2017: Walkthrough door: Louis Koot

Je bent Brian Basco

Brian is bij het appartement gebouw beland waar Dr. Bennett woont. Brian wil inbreken in Bennett's appartement om de  tapes van zijn  therapie sessies met Dr. Bennett te stelen, om er achter te komen wat er werkelijk is gebeurt op het Mala eiland, in Runaway 2 The Dream of the TurtleBrian spot echter een politieauto en vlucht snel de steeg in.

In inventory heeft Brian nu alleen nog de trechter. Brian moet een manier vinden om in Bennett's appartement te geraken. Kijk rond in de steeg. Het appartement gebouw is het rechter gebouw en je ziet de rode achterdeur. In de steeg staat, achter Brian, een grote groene vuilniscontainer. Bij de vuilniscontainer hangen ook 3 posters aan de muur. 

Klik met je handcursor op de groene vuilniscontainer om het ding te openen en.....Brian pakt een spuitbus zilververf uit de container.  De verfbus zit nog half vol met sneldrogende zilververf. Probeer of je de rode deur kunt openen door er met de handcursor op te klikken. Helaas...de rode deur zit op slot. Loop nu een scherm verder door naar rechts (Go up the alley). Brian komt dan in het volgende deel van de steeg en dit deel staat echt vol met troep. Tussen de 2 groene containers zit een ladder aan de gevel. Klik met de rode omhoogpijl op de ladder en.......

Bijna bovenaan de ladder wordt Brian neergeslagen door een dikke vent, die een bord om zijn nek heeft hangen waarop staat geschreven "THE END IS HERE". Brian valt omlaag en ligt dan bewusteloos in de steeg. Ondertussen zijn ook Gina en Gabbo aangekomen bij het steegje, maar ze zien Brian niet liggen.

  Gina en Gabbo gaan via de hoofdstraat naar het appartement van Bennett. 

Judge Whitley is ook in Bennett's appartement en samen kijken de Judge, Gina en Gabbo naar de opgenomen hypnose sessie van Brian met Dr. Bennett.

Runaway 2: The Dream of the Turttle 

Nu zul je eindelijk te weten komen wat er werkelijk op Mala eiland is gebeurd want we gaan nu terug in de tijd, naar RUNAWAY 2 THE DREAM OF THE TURTLE.

Dr. Bennett heeft Brian onder hypnose gebracht. Via gerichte vragen moet je nu proberen om Brian's verloren herinneringen aan zijn avonturen op Male eiland terug te halen. 

In een aantal korte filmpjes vertelt Brian dan over zijn avonturen uit Runaway 2.

Dus stel alle vragen en doe dat in de logische volgorde van boven naar beneden. Ga dus niet zo maar luk raak de vragen gebruiken, maar stel ze in volgorde en Brian zal dan stap voor stap zijn herinneringen vertellen. Dit zijn de vragen die je absoluut moet gebruiken:

Everything began during your vacation in Hawa´i, correct?

Brian en Gina werden door Otto naar Mala gebracht met een vliegtuig.  Otto kreeg een hartinfarct, en het vliegtuig crashte.  Er was maar 1 parachute aan boord en die had Gina om.  Brian smijt Gina het vliegtuig uit en Gina beland in het meer van Mala Eiland.

What happened when you attempted the crash landing on Mala island?

Brian crashed met het vliegtuig, maar was in staat om zichzelf te redden en ging op zoek naar Gina. Hij kwam in een militair kamp en ontmoette kolonel Kordsmeier.

 

Tell me about how you infiltrated Kordsmeier's camp

 

Kordsmeier wist niets over Gina, maar er was iets vreemds met hem.  Kordsmeier weigerde Brian de toegang tot het kamp en Brian ontdekte dat Kordsmeier iets vreemds in de zee van Mala gevonden had.  Via O'Condor, een niet zo snuggere soldaat van Kordsmeier, leerde Brian over een wetenschapper in Alaska, die hier meer over wist:  Deze wetenschapper was ene Professor Simon. 

 

Tell me about your trip to Alaska

 

Brian vloog naar Alaska. Het bleek dat er in het bergmeer van Malaeiland een ruimteschip lag, de Trantorian. Kordsmeier had de energie stenen van de Trantorians gestolen, met hulp van een corrupte Trantorian. Zonder deze stenen zouden de Trantorians spoedig sterven. Brian was niet in staat om de stenen terug te brengen, maar hij vond in een oude scheepswrak een andere steen. 

 

What was the relationship between Gina and the ETs?

Gina had een schotwond opgelopen, omdat Kordsmeier het commando gegeven had om te schieten toen Otto over het eiland vloog.  Gina zou gestorven zijn, maar dankzij Alpha werd ze gered. Ze was alleen bewusteloos.

Did you get the extraterrestrial's energy stone back?

Brian gaf het Trantonite terug aan de Trantorianen en die herstelde snel. De Trantorianen namen Kordsmeier en de verrader gevangen. 

 

Tot zover de bekende feiten. Nu gaat Bennett vragen stellen over wat er gebeurde na het abrupte einde van Runaway 2, dus de gebeurtenissen die niet zijn vermeld in Runaway 2. 

Brian beland in het ruimteschip van de ET's en schiet zich een weg door een lange gang.

 Brian beland in de controlekamer alwaar hij het Trantonite kristal in de daarvoor bestemde plaats zet.

Ga nu verder met de volgende serie vragen:

Did it take Alpha long to get his strength back?  

Were the Trantorians able to regain control of their ship?

De Trantorians hadden kregen hun kracht weer terug en ze namen Kordsmeier en zijn 2 handlangers gevangen

So the good little Martians had a field day with the bad 'ol humanoids, right?  

And then what? Don't tell me the Trantorians themselves took Kordsmeier to the authorities?

De Trantorians gaven bij afscheid een Trantonite aan Brian en een hersenusurpator, waarmee hij Kordsmeier kon manipuleren.

By the way, how was Gina during all this?

Gedurende de hierboven vermelde gebeurtenissen was Gina vast in slaap.

In other words, the Trantorians left you with this hot potato and took off. The nerve.....

In other words, the only gift they gave you was the device which you say would stop working after one hour

Het ruimtevaartuig vloog geruisloos. De overige mensen aan boord werden naar het militaire kampen gestraald.  Brian kreeg echter nog een gift van de Trantorianen......een mooi rood Trantonite Kristal.


Bennett geeft nu nog even een samenvatting van wat Brian zojuist allemaal verteld heeft en dan.....ben je Kordsmeier....

Brian/Kordsmeier:

Kordsmeier Tent:

Je bent nu in de huid van Kordsmeier gekropen. Via Brian's gedachten bestuur je Kordsmeier 

Achter Kordsmeier zitten Tarantula, Brian en Gina op stoelen. Rechts, onder de Amerikaanse Vlag, staat Kordmeier's bureau. Links is de uitgang van de tent. Kijk even in je inventory. In inventory heb je 2 messen, een handgranaat en 2 pistolen. Sluit de inventory en bekijk, met de oogcursor, Gina, Brian en Tarantula. Tarantula en Gina zijn vast in slaap. Brian heeft een Capsule vast en heeft het Mindcontroling Device op zijn hoofd. Met het Mindcontroling Device heeft Brian nu 1 uur lang de controle over Kordsmeier's hersenen.

Bekijk, met de oogcursor, de Capsule (Look at Capsule), die de zittende Brian vast heeft. 

In de capsule zit het Trantonite dat Brian van Alpha heeft gekregen. Kordsmeier/Brian, pakt het Trantonite uit de capsule.

Pak de Handgranaat (Grenade) uit inventory en probeer of je de handgranaat in de capsule kunt stoppen. 

Klik dus met de handgranaat op de capsule (Put grenade into the capsule), die Brian vast heeft en waar je zojuist het Trantonite uit hebt gehaald en.......Brian/Kordsmeier plaats de granaat echter niet in de capsule maar gaat in gedachten even staan oefenen wat ie met de granaat kan doen. Brian/Kordsmeier trekt dan per ongeluk de pin uit de handgranaat en....Gelukkig, de granaat ontploft niet want het blijkt een nep granaat te zijn waar nu een USB-stick uit steekt.

Rechtsklik om de USB granaat weer op te bergen in inventory.  Verlaat dan de tent via de rode pijl aan de linker rand van het scherm.

Buiten de tent:

Soldaat Zachariah O'Connor arriveert in zijn Hummer en springt in de houding. O'Connor was, door Kordsmeier himzelf, op een belangrijke missie gestuurd en komt hierover rapport uitbrengen.  Praat verder met O'Connor via de gespreksopties en gebruik ze hier weer allemaal. Je leert dat:

O'Connor van Kordsmeier een speciale opdracht had gekregen. O'Connor moest in de jungle een kistje sigaren voor Kordsmeier ophalen. De helikopter die de sigaren zou droppen heeft de sigaren echter op de verkeerde plaats gedropped. O'Connor had angst om de jungle in te gaan. O'Connor was namelijk bang dat de apen zijn pet zouden jatten. Daarom heeft O'Connor zijn pet op zijn hoofd vastgelijmd met superlijm.

Als je alle gespreksopties gewoon gebruikt dan geeft O'Connor op het laatst een gele tube Lijm aan Brian/Kordsmeier en dan is het gesprek vanzelf afgelopen. In inventory moet je dan de gele tube Lijm hebben.  Bekijk, met je oogcursor, de Hummerjeep van O'Connor. Brian/Kordsmeier meld dan dat er 2 kisten achterop de jeep staan. Bekijk de 2 kisten allebei apart met je oogcursor. 

De ene kist zit vol met kokosnoten en in de andere zitten de sigaren Klik met je handcursor op de kist waar de sigaren in zitten (Get Something From The Box) en Brian/Kordsmeier pakt een dikke sigaar uit de kist.  Klik met de handcursor op de kist waar de kokosnoten in zitten (Get a Coconut) en Brian/Kordsmeier pakt een kokosnoot uit die kist.

Combineer in inventory het Kartelmes (Machete) met de Kokosnoot om de kokosnoot open te breken. 

Berg het mes weer op en klik dan met het Trantonite op de Kokosnoot om het Trantonite in de Kokosnoot te stoppen. 

Klik dan met de gele Lijmtube op de Kokosnoot om de kokosnoot weer dicht te lijmen

Berg de lijmtube weer op en pak nu de kokosnoot, waarin nu dus het Trantonite in verstopt zit, uit inventory en geef de Kokosnoot aan O'Connor. 

Brian/Kordsmeier geeft O'Connor de kokosnoot met de opdracht de kokosnoot goed te verbergen. 

Ook verteld Brian aan O'Connor dat hij de kokosnoot alleen aan iemand mag geven die hem het geheime wachtwoord weet te vertellen.

O'Connor gaat een deuntje staan jengelen op zijn mondharmonica, en dat is echt niet om aan te horen, dus ga terug de tent van Kordsmeier in.

In de Tent:

Rechts, onder de Amerikaanse vlag, staat Kordsmeier's bureau. Dubbelklik op het bureau en Brian/Kordsmeier gaat er naar toe. 

Op het bureau staat de telefoon en ligt een Laptopcomputer.  Klik met de handcursor op de laptop en..........

....Brian/Kortsmeier gaat in de laptop op zoek naar bewijzen voor Kordsmeier criminele activiteiten. Maar de laptop bevat geen bewijzen. 

Pak de Granaat weer uit inventory en klik ermee op de laptop. 

De granaat is dus een USB-Stick en je sluit het ding aan op de laptop en.....Wel....de USB-granaat bevat heel veel info over Kordsmeier's criminele activiteiten.

Klik met de Mondcursor op de Telefoon en.....

Brian/Kordsmeier belt Colonel Chapman op en geeft Chapman de opdracht om hem en Tarantula te komen arresteren, maar....Tarantula is inmiddels wakker geworden en heeft Brian's Mindcontroler overgenomen. Tarantula wil niet gearresteerd worden en besluit om Kordsmeier te vermoorden.  Tarantula heeft nu controle over Brian en zij dwingt Brian om Kordsmeier dood te schieten, maar in feite is het Tarantula die de trekker overhaalt. 

Brian verliest nu zijn geheugen. Tarantula zet het Mindcontrole Device uit en vlucht weg. Dr. Bennett neemt zijn conclusies op tape op en dan......Zijn we terug in "real time", in het appartement van Bennett. Miss Palmer arriveert en tazert Gabbo en richt een pistool op Gina en rechter Whitley.

Palmer blijkt niemand anders dan Tarantula te zijn. Gina wordt gekneveld aan een radiator en Tarantula legt haar plan uit aan Judge Whitley. Tarantula wil dat de Judge Whitley opschrijft dat Brian schuldig is aan de moord op Kordsmeier. Om Whitley hiertoe te dwingen bedreigd ze de Judge door haar een foto van het dochtertje van de Judge te tonen. We schakelen over naar:

Gina Timmins:

Je bent nu dus weer Gina:

Strijkkamer:

Gina zit vastgebonden, met handboeien, aan de radiator in het kleine strijkkamertje. 

Gina slaagt er echter in om zichzelf te bevrijden met behulp van een dasspeld. De handboeien en de daspen belanden in Gina's inventory.

Gina staat links, achter de kast. In de achtermuur van het kamertje is een raam. Rechts is een deur en in de hoek staat een paarse wasmand (Hamper). Ook zie je een doorzichtig luik (Trapdoor) in de rechter muur. Bekijk de kast (Shelves). De kast staat vol met schoonmaakspullen. Bekijk het doorzichtige luik. Het luik is de ingang van een wasgoed chutes, waar men dus het vuile wasgoed in doet. Bekijk de paarse wasmand. De wasmand bevat gewassen, maar nog niet gestreken, kledij. Bekijk het raam.

Gina kijkt uit het raam omlaag de steeg in en ze ziet, 10 etages lager, Brian liggen. 

Brian ligt daar nog steeds bewusteloos te wezen en Gina denkt dat ie een dronkaard is die zijn roes ligt uit te slapen. Gina sluit het raam weer. 

Klik nu met je hand op de paarse wasmand en....Gina doorzoekt nu de wasmand en vist er een Sjaal (Scarf) uit. In de kast staat een strijkijzer. Het strijkijzer staat op de op 1 na onderste plank, boven de rode emmer.  Plaats je cursor op het strijkijzer en verander je cursor dan in de hand.  Klik met de handcursor op het strijkijzer (Get iron) en Gina pakt dan het Strijkijzer

Pak ook de rode Emmer (Get Bucket) uit de kast. De bovenste plank van de kast staat vol met flesjes fruitsap. Pak een flesje Fruitsap (Get Juice Bottles) uit de kast. Combineer in inventory het Strijkijzer met de Sjaal en.....Gina pakt de strijkplank erbij en strijkt met het strijkijzer "Call the Cops" op de sjaal. 

Combineer in inventory het Fruitsap met de rode Emmer en....Gina leegt alle flesjes fruitsap uit de kast in de emmer. De lege flesjes zet Gina terug in de kast. De emmer zit nu boordevol met fruitsap. Pak de Emmer vol fruitsap uit inventory en klik ermee op het raam (Throw bucket out of window) en.......

Gina wil de emmer het raam uit pleuren, in de hoop dat Brian hierdoor wakker wordt. Gina wil ook de sjaal met daarop "Call the Cops" uit het raam hangen, in de hoop dat Brian deze boodschap zal zien. Maar Gina's plannetje wordt gedwarsboomd door schurk Wasabi. Gina wordt weer gepakt maar de emmer valt toch omlaag en....we belanden in.......

Hoofdstuk 6: The End Is Here

2017: Walkthrough door: Louis Koot