The Room II

2017: Walkthrough door Dick Leeuw

De Crypte

Je begint bij een 4-kantige tafel met in het midden een ronde schaal. Je ziet een brief liggen, lees deze.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\001.png

Je hebt nu in je inventaris weer je magisch oog alleen je lens is kapot.

Zoom uit en je ziet ook 2 6-hoekjes waar iets in moet.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\002.png

Zoom nog verder uit en kijk rond in de kamer, je ziet 8-hoekige tafel met daarop een ronde doos en een rechthoekige kist.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\003.png

Dubbelklik op de ronde doos, er is weer een tutorial dus draai het deksel van het slot linksom.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\004.png

Druk op de knop en de sloten springen open, je kan nu het deksel openen. Je ziet nu een schuifpuzzel.

Het linker stukje kan je nu meteen op zijn plek schuiven, voor de andere 2 moet je de middelste schijf draaien.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\005.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\006.png

Gelukt dan komt een handvat aan de rechter zijde tevoorschijn, trek het laatje open. Daarin ligt een rode lens.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\007.png

Pak de lens, klik nu in je inventaris op je magisch oog en je ziet dat de kapotte lens wordt vervangen door de rode lens.

Het magisch oog is nu weer beschikbaar rechts.

 

Klik op het magisch oog om dit te gebruiken en je ziet in het midden van de deksel een vingerafdruk.

Klik op die afdruk en er schuift een paneel open en daar vindt je een 6-hoekige schijf. Pak die schijf.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\008.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\009.png

Zoom uit en kijk even rond, je ziet nog een brief liggen, zoom daar op in en lees de brief.

Op de rand van de tafel net onder de brief zie nog een 6-hoekige schijf, pak ook deze.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\010.png

Op de eerste tafel zijn 2 vakjes waar een 6-hokige schijf inpast.

Dus ga naar die tafel en zoom in op die vakjes. Sleep die 2 schijfjes naar die vakjes en dan schuift er een plaat weg.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\011.png

Je ziet 2 ronde schijven met een klein gat, verdraai iedere schijf en je krijgt een groter gat waar een bol door omhoog komt.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\012.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\013.png

Pak de bol en bekijk deze in je inventaris, je ziet dat de bodem eraf kan maar hoe.

 

Zoom in op de ronde schijf in het midden, middenin is een opening. Sleep die bol daar naar toe.

De bol gaat open, het lijkt wel een oog. Als je aan de wijzer draait dan beweegt het oog. In de vakjes onder het oog verschijnen letters.

Welke code is nodig hier. Zoom uit en gebruik je magisch oog, je ziet nu een code staan op de brief.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\014.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\015.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\016.png

S E S W N, je moet deze met de wijzer de letters in de vakjes zetten.

Beweeg de wijzer naar de S, stop en ga daarna naar de E, stop weer en dan terug naar de S.

Weer stop en dan door naar de W, stop en dan naar de N. de bol draait om en de klemmen gaan van het medaillon.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\017.png

Pak dat en bekijk het in je inventaris, je ziet 2 pijlen die naar buiten wijzen.

Dus schijf die naar buiten en het ronde medaillon verandert in een 4-kant.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\018.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\019.png

Als je eerder goed hebt rondgekeken weet je dat er een 4-kant op de deksel van de kist past.

Zoom in op de kist en sleep het 4-kant er naar toe.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\020.png

De bovenkant gaat open en er komt een schijnwerper naar boven maar om het licht te kunnen zien moet je je magisch oog gebruiken.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\021.png

Door met de bol te slepen kan je de lichtstraal richten, ga een beetje naar links en dan zie je een rood teken op de muur.

 

Als het goed in beeld is geweest dan draait de schijnwerper vanzelf verder. Zoek ook hier naar een teken op de muur.

Iets rechts en naar boven, ook weer goed dan gaat de schijnwerper naar rechts.

Ook weer zoeken, iets naar rechts en iets naar boven.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\022.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\023.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\024.png

Alle 3 gevonden dan zoom je vanzelf uit en je ziet een beeld van een engel, je zoom daar vanzelf op in.

In haar hand houdt ze en apparaat, door het slepen met de bovenste ring maak je het symbool compleet.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\025.png

De bol klapt open, een rood kristal komt tevoorschijn. Vanzelf ga je weer naar de schijnwerper en je krijgt weer een draai en schuif puzzel.

Je moet bijna helemaal ronddraaien om de puzzel op te lossen.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\026.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 1\027.png

Eind van dit hoofdstuk

 

 

Het Schip

Je bent blijkbaar op een schip en je ziet een model van een schip, zoom erop in.

Ernaast ligt een brief, lees deze. Hierin wordt gesproken over de voorste mast, het kraaiennest en de kanonnen.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\200.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\201.png

Dus zoom in op het kraaiennest, draai aan de 2 ringen totdat je een afbeelding van een knoop ziet.

Het nest schuift open en daar vindt je een sleutel, pak de sleutel. Zoom uit en zoom in op de kanonnen aan dek.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\202.png

Je moet deze 2 kanonnen naar de reling verplaatsen, als je dit gedaan hebt gaan aan de zijkant de geschutpoorten open.

Achter 1 ervan zie je een sleutelgat, sleep je sleutel hier naar toe en draai de sleutel om.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\203.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\204.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\205.png

De zijkant komt nu los en je kan deze openklappen. Bovenin vindt je een vreemde sleutel, pak deze.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\206.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\207.png

Daaronder zie je een schuif met een halfrond rood kristal, schuif deze naar het midden.

Het kristal gaat stralen en daaronder in het ruim wordt een kist nu verlicht.

Vanzelf ga je nu naar een kist. Zoom in op het slot.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\208.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\207A.png

Ga naar de bovenkant van de plaat die het slot bedekt en trek de rechter zijde naar rechts en de linker naar links.

Je ziet nu het slotmechanisme alleen nu past de sleutel nog niet.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\209.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\210A.png

Bekijk de sleutel eens goed, je ziet bovenaan de sleutel een figuur met 3 3-hoekjes. De bovenste is vol en de onderste 2 zijn leeg.

Ga weer naar het mechanisme en je ziet 3 schijven die je kan verdraaien. Boven iedere schijf zit een 3-hoek waar je een figuurtje in kan plaatsen.

Je moet nu die 3 schijven verdraaien zodanig dat het figuurtje dat in de 3-hoek staat met het volle 3-hoekje naar het midden wijst.

Nu past de sleutel wel, dus sleep de sleutel daar naar toe en draai de sleutel om.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\211.png

De deksel van de kist springt los, klap dan de deksel naar achteren.

Helaas zit er nog een deksel in de weg, deze heeft 4 sloten.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\212.png

In de deksel zie je links een klein 4-kant, zoom daar op in en gebruik je magisch oog.

Je ziet 2 pallen die tegengehouden worden door 2 kwart rondjes, je moet deze kwarten wegdraaien en de pallen schieten los.

Op de plaat zie je nu het wiel rechtsonder verdraaien, een kwart van het middelste wiel gaat open.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\219.png

Op de plaat zie je nog een 4-kantje, zoom daar nu op in en gebruik je magisch oog.

Je ziet een plaat die weer 2 pallen tegenhoudt, klik op plaat en versleep deze tegen de klok in.

Nu verdraait het wiel rechtsboven en weer een kwart van het middelste wiel gaat open.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\215.png

Je ziet in het wiel rechtsonder een schuifje zitten, zoom in en verzet dat schuifje. Rechtsonder krijg je nu nog een 4-kantje.

Zoom in en gebruik je magisch oog, je ziet 2 3-hoeken die 4 pallen tegenhouden.

Schuif de 3-hoeken naar de hoeken en op de plaat verdraait het wiel linksboven, er is weer een kwart open.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\223.png

Rechtsboven zie je nog een schuifje, zoom in en verzet het schuifje. Een 4-kantje eronder schuift open.

Weer je oog en je ziet een rond plaatje en 4 pallen, schuif de onderste en de linker uit het rondje.

Draai dan het rondje totdat de 2 andere pallen in de uitsparingen vallen. Nu verdraait het laatste wiel en het laatste kwart is nu ook open.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\213.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\214.png

Je kan de plaat nog niet openen want je hebt een soort sleutel/pal nodig.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\224.png

Zoom uit en zoom dan in op het handvat aan de rechterzijde van de kist.

Sleep het handvat omhoog en daaronder vindt je een vreemde cilinder. Bekijk die cilinder in je inventaris.

Je ziet 2 beugeltjes, trek deze allebei omhoog en je krijgt een vreemde sleutel/pal.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\217A.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\218.png

Zoom uit en weer in op het middelste wiel, sleep nu die sleutel er naar toe en draai deze om. De plaat springt los.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\225.png

Sleep de plaat naar boven en je ziet een landkaart met daarnaast een brief, lees deze brief. Hij bevat aanwijzingen.

Je moet 2 mijl naar het noorden, 2 naar het westen en 3 naar het zuiden.

Zoom uit en klik op de vakjes volgens de brief, het beginpunt is het rondje. Druk daarna op de knop onder de brief.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\226.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\227.png

Als je het goed gedaan hebt verplaatst het rondje zich en je krijgt een nieuwe brief met aanwijzingen.

4 west, 4 noord en weer 2 west.

Alleen als je goed kijkt kan je nu niet naar het westen. Onder de brief zie je een puzzel met een sleutelgat.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\228.png

Zoom in en je ziet rechts 4 3-hoekjes waarvan 1 met een rechthoekje, links ook 4 3-hoekjes waarvan 1 met een rondje.

Je kan deze 3-hoekjes verschuiven, verschuif nu eerst rechts totdat het rechthoekje rechts en onder het grijze vlakje staat.

Verschuif nu het 3-hoekje met het rondje naar opzij en naar boven, verschuif nu het rechthoekje naar links en je hebt nu een echt sleutelgat.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\229.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\230.png

Alleen nu nog een sleutel.

Zoom uit(3x) en je ziet een pilaar achter de kist staan, je ziet daar een rand met cirkels.

Verdraai de middelste cirkels zodat het luikje vrij komt, dit schuift nu open en daar vindt je een sleutel. Pak deze.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\231.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\232.png

Zoom uit en weer in op het sleutelgat onder de brief. Sleep de sleutel ernaar toe en draai deze om.

Nu is er een opening in de landtong dus volg de aanwijzingen uit de brief.

Klik weer op de vakjes en daarna op de knop onder de brief, het rondje verplaatst zich.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\234.png

Je krijgt weer een nieuwe brief: 6 mijl naar het zuiden, 2 oost en 1 noord.

Maar je kan nog niet verder want er is een mistbank en die moet eerst weg.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\235.png

Gebruik je magisch oog op de brief, je staat opeens op de brug van het schip.

Draai nu het roer naar links en je ziet de boeg van het schip naar links gaan.

Bovenaan zie je een rode halve cirkel, blijf naar links sturen en je ziet een rode halve cirkel in beeld komen.

Ga door totdat de cirkel compleet is, flits en de mistbank verdwijnt.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\236.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\237.png

Volg nu weer de aanwijzingen uit de brief: 6 zuid, 2 oost en 1 noord. Druk weer op de knop en kijk wat er gebeurt.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\239.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\239A.png

Op het bord komt nu een vakje omhoog, zoom in en je ziet een boegbeeld. Pak dit.

De kist sluit vanzelf, met deze ben je klaar.

Zoom uit en in op het schip, zoom verder in op de boegspriet en sleep het boegbeeld daar naar toe.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\241.png

Er gaat een luik open aan de zijkant van het schip.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\242.png

Je ziet een stuurwiel liggen, pak dit. Zoom uit en zoom in op de brug van het schip.

Sleep het stuurwiel daar naar toe en draai het wiel naar rechts. Het roer gaat dan naar links en je ziet een schuifknop.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\243.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\244.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\245.png

Zet deze knop naar rechts, de zeilen komen omlaag en op het dek klapt een draaiwiel open.

Draai dat wiel naar links en onderaan het schip klapt een plaat weg, hier kan je letters invullen maar welke.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\246.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\247.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\248.png

Zoom uit en kijk met je magisch oog naar het achterste zeil, daar staat op : ROSE.

Ga naar de plaat onder het schip en vul daar ROSE in.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\249.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\250.png

Je ziet de tandwielen gaan draaien en je vindt de andere helft het rode kristal. Pak dit.

Ga naar de sleuf met het halve rode kristal en sleep dan de andere helft naar de rechtse kant. Daarna naar het midden schuiven.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\251.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\252.png

Je zoomt uit en draait vanzelf naar een ronde tafel met een kist erop.

Verder zie je een weegschaal en een gewicht liggen rechts, aan de andere kant van de tafel ligt een 4-kanten plaat.

Ook zie je een paar sleuven waar iets door moet schuiven. Ook liggen er 2 briefjes, lees deze.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\253.png

Zoom in op het gewicht en pak dat. Zoom uit en in op de weegschaal.

Sleep het gewicht naar de juiste plaats op de weegschaal, in de linker sleuf schuift een blok richting midden.

Ook zie je dat het slot van de kist gaat. Klap de deksel open.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\256.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\257.png

Vakje 1 schuift open, hier moet een rond medaillon in. In het linker deksel zie je een ronde schijf.( M1)

Zoom daar op in en pak die schijf, zoom uit en zoom in op vakje 1. Sleep de ronde schijf hier naar toe.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\Screen Shot 06-10-17 at 04.08 PM (2).JPG

Draai de schijf rond en schuif de pal erin. Bovenop de kist klap een deksel open, daar vindt je een ander gewicht

Pak het gewicht eruit, sleep het daarna naar de juiste plaats op de weegschaal.

Nu schuift er een blok in de rechter sleuf. Vakje 2 gaat open ook hier heb je een ronde schijf nodig.

 

In de deksel boven vakje 1 vindt je een ronde schijf.(M2)

 

Ik stop nu om iedere keer te zeggen zoom uit en daarna weer in, dit weet je nu onderhand wel.

Sleep de ronde schijf naar vakje 2, draai de schijf en sleep de pallen totdat ze alle 4 erin zitten.

 

Bovenop schuift een klep open, pak het gewicht. Bekijk het gewicht in je inventaris, je ziet een punt zitten op het blok en ook op de knop.

Draai de punten boven elkaar. Het blok verandert in een 3-hoek.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\268.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\269.png

Sleep deze naar de juiste plaats, vakje 3 gaat open. Waar is ronde schijf 3?

 

Kijk aan de zijkant van de linker deksel, daar zie je een laatje maar deze kan niet open omdat de hoekjes verkeert staan.

Deze kan je hier niet goed zetten, ga terug naar het gat waar je net het gewicht hebt uitgehaald.

Je ziet daar 4 plaatjes, zet deze goed zodat ze een rechthoek vormen. Nu kan het laatje wel open.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\272.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\273.png

Ga naar de zijkant en trek aan de beugel, je vindt hier schijf 3. Pak deze.(M3)

 

Sleep schijf 3 naar vakje 3 en draai en schuif tot de pallen erin zitten. Bovenop schuift weer een deksel open.

Bekijk het gewicht in je inventaris, in het midden van iedere kant kan je een blok omhoog schuiven en omklappen.

Je hebt nu een 8-hoekige gewicht, sleep dit naar de juiste plaats en vakje 4 schuift open.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\276.png

Op zoek naar ronde schijf 4, zoom in op het grote ronde gat waar je net het gewicht hebt uitgehaald.

Linksonder op de rand zie je een punt, draai deze naar de pijlpunt bovenaan. Daar vindt je schijf 4.(M4)

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\277A.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\278.png

Pak deze en sleep die naar vakje 4, los daar de puzzel op door te draaien en te schuiven.

Bovenop schuift nu de laatste deksel open, ook weer een gewicht.

 

Ook deze moet je in je inventaris bekijken ook hier zie een puntje op het blok en op de knop. Draai de punten boven elkaar.

Je hebt nu 2 gewichten, zet deze op hun plaats en de kist klapt dicht, de weegschaal verdwijnt. De kist schuift naar achteren en zakt in de tafel.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\280.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\281.png

Op de plaats waar de kist heeft gestaan vindt je nu een anker en een springveer.

Aan de andere kant van de tafel is een andere kist omhoog gekomen, pak het anker en de veer.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\282.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\283.png

Het anker is iets wat bij een schip hoort dus ga terug naar het schip.

Op de boeg net voor het eerste kanon zie je een beugel, sleep het anker hier naar toe.

Het anker zakt omlaag en de boeg klapt open, je vindt daar een metalen ster. Pak de ster.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\284.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\285.png

Ga terug naar de ronde tafel, aan de voorkant van de kist vindt je de plaats voor de ster.

Sleep deze ernaar toe en draai de ster met de punt naar boven, de deksel van de kist springt los. Klap deze open.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\286.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\287.png

Binnenin vindt je een chronometer, linksonder zie je een schuifje. Zet deze naar links en onderop schuift een laatje open.

Hierin vindt je een sleutel, pak deze. Rechtsonder zie je een ronde knop, draai deze naar links en de chronometer klapt om.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\288.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\289.png

Ga naar de linkerkant van de chronometer, daar vindt je een pal die je kan verschuiven. Het deksel klapt open.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\292.png

Je ziet een schroef maat je hebt geen schroevendraaier. Ga naar de rechter kant van de kist.

Op allebei de hoeken kan je een plaatje naar beneden schuiven, in het midden schuift nu een vakje open.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\290.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\291.png

Hoera een schroevendraaier, pak deze. Ga naar de bovenkant en sleep de schroevendraaier naar de schroef.

Draai deze rond om de schroef te verwijderen, schuif het plaatje open.

Sleep nu de veer naar de as onderin dat gat. Rechts zie je een plek voor de opwindsleutel.

Sleep de sleutel daar naar toe en windt de chronometer op, deze klapt dicht en draai weer in de goede positie.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\293.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\294.png

Je ziet aan de linkerkant om een sleutel, je moet een tijd instellen om het plaatje weg te schuiven.

Ga naar de linkerkant van de kist, je ziet een pal en schuif die naar rechts.

Kijk nu door je magisch oog naar die kant, je ziet onderaan staan : 2:50

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\Screen Shot 06-12-17 at 10.47 AM (2).JPG

Ga naar de bovenkant van de chronometer en draai aan de ringen om de wijzers te verplaatsen.

Er schuift een plaatje weg en ja kan nu die dingen stopzetten door op de knoppen te drukken.

Zet ze zodanig dat je de sleutel eruit kan pakken.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\297.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\298.png

Op de boven rand van de kist vindt je een sleutelgat, sleep de sleutel daar naar toe en draai deze om.

 

Een gedeelte van de deksel klapt omlaag en je vindt een grote ronde schijf, je moet hier weer je magisch oog gebruiken.

Je ziet een afbeelding van een schip maar deze is een beetje erg verfrommelt, even aan de ringen draaien om deze goed te zetten.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\298A.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\298B.png

Nu schuift er een plaatje open op de deksel, daarin vindt je een octader oftewel een dubbele piramide.

Pak deze, de kist klapt dicht en zakt in de tafel. De 4 driehoeken schuiven naar elkaar in het midden.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\298C.png

Sleep de piramide hier naar toe, dit klapt open en een bol komt omhoog. Je ziet ook 2 ringen die je goed moet draaien.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\299.png

De bol klapt open en je krijgt nu weer zo地 draai en schuifpuzzel.

Draai tot je boven de lange sleuf staat en dan vindt je het symbool wat je moet maken.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\299A.png

Nu krijg je het eindfilmpje van dit hoofdstuk.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 2\299B.png

 

De Tempel

Je staat in een doorgang maar die is geblokkeerd, door een kleine opening zie je dat daar een kamer is.

Kijk naar boven daar zie je een metalen plaat die iets tegenhoudt. Trek die plaat eruit.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\300.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\301.png

Nu valt er een plaat steen om en je hebt toegang tot de kamer.

Kijk even rond, je ziet een kleine ronde tafel met daarop een kist. Draai naar links en je ziet in het midden een kruisboog staan.

Daarachter zie je een muur met een gat erin, draai verder naar links en je ziet een kist op de vloer staan.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\302.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\303.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\304.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\305.png

Zoom in op de kruisboog en je ziet dat er een stuk ontbreekt, sleep dat stuk metaal dat je eerder losgetrokken hebt naar de boog.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\305A.png

Ga naar de kist op de tafel, bekijk deze van alle kanten. Ook ligt er een briefje op de tafel, lees dit.

Op 1 van de kanten zie je 3 symbolen en daarnaast een schuif alleen ontbreekt er iets aan die schuif.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\311A.png

Als je net goed hebt opgelet dan weet je dat er iets ligt op het blok met de kruisboog.

Ga daar naar toe en pak het blokje hout met de 2 pinnen. Terug naar de kist op tafel en draai naar de linkerkant.

 

Sleep nu dat blokje naar de schuif en nu kan je deze op en neer schuiven.

Je moet nu de 3 symbolen op de juiste plaats zetten, klaar dan draai er een paneel om. Daar vindt je een trekker mechanisme, pak dit.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\313.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\314.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\315.png

Ga weer naar de kruisboog en sleep dat trekker mechanisme er naar toe. Je mist nog iets voor de boog.

Ga naar de kist op de vloer, het slot op de voorkant kan je nu nog niet openen maar ga naar het handvat aan de zijkant.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\318 (2).pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\316.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\317.png

Draai het handvat en trek deze daarna naar buiten, daar ligt een pees voor de boog. Pak dit.

 

Terug naar de kruisboog en sleep de pees naar de boog, vanzelf ga je nu naar het vizier en dit klapt op.

Ook springt er een la open, trek deze verder open en pak een pijl voor de kruisboog eruit.

Sleep de pijl naar de punt van de boog, je kan nu de pees naar achteren trekken.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\318A (2).pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\319.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\320.png

Zoom in op de achterkant van de kruisboog, je kan nu door daarmee te slepen de kruisboog richten op het gat in de muur.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\321.png

Haal de trekker over en als je raak hebt geschoten dan zie je de pijl door het gat vliegen. Als je mist moet je een nieuwe pijl pakken.

Wel raak dan zie je een stuk muur omdraaien, je ziet een plank met daarop een kapotte spiegel en een doosje.

Ook ligt er een rolletje op die plank, deze kan je lezen. Onder de plank zie je ook een mechanisme, waarvoor?

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\322.png

Bekijk de doos op de plank, het is een bordspel alleen je mist een schijfje. Deze ligt niet hier op de plank.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\323.png

Ga naar de kist op de tafel en zoom in op de voorkant, een metalen plaat houdt een paar pallen tegen.

Schuif de plaat eerst naar rechts nu springt de bovenste pal terug, daarna naar links en de onderste springt terug.

 

Nu weer helemaal naar rechts en de plaat hangt nu naar beneden, je ziet een hendel. Zet deze om naar links.

3

 

2

 

1

 
C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\307.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\308.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\309.png

Rechts zie je een paneeltje opendraaien, hier vindt je het schijfje dat je nodig hebt voor het spelletje op de plank.

 

Zoom weer in op het bordspel op de plank, sleep het schijfje naar de linker hoek van het speelveld.

Rechtsboven ligt een ander schijfje, aan de rechter zijkant zie je een schuif waarmee je het middelste vakje mee kan verschuiven.

 

De bedoeling is om het schijfje van linksonder naar rechtsboven te schuiven maar dat andere schijfje probeert je tegen te houden.

Ik kan je daar geen pasklare oplossing voor geven, je moet proberen de tegenstander schijf op het verschuifbare vakje te krijgen.

Je kan dan er voorbij komen en doorschuiven naar het eindpunt.

Gelukt dan springt er een laatje open aan de voorkant, trek dit verder naar buiten en pak de vreemde sleutel.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\324.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\325.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\326.png

Het is een sleutel met een half tandwiel, deze mis je op de kist op de vloer.

Zoom in op het slot van de kist, sleep de sleutel er naar toe en draai de sleutel om.

De deksel springt los en je kan deze nu openen, je ziet een stenen kop van een hamer liggen.

Pak deze en je ziet nu ook 2 vormen waar iets in moet, maar wat?

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\327 (2).pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\328.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\329.png

Ga naar de plank met de kapotte spiegel en zoom in op het mechanisme onder de plank.

Sleep nu het stuk steen naar de onderkant van houten steel, je hebt nu een sloophamer.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\330.png

Draai aan het wiel om de hamer omhoog te krijgen, trek dan aan de pal erboven en de hamer zwaait naar beneden tegen een stenen plaat.

Daar komt een barst in, je deze handeling een aantal keren herhalen voordat de plaat breekt.

In de holte daarachter vindt je stuk van de gebroken spiegel.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\331.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\332.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\333.png

Ga naar de spiegel en sleep het stuk glas daar naar toe. Flits en je ziet in de spiegel een andere kist staan.

Bovenaan de spiegel klapt een luikje open, hier kan je een code invullen maar waar vindt je de code?

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\334A.png

Ga naar de kist op de vloer, links ervan vindt je een stenen plaat op de grond.

Zoom daarop in en gebruik je cursor als bezem om het stof weg te vegen, je ziet dan 2 symbolen. Noteer deze.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\335.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\336.png

Ga even terug naar de kist op de tafel, op het schuine dak zie je een klein gouden torentje staan. Pak dat torentje.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\310.png

Ga naar de spiegel en zoom in op de bovenkant, hier zet je de juiste symbolen neer.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\337.png

Flits en vanzelf draai je om naar de tafel en daar staat nu een andere kist, goudkleurig.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\338.png

Bekijk de kist van alle kanten en kijk naar dingen die afwijken.

Aan de linkerkant zie je op de 1e laag een raam uit het midden staan, schuif deze naar rechts en de deuren gaan open.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\339.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\340.png

Gebruik je magisch oog en je ziet weer een draai en schuifpuzzel, maak er een boogdeur van.

Flits en nog een draai en schuifpuzzel, maak ook hier een boogdeur en dan flits, je gaat nu een trap af.

Beneden vindt je weer 2 symbolen, met deze kan je terugkeren naar de andere kist.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\341.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\342.png

Kijk verder naar deze kist, op de 2e laag mis je een torentje, goed dat je het torentje van de andere kist hebt meegenomen.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\343.png

Sleep dit torentje naar de plaats waar er een torentje mist, een luik eronder klapt open en daar komt een dolk uit.

Pak deze dolk, je moet nu weer terug naar de andere kist.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\344.png

Zet de symbolen die je net gevonden hebt bovenaan de spiegel en je flits terug naar de andere kist.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\345.png

Bovenop de kist vindt je en opening voor de dolk, sleep de dolk er naar toe en een deel van het dak klapt open.

 

Je ziet een kleine stropop in een stoel, pak de pop. Op de stoel vindt je nu een edelsteen, pak ook deze.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\346.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\347.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\348.png

Als je de gouden kist goed bekeken hebt weet je dat daar op een kant een edelsteen miste.

Je moet dus terug naar de gouden kist maar voordat je dat doet bekijk dan deze kist met je magisch oog.

Op 1 van de zijden zie je een aantal rode tekens en 3 ervan zijn doorgestreept, onthoud welke 3 dat zijn.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\349.png

Ga dan via de spiegel terug naar de gouden kist en ga dan naar de achterkant waar de edelstenen zitten.

Sleep je edelsteen uit je inventaris naar de plek linksboven en klik daarna op de 3 stenen die doorgestreept waren.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\350.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\351.png

Een paneel schuift open en daar vindt je een vuursteen, ook ligt er een rolletje dat je kan lezen.

Pak de vuursteen.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\352.png

Ga naar de kist op de vloer, net voor de kist is een kleine vuurkorf en daarvandaan loopt een sleuf naar de andere kant van de kamer.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\304 (2).png

Sleep nu het popje van stro naar de vuurkorf, sleep nu de vuursteen naar de bovenkant van de vuurkorf.

 

Beweeg nu de vuursteen een paar keer op en neer, je krijgt een vonk en het popje vliegt in brand.

In de sleuf ligt buskruit en je ziet nu een vlam hierdoor gang naar de andere kant van de kamer.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\353.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\354.png

Je ziet nu dat er een ruimte is achter tralies, wat er precies in die ruimte is zie je niet maar wel dat er een mechanisme is.

Er hangen ook een paar zandzakken. Ook gaat er rechts een toorts branden en je ziet een beeld in de muur.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\355.png

Ga naar de kruisboog en pak een nieuwe pijl, sleep deze daarna naar de punt van de kruisboog om deze erop te leggen.

Trek nu de pijl naar achteren om de pees te spannen. Zoom dan in op het vizier en mik dan de kruisboog op de linker zandzak.

 

Haal dan de trekker over en je hebt de zandzak lek geschoten, gemist dan opnieuw proberen.

Raak en je ziet de zandzak leeglopen en het mechanisme gaat werken.

Het beeld in de muur schuift weg, je ziet een kleine plank met een mechanisme eronder.

Er ligt een rol op de plank deze kan je lezen, rechts ligt een blokje. Pak dit blok.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\356.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\357.png

Midden boven is een plaats waar iets moet komen.

Bekijk het blok in je inventaris, de vorm heb je eerder gezien en wel in de kist op de vloer dus ga daar naar toe.

 

Sleep nu het blok naar de vorm in de kist of naar de vorm in de deksel, doe de deksel dicht en daarna weer open.

Het blok zit in de kist met erop een ronde schijf.

Klik op de schijf en je krijgt nu een grillig gevormde schijf met een getand gat in het midden.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\358.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\359.png

Ga nu naar de kist op de tafel, de gouden kist heb je nodig. Op de voorkant zie je een rond mechanisme waar de schijf inpast.

 

Sleep de schijf daar naar toe, de bedoeling is nu om de schijf te draaien zodanig dat alle rode streepjes 1 cirkel vormen.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\360.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\361.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\362.png

In de goede stand spring de cirkel los en je kan deze dan verdraaien. Zet nu de symbolen goed dan schuift de kist open en komt er een schedel naar voren.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\363.png

Pak de schedel en ga dan naar de nis in de muur waar eerst het beeld was.

Sleep nu de schedel naar de plek in het midden boven, draai dan de hendel naar rechts en de schedel breekt open.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\364.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\365.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\366.png

Verdraai nu de bovenste schijf zodat het symbool compleet wordt, je krijgt nu weer zo地 draai en schuifpuzzel.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\367.png

Los deze puzzel op en je krijgt het eindfilmpje van dit hoofdstuk.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\368.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 3\369.png

 

De S饌nce

Midden in de kamer staat een ronde tafel, links zie je een fototoestel. Rechtsvoor een afgesloten bureau en linksvoor een kast met glazen deuren.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\400.png

Zoom in op de ronde tafel, je ziet Tarotkaarten liggen maar er ontbreken een paar. Ook ligt er een brief waar iets opligt.

Ga naar de brief en lees deze, op de brief ligt een zoeker van een camera. Pak deze zoeker.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\401.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\402.png

Ga naar de camera en wel naar de achterkant, zoom in en sleep de zoeker daar naar toe.

Vanzelf draai je naar de zijkant en een luikje klapt open, daar vindt je een hendel.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\404.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\405.png

Net eronder zie je een tandwiel, sleep die hendel daar naar toe en draai aan de hendel.

De camera schuift open. Draai weer naar de achterkant en zoom in op de zoeker, het beeld is wazig.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\406.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\407.png

Op de buitenste ring zie je een streepje, draai deze met de klok mee tot aan het streepje op de metalen plaat.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\408.png

Het beeld is nu scherp en vanzelf zoom je uit en je ziet het bureau openklappen.je zoomt erop in.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\409.png

In de rechter hoek zie je 3 laden met een slot erboven, rechts tegen de kant zie je romeinse cijfers.

Je hebt een sleutel nodig, zoom in op de voet van de lamp, deze kan je draaien en het vlakje wordt groen.

Klik op het groene vlakje en aan de zijkant klapt een luikje open. Daarin vindt je een sleutel.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\410.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\411.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\412.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\413.png

Bekijk de sleutel in je inventaris, het is een sleutel met 3 baarden.

Voor het slot boven de laden heb je maar 1 baard nodig dus zet alle 3 de baarden achter elkaar en sleep deze naar het slot.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\414.png

Draai de sleutel om en de laden komen een stukje naar buiten. Trek de laden 1 voor 1 open en je ziet dat ze leeg zijn.

Met de laden kan je een code invoeren maar welke cijfers zijn nodig.

Links in de hoek staan een paar boeken, zoom daar op in en je ziet op 1 van de boeken het cijferII staan.

Links op de rand van het bureau zie je 2 vierkantjes, ga daar naar toe en schuift de linker opzij.

Je vindt daar cijfer IV, ga nu naar de rechter poot voor, onderaan zie je het cijfer V.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\416.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\417 (2).pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\418.png

Voer nu de code in door de laden uit te trekken tot het juiste cijfer: boven II, midden IV en onder V.

Kijk wat er gebeurt, de handvaten draaien om en schuiven naar rechts en vormen zo een scharnier.

Het blok klapt open en daar vindt je een lamp, pak deze lamp.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\419.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\420.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\421.png

Het blok schuift naar achteren en je ziet een knop naar links schuiven en achter 2 deurtjes verdwijnen.

Kijk naar het slot en je ziet dat je de sleutel moet aanpassen. Sleep daarna de sleutel naar het slot en draai deze om.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\422.png

De sleutel hebt je weer terug in je inventaris en een kast komt naar buiten geschoven.

Bovenop zie je de koperen knop die je net zag schuiven bovenaan.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\423.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\424.png

Je moet nu die koperen knop naar beneden zien te krijgen op de onderste laag. De middelste 2 lagen kan je verdraaien om andere paden te krijgen.

Het is niet zo moeilijk, als je helemaal aan het eind bent schuift er een la open aan de rechter zijkant.

Schuif de la verder open en je vindt daar een Tarotkaart: Sterren(stars).

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\425.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\426.png

Ga naar de camera en wel naar de flitser, sleep de lamp daar naar toe.

Ga dan naar de achterkant van de flitser en druk op de knop.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\427.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\428.png

Er wordt een foto gemaakt en aan de linker zijkant komt een foto uit de camera.

Trek deze verder naar buiten en gebruik daarna je magisch oog, kijk wat er gebeurt.

Je hebt nu een kastje op de ronde tafel staan.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\429.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\430.png

Je hebt nog steeds de sleutel dus terug naar het bureau, op de linker zijkant zie je nog een sleutelgat voor een sleutel met 3 baarden.

Zet in je inventaris de sleutel goed en sleep deze dan naar het sleutelgat. Draai de sleutel om.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\431.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\432.png

Een luikje gaat open, dit is een kleine schuifpuzzel. Je moet de klemmen in het midden van het kruis afschuiven.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\433.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\434.png

 

Gedaan pak dan het kruis op, ga dan naar het midden van de rand van het bureau.

Daar zie zo地 kruis zitten en er is plaats voor nog zo地 kruis, sleep je kruis daar naar toe.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\435.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\436.png

Een luikje gaat open en daar vindt je een lange metalen hendel, pak deze.

 

Zoom uit en rechts naast de kruizen zie je een la, ga daar naar toe en trek deze aan het handvat open.

Je vindt daar een stuk van een foto, pak dit. Ook ligt er een briefje.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\437.png

Ga naar het blad van het bureau, daar zie je een primitieve typmachine staan. Sleep de lange hendel naar de linkerkant van de typmachine.

B

 

C

 

A

 
C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\438.png

Je moet hier iets typen maar wat, bovenop de boeken ligt een papiertje met het woord: INFINITY.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\416.png

Met hendel A selecteer je de letters en met hendel B typ je ze, zo moet je de letters 1 voor 1 op papier zetten.

Klaar druk dan op hendel C en je krijgt nu een boodschap getyp.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\439.png

In die boodschap zie je de namen van 3 Tarotkaarten: Home, Stars en Time.

Ga naar de ronde tafel, voor de kist zie je een plaat liggen waar 3 kaarten op moeten.

Pak de Homekaart en leg deze op de plaat, de Starskaart heb je in je inventaris dus sleep deze daarvandaan naar de plaat.

Sleep nu ook de Timekaart naar de plaat en druk op de knop.

Er is maar 1 goede volgorde van de kaarten, niet goed dan komen ze terug en moet je ze omwisselen.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\440.png

Na het drukken op de knop gaat de plaat naar binnen en de kast en de kamer gaan schudden.

In de kist zie je nu een ander woord verschijnen: VOYAGE.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\441.png

Terug naar de typmachine en typ dan dat woord, daarna druk je weer op hendel C en er wordt weer een boodschap getyp.

Je ziet weer 3 namen van Tarotkaarten: Ships, Temple en Home.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\442.png

Weer naar de ronde tafel en leg de 3 kaarten op de plaat. Druk op de knop en weer gaat er van alles schudden en trillen.

Opnieuw een woord in de kist: ENDLESS.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\443.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\444.png

Ga maar weer typen en druk daarna op hendel C, je krijgt weer een boodschap.

Als je goed hebt opgelet kon je zien dat er nog iets meer getypt werd alleen zie je de letters niet.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\445.png

Kijk eerst even naar de boodschap, 3 namen van Tarotkaarten: Stars, Death en Science.

Alleen de kaart Death heb je nog niet.

Kijk nu met je magisch oog naar de boodschap, nu zie je er iets onder staan:

Up, up, down, up, down, down, down en up, wat moet je hier mee?

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\448.png

Kijk onder de typmachine naar de rand van het bureau, daar zie je 2 metalen plaatjes en een half rondje.

Draai het halve rondje naar beneden en de 2 plaatjes klappen open, daaronder zie je 8 knopjes.

Zet de knoppen volgens de boodschap:

Omhoog, omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, omlaag, omlaag en omhoog.

Nu gaat er een la open, trek deze verder open en daar vindt je de Tarotkaart Death. Pak deze.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\446.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\447.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\449.png

Terug naar de ronde tafel en leg de kaart Death op zijn plaats.

Sleep nu de kaarten in de goede volgorde naar de plaat: Stars, Death en Science en druk op de knop.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\450.png

Weer een hoop geschud, zelfs de bel valt uit z地 steun en er komt weer een ander woord in de kist: HOPE.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\451.png

Zoom even in op de bovenkant van de kist en pak de bel die daar ligt.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\452.png

Naar de typmachine en typ het woord: HOPE. Druk weer op hendel C, weer een boodschap met 3 Tarotkaarten:

Null, Time en Death maar de Nullkaart heb je nog niet.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\453.png

Je gaat weer terug naar de ronde tafel maar nu ga je naar de linker zijkant van de kist.

Daar vindt je een ronde schijf met daarboven een zeer vreemd slot.

 

Waar nu de sleutel hiervoor te vinden? Klik op de bel in je inventaris, de bel is verdeelt in 2 delen.

Verdraai het onderste deel totdat het plaatje wel klopt dan springt de klepel naar boven.

Klik op de klepel en deze staat nu in beeld, draai de klepel zodanig dat de onderkant naar voren wijst.

Je kan nu de bodem in 2 delen openklappen en daar heb je je sleuteltje.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\454.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\455.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\456.png

Sleep dat sleuteltje naar dat slot en draai de sleutel om. De ronde schijf gaat open en daar heb je een cijferdraaischijf. Pak deze.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\457 (2).pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\458.png

Zoom uit en ga naar de kast met de glazen deuren, je ziet daar een zelfde slot als op de kist.

Sleep ook hier de sleutel naar toe en draai deze om, je kan de linker deur nu openen.

De rechter deur blijft op slot en daar staat een kapotte foto waar je een stuk van hebt in je inventaris.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\459.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\460.png

Op de bovenste plank ligt een boek met een slotje, maak dit los en klap het boek open.

Daar vindt je een ronde schijf met een blauwe tekening, pak die schijf.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\461.png

Onderop vindt je een rond bord waar een schijf uit is, sleep de ronde schijf met de tekening daar naar toe.

Nu moet je de schijven verdraaien zodat je een complete tekening hebt, en klein stukje van de rand klapt open.

Je ziet het woord: KHAN.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\462.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\463.png

Op de plank boven deze schijf zie je een paar boeken, een rood boek staat naar voren.

Trek het boek naar voren en er wordt nu een kluis onthult.

Ga naar de kluis en je ziet dat je een cijferplaat mist, hoera je hebt er 1 in je inventaris. Sleep deze naar de kluis.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\464.png

Je hebt geen cijfercode maar een woordcode: KHAN

Draai aan de schijf en de eerste letterrol gaat draaien, je moet door blijven draaien totdat de K er staat.

Stoppen en dan de andere kant op draaien, nu gaat de tweede rol draaien. Doorgaan tot de H.

Stoppen en weer de andere kant op draaien tot de A en vervolgens weer stoppen en andersom gaan draaien tot de N.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\465.png

Nu blijft de code staan, trek de hendel omlaag en de kluis gaat open. Trek deze verder open en je vindt de Nullkaart.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\466.png

Pak de kaart en ga naar de ronde tafel.

Leg nu de Null, Time en Death op de plaat en druk op de knop.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\467.png

Het lijkt wel een aardbeving, schilderijen vallen van de muur, de deuren van de kast klappen open en weer dicht.

Het glas van de deuren springt kapot, je kan nu bij de kapotte foto komen.

 

Sleep nu het stuk foto daar naar toe, de foto is nu compleet maar je kan er nog niks mee.

Kijk nu door je magisch oog naar de foto en foto verandert in een foto van een lijk.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\468.png

Klik je magisch oog weg en je ziet nu een lijk aan de ronde tafel zitten.

In zijn borstzakje zit een briefje, je kan dit lezen maar dat is niet noodzakelijk.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\469.png

In zijn rechter hand zie je een horloge liggen, zoom daarop in en klik op de opwindknop.

De kast springt open, doe de deksel helemaal open en kijk nu met je magisch oog naar het horloge.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\470.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\471.png

Je ziet de tandwielen draaien en vanuit het binnenwerk komt een sleutel omhoog. Pak deze sleutel.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\472.png

Zoom in op de voorkant van de kist en sleep de sleutel naar het slot. Draai de sleutel om.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\473.png

Er komt nu iets uit de kist geschoven, een gouden bol die openklapt.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\474.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\475.png

Klik op de rode vibrerende massa en je krijgt nu het eindfilmpje van dit hoofdstuk.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 4\476.png

 

The Crossing

 

Je zit in een roeiboot die met een touw verbonden is met de wal, voor in de plecht zie je een oprolmechanisme.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 5\500.png

Alleen de hendel ontbreekt, draai naar rechts en in het water drijft een plank.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 5\501.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 5\502.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 5\503.png

Op die plank ligt een hendel, pak deze.

 

Ga naar het oprolmechanisme en sleep de hendel daar naar toe.

Draai de hendel rechtsom en je vaart een haventje in, flits en vandaar af gaat het vanzelf.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 5\504.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 5\505.png

Je ziet een toren en daar ga je naar toe, de deur gaat open en je bent in

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 5\506.png

The Lab

 

Kijk even rond, in het midden weer een ronde tafel met daarop een kist. Draai rechtsom.

In de hoek staat een apparaat om batterijen op te laden met nog een vreemd ding links daarvan.

Draai verder door en je ziet vlak voor het schoolbord een soort van viewer staan.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\600.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\601.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\602.png

Verder door en je ziet de deur waar je door binnen bent gekomen.

Nog meer naar rechts staat een kast met onder laden en boven deurtjes.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\603.png

Nog verder door naar rechts staat een werkbank.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\604.png

Ga naar de kast en wel naar de lade met het cijfer 1, kijk wat er in de la ligt.

Een schroevendraaier en een briefje, pak de schroevendraaier en lees het briefje.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\605.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\606.png

Achterin de lade zie je een plaatje dat afgebroken is en boven de la is een mechanisme.

Draai de la naar links en je ziet aan de zijkant een schuifje. Zet deze omlaag.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\608.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\609.png

Je ziet nu bovenaan de kast een plaatje wegschuiven, de bovenkant van het deurtje is nu los.

 

Ga naar de werkbank, naar de grote bol. Je ziet dat er iets in ronddraait.

Ook zie je een schroef, sleep je schroevendraaier hier naar toe en draai de schroef los.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\611.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\612.png

Een klepje zakt naar beneden en een kistje schuift naar buiten, pak dat kistje.

Bekijk dat kistje in je inventaris, je ziet 3 symbolen met daarnaast 3 cijferrollen.

Als je de goede code weet kan je het kistje open maken.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\613.png

Ga naar het vreemde ding links van de oplader, zoom erop in.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\614.png

Je ziet een ronde schuif met 11 symbolen en een schuifknop.

Schuif de knop naar de symbolen die je op kistje ziet en dan worden er cijfers gevormd: 1 7 - 3.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\616.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\617.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\618.png

Voer de code in van boven naar beneden en het kistje gaat open, binnenin vindt je een batterij.

Helaas is de batterij leeg maar je staat nu toch bij het oplaadapparaat, ga er recht voor staan en sleep de batterij ernaar toe.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\620.png

Draai aan het wiel, het maakt niet uit welke kant op maar je moet aardig snel doordraaien.

Je ziet een vonk overspringen en de meter loopt op naar vol, de beveiliging van de hendel springt los.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\621.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\622.png

Trek de hendel omlaag, de batterij is nu opgeladen en je kan deze terugpakken.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\623.png

Ga naar de werkbank, net voor de grote bol staat een kastje waar de batterij in past dus sleep de batterij ernaar toe.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\624.png

Je hebt nu spanning daar, links ervoor staat een schakelaar. Zet deze naar links.

 

Een apparaat zendt een rode lichtstraal uit door een paar lenzen, door aan de ring van de lamp te draaien kan je deze straal richten.

Deze ring moet je draaien

 
C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\625.png

Doe dat en je ziet een lichtstraal op de spiegel vallen, nu moet je deze spiegel nog richten.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\626.png

Bovenaan de spiegel in een zoeker, klik erop en dan kan je de straal richten. Het beeld staat op zijn kop.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\627.png

Richt de straal op de kist op de ronde tafel op een rode lens, zoom uit en je ziet de straal de kist ingaan.

Op de bovenkant gaat een luikje omhoog en daar komt de straal weer naar buiten.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\628.png

De straal valt op een andere spiegel en wordt teruggekaatst naar de tafel aan de andere kant van de kist.

Je gaat terug naar de kant waar de straal naar binnengaat en daar draait een luikje om.

Je vindt daar een stervormige hendel.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\629.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\630.png

Ga naar de kast met de laden, net boven de lade zie je een mechanisme met plaats voor een sterhendel.

Sleep deze daar naar toe en draai de hendel om, de la schuift dicht en de 1 wordt een 2.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\632.png

Trek de lade weer open en daar vindt je een trommel met plaatjes voor de viewer.

Ook ligt er weer een brief, je kan deze lezen maar dat is niet noodzakelijk.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\633.png

Kijk ook even naar de linkerzijde van de la daar zie je weer zo地 schuifknop, zet ook deze omlaag.

Nu schuift de plaat onderaan het deurtje naar beneden. Je kan nu het deurtje openen.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\634.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\635.png

Binnenin zie je een verzameling kevers op een display, je mist er een paar.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\638.png

Kijk ook even naar de onderkant van deze lade, daar vindt je een kever. Pak deze kever.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\636.png

Je kan als je wilt naar de viewer gaan om de plaatjes te bekijken maar helaas daar hebt je een batterij voor nodig en die is in gebruik.

Je moet een andere vinden.

 

Zoom in op de bovenste plank, naast de kever zie je een briefje en daar weer naast een schuifknop.

Zet deze omlaag en luikje schuift open, daar vindt je een draaihendel. Pak deze.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\640.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\641.png

Ga nu naar de ronde tafel en zoom in op de rand, op de tafel zie je een sleuf met daarin een handvat.

Onder dat handvat zie je op de rand een opening, sleep hier de hendel naar toe.

Draai aan de hendel totdat het handvat boven een 6-hoekig gat staat. Trek nu aan de bovenkant van het handvat.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\642.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\644.png

Je hebt nu een rood kristal/prisma, draai verder aan de hendel tot het kristal in de lichtstraal staat.

Even goed mikken en de straal valt weer op een lens in de kist, bovenop gaat weer een luikje omhoog en de straal gaat verder.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\645.png

De straal valt nu op een spiegel bij de viewer en daarvandaan gaat deze naar de kast met de laden.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\646.png

Je moet de straal weer even richten, ga naar de spiegel bij de viewer en klik op de zoeker.

Je ziet het display met de kevers, mik de straal op de enkele grote rode kever.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\647.png

Klik uit de zoeker en je ziet dat de 2 halve rondjes die de rechter deur tegenhouden nu oplichten en wegdraaien.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\649.png

Je kan nu het deurtje openen.

Op de bovenste plank vindt je een batterij, leeg natuurlijk, daarachter vindt je een kever. Pak deze kever.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\650.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\651.png

Ga nu naar de onderste plank, daar staat weer een briefje.

Van de voorste pot kan je de deksel afdraaien, daar vindt je een typeplaatje dat ergens ophoort.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\652.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\653.png

Je gaat nu eerst even de batterij opladen dus ga daar naar toe en sleep de batterij naar het apparaat.

Draai weer aan het wiel, haal de hendel weer over maar nu gaat er iets fout, kortsluiting.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\655.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\656.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\657.png

De beschermkap vliegt eraf en je ziet de zekering, pak de schroevendraaier en draai de schroef los.

Pak de zekering en gooi deze weg. Op zoek naar een andere zekering.

 

Ga terug naar de kast met de laden, in la 1 heb je een kistje gezien waar het typeplaatje van af is.

Dus verdraai de sterhendel om naar lade 1 te gaan, trek de la weer open en sleep het typeplaatje daar naar toe.

Het kistje gaat open en daar ligt een zekering, pak deze en ga terug naar het oplaadapparaat.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\659.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\660A.png

Leg de zekering op z地 plaats en draai weer aan het wiel en laad de batterij op. Nu gaat het wel goed.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\662.png

Ga naar de viewer en sleep de trommel met plaatjes ernaar toe, deurtje gaat open. Zet de batterij daarin.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\654.png

Nu kan je de plaatjes bekijken maar je kan er niets mee, gebruik je magisch oog en bekijk dan de plaatjes.

 

Nu worden er 2 symbolen ingekrast, de trommel schuift weer naar buiten en daar vindt je weer een kever. Pak ook deze.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\664.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\665.png

Ga naar het display met de kevers en sleep de 3 kevers die je gevonden hebt daar naar toe.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\666.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\667.png

Nu draait er een klein plaatje om onder het display, je vindt daar een knop voor het vreemde ding naast het oplaadapparaat.

Zoom in op die schijf, je ziet dat er plaats is voor nog een knop. Sleep daar de knop naar toe.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\668.png

Zet de knoppen bij de symbolen die je net gevonden hebt bij de viewer.

Er wordt een vreemde sleutel gevormd. Pak die sleutel.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\669.png

Kijk in je inventaris hoe de sleutel eruit ziet, je moet zo meteen een sleutelgat gaan aanpassen.

Ga naar de ronde tafel en dan naar de achterkant van de kist, daar vindt je een hangslot.

Onder dat hangslot zie je een ronde schijf met een kever.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\670.png

Je kan de ringen van het hangslot verdraaien dus zet ze nu zo dat de sleutel past.

Steek de sleutel in het hangslot en draai hem om, de kist gaat open en je kan de kever pakken.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\671.png

Ga met de kever naar de kast met het keverdisplay en sleep de kever daar naar toe.

Het display schuift opzij en je vindt een spiegel. Nu moet de lichtstraal hierop gericht worden.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\672.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\673.png

Ga naar de spiegel bij de viewer en klik op de zoeker, je ziet waar de straal naar toe moet.

Hij was gericht op de grote kever en moet nu naar de spiegel daaronder.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\674.png

Ga kijken waar de lichtstraal nu naar toe gaat, hij komt op de poot van de ronde tafel en hij moet naar de lens in het kistje.

Dus ga naar de spiegel bij het display en klik op de zoeker, verschuif de straal zodanig dat deze nu op de lens valt.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\675.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\676.png

Boven de lens gaat een luikje open, daar vindt je een briefje en een groene lens. Pak de lens.

Als je deze in je inventaris wilt plaatsen gebeurt dat niet maar wordt de lens op je magisch oog gezel.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\677.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\678.png

Als je goed hebt gekeken heb je gezien dat er 3 kleine ronde schijfjes zijn bij de grotere schijf waar de kever zat.

Op de schijfjes zie 1, 2 of 3 punten, je kan deze schijfjes verplaatsen maar waar moeten ze staan?

Kijk nu met je magisch oog, op de ronde schijf zie je nu symbolen staan.

Zoom uit en op de ronde tafel zie nu van alles getekend en geschreven.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\679.png

Je ziet op de tafel een cirkel met dezelfde symbolen met een pijl bij 1 symbool, in de binnenste cirkel staan 3 punten.

Noteer waar de pijl staat bij 3 punten, zoom uit en kijk door de kamer nog steeds met je magisch oog.

 

Op het schoolbord vlak bij de viewer zie je weer zo地 cirkel nu met 1 puntje in het midden.

Noteer ook weer waar de pijl staat bij 1 puntje.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\680.png

Ga nu naar de kast met de laden, op de richel van de kast ligt een boek. Zoom daar op in en je ziet de cirkel.

2 puntjes in het midden, noteer weer waar e pijl staat bij 2 puntjes.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\681.png

Ga terug naar de ronde tafel en naar de cirkel met de 3 kleine ronde schijfjes.

Zet de juiste schijfjes bij de goede symbolen.

3

 

2

 

1

 
C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\682.png

Er komt nu een kastje tevoorschijn met 3 schakelaars, zet ze alle 3 om. En kijk wat er gebeurt.

Vanaf de bovenkant van de kist schiet een straal naar een ontvanger boven de deur.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\683.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\684.pngC:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\685.png

Het spel gaat nu even zelf verder, je bent dan bij een fontein met in het midden een rode bol.

Klik op de rode bol, deze verdwijnt in de fontein en er wordt een plaat naar de andere kant geschoven.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\686.png

Onderop 8 symbolen en daarboven 2 schuiven, als je deze schuiven verplaatst dan krijg je iedere keer een andere deur te zien.

Welke deuren moet je hebben, klik op je magisch oog.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\687.png

Schuif nu eerst de groene knop totdat je 1 helft van het symbool hebt, doe dit ook met de rode schuif.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\688.png

Als het symbool compleet is krijg een flits en de eindfilm begint.

C:\Users\Dick\Pictures\My Screen Shots\The Room 2\Chapter 6\689.png

Game Over.