Deel 1 van de walkthrough

The Birdwatcher is de 13e game in de Carol Reed-serie. Ondertussen is er ook Carol Reed 14: The Fall of April. Vanwege het Hint-systeem in deze games heb ik geaarzeld om een ​​walkthrough te doen voor deze nieuwste Carol Reed-games. Naar mijn bescheiden mening is er geen behoefte aan een gedetailleerde walkthrough als je gewoon het hintsysteem van deze 2 Carol Reed Games volgt. Maar toch ... Ik heb veel verzoeken ontvangen om toch een walkthrough te doen voor The Birdwatcher en The Fall of April. Nou ........ Waarom ook niet ........

Dus hier zijn we weer in Zweden in de stad Norrköping om Carol te helpen haar 13e zaak op te lossen. 

Zoals altijd in een Carol Reed-game kun je eerst een Tutorial doen om grip te krijgen op hoe je door de game beweegt.

Zoals gezegd heeft de game een uitstekend Hint-systeem, dat je vertelt wat je moet doen en zelfs complete oplossingen voor de puzzels geeft. 

Je vindt het Hint-systeem in Carol's Notebook / Journal, dat in de inventory zit

Het is midden in de zomer, maar Carol kreeg er niet veel van mee na drie weken in bed met griep te hebben doorgebracht. Net als ze zich wat beter voelt, zal Immodia contact met haar opnemen. Immodia maakt zich zorgen over de weduwnaar Hendrik met wie ze gaat trouwen. Hendrik wordt vermist en ze wil dat Carol hem vindt. Wat eenvoudig lijkt, blijkt echter een stuk moeilijker dan verwacht.

Carol's appartement

Na de openingsscène beginnen we, zoals altijd, in Carol's appartement in Norrköping. Ga naar Carol's woonkamer en bekijk haar gitaar, die op de stoel staat

 Carol volgt nog steeds gitaarles. Zoom uit, draai je om en ga Carol's studeerkamer in. 

Draai rechts en je staat aan het bureau van Carol. Op de muismat staat een penseel in een drinkglas. 

Zoom in op het penseel en pak het en klik het ding naar de inventory 

Verlaat de studeerkamer terug naar de woonkamer en ga dan terug naar de gang. 

Vind de toiletdeur van Carol en de deur van haar schoenenkast. Neem een ​​kijkje in de schoenenkast

Carol heeft geen nieuwe schoenen nodig, dus op dit moment kun je niets uit de schoenenkast halen, dus stap er weer uit. Draai je om en vind Carol's opbergkast, naast het gebied waar Carol haar jassen hangt. Open deze kast en neem er een ​​leeg canvas uit en klik het naar de inventory. 

Stap uit de kast en ga nu naar de keuken. Ga naar de ramen en rechts naar de keukenkasten 

Op de bovenste kasten staat een briefje. Lees het briefje door ... Het is een notitie "Water besparen"

Zoom uit, draai rechts en ga naar de keukentafel. Op de keukentafel ligt Carol's mobieltje.

Zoom in op de mobiele telefoon, klik erop om hem in te schakelen en klik vervolgens de telefoon naar de inventory

Nu moet je een beetje door het appartement dwalen, totdat Carol wordt gebeld door Immodia. Ik kreeg deze oproep toen ik een stap terug in de woonkamer van Carol deed.

Lees het bericht van Immodia. Je kent Immodia nog uit Carol Reed 12 Profound Red.

De plaats van Immodia wordt op de kaart gezet, dus verlaat Carol's flat via haar voordeur en reis, via de kaart, naar

Immodia

Praat met Immodia via alle opties die je krijgt 

Immodia geeft Carol een briefje met informatie over Hendrik en zij geeft ook de huissleutels van Hendrik. Klik beide naar de inventory.

Hendrik's House is toegevoegd op de kaart, dus vaarwel en reis naar

Hendrik's House

Gebruik de huissleutels op de voordeur en ga naar binnen.

Carol komt de gang van het huis binnen. De eerste deur links is op slot en daarna zijn er 2 slaapkamers. Ga de hoek om en ....... 

Carol krijgt weer een bericht van Immodia op haar mobiele telefoon ....... Immodia stuurde een foto van Hendrik, dus nu weten we hoe hij eruit ziet

Via de gang kunnen we naar de tv-kamer, de keuken, de woonkamer en naar 3 slaapkamers. Ook kunnen we omlaag naar de kelder

Ga naar de tv-kamer en draai er links naar de salontafel.

Er staat een fotocamera op de salontafel. Zoom in op de camera en pak hem en probeer hem aan te zetten, maar de camera heeft geen batterijen.

Dus Carol moet de batterij voor deze camera vinden. Plaats de camera terug op de tafel en draai vervolgens om.

Op een plank van de kast ligt een batterijlader. Neem de batterijlader en klik het naar de inventory

Verlaat de tv-kamer en volg de gang naar de ingang van de woonkamer. Draai dan rechts en stap de keuken in.

Ga in de keuken naar de keukentafel ..... Je ziet dat je de woonkamer ook via de keuken kunt betreden. Draai verder naar de hal ingang van de keuken.

Je ziet keukenkasten en op de kasten plakt een plakbriefje

Lees het plakbriefje dat op de keukenkast geplakt steekt. Het briefje vertelt Carol waar ze de batterij voor de fotocamera kunnen vinden

Hendrik denkt dat hij de batterij bij de Salem Wetlands Tower heeft achtergelaten en deze locatie staat nu op de kaart. Ga terug naar de keukentafel. Je ziet de andere keukenkasten en de koelkast weer .... Links van de koelkast bevindt zich een stopcontact. Zoom in op het stopcontact. Als je wilt, kun je de batterijlader nu in deze aansluiting steken, maar je kunt ook wachten tot je de batterij van de camera hebt gevonden.

Zoom uit en verlaat de keuken naar de gang. Ga de slaapkamer tegenover de keuken in

Ga bij het bed staan ​​en draai dan rechtsom. Kijk naar de doos, op de plank boven het bed, en pak dan de stadstourlijst, die bovenop de doos staat.

De lijst heeft 3 vragen die moeten worden opgelost

Klik de lijst naar je inventory, verlaat de kamer en ga nu naar de woonkamer, via de gang.

Als je in de woonkamer, draai je om. Je staat bij een lage kast. Op de kast staat een kleine schatkist.

Zoom in op de schatkist. Het slot van het kistje heeft 4 kleuren, rood, geel, groen en blauw

Je moet op de 4 kleuren in de juiste volgorde drukken om de kist te openen, maar je kent die volgorde nog niet. Dus zoom uit om de kist terug op de kast te plaatsen.

Draai naar rechts en ga naar de deur van de serre, achter de bank.

Open de deur van de serre en stap naar binnen en draai rechts. Rechts van de bijzettafel staat een doos. Zoom in op die doos

Het is een "Mad Hatter V2" doos. Open de doos om te zien wat erin zit

Je kunt dit ding dat in de doos zit niet meenemen, maar onthoud dat je het hier kunt vinden. Zoom uit om de doos weer op tafel te leggen.

Als je wilt, kun je in de tuin rondkijken, maar je zult merken dat het absoluut nutteloos is.

Ga dus terug naar de gang, via de woonkamer, en ga nu naar de kelderetage via de trap

Kelder

Ga door de glazen deur en loop door naar de schoorsteenmantel achterin

Er staat een doos op het schoorsteenmantel ... Zoom in op de doos

Je kunt de doos niet openen omdat het deksel 4 gekleurde "V" heeft die van kleur veranderen wanneer je erop drukt. Je moet weten welke kleuren de "V" moet hebben

Dus zoom uit, sla rechtsaf en ga naar de achterkamer. Loop door tot de ronde tafel en draai dan links.....

Op de kast staat een lege After Eight-doos. Je kunt inzoomen op de After Eight doos en het openen om te zien dat het leeg is.

Je kunt ook de bovenste lade open schuiven, maar je zult er niets nuttigs in vinden

Draai je om en kijk naar de bar. Er ligt een klein wit zakje op de bar. Zoom in op het zakje, klik erop om een ​​sleutel uit het zakje te halen.

Klik de sleutel naar je  inventory. Zoom uit en ga nu naar het bed, dat achterin de kamer staat

Draai rechtsom en ... Er staat hier een kleine ladder in de hoek. 

Je kunt de ladder oppakken en met je meenemen, maar Carol weet nog niet weet waar ze het ding nodig heeft, dus laat de ladder hier totdat je weet dat je hem nodig hebt en waar je hem moet gebruiken. Loop nu terug door de kamers naar de glazen deur en stap weer door de glazen deur naar de hal van de kelder

Ga nog niet terug naar boven maar draai rechts. De bruine deur is op slot ... je hebt de sleutel niet

Draai 2 keer links ..... Je ziet twee deuren .... De rechterdeur is op slot.

De linkerdeur brengt je in een hobbyruimte waar je een videocamera en een cameratas van dichterbij kunt bekijken

Verlaat de hobbyruimte en open vervolgens de rechterdeur met de sleutel die je in het witte zakje hebt gevonden. Er is een gesloten kluis in deze kast

Je hebt de kluissleutel niet, dus ga de kast uit en ga nu de trap weer op

Verlaat het huis en klik buiten op EXIT om op de kaart te staan. Ga nu naar de

Salem Wetlands

Carol staat aan het begin van een pad dat door de weiden loopt. We zijn in de wetlands. Je hoeft alleen maar de groene pijlen te volgen die je op het pad krijgt Je kunt niet verdwalen. 

Volg nu eerst het pad 9x vooruit, totdat je een bord bereikt dat naar rechts wijst, naar de Bird Tower

Het pad gaat rechtdoor naar het uitzicht op het meer, maar we gaan eerst naar de Bird Tower. Dus sla rechtsaf en volg dit rechte pad.

Nogmaals ... klik gewoon op de groene pijlen die je op het pad krijgt en doe dit 6 keer. 

Na 6 klikken bereik je de Bird Tower, dus klim de toren op

Boven kun je genieten van het uitzicht en dan ga je naar links om een ​​informatiebord te zien. Zoom in op dat informatiebord.

Lees de informatie. Er is een kaartlezer op het bord, maar Carol heeft een lidmaatschapskaart van de Norrköping Bird Association nodig om de kaartlezer te kunnen gebruiken. Je kunt de kaartlezer niet meenemen. Draai linksom. Een picknicktafel .... er staat iets op de picknicktafel, dus zoom erop in. Het is de verloren batterij voor de fotocamera van Hendrik.

Neem de batterij en klik erop in de inventory. Verlaat de toren

Volg het pad terug naar het hoofdpad en sla dan rechtsaf. Je ziet het Bird Tower-bord weer.

Volg nu het pad naar de "Look out cabin". Volg eerst het pad 8 klikken ... je steekt 2 houten bruggen over

Het bospad wordt een houten pad .... Volg het houten pad 6 klikken verder tot je bij de Look Out-hut komt

Stap de hut binnen

Binnen kun je een van de houten luiken openen en vervolgens uitkijken over het meer om even van het landschap te genieten

Zoom uit het raam en draai linksom ....je ziet 2 stoelen..... Op de linkerstoel ligt een briefje.

Zoom in op die notitie, neem hem en lees het en klik het naar de inventory

De Milgram Jetty wordt nu op de kaart gezet en daar gaan we nu naartoe.

Verlaat de hut en volg alle paden terug naar de EXIT ... klik gewoon op alle groene pijlen die je onderweg tegenkomt

Ga naar de kaart en reis vervolgens naar de

De Milgram-steiger

Carol komt aan bij de naald. Ga gewoon 6 klikken vooruit en Carol zal op de steiger zijn

Na 6 klikken, vanaf de naald, is Carol ongeveer halverwege de steiger. Stop en draai linksom. Er ligt iets op de bank

Zoom in op de bank en pak de doos. Open de doos. Pak de camera geheugenkaart uit de doos en draai hem om ... H. Egerman staat op het etiket

Klik de geheugenkaart naar de inventory en uit te zoomen. Draai naar links en loop terug naar de naald en dan voorbij de naald naar de uitgang en ga terug naar

Hendrik's House

Ga het huis binnen en ga naar het stopcontact in de keuken, links van de koelkast.

Zoom in op het stopcontact en steek de batterijlader in het stopcontact.

Plaats vervolgens de camerabatterij in de oplader

Het duurt even voordat de batterij is opgeladen, dus verlaat het huis en ga via de kaart naar een van de andere locaties, zoals het appartement van Carol. Loop een minuut of 2 rond in Carol's appartement en reis dan terug naar het huis van Hendrik. Terug in het huis van Hendrik ga je weer naar de keuken en haal je de nu opgeladen batterij uit de lader. Controleer in de inventory of de batterij nu echt is opgeladen

Als je nu een opgeladen batterij hebt, ga je naar de tv-kamer. Zoom weer in op de fotocamera op de salontafel.

Klik op de fotocamera en plaats de opgeladen batterij en plaats de geheugenkaart in de camera ... Klik beide op de camera om ze te plaatsen

Je kunt nu naar de foto's kijken. Klik op de ronde knop om naar de volgende foto's te bladeren. Een van de foto's is van de Bird Tower.

Zoom in op de foto van de Bird Tower om deze te vergroten ... Carol weet niet waar deze toren is, maar misschien weet Stina het wel.

De locatie van Stina staat nu op de kaart.

Zoom uit en klik de camera naar de inventory. Verlaat het huis en reis via de kaart naar

Stina

Stina heeft weer een nieuwe baan ... ze werkt nu in de bibliotheek. Praat met Stina over alles

Stina weet dat de toren op de foto de Oakland Bird Tower is en deze locatie zal nu op de kaart worden geplaatst, dus zeg gedag en ga naar de

De Oakland Bird Tower

Ga vooruit naar de ingang van de toren. De toren heeft een lage verdieping en een boven verdieping en je moet naar de bovenste verdieping gaan. 

Dus draai rechts, 1 stap vooruit door de struik en ..... 

.......draai 2x links en dan vooruit naar de trappen van de toren. 

Beklim de trap naar de bovenste verdieping van de toren .........

Bovenaan vind je het naambord dat op een van de balustrades van de toren staat. Zoom in op het naambord en klik vervolgens op "Hendrik E / Nils A"

Zoom uit en ............ Immodia belt op. Vraag Immodia alles over Hendrik en Nils

Immodia verwijst Carol terug naar de Milgram Jetty over die Nils-persoon, dus we moeten nu teruggaan.

Zeg vaarwel en fatsoenlijk de toren. Wanneer je weer beneden bent, draai je om en ga je diagonaal naar de weg en dan naar de EXIT ..... 

en dan reis terug naar de

De Milgram-steiger

Ga nu naar het einde van de pier en draai dan rechts

Op de bank staat een fles nagellak en er zijn namen gegraveerd in de vloerplanken van de steiger. Zoom eerst in op de bank en bekijk de nagellakfles van dichterbij

Je kunt de nagellak niet nemen, dus zoom uit om de fles terug op de bank te zetten. Zoom nu in op de namen die in de vloerplanken zijn gegraveerd en .......

Carol leest dat Nils Andersson op Arhus 19 woont en deze locatie op de kaart zal worden gezet

Zoom uit en draai naar de andere kant van de steiger en lees daar ook de namen op de vloerplanken.

Zoom uit en verlaat de steiger naar de EXIT voorbij de naald en reis naar o naar het huis van Nils

Nils House

Kijk links van de voordeur naar de deurbel en druk vervolgens een paar keer op de bel. Zie ook het toetsenblok rechts van de bel.

Het lijkt erop dat Nils niet thuis is, dus zoom uit en ... Carol krijgt nog een bericht van Immodia die zegt dat Nils Andersson in zijn vakantieverblijf is.

Vind de EXIT en ga naar het vakantiehuis van Nils via de kaart.

Nils Resort House

Praat met Nils over alles en je krijgt de St. Anna-kapel als een nieuwe locatie op de kaart. Ga daar nu heen

Deel 2 van de walkthrough