AR-K: Episode 1

AR-K is een point and click adventure game dat uiteindelijk uit 4 Chapters zal bestaan....... 

  • Chapter 1: Gone With The Sphere. 

  • Chapter 2:The Girl Who Wasn't There. 

  • Chapter 3: The Great Escape. 

  • Chapter 4 is ten tijde van het schrijven van deze walkthroughs nog niet gerealiseerd. 

  • Er is ook een  Spinn-Off van de AR-K te koop en die heeft als titel "Bullshot" en hierin maak je nader kennis met stier Franky.

Als je de AR-K hebt gekocht via STEAM dan zijn er in Chapter 1 16 Steam Achievements te verdienen. Ik maal niet om die Achievements en in de walkthrough zal ik ze ook niet noemen

2017: Walkthrough door: Louis Koot  

Als je Episode 1 opstart hoor je Alicia Von Volish, de heldin van dit verhaal. Alicia vraagt of jij gelooft in de voorzienigheid of dat je gelooft dat alles wat er gebeurt in je leven berust op louter toeval. Alicia gaat verder met te vertellen dat in eerste instantie haar ontmoeting met Blaine voor haar niets meer dan een leuk intermezzo was, maar later bleek dat het allemaal toch niet zo "toevallig" en simpel was als het leek.

We zien dan Alicia Von Volish helemaal uit haar bol gaan in een kroeg/discotheek, in gezelschap van die genoemde Blaine, die wel zin blijkt te hebben in zo'n lekkere losse meid......

Alicia en haar Blaine gaan een wilde en hartstochtelijke nacht beleven.  Het is 5 over 10 in de ochtend als Alicia door haar wekker wakker wordt geblèrd en uit bed stapt

Alicia kan ze zich niet veel meer herinneren van de afgelopen nacht. Maar ondanks haar knerpende koppijn voelt Alicia zich toch zeer tevreden over  de vorige avond en de afgelopen nacht. Er staan 2 bedden in het kamertje en er hangen wat posters en foto's aan de kille muren. In de hoek, naast de Exitdeur, staat een kledingkast. Klik op de bedden, de poster en de foto's en luister dan naar het commentaar van Alicia. Alicia deelt deze kamer/appartement met ene Nuno, een nogal depressieve jongeman. Als je alles bekeken hebt dan klik je op de deuren van de klerenkast........Alicia maakt de kast open om haar kleren er uit te pakken......er dwarrelt een papiertje uit de kast en Alicia bukt zich om het papiertje op te rapen.....het is een tekeningetje van een vreemde bol met cirkels en het roept bij Alicia herinneringen op

Alicia pakt dan haar outfit uit de kast en verdwijnt de badkamer in om zich aan te kleden. Terwijl Alicia zich aankleed vertelt ze het één en ander over zichzelf

5 jaar geleden was Alicia een briljante aspirant agente van politie en hart op weg naar promotie. Maar toen ze op een dag haar kastje opende rolde er een vreemde gouden Bol uit.......

........Alicia ving de vreemde Bol op en.......werd prompt door haar collega's gearresteerd.....

Alicia werd beschuldigt van diefstal, maar ze mocht de politieacademie verlaten op voorwaarde dat ze nooit en te nimmer ook maar 1 woord zou vertellen over het voorval. Alicia vond dit vreemd maar natuurlijk ging ze akkoord. Alicia besloot toen om terug naar school te gaan om de opleiding tot journaliste te gaan doen en daar zijn we dus nu.

Alicia komt dan, geheel gekleed, terug uit de badkamer en is nu in gezelschap van haar hond Ambar. Je hebt weer controle. Voor je de kamer verlaat om naar college te gaan kun je nog even de Poster bekijken die op de binnenkant van de kastdeur geplakt zit.  Dus klik op die Poster en luister naar wat Alicia vertelt.......Sinds het incident op de politieschool zijn we 5 jaar verder en Alicia heeft nog steeds veel vragen, want was dat voor vreemde Bol en wie heeft het ding in haar kastje gelegd?. Klik de Exitdeur om naar buiten te gaan.

Straat:

Alicia beland op straat en ze heeft haar hond Ambar meegenomen.

 Rechts staat politieagent Bollizei tegen de muur aan te pissen en die kent Alicia nog van de academie, of in ieder geval van horen zeggen.

Naar rechts kun je door naar de Universiteit. Aan de overkant is de Bar van Franky en naar links gaat het naar de Metro. Hondje Ambar zal Alicia vanaf nu vergezellen en je kunt Ambar ook gebruiken om bepaalde dingen te doen. Klik op Ambar........je cursor wordt dan Ambar......Klik met Ambar op agent Bollizei en hij maakt een opmerking over de hond

Klik weer op Bollizei om nu met hem te praten via de gespreksoptie in het schermpje dat verschijnt. Gebruik alle gespreksopties......

Bollizei heeft echter niet veel bijzonders te vertellen dus zeg uiteindelijk maar "I'll leave you to your duties! Bye!". Klik op de deur van de Bar om daar nu binnen te gaan:

Franky's Bar:

Alicia vertelt je iets over de bar en over Franky. Nuno, de kamergenoot van Alicia, ligt met zijn hoofd op zijn armen, op de hoek van de bartoog, zijn dronken roes uit te slapen. Alicia probeert Nuno wakker te gillen maar zonder enig merkbaar succes. Er verschijnen gespreksoptie, dus gebruik deze om verder met Franky te babbelen

Franky vertelt dat Nuno naar de bar kwam omdat hij Alicia niet wilde storen toen die met een wild vreemde vent naar huis kwam, vanuit de discotheek. Alicia kan zich niet meer herinneren wie nu toch de vent is geweest met wie ze vannacht haar bed heeft gedeeld en ze wil daarom Nuno wakker maken om het hem te vragen.

Nuno is echter zo goed als bewusteloos dus het Alicia zal iets speciaals moeten uithalen om Nuno wakker te krijgen. Franky suggereert dan zijn speciale drankje, de "Corpse Reviver", wel kan helpen om Nuno weer bij zijn positieven te krijgen, maar dat hij de benodigde ingrediënten niet heeft. Als Alicia nu die ingrediënten verzameld en aan hem geeft dan wil Franky dat drankje wel mixen. Franky somt dan op wat hij nodig heeft en dat is "iets om op te warmen", "iets opwekkends", "iets dat je zuivert" en "iets waar je van gruwt"

Je kunt proberen om Nuno wakker te klikken, maar dat gaat dus niet lukken. Klik op Franky om nu via andere gespreksopties verder met hem te praten.

Inventory/PDA

Rechtsboven in het scherm zie je 2 iconen. Het linkericoon opent de inventory, Alicia's heuptasje, en het tandwielicoon brengt je naar het menuscherm. Klik op het Inventoryikoon om de inventory te openen. Je kunt de inventory ook openen door je spatietoets te drukken. De inventory bestaat uit 2 delen. In het linker deel worden de items opgeslagen die Alicia verzameld. De Hamburger is nu het enige item in inventory. Het rechter deel is de PDA, waarmee Alicia contact kan opnemen andere personen. De PDA bevat nu de foto's van 3 personen.  De foto met de 3 vraagtekens is de onbekende vent die Alicia in de disco heeft ontmoet en waar ze vannacht mee heeft liggen neuken.

Sluit de inventory door het icoon weer te klikken of door weer je spatietoets te hengsten.

Links op de bartoog staat een opengevouwen menukaart. In die opengevouwen menukaart staan 2 Tobascoflesjes.

Pak een Tobascoflesje. Alicia stopt het Tobascoflesje in haar heuptasje. De Tobasco is 1 van de ingrediënten voor het drankje van Franky, het is namelijk "iets dat je opwarmt". Je kunt de tobasco nu meteen aan Franky geven of je wacht hiermee tot je ook de overige items voor het drankje hebt verzameld. Verlaat de bar.

Terug op straat zie je dat Bollizei nog steeds tegen de muur staat te zeiken. Open de inventory. Klik in inventory op de hamburger en hou dan je muisknop ingedrukt.......Sleep de Hamburger naar de onderkant van het scherm, of druk de spatiebalk, om de inventory te sluiten. Je cursor is nu de hamburger. Klik met de hamburger op Amber de hond en........

.........Alicia geeft de hamburger aan Ambar maar die wordt er kotsmisselijk van en spuugt een hoopje kots uit.....

....vanzelf veegt Alicia de kots (Vomit) op en ze stopt het in haar kleine heuptasje.

De kots van Ambar is nodig voor het drankje van Franky. Ga, rechts naast agent Bollizei, naar de Universiteit:

Alicia en Ambar belanden op de brug, voor de Universiteit.  Rechts staat een infopaaltje op de brug en achter dat paaltje zie je, in de verte, een standbeeld staan (Statue). Klik op het Standbeeld........Alicia vertelt dat het standbeeld professor Eduard Leopold voorstelt en de foto van Leopold wordt opgenomen in Alicia's PDA. Klik op de Universiteit om een scherm verder door te lopen. 

Er staat een ronde Kiosk (Stand) voor de uni maar de kiosk is gesloten. Klik weer op het Universiteits gebouw om bij de hoofdingang te belanden. 

3 wezenloos kijkende studenten zitten op de trap en aan de muur hangt een videotelefoon.  Klik de videotelefoon......Alicia vertelt dat de camera van de telefoon kapot is en dat vindt ze nuttige info. Er valt hier verder niets te beleven dus ga door de glazendeur naar binnen.

Universiteit:

Rheiterman

In de hal van de uni wordt Alicia verwelkomt door portier William Wallruce met een opmerking over Ambar. Klik op William en Alicia vraagt hem waar ze professor Rheiterman kan vinden. William vertelt dat Rheiterman in zijn kantoor is, op de 1e etage.  Tussen de beide trappen staan een frisdranken automaat en een koffie automaat.  In koffie heeft Alicia geen trek. Klik de frisdrankenautomaat (Vending machine). De automaat heeft 3 soorten cola. en dat zie je in een tekstschermpje

Koop alle 3 soorten cola.....Dus klik eerst op Skunk-Cola en als Alicia dit uit de automaat heeft gepakt klik je weer op de automaat en dan klik je op "Skunk-U-Nancie" om ook zo'n flesje uit de machine te pakken. Herhaal dit dan nog 1 keer om ook een flesje "Super-Skunk" uit de automaat te pakken. Voor de linker trap staat een mededelingenbord dat je kunt bekijken. 

Loop via 1 van de 2 trappen naar boven. Alicia en Amber belanden op de 1e etage. Een schoonmaak robot is bezig de vloer te dweilen.  Open de inventory. Combineer in inventory het blikje rode Skunk-U-Nanc (paarse letters) met het blauwe blikje Skunk Cola (rode letters) en......je krijgt een bekertje cola-mengsel. 

Pak het bekertje cola-mengsel uit inventory en klik ermee op de robot....

Alicia giet het bekertje leeg op de vloer en de robot gaat de plas cola prompt opzuigen maar door de cola gaat de robot kapot. Het reservoirbakje steekt dan uit de robot. 

Klik op het reservoirbakje (Can) om het uit de robot te halen........Met enige moeite lukt het Alicia om het bakje in haar kleine heuptasje te persen. Het spul dat nu in het bakje zit kan dienen als 1 van de ingrediënten voor het drankje van Franky.

Loop naar rechts de gang in en........aan het einde van de gang zien we dan de deur van Rheiterman's kantoor. Links hangt een brandblusapparaat (Firefighting device) aan de muur. Tussen de muurlamp en Rheiterman's deur steekt een naambordje op de muur. Bekijk de brandblusser om Alicia's commentaar erover te horen. 

Bekijk het naambordje (Info).......Op het bordje leest Alicia het telefoonnummer van Rheiterman en ze slaat dit op in haar PDA. 

Klop aan op de deur en.........Rheiterman doet open.......

Reitherman is een ongelooflijke Asshole en hij heeft een gloeiende hekel aan Alicia, omdat ze veel beter in onderzoeksjournalistiek is dan hijzelf. Nu Alicia te laat is ziet Rheiterman zijn kans schoon om Alicia een hak te zetten want hij weigert haar de afstudeeropdracht te geven. Maar Alicia moet wel nog diezelfde avond een rapport indienen over een goedgekeurd onderwerp.  Rheiterman smijt de deur dicht

Alicia overdenkt dat ze in Rheiterman's kantoor zal moeten inbreken om uit te vinden welke onderwerpen er goedgekeurd zijn, maar dat is van later zorg. Loop terug naar links en ga dan via de trap terug naar beneden. Terug beneden klik je weer op portier William Wallruce. Vraag William nu eerst naar de handtas en de armband via "Could you check the lost and found for a bracelet and purse"? William vertelt dat ie een handtasje heeft maar geen armband en hij laat dan een compartiment uit de vloer omhoog komen.

 Alicia pakt vanzelf haar verloren handtasje uit het compartiment en ze ontdekt dat er alleen een baksteen in zit en dat vindt ze raar. De baksteen beland in inventory. In het "Lost and Found" compartiment ligt nog een voorwerp maar omdat dit niet van Alicia is mag je dat voorwerp niet zomaar nu pakken.

William heeft een thermosfles naast zich op zijn tafel staan.....Praat nog een keer met William en vraag hem nu wat ie in de thermosfles heeft via "What've you got in that thermos?"......Er zit koffie in de thermosfles. Vraag William ook wat ie van zijn baantje vindt via "Rough job?"......William kankert dan even dat ie geen moment meer voor zichzelf heeft omdat ie niet even naar buiten kan voor een koffiepauze.  Zeg dag om het gesprek te beëindigen.

Open de inventory en klik dan in het rechter deel op Rheiterman's foto.....

Hou je muisknop ingedrukt en sleep de foto dan omlaag de inventory uit, of druk je spatiebalk in. Klik met Rheiterman's foto dan op William.....

.....Alicia vraagt William dan wat hij van Rheiterman vind.......William beweerd bij hoog en laag dat hij Rheiterman een  geweldig fijne vent vindt.......Daar is Alicia het dus niet mee eens......je moet nu 3 reden opgeven waarom Rheiterman eigenlijk een grote etterbak is.......dus klik in het tekstscherm op een reden en doe dit 3 keer en......

William zal dan toegeven dat ook hij een bloedhekel heeft aan Rheiterman, dat hij de man haat,  omdat die de koffieautomaat heeft laten plaatsen in de hal zodat William zijn bureau niet meer kan verlaten voor een korte koffiepauze. William zal het totaal niet erg vinden als iemand de koffieautomaat zou slopen en dat brengt Alicia op een idee.

Pak de Baksteen uit inventory en klik er dan mee op de koffieautomaat en......

....Alicia smijt met de steen de koffiemachine kapot en......Rheiterman komt meteen polshoogte nemen. William vindt het wel grappig en Rheiterman verdwijnt

Er zijn een paar koffiebekertjes uit de automaat gevallen. Pak de koffiebekertjes van de vloer (Glasses). 

Pak de bekertjes meteen uit inventory en klik ermee op de kapotte koffiemachine om 1 bekertje te vullen met koffie. De overige bekertjes ben je dan kwijt.  Verlaat de universiteit en keer terug naar Franky's Bar:

Franky's Bar: Het Corpse Reviver drankje:

Pak, één voor één, de volgende spullen uit inventory en geef ze, één voor één, aan Franky: Bekertje koffie, Tobascoflesje, de Kots van Ambar en het bakje van de schoonmaakrobot en.........Franky mixed dan het drankje, dat Alicia dan in haar tasje opbergt. Pak het drankje uit inventory en klik ermee op de nog steeds slapende Nuno.........Franky gilt dan echter dat je een trechter (funnel) moet gebruiken omdat je anders alles ernaast zal knoeien. Opzoek dus naar een trechter. Verlaat de bar. 

Straat:

Terug op straat staan Alicia en Ambar dan weer voor de ingang van het woonblok. Boven de ingang zie je het balkon en daar zie je ook 3 ramen. Het linker raam is van Blok A, het middelste raam is van Blok C en het rechter raam is van Blok D. Blok A heeft rood licht maar de Blokken C en B hebben beide groen licht. Klik op elk van de 3 ramen en luister dan naar wat Alicia er over te vertellen heeft.

In Blok A woont ene Munzzer en die smijt met alles wat ie maar in zijn handen heeft als je hem wakker maakt. Blok C word bewoond door ene Silvio en die is volgens de geruchten nogal een kluizenaar. Blok D is onbewoond. Je kunt Ambar oppakken en dan met de hond op raam A klikken, maar de hond blaft niet hard genoeg om Munzzer wakker te krijgen.

Aan de linkerkant van de straat zie je een putdeksel (Sewer). Pak het blikje Super-Skunk cola uit inventory en klik ermee op het putdeksel en..........

Alicia smijt het colablik op het putdeksel en.....het colablik ontploft en hierdoor wordt die Munzzer wakker en hij smijt een groene fles alcohol uit zijn raam. 

Pak de groene Alcoholfles (Liquor bottle). Ga terug, via de brug en de kiosk, naar de:

Universiteit:

Ga weer naar binnen. Alicia en Ambar zijn dan weer in de hal, bij William Wallruce. Pak de Alcoholfles uit inventory en klik er mee op Wallruce.......

Alicia bied Wallruce aan om zijn koffie wat op te peppen met de jenever, maar die wil geen alcohol drinken onder werktijd.  Zeg "It'll help you relax, like you were talking about" en .......William gaat akkoord en hij valt dan prompt in slaapt waarbij hij per ongeluk op de knop van compartiment drukt, dat dan weer uit de vloer omhoog komt. Pak de Camera uit het compartiment.......

Het is Nuno's camera maar Alicia kan de foto's niet bekijken omdat de camera beveiligt is via een wachtwoord

Onder de bureautafel van William hangt een Sleutelring met sleutelkaarten(Keys). Pak de Sleutelkaart

Ga via de trappen weer naar boven en loop door naar de deur van Rheiterman. Klik weer op Rheiterman's deur...

..Rheiterman is niet in zijn kantoor maar hij heeft zijn deur op slot gedaan.  Pak de Sleutelkaart uit inventory en klik ermee op de deur en......

Kantoor van Rheiterman:

De kamer heeft een bureau, een boekenkast en een klein kastje waar een waterkoeler op staat.  Onderaan de waterkoeler hangt een Trechter (Funnel). Pak de Trechter.....

,...Alicia rukt met enige kracht de trechter van de koeler. In het bureau steekt een oranje computerscherm (Screen). Klik op dat platte oranje scherm en..........

......Alicia opent het scherm en ze leest dan de emails van Rheiterman........Alicia leest dat Rheiterman een anonieme tip heeft gekregen over criminele activiteiten die gaande zouden zijn in loods 23, op het industrieterrein. Rheiterman zou met het verhaal de Pullitzerprijs kunnen verdienen, maar Alicia besluit om zelf het artikel te schrijven en dit dan op tijd in te leveren. Verlaat het kantoor en de universiteit en keer terug naar Jacky's Bar:

Jacky's Bar: Nuno:

Ga weer binnen. Pak de Trechter uit inventory en klik ermee op Nuno........Alicia steekt de trechter in Nuno's mond. 

Pak het "Corpse Reviver" drankje uit inventory en klik er ook mee op Nuno en......

Via de trechter giet Alicia het drankje bij Nuno naar binnen en......de drank doet zijn werk want Nuno wordt even wakker maar Alicia slaat hem bewusteloos. Alicia draagt Nuno dan naar hun kamer in het woongebouw alwaar Nuno weer bijkomt. Er volgt een gesprek waarin Nuno aan Alicia de foto's op zijn camera toont en zegt dat de vent met wie ze de vorige avond was waarschijnlijk in de discotheek werkte. Nuno vertelt ook dat hij Alicia's armband voor het laatst heeft gezien toen ze het ding droeg in de discotheek, gisteravond.  Alicia mag de camera van Nuno lenen en ze verlaat de kamer en beland terug op straat.

Industrieterrein: Loods 23

Loop nu een scherm naar links (Subway)........Alicia stapt vanzelf in de metro en die levert haar af op het industrieterrein bij loods 23.

 Bij loods 23  zit een bewaker te kwijlen over een pornoblaadje, hij zit zich nog niet publiekelijk af te trekken maar veel scheelt het niet. 

Bekijk het pornoblaadje dat de bewaker in zijn handen heeft om van Alicia's sarcasme te genieten. Klik dan op de bewaker om met hem te praten en probeer hem zover te krijgen dat hij even zijn post verlaat.......Helaas.....wat je ook zegt de bewaker laat zich niet weglokken en Alicia mag ook loods 23 niet in. Beweeg je cursor naar de rechterrand van je scherm en klik dan "Subway, om met de metro terug naar huis te rijden. Klik in de ingang van de "Hall of Residence" om weer in het appartement van Alicia te belanden. De klerenkast van Alicia staat waarschijnlijk nog open, zoniet dan klik je op de kast om die weer te openen. Klik dan de kleren (Clothes) van Alicia en..........Alicia trekt haar meest sexy jurkje aan. 

Verlaat het appartement en ga met de metro (Subway) terug naar Loods 23. Terug bij loods 23 spreek je de jonge bewaker weer aan en.......De arme jongen is kansloos en  gaat sprakeloos naar Alicia's blote tieten staan staren terwijl het kwijl zijn mond uitstroomt..........Snel.....Klik op Ambar en klik dan met Ambar op de jonge bewaker en......

.....Ambar gaat er vandoor met de sleutels van de jongen en die rent achter de hand aan en......Alicia gaat dan loods 23 binnen

In Loods 23:

Het is donker in de loods. Beweeg je cursor naar links tot je de aanduiding "Shelf" krijgt en klik dan en....

....Het licht gaat aan en er is even een hels kabaal en dan zoet Alicia nog net een vrachtwagen de loods uitrijden en ze kan er nog net op tijd een foto van nemen. Hondje Ambar komt dan via een luchtrooster ook de loods binnen. Het licht in de loods is nu gelukkig aan.

Links is een opslagrek met blauw verlichte planken. Bovenop dat rek staat een doos (Mysterious box)

Bij de ingangdeur van de loods staat een metalen staaf (Stick) en aan de muur hangt een opgerold Touw (String). 

Pak de metalen Staaf en.........Alicia barricadeert dan vanzelf de deur met de staaf. Pak het Touw (String). Loop naar het opbergrek en klik dan op de doos die bovenop het rek staat........De doos staat te hoog dus Alicia kan er niet bij. Pak het Touw uit inventory en klik er mee op het planken rek (Shelf).........Alicia bind het touw vast aan het rek. 

Klik op Ambar en klik dan met Ambar op het rek en..........Via het touw trekt Ambar het hek om en de doos is open gevallen. 

Uit de doos is een gouden Bol gerold en deze ligt nu op de vloer. Pak de gouden Bol (Sphere)..... en.....


.....Vanzelf gaat Alicia terug naar Franky. Luister naar het gesprek tussen Alicia en Franky over de gouden Bol. 

Het is dezelfde bol die 5 jaar geleden in Alicia's locker lag en waardoor ze de politieacademie heeft moeten verlaten. Alicia kan de bol natuurlijk niet naar de politie brengen want dan zal ze weer gearresteerd worden. Franky adviseert Alicia dan ook om haar onderzoek voort te zetten en om die vrachtwagen op te sporen.

Agent Bollizei:

Alicia gaat zich snel weer even omkleden in haar "normale" kledij en dan zijn we terug op straat bij agent Bollizei. Ga even terug naar de universiteit en ga er weer binnen.Klik in de hal weer op de cola-automaat en trek er weer een blikje Skunk-Cola, een blikje Skunk-U-Nancie en een blikje Super-Skunk uit. 

Keer terug naar agent Bollizei. Terug bij agent Bollizei pak je de foto van de vrachtwagen uit inventory en klik je met de foto op Bollizei. 

Alicia vraagt Bollizei of hij de vrachtwagen herkent. Bollizei wil Alicia echter geen informatie verstrekken en zegt dat ie de vrachtwagen niet herkent.  Vraag Bollizei waarom hij de vrachtwagen niet herkent via "No? Why not?".......Bollizei wil Alicia niet helpen omdat ze al de hele dag zeer onaardig tegen hem doet. Als Alicia info van Bollizei wil verkrijgen dan zal ze haar attitude tegenover hem moeten veranderen. Alicia zal Bollizei moeten vleien.  Dus gebruik geen beledigingen maar zeg "Pity. My father never had an unkind thing to say about you, Agent Bollizei....."...........

.........Alicia liegt er lustig op los door te zeggen dat haar vader een grote fan was van agent Bollizei . Bollizei is gevleid dat de beroemde vader van Alicia zijn naam weet maar hij wil precies weten wat paps dan wel over hem gezegd heeft, dus zeg "He called you a shining example of the best the force had the offer" en ga dan verder met "He called you a hard worker, studious, dilligent". Bollizei vertrouwd het niet en hij vraagt of Alicia's vader ook zijn voornaam weet.......Alicia weet de voornaam van Bollizei natuurlijk niet maar ze moet een antwoord geven dus kies 1 van de opties en.......Het gesprek is dan afgelopen want je geeft altijd het verkeerde antwoord.

Alicia moet het antwoord weten op 3 vragen van Bollizei over hemzelf. Ze moet de voornaam van Bollizei weten en ze moet het antwoord weten over zijn karakter en zijn carrière. Deze informatie kun je op diverse plekken verkrijgen.  Ga nu eerst weer naar Alicia's appartement en klik er weer in de klerenkast om je zwarte sexy jurkje weer aan te trekken. Gekleed in je sexy outfit ga je terug naar Bollizei. Pak het blauwe blikje Skun-Cola (rode letters) uit inventory en klik ermee op Bollizei en........

Alicia komt erachter dat Bollizei een Skunk-Cola fannaat is, hij drinkt liever Skunk- Cola dan koffie. Als je de andere 2 colablikjes op Bollizei uitprobeert dan kom je erachter dat hij die cola niet te pruimen vindt. Deze informatie over Bollizei's verslaving aan Skunk-Cola krijg je alleen als Alicia gekleed in haar zwarte jurkje de cola aanbied aan Bollizei.

Alicia weigert om in haar blote jurkje naar andere locaties te gaan, dus ga eerst Alicia weer omkleden in haar normale outfit en ga dan naar de Bar van Franky. Pak de foto van Bollizei uit de PDA inventory en klik ermee op Franky.....Alicia vraagt Franky dan wat hij van Bollizei vindt. Franky vertelt dat Bollizei een rustige moderne agent is, die niet van hamburgers en donuts houdt. Verlaat de bar en ga naar de ronde kiosk, die voor de universiteit staat.  Uitbater Bob heeft zijn kiosk nu geopend.

 Klik op Bob om met hem te praten. Bob blijkt een nogal onbeleefd persoon te zijn . Praat verder met Bob via de gespreksopties

Bob is een Cardessiaan en hij verkoopt Tickets voor elk event dat er op de ARK wordt georganiseerd. Sluit dit gesprek af als je alle opties doorlopen hebt. Klik dan met de foto van Bollizei op Bob en........Bob vertelt dan dat agent Bollizei een onderscheiding heeft gekregen voor het  arresteren van een paar aliens. Die aliens waren compagnons van Bob en volgens Bob waren zij totaal onschuldig

Ga naar William Wallruce in de hal van de uni en toon hem ook de foto van Bollizei. Wallruce vertelt je dat Bollizei hier heeft gestudeerd en zijn studie heeft afgerond, maar Bollizei was geen uitblinker.  Nu je toch weer hier bent bekijk je ook nog even het blauwe mededelingenbord, dat bij de linker trap staat. Klik op dat bord om er in close-up te geraken en klik dan op het linker deel en ook op het middelste deel om te lezen wat er op staat........

Het middelste deel van het bord heeft een mededeling van ene Otto......Otto wil graag zijn koffieautomaat ruilen voor een Skunk-Cola automaat......zeg....zou die Otto dan Bollizei zijn? Alicia heeft nu alle info over Bollizei, dus ga terug naar de straat en klik weer met de foto van de vrachtwagen op agent Bollizei en zeg daarna weer "No.? Why not?".......Bollizei uit weer zijn frustraties over Alicia. Zeg weer de zin "Pity. My father never had an unkind thing to say about you, Agent Bollizei...."........

Bollizei vertelt dan nu dat de vrachtwagen drank bezorgt bij alle clubs in de stad die behoren tot de Ziusudra Groep en hij stuurt meteen een lijst met clubnamen naar de PDA van Alicia. Alicia bekijkt de lijst en ziet dat de Space club, waar ze de vorige avond was, er ook op staat. Dat komt goed uit, want dan kan ze daar meteen naar haar armband vragen.

Ga terug naar de:

Kiosk van Bob:

Praat weer met Bob tot je hem kunt vragen wat ie verkoopt via "What do you sell here". Gebruik dan deze optie en.......Alicia vraagt dan of Bob ook tickets verkoopt voor de Space Club. Bob heeft nog 2 tickets voor de Space Club maar die wil hij niet verkopen omdat ze voor zijn vrienden zijn. Beëindig het gesprek.

In de gevel van het Universiteitsgebouw steekt een raam en in dat raam zie je nu Nuno zitten. Voor de oprit naar de ingang staat een rode motorfiets van Bob. Ga door naar de ingang van de universiteit. De studentjes, die eerder op de trap zaten zijn nu verdwenen. Aan de muur steekt een openbare Telefoon. Als je eerder het bordje naast de deur van Rheiterman hebt bekeken dan weet Alicia nu zijn telefoonnummer. Als je eerder het standbeeld van Eduard Leopard hebt bekeken en daarna met William Wallruce over Rheiterman hebt gepraat, dat weet Alicia dat Rheiterman een groot bewonderaar is van Leopard, waar de uni naar is vernoemd.

Haal de foto van Eduard Leopold uit het PDA scherm en klik ermee op de telefoon en.......

.....Alicia doet zich voor als de secretaresse van Eduard Leopold en vertelt  dat ze belt voor een afspraak met Rheiterman, die avond op de universiteit. Rheiterman krijgt bijna een hartaanval van blijdschap en hij rent meteen naar buiten om alles voor de aankomst van zijn grote idool in orde te maken. Rheiterman ziet echter de rode motorfiets van Bob voor de ingang staan en eist van Bob dat die hem meteen verplaatst. Bob verplaatst dan via zijn afstandbediening de motorfiets tot onder het raam waar Nuno zit.

Rheiterman blijft buiten staan wachten op de komst van zijn idool. Ga de uni binnen en loop de trappen op naar de verdieping en........Nuno zit in de vensterbank. Ga praten met Nuno en gebruik de gespreksopties......Nuno zal voor de grap dan in de vensterbank gaan staan.......Klik meteen op Ambar en dan met Ambar op Nuno en......

Ambar blaft en hierdoor valt Nuno van schrik uit het raam, maar hij land bovenop de bike van Bob, die daar niet blij mee is. Rheiterman is ook niet blij en die stuurt Nuno terug de uni in.

Loop terug naar beneden en verlaat de uni naar de Kiosk van Bob. Bob staat te janken bij het wrak van zijn bike. 

In de Kiosk ligt echter een Space Club Ticket, dus jat de Ticket. 

Ga terug naar de Hall of Residence straat en stap daar dan weer in de Subway en........

Vrachtwagen:

Alicia arriveert in de straat waar de Space Club is en ze ziet nog net die vrachtwagen weg rijden........Alicia en Ambar trekken een sprintje. Ambar slaagt er nog net in om in de vrachtwagen te geraken maar Alicia beland op de achterzijde van de vrachtwagen en klemt zich goed vast.

Klik op het raampje dat in de achterzijde van de vrachtwagen steekt en roep dan om hulp via "Oh! Oh no! Help!".........Ambar, die dus in de vrachtwagen zit, jankt. Roep weer om hulp via dezelfde optie en.......Ambar springt dan, binnen, tegen de deur. De deur staat dan op een kier open waardoor het deurslot (Lock) nu zichtbaar is. Pak het Touw uit inventory en klik ermee op het deurslot.........

Alicia bent het ene einde van het touw vast aan het slot terwijl ze het andere einde vast houdt.......Klik op 1 van de voorbij zoevende straatverlichting (Streetlight) en......

.......Alicia lasso-ed het touw om een lantarenpaal waardoor de deur uit de vrachtwagen wordt getrokken. 

Klik in de vrachtwagen (Lorry) om in de vrachtwagen te klimmen en.........

Kijk naar de eindfilm van Chapter 1

Alicia is verbaasd over wat ze binnen in de vrachtwagen aantreft........alleen maar kisten met Skunk-Cola...... Alicia keert terug naar haar appartement terwijl ze vertelt dat het drankje Skunk, waar zoveel reclame voor gemaakt wordt, bestaat uit water en schoonmaakmiddel. Terug in haar appartement schrijft Alicia haar artikel. Alicia vermoedt dat de firma Ziusudra nu wel door de politie zal worden doorgelicht. Alicia levert haar onderzoeksrapport keurig op tijd bij Rheiterman in en denkt dat hij niet anders kan, dan haar laten slagen voor het examen.

Omdat ze vindt dat ze nu wel een uitje verdiend heeft trekt Alicia haar rode jurkje aan om weer eens helemaal uit haar bol te gaan in de Space Club......In de Space Club  treft ze Sacha Blaine, de man van de vorige avond. Blaine geeft Alicia haar de armband terug en drinkt een drankje met haar 

Dan belt Nuno op want hij heeft verrassend nieuws voor Alicia want wat blijkt.......... Etter Rheiterman heeft Alicia's artikel onder zijn eigen naam in de krant geplaatst.  Intussen heeft Sacha Blaine ook een telefoontje gekregen. We komen erachter dat Blaine werkt voor Ziusudra. 

Blaine's baas geeft hem opdracht om de man die dat bezwarende artikel schreef, goed in de gaten te houden. 

Blaine kijkt echter naar Alicia en hij denkt dat hij bij haar wel "een ingang heeft". Alicia zucht dat het nooit eens simpel is.....

We gaan verder met Chapter 2: The Girl Who Wasn't There

2017: Walkthrough door: Louis Koot