2017 Walkthrough door: Dick Leeuw en Louis Koot

Tekst door Dick Leeuw en screenshots door Louis Koot

 Algemene informatie

Quern - Undying Thoughts kun je spelen op je computer, op de X-Box maar ook via de Occulus Rift. Omdat de game eigenlijk bedoeld is om via de Occulus Rift bril te spelen heeft de game zulke zware systeemeisen. Dit geld eigenlijk ook  zo voor die andere Myst kloon "Obduction" van Cyan.

Quern - Undying Thoughts is een feest voor elke gamer die een fan is van de Myst games, mits de computer voldoet aan de zware systeemeisen die voor deze game gelden. Check dus eerst of uw systeem deze game wel aan kan. Voldoet uw computer niet aan de minimale systeemeisen voor de game dan zult u Quern absoluut niet kunnen spelen. Om Quern echt soepel te kunnen draaien zal uw computer eigenlijk moeten voldoen aan de Aanbevolen systeemeisen.

Minimum systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 7/Windows 8.1/Windows 10
  • Processor: Intel Core i3-2100 or AMD equivalent
  • Intern Geheugen: 8 GB RAM
  • Grafische kaart: NVIDIA GTX 650 4GB of  AMD Radeon HD7770 4GB
  • Opslagruimte: 7 GB beschikbare ruimte

Aanbevolen systeemeisen:

  • Besturingssysteem:Windows 8.1/Windows 10
  • Processor: Intel Core i7-3770K or AMD equivalent
  • Intern Geheugen: 16 GB RAM
  • Grafische kaart: NVIDIA GTX 950 8GB of vergelijkbare AMD Radeon kaart
  • Opslagruimte: 7 GB beschikbare ruimte

Op het startscherm van de game kun je bij de "Settings"  enige zaken naar eigen voorkeuren instellen. 

Je beweegt dus door het spel met de WASD toetsen, maar hiervoor kun je ook de pijltjestoetsen van je toetsenbord gebruiken. Met de Spatiebalk ga je springen en met de Linker Shift toets kun je rennen, maar je moet wel dan steeds bijsturen met je muis

Met de Q-toets of de  I-toets kom je in je inventaris en daar kan je de voorwerpen van alle kanten bekijken. Om een item uit de inventaris in het spel te gebruiken moet je er voor zorgen dat het item in het midden van het scherm staat.....dan is het item geselecteerd

Je hoeft echter niet je Q-toets te drukken om de inventory te open want ook met je muiswiel scrol je door je inventaris. Je ziet dan de inventory aan de linkerkant van het scherm. Met je muiswiel scrol je dan door je items. Het item dat je wilt gebruiken moet dan in het grijze vlak staan.

Klik je met je muiswiel, dus niet scrollen, dan zoom je in op een object, maar beter is het om voor deze Zoomfunctie bijvoorbeeld je Z-toets te nemen omdat je scrolwiel ook gelinkt is aan het openen van de inventaris.

De game saved je voortgang automatisch, maar je kunt ook zelf saven. Er zijn echter maar 8 Saveslots, dus als die vol zijn dan moet je eerdere saves gaan overschrijven

Brieven en het Notitieboek

In het spel kom je een aantal brieven tegen, als je er op klikt wordt deze voorgelezen. De brieven worden automatisch opgeslagen en met je L-toets kom je in het archief met de brieven.  

Je moet ALLE BRIEVEN vinden en lezen want er staan aanwijzingen in voor de puzzels en als je ook maar 1 brief mist dan kun je de game niet uit spelen omdat je dan belangrijke aanwijzingen voor een puzzel aan het einde niet terug kunt lezen.

In het eerste deel van de game vindt je in 1 van de gebouwen naast een brief ook een notitieboekje. Als je op je P-toets drukt dan wordt er een tekening in het notitieboekje gemaakt waar je dan ook een tekst bij kan schrijven.  

De tekening is van het gebied waar je met je cursor op staat, met N open je het notitieboekje om de tekening en tekst na te lezen.  

Globaal kun je de game in 2 delen indelen. Deel 1 speelt zich af boven de grond en Deel 2 speelt zich af onder de grond.Ben je eenmaal in deel 2, dus onder de grond, beland dan is er geen weg terug naar Deel 1. Dus zorg dat je in Deel 1 alles vindt dat je moet vinden en ook nodig zult hebben in Deel 2

2017 Walkthrough door: Dick Leeuw

Tekst door Dick Leeuw en screenshots door Louis Koot