2019: Walkthrough door Dick Leeuw en Louis Koot

Tekst door Dick Leeuw, screenshots door Louis Koot

Hoofdstuk 2.

Louise's Zomer Huis

Je staat onderaan het pad, draai eerst naar links. Daar staat een schuur, zoom in op de deur maar deze zit op slot.

  Ga naar boven, daar staat het huisje en rechts ervan staat de garage. Ga 1x vooruit naar de garage maar deze is op slot.

  Draai naar links en ga 1x vooruit langs het huisje. Daar zie je een schuur staan, zoom in op de deur.

  Klik op de haak die de deur afsluit en je bent in de schuur. Klik op de zwarte emmer en daarin vindt je een sleutel, 

pak de sleutel en klik deze naar je inventaris.

 Zoom een paar keer uit en draai je om, loop langs het huisje naar de voorkant. Ga naar de voordeur. 

Zoom in op de voordeur en gebruik de sleutel die je net hebt gevonden.

Draai naar links en ga naar de keuken.

  Links naast de doorgang is een kast, klik op de deur. In de kast zie je op de bovenste plank een kistje staan.

  Klik op het kistje en daar vindt je weer een aantal foto’s van Louise.

  Draai links, op de plank tegen de muur staat een blik. Helaas kan je die niet openmaken.

  Draai weer links en zoom in op de lade, trek de lade open en daar vindt je een aantal natuurfoto’s.

  Zoom uit en draai links, zoom in op het plankje links van de deur. Pak de sleutels die daar liggen.  

  Ga de kamer in en draai links, daar zie je een deur maar deze is afgesloten and heeft geen deurkruk

  Ga terug naar de keuken en draai rechts, ga naar de kamer met de trap. Links zie je het bureau, zoom daarop in. Je ziet een kaart liggen.

Pak de kaart en draai deze kaart om, lees de achterkant. Je moet een kistje openen met de kleuren van een “FingerTinglesThing”

Zoom uit en ga naar boven en draai je om naar het trappengat.

Op een plank achter het trappengat staat een kom, alleen kan je er niet bij.

  Draai links en ga de linker kamer in, klik op de kastdeur. 

Je kan er iets bekijken maar je kan het niet pakken.

 

  Ga de kast uit en draai rechts, op het tafeltje zie je een kistje staan. Zoom in op het kistje, je ziet een kleurencodeslot.

  Je kan nog even in de slaapkamer kijken maar je vindt er niks. Ga naar beneden en ga naar buiten.  

 Ga 1x de heuvel af en draai rechts, zoom in op de schuur en gebruik de sleutels.

Je staat bij een ladder, draai naar links. 

  Op de plank ligt een beitel maar je kan deze niet pakken omdat deze te ver weg is.

Ga de ladder op en draai rechts, je bent nu op het primitieve toilet. Rechts ligt een tang/pincet, pak deze en klik die naar je inventaris.

  Ga terug naar buiten en dan naar het huisje, ga naar boven en draai je om. Zoom in op de kom boven het trappengat en gebruik de tang die je net gevonden hebt.

  Pak de sleutel uit de kom.

 Zoom uit en ga naar buiten, ga naar de garage. Gebruik de sleutel en pak binnen de hooivork.

 

 Draai je om en ga naar de schuur, bij de ladder draai je links. Gebruik de hooivork en de beitel valt omlaag.

  De beitel is tussen planken gevallen, klik een paar planken opzij en je kan de beitel pakken. Klik deze naar je inventaris.

 Ga terug naar de keuken, op de plank staat nog steeds een blik. 

Zoom in op het blik en gebruik de beitel op het blik. Je vindt een deurklink in het blik, pak de klink.

  Draai je om en ga de volgende kamer in, links is de deur zonder klink. Pak de klink uit je inventaris en gebruik die op de deur.

  In de kast vindt je brief van Carl R. en een notitieblok, lees de brief en het notitieblok.

Er  wordt gesproken over motorfiets kelder van Carl, deze kelder staat nu ook op je plattegrond.

Verlaat het huisje en ga de heuvel af, klik op exit en ga dan via de plattegrond naar de kelder van Carl.

Carl's Kelder

  Klik op de deur en je bent binnen. Ga 1x vooruit en draai rechts.

Ga 1x vooruit en draai naar links.

  1x vooruit en draai naar rechts. Zoom dan in op de bank, daar ligt een zaklamp. Pak deze lamp en klik die naar je inventaris.

  Draai naar rechts en tegen de muur staat een trampoline, pak die trampoline.

  1x vooruit en draai naar links, weer 1x vooruit. Je kan nu het codeslot op de deur bekijken maar je hebt de code nog niet.

Draai naar links, je ziet de wielen van een kar en daar vindt je een brief. Lees de brief.

  Draai links, 2x vooruit. Daarna draai weer links, 1x vooruit en klik op de deur . Je staat weer buiten, klik op exit.

 club Adam & Eva 

  Ga naar de Darkroom. Pak de zaklamp en klik in de Darkroom, je kan nu hier alles zien.

  Ga 1x vooruit en draai dan naar links, ga de kamer in en draai naar rechts.

  Rechts in de hoek ligt een kussen, klik hierop om het kussen opzij te schuiven.

  Pak de witte kabel die daar ligt, het is een oplaadkabel. Klik deze naar je inventaris.

  Ga naar buiten en ga naar het appartement van Carol.

Home

Ga naar de woonkamer en zoom in op het dressoir, zoom in op het stopcontact.

  Combineer nu in je inventaris de oplaadkabel met de mp3-speler.

  Klik nu met de mp3-speler op het stopcontact, je kan zien wat er op het apparaat staat.

Klik op het apparaat en klik dan op de knop onderaan. Klik dan op memo’s en je lees over een locker in de club die Louise altijd gebruikt.

  Ga naar buiten en ga dan naar Sven Olsen, 

Sven Olsen, 

praat met Sven en je hoort dat Louise altijd locker 34 gebruikt.  

 club Adam & Eva 

  Ga naar de club en ga achter de bar, draai je om en je ziet de sleutelkast. Pak sleutel 34.

  Ga naar de omkleedruimte. Zoek kast 34

Zoom in op kast 34 en gebruik de sleutel.

In de kast ligt een tasje, maak het tasje open en klik nogmaals op het tasje. Je vindt dan een druppelflesje en een knop, pak de knop.

 Je moet nu naar het appartement van Louise. Ik neem aan dat je nu wel weet hoe je daar moet komen.

Louise's appartement

Ga 1x vooruit en draai naar links, op de tafel zie je het kistje staan. Hierop ontbreekt een knop.

  Klik op het kistje en pak dan de knop, klik daarmee op het kistje. Het kistje gaat open en daar vindt je een sleutel, pak de sleutel.

  Zoom een paar keer uit en klik dan op de klink van de deur.  Zoom in op de geldkist op het bureau, gebruik de sleutel op de kist.

  In de kist liggen een aantal munten, op 1 ervan staat een getal: 3842. Pak die munt en klik deze naar je inventaris.

Carl's Kelder

Ga terug naar de kelder van Carl en loop naar de deur met het cijferslot. De code is 3842, ga naar binnen.

 

Draai je om naar de deur, rechts van de deur staat een kast. Zoom in op de bovenkant van de kast, daar staat een doos en die wil Carol graag zien. Pak de ladder uit je inventaris en klik daarmee op de kast. Klik op de omhoog pijl en pak de doos, daarop zie je het adres van Carl Roper.

Dit adres staat nu op de plattegrond. Leg de doos terug en klik met de pijl omlaag. Pak de ladder terug. 

Draai naar links en op het bureau zie je een paar gele rubber handschoenen liggen.

  Ga naar het bureau en pak die handschoenen.

Verlaat de kelder en ga naar het appartement van Carl Roper.

 Carl Roper's appartement.

Druk op de bel en een vriend van Carl doet open maar Carl is niet thuis.

Gebruik alle opties, je moet nu de ruitenreiniger gaan halen bij Carol thuis.

Home

  Ga naar het appartement van Carol en ga naar de keuken, zoom in op de kast naast de magnetron.

  Pak daar de fles Ajax.

  Ga nu terug naar 

club Adam & Eva, 

ga naar de Darkroom. Ga daar niet naar binnen maar draai naar rechts.  

  Ga 2x vooruit en draai je om en je ziet de ingang van een kamer.

  Zoom in en je bent in de kamer, 

links zie je een afvalemmer. Zoom in op die emmer.

  Pak de gele handschoenen en klik op de emmer, Carol wil zonder handschoenen niks pakken uit de emmer.

 Je vindt een papier met een tekst: Wink at and then kiss the drunk guy. Klik het kaartje naar je inventaris

 Zoom uit en draai naar links, 2x vooruit en draai naar links. Nog 1x vooruit en draai naar links, in de hoek schuin rechts en daarna weer rechts. 

Je bent dan in de kamer waar de dobbelstenen op tafel liggen. Wink at is groen, kiss is geel en Drunk Guy is rood/bruin.

  Zoom uit en draai je om, 1x vooruit en dan schuin links. Ga de kamer achter het hek in en draai naar rechts, daar staat het kistje op de bank.

  Klik op het kistje, je moet nu de code van de dobbelstenen invoeren: groen, geel en rood/bruin.

In het kistje vindt je de “FingerTingles” een soort stimulatie apparaat. Je ziet 3 punten op het apparaat: rood, geel en blauw. Pak het apparaat.

  Ga nu naar het zomerhuisje van Louise. 

Louise's Zomerhuis

Ga naar boven en draai naar rechts. Ga de kamer links in, naast de verfblikken staat een tafel met een kistje.

  Zoom in op de bovenkant van het kistje, je moet hier klikken op de rode, de gele en de blauwe knop.

Je vindt een foto, Carol weet waar dat is. Het staat nu ook op de plattegrond Barthew’sStoll. Lees ook de achterkant.

  Barthew’s Stoll

Ga naar Barthew’sStoll. Ga  5x vooruit.  

Rechts en 2x vooruit, draai links en zoom in op de rode mos.

Pak de steen die daar ligt, 

kwart over vijf staat er en op de achterkant staat: waar heb je dit gezien. In de club, klik de steen naar je inventaris.

Club Adam & Eve

  Ga terug naar de club en zoek de klok, zoom in op de klok.

Klik op de klok om deze om te draaien, je ziet daar een notitie.

Klik op de notitie en je leest iets over de tentoonstelling in het museum. Het museum staat nu ook op de plattegrond. Je moet nu naar het museum.

  Hoofdstuk 3.

2019: Walkthrough door Dick Leeuw en Louis Koot

Tekst door Dick Leeuw, screenshots door Louis Koot