AR-K: Episode 2

2017: Walkthrough door: Louis Koot  

Na haar avonturen in Episode 1 heeft Alicia die Sacha Blaine weer ontmoet in de Space Club en......wel.......Alicia is met die klootzak mee gegaan naar zijn appartement voor weer een nacht vol seks. 

Het is de volgende ochtend als Blaine en Alicia worden in Blaine's luxueuze woning. Sacha heeft zich al aangekleed want hij moet naar zijn werk en hij neemt afscheid. 

Alicia moet maar doen of ze hier thuis is. Alicia staat dan ook op en kleed zich aan.

Blaine's Appartement:

Ten opzichte van Episode 1 is er niet veel verandert aan de gameplay en de besturing, behalve dat de makers nu een Narrator, een verteller, hebben toegevoegd aan de game. De Verteller begroet Alicia vriendelijk maar die vindt het maar een vervelende en nodeloze toevoeging.  De Verteller zie je nu steeds linksboven in het scherm.

Kijk rond in het appartement en klik op alles waar je op kunt klikken om er het commentaar van Alicia over te horen. Aan het hoofdeinde van het berd steekt een aquarium. Rechts in de hoek staat de TV van Sacha en dat ding dient ook als temperatuur regelaar. Via de trap kun je naar het boven balkon. Linksonder staat een speelgoedtrein. Bij de deur staat een kapstok en een prullenbak. 

Doorzoek, dus klik op, de Prullenbak en.........in de prullenbak vindt Alicia een kassabonnetje van Franky's Bar.......

Het bonnetje is afgestempeld op 12:30 uur. Alicia vraagt zich af wat Blaine in Franky's bar te zoeken had, zover van zijn appartement vandaan. Voor het eten zal Blaine er niet geweest zijn want het vreten van Franky's is echt niet te pruimen, dus waarom was Blaine in de bar? Op het besmeurde bonnetje staan ook cijfers maar Alicia heeft geen idee wat die betekenen. Het bonnetje bergt Alicia op in haar PDA.

Ga via de trap omhoog naar het balkon. Aan de rechtermuur hangt een boekenkast. Op het zuiltje onder de boekenkast staat een helm. Aan de linkermuur hangt ook een boekenkast met daarin een glazen Ei. Verder staat er een verrekijker en is een schoonmaakrobotje bezig met afstoffen.

Als je op de rechter boekenkast klikt dan vertelt Alicia dat er wellicht een magneetkaartje tussen/in de boeken verstopt zit. Maar Alicia heeft geen trek om de boeken 1 voor 1 te doorzoeken. Klik op de helm.....het is een Star Wars helm maar Alicia heeft er nu geen interesse in.  De verrekijker staat gericht op het Ziusudra gebouw, aan de overkant. 

Loop naar de linker boekenkast en jat er dan het glazen ei uit, dat op de onderste plank staat.

.......de Verteller vertelt dat het een heel duur ei is.  Ga terug naar beneden en loop door naar de speelgoedtrein. 

Pak het glas Ei uit inventory en klik ermee op de treinbaan en........

........Alicia plaatst het ei midden op de treinbaan en........de trein ontspoort en ligt dan kaduuk op de vloer. Ook, het ei is aan diggels. Klik op de trein en.....

......Alicia pakt de sterke magneet van de trein. Ga terug naar boven en gebruik de Magneet op de rechter boekenkast en.....

........met behulp van de magneet vist Alicia een Ziusudra securitykaart tussen de boeken vandaan. De securitykaart is van ene Silvya Schlotzen

Ga terug naar beneden en loop door naar de kamerdeur. Klik de kamerdeur om het appartement te verlaten en...........

.....Als Alicia het appartement wil verlaten treft ze een vrouw die blijkbaar een sleutel heeft van Blaine's appartement en op het punt stond binnen te komen. De vrouw praat tegen Alicia alsof die nog een kind is en ze besluit dan om maar beneden op Blaine te gaan wachten.......Alicia vindt het wijf maar een "Fucking Bitch", en daar heeft ze wel gelijk in zoals we later zullen merken. Ook Alicia beland dan buiten en ze ziet dan The Bitch op het terras van het café.....

The Bitch telefoneert met iemand en Alicia hoort haar zeggen dat zij en Blaine de professor wel voor hun rekening zullen nemen.

We zijn op straat, voor het gebouw waar het appartement van Blaine is. Tegenover het gebouw is een Café en daar zit The Bitch op het terrasje. rechtsonder is de EXIT naar de studentenwijk, waar het appartement van Alicia is en Franky's bar en waar je door kunt naar de universiteit. Tussen de trappen van Blaine's gebouw staat een Terminal.

Klik op de The Bitch........Alicia vraagt zich af wat The Bitch en Blaine met elkaar te bespreken hebben. Klik op de Terminal, die tussen de trappen van het Blaine gebouw staat. Alicia gebruikt vanzelf de securitykaart van Silvya Schlotzen op de terminal en geraakt in de close-up.......Via deze terminals kan Alicia snel van de ene naar de andere locatie reizen.

In het rechterdeel kun je de code van een bestemming intoetsen. In het linkerdeel worden dan snelkoppelingen van je favoriete bestemmingen opgeslagen....dat zijn de locaties waar je eerst geweest moet zijn en waar je ook deze terminal gebruikt moet hebben. Nu is dit alleen nog deze locatie, dus klik nu maar de EXIT knop om uit de close-up te gaan. Ga, via de EXIT rechtsonder, nu naar de straat van Alicia:

Alicia's straat: 

Alicia's appartement en Franky's Bar

Hier is het appartement van Alicia's en Franky's Bar. Agent Bollizei staat hier nog steeds op zijn post maar nu staat ie ietwat nonchalant tegen de gevel geleund. Bij het putdeksel, linksonder, liggen wat kadavers en daar loopt steeds een rat heen en weer.

Praat Met Bollizei via alle gespreksopties die je krijgt.

Bollizei is ietwat uit zijn gewone doen........Eerlijk gezegd is Bollizei hypernerveus, zo niet paranoïde, want hij denkt dat hij bespioneerd wordt. Bollizei vertelt dat Franky's bar een nieuwe barman heeft en dat de universiteit momenteel verbouwd wordt. Bollizei is niet van plan om aan die rat te doen, die bij het putdeksel rondjes aan het rennen is want hij heeft opdracht gekregen om de rat met rust te laten. Als je Bollizei vraagt wat hij nu drinkt, nu Skunk-Cola uit de markt is genomen, dan blijkt dat de nieuwe drank Skank te zijn. Volgens Abraham Bossmann, de politieke leider  hier op de ARK, is Skank 100% natuurlijk en veilig. Als je alles met Bollizei besproken hebt sluit je het gesprek af en dan ga je Franky's bar in.

Franky's Bar:

Zoals Bollizei al zei heeft de bar een nieuwe barman, want Franky heeft even andere zaken aan zijn stierenkop. De nieuwe gozer komt Alicia zeer bekent voor ......het is de gozer die in chapter 1 zijn ogen niet kon afhouden van Alicia's tieten, bij loods 2e. De bar zelf ziet er ook anders uit dan in chapter 1. Praat met de gozer en gebruik alle gespreksopties.

De jongen herkent Alicia niet maar als je aandringt en vraagt over loods 23 dan ervaren we dat hij als bewaker is ontslagen omdat een meid zijn sleutels heeft gestolen. Alicia besluit om maar niet verder aan te dringen. De gozer wil de bar helemaal veranderen, hij is bezig met de jukebox maar heeft inmiddels wel de proporties van de hamburgers gehalveerd en de prijs ervan verdubbeld. Alicia krijgt geen gratis dubbele hamburger. Als je de gozer vraagt over het T-shirt dat hij draagt dan vertelt ie dat ie gek is op Trash Metal muziek.......Alicia zegt dan dat ook zij helemaal uit der bol gaat van deze muzieksoort maar de knul wil dan een naam van een groep weten......Alicia weet echter geen Trash Metal groep te noemen.....elke naam die je klikt is fout...

Blijf in de bar maar open de PDA/Inventory.....Sleep het "Blaine bonnetje" uit de PDA en klik ermee op de barknul om hem over dit onderwerp te bevragen...........

Alicia vraagt de knul dan of hij Sacha Blaine hier, eergisteren,  in de bar heeft gezien. Maar de knul werkt hier echter pas sinds gisteren dus Alicia moet dit maar aan Franky vragen.

Kijk om je heen in de bar en klik op alles waar je op kunt klikken.....je steeds het commentaar van Alicia, de Verteller en de knul. Op het smerige tafeltje (Dirty table) ligt een notitieboek (Notebook) en onder het tafeltje staat een schooltas. In de schooltas steekt een Papiersnijtang (Cutter). Achter het tafeltje zit William Wallruce, de portier van de universiteit, koffie te drinken.

Pak de Papiersnijtang (Cutter) uit de schooltas. 

Klik op Wallruce om met hem te praten en gebruik weer alle gespreksopties...

Wallruce vertelt dat de universiteit wordt verbouwd en dat er o.a nieuwe koffieautomaten worden geplaatst. Vanwege alle drukte en herrie in de hal van de universiteit is Wallruce naar de bar gekomen voor een pauze. Een assistent neemt momenteel zijn taak waar als portier in de hal van de uni.

Verlaat de bar als het gesprek met Wallruce ten einde is gekomen. Terug op straat klik je de exit "Alley" die je rechtsonder krijgt.......Alicia beland in de:

Steeg:

Hier treft Alicia dan Franky. Het is een doodlopende steeg en Franky is bezig om de achtermuur van de steeg te schilderen. De steeg is dus achter de bar en we zien de achterdeur (Backdoor) van de bar. Links naast de achterdeur is wat rode graffiti tekst op de muur gespoten en er staan 2 grote vuilniscontainers. Praat met Franky en doe dat weer via alle gespreksopties.

Franky werkt nu als klusjesman want hij heeft even genoeg van de bar nadat Bob, van de kiosk bij de universiteit, met een paar vrienden in de bar er een zooitje van hebben gemaakt. Franky vertelt ook dat het drinken van Skank niet zo gezond is.......iedereen die Skank drink wordt raar in het hoofd.

Als je uitgepraat bent met Franky dan pak je het "Blaine bonnetje" weer uit de PDA en klik je ermee op Franky en........Franky vertelt dat Blaine in de bar is geweest en een drankje bestelde, dat hij echter niet opdronk. Rheiterman was ook in de bar en Blaine bleef maar naar Rheiterman staren. Blaine vertrok als een speer nadat hij een telefoontje kreeg.  Bekijk de graffiti zin die naast de achterdeur op de muur gekald is......het is de naam van een Trash Metal band en die luid "Rising Warriors". Exit de steeg weer uit en ga de Bar weer binnen.

Bar:

Ga weer praten met de barknul en vraag hem weer naar zijn T-shirt via "Long hair, black t-shirt.........." De knul wil dan weer een naam van een Trash Metal group horen van Alicia, dus klik nu in de lijst op "Rising" en dan op "Warriors" en..........Alicia gilt dan dat de "Rising Warriors" haar favoriete trash metal groep is en dat blijkt ook de favoriete groep van de knul te zien. Knulletje wil dan horen wat het favoriete Rising Warriors nummertje is van Alicia.........Alicia weet geen ene moer van trash metal laatst staan dat ze een titel van een nummer kan nummer.......dus klik op eden willekeurige titel in de lijst en......Alicia lukt zich hier door te zeggen dat ze niet echt een keuze kan maken want alle nummers van die groep vindt ze fantastisch en......knulletje is het volmondig met haar eens.....

Vanaf nu beschouwd knulletje Alicia als een mede trash metal fan en vriend. Vraag knullermans dus weer om een grote hamburger via "Heey! Now that we are pals, any chance you can me that burger?". Knulletje wil Alicia nu wel een hamburger serveren maar alleen in ruil voor een geluidschip , want van een mederocker wil ie geen geld aannemen. Zo'n geluidschip is niet moeilijk te vinden want het steekt in alles wat geluid maakt. Knullermuller heeft zo'n chip nodig voor zijn jeukerbox. Neem afscheid, verlaat de bar en ga naar Alicia's appartement, in de "Hall of Residence"

Alicia's appartement:

Je beland nu niet meteen in het appartement van Alicia, maar op de gang want Nuno is verhuist naar zijn eigen appartement en dat is huisnummer 1. Alicia heeft appartement 2. Je kunt op Nuno's deur kloppen om even wat met hem te praten.....als je dat doet dan blijkt Nuno nog steeds depressief te zijn en hij laat niemand binnen. Maar Nuno neemt Alicia niets kwalijk van wat ze hem allemaal in chapter 1 heeft aangedaan. Klik op Alicia's deur om in haar appartement te belanden.

Hondje Ambar heeft de gouden Bol tussen voorpoten en op tafel staat een wiebelpop te wiebelen en dat ding zegt steeds "O Yeah"..... Als je probeert om de gouden bol tussen Ambar's voorpoten vandaan te pakken dan merk je dat Ambar zijn speeltje niet wenst af te staan. Klik op de wiebelpop......de verteller vertelt iets over de wiebelpop. Alicia wil de wiebelpop nu nog niet pakken, maar omdat het ding geluid produceert zou er wel eens zo'n geluidschip in kunnen steken.  

Verlaat het appartement naar de gang en klik dan weer exit om terug bij agent Bollizei op straat te belanden. Ga, rechts van Bollizei, nu door naar de universiteit. Alicia beland dan eerst bij een paarse boom, waar nerdje op een bankje zit te lezen. Onder de paarse boom ligt een Tak op de grond. 

Pak de Tak en loop dan verder door naar de

Universiteit

Bij de voormalige kiosk van Bob beland zien we dat Sacha Blaine tegen het posterbord staat geleund. Blaine staat hier duidelijk de ingang van de uni te observeren. Een student zit nu in de kiosk, die blijkbaar niet meer door Cardestrian Bob wordt uitgebaat, of Bob is op vakantie. De uni staat in de steigers vanwege de verbouwing.

Bekijk het posterbord.....het bord laat weten dat de verbouwing van de uni hevig wordt gesponsord door de Ziusudra groep, van de cola en nu van de Krank. Praat met Blaine. Blaine vraagt of Alicia de pop leuk vindt, die hij haar heeft gegeven.....dat is die wiebelpop. Praat verder met Blaine via de gespreksopties...... Blaine zegt dat Ziusudra inderdaad de verbouwing van de uni financiert en dat hij hier is om in de gaten te houden dat alles goed verloopt, als een soort opzichter.  Complimenteer Blaine nog even met zijn jasje en sluit dan het gesprek af. 

Open de PDA/inventory en sleep er het portretje van The Bitch uit en klik ermee op Blaine........

Alicia vertelt Blaine waar en wanneer ze The Bitch heeft ontmoet en Blaine vertelt dat dit zijn ex-vrouw Silvya is. Nu begrijpt Alicia ook waarom Silvya's pasje tussen Blaine's boeken in zijn boekenkast lag. Praat weer met Blaine en vraag hem nu verder uit over zijn ex via "Anything I should know about this ex of yours" en "Shouldn't you go and meet her?". 

Silvya werkt op het hoofdkantoor van Ziusudra en daarom ziet Blaine zijn ex bitch nog regelmatig, maar ze zijn al 4 jaar uitelkaar omdat Sylvia met een andere vent het bed in is gedoken. Alicia slikt het maar ze blijft toch jaloers. Blaine heeft geen zin om naar het café te rennen om zijn ex er te ontmoeten.

Zeg weer gedag en klik dan op de ingangdeur van de universiteit en.......Alicia beland nu meteen in de hal

Universiteit:

Het hulpje van Wallruce blijkt een houten stemvogel te zijn. Op de linker trap zit een meisje te lezen. De koffieautomaat is nog steeds buitenbedrijf maar er staat nu wel een nieuwe frisdrankenmachine. Klik op de houten stempelvogel..........Het meisje op de trap zegt dat alles in de uni nu veel beter loopt nu Wallruce er niet is. Ga praten met het meisje.

Het meisje bereid zich voor op Rheiterman's examen maar ze kan zich niet concentreren omdat haar vriendje, Bubbels, zoek is. Het meisje vraagt Alicia's hulp om die vriend te zoeken, want ze kan zich niet concentreren op haar studie zolang Bubbels niet is gevonden. Bubbels is niet groot en heeft hangwangen en is heel erg knuffelig. Bubbels is echter niet de jongen die nu in de kiosk zit.

Bij de rechter trap hangt een prikbord aan de muur.......bekijk dat prikbord.......op het bord leest Alicia dat Rheiterman haar heeft laten zakken voor het examen....tja...eerst steelt Rheiterman haar artikel en dan laat ie haar ook nog zakken. Ga via de rechter trap omhoog naar de etage en........

Alicia heeft een ontmoeting met een grijnzende Rheiterman die vindt dat ie sowieso heeft gewonnen want....of Alicia ontkent dat ze het artikel heeft geschreven, maar dan heeft ze niets ingeleverd en is dus gezakt......of ze geeft toe dat ze heeft ingebroken in zijn kantoor, maar dan zal ze van de universiteit worden gestuurd.....Rheiterman wint.....

Praat nog een keer met Rheiterman........je krijgt gespreksoptie, dus gebruik ze allemaal........Rheiterman en Alicia elkaar haten als de pest en dat Rheiterman problemen heeft met hoe Alicia zich kleed en dat hij haar zal laten zakken zo vaak als hij wil.......Alicia zweert wraak te menen. Linksonder staat een gereedschapskist. Doorzoek de gereedschapskist (Tool box)........

Alicia pakt een Moersleutel (Wrench) uit de kist. Ga terug naar beneden, verlaat de universiteit en keer terug naar:

Alicia's appartement:

Pak de moersleutel uit inventory en klik er mee op de wiebelpop en........

Alicia ramt met geweld de pop aan diggels en uit de wrakstukken vist ze dan een geluidschip en een microfoontje. ...Microfoontje??? Was Blaine Alicia aan het afluisteren via de wiebelpop???? Vanzelf gebruikt Alicia het microfoontje met haar PDA om er op haar beurt Blaine en The Bitch mee te kunnen afluisteren want ze wil toch graag weten wat die 2 met elkaar te bespreken hebben. Ga naar:

Franky's Bar:

Geef de Geluidschip aan Knullermeier en.......

Alicia verkrijgt haar oversized Hamburger, die ze in haar heuptasje opbergt. 

Verlaat de bar en stap in de Subway om te worden afgeleverd op het plein, bij het café en het gebouw waar Blaine zijn appartement heeft.

Blaine's appartement:

Bitch Silvya zit op het terras nog altijd op Blaine te wachten . Klik de trappen van het gebouw om terug in het appartement van Blaine te belanden. Bij de voordeur staat de kapstok en de prullenmand. Aan de kapstok hangt net zo'n mooi jasje als dat Blaine aan heeft. Pak het microfoontje uit inventory en stop het in het jasje.

 Nu moet Alicia wel zorgen dat Blaine dit jasje ook zal aantrekken. 

Keer terug naar de kiosk, voor de universiteit. Dus eerst terug naar de straat van Alicia en dan, via de paarse boom, door naar de kiosk.

Kiosk:

Blaine staat nog steeds tegen het bord geleund. Praat met de dikke jongen in de kiosk......

De vetzak is bezig een broodje hamburger naar binnen te proppen dus met volle mond murmelt ie een antwoord, waarbij hij broodkruimels en de ketchup uit spuugt............Blaine bemoeit zich ermee maar Alicia vindt dat zij de vetzak best kan verstaan dus gebruik de gespreksopties in het gespreksscherm.....Blaine zal zich er ook mee bemoeien en zegt op een gegeven moment dat hij bang is om kruimels op zijn mooie jasje te krijgen, telkens als de vetzak zijn mond open doet.

Het "gesprek" met de vetzak is dan meteen afgelopen maar het heeft Alicia wel een idee gegeven hoe ze Blaine zijn jasje kan ruineren.

 Pak de super dikke Hamburger uit inventory en geef het aan de dikke jongen en...... Kijk wat er gebeurt.....

De vetzak neemt een hap en.....ketchup spat op Blaine's mooie colbertje en dat vindt ie niet leuk.....

Blaine smijt zijn beker met koffie op de grond en verdwijnt naar zijn appartement om zijn andere jaste te gaan halen en om dan zijn ontmoeting met The Bitch te hebben.  

Op de grond, bij het bord, ligt de grote Koffiebeker die Blaine heeft laten vallen. Pak de Koffiebeker (Glass)........Alicia giet de beker leeg en stopt het dan in haar heuptasje.

Loop terug naar de paarse boom. Links naast het bankje staat ook hier een Terminal, zoals er ook 1 staat bij Blaine's flat. 

Klik de Terminal om er in de close-up te geraken..... 

In het linkerscherm zie je nu 2 iconen van 2 andere terminals en op beide iconen staat een nummer en de naam van de bestemming. 

Het bovenste ikoon is de terminal bij het Café, voor Blaine's appartement, en het andere icoon is deze terminal bij de paarse boom.  Je kunt een nummer zelf intoetsen maar dat is niet nodig. Klik op het Café ikoon en ........Alicia beland onmiddellijk op het plein bij Blaine's appartement en ze luistert het gesprek tussen Blaine en Silvya af. 

Blaine overhandigt Silvya een gecodeerd adres voor iets dat ze in district 8 moeten ophalen.

Silvya beklaagt zich erover dat hij de code op een afvalpapiertje geschreven heeft. Blaine zegt dat het een kopie is en dat het origineel nog veel viezer was. Hij vertelt Silvya meteen erbij hoe ze de code moet lezen........Alicia is stomverbaasd want er zijn toch maar 7 districten op de ARK ? Waar is dit 8ste district? En waarom weten wij gewone mensen niet dat er ook nog een District 8 is op de ARK?  Alicia wil weten waar, en wat, District 8 is.

Ga via rechtsonder terug naar de straat van Alicia

Alicia's straat:

Terug bij de bar en Bollizei open je de PDA/inventory. In het PDA scherm heb je papiertje met de code die je uit Blaine's prullenbak hebt gevist. Rechtsklik op die code en.......Alicia volgt de aanwijzingen, die ze Blaine heeft horen zeggen op het terras, en ze heeft dan een nieuwe code en dat is **2460. Sleep deze code uit de PDA en klik ermee op Bollizei en........

Bollizei zegt dat de code niet compleet is.....er ontbreken 2 cijfers en dat zijn de 2sterretjes. Wellicht dat die 2 sterretjes het district nummer zijn. 

Links naast Bollizei staat ook hier een terminal......zoom in op de terminal.......de terminal heeft nu 3 bestemmingen, Café, Hall of Residence en de Universiteit.......

Kijk naar het nummer op het universiteit ikoon.....Het nummer begint met 05 en dat staat voor District 5 (D5). De code van Blaine is **2460 maar zou deze dus voor District 8 zijn, dus zou het 082460 zijn? Toets op het cijferdisplay dus de code 082460 in en.......de terminal geeft prompt een error......

Blijkbaar is District 8 verboden toegang en mag je niet handmatig de code er van  invoeren. Deze terminal kun je niet meer gebruiken om handmatig de reiscodes in te toetsen maar nog wel om automatisch te reizen via de iconen. Exit uit de terminal De terminal heeft toch enige data gegeven en Alicia wil nu de code 082460 invoeren in elke terminal die ze tegenkomt, om steeds wat meer informatie te krijgen over de locatie van District 8. Tegen de Bar staat ook een Terminal.....Klik op die terminal.....Alicia vertelt dat deze terminal stuk is en dat ze deze terminal moet fixen.

In je PDA heeft Alicia dan nu het icoon van deze kapotte barterminal. Sleep dat terminalicoon uit de PDA en klik ermee op Bollizei en........

Alicia vraagt wat er moet gebeuren om de barterminal gerepareerd te krijgen en Bollizei legt dit uitvoerig uit. Bollizei zegt ook dat hij Franky eigenlijk moet bekeuren omdat die niet heeft gerapporteerd dat de terminal kaduuk is. Ga naar Franky in de steeg. Klik ook met het terminal ikoon op Franky en.......

Alicia liegt er op los want zegt tegen Franky dat de politie hem nodig heeft  om een pijp te verplaatsen omdat Franky heel erg sterk is. Franky gelooft dit maar heeft wel zijn grote moersleutel nodig Loop de steeg weer uit naar de straat. Vanonder het putdeksel (Sewer) kruipt steeds de rat omhoog en die rat rent dan steeds een rondje rondom het putdeksel en verdwijnt dan weer onder het deksel.....Als je de rat ziet dan klik je er snel op en......

Alicia vindt dat de rat eigenlijk heel erg knuffelig uit ziet voor een rat. En waarom ruimt het automatische reinigingssysteem de rat niet op? Is het wel een rat? In de PDA heb je nu ook het raticoon. Ga weer naar de paarse boom en zoom er weer in op de terminal en toets code 082460 in via het cijferdisplay en......ook deze terminal gaat kapot maar geeft wel weer enige data betreffende district 8. Exit en loop door naar de universiteit en ga er binnen Het meisje zit nog steeds op de linker trap. Sleep het Raticoon uit de PDA en klik ermee op het meisje.........

Het meisje vertelt dat de rat een hamster is en dat het haar verdwenen vriendje Bubbels is. Verlaat de uni en keer, via de paarse boom, terug naar Alicia's straat

Alicia's straat: Vang hamster Bubbels:

Terug bij de bar combineer je in inventory de grote koffiebeker met de tak tot een rattenval. Het heeft nog geen zin om de val al op de grond te zetten want Alicia heeft hulp nodig om de hamster de val in te jagen. Ga naar Alicia's appartement. Ambar ligt nog steeds de gouden bol te bewaken......Klik weer op de gouden bol en......Ambar beschermt weer de bol want hij wil het ding niet afgeven. Verlaat de flat en......Ambar zal Alicia nu naar buiten volgen, met de gouden Sphere in zijn bek.

 Ambar rent door naar de steeg maar in inventory heeft Alicia nu het Ambaricoon.

Pak nu de rattenval uit inventory en wacht tot je de hamster weer ziet.....klik dan snel met de rattenval op de hamster en.......Alicia zet de val op de grond. 

Pak Ambar uit inventory en klik ermee op de hamster en........

Alicia fluit en Ambar blaft.......Hamstertje blijf hierdoor van pure schrik verstijft voor de val zitten.....Klik snel op hamster om het diertje de beker in te jagen.......

Raap de beker nu niet op want dan jaag je de hamster er weer uit.....Open de PDA en sleep het raticoon eruit en klik ermee op Bollizei en......

Bollizei schiet dan met zijn pistool het deksel van de beker dicht.

 Raap dan nu de Beker op. In inventory heb je dan hamster Bubbels.  

Ga dus terug naar de universiteit en geef de hamster aan het meisje..........

Helaas...Het  stomme trutje weigert de hamster te accepteren omdat het diertje zo smerig is.....dit kan Bubbels niet zijn. 

Ga terug naar Franky in de steeg. Klik met de hamster op Franky en.........Franky vertelt dat de hamster zijn haren verliest als het gestrest is en dat het diertje gestrest raakt als het voelt dat iemand hem niet aardig vindt. Loop de steeg weer uit en ga dan de studentenflat (Hall of Residence) weer binnen. Alicia beland weer op de gang. Nuno woont in flat 1 en we weten dat hij met rust gelaten wil worden en dat ie bang voor dieren is. Pak de hamster weer uit inventory en klik ermee op Nuno's deur en......zie wat er gebeurt...........

Alicia jaagt Nuno de stuipen op het lijf met de hamster en die springt in paniek van het balkon, maar land in de veilige armen van agent Bollizei..

....dit alles heeft echter als resultaat dat Alicia nu in bezit is van een schone hamster.

Universiteit 

Ga dus terug naar de universiteit en geef, de nu schone, hamster weer aan het meisje en....

de trut is nu dan toch dankbaar en ze geeft Alicia een magnetische armband. Alicia denkt dat ze deze armband kan gebruiken om er een klein magnetisch veld mee te verstoren.

Loop via de rechter trap weer omhoog. De gang naar het kantoor van Rheiterman is door de bouwvakkers afgesloten met een hek en aan het hek hangt een Koevoet (Crowbar). Jat de Koevoet.

Verlaat de uni weer en loop door naar de paarse boom. Gebruik de terminal bij de paarse boom en terug te reizen naar Blaine's appartement door weer te klikken om het Café ikoon. Links naast de trappen steekt een CINCO bordje aan de gevel van Blaine's gebouw. Gebruik de Koevoet op het CINCO bord om het grote letters van het bord te slopen......De letters bergt Alicia op in haar tasje.

Zoom in op de terminal, die tussen beide trappen staat, en toets ook hier weer code 082460 in en ook deze terminal gaat op ERROR, maar de terminal geeft Alicia weer enige nieuwe data betreffende district 8. Exit uit de terminal. In de achtergrond zie je een groot scherm waarop  een hologram van J.A. Bossman te zien is. 

Het scherm kondigt een meeting van Bossman aan. Bossman is al 20 jaar de politieke leider van de ARK. Klik op het hologram en de verteller vertelt iets over Bossman. Onder het hologramscherm krijg je de optie "Square"........Klik "Square" en......Alicia loopt door en beland op het:

Bossman plein:

Voor het Ziusudra gebouw, is de meeting met Joseph Abraham Bossman in volle gang en ook hier staat een terminal. Zoom in op de terminal en toets weer de code 082460 in. De terminal geeft weer ERROR maar Alicia ontvangt weer enige nieuwe data. Nu blijft alleen de barterminal nog over, maar die moet dus eerst gerepareerd worden.  

Bossman staat achter een katheder en lult en lult en lult. Rondom staan journalisten en een paar agenten, die de boel scherp in de gaten houden. Links naast de terminal neemt een mannelijke journalist steeds foto's van Bossman.....Ga praten met die fotograferende journalist De fotograferende journalist verveelt zich te pletter op de ARK want er gebeurt nooit iets spectaculair. De journalist hoopt dat Alicia een relletje veroorzaakt zodat deze saaie Bossman bijeenkomst wat interessanter zal worden, vanuit journalistiek oogpunt. Klik op de alsmaar door lullende Bosman.......... Alicia zegt dat ze niet met de grote leider kan praten zolang al die journalisten hier zijn. Gebruik de Terminal om terug te reizen naar de "Hall of Residence" en als je daar weer bent ga je door naar het appartement van Alicia

Alicia's appartement

Alicia schud de CINCO letters uit haar tasje en die liggen dan op tafel. Klik op de letters om ze in close-up te zien. 

De letters leggen boven een verlicht vak in de tafel. Met de grote letters wil Alicia een grote moersleutel maken. Pak de linker C en klik deze links op het lichte vak, onder de Z. Draai de C dan om (Rotate letter). Pak de 2e C en klik deze rechts op het vak, onder de O en roteer deze C niet. Pak de I en klik deze tussen de beide C's en roteer de I dan tot ie horizontaal ligt en.....

....Alicia zegt dat het goed is. Nu nog iets vinden om het geheel aan elkaar vast te lassen. Op de vloer waar Ambar lag met de Bol zie je een brandmerk waar de bol heeft gelegen (Heatmark)...Klik op dat brandmerk en......Alicia weet dan dat de gouden Bol hitte genereert dus ze wil nu de bol wel graag hebben. Verlaat de kamer en ga naar de steeg. Ambar ligt, met de gouden bol tussen zijn poten, voor de achterdeur van de bar. Klik de gouden bol ......Alicia mag de bol al weer niet pakken van de hond. Ga de steeg uit en ga praten met Bollizei en kies dan het gespreksoptiescherm voor "Ambar is being unbelievably disobedient today......"

 ........Bollizei vertelt dat elke politiehond, zoals ook Ambar is, een codewoord heeft waaraan het dier gehoorzaamd. Bollizei weet het codewoord niet want zelf heeft ie nooit een hond gehad.  Hmmm......staan er geen agenten op het Bossmanplein? Toch maar proberen of er een relletje te organiseren valt? Ga, via de terminal naast Bollizei, terug naar het Café plein en dan via de trappen naar Blaine's appartement.

Blaine's appartement:

Loop de balkontrap naar het balkon. Loop naar de linker boekenkast. Voor de linkerboekenkast zweeft een Zwevende Tafel (Floating table) boven het blauwe magnetische veld. Tussen de 2 stoelen is een  robotje aan het afstoffen. Pak de armband, die Alicia van het hamstertrutje heeft gekregen, uit inventory en klik ermee op het zwevende tafeltje en.......

.....Met de armband verstoort Alicia het magnetische veld.....de tafel schiet door het linker raam en de vaasje die erop stonden vallen aan scherven op de grond. Het schoonmaakrobotje ruimt meteen de glasscherven op en het zweeft nu voor het gat in het linker raam. Voor het middelste raam staat de verrekijker (Telescope) en het ding staat gericht op het Ziusudra gebouw, waar de Bossman meeting nog steeds aan de gang is. Pak de Moersleutel uit inventory en klik ermee op de verrekijker en.......

Alicia draait de stelschroef van de kijker los waardoor de verrekijker nu omlaag gericht is. 

Klik de verrekijker en.........

Alicia kijkt door de kijker en ziet het katheder waar Bossman achter staat. en ze ziet er een krant op liggen. 

De krant heeft een rood omrand artikel/ onderwerp waarover blijkbaar niet gepraat mag worden.......Alicia vindt dit interessant......

 

Verlaat het appartement en buiten klik je voor "Square", onder het Bossman hologram en weer op het Bossmanplein te belanden.

Het Ambar codewoord:

Het Bossman plein is nu tamelijk verlaten, dankzij al het glas dat vanuit Blaine's raam omlaag is gestort. Bossman is nog aanwezig en ook de fotograferende journalist en 2 politieagenten. Klik op The  Boss-man.....Alicia kan nu Bossman een aantal vragen stellen, over allerlei politiek gevoelige kwesties......Bossman zal, als een rasechte achterbakse politicus alle vragen uitgebreid beantwoorden met nietszeggende volzinnen.......Alleen de laatste vraag is echter van belang, dat is de vraag betreffende het "Verboden Onderwerp" dat Alicia daarnet rood omrand in de krant heeft gezien door de verrekijker.

Stel Bossman alle vragen, als je dat wil, maar bewaar dan de optie over het "verboden onderwerp" als laatste.......Heb je geen zin om het oeverloze gelul van Bossman aan te horen dan vraag je meteen maar de laatste optie, dus vraag  "Mr Bossman, could you give me the offical version of the radiation leaks in the plants of sector 3?".....Zodra je deze optie gebruikt  gilt Bossman in zijn polshorloge het woord "BASILISK" en.......onmiddellijk verschijnt er een helikopter die Bossman oppikt en hem afvoert......Wel....."BASILISK" heeft duidelijk een betekenis........

Praat weer met de fotograferende journalist en.......Alicia krijgt een CD met daarop de gehele toespraak van Bossman. 

Gebruik het terminal om terug te reizen naar de Hall of Residence en loop dan weer door naar de steeg.

Gouden Bol:

Uiteraard staat Franky hier nog de muur te bekladden en ligt Ambar nog, met de Bol tussen zijn voorpoten, voor de achterdeur van de bar. Sleep het Politie-icoon uit de PDA en klik ermee op Ambar en....

....Alicia gilt "BASILISK" en dit blijkt het codewoord voor Ambar te zijn die nu gehoorzaam opstaat waardoor Alicia dan vanzelf de gouden Bol opraapt.

Loop de steeg weer uit en loop dan door, rechts naast Bollizei, naar de paarse boom......Bij de paarse boom aangekomen ziet Alicia dat het tafeltje van Blaine hier is beland want het steekt nu hier in de terminal. Het tafeltje gloeit van energie.....Pak de gouden Bol uit inventory en klik er mee op de nu kapotte terminal, om de bol op te laden met nieuwe energie  

Loop terug naar Bollizei en ga dan de Hall of Residence weer binnen en door naar

Alicia's appartement

Pak de opgeladen Bol uit inventory en gebruik de Bol op de letters..........

Alicia last de letters aan elkaar tot een grote moersleutel en met enige moeite propt ze het ding in haar kleine heuptasje. Verlaat het appartement en.....

.....Alicia ontmoet Sacha Blaine in de gang en ze omhelst hem maar doet dan snel de deur van haar kamer op slot. 

Blaine geeft Alicia een doosje snoepjes, neemt afscheid en smeert hem weer. Alicia staat dan ook weer buiten. 

Loop door naar de steeg en geef de enorme moersleutel aan Franky.......

Franky pakt zijn gereedschapskist en smeert hem naar het politiebureau, in de veronderstelling dat ie daar moet helpen een pijp te verwijderen......

Franky krijgt in het politiebureau door dat ie door Alicia flink genaaid is want hij word aangehouden omdat ie de kapotte barterminaal niet gerapporteerd heeft. Franky moet alle formulieren invullen.

Terug bij Alicia in de steeg loop je terug naar de bar en zie......de bar terminal is niet meer oranje dus het ding is blijkbaar gerepareerd. 

Zoom in op de barterminal en toets code 082460 weer in en........

Op het politiebureau gaan dan alle alarmbellen af  en een groep agenten gaat onmiddellijk naar de terminal waarop een verboden code is ingevoerd.

 Alicia trekt zich strategisch even terug in de steeg maar komt dan weer terug als de rust weer is wedergekeerd.

Een groepje agenten is achtergebleven.....Praat weer met Bollizei aan en vraag naïef waarom al die agenten hier zijn via "I'm seeing a lot of cops, Officer. Did something happen?"........ Bollizei vertelt dat het geheim is, maar dat iemand een gestolen Ziusudrakaartje heeft gebruikt. Als die persoon het nog een keer gebruikt, zal de politie meteen ingrijpen. Dat is leuk om te horen en natuurlijk belooft Alicia uit te kijken naar verdacht gedrag van anderen. Het is tijd om wraak te nemen op klootzak Rheiterman, dus ga terug naar de Universiteit:

Wraak:

Universiteit:

Ga naar binnen en weer via de rechter trap, want het studerende kutje zit nog op de linker trap, naar de etage. Rheiterman staat nog steeds uit het raam te staren. 

Pak het doosje snoepjes uit inventory en klik ermee op Rheiterman en.........Alicia strooit de bolletjes snoep achter Rheiterman op de vloer.......

Nu Rheiterman nog zover krijgen dat hij in haast en zonder te kijken weg rent en dan zal hij zonder twijfel van de trap keukelen en hopelijk zijn misselijk makende nek breken. Keer terug naar Franky's bar en ga er nu weer binnen. In de bar geniet Wallruce nog steeds van zijn koffiepauze. Pak de Bossman Speech CD uit inventory en klik ermee op Wallruce.......Alicia vraagt of Wallruce de speech kan afspelen via de speakers van de universiteit......Wallruce wil dat wel doen maar zolang zijn "assistent" nog in de uni zijn taken waarneemt zal Wallruce de bar niet verlaten.

Ga dus terug naar de hal van de universiteit. Loop door naar de desk van Wallruce. 

Pak de magneetkaart van bitch Silvya uit inventory en klik ermee op de houten stempelvogel en....

......De vogel stempelt het kaartje en dat heeft voor de vogel fatale gevolgen.....

.......de cops worden gealarmeerd dat iemand een gestolen magneetkaart gebruikt en......wel....bye bye vogel.......

Het resultaat van dit alles is dat Wallruce zijn werkzaamheden weer heeft hervat, dus geef hem nu de Bossman Speech CD........

Wallruce doet nog even moeilijk maar als Alicia vertelt dat Rheiterman serieus de lul zal zijn speelt hij de CD af via het PA systeem van de uni en.....

.....Alicia beleeft haar wraak op Rheiterman.

Fraudeer het examen:

Alicia staat bij de kiosk na te genieten van haar zoete wraakactie. De vetzak zit in de kiosk nog steeds, of alweer, te vreten. In de PA heeft Alicia 2 exameniconen,1 zonder vergrootglas en 1 met vergrootglas. Sleep het examenpapier met vergrootglas uit de PDA en klik ermee op de vetzak in de kiosk ....

...in zijn brabbeltaaltje verteld de vetzak dat Alicia de examenpapieren aan de knul in de bar moet geven, want die verkoopt de examenopgaven. 

Ga dus terug naar de bar en klik met de Knul +examenpapieren (met het loepje) op Knullermans.....

Knullermans wil Alicia wel helpen maar alleen als ze hem een nieuw pornoblad te lezen geeft. In de PDA heb je nu ook het porno-icoon, CILF X. Verlaat de bar en ga de Hall of Residence weer in. Blijf op de gang staan.......In episode 1 heeft Alicia gemerkt dat Nuno een ruime collectie porno blaadjes bezit.....Sleep het uit de PDA en klik ermee op Nuno's deur.......

Nuno is echter nog niet teruggekeerd van zijn avontuur met de hamster, dus Alicia zal moeten inbreken, dus klik nu gewoon op Nuno's deur en ..

.....Alicia gaat binnen en jat een paar pornomagazines. Terug dus naar de bar en geef de pornoblaadjes aan Knullermans en......

Alicia krijgt de Examenvragen. Verlaat de bar Via al het gedoe met de code 082460 weet Alicia inmiddels dat de toegang tot district 8 gelegen is in het hoofdbureau van de cops, maar ze kan daar moeilijk zomaar binnen wandelen. Immers.....de cops kennen Alicia omdat ze ooit de aspirant cop was die van de opleiding is gegooid. Alicia heeft een copvermomming nodig......maar wat heeft ze daar voor nodig.....

Een politievermomming:

Als je Bollizei bekijkt dan weet je wat er nodig is voor een vermomming: een gele helm, blauw jasje, witte broek, zwarte handschoenen en gele laarzen.......

Witte broek:

Ga terug naar Alicia's appartement.  Waarschijnlijk is het linkerdeel van de kledingkast al open maar is de rechterdeur dicht. In het rechterdeel van de kast hangen de broeken (Pants) van Alicia......Klik dus de rechterdeur (Pants) van de kast en......Alicia pakt een spijkerbroek uit de kast en stopt deze in haar tasje.

De spijkerbroek is echter niet wit dus moet wit worden geverfd.....Was Franky niet de muur in de steeg wit aan het smeren? Ga dus weer naar de steeg.......Franky is er niet maar zijn verfemmer staat in de hoek en er zit witte verf in. Doop de blauwe spijkerbroek in de witte verfemmer en Alicia heeft dan een witte politiebroek

Een gele Helm, gele laarzen en zwarte handschoenen:

Verlaat de steeg en reis, via een terminal bij de bar of bij Bollizei, terug naar het Café en ga dan via de trappen door naar de flat van Blaine. Loop omhoog naar het balkon en loop dan door naar de linker boekenkast. Voor het gat in het linker raam zweeft nog steeds het schoonmaakrobotje, dat nog steeds bezig is de troep op te ruimen die Alicia heeft veroorzaakt. Pak de gouden Bol weer uit inventory en klik ermee op het robotje en........

De circuits van het ding branden door en hij zwaait wild met zijn armpjes. De politieagent die beneden bij de ingang van de flat staat, krijgt allemaal glasscherven over zich heen en rent snel naar boven. Alicia laat de agent binnen. Die grijpt het robotje en probeert hem onder controle te krijgen door er op te gaan zitten.

De agent blijft zitten.......Ga terug naar beneden en loop naar de TV, die zoals je weet ook dient als thermostaat.  

Het linker deel van de TV is de thermostaat waarmee je de temperatuur kunt veranderen, dus klik daarop en.......

Alicia verhoogt de temperatuur in de flat naar 48 graden..........Loop weer omhoog en....

....De agent trekt zijn jasje uit en hangt het over de linker stoel. Pak Ambar uit inventory en klik ermee op het jasje en........

Alicia fluit Ambar.....de hond komt en steelt het politiejasje...

...Agent merkt dat zijn jasje is verdwenen en verlaat in wanhoop de flat

Zoals je weet staat er onder de rechter boekenkast een Star Wars Helm op het zuiltje. Loop er naar toe.....

De helm steekt echter rotsvast op het zuiltje, dus gebruik er de Koevoet op om de Helm los te wrikken en op te bergen in inventory.

 De helm is echter niet geel.....Verlaat de flat en reis, via het zuiltje tussen de trappen, terug naar de paarse Boom (Universiteit) en loop dan door naar de uni en ga er weer binnen. De koffieautomaat in de beneden hal is kaduuk en is afgetapet met geel/zwart lint. Pak de rode Papierknipper uit inventory en klik ermee op de koffiemachine en.......

Alicia knipt een stukgeel van het lint en stopt het in inventory......Combineer in inventory het stukje geel lint met de Helm en.....je hebt dan een helm met een geel stukje in het midden......het is bijna een echte politiehelm. Ga via de rechter trap weer naar boven. Aan de rechter muur staat een lockerkast van de bouwvakkers....Klik de lockerkast en........

Alicia pakt er een paar gele laarzen en een paar zwarte handschoenen uit en......We belanden nu in de Examenzaal.....

Examenzaal:

Alicia zit in de zaal en Rheiterman houdt toezicht en loopt steeds van links naar rechts en weer terug.....  Rheiterman houdt vooral Alicia scherp in de smiezen

Links zitten 2 Footballer studenten te blokken op de tribune en linksonder zit Nuno. 

Pak het Examenpapier, die Alicia van de barknul heeft gekregen, uit inventory en plaats dit papier alvast op de bovenste Footballer maar klik nog niet ......Wacht tot Rheiterman vanaf de linker kant  van het bureau weer naar rechts gaat lopen en klik dan snel met de papieren op de bovenste van de 2 Footballers en.......

...Alicia propt het papier tot een balletje en gooit het dan naar de dunne footballer............

Rheiterman ziet het propje en hij haalt de beide footballers naar beneden gaat tussen de jongens staan om ze in de gaten te houden.



Nu Rheiterman niet meer op Alicia let klik je op Nuno, die linksonder zit, want Volgens afspraak mag Alicia bij hem afkijken en dat gebeurt dan ook en........Even later levert Alicia haar examen in

Het gaat nu verder vanzelf want.......

Alicia gaat naar huis en kleed zich om als politieagente In gezelschap van Ambar loopt Alicia het politiebureau in.

Alicia opent de deur van kamer 2459 en gaat er binnen en........Alicia ziet dan door een ruit dat de ingang naar district 8 zwaar bewaakt wordt........

..... en dan.......word Alicia ontdekt........

......van schrik stapt Alicia achteruit en.......de vloer onder haar voeten gaat open en ze valt omlaag.....nog even kan Alicia zich aan de rand vasthouden maar dan stort ze omlaag....

.....is dit het einde voor Alicia? Nee....episode 3: The Great Escape er ook dus koop die en je kunt verder met de avonturen van Alicia

2017: Walkthrough door: Louis Koot: