2017: Walkthrough door: Louis Koot

Dit is een casual game maar je speelt het als een adventure game. Je kunt de game kopen op Denda games

De game begint met een korte intro.......een vrouw word in een donker bos achtervolgt door een vent in een luipaardenhuid. Luipaardhuid grijpt de vrouw en brengt haar naar een boshut bij een meer

Als je de game start dan kun je kiezen op welke moeilijkheidsgraad je de game wilt spelen. Je kunt kiezen uit "Makkelijk", "Moeilijk" of "Uitdagend".

Makkelijk = In je spelscherm worden "hotspots" gemarkeerd door fonkelingen De Hint en Skip knop wordt snel weer geactiveerd om hints te krijgen en om puzzels over te slaan.  De Takenlijst is uitgebreid.

Moeilijk =  Geen "Hotspot" markering . De Hint en Skip knop wordt snel weer geactiveerd. De takenlijst is uitgebreid

Uitdagend =  Je moet zelf alles uitzoeken. Geen takenlijst en het duurt langer voor je een nieuwe hint kunt krijgen en een puzzel kunt overslaan.

Hoofdstuk 1: Lakeside:

Hut:

De laatste zaak die de bekende privé detective Alicia Griffith heeft opgelost heeft haar nogal aangegrepen. Om weer nieuwe energie te tanken besluit Alicia om een weekje of zo rust te zoeken en daarom is ze afgereisd naar het stadje Turmville. Het stadje ligt aan een meer en is omgeven door dichte bossen. 

Bij het meer heeft Alicia een blokhut gehuurd alwaar ze hoopt tot rust te kunnen komen. Het is blijkbaar public knowledge in Turmville dat de bekende detective Alicia Griffith een tijdje in Turmville wil doorbrengen want als Alicia aankomt bij de hut wordt ze opgewacht door sheriff Williams, de sheriff van Turmville en omgeving. 

Sheriff Williams vertelt Alicia over een rituele moord en dat hij hier geen raad meet weet. Sheriff Williams vraagt Alicia om hulp en die zegt dat ze de kwestie zal onderzoeken.

Als de  game, na deze korte intro, begint kun je er voor kiezen om het eerste stukje via een Tutorial te spelen. Je krijgt dan aanwijzingen over wat te doen en hoe je dat moet doen. Je kunt er ook voor kiezen om de Tutorial uit te schakelen. Voltooi je de Tutorial dan krijg je een Achievement. Doe je de Tutorial niet dan speel je hetzelfde stuk maar dan moet je dus zelf uitzoeken wat je moet doen.

Sheriff Williams heeft de hut verlaten en zal buiten op Alicia wachten om haar naar de moordlocatie te brengen. Als je met de vraagteken cursor op de voordeur klikt dan gilt Alicia dat ze haar spullen nodig heeft voor ze bereid is om de hut te verlaten. Dus je moet nu eerst alle spullen van Alicia even verzamelen. 

Links naast de voordeur staat een kist. De kist zit op slot. Boven de kist hangt een prikbord en op dat prikbord hangt een sleutel. Pak de Sleutel van het prikbord en klik het schermpje weg. 

De sleutel verdwijnt naar de inventaris. Klik nu met je loepcursor op de kist......Je beland in de close-up van de kist en ziet het sleutelgat.....Sleep de sleutel uit de inventaris naar het sleutelgat en klik de sleutel daarin. Als de sleutel in het sleutelgat steekt dan klik je 2 keer op de sleutel met je hand en.......de kist gaat open. Er zit niet veel in de kist maar bovenop de rechter doos ligt een Schroevendraaierpunt....Pak de Schroevendraaierpunt en klik het naar de inventaris

Je bent meteen uit de close-up van de kist. In de hoek, naast de kist, staat een klein tafeltje. Zoom in op het kleine tafeltje en pak dan de 2 batterijen die er op liggen en pak ook de Turmville Brochure, die tegen de lamp leunt.  

De Turmville Brochure bevat een plattegrond van Turmville en omgeving en die plattegrond zie staat nu aan de linkerzijde van de inventory, waar je ook het Dagboek van Alicia  ziet staan. 

Het dagboek is een bron van informatie. Je kunt er hints krijgen over wat je moet doen en via de andere tabbladen kunt je allerlei informatie terug lezen. 

De plattegrond toont je de locatie waar je op dit moment bent en stelt je in staat om snel van de ene naar de andere locatie te reizen.....Je moet wel zorgen dat locaties op de plattegrond verschijnen.

Terug naar de game. Voor de open haard staan de 2 grijze koffers van Alicia en voor de koffers ligt een platte koffer.  Als je met je vraagteken cursor of met je loepcursor op de koffers klikt dan verteld Alicia dat het slot van de platte koffer stuk is. Alicia moet echter de platte koffer open krijgen want daarin zitten spullen die ze nodig heeft. Zoom in op de platte koffer. In het close-up scherm zie je dan dat er een gele schroevendraaier houder voor de koffer ligt. Pak de gele Schroevendraaier houder en klik het naar de inventory. 

Combineer dan in inventory de Schroevendraaierpunt met de gele houder en je hebt dan een schroevendraaier. 

Sleep de schroevendraaier uit inventory naar de slotplaat van de koffer en klik dan......

Alicia verwijderd de slotplaat. Klik nu met je actiecursor op het kofferslot en.....je beland in de:

Kofferslotplaat puzzel:

De game vertelt je wat je moet doen.......Klik dit schermpje weg en los dan deze puzzel op of gebruik de "Overslaanknop" om de puzzel te laten oplossen door de game.  Wil je het zelf oplossen dan is hier een oplossing, maar er zijn andere oplossingen mogelijk. Het slot heeft 4 cilinders boven en 4 cilinders onder. Door op de pijlen te klikken laat je de bovenste cilinders zakken en de onderste cilinders omhoog gaan. Het is de bedoeling dat de bovenste 4 cilinders boven de gleuf op gelijke hoogte komen te hangen en dat de onderste 4 cilinders onder de gleuf op gelijke hoogte komen. De cilinders mogen elkaar dus niet raken in de gleuf.. Nummer de 8 pijlen/cilinders, van linksboven naar rechtsonder, als 1 t/m 8 . 

Er zijn meerdere oplossingen mogelijk. Ik heb het zo gedaan.....Klik  in deze volgorde op de pijlen: 2 keer pijl 1, 1 keer pijl 4, 1 keer pijl 8 en 1 keer pijl 3 en 1 keer pijl 7....

Het koffertje gaat open. In de koffer ligt een cassettebandje en de Takenlijst...Pak het cassettebandje en de Takenlijst......

De takenlijst wordt toegevoegd aan het dagboek en het cassettebandje beland in inventory. Vanzelf ben je dan weer uit de close-up

Bij het raam staat de sofa en op de sofa ligt de Casefile en een cassetterecorder. 

Klik met je handje op de casefile om deze toe te voegen aan het dagboek.....lees de casefile door.....Je leest over de rituele moord die je zag gebeuren in de intro in het bos. Het slachtoffer is de bekende misdaad schrijfster Melissa Darling. Zoom in op de cassetterecorder.......Stop, in de close-up,  dan de batterijen en de cassettetape in de cassetterecorder

Ga nu naar buiten via de voordeur van de hut en......Vanzelf beland Alicia dan bij de hut waar Melissa's lijk is gevonden.

Hut van Melissa: Buiten

Praat met sheriff Williams....Klik steeds in het gespreksscherm om het gesprek te laten doorgaan. 

Melissa Darling was vlak voor de moord nog gezien in de bibliotheek van Turmville. De sheriff verdwijnt nu naar zijn kantoor in het stadje en Alicia 

Er ligt een gebroken schop op de grond. Pak de gebroken Schop. Bij de hut staat een bosje struiken.....zoom in op dat bosje struiken.....Alicia vindt dat het bosje er wat vreemd uitziet....Klik, in de close-up, met je hand op de struiken om het hele bosje te verwijderen.....Je ziet dan nu een kaal stukje aarde dat pas geleden is omgewoeld.

.......Helaas is de schop gebroken dus die moet Alicia eerst repareren zodat ze dan hier kan gaan graven. Sluit de close-up.  Rechts van waar het bosje stond hangt een klein kastje aan de hut......Zoom in op dat kleine kastje.....het kastje is echter op slot met een hangslot. 

Sluit de close-up en klik dan nu met je hand op de glazen schuifdeur en ga dan, via de pijlcursor, de hut in en.....

cutscene: Alicia laat ons zien hoe de moord op Melissa hier binnen is gepleegd

Binnen in de moord hut:

De moordenaar heeft alle meubels uit de hut verwijderd. Midden op de vloer zie je de krijttekening van het lijk, het is gemarkeerd met "1". Klik met je vraagteken op de krijttekening.......Alicia ziet dan dat er een plas transparante vloeistof op de vloer is achter gebleven...het wordt toegevoegd aan je takenlijst. In de vensterbank van het rechter raam ligt een zaklamp. Pak de Zaklamp

Zoom in op de open haard. In de nog smeulende open haard staat een Strijdersbeeldje maar de smeulende kooltjes zijn te heet om het beeldje op te pakken. 

Pak dus de Pook en pak dan met de Pook het  Strijdersbeeldje uit de open haard

Links naast de open haard leunt een bezem en staat een tafel. Als je in zoomt op de bezem en dan met je vraagteken klikt vertelt Alicia dat de steel van de bezem aan de veger is vast gemaakt met een lint.....

Alicia heeft echter nog niets waarmee ze het lint kan door knippen, dus sluit de close-up maar weer. Zoom nu dan in op de tafel. Onder op de tafel staat een 2e Strijdersbeeldje en er ligt de zonnelader. Pak het Strijdersbeeldje en pak de Zonnelader......

De zonnelader is leeg en moet in het licht worden gelegd om op te laden.  Zoom in op het linker raam en onderzoek dan de vensterbank......

De zon schijnt fel op de vensterbank, dus plaats hier de zonnelader dan op......

De zonnelader laad snel op.....je ziet dat de lader is opgeladen als het lampje groen is geworden. De lader blijft op de vensterbank staan en je kunt het ding gebruiken om andere dingen op te laden. Sluit de close-up Links naast de zitbank staat het bureau.....Zoom in op het bureau en pak dan de Schaar, die naast de typemachine op het bureau ligt en pak dan ook het 3e Strijdersbeeldje. Zoom in op de la......de la zit echter op slot. 

Sluit alle close-ups en zoom weer in op de bezem. Gebruik de schaar om het lint stuk te knippen en.....De bezemsteel verdwijnt naar de inventory. 

Combineer in inventory de Steel met de gebroken schop om de schop weer van een steel te voorzien. Ga, via de omlaagpijl, linksonder of rechtsonder, terug naar buiten. 

Buiten de hut

Weer buiten zoom je weer in op de plek waar het bosje struiken heeft gestaan. Gebruik dan in de close-up de nu gerepareerde Schop op de aarde en........Alicia graaft een kist bloot....

Klik met de actiecursor op de kist........Alicia verteld dat er een paar "Elementen" van de kist weg zijn. Achter de kist ligt een tas....Klik met je hand op de Tas. Alicia pakt een de portemonnee uit de tas....Het is Melissa's portemonnee en er komt een kleine sleutel uit, die naar de inventory verdwijnt.

Ga uit de close-up en zoom weer in op het kleine kastje dat aan de hut hangt. Gebruik dan, in de close-up, de Pook op het hangslot en........Alicia wrikt met de pook het slotje open. Verwijder het slot en het kastje gaat nu open.....Er ligt een Tang in het kastje......Pak de Tang. 

Binnen in de Hut

Ga terug de hut binnen. Zoom weer in op het bureau en dan op de afgesloten la en gebruik nu de kleine sleutel op het slot van de la.....

Klik dan 3 keer op de sleutel, of net zo vaak als nodig is, en de la schuift open. 

Pak uit de la dan het Uv-led lampje en de fotocamera, waarvan de oplaatbare batterij leeg is

Blijf in de close-up. Stop in inventory het Uv-lampje in je zaklamp en je hebt dan een Uv-zaklamp. Schijn met de Uv-zaklamp nu op het papier dat in de typmachine steekt en......

Alicia kan nu de tekst lezen en dit wordt genoteerd in het dagboek......Melissa deed onderzoek naar "Duivelse Tekens"het "Hart Symbool" en naar waar het graf is van een "Opgehangen Boer"

Vanzelf ben je uit de close-up. Gebruik nu ook de Uv-zaklamp op de krijttekening van het lijk en......

......je beland in een puzzel:

Memory puzzel:

Je cursor is nu de Uv-cirkel van de zaklamp. Onder de krijttekening zie je 12 plekken......Je moet met je Uv cursor op alle 12 plekken klikken....er verschijnen dan gekleurde tekens op die 12 plekken...

de kleuren zijn rood, blauw, zwart en groen.....Van elke kleur zijn er 3 plekken. Je moet dus plekken met gelijke kleur matchen.......Dit is dus een Memory puzzel..... Klik op elke plek en onthoud welke plek rode, blauwe, groene en zwarte tekens krijgen. Als je weet welke kleuren de  diverse plekken hebben dan moet je de plekken met dezelfde kleur achter elkaar klikken. Dus eerst 3 rode, dan 3 groene, dan 3 blauwe en dan 3 zwarte. Klik je echter bijvoorbeeld 2 plekken met de rode kleur en dan een plek met een andere kleur dan moet je opnieuw beginnen.  Je kunt de puzzel ook weer overslaan via de overslaan knop, maar op dit plaatje zie je welke plekken welke kleur hebben.....

Dus klik eerst bijvoorbeeld de 3 rode plekken, dan de 3 groene, dan de 3 blauwe en dan de 3 zwarte plekken.  Heb je het goed dan zie je een cutscene.....

Zoom weer in op de linker vensterbank, waar je de zonnelader op hebt gezet. De zonnelader is vol opgeladen. Pak de camera uit inventory en klik de camera dan aan de zonnelader Je hoort een geluid ten teken dat de camera wordt opgeladen. Pak de camera terug.

 Pak de nu volledig opgeladen camera meteen weer uit inventory en klik ermee op de krijttekening van het lijk....

Je beland in de:

Markeringen puzzel

Alicia wil een foto nemen van de markeringen en die zie je nu in het scherm van de camera. 

Maar je ziet de markeringen nu als een onafgemaakte cirkel en je moet de cirkel dus compleet maken. Naast de cirkel staan gebogen pijlen, een zwarte pijl, een blauwe pijl, een rode pijl en een groene pijl. Door de pijlen te klikken draai je binnen de cirkel de met de kleur van de pijl overeenkomstige kleuren. Je moet de cirkel dus compleet maken.......Vindt je dit moeilijk dan kun je de puzzel ook weer overslaan. Zo moet het er uiteindelijk uitzien,...Je ziet dan dat er op het figuurtje ook een hart wordt gezet....

Bij mij staat het figuurtje schuin in de cirkel.......het kan echter ook dat het figuurtje horizontaal rechtop staat in de cirkel. Heb je de cirkel goed dan zie je weer een cutscene......

Na de cutscene ben je in de close-up van een vloerplank binnen de krijttekening. De vloerplank is vastgeschroefd met 4 schroeven en die kun je verwijderen met de Tang, maar dat moet wel in de goede volgorde. Nummer de schroeven als A, B, C, D. Pak de Tang uit inventory en klik er mee in deze volgorde op de schroeven: A, B, C, D (je moet wel steeds de tang weer pakken) en verwijder dan de plank met je hand. Onder de plank ligt een Medaillon.......Pak het Medaillon. 

Ga naar buiten en zoom weer in op de plek waar Alicia de kist heeft opgegraven. Klik met je actiecursor op de kist en....

Kist puzzel:

In het scherm heb je het cirkelslot van de kist. Boven de cirkel staan je 3 Strijdersbeeldjes en het Medaillon. Je ziet ook 3 vakjes, boven, links en rechts van de cirkel. In de cirkel zie je dat deze 3 ringen heeft, een Pijlring, een Lansring en een Zwaardring.....Deze ringen komen overeen met 1 van je 3 Strijderbeeldjes. Je moet dus het juiste Strijdersbeeldje in het juiste vakje plaatsen.

Stap 1:

Sleep nu als eerste het Medaillon naar het midden van de cirkel en klik het daar vast. In de 3 vakjes verschijnen nu de wapens.

Je 3 Beeldjes hebben ook elk een wapen, die dus overeen komen met de wapens die je in de vakjes ziet.

Stap 2:

  Plaats nu het Pijl-en Boog beeldje in het pijlvak. Plaats het Lansbeeldje in het lansvak. Plaats het Zwaardbeeldje in het Zwaardvak en........

De cirkel lichtop en de ringen verdraaien

Stap 3: 

Je moet nu de ringen binnen de cirkel draaien om de Pijl naar het pijlbeeldje te draaien, De Lans naar het Lansbeeldje en het zwaard naar het zwaardbeeldje te draaien.  Klik op een ring om de ring te selecteren en klik dan de linker of de rechter pijl om de ring te draaien......Maar de ringen beďnvloeden elkaar, dus je moet even een beetje oefenen om te zien hoe de ringen draaien. Uiteindelijk los je de puzzel wel op, of je slaat het weer over. 

Je ziet dan weer een cutscene.......In de kist vindt Alicia het moordwapen en een potje bloed

Je inventory is nu leeg. Het wordt tijd om met Sheriff Williams te gaan praten, dus open de Map en klik op de  2e groene stip, niet op de groene A stip want dat is de moordhut. 

Klik dan op de pijl van de Turmville Foto en.......Alicia beland in

Hoofdstuk 2: Turmville:

2017: Walkthrough door: Louis Koot