dus dat ze is geboren in 1959 en dat ze is gestorven in 1975. Klik op elke grafsteen waar je op kunt klikken en......je leest dan de naam van degene die onder de grafstenen ligt begraven. Op dit eerste scherm kun je op 5 grafstenen klikken....je leest dan de namen "Ernest Johnson", "Anne Blackwell", "Benjamin Hayward", "Roy Rundell", en "Eleanor Foy".  Geen van deze personen is het gezochte meisje. Loop door naar links van het Mausoleum. Je ziet dan dat er een jochie staat bij het graf van opa Joseph. Meteen links van het Mausoleum staat een grafsteen. Klik op die grafsteen en.............

Kathy heeft het graf van het verdronken meisje gevonden en haar naam was dus Lily Myers en deze naam wordt genoteerd in het notitieboek want Kathy wil de familie van het meisje opzoeken. Kathy ziet dan het joch bij het vers gedolven graf van haar opa staan.  Ga praten met het jochie

Het jochie is niet erg spraakzaam nog beleefd, maar dat stoort Kathy niet zo want zelf is ze ook nooit zo beleefd. Kathy vraagt het joch waar zijn moeder is en die zegt dat zijn moeder hier ergens is. Kathy kijkt wat rond maar ziet geen andere personen op de begraafplaats. Kathy besluit om op zoek te gaan naar de moeder van het joch.

Loop terug naar rechts, tot voorbij het Mausoleum, en keer dan meteen weer terug naar het graf van opa Joseph en......het joch is verdwenen.....Kathy denkt dat het joch zijn moeder heeft gevonden. Loop weer terug naar rechts en blijf dat doen zodat Kathy de begraafplaats verlaat en op haar Harley Davidson springt. Reis dan terug naar het:

Sheriff's station:

Wacht in de hal weer totdat Lenny weer met de Sheriff praat en ga dan snel door de dubbele deuren naar de cellen. Praat in het celblok weer met de zwerver en vraag hem of hij Lenny weer wil roepen via "Persuade him to distract Lenny". Ga dan snel terug naar Lenny en wacht totdat die weer naar de cellen is verdwenen. Open weer het actiemenu op de dossierkast en klik weer de "Search Files" optie.....

Deze keer vindt Kathy  het politierapport aangaande de verdrinking van Lily Myers......Lees het rapport door.......

De dood van Lily is afgedaan als zelfmoord. Berg het rapport op in inventory. Op Lenny's bureau staat een groene telefoon. 

Open het actiemenu op de groene telefoon en klik dan de "Use Phone" optie om in de close-up van de telefoon te komen. 

Open dan het actiemenu op de telefoon en kies nu de "Pick up Phone" optie en bel dan de McConnell Airforce Base weer op. 

Vraag de man van de Airforce Base weer over Charles Wade.......De man wil weer niets zeggen over Wade. Weer krijg je dan de keuze uit 3 mogelijke reacties......Kies nu wel voor de "Pretend to be a cop" optie" en........Kathy liegt er op los en de man van de Airforce Base ziet nu aan het telefoonnummer dat er vanuit het Sheriff's office met hem gebeld wordt. Maar hij heeft toch nog steeds zijn twijfels dus gebruik  nu als reactie de "Accuse him of being a sexist" optie en........Hier kan de man niet tegen en hij vertelt Kathy dan  nu het telefoonnummer van Charles Wade en Kathy noteert ook dit nummer in haar opschrijfboekje.....Wel.....bel meteen die Charles Wade nu op, dus open weer het actiemenu op de telefoon en kies weer de "Pick up Phone" optie en klik dan het Charles Wade nummer. 

Kathy krijgt de dochter van Wade aan de lijn en die vertelt dat haar vader verhuist is en ze wil verder ook niets met Kathy en haar familie te maken hebben.....ze zegt dat het 20 jaar te laat is. Sluit alle close-ups en verlaat het politiebureau en reis terug naar oma's huis

Bij oma thuis:

Ga in de woonkamer weer babbelen met oma en vraag haar uit over "Lily Myers".....Oma vertelt dat de moeder van Lily met haar zoon nog in de buurt van het meer woont. Paps Myers is verdwenen, vlak nadat zijn dochter is verdronken. Kathy noteert de "Myers Family" in haar boekje. Zeg gedag en ga naar de hal en zoom weer in op het gele telefoonboek en de rode telefoon, via de "Use" optie in het actiemenu. Zoek dan in het telefoonboek het telefoonnummer van de Myers, via de "Search in Phonebook" optie.........

Kathy vindt het telefoon nummer en het adres. Bel de Myers niet op maar sluit alle close-ups en verlaat oma's huis en ......

......op het reisscherm verschijnt dan als nieuwe locatie de "Lakeside Cabin", dus scheur daar nu naar roe

Lakeside Cabin:

Klop op de deur......Sue, de moeder van Lily doet open maar vriendelijk is ze niet en, na wat heen en weer gepraat, smijt ze de deur weer dicht. 

Klop weer op de deur en......Sue Myers doet weer open....Pak snel het pakje sigaretten uit inventory en klik ermee op Sue en......

Kathy bied Sue een sigaret aan en..........na wat aarzeling  breekt dit het ijs en Kathy en Sue dampen er dan samen lustig op los en dan neemt Sue Kathy mee naar binnen. 

Binnen zit Sue's zoon Nathan op de grond te tekenen. Ga eerst even  praten met Nathan.....

Nathan blijkt ietwat kinderlijk te zijn voor zijn leeftijd en zegt alleen dat ie de "Red Man" aan het tekenen is. Ga nu praten met Sue. 

Sue vertelt wat er  jaren geleden is gebeurt, een paar jaar na de verdrinkingsdood van Lily. Joseph toonde veel interesse in de schilderijen van Lily.  Een tijdje later zijn Lily's schetsen en schilderijen opgekocht door een kunstverzamelaar (Art collector). Sue bezit zelf nog maar 1 schilderij van Lily

Als Sue uitgepraat is verschijnen de vraagoptie in het notitieboek. Via de pijl rechtsonder blader je naar de volgende pagina

Vraag Sue verder over "Lily Myers", "The Myers Family", "Lily Myers'Art"  en de "Art collector".  Toon, via "Show Photo of Soldiers" de soldaten foto aan Sue en......

Sue herkent op de foto de nog jonge Charles Wade als de kunstverzamelaar die Lily's schilderijen heeft opgekocht.  Vraag Sue dus over Charles Wade ......Sue weet niet waarom Charles Wade de schilderijen van Lily, voor $5.000,-, heeft gekocht. Dat zal Kathy aan Wade zelf moeten vragen.

Kathy's kamer:

Neem afscheid en........Kathy stapt op haar motor en scheurt terug naar de stad en haar kamer. 

Op haar kamer vertelt Kathy aan Eileen wat ze vandaag allemaal heeft beleefd. Geef Eileen een antwoord en.....

Kathy valt in slaap en je scherm wordt even zwart en dan......wordt Kathy ruw wakker gemaakt door Eileen die haar vertelt over een idee dat ze heeft betreffende haar computer en een Hacker die Dave heet.......Kathy wil echter slapen dus Eileen besluit om haar idee maar op te schrijven. Dan wordt je scherm weer even zwart en zien we een jong meisje die in de wachtkamer van een kliniek zit......De dokter noemt het meisje  Katherine, maar ik vermoed dat dit in werkelijk dus Lily Myers is

De 

De dokter zegt dat men volgens de wet de ouders moet informeren maar dat wil Katherina, absoluut niet.  Zeg "Nobody has to know, just pretend it slipped your mind", maar dat kan de dokter niet doen en ze neemt Khaterine mee om de ingreep te doen. We belanden dan terug bij Kathy in haar kamer en we zijn dan in:

Dag 2: 26 September 1995:

NB: Ga ervan uit dat u nu wel weet hoe ťťn en ander werkt in de game. Ga dit nu niet steeds meer uitgebreid uitleggen.

Dorm Room:

Kathy is wakker en roommate Eileen is vertrokken om college te volgen. Op het bureau staat Eileen's computer en op de computermonitor zit een geel post-it briefje geplakt (Note). Pak het post-it briefje Het is een briefje van Eileen waarin ze Kathy toestemming geeft om de computer te gebruiken. Het wachtwoord van Eileen is angellove

Ook vermeld Eileen het telefoonnummer van haar vriend Dave, de hacker, en Kathy noteert dit nummer in haar opschrijfboekje. 

Links van de computer staat de rode telefoon op het bureau, dus gebruik de telefoon en bel die Hacker Dave op.

Hackertje Dave kan de illegale software niet leveren want een ene Clyde, van de IT-afdeling, heeft hem gesnapt toe ie aan het hacken was en die Clyde heeft zijn internet toegang geblokkeerd. Geef Dave een paar keer antwoord via de opties in het kleine tekstscherm en luister goed naar wat Dave allemaal zegt.  Dave doet Kathy de suggestie om Eileen's computer te laten crashen. Dan kan Kathy die Clyde bellen en die zal dan komen om de computer te fixen. Hiertoe zal Clyde dan moeten inloggen op zijn netwerkaccount en dan kan Kathy "meekijken". Dave zal iemand sturen om Kathy de noodzakelijk software te geven.

Ga uit de close-up van de telefoon en..........er wordt op de deur geklopt en er dwarrelt dan een envelop door de brievengleuf de kamer in. 

Pak de envelop en open de envelop in inventory.....er komt een floppydisk uit de envelop. Bekijk de floppy....het is een "Boot Disk". Lees de instructies die op de achterzijde van de floppy zijn geplakt, via "Read Instructions on Boot Disk"......Kathy leest Dave's instructies hardop voor en het is een heel verhaal dus luister goed. Kathy noteert het telefoonnummer van die Clyde in haar boekjeBel met de rode telefoon die Clyde nu op en vraag hem om "Username"....... Clyde verteld dat een Username voor het schoolnetwerk bestaat uit de "1e letter van de voornaam plus de hele achternaam van de student".  Hang op via "Hang up" en ga uit de close-up van de telefoon. 

De 1e letter van Eileen is dus "E". Nu nog Eileen's achternaam achterhalen. Tegen het rechter stapelbed staat Eileen's roze koffer. Klik op de roze koffer en......wel.....Kathy leest Eileen's volledige naam en die luidt Eileen Mildred Summers. Dus volgens de uitleg van Clyde is dan Eileen's username Esummers. Pak de Boot Disk uit inventory en klik ermee op de computermonitor om de computer via de floppy op te starten. 

Het "Phoenix Boot Menu" verschijnt. Klik op "Corrupt hard drive MBR".....

......er verschijnt een schermpje waarin je de keuze moet bevestigen dus klik "Yes" en dan op "Ok". 

Klik dan op "Exit and shutdown" om de computer af te sluiten.. Het is dan  nu tijd om de hulp van expert Clyde in te roepen. Dus bel die Clyde weer via de rode telefoon en gebruik dan de "Broken computer" optie........Kathy meld Clyde dat Eileen's computer keuren vertoont. Ga uit de close-up van de telefoon en..........Clyde komt en zorgt ervoor dat de computer weer normaal opstart.

Kathy moet dan inloggen met de username en een wachtwoord. Als username type je dus Esummers maar gebruik niet angellove als wachtwoord....bedenk zelf een wachtwoord en typ dat dan in het password schermpje en klik dan de Enterknop....Uiteraard krijg je de mededeling dat je een verkeert wachtwoord gebruik........

Je mag het nog 3 keer proberen, dus typ nog 3 keer een verkeert wachtwoord in of laat het zo staan en klik 3 keer de Enterknop en.....Eileen's account wordt geblokkeerd dus Clyde moet dan inloggen met zijn account en dat doet ie dan ook. Fase 1 is gelukt. Pak de Boot Floppydisk weer uit inventory en ram het ding weer in de computer om de compu weer op te starten en klik daarna dan op de optie "Extract admin password" en.......Noteer dan de Gebruikersnaam en het Wachtwoord van Clyde dat verschijnt in het volgende schermpje.......Username = Admin en wachtwoord = Gadget. Klik "OK" en sluit de computer af.

De Boot Floppydisk zit weer terug in Kathy's tasje. Linksklik de computer en klik dan in het actiemenu de optie "Use Computer" en...........

....... log dan nu in met Admin als username en Gadget als wachtwoord en klik dan de Enterknop. Kathy is dan als Clyde ingelogd in het netwerk. 

Klik op het "Network Sttings" logo en verander dan in het schermpje dat verschijnt de volgende settings: 

Bij Dorm verander je de A in B, bij Port verander je de 1 in 8 en Status zet je op ON

Sluit het Settingsschermpje via de kruisknop linksboven en zet de computer dan uit via de uitknop rechtsonder. Bel nu weer die Dave op via de rode telefoon en......Dave is happy maar Kathy moet toch tot enige chantage overgaan om de vereiste software van hem los te krijgen. Ga uit de telefoon en.........er wordt weer een envelop door de brievengleuf de kamer in gegooid.

Raap de envelop dus weer op en pak het uit in inventory. Er komt een nieuwe floppy uit deze envelop...een zwarte floppy deze keer...Bekijk deze floppy via "Look at floppy"......de floppy is gelabeld "Tools" en in inventory is het dan de Tools Disk. Ram de Tools Disk dus in de computer en gebruik de computer dan en log  weer in met Clyde's username en wachtwoord, die nog in het inlogscherm staan, dus klik de Enterknop. Op de monitor heb je dan de "Tools" optie erbij gekregen. Klik op de Toolsfloppy en......de illegale software van Dave wordt geÔnstalleerd en dat zijn de "Voice Forge" en de "Image Analyser".  

Klik het grijze schermpje weg. Sluit de computer weer af via de uitknop rechtsonder. Tussen de rode telefoon en de computer staat Eileen's Scanner op het bureau en rechts naast de computer de Printer. Pak de overbelichte Foto (Overexposed Picture) uit inventory en leg de foto in de Scanner. 

Gebruik weer de Computer, klik weer Enter om in te loggen en klik dan op de monitor de Scanner optie om de overbelichte foto in te scannen. 

De foto wordt als "bright_pictice.bmp" opgeslagen op het bureaublad. Sluit de computer en pak dan de overbelichte foto uit de scanner via "Retrieve Overexposed Picture from the scanner". Waarschijnlijk zit de oorspronkelijke cassette, waarop je Charles Wade hoort die Joseph belt, nog in de cassetterecorder. Open het actiemenu op de cassetterecorder en kies dan de optie "Remove Tape from Dictaphone" om het cassette uit de recorder te halen. 

Pak dan deze Answering Machine Cassette uit inventory en leg het ding in de Scanner. Gebruik de Computer weer en log weer in als Clyde via de Enterknop. Als je weer op het computerscherm bent dan klik je op het "bright_picture.bmp" bestand en dan sleep je de foto naar de Image Analyser en dan laat je los en..........Je beland in het Fotobewerkingsprogramma. Klik op "Analyze image". Het programma detecteert de overbelichte foto en het zegt dat je de helderheid van de afbeelding moet filteren.....Klik "OK" om het schermpje weg te klikken

Rechtsonder zie je 6 schuifjes waarmee je de helderheid van de foto kunt bewerken.....De schuifjes kun je omhoog/omlaag door de gleuven schuiven. Schuif met die 6 schuifjes totdat je het beste resultaat van de foto hebt bereikt. Kan je hierbij verder niet helpen....gewoon de schuifjes schuiven totdat Kathy zegt dat het goed en dan print ze vanzelf de foto uit.

De foto blijft in je scherm en het toont een bos...Midden in de foto zweven er 3 lichtbollen..... 

Klik de linksonder lichtbol (2),  2 keer om dat gebied te vergroten en klik dan de "Analyze Image" knop en......

Er verschijnt een gelijkzijdige, maar "tilted" driehoek op de 3 lichtbollen en Kathy vindt dit significant

Rechtsklik de vergrote lichtbol om terug uit te zoomen. Linksonder op de foto staat een rode bloem. Kathy heeft geen idee wat voor een soort bloem het is......Zoom 2 keer in op die rode bloemen klik dan "Print current image" om de vergroting van de rode bloemen te printen.

 Kathy geeft dan aan dat ze klaar is met de foto  dus klik "Return" en om dit programma te verlaten. 

Klik op het Scanner pictogram om het geluidsbestand van de cassette binnen te halen. Kathy benoemt dit bestand als tape_ans_mach.wav. 

Sleep dit wav bestand naar de Voice Forge om het in het geluidsbewerkingsprogramma te kunnen bewerken. 

Het programma meld dat het 5 verschillende stemsecties heeft gevonden op de tape. 

Klik weer "OK" om het grijze schermpje weg te klikken en........er volgt een analyze en in het scherm verschijnt een reeks woorden. 

Dit is het Voice #1 bestand. Linksboven en rechtsboven zie je scrolknoppen. Klik de rechter scrolknop om door te scrollen naar het Voice #2 bestand......er volgt weer een analyze waarna er een hele alinea aan woorden verschijnt in het scherm. Je moet nu een aantal woorden in dit scherm selecteren om er deze zin mee te maken "HELLO ERICA IT'S YOUR FATHER CALL KATHY RAIN"......klik op deze woorden en ze verschijnen in het "Customized voice message" scherm

Als de zin klaar is klik je op "Export to tape"......Kathy typt er zelf dan nog wat extra tekst bij en slaat het dan op de originele cassette op. 

Klik "OK" en dan op "Quit" en sluit de computer af. Klik op de Printer en pak er dan de 2 foto's uit. 

Kathy gooit de oorspronkelijke overbelichte foto weg. In inventory heb je dan de foto van de rode bloem en de herstelde foto met de 3 lichtbollen. Kathy heeft vanzelf al de cassette uit de scanner gepakt want die zit ook weer in de inventory. Pak de Answering Machine tape uit inventory en scrol dan naar de recorder en klik dan met de cassette op de recorder om de cassette in de recorder te plaatsen. 

Gebruik de rode telefoon en bel Erica Wade op via "Wade residence".....Je krijgt het antwoordapparaat.....

Open de inventory en zorg dat de taperecorder in het scherm komt te staan en klik dan de Playknop en........

De zin die je gemaakt hebt wordt afgespeeld......Kathy belt dan vanzelf nog een keer om haar telefoonnummer in te spreken. Sluit het telefoonscherm en......Eileen komt binnen en er volgt een gesprek.....een heel lang gesprek.  Hierna duik je de inventory weer in en combineer je de Lichtbollen foto met de Kerkbrochure en..........

Kathy constateert dat het kerkloge op de brochure wel heel erg veel lijkt op de 3 lichtbollen en ze noteert in haar boekje de "Church of the Holy Trinity". Kathy en Eileen bekijken de foto op de computer.....geef Eileen wat antwoorden. Kathy vraagt of Eileen de rode bloem kan opzoeken.......Kathy verdwijnt even en als ze terug komt heeft Eileen de gevraagde info over de rode bloem. 

De telefoon rinkelt dan dus gebruik de telefoon om op te nemen....het is Erica Wade die zich nu verontschuldigt voor haar eerdere gedrag......Accepteer de verontschuldiging en vraag Erica dan alles wat je haar kunt vragen via de opties in het notitieboek......Vraag Erica over het "Incident 81", "Charles Wade", "Lily Myers"en "Lily Myers Art" en luister goed naar wat Erica dan allemaal verteld. Neem dan afscheid door het notitieboek te sluiten en......Charles Wade is dus opgenomen in het ziekenhuis te Cornwell Springs.......Sluit het telefoonscherm en.....we  gaan slapen en Kathy heeft een nachtmerrie.........

We belanden dan in:

Dag 3: 27 September 1995:

Van Eileen heeft Kathy een fotokopie van een pagina uit een plantenboek gekregen.....het is het "Botany Book Excerpt".....Linksklik op deze pagina in inventory en lees het dan via "Read Botany Book Excerpt".......Kathy leest dan iets over de "Red  Scyte" bloem. De rode plant verspreid een sterke pepergeur en de zaden hallucinaties kunnen veroorzaken......Indianen rookte de zaden als een drug. Verlaat de kamer en......er worden 3 nieuwe locaties op het reisscherm bij gezet...het zijn de "Clinic", de Kerk (Church) en het Natuurreservaat (Nature Reserve). Rij nu naar de:

Kliniek (Clinic):

We zijn de dakloze zwerver, uit het Sheriff's bureau,  die bij de kliniek iets eetbaars zoekt in de vuilnisbak.  

De zwerver gaat dan zitten op de houten bank en dan komt ons meisje aangelopen. Ga praten met de zwerver, die Goober als naam van zijn ouders heeft meegekregen. Kathy geeft Goober nu zijn #7,- want afspraak is afspraak. Vraag Goober vervolgens naar zijn levensverhaal via "Ask what his story is".......Goober vertelt dat ie een filmacteur is geweest en dat ie in diverse Holywood films heeft geacteerd met als artiestennaam Frankie Gold.  Vraag Goober verder uit over zijn "Showbiz career"........Je krijgt dan een lijst met filmtitels te zien waarover je Goober verder kunt vragen.....Goober vertelt dan van elke film het verhaal.......Heb je hier geen zin in dan klik je  "Back" en neem dan afscheid via "Leave".  Ga door de glazen schuifdeuren de Kliniek binnen

Ga praten met de verpleegster achter de balie.......De verpleegster heeft de doppen van haar stethoscoop in haar oren dus Kathy moet nogal hard schreeuwen om de aandacht te krijgen. Kies dan een optie uit de opties die verschijnen in het kleine grijze scherm.......Kathy vraagt dan naar Charles Wade maar die is volgens de verpleegster niet in de kliniek opgenomen. Einde gesprek.....Kathy geloofd het niet dat Charles Wade niet in de kliniek is, maar ze kan moeilijk verder naar binnen stormen aangezien ze dan te maken zal krijgen met de beveiligingsmensen van de kliniek.

Die balie trut zal dus even wat afgeleid moeten worden. Ga terug naar buiten en ga weer praten met Goober en vraag hem dan om een Live optreden via de "Live performace" optie in het kleine grijze scherm.........Kathy smeert Goober stroop om de mond door te vertellen dat de balie trut een groot van is van Frankie Gold en Goober wil dan wel even meewerken om een optreden te verzorgen voor de balie verpleegster. Vervolgens moet je dan uit de filmtitels een film kiezen. Kies uit de lijst met titels dan  "The Usual Surprises"  en..........Goober gaat naar binnen, dus ga ook terug naar binnen en.....Goober is bezig met zijn "Usual Surprises" monoloog maar natuurlijk hoort de balie verpleegster er niets van. Snel.....Pak de Stungun uit inventory en klik ermee op Goober en......

Kathy zapt Goober met haar stungun en gilt dat Goober een aanval heeft. 

De verpleegster verdwijnt nu met  Goober en Kathy heeft even het rijk alleen bij de balie. 

Pak de "Boot Disk" uit inventory en gebruik de floppy op de Computer van de balie trut. 

Als de computer is opgestart via de floppy dan klik je weer op "Extract admin and password" 

Noteer dan de gebruikersnaam en het wachtwoord van de verpleegster en dat zijn cmendez en otorgador. 

Klik "Ok" en dan "Exit and shutdown" om de computer af te sluiten......De Boot Disk verdwijnt weer de inventory in.  

Gebruik de Computer weer via het actiemenu en log dan in met de zojuist gevonden username en password.

Vul dan in het zoekvak van de database de naam Charles Wade of alleen Wade in en klik dan de Searchknop. 

De computer vindt de gegevens over Charles Wade.....Lees de tekst. 

Charles Wade heeft een zware hartoperatie ondergaan en hij ligt in kamer 6B. Sluit de computer af via de afsluitknop rechtsonder. Links in de hoek, voorbij de archiefkasten, is de trap naar de etages, dus ga via de trap (Upstairs) omhoog en......Vanzelf beland Kathy dan bij Charles Wade in kamer 6B, die zijn lijfwacht Claude zegt dat het in orde is

Zeg Wade dat je niet komt om een journalistieke scoop te scoren maar dat het om persoonlijke zaken gaat via "That's not what this is about. It's personal". Kathy zegt dan wie ze is en nu herkent Wade haar als het meisje dat ie ook zag op Joseph's begrafenis. Nu kun je dan verder met Wade praten via de gespreksopties in het notitieboek. 

Vraag Wade dus over "Incident 81", "Cocky-call sign", en over "Lily Myers art.......

Via het grijze schermpje zul je dan Charles Wade ook een keer  antwoord moeten geven op zijn vragen/opmerkingen. Wade weet ook niet wat er in '81 met Kathy's opa is gebeurt maar hij heeft alles gedaan om te helpen. De "Cocky call sign" levert Kathy de naam "Jimmy Cochran", volgens Wade een lafaard,  op en via "Lily Myers art" vertelt Wade dat Lily's schilderijen 3 keer zoveel waard waren als dat hij ervoor heeft betaald. Wade vertelt echter ook dat de schilderijen zijn gestolen uit zijn huis.  Vraag verder over deze diefstal...,......Wade verteld dat al zijn echt waardevolle schilderijen, waaronder een Monet, niet zijn gestolen. De dief heeft alleen de schilderijen van lokale artiesten meegenomen. Sheriff Truman heeft de zaak toentertijd onderzocht en er was een getuige gevonden. Vraag verder over die Jimmy Cochran......Wade verteld dat die Cochran is opgenomen in hetzelfde gekkenhuis als waar Kathy's moeder ook in zit. Vertel Wade dus de waarheid over moeder. 

Neem afscheid en verlaat de kamer en de kliniek en loop buiten dan naar links of naar rechts en klik dan "EXIT" om weer op het reisscherm te belanden. 

Jakker nu dan op de Harley naar het:

Natuur Reservaat:

Kathy beland op de plek die we ook zagen op de "Overbelichte foto". De vent uit Kathy's droom duikt dan op die vraagt of ze elkaar eerder hebben ontmoet. 

Geef de man een antwoord via de opties in het grijze scherm.... er volgt dan een tamelijk vreemd gesprek en Kathy vraagt zich af of ze weer droomt. De man zegt dat Kathy zich moet "focussen" en dat ze "het dode meisje moet volgen"......Er volgt nog meer gepraat en dan beland Kathy vanzelf in het huis van oma. Verlaat meteen oma's huis weer en race terug naar het Natuurreservaat. De vreemde droomman is verdwenen maar in het gras ligt een stuk papier (Piece of paper). 

Raap het stuk papier op en bekijk in inventory via het actiemenu en dan "Look at Ripped Drawing" Het is een halve tekening van een kale rode man....de droom man? 

Sluit de close-up en klik dan de EXIT, links of rechts in het scherm, om weer op het reisscherm te belanden. Ga nu terug naar het:

Lakeside Cabin:

Klop aan op de deur van Sue's hut en Sue nodigt Kathy weer binnen. Zoon Nathan is er niet maar zijn tekeningen liggen nog op de vloer. Pak de halve rode man tekening (Ripped Drawing) uit inventory en gebruik deze tekening op de tekening die op de vloer ligt en......

Wel de beide tekeningen passen aan elkaar en Kathy voegt ze samen tot 1 tekening.....Blijkbaar weet Nathan meer over de rode man dus Kathy wil met de jongen praten

Nathan's tekening toont dus nu de rode man en een meisje en een jongen die alle 3 hand aan hand staan.. Klik op de rode man, het meisje en de jongen en luister wat Kathy over ze verteld. Het meisje is Lily en het joch is Nathan......Ziet Nathan zichzelf nog steeds als een kleine jongen, vraagt Kathy zich af. Ga uit de close-up en ga praten met Sue en vraag haar over de rode man (The Red Man).......volgens Sue is de Red Man geen echte persoon maar  is het een verzinsel van Nathan. Geef Sue een antwoord en verlaat dan de hut, via de EXIT rechtsonder. Klik op de Harley en rij dan naar het Sherriff's Station

Sheriff's Station, Oma, Sue en Kliniek:

Ga naar het kantoor van de Sherrif en ga met hem praten en vraag hem uit over de diefstal van Lily's schilderijen via "Lily' Myers'art-stolen?" De Sherrif vraagt Lenny om het rapport over de inbraak in het Wade huis aan Kathy te geven en doet Lenny dan ook.  Lees het politierapport burglary dus in inventory via "Examine Police Report (Burglary). 

De naam van de enige getuige van de inbraak is Franklin Goldfarb. 

Ga uit de close-up......Kathy wil die Goldfarb guy vinden om hem te vragen over de inbraak. Praat met Lenny en vraag hem over Franklin Goldfarb.....Lenny weet echter niets. Ga ook de Sheriff vragen over Franklin Goldfarb maar ook die weet niet waar de man uithangt. Verlaat het politiebureau en rij naar oma en vraag oma, in de woonkamer ook over Franklin Goldfarb.........Oma kent die Goldfarb en verteld dat het een dronkaard en een dakloze zwerver is.........is het Goober? Verlaat Oma en ga terug naar Sue in haar hutje bij het meer. Vraag Sue ook over Franklin Godfarb en........Wel...Sue bevestigt dat Goober die Franklin Goldfarb is. Kathy heeft Goober gezapt met haar stungun en die ligt nu dus in de kliniek, dus spring weer op de Harley en scheur terug naar de Kliniek. Ga naar binnen en praat weer met de balienurse miss Mendez. Mendez vertelt dat Goober hem gesmeerd is en waarschijnlijk naar de kerk is gegaan. Dus naar buiten en naar het reisscherm en rij nu naar:

De Kerk (Church):

In de kerk heeft Kathy vanzelf een gesprek met de priester Isaac Price. Vraag Isaac Price over het "Incident 81" en over de "Church of the Holy Trinity". 

Het is een heel verhaal dus ga er maar even rustig voor zitten.  Je kunt de priester dan ook nog vragen over de andere onderwerpen in het notitieboekje maar veel zinnigs heeft ie niet meer te vertellen. Sluit het gesprek. In de kerkbankjes zit Goober, dus ga praten met Goober en vraag hem uit over zijn echte naam Franklin Godfarb. 

Goober vertelt wat ie heeft gezien tijdens de inbraak in het Wade huis en hij verteld o.a over een ring met daarop de letters "BH".  Open de inventory en scrol door de items naar Kathy's aansteker en klik dan op de aansteker......Op de aansteker staan ook de letters "BH" en Kathy toont Goober de aansteker. Vraag Goober vervolgens over of hij weet waar "BH" voor staat, maar dat weet Goober niet.

Oma en de Sheriff:

Sluit af, verlaat de kerk en keer terug naar Oma en vraag haar ook over "BH" 

Oma vertelt dat het staat voor "Black Hats", een motorbende waar Kathy's vader lid van was. Vraag Oma dus verder over The Black Hats. 

Oma word kwaad en wil verder niet praten over die motorgang. Neem afscheid en ga terug naar de Sheriff  Station en vraag er Lenny ook over de Black Hats. Lenny vertelt dan waar het hoofdkwartier van de motorbende te vinden is. Spring dus weer op de Harley en reis dan nu naar de:

Black Hats:

Kathy gaat het clubhuis van de Black Hats binnen en wordt er meteen lastig gevallen door een Biker die Kathy wel een "lekkere griet" vindt. Klik op 1 van de opties in het grijze tekstscherm en pak daarna snel de Stungun uit inventory en zap er de biker mee en..........

Kathy zapt de biker en Beau, de leider van de bende komt tevoorschijn en er volgt een kort gesprek. 

Beau wil bewijs zien dat Kathy de dochter is van  Brain Rain, een oud lid van de gang, dus pak de Aansteker uit inventory en klik ermee op Beau.

Beau is dan overtuigt. Vraag Beau dan uit over de kunstroof, dus over "Lily Myers stolen art"

Beau ontkent dat hij en zijn bikers de schilderijen hebben gestolen en wil er verder niet over praten. Sluit het notitieboek en.......Beau verdwijnt en Emmett, de biker die naast Kathy aan de bar zit, spreekt haar aan en verteld dat ze Beau bereidwilliger kan maken door voor hem een speciaal drankje te brouwen. 

Het drankje heeft als naam "Bloodier Mary" en is ooit "uitgevonden" door Kathy's vader Brian toen die nog lid van deze gezelligheidsclub was. Beau was gek op dat drankje. Loop naar rechts en verlaat dan het clubhuis door de deur en rij terug naar het Natuurreservaat. Pak nu de Rode Bloem, die rechts bij de bomen staat. 

Exit en keer terug naar de Black Hats. Loop naar de bar en geef de rode bloem aan de barkeeper en.......

Kathy besteld een Bloodier Mary en zegt dat de rode bloem er als extra ingrediŽnt in gemixt moet worden. De barman mixed dan de Bloodier Mary cocktail en geeft het aan Kathy. Beau staat bij het raam, dus loop naar Beau en geef hem de Bloodier Mary en........

Wel......de zaadjes van de rode bloem doen hun kalmerende werk op Beau en die verteld dan nu over de inbraak in het Wade's huis......

de opdrachtgever tot de inbraak en diefstal van Lily's schilderijen was een priester met een baard......Isaac?

Vanzelf gaat Kathy dan terug naar oma om er de nacht door te brengen. Ga weer naar oma in de woonkamer en.......Kathy mag blijven slapen. 

Het wordt nacht...Kathy droomt weer over de Red Man en dan wordt het ochtend

Dag 4: 28 September 1995:

Bij Oma Thuis:

Ga naar de woonkamer. Eileen is op bezoek bij oma en ze is er al een tijdje. Kathy en Eileen gaan naar de hal om even privť met elkaar te praten. 

Kathy "is not amused" dat Eileen hier is dus slinger 1 van de 3 mogelijke rot opmerkingen uit het grijze scherm in Eileen's gezicht om Eileen duidelijk te maken dat het ook wel eens fijn is om een dagje zonder Eileen te zijn. Luister verder naar Kathy en Eileen, en dat duurt wel even. Eileen bied aan om in de gunst te komen van priester Isaac en Kathy vindt dit een goed idee. 

Jimmy Cochran:

Vanzelf gaat Kathy dan naar psychiatrische inrichting waar Jimmy Cochran is opgesloten. 

Vraag Jimmy, in deze volgorde, over Lily Myers, Jimmy Cochran, Black Hats, Red Man, Incident 81 en de Church of the Holy Trinity. Het is een heel verhaal dat Jimmy verteld. Als je alles met Jimmy besproken hebt beland Kathy vanzelf op het reisscherm. Volgens Jimmy is Eileen dus in groot gevaar, dus jakker naar de:

Church:

Er is niemand in de kerkzaal. Links is de deur naar de sacristie, dus ga door die deur. 

Kathy beland in de sacristiekamer, het kantoor van priester Isaac. Doorzoek het bureau via de "Search" optie in het actiemenu.....

Kathy vindt een sleutel in 1 van de bureauladen. Priester Isaac duikt dan op, met de Sheriff en................. 

Cel:

Kathy word gearresteerd en in de cel van het Sheriff station opgesloten. De Sheriff heeft al Kathy's spullen in beslag genomen, dus Kathy's tas is leeg. 

Tegen Kathy's cel staat een mopdweil en bij het bureau hangt een prikbord. Pak de mobdweil.......

Kathy vraagt je wat ze in hemelsnaam met de mop moet doen.....de vloer dweilen?.....Nee.....de mop is dan je cursor.....Klik met de mop op het prikbord (Bulletin Board)...........

Kathy geeft de mop een ferme duw waardoor de mop tegen het prikbord knalt en hierdoor valt het bord op de vloer. 

Open het actiemenu op het bord en klik dan de "Search" optie en.......Kathy pakt een paar paperclips van het bord.

Duik Kathy's tas in en open dan het actiemenu op de paperclips en kies dan voor de "Bend Peperclips" optie......Kathy buigt de 2 paperclips. 

Pak de paperclips (Lockpics) uit inventory en klik ermee op de celdeur en........

......je komt in de slotpuzzel van de celdeur. Je ziet 5 slotstaafjes en de paperclip. Door op de staafjes te klikken duw je de staafjes met de paperclip omhoog. Je moet de staafjes in de juiste volgorde omhoog duwen met de paperclip. Nummer de staafjes, van links naar rechts, 1 t/m 5.......

De volgorde waarop je de staafjes omhoog klikt is in elk spel anders .......dus je moet dit via trail and error proberen. Klik op de staafjes tot je het eerste staafje omhoog hebt geklikt.....noteer dit staafje en klik dan op een ander staafje...blijven beide staafjes omhoog dan ga je verder...zoniet dan begin je opnieuw. Bij mij was de volgorde: 2, 4, 5, 3, 1........

.....doe je het goed dan krijgt Kathy de celdeur open en stapt ze de cel uit. Op het bureau staat een "Evidence Bag"...

klik de Evidence Bag en kies dan de "Empty Evidence Bag" optie en.....Kathy heeft haar spullen dan terug in inventory, inclusief de sleutel die ze in de kerk heeft gevonden....Dan gaat plotseling de kleine TV aan en hoort Kathy een geheimzinnige boodschap. Verlaat het celblok......Lenny en de Sheriff zijn in het kantoor dus Kathy verlaat ongezien het politiebureau. Rij naar de:

Begraafplaats (Cemetery):

Loop door naar het Mausoleum. De deur zit op slot. Pak de Oude Sleutel (Old Key) uit inventory en gebruik de sleutel op de deur van het Mausoleum en......

Kathy ontsluit de deur en stapt naar binnen. 

Priester Isaac houd Eileen haar gevangen maar Kathy zapt hem bewusteloos met haar Stungun. Eileen is verdoofd en geboeid. 

Klik Eileen en bevrijd haar van haar boeien via "Untie Eileen". 

Het touw bergt Kathy op in haar tasje. Doorzoek priester Isaac via de "Search Isaac" optie in het actiemenu en.......

Kathy vindt een sleutel met label. Bekijk deze sleutel in inventory....de label zegt "Storage  A5".......het is dus een sleutel van een opslagbox

.Pak het touw uit inventory en gebruik het op Isaac om hem nu te boeien. 

Eileen is in diepe slaap dus zelfstandig zal Eileen het mausoleum niet verlaten.....Exit het Mausoleum en.......

Kathy haalt de Sheriff en Lenny.....

Isaac wordt gearresteerd en  Kathy en de nog bewusteloze Eileen worden afgeleverd bij oma.

Ga naar de hal en zoom in op de rode telefoon en het gele telefoonboek en zoek dan in het telefoonboek de Storage Facility op..........Kathy vindt het adres . 

Ga uit de close-up, verlaat oma's huis en.....De Storage Facility locatie verschijnt op het reisscherm dus ga daar nu naar toe.

Storage Facility:

Kathy beland in een hal met opslagboxen. Open het actiemenu op elk gele deur en kies dan de "Look" optie en Kathy zegt dan het nummer van de box. De eerste box is box A5, de 2e box is A6 en de 3e box is A7. Loop door naar de 3e deur, dus box A7. Pak de Kleine Sleutel (Small Key) uit inventory en gebruik deze sleutel op de A7 deur om de box te openen. 

Ga A7 binnen....vanzelf doet Kathy in de box het licht aan. 

Links hangt een uniform en onder dat uniform staan dozen (Boxen). 

Doorzoek de dozen die onder het uniform staan .uit de 2e doos haalt Kathy een cassettebandje en ze vindt er ook een "Custady Release Form" dat ze leest en waarover ze even moet janken. Duik de inventory in en stop er dan het zojuist gevonden cassettebandje in de cassetterecorder (Dictapohone). 

Zorg dan weer dat de cassetterecorder in je scherm komt te staan via de "Examine Dictaphone" optie en klik dan de Playknop om het cassette af te spelen....

We horen Joseph Rain 8 Augustus 1981......hij doet verslag van wat ie ziet in het bos.......en verteld over zijn steeds terugkerende nachtmerrie.

 Berg de recorder terug op en stap uit box 7A. Loop terug naar de 1e box en gebruik er de Sleutel met Label op de gele deur om Box A5 te openen

Stap de box binnen. Vanzelf doet Kathy het licht in de box weer aan. In de box vinden we de gestolen schilderijen.

Op de achtermuur is graffiti gekald en op de vloer staat een bus Verf Thinner (Paint Thinner). Pak de Verf Thinner. Klik op de graffiti om de tekst te lezen. Bekijk de schilderijen.....De schilderijen zijn geruÔneerd met thinner....Er is nog maar 1 schilderij van Lily over en die heeft Sue. Exit de box en de Facility en rij terug naar de:

Lake Side Cabin:

Klop aan op de deur......Hela.....Sue doet nu niet open...blijkbaar niet thuis. De deur zit op slot maar Kathy denkt dat ze het slot wel kan forceren. 

Gebruik dus weer de Lockpics op de deur en je moet dan de slotpuzzel weer doen. Dus nummer de staafjes weer 1 t/m 5 en duw ze dan in de juiste volgorde omhoog....ook nu is de volgorde telkens weer anders dus het wordt weer trail and error......Bij was de volgorde 4, 3, 2, 5, 1. Kathy gaat naar binnen. Boven de zitbank hangt een schilderij. Gebruik de Thinner op het schilderij en......

er komt een ander schilderij tevoorschijn.........Op het verborgen schilderij zien we Nathan die bezig is zijn zus Lily te verzuipen. 

Verlaat de hut en.......Kathy botst tegen Nathan aan die over het meer staat te staren......Er volgt een gesprek......

Nathan verteld wat er is gebeurt met Lily en......Nathan neemt Kathy naar "Lily".....We zijn dan in het bos en de lichtbollen verschijnen...

Nathan stapt in de lichtbollen en verdwijnt....Kathy valt bewusteloos en we zien dan de Red Man in een soort controle kamer.

Kathy komt weer bij haar positieven maar Nathan is verdwenen. Exit naar het reisscherm en reis naar de:

Church:

Ga weer door de linker deur naar de sacristiekamer. Aan de linker muur hangt een portret schilderij.  

Open het actiemenu op het portret en klik dan "Pick up portrait".......

Kathy klapt het schilderij weg en de muursafe wordt zichtbaar. Kathy vindt ook een raadseltje dat ze in haar notitieboek noteert. 

Kathy denkt dat het raadseltje een verborgen boodschap bevat. Klik het notitieboek weg. Open het actiemenu op de safe en klik dan "Open Safe"......

Het cijfercodeslot verschijnt in je scherm....Klik op willekeurige cijfertoetsen totdat Kathy zegt ze er een 6-cijferige code moet intoetsen. Deze code zit verborgen in het raadsel maar voor de oplossing moet Kathy nu terug naar het Mausoleum. Verlaat de sacristie en dan de kerk en race terug naar de:

Begraafplaats (Cemetery):

Ga het Mausoleum weer in. In het Mausoleum noteert Kathy de lay-out van de graven en wie waar begraven ligt.

 Het raadsel en de lay-out komt groot in je scherm. Het raadsel bestaat uit 3 delen.

Raadsel deel 1:

In het 1e deel lees je dat de persoon die het raadsel heeft geschreven precies in het midden ligt. Zijn vrouw kijkt omlaag en zijn zonen staan beneden. Je moet nu  de graven/namen van de personen in deel 1 van het raadsel selecteren/markeren om een liggend kruis te vormen.  Selecteer/markeer de namen" Henrietta, Agatha, Father Bill, Joshua, Isaac en het lege graf onder Father Bill........

.....en klik dan op "Confirm Selection".....Je hebt dan het kruis gemaakt.

Raadsel deel 2:

Nu moet Kathy de relevante geboorte datums markeren en dat zijn de geboortedatums van de mensen rondom Father Bill.

Markeer dus de geboortedatums van Henrietta, Agatha en Joshua en klik weer "Conform Selection".

Raadsel deel 3:

De 3 geboortedatums bevatten dus de 6 cijfers van de safe code. Markeer van rechts naar links: In het geboortejaar van Joshua het jaar = 61. Markeer in het geboortejaar van Agatha de maand = 11. Markeer in het geboortejaar van Henrietta de dag = 22.......Rechtsonder lees je dan de code...Klik weer "Confirm Selection".   

de code is dus 611122: Berg het boekje op, verlaat het Mausoleum en de Begraafplaats en scheur terug naar de:

Kerk:

Ga de Sacristie weer in en klik weer op de safe en toets dan de code 611122 in en....de safe gaat open. 

Uit de safe pakt Kathy een paar bijbelpagina's en een tapecassette. 

Lees in inventory de bijpelpagina's....via de pijl blader je door naar de volgende pagina en op die 2e pagina zie je een paar dikke blauwe letters: FB? en JC+LM+JR? .

Sluit de close-up.....Kathy noteert in het notitieboek dan "The Crimson Code". Haal, in inventory het cassette bandje uit de recorder en stop er dan het cassette uit de safe in en speel dit cassette dan af in de recorder via de Playknop...Je hoort William T.Price over wat er aan de hand is in zijn kerk en hij vertelt ook wat je moet doen om het gevaar te verslaan. Berg de recorder weer op en verlaat de kerk en keer terug naar de:

Lake Side Cabin:

Rechts naast de voordeur hangt een Thermometer. Als je het cassette bandje uit Box A7  van de Storage Facility beluisterd hebt dan kun je nu de Thermometer pakken. Heb je die tape niet beluisterd dan zul je dat nu alsnog moeten doen. Pak de Thermometer

Spring weer op de bike en scheur terug naar het:

Sheriff's Station:

Vanzelf heeft Kathy een gesprek met de Sheriff over de gebeurtenissen in het Mausoleum.  Isaac zit in de cel dus ga naar de cellen. 

In de recorder zit nog de cassette uit de safe. Pak de recorder uit inventory en klik ermee op Isaac en....

Kathy speelt de tape nog een keer af voor Isaac en daarna volgt er een gesprek waarin Isaac het dan heeft over de Noordzijde van het meer.

Kathy denkt dat dit dan het Conwell Bos moet zijn.  Verlaat het politiebureau en ga naar:

Conwell Woods:

Kathy parkeert de bike op een open plek in het bos. Duik de inventory in en open dan het actiemenu op de Thermometer en klik dan de "Look at Thermometer" optie......De Thermometer komt nu rechtsboven in het scherm te staan.....Sluit de inventory. Dit bos is het doolhof en je moet Kathy nu door het bos leiden via steeds de juiste "uitgang". 

Er zijn steeds uitgangen die worden weergegeven als windrichtingen dus als North, East, South en West. Op de thermometer zie je de temperatuur, maar elk van de 4 "uitgangen" hebben steeds een andere temperatuur....de ene "uitgang" is "kouder" dan de andere. Ga steeds dicht bij een uitgang staan en lees dan de temperatuur van die uitgang......doe dit met elke uitgang in een bosscherm en ga dan steeds een scherm verder via de KOUDSTE Uitgang.......blijf dit zo doen totdat Kathy in een Bloemenveld terecht is gekomen met een enorm rond gat in het midden.

Ik weet niet of de route telkens ander is maar ik moest het zo doen vanaf het 1e bosscherm: East, East, East, East, North, en....Kathy is dan bij de Sinkhole beland...het enorme ronde gat temidden van de rode bloemetjes...MET HER END staat er voor het gat. ...Lees die bloemen boodschap.....Klik de "???" in het gat......Ruik aan de bloemen......en......

De Red Man verschijnt en.....

na een gesprek verdwijnt Kathy, via de roltrap,  het Zinkgat vin en we belanden in:

Dag 5: 29 September 1995

Conwell Woods: The Sinkhole:

Kathy is in de hal van het huis van oma is beland, maar alles is anders.......We zijn in de HEL. De voordeur is nu een lift.  Achter het raam, rechts naast de lift, zie je tandwielen draaien.  De deur van de woonkamer is afgesloten met 2 dikke kettingen en 2 hangsloten. Op de tafel staat een schemerlamp en de rode telefoon en er ligt een boek. Kathy's tasje is leeg. 

Controleer de schemerlamp via de "Check Lamp" optie in het actiemenu........

Kathy vindt een Pen in de lampenkap. Bekijk het boek, dat tussen de schemerlamp en de telefoon ligt....Het is een gastenboek.....Kathy moet haar naam invullen in het gastenboek, dus pak de Pen uit inventory en klik ermee in het handtekeningvak, achter Katherine Rain en..........

In de lift verschijnt dan Kathy's dubbelganger......Er volgt een gesprek tussen de twee Kathy's waarbij je een antwoord geeft uit het grijze tekstscherm.....

De valse Kathy verdwijnt dan maar de lift is nu open, dus stap in de lift....Klik op knop 2 van de lift en......

We belanden in het clubhuis van de Black Hats Loop door naar rechts, naar de voordeur........

Ga door de voordeur en..........Kathy komt terecht bij haar moeder die in een web van kleverige draden hangt. 

Linksonder steekt een bloederige tegel in de muur. Pak de Pen weer uit inventory en gebruik de pen op de bloederige tegel.........

Kathy verkrijgt een Scalpel die achter de tegel in de muur verborgen lag. Pak de Scalpel uit inventory en gebruik de scalpel op moeder om haar te bevrijden.....

Mamsie probeert Kathy dan te wurgen dus gebruik de scalpel weer om mammie te doden en klik dan 1 van de 2 opties in het grijze tekstscherm.

Mammie is dood. In de muur steekt een mini koelkast (Refrigerator). Bekijk de koelkast en.........

Op de koelkastdeur steken lettermagneetje...het zijn scrabbelletters.

Noteer de waarde van de letters: N = 3, A = 1, E = 2, R = 5 

Klik in het scherm en.......Kathy verteld dat de score van de letters niet klopt en ze leest hardop voor wat er staat. Sluit dit scherm en maak de koelkast dan open via de "Open Refrigerator" optie in het actiemenu......Uit het koelkastje pakt Kathy dan een rode scarabee/ mestkever die de vorm heeft van een hart. 

Exit terug naar het clubhuis.....Op de vloer in het clubhuis ligt nu een ansichtkaart. Pak de ansichtkaart.......

de kaart is afkomstig van paps en is verstuurt uit Mexico. 

Klik de kaart weg en.......Dubbelganger Kathy en Kathy's vader zijn hier opeens.........

Dubbelganger Kathy neemt het Kathy kwalijk dat ze mammie heeft gedood en ze stuurt paps op Kathy af om haar te doden. Kathy loop naar links, achtervolgt door paps.....Er zit een zwakke plek in de vloer.......Zorg dat Kathy 2 keer over de zwakke plek heen loopt......Eerst over de zwakke plek naar links, naar de bar,  en dan terug......

Pappie volgt Kathy over de zwakke plek en terug maar de 2e keer dondert pap dan door de vloer omlaag. De ansichtkaart verschijnt dan weer maar nu is de tekst op de kaart anders......Dad schrijft dat Kathy broers en een zuster heeft en dat hij heel veel spijt heeft dat ie Kathy in de steek heeft gelaten. Klik de kaart weer weg....Kathy smijt de ansichtkaart door het vloergat omlaag.

Loop naar links en ga de lift weer in en druk op knop 1 om terug naar beneden te gaan. Bekijk het hangslot en de ketting op de woonkamerdeur.....Er steken 2 hangsloten aan de kettingen. Het ene hangslot opent met een sleutel en het andere heeft een combinatieslot. Het combinatiehangslot verschijnt in je scherm......

.......op het hangslot staat dat de code vlakbij ligt......Code is Near.....NEAR is onderstreept. het slot opent met een 4-cijferige code.....Denk aan de cijferwaarde van de letters N, E, A, R  op de scrabbleletters magneetjes....De code is de cijferwaarde van de letters N, E, A, R en dat is 3, 2, 1, 5......Klik op de tuimelaars en zet er de code 3, 2, 1, 5 in en dit slot gaat open.......

1 ketting is dan van de deur en ligt op de vloer. Pak de ketting en het slot van de vloer......

Kathy pakt alleen het hangslot, de ketting heeft ze niet nodig. Stap weer in de lift en klik op Knop 3 Kathy beland in de Hel versie van Sue's hutje aan het meer. Onder de vogelkooi ligt een doodskistje. De vogelkooi zit vast aan een ketting en het andere eind van de ketting hangt boven de open haard. Op de openhaard ligt een Zwengel (Cranck).  waarmee de vogelkooi omhoog getakeld kam worden maar de ketting is afgebroken (Broken Link). Gebruik het hangslot op de gebroken ketting (Broken Link) om de ketting weer te verbinden met de zwengel. 

Klik dan de Zwengel en klik "Operate Crank" om aan de vogelkooi omhoog te takelen. 

Probeer het doodskistje te openen......Dat lukt Kathy niet maar ze ziet een sleutelgat. Rondom de doodskist is een cirkel van ronde inkepingen in de vloer (Indentations). Pak de Scarabee uit inventory en plaats het ding dan in de inkepingen, voor de doodskist.

Klik weer de Zwengel (Operate Crank) om de kooi omlaag te laten vallen.....De vogelkooi breekt de scarabee. Klik weer de zwengel om de kooi weer omhoog te takelen....De scarabee is in duizend stukjes en tussen de brokstukken ligt een sleutel. Pak de Sleutel. 

Gebruik deze sleutel op de doodskist en...........

filmpje.....Geef de jonge geest een antwoord via het grijze tekstscherm en zie wat er verder gebeurt....

"The Dweller In The Lake" verschijnt en zegt dat Kathy vlakbij het EINDE is en dat HIJ klaar is om haar te ontvangen.

Als de geest verdwenen is ligt er achter Kathy een bronzen Sleutel op de vloer. Pak de bronzen Sleutel. 

Loop naar rechts en EXIT n de lift en ga ermee terug naar beneden via Knop 1. 

Terug beneden gebruik je de zojuist gevonden bronzen sleutel op het hangslot dat nog aan de woonkamer deur steekt

Ook de tweede ketting en het hangslot liggen dan op de vloer. Pak de rechter ketting.........Kathy pakt het hangslot en vraagt dan wat ze met de ketting moet doen....Je cursor is dan de ketting....Klik met de ketting op de woonkamerdeur om de ketting weer aan de deur te bevestigen. 

Pak nu de andere ketting op en klik hiermee op/in de lift........

Pak dan het Hangslot uit inventory en klik ermee op het uiteinde van 1 van de 2 kettingen en......

Kathy knoopt met het hangslot beide kettingen aan elkaar en....

De woonkamerdeur zit nu dus vaat aan de lift via de ketting.......Stap in de lift en......

........de woonkamerdeur sneuvelt.......Dubbelganger Kathy verschijnt....geef haar een antwoord en.......

.........spook Kathy wordt wat bleekjes en verdwijnt via de roltrap. Loop de woonkamer in en ontmoet er opa Joseph.............

er volgt een gesprek waarin ook de "The Dweller In The Lake" weer  verschijnt........

Kathy moet er een einde aan maken.  Verlaat de woonkamer en ga via de roltrap terug omhoog om het zinkgat te verlaten......

"Burn them All " zegt Kathy .....als ze uit het zinkgat is gekropen en daar bedoeld ze de rode bloemetjes mee. 

Pak dus de Thinner uit inventory en giet de Thinner over de rode blommetjes....Gebruik dan de Aansteker op de rode blommetjes, waar je ook de Thinner hebt gebruikt, en.....

.......Kijk naar het EINDE van dit verhaal.......

Kathy steekt de rode blommen in de fik en veroorzaakt een bosbrand. 

We keren dan terug naar Oma alwaar blijkt dat door het verbranden van de rode bloemen Eileen is gereed. De TV doet melding van de bosbrand

Kathy is ook ongedeerd uit het brandende bos gekomen. We zien dan dat priester Isaac zich zelf heeft opgehangen in de cel.....

Samen met Eileen gaat Kathy nog even terug naar de begraafplaats om nog een laatste keer afscheid te nemen van opa Joseph

De samenwerking met Eileen is Kathy goed bevallen....de 2 vormen een goed team en het smaakt naar meer, en dat vindt ook de Rode Man die dan nog even opduikt.

......................EINDE.............

Walkthrough door: Louis Koot