2017: Walkthrough door: Louis Koot

Darkestville Castle is een humoristische point and click adventure game ala A Vampyre Story

Lang geleden viel er een "vallende ster" neer op het dorp Darkestville........in die vallende ster zat een baby.......de baby werd liefdevol opgenomen door de bewoners van het Darkestville Kasteel en zij gaven het de naam Cid......Helaas.....al vrij snel werd duidelijk dat baby Cid geen gewone baby was......Cid was een Demon en hij bleef natuurlijk niet een baby......Cid groeide en groeide en groeide uit tot een volwassen Demon. Inmiddels woont Cid alleen in het grote kasteel want alle andere bewoners zijn al lang geleden het kasteel ontvlucht.  Cid vermaakt zich elke nacht met het de bewoners van het dorp Darkestville de stuipen op het lijf te jagen. Dan Teapot, de aartsvijand van Cid, is echter van plan om het aangename leventje van Cid totaal te veranderen. Deze Dan Teapot heeft namelijk een groep demonjagers, de Romero Brothers, ingehuurd om Cid te vangen.....Volg Cid tijdens zijn spannende overlevingstocht, vol gevaar en intriges.

Het Spelmenu bereik je via Tandwielpictogram linksboven in het scherm of escape toets. Linksonder in het scherm vindt je de Inventorykist. Rechtsboven zie je een Hotspot pictogram, als je daarop klikt dan zie je alle hotspots in het scherm. De game werkt met een Actiemenu.......Als je op een item/hotspot klikt dan floept het actiemenu open.....Het actiemenu heeft 3 schedels.....de linkerschedel is om dingen te pakken. De middelste schedel is om dingen te bekijken en de rechter schedel is om andere personages te praten.

Je kunt niet zelf saven in de game......de game saved automatisch als je de game verlaat en dan gaat het verder waar je bent gebleven via "Resume". De game begint met een proloog, of te wel met:

Kasteel: 

Slaapkamer:

Cid is in de slaapkamer en komt er achter dan zijn mooie leventje weer eens zal worden verziekt door die Dan Teapot. Onderzoek alles in de slaapkamer, dus klik op alle "hotspots" om er het actiemenu op te openen en kies dan voor "Look" at".  Bij de badkamerdeur leunt de Wandelstok (Cane) van Cid. Pak de Wandelstok.

De wandelstok verdwijn t in de Inventorykist. Probeer de badkamerdeur (Bathroom) te openen.....de badkamerdeur zit echter op slot. Loop naar linksonder. 

Linksonder staat een grote oude staande klok (Old Clock) . Probeer of Cid de deur van de klok kan openen

Het deurtje van de klok is echter vastgeschroefd.....Cid heeft een schroevendraaier nodig. Loop terug naar rechts en ga dan via de trap omlaag naar de:

Hal:

In de hall zien we Cid huisdier, de vis Domingo in de vissenkom (Fish tank). Ga maar niet naar de keuken. Achter de viskom van Domingo staat een kast met laden. 

Voor de viskom staat een Fiets (Bicycle) Aan de fiets hangt een Fietsketting. Pak de Fietsketting (Bicycle Chain)

Loop naar de ladekast en doorzoek de lades via het actiemenu....je hoeft maar op 1 lade te klikken

In 1 van de laden vindt Cid een schroevendraaier zonder bitje (Screwdriver). Loop door naar links. Cid is dan in het linker deel van de hal

De grijze deur is de achterdeur naar de binnenplaats (To the Yard). Links en rechts van de grijze deur steekt een hendel in de muur. De linker hendel bedient een valluik dat buiten de deur zit. Beide hendels werken nu niet. Links zie je de kelderdeur. Als je probeert om de kelderdeur te openen dan gilt Cidje dat de deur op slot zit en dat ie de sleutel niet heeft. Klik de grijze deur en........Cid kan niet naar buiten want die Dan Teapot blokkeert de deur

Klik op Cid en kies dan in het actiemenu de praat (Talk To) schedel en praat dan met Cid via de gespreksopties.....

Gebruik als laatste de optie "Which key did you use to lock the basement door?" en......de niet zo snuggere Dan geeft dan de keldersleutel terug aan Cid

Neem afscheid van Dannyboy en ga terug naar binnen, via de pijl op de deur. Ga terug naar de kelderdeur en open dan de Inventorykist en sleep er de Keldersleutel (Basement Key) uit.

 Maak met de keldersleutel de kelderdeur open en daal dan naar de kelder.

Kelder

Skelet Waldo ligt de kooi en aan de muur steekt een hendel (Hidden Lever). 

Voor de kooi ligt een Schroevendraaierbitje ( Screwdriver Bit) en de Badkamersleutel (Bathroom Key) op een kast. Pak het Schroevendraaierbitje en pak de Badkamersleutel

Bekijk verder nog even alles wat je kunt bekijken en loop dan naar rechts, naar het kapotte Valluik mechanisme......

Pak de Fietsketting uit inventory en klik ermee op het valluik mechanisme en.....

......Cid kan de ketting nog niet gebruiken want het ding is te roestig en dient dus gesmeerd te worden met olie. Je ziet nu ook een oude koelkast (Fridge) en dozen (Boxed). 

Verlaat de kelder en in de hal loop je naar rechts. Ga terug naar de 

Slaapkamer/Badkamer

Loop weer naar de oude staande grootvaderklok. Open de inventory en combineer het schroevendraaierbitje met de schroevendraaier.

Pak de nu complete schroevendraaier uit inventory en klik ermee op de deur van de klok en.....het deurtje gaat open. Pak uit de klok de Tandwielen (Gogs)

Loop terug naar de badkamerdeur. Sleep de badkamersleutel uit inventory en open er de badkamerdeur mee en stap dan de badkamer binnen

Op de vloer ligt een stuk Zeep (Soap). De badkuip zit vol olie en over de badkuip hangt een handdoek (Towel). Op de kast staat een medicijnkastje dat volgesmeerd zit met een groenig goedje

Pak het stuk zeep (Soap) op de vloer. Probeer of Cid handboek (Towel), die over de badkuip hangt, wil meenemen......dat wil Cid niet. Bekijk, via het actiemenu, het medicijnkastje. Pak de Fietsketting uit inventory en doop de ketting in de badkuip met olie. De ketting is dan gesmeerd

 Ga terug naar de kelder.

Kelder:

Ga weer bij het valluikmechanisme staan. Pak achtereenvolgens de Fietsketting en dan de Tandwielen uit inventory en klik er mee op het mechanisme om ze in het mechanisme te plaatsen en....

Het mechanisme is gerepareerd en werkt weer. Ga terug naar boven en gebruik weer de Valluikhendel, via het actiemenu, en.....

.......Dan Teapot dendert door het luik de kelder in en zit nu gevangen in de kooi. Vanzelf gaat Cidje terug naar de kelder voor een "vriendelijk" gesprek met Danny. 

Danny gilt dat het einde voor Cid heeft geslagen want hij heeft een groep Demonjagers ingehuurd, de Romero Brothers, en die zullen nu zo ongeveer wel in Darkestville zijn aangekomen. Cidje is hier niet erg van onder de indruk en loopt naar buiten, terwijl hij ondertussen diverse plannetjes bedenkt om snel en vakkundig af te rekenen met die Romero Brothers groep.......Maar dan.......duikt er een trio op en ze vragen of ze bij het kasteel terecht zijn gekomen

Cid is zo in beslag genomen door het bedenken van plannetjes dat ie niet in de gaten heeft dat dit trio die Romero Brothers zijn. Het trio stormt het kasteel binnen, we horen dan een hoop kabaal en dan komt het trio weer te voorschijn. Het trio meld dat ze de Demon verslagen hebben en......het trio smeert hem........Nu heeft Cid eindelijk door wat er is gebeurt en ook hij stormt het kasteel weer binnen.....In de hal merkt Cid dan dat het oerdomme trio zijn vis Domingo hebben meegenomen.

Nu begint de game dan echt met 

Chapter 1: The Fish in Distress

2017: Walkthrough door: Louis Koot