2013/2018 Walkthrough door: Louis Koot

Jij bent Lydia en je bent een studente aan het Drakonvale Academy. Het Drakonvale Academy is een hogeschool voor tovenaars. Jij, als Lydia, heb je aangemeld voor het eerste jaar van de opleiding. Samen met je vriendin Celeste. Maar....wanneer Lydia arriveert voor haar eerste schooldag blijkt de Academy compleet verlaten te zijn. Er is geen mens aanwezig....iedereen is verdwenen, inclusief Celeste, je vriendin. Uiteraard gaat Lydia dus op onderzoek om uit te vinden wat er met Celeste en de andere leerlingen en staf van het Drakonvale Academy is gebeurt. Als een soort hulpje sleep je een pop met je mee. Het is de favoriete pop van Celeste. Via de pop kan Lydia zich inleven in de gedachten van Celeste en krijgt ze visioenen die je zullen helpen om dit mysterie tot een goed einde te brengen. Zal Lydia er in slagen om haar vriendin terug te vinden en om het mysterie van Drakonvale te ontrafelen en wat is trouwens de rol van Nathaniel, de directeur van Drakonvale, in het geheel? 

De Game-Interface:

Linksonder in je scherm zie je altijd, behalve tijdens de tussenfilmpjes, de Game-Interface.

 

  • Via de "Vraagtekenknop" van de Game-interface open je het "In-Game-Hint-Systeem". Mustavio legt uit hoe dit Hint systeem verder werkt.
  • Via de groene "Plusknop" van de Game-interface" open je 5 nieuwe knoppen. 
  • Tijdens gesprekken verschijnt er een Gespreksicoon in de Game-interface waarmee je het gespreksscherm weer kunt sluiten. 
  • Als je een item in close-up bekijkt dan verschijnt er in de Game-interface een pijlicoon waarmee je dan het close-upscherm weer sluit. 
  • Als je op de groene "Plusknop" klikt en verschijnen er 5 knoppen nieuwe knoppen. Elk van deze 5 knoppen opent een schermpje. 

  • Van boven naar beneden zijn dit de: 
  • Rugzakknop = Hiermee open je het Inventoryscherm waar alle items die je oppakt in worden opgeslagen. 
  • Vergrootglasknop = Hiermee open je het Documentenscherm waar je alle documenten kunt lezen die je in de game vindt.
  • Popknop = Hiermee open je het Visioenenscherm waarin alle Visioenen worden opgeslagen. Je kunt dan de Visioenen nog een keer terug bekijken.
  • Optiesknop = Via deze knop kun je het geluid en de helderheid van je scherm aanpassen. 
  • Afsluitknop = Via deze knop kun je Saven (Bewaren), Stoppen/Bewaren en Stoppen. Je kunt niet zelf een naam aan de save games geven. De game saved zelf als je op Bewaren of op Bewaren/Stoppen klikt. Klik je op Stoppen dan wordt je game niet gesaved.

Over de Walkthrough:

  • "Bekijk" betekent dat je met de Vergrootglas Cursor moet klikken op een voorwerp. Vaak zie je dan het voorwerp in een close-up. Ik noem dit ook wel "Zoom in". 
  • Middenonder, Linksonder, Rechtsonder, Rechtsmiden, Linksmidden, Rechtsboven, Linksboven en Middenboven......Hiermee bedoel ik in de walkthrough dan de randen en de hoeken van je scherm. 
  • Dus staat er in de walkthrough bijvoorbeeld dat je verder moet gaan via Rechtsonder dan bedoel ik dat je in de rechtsonder hoek van je scherm moet klikken

Tot zover mijn aanvullende uitleg. Luister in het begin van de game goed naar Mustavio want hij legt je alles wat je verder moet weten over de besturing heel goed en duidelijk uit. O..ja...Je kunt Lydia laten rennen door te dubbelklikken.

De game begint met een filmpje. Het filmpje toont ons hoe groot de Drakonvale Academy is en we horen en zien de herinneringen van Nathaniel, de directeur van Drakonvale. 

Nathaniel is de vader van Celeste en Celeste is de beste vriendin van Lydia. Dan begint de game met Hoofdstuk 1

Deel 1: De Onderste Etages van de Academie

Hoofdstuk 1: De Pop van Celeste
Hoofdstuk 2: De Hal van de Bewakers
Hoofdstuk 3: Het 1e Examen: De Beproefing van Trouw
Hoofdstuk 4: Bouw een brug voor Mustavio
Hoofdstuk 5: De Nigilis Boom
Hoofdstuk 6: Het 2e en het 3e Examen

Deel 2: De Bovenste Etages van de Academie

Hoofdstuk 7: Activeer de Teleporters
Hoofdstuk 8: De Toegang tot de Berg
Hoofdstuk 9: Het Orakel
Hoofdstuk 10: De Geheime Bibliotheek
Hoofdstuk 11: De Telescoop puzzel and Hoofdstuk 12: De "Schip in de Fles" puzzel
Hoofdstuk 13: Kunstlokaal, Smederij en de Spookboeken
Hoofdstuk 14: Maak Zak weer Mens en Hoofdstuk 15: Finale

2013/2018 Walkthrough door: Louis Koot