2019: Walkthrough door: Louis Koot

The Adventures of Nick and Willikins is een gratis spel dat ons een zeer humoristische kijk geeft op de zeer Britse relatie tussen een meester en zijn knecht. Er zal een lijk zijn en zoals altijd is de vraag ... HEEFT DE BUTLER HET GEDAAN? en .....wel... Jij bent die Butler. 

Escape-toets opent het hoofdmenuscherm waar je het spel kunt "Opslaan", "Laden" en "Afsluiten"

De game begint met een humoristische introductie waarmee we kennis maken met het Huis van de Nick Family.. ...

......en met master Nick en zijn loyale dienstknecht Willikins, en dat ben jij....

We gaan dan 30 jaar  terug in de tijd. De jonge Willikins heeft zijn Butleropleiding afgerond en moet naar een lange lezing van zijn professor luisteren voordat hij zijn diploma krijgt

Je moet de professor een antwoord geven en je kunt dit doen op een "beleefde", "vriendelijke" of "agressieve" manier ... Het is echt jouw keuze, dus kies een van deze 3 opties anders blijf je voor altijd op dit scherm hangen. Er volgt dan een loading  en dan beginnen we in

Nick Mansion:

Slaapkamer van Nick

Luie donder Nick zit op zijn bed terwijl hij Nick zijn orders geeft. 

Na het eerste "gesprek", klik met de linkermuisknop op Nick om te leren hoe het één en ander werkt in deze game

Wanneer je met de linkermuisknop op een "hotspot" klikt, wordt een "Action Circle" geopend. Binnen deze "Action Circle" kun je op de pictogrammen klikken om te "praten", "Kijk naar", " te Pakken" ... enzovoort... Gebruik beide beschikbare opties op Nick. Je moet dan opnieuw beslissen of je een "beleefde", "vriendelijke" of een "agressieve" bediende zult zijn. Nogmaals ... dit is jouw eigen keuze.....

In de linkerbenedenhoek van het scherm staat je koffer, die dient als je inventaris waarin de items die je in dit spel gaat ophalen, voor je worden opgeslagen. Je opent je koffer door er met de linkermuisknop op te klikken en terwijl je dit doet, zul je zien dat je al een dikke Pizza Hamburger in je inventaris hebt.

Nicky heeft je een opdracht gegeven, dus kijk onder het bed ....

Er liggen allerlei dingen onder het bed, waaronder een "telefoonoplader". Kijk eerst naar alle andere items en neem vervolgens de "Telefoonlader" .

Je verlaat vanzelf de close-up als je de "telefoonoplader" hebt genomen en dit ding zit nu in je koffer. Alle andere dingen die onder het bed lagen worden uit het spel verwijderd. Nick heeft honger, dus probeer hem blij te maken met de Pizza Hamburger die je in je koffer hebt ... dus open je koffer en haal de Hamburger eruit en klik op "Sluiten".

Klik met de Hamburger op Nick maar ...... Nick wil de hamburger niet.

Voor de "Big Ben Tower", legt doggy Willikins op het tapijt .... Kijk naar de hond en ga dan naar de

Badkamer:

Haal de "Pizza Hamburger" weer uit je koffer en smijt het ding in het toilet ...

automatisch spoel je de hamburger door het toilet. Ga terug naar de:

Slaapkamer:

Nick geeft je een nieuwe opdracht en dat is om een ​​maaltijd voor hem te bereiden. Verlaat de slaapkamer via de linkerdeur (To Ballroom).

Je eindigt op de trap in de gang, het is eigenlijk de balzaal.  Loop verder naar beneden. Aan de linkerkant kun je naar de salon gaan.

Aan de rechterkant kun je naar de eetkamer gaan. En via het onderste scherm kun je naar de hal gaan. Ga naar de:

Eetkamer / keuken / wijnkelder

Je kunt hier alles bekijken. Er zijn 2 schilderijen aan de muur ....... Kijk naar het schilderij van Lady Beatrice ...

Lady Beatrice is een directe voorouder van Nick en dit is belangrijke informatie die je later nodig zult hebben,

Ga door naar de keuken. Als je de keuken binnenkomt, zie je meteen een prullenbak

 Open de prullenbak, kijk er dan in en haal vervolgens de rubberen handschoenen uit de bak 

Loop naar rechts, naar de koelkast. Open de koelkast en pak er vervolgens een worst uit.

Sluit de koelkast. Aan de zijkant van de koelkast kleeft een magneet. Pak de magneet ... Op de magneet staat telefoonnummer van de hulpdienst 999

In de gootsteen zie je een beetje toast liggen .... De toast blokkeert de afvoer van de gootsteen. Pak de toast

Open het rode gordijn onder de gootsteen en pak dan het pak rattenvergif

Open je koffer en combineer de Toast met de Worst ....... Als je klaar bent, heb je een "Worst op toast" in je inventaris.

Loop terug naar links en ga dan naar de bijkeuken, aan de rechterkant van de open haard.

Een paar schelvis vissen hangen aan een haak. Pak een ​​schelvis

Kijk in de aardappelzak, die in de linkerhoek staat ...en ..Je ontdekt een zak chips, die verborgen was onder de aardappels. Pak de chips.

Ga terug naar de keuken en ga dan naar de wijnkelder.

In de wijnkelder kun je verder een ladder afdalen naar de kelder, maar pak eerst het touw, dat op de grond ligt in varenblad van de wijnvaten. Aan de linkerkant staat een groene "Château Nick 2017" wijnfles op de wijnvaten. Er staat een "NEE" notitie op de wijnfles. Pak dat "NEE briefje" ... het is een plakbriefje.

Klim nu via de ladder verder omlaag naar de kelder

Kijk naar het "Critter" gat in de muur. Kijk naar de Rat, die links op de bakstenen muur zit. Kijk naar de waterkraan ... deze lekt. Kijk naar de rode "Keep Calm" poster en kijk naar het "Home Sweet Home" bord dat aan de muur hangt. Klim terug naar de wijnkelder en neem vervolgens de trap terug naar de keuken en vervolgens terug naar de eetkamer. Ga via de eetkamer naar de balzaal en ga dan naar boven naar de:

Slaapkamer:

Haal de worst op toast uit de inventaris en probeer het aan Nick te geven ......

....Maar Nick will the toast niet ...... Hij wil iets anders. Ga naar de badkamer en spoel de toast door het toilet.

Ga terug naar de slaapkamer en ... Nick beveelt je terug te gaan naar de keuken om een ​​goede maaltijd voor hem te maken. Nadat je klaar bent vloeken...% $ # @% $ ## ....... word je weer een brave butler en ga je terug naar de keuken. Wanneer je de keuken weer binnenkomt, hoor je echter een luide schreeuw en vervolgens het geluid van iets dat op de grond valt en vervolgens het geluid van rennende voetstappen

De game neemt het een beetje over met wat gekke opmerkingen en je hebt dan weer controle. Dat geluid kwam uit de balzaal, dus ga terug en dan naar de:

Entreehal

Er ligt nu een lijk op de vloer, met een enorm gat in zijn rug.

Probeer het lichaam met je hand te onderzoeken, maar u wilt het niet aanraken. Je moet de politie bellen. Ga terug naar de:

Slaapkamer:

Nick slaapt. Ga naar de kleedkamer. Aan de kaptafel staat een naaibank. Open de naaibank en pak het potlood, dat in de bank steekt.

Er staat een mobiele telefoon op de kaptafel. Probeer de mobiele telefoon te nemen, maar de batterij is leeg

Links van de kaptafel zie je een stopcontact in de muur. Haal je telefoonoplader uit de inventaris en sluit deze aan op het stopcontact en .... 

Je laadt de mobiele telefoon op, dus klik opnieuw met je hand op de telefoon en ....... Bel 999 ...

Je wordt in contact gebracht met een 999-operator en je moet haar vertellen wat er aan de hand is ... 

......alweer ..... je kunt vriendelijk, beleefd of agressief zijn ... het is jouw keuze ...

Dus geef een reactie en .......

Detective-inspecteur Bobbi van West End arriveert en zij beschuldigt Nick ervan de moordenaar te zijn.

Bobbi gaat weg maar ze komt terug om Nick te arresteren ..... Praat met Nick en dan .......

Special Inspector Clever Ruse verschijnt en er is een langdurig gesprek, hoewel het meer op een monoloog lijkt

Clever Ruse wil dat je bewijst dat Nick onschuldig is en hij geeft je een kleurboek met een puzzel om de moord op te lossen, en hij legt uit wat je ermee moet doen.

Je hebt het Kleurboek in je inventaris, dus bekijk het en luister naar jezelf terwijl je de betekenis van dit kleurboek uitlegt.

Je moet dit boek gebruiken om te bewijzen dat Nick totaal onschuldig is aan de moord. Je moet een motief, het moordwapen, een getuige en een bewijs van gezond verstand vinden.Sluit de inventaris en ga dan terug naar de kleedkamer. Ga opnieuw naar de kaptafel en gebruik de mobiele telefoon opnieuw en bel Inspector Clever Ruse.

Vraag Clever Ruse over "Motive", "Weapon", "Proof of Sanity" en over "The Witness" .....

De zelfverklaarde "slimme" kerel zal enkele hints geven over deze onderwerpen, dus luister naar hem, maar ik kan het met je eens zijn dat je jezelf de moeite had kunnen besparen om deze "slimme" idioot op te roepen ... Niet veel hulp hier.
Verlaat de kleedkamer en ga terug naar de badkamer. Boven de gootsteen hangt een medicijnkastje. Als de medicijnkast nog niet open is, open je deze.

Op de onderste plank vind je een Medicijnpot ... Neem die Medicijnpot (Medication)

De telefoon gaat over en je leest dat er een nieuw nummer aan de telefoon is toegevoegd

Verlaat de badkamer en ... Ga praten met Nick, die nog in bed ligt. Vraag Nick alles wat je kunt. 

Dus vraag Nick over "The Weapon", "The Motive", "The Witness" en "The Proof of Sanity" ....

 nogmaals ... het is allemaal "absurdistische Britse humor" die je van Nick hoort, dus ook hier geen hulp.

Verlaat de slaapkamer naar de balzaal, loop de trap af en ga dan naar links, naar de

Salon.

Je ontmoet oude tante Petunia ....... Maak je keuze en tante gaat haar boek lezen. Zet de tv aan en kijk naar het zendermenu.

Het zendermenu schuift door je scherm, dus je moet wachten tot het klaar is. De tv staat vast op het huidige kanaal omdat de satellietschijf niet goed werkt. Tante heeft enkele opmerkingen over dit probleem, dus praat opnieuw met tante Petunia. Kies je gedrag, tante is geen erg vriendelijke persoon, dus waarom vriendelijk tegen haar zijn, maar het is jouw keuze. Stel tante alle vragen over de moord, maar je beseft al snel dat tante niet de juiste persoon is om iets te vragen.

Achter tante zie je de biljarttafel. Loop naar de biljarttafel en naar rechts. Bal 8 is van de biljarttafel op de grond gevallen. Pak de Bal 8 van de vloer.

Verlaat de kleedkamer en ga naar de hal. Loop naar het dode lichaam, nog steeds liggend op de vloer, en onderzoek het lijk opnieuw met je oog en met je hand ... Je denkt dat er iets vertrouwd is aan de dode man, maar je wilt het lichaam niet aanraken met je berenhanden. Dus haal de rubberen handschoenen uit je koffer en klik ze op het lichaam en ........

Je haalt de portemonnee van de man uit zijn zak. Pak de portemonnee ...

Je neemt de portemonnee in handen en je kijkt erin en ....... je leert de naam van de dode man en dat is Errol, een bekende inbreker. Je krijgt ook het telefoonnummer van Errol en dat nummer wordt opgeslagen in de mobiele telefoon die op de kaptafel in de kleedkamer staat.

Loop vanaf het lichaam een ​​beetje naar rechts en dan naar rechtsonder in je scherm om de ingang van de kunstgalerij te zien.

Ga de kunstgalerij binnen

Bekijk alle kunstwerken, schilderijen en sculpturen, terwijl naar de rechterzijde van de galerij loopt en luister naar al je opmerkingen.

Uiteindelijk bereik je de andere kant, waar je een gesloten deur ziet. Open die deur en .......

Je gaat door de hal en dan kijk je door de ogen van Nick's schilderij de kunstgalerij in ......

Klik snel "Terug naar galerij" om terug te zijn in de galerij. Ga terug door de galerij en ga dan weer de hal in.

Terug in de hal ga je langs het dode lijk naar de voordeur. Ga naar buiten om in de voortuin te belanden

Voortuin:

Je ziet jezelf voor de voordeur staan. 

Er staat een groene Gnome op de veranda en er hangt een Black Note op de voordeur. Scheur de Black Note van de deur ..

het is een "Activistische Flyer" en het werd rond de tijd van de moord op de deur gezet ..... een nieuw telefoonnummer zal aan de mobiele telefoon worden toegevoegd.

Kijk naar de groene Gnome ..... er zouden er twee moeten zijn, dus waar is de andere Gnome? Loop naar de fontein. Je ziet een sprankeling in het water van de fontein. Kijk naar die Sparkle en ..... het is een munt die op de bodem van de fontein ligt. Dus haal die Munt uit de fontein.

Ga verder op het pad en je komt bij de

Schuur:

Als je in de schuur bent, hoor je een vrouw praten. Er hangt een blauwdruk op de staldeur. Neem de blauwdruk (plans) en bekijk deze in de inventaris 

het is een kaart van het doolhof, maar het is nutteloos als kaart zoals hij is. Combineer het potlood met de blauwdruk en ...... je tekent jezelf een pad naar het midden van het doolhof.

Er staan ​​een paar bloempotten op het gras en tegen een van die bloempotten leunt een sickle ..... Pak die Sickle

Achter de schuur steekt een satellietschijf in de lucht .... Kijk naar de satellietschijf.

De vrouw wiens stem je hoort, bevindt zich achter de heggen, dus klik op de heggen om het actiemenu te openen en klik vervolgens op het uitroepteken om met de buurvrouw te praten ...

de vrouw verschijnt dus vraag haar alles en ...... wees beleefd

ze werkt aan het doolhof en ze noemt de Railroad Spike als een mogelijk moordwapen. Ze was ook dol op een bestelwagen ten tijde van de moord. Als je de vrouw naar het doolhof vraagt, zegt ze dat ze de lay-out van het doolhof alleen kan wijzigen in opdracht van Nick

De vrouw vertrekt als je haar alles hebt gevraagd. Je staat bij de rode brievenbus. Kijk naar de rode brievenbus en kijk ook naar het postcode-label dat er op geplakt zit 

... de postcode is "00-D4-L4Y". Er zit niets in de brievenbus. Ga terug naar het landhuis

Nick Mansion:

Er is nu een wit briefje op de voordeur. Pak het briefje ...

Een pakketbezorger heeft geprobeerd een pakket af te leveren. Er staat een QR-code op de pakbon en het nummer wordt toegevoegd aan de mobiele telefoon.

Ga terug naar binnen en naar de slaapkamer en dan meteen de kleedkamer in. Gebruik de mobiele telefoon en bel de psychiater van Nick.

Haar naam is dr. Gesund. Wees beleefd en vraag haar dan naar de medische papieren van Nick, maar ze geeft geen medische informatie.

Maar .... dr. Gesund vertelt je wel dat ze een medisch certificaat heeft geschreven over Nick's geestelijke gezondheid

Gebruik de mobiele telefoon opnieuw en bel Errol's nummer ..... Je krijgt Nick! en......

Je hebt nu een motief voor Nick vastgesteld. Kijk in je inventaris naar het Kleurboek en ..... Je hebt het vinkje bij 'Motive box' aangevinkt

Gebruik de telefoon opnieuw en bel het bezorgbedrijf (spullen brengers). Als ze om de QR-code vraagt, selecteer je de uil.

Selecteer vervolgens de namen van twee ontvangers die directe voorouders zijn van Nick .....

.Klik eerst op de foto van tante Petunia en vervolgens op de foto van Lady Beatrice

Je kunt dan met Deirdre, de bezorger, praten ... je hebt nu een getuige

Gebruik de telefoon opnieuw en bel de politieke activist .........

het is een vreemde man en je hebt een heel vreemd gesprek met hem, maar hij is geen hulp. Maar je hebt nu 'een motief' en een 'getuige' vastgesteld

Ga naar tante Petunia in de salon. Praat opnieuw met tante en vraag haar over "The Proof of Sanity" en vraag dit vriendelijk en ...

nadat je tante tevreden hebt gesteld, geeft ze je een codebrief van de locatie waar het mentale gezondheidscertificaat van Nick is verborgen

Als je het nog niet eerder hebt gedaan, zet dan de tv aan en kijk naar het zendermenu, zodat je weet dat de satellietschijf niet werkt.

Ga naar de hal en verlaat het huis via de voordeur, om terug te zijn in de

Voortuin

Volg het pad naar beneden naar de fontein en dan verder naar beneden naar de schuur.

Haal de "gewijzigde plannen" uit je koffer en klik ermee op de heggen om de vrouw op te roepen. Wees agressief en ... 

je beveelt de vrouw om de lay-out van het doolhof te veranderen, maar ze wil dit nog steeds niet doen zonder een opdracht van Nick

Dus ga terug naar het landhuis, ga naar binnen en naar de slaapkamer. 

Neem het "Gewijzigde Plan" en geef het aan Nick en ... Nick zal zijn handtekening op het plan zetten.

NB: Je had dit eerder kunnen doen, na je eerste gesprek met de vrouw, maar het feit is dat ik dit toen ben vergeten te vermelden.

Terug naar de schuur en klik met de getekende Plannen op de heg om de vrouw weer op te roepen en ..... wees weer agressief en .....

 de vrouw gaat werken om het doolhof te veranderen en ze maakt een nieuwe ingang naar het doolhof.

Dus ga via het "nieuwe doolhofpad" het doolhof in en ... je eindigt op de satellietschijf.

Er zijn vlagstickers (sticker) op de satellietvoet.

Er is een rode hendel en op de grond ligt de stekker. Pak de stekker en ......Je  steek de stekker in de aansluiting in de satellietvoet ... De lamp onder de Britse vlag licht op. Gebruik nu de rode hendel (controle) om de schotelantenne te draaien. Je duwt de hendel naar rechts. Gebruik de hendel opnieuw om deze naar links te schuiven ... het rode lampje onder de Amerikaanse vlag gaat branden .....

Verlaat het doolhof en ga terug naar het huis, ga weer naar binnen en naar de salon en kijk naar de tv ....... 

Nu zie je nu een cartoon met een advertentie voor de "Sarcasteers Decoder Ring" en je schrijf  het telefoonnummer op.

Ga naar de kleedkamer en gebruik de telefoon en bel het nummer van de advertentie.

Het is dezelfde Beryl die je aan de lijn krijgt en ze zegt dat er een code ring is bestelt op naam van Nick Hall, maar je bestelt er nog een.

Ga naar de brievenbus in de voortuin, rechts van de schuur. Neem de brief uit de brievenbus en ... je krijgt de codering.

Ga terug naar de salon. Open je koffer en combineer het codepapier (note) met de codeer ring en .....

je weet dan  waar Nick's gezondheidscertificaat verborgen is ... in een van de boeken in de boekenkast

Kijk in de boekenkast en pak het boek "The Lion, the Witch and the Very Big Fish ...." en .......

Er valt een stuk papier uit het boek. Pak het papier op de vloer en lees het. Het is het mentale gezondheidscertificaat van Nick.

Je hebt nu ook een bewijs van Nick's geestelijke gezondheid.

Nu nog het moordwapen te vinden. Ga naar de heg achter de schuur en ga door het nieuwe doolhofpad in de heg naar de satellietschijf. 

Schuif nu de rode hendel 2x naar rechts en........... 

het licht onder de Tordoviaanse vlag gaat branden.

Ga terug naar de salon en kijk weer tv ...

Je ziet nu de Tordoviaanse tv-serie ...

Ga naar de slaapkamer en probeer onder het bed te kijken .... maar Nick staat je dit niet toe ....

 Praat met Nick en zeg dat je onder het bed wilt kijken ..

.

Je moet Nick helpen een besluit te nemen, dus geef hem de munt.

Nick gooit de munt om en jij kiest Heads, maar het is Tale ...... maar laat maar . je kunt nu onder Nick's bed kijken .Dus doe dat en ...

de ontbrekende rode tuinkabouter ligt onder het bed ....... Probeer de kabouter te pakken .......

Maar je wilt het niet aanraken met je blote hand ..... het is het moordwapen .... Dus ... probeer de kabouter met de rubberen handschoenen te pakken ...

 maar Nick wil niet dat je de kabouter pakt en hij stuurde je weg naar de kleedkamer. Terwijl je in de kleedkamer wacht, hoor je allerlei geluiden en dan hoor je dat iemand spoelt iets door het toilet en ... je ziet dat de kelder onder water komt te staan.

Nick roept dan dat "het veilig is", dus ga terug naar de slaapkamer. Kijk nog een keer onder het bed en ...... 

De rode tuinkabouter is weg ....... Maar nu is er een snor Charlie-pop onder het bed

Neem de Moustache Charlie-pop van onder het bed en klik vervolgens op de knop "Terug". Probeer opnieuw met Nick te praten ... maar ... Nick ligt niet meer in bed. Ga naar de keuken en dan naar beneden naar de wijnkelder. Kijk naar de ladder in de ondergelopen kelder ....

Je ziet de tuinkabouter "zwemmen" in de overstroomde kelder, je ziet ook de rat ...

Open je koffer en combineer je touw met de sikkel om een ​​touw met haak te krijgen. Gebruik het touw met haak op de tuinkabouter om hem uit de kelder te vissen ....... 

maar de rat knaagt aan het touw dus je bergt het touw snel weer op. Combineer de schelvis met het rattengif.  Gooi de vergiftigde vis in het water ...

 kijk dan weer in de kelder en ... de rat is dood. Gebruik het touw met haak weer op de tuinkabouter en deze keer hengel je de kabouter uit het water

Je hebt nu het moordwapen en alle moordpuzzelstukken in het kleurboek zijn afgevinkt.

Ga naar de slaapkamer en vervolgens naar de kleedkamer en gebruik de mobiele telefoon om inspecteur Clever Ruse te bellen.

Je ontmoet zijne slimheid in de hal bij het lichaam. Na het gesprek loopt Ruse naar de galerij.

Ga ook naar de galerij .... Ruse is aan de telefoon, maar hij stopt als je binnenkomt. Ga rechts en ga dan door de houten deur en ..... 

Je kijkt door de ogen van het schilderij van Nick en je luistert zijn gesprek af.

Zijne slimheid vertrekt en je eindigt weer in de kleedkamer.

Bel 999 met de mobiele telefoon en je praat met de operator .......

maar het is nu niet vriendelijk Beryl en deze is niet vriendelijk en helemaal niet behulpzaam ... Nick moet haar bellen

Ga naar de slaapkamer en praat met Nick, maar hij ligt niet in bed.

Ga naar de keuken en ...... je praat met Nick bij de koelkast en ......

Nick is erg boos en hij wil dat je uitlegt waarom het huis zo een zooitje is en hij wil dat je het huis opruimt, te beginnen met de keuken ...

Gebruik het inbrekeronderwerp om Nick uit te leggen wat je hebt gedaan. Maar Nick gelooft het niet., gebruik het prullenbak-onderwerp  en ...

we gaan naar de wijnkelder ...

Gebruik het Gnome-onderwerp en vervolgens het prullenbak-onderwerp  om te zeggen wat een waardeloze butler je bent ....

en we gaan naar de voortuin ..

Gebruik het Plan-onderwerp en het prullenbak-onderwerp om te zeggen wat een eikel je bent en ...... 

je vraagt ​​Nick opnieuw om de politie te bellen en Nick gaat dat doen en.....

Nick legt aan constable bobby uit hoe Errol het loodje heeft gelegd ..... 

doggy Willikins heeft Errol "vermoord" terwijl hij probeerde de rode tuinkabouter te stelen ......

EINDE

 2019: Walkthrough door: Louis Koot