2019: Walkthrough door Dick Leeuw en Louis Koot

Tekst door Dick Leeuw, screenshots door Louis Koot

Deel 1

Dit is het 14e deel uit de serie van Carol Reed. Wie eerder een Carol Reedgame heeft gespeeld weet hoe de controls werken. Linksklikken is bewegen en interactie met voorwerpen. Ga met de cursor naar de bovenkant van het scherm en je inventaris wordt zichtbaar. Door rechtsklikken op een voorwerp kan je het bekijken. In je inventataris kan je voorwerpen combineren, dit doe je met de linker muisknop. Met de Esc-knop krijg je het menu waar je kunt saven.

 Als je een nieuwe game start krijg je eerst een tutorial. Als je al weet hoe je de controls moet gebruiken dan kan je deze tutorial overslaan.  

Carol's Appartement

Na het intro ben je in de flat van Carol. 2x vooruit en draai links, klik op de deur en je bent in de werkkamer van Carol.  

  Voor de boekenkast staat een emmer, hierin wordt wijn gemaakt. Bekijk de emmer.  

  Zoom uit en draai rechts, op het bureau ligt de mobiele telefoon van Carol. Zoom in op de telefoon, je moet een aantel keren op de telefoon klikken om deze te pakken.  

Je krijgt te horen dat Carol vergeten is om de telefoon op te laden.

 

  Draai rechts en klik op de klink van de deur, je bent weer in de woonkamer. Draai rechts en ga naar de hal, draai links en je ziet de keuken.

  Ga de keuken in en ga naar de koelkast, daarop hangt een memo om Jonas te ontmoeten bij “The Stairs”.  

Je ziet dat er een nieuwe locatie op de plattegrond wordt toegevoegd. Zoom uit de memo, verlaat de keuken en kijk verder in alle kamers van de flat.

In een slaapkamer zie je een loopband staan.  

Als je alles hebt bekeken klik je op exit bij de voordeur. Ga via de kaart naar 

Jonas

gebruik alle opties die je krijgt.  

Drink het koele drankje op en je krijgt ook een smeermiddel voor de loopband.  

  Jonas vraagt je om iets te doen, hij vertelt over Andrea. Je krijgt weer een nieuwe locatie op de kaart. Ga via de kaart naar

 Andrea 

Praat met haar, gebruik alle opties.  

Je krijgt weer een nieuwe locatie, het huis van Andrea. Ga daar naar toe

Huis van Andrea.  

Je staat voor de deur, draai links en je ziet een afvalbak staan.

  Zoom in op het slot van de afvalbak, je mist nog een sleutel. Zoom uit en ga door de deur naar binnen, draai links en ga naar de werkkamer.  

Zoom in op het burea en klik op het tasje, klik op de rits en klik nog een keer op het tasje. Je ziet een scheermes.  

  Zoom uit en draai rechts, je ziet een bureau met veel dingen erop. Je ziet veel flesjes staan. Voor het bureau staat een doos, daarin liggen een paar enveloppen.  

  Klik op de envelop, je ziet een adres.  

  Zoom uit en ga terug naar de hal, klik op de deur aan de overkant.  

Draai rechts en klik op de klink van de deur, dit is de garage.  

  Ga terug naar de hal en ga naar beneden.  

  Links is een rommelkamer/kledingkast. Rechts is de badkamer,

 op de rand van het bad ligt een zak met wattenschijfjes. Klik een paar keer op die zak om een wattenschijfje te pakken.  

  Ga verder naar beneden, de deur links zit op slot. Klik op de deur rechts, dit is de meterkast/rommelhok.  

  Ga terug naar boven en ga vooruit, de deur links mist een klink.  

  Draai je om naar de 2 slaapkamers, de linker kan je in.  

Ga de linker kamer in en draai naar de deur en klik op  het linker plakplaatje. 

Trek de sticker eraf en je ziet een visitekaartje. Het is van een pianoleraar maar je kan het adres niet lezen.  

Ga de trap op naar de voordeur, draai je om en ga verder omhoog. Ga links de woonkamer in, draai rechts en ga naar de tafel.  

  Zoom in op de taptop, je moet hier een wachtwoord invullen maar dat heb je nog niet.  

  Zoom uit en draai rechts, op een bureautje staat een koektrommel. Ga vooruit en zoom in op de trommel, 

maak de koektrommel open en pak de sleutel.  

  Zoom uit en ga naar de keuken, voor je op de aanrecht liggen 2 memo’s.  

Zoom daarop in, er ligt een gele en een blauwe memo. Je krijgt weer een nieuwe locatie.  

  Zoom uit en draai rechts, vooruit en draai weer rechts. Je bent terug op de hal.  

  Ga nog verder naar boven. Links is een slaapkamer. Ga de kamer rechts in en loop naar de kachel, op de schouw staat een foto.  

Het is een foto van een man met verschillende dieren, je kan op de dieren klikken maar in welke volgorde?  

 Ga naar beneden naar de voordeur en ga naar buiten.

 Draai rechts en ga naar de afvalbak, gebruik de sleutel op het slot.  

  In de bak vindt je een brief van de moordenaar van de dochter.  

Lees de brief van de moordenaar

Zoom uit en draai links, klik op exit en......

...... ga naar Domus.  

Domus.

Praat met Domus en drink de citroenthee. Je krijgt weer een nieuwe locatie.  

  Sluit af en ga via de kaart naar 

Largo Mountain.

  Ga 2x vooruit en draai naar links, ga 1x vooruit het terrein op.  

  Draai 2x naar rechts en ga 3x vooruit de schuur in,

schuin naar links en op het krat liggen bouten.  Klik op de bouten, 

zoom uit en draai rechts. In het rode speelhuisje zie je een brief liggen.  

Lees de voor- en achterkant van de brief, op de achterkant staat een aanwijzing.  

Je moet in de afvalcontainer kijken. Ga de schuur uit en draai rechts, 

onder het afdak staat een afvalcontainer.  

Zoom daar 2x op in en je vindt daarin een folder van: The Andrew Suchet Museum.  

  Op de achterkant staat een aanwijzing, je moet de Suchet test doen. Je hebt ook weer een nieuwe locatie op de kaart: Suchet Museum.

  Verlaat dit terrein en volg de weg naar de EXIT. 

Ga dan via de kaart naar het museum.  

Suchet Museum.

  Zoom in op de foto links en lees de tekst.  

  Draai weer rechts en ga vooruit, draai links en zoom in op de 2 foto’s. Lees de teksten, 

draai rechts en ga vooruit. Onder de ton 1 ligt een groepsfoto, zoom erop in en lees de tekst.  

  Zoom uit en draai links, bekijk de foto en lees de tekst.  

  Zoom uit en draai je om, ga 2x vooruit. Draai rechts en ga weer 2x vooruit. Bekijk alle foto’s op je pad.  

Je staat voor de deur van de Suchet Test. Ga de kamer in, als je de kamer niet in kan dan heb je niet alle foto’s gezien.

Op de foto’s kan je alle antwoorden op de vragen vinden.  

  Druk op een knop om de test te starten. Druk op de juiste knop om het antwoord te geven.

 

Vraag 1 is antwoord 1. Vraag 2 is antwoord 2. Vraag 3 is antwoord 2. Vraag 4 is antwoord 3.

Je bent geslaagd voor de test en je krijgt weer een nieuwe locatie.  

Zoom uit en draai rechts, ga vooruit en draai links. Klik op exit.  

  Ga via de kaart naar de

 Miliva Factory.

  Je staat voor 2 borden, zoom in op de borden om ze te bekijken.  

Zoom uit en ga vooruit tussen de borden door. Iets naar links ga je verder vooruit.  

  Draai links en ga 2x vooruit, draai links en pak de palet die tegen de muur staat.  

  Draai links en ga 3x vooruit, draai links en daar zie je een gat in de muur. Je ziet ook de rails van een spoorlijn.  

  Pak de palet uit je inventaris en klik daarmee op de muur onder het gat. Klik op de palet om door het gat te klimmen, je staat dan bij de spoorlijn.  

  Draai je om naar de muur en zoom in op de muur. Je leest dat je naar: The Grand Coral Quarrymoet gaan.  

Je hebt weer een nieuw locatie op de kaart. Je moet terug naar het bospad, ga door het gat en draai rechts.

Ga 1x vooruit en draai links, 2x vooruit en je staat weer op het bospad.  

Draai links en klik op exit. Ga via de kaart naar: The Grand Coral Quarry, maar dat we in:

Deel 2 van de walkthrough

2019: Walkthrough door Dick Leeuw en Louis Koot

Tekst door Dick Leeuw, screenshots door Louis Koot