Walkthrough door: Dick Leeuw en Louis Koot

Tekst: Dick Leeuw. Screenshots: Louis Koot

Hoofdstuk 3:  Deel 3

  Draai naar links en loop naar de deur maar ga niet door de deur. Links van de deur hangt een foto van de Big Ben.

 

  Daar weer naast hangt een schilderij met 9 vakken, daaronder zie je de cijfers 1 t/m 9. Rechts van het schilderij hangt een rode drukknop met daarboven een klokje. Je kan nu het beste het UV licht uitzetten en alleen de zaklamp gebruiken, dan zijn de kleuren beter te zien. Noem de vakken van linksboven naar rechtsonder: 1 tot en met 9, dit komt overeen met de knoppen beneden.

 

Als je op een cijfer knop klikt krijg je een kleur in dat vak, nog een keer op de knop klikken en de kleur verandert.

  Er zijn 7 kleuren en als je op de knop rechts van het schilderij klikt zie je in 3 vakken een kleur.

Deze kleuren blijven even zichtbaar en verdwijnen weer, je moet nu in de juiste vakken de juiste kleuren zetten en dit moet je 3 keer doenAls dit gelukt is gaat er boven het schilderij een groen lampje branden.Je ziet dat er 3 lampjes zijn dus 3 rondes met kleuren, het worden ieder ronde meer kleuren en ze blijven korter zichtbaar.

Als je niet meer weet welke kleuren dan zet je gewoon een kleur in een vak en klik je weer op de rode knop naast het schilderij. Maar je moet wel steeds even wachten tot het klokje boven de rode knop weer op 12 uur staat....eerder kun je niet op de rode knop drukken Je krijgt dan de kleuren weer te zien, het blijven dezelfde kleuren. In de derde ronde zijn de kleuren maar heel kort zichtbaar, je moet dan een paar keer op die knop  klikken en telkens een paar vakken onthouden. Het kan soms gebeuren dat je de kleuren een keer moet herhalen, soms pak de game ze niet de eerste keer.

Dit is de oplossing voor de 3 stappen:

Stap 1

Kleur 1 in vak 1, kleur 3 in vak 5, kleur 4 in vak 8

Stap 2

Kleur 2 in vak 3, kleur 6 in vak 4, kleur 1 in vak 6, kleur 5 in vak 8

Stap 3

Kleur 5 in vak 2, kleur 7 in vak 3, kleur 3 in vak 4, kleur 6 in vak 6, kleur 1 in vak 8, kleur 4 in vak 9

 

Na iedere ronde gaat er een groen lampje branden, na het derde groene lampje valt de foto van de Big Ben omlaag.

 

Je ziet nu op de muur een plaatje met 2 gaten, klik daar op en je inventaris gaat open. Klik dan op de hendel die je eerder in de vijver hebt gevonden.

 

  Klik dan op de hendel op de muur en je hoort iets wegschuiven.

Draai je om  en je ziet een gat in de vloer waar eerder het kruis op de grond stond. 

Stap in het gat en kruip door de gang, links en rechts kom je een paar nissen tegen maar daar vindt je niks. Kruip naar het eind, ga naar links en kruip naar de uitgang.

  Draai naar links en spring uit het gat, je ziet een ton staan met een notitie erop.

Klik op de notitie en lees deze.  Op de muur zie je een hendel, draai naar rechts en je ziet een kamer waarvan de vloer is verdeeld in 30 vakken.

8 vakken zijn rood en de rest is zwart. Je ziet ook 2 gangen, je moet via de juiste route over de zwarte tegel lopen  om het hek in de gang B, aan de overkant open te maken.

Het lijkt simpeler dan het is want je moet nu eerst op de hendel, boven het vat, klikken, nu zijn alle vakken rood.

 

  Als je nu op een verkeerd vak stap dan wordt de puzzel gereset, klik dan weer op de hendel en probeer het opnieuw. 

Denk aan de plattegrond die je zag in de nis achter de piano, die laat de route zien die je moet volgen.

  Als je het juist pad hebt gevolgd gaat het hek open in gang B open en kun je door de gang naar de kist lopen

in de kist staat weer een beeldje. Pak het beeldje en klik dan op de notitie die links naast de kist ligt, lees deze notitie. 

Draai je om en loop weer naar de kamer met de vakkenvloer, links is nog een gang C.

 

  Ga daar in en je ziet links nog een gang met een hek ervoor. Rechts zie je een groot kruis met lampen tegen de muur, er zijn rode en groene lampen.

 

  Voor het kruis staan 6 hendels, je moet nu met de hendels spelen totdat je alleen maar groene lampen hebt.

 Ik heb geen logische volgorde gevonden, er zijn teveel mogelijkheden. Ook lijkt er een beetje willekeur bij te komen want zijn er hendels die andere lampen uit of aan zetten als je ze naar achteren zet en meteen daarna weer naar voren. Het is niet zo moeilijk, gewoon hendels blijven omzetten. Soms ook dezelfde hendel gelijk weer terugzetten, opeens heb je alleen maar groene lampen op het kruis.

 

Nu is het hek in de gang open. Als het hek open is loop dan die kamer in, je ziet 7 schilderijen met een hendel ernaast.

Onder 6 schilderijen zie je een tekst staan in het UV licht. Loop naar het schilderij boven de kist en klik op de hendel naast het schilderij.

Kijk goed naar de kleuren op het schilderij, je ziet dat het kruis geel is, het hart is wit en de sterren zijn blauw. Je ziet dat de andere 6 schilderijen er nu anders uitzien, 3 zijn maar belangrijk.

  Draai naar links en je ziet een kruis, klik op de hendel ernaast totdat het kruis geel is.

 

  Draai je om naar de andere kant en je ziet daar een ster, klik op de hendel ernaast totdat de ster blauw is.

  Ga naar het schilderij ernaast, daar zie je nu een hart.Klik op de hendel totdat het hart wit is, je hoort nu dat je weer een puzzel opgelost hebt.

 

  Ga naar de kist die nu open is en pak daar weer een stuk opgerolde kaart.

 

  Je bent hier nu klaar dus ga terug naar de grote kamer en ga links de gang in.Draai naar links en je ziet de ingang van de ondergrondse gang.Stap in het gat en draai naar rechts, kruip dan door de gang.Als je niet verder kan draai je naar rechts en kruip je door naar de uitgang.Spring uit het gat en ga naar het frame waar je al 2 stukken kaart in hebt zitten.

 

  Klik in het frame en je inventaris gaat open, klik dan op het stuk kaart. De kaart is nu compleet en de kast links van de kaart gaat open. In de kast vindt je weer een beeldje, je hebt nu alle beeldjes gevonden.

 

  Het wordt tijd om de beeldjes op hun plaats te gaan zetten. Ga de trap op naar boven en dan 2 x rechts af enje bent bij die kast.

 

  Klik op een voetstuk, je inventaris gaat open en klik dan op het beeldje waarvan je denk dat het op die plek moet staan. Je moet kijken naar het silhouet in het UV licht.

 

Doe dit voor alle beeldjes en als ze allemaal goed staan dan gaan de deurtjes van de onderste kast open.

Je vindt daar weer een notitie: dit is de derde van The Voyage Of Captain Weller deel 3.

 

  Je kan deze nu lezen maar doe dat maar als je bij de landkaart staat, je hebt alle 3 notitie van The Voyage of Captain Weller nodig.

  Je ziet ook een hendel in het kastje, klik daar op en je ziet de landkaart. Daar moet je nu naar toe. Je weet nu wel hoe je daar moet komen.

De Landkaart puzzel

 

Op de kaart zie je nu dat een vakje rood gekleurd is, dit is het startpunt van de reis. In de eerste notitie van Captain Weller lees je dat je eerst 1 dag naar het westen vaart. Daarna 4 dagen naar het zuiden enen weer 4 dagen naar het westen. Kom dichtbij de kaart staan dan zie op de vakjes “map selection”, als je dit niet ziet moet nog iets dichterbij komen. Klik dan in het vak links naast het startpunt, daarna in de 4 vakken daaronder en vervolgens in 4 vakken naar rechts. Je ben op je eerste bestemming gekomen en de groene lamp gaat aan. De eerste groene lamp brandt.

  Lees dan de tweede notitie van Captain Weller, je leest hierin dat ze 1 dag naar het oosten varen. Daarna 2 dagen naar het noorden, weer een dag naar het oosten. Je komt dan in de buurt van een scheepskerkhof. Daarna varen ze 2 dagen naar het noorden en ook nog 2 dagen naar het oosten. Hier krijg de tweede groene lamp, je kan nog de 2 laatste aanwijzingen volgen maar dat is niet nodig.

Uitgaande van het vak waar je de eerste groene lamp kreeg, klik je nu in het vak rechts daarvan. Dan in 2 vakken naar boven, 1 vak naar rechts en weer 2 vakken naar boven. Dan 2 vakken naar rechts en je hebt je tweede groene lamp. Als je sommige vakken niet kan selecteren dan moet je iets dichterbij komen.

Lees nu de derde notitie van Captain Weller. 2 dagen naar het zuiden, dan 1 dag naar het westen en dan 2 dagen naar het zuiden om aan de onderkant van het eiland te komen. Nu 2 dagen naar het oosten om aan de oostkant van het volgende eiland te komen. Nu nog een dag naar het noorden en een 1 dag naar het westen en je hebt de eindbestemming bereikt. vDe derde groene lamp brandt.

 

NB: Louis: Ik heb deze landkaart puzzel niet kunnen doen omdat het, voor mij,  heel rottig klikken is in de diverse vakjes. Als ik in een vakje klik om dat rood te maken dan werd een heel ander vakje juist rood. Zeker in de onderste vakjes van de kaart kon ik niet in de goede vakjes klikken om die rood te maken.

  Heb je de landkaart opgelost dan gaat de kist op de glazen tafel gaat open en de stem zegt dat je kan kiezen:  

1.     Je kan het pistool pakken en een eind aan je leven maken of

2.     Je kan de sleutel pakken en door de voordeur gaan.

Loop eerst even naar de recorder en save je game, je kan dan beide einden spelen.

  Als je het pistool kiest is het meteen afgelopen.

  Pak je de sleutel, ga dan naar de voordeur en klik erop. Klik dan op de sleutel en daarna weer op de deuren.

Deze gaan open, loop dan door de gang en de stem zegt dat je terug gaat naar de normale wereld.

  Einde

Op naar The Initiate 2.

Walkthrough door: Dick Leeuw en Louis Koot

Tekst: Dick Leeuw. Screenshots: Louis Koot