2015:Walkthrough door: Louis Koot

Hoofdstuk 5: Industrial Centre deel 3:

Miners Dry en Ore Tramming filmprojectors

A: Miners Dry:

Repareer de Filmprojector:

Ga naar binnen en draai gelijk links en.....wel....ga de 5 hendels van Miners Dry in de goede stand klikken en klik dan op het draaiwiel......
.......de standen voor deze hendels heb je gezien in het kantoor van de opzichter....

Miners Dry is dus de omkleed - en Douche ruimte van de mijnwerkers en het staat vol met metalen locker kasten. De meeste van die kasten zijn open maar sommigen zijn dicht en zitten op slot met een cijfercodeslot. In het bureau van de assistent van de Mijnopzichter heb je de "Locker Code" notitie gevonden. Op de "Locker Code" notitie staan de cijfercodes van de kasten van de voormannen en dus kun je die kasten hier allemaal gaan openen. In sommige kasten vindt je brieven en andere items die je kunt lezen en pakken. Loop dus door deze omkleed ruimte en open elke kast en kijk wat er in ligt....Op de kasten staan de namen van de mijnwerkers.

Als je voor de 5 hendels staat, met je gezicht naar de hendels toe, dan vindt je de kast van Sean.V gelijk rechts van je aan de muur.
Open de Sean.V kast via de code 2910 en.......

In de Sean.V kast vindt je de Koffiebeker van de mijnopzichter en een Hamer en een blauwdruk. Pak de Hamer en de Koffiebeker uit de kast en ga ze beide opbergen in je Case. De Blauwdruk kun je niet pakken maar je kunt er wel op klikken om de blauwdruk in close-up te bekijken....als je dat doet dan zie je dat er 2 "zwakke" gebieden staan aangegeven op de blauwdruk.

Zoek de Chris. R kast, in dezelfde rij als de Sean.V kast, en maak de kast open met code 1730.

 In de Chris.R kast vindt je een paarse Lamp en een brief.

Pak de Paarse Lamp uit de kast en berg het ding op in je Case. Lees de brief.

Wel.....loop verder door naar achterin en terwijl je dat doet kijk je in elke kast en lees je elke brief die je in de kasten ziet liggen. Je kunt ook een boek uit een kast pakken en opbergen in je Case. Als je alle kasten aan de linkerzijde van de ruimte hebt gehad dan ben je achterin, bij de doorgang waar de bijl hangt in het "Miners Dry" bord. Links is een doorgang die je, visa een gat in de muur en een "waterige" kamer, terug brengt naar het bovenste level van "Ore Tramming.....doe dat niet en ga ook nog niet door de nauwe gang.  

Rechts naast de doorgang staan 3 kasten waarvan je er 2 kunt openen....in deze 3 kasten vindt je 9 Stoppen (Fuse) die elk een ander ampère hebben, variërend van 75 ampère, 300 ampère en 700 ampère. Je kunt al die 9 stoppen gaan opbergen in je Case maar je hebt zo dadelijk alleen een 700 ampère stop nodig, dus ik zou alle stoppen maar rustig hier laten staan

Ga dan verder de kasten aan de rechter zijde van de ruimte bekijken en lees weer elke brief die je in de kasten vindt. 

Je beland dan bij de Douche/wasruimte. Ga eerst de linker zijde van de doucheruimte in want achterin kun je daar een notitie lezen...

Aan de andere kant van de douche/wasruimte vindt je het 7e rode Lint, dus ga die wegklikken naar je Case

Als je het rode lint weg geklikt hebt dan draai je om en loop je terug naar de achtermuur. In de achtermuur zie je een scheur......je hebt een hamer nodig......

Ga dus even terug naar je Case en pak er de Hamer, die je eerder uit de Sean.V kast hebt gepakt.

Keer terug, met de hamer, naar de doucheruimte en ram dan op de scheur in de muur en.....je ramt een groot gat in de muur en je hoort Jean......

Ga door het gat in de muur....je beland in een kleine en nauwe geheime bergplaats van Sean V, waar hij de gestolen spullen in bewaarde. Bij het "raam" in de stenen muur kun je de Helm en de Veldfles pakken en gaan opbergen in je Case. Pak ook de Hamer weer terug en berg deze ook weer op in je Case en keer dan hier terug. Door het "raam" zie je een medicijnpotje staan, op het rode kussen....Pak dat Medicijnpotje op.....er zit Arsenicumpoeder in het potje.......Je hoort Jean weer iets zeggen over Baseball.....

Stop het potje Arsenicumpoeder in je zak en hou het nu bij je.....Stap terug door het muurgat en verlaat de douche/wasruimte en keer terug naar de lange gang en loop naar de Filmprojector. Voor de filmprojector staat een "Arsenic Disposal" container onder de trap.

Open de klep van de "Arsenic Disposal" container en plaats dan het potje Arsenicumpoeder in de container en doe de klep van de container dan weer dicht....

Achterin deze gang is een keuken. Ga de keuken binnen en draai gelijk rechts. Boven de gootsteen hangt een kastje.....

open het deurtje van het kastje en pak er dan het potje Granulaat korrels uit en hou het bij je........Achterin de keuken staat het koffieapparaat.....je hebt in het kantoor van de Opzichter gelezen dat ie graag koffie drinkt. Het koffieapparaat moet echter ontkalkt worden en op het prikbord hangt een notitie waarop je leest hoe het koffieapparaat ontkalk moet worden.

Ga zo voor het koffieapparaat staan dat je de linker zijkant kunt zien. In de linker zijkant van het koffieapparaat steekt een klepje....

......maak dat klepje open en gooi er dan de Granulaatkorrels in.......en.....

....het apparaat wordt ontkalkt....

.Ga nu de Koffiebeker van de opzichter ophalen uit je Case en zet de beker in het koffieapparaat en druk dan op de gele Knop en....

.De beker wordt gevuld met heerlijk geurende verse koffie en je hoort Jean.....

......Omdat je het Arsenicumpoeder in de container hebt gedaan en de container ook weer dicht hebt gedaan en omdat je een mok Koffie voor de opzichter hebt getapt is hier nu de Filmprojector gerepareerd. Ga dus de gang op en zie.....de filmprojector staat overeind, dus zet de projector aan.....Deze projector projecteert een Baseball Handschoen.....,

Ok.....Opgelost hier.....Duik Miners Dry weer in en loop weer door naar de doorgang achterin. Stap de smalle gang in en...........

.....volg de gang naar achteren en dan stap je linksaf door de poort...je bent beland in:

B: Ore Tramming:

Repareer de Ore Tramming Filmprojector:

De nauwe gang, achter Miners Dry, brengt je in een gang van Ore Tramming, achter Miners Dry

Kijk even rond.......de houten trappen gaan omhoog en brengen je uiteindelijk boven op een buiten balkon waar het Artefact te vinden is....ga nog niet de houten trappen op. Aan de linker muur hangt het "Brimcliff Ventilation Power Unit paneel". Boven het paneel hangt een lamp die brand. Achter in de gang staat het 8ste rode Lint. Als je omdraait naar de trap en dan de hoek in loopt kun je  het "Rumbling Pipe" briefje gaan lezen, dat er op een ton ligt.

Ga dan eerst naar het 8ste, en laatste, Rode Lint en laat het verdwijnen naar je Case.........

Keer terug naar het "Brimcliff Ventilation Power Unit". Het paneel heeft 12 draaiventielen, steeds 3 in een rij en boven elk draaiventiel staat een getal. Boven het paneel hangt een lamphouder met een witte gloeilamp die nu brand en het paneel verlicht met wit licht.

Links hangt een hendel en een stroomkastje dat een codeslot heeft. Op het draaiventielen paneel hangt een briefje......

Lees dat briefje.....je leest dat je 3 van de 12 ventielen moet open draaien en dat de mijn alleen om 18:00 uur open gaat.......

Je moet dus 3 draaiventielen open draaien waarvan de getallen dan bij elkaar optellen tot 18...Maar wat zal er gebeuren als je 3 verkeerde ventielen open draait? Laten we dat eerst even uitproberen.....Klik op de 3 bovenste draaiventielen...de knoppen van de die 3 ventielen staan dan links....Klik op de hendel en.....Ojee.....kortsluiting....de witte lamp knalt kapot.....Druk je T-toets in om even terug te keren naar je Case en pak er dan de Paarse Gloeilamp uit de kast en keer terug naar het ventielen paneel. Kijk omhoog naar de lamphouder en klik de Paarse Gloeilamp in de houder en.....

door het paarse zie je dan code 1909 op het paneel....de code voor het stoppenkastje......

Zoom in op het cijferringen slot van het stoppenkastje en zet er code 1909 op en......

.....de stoppenkast zwaait open. In de stoppenkast steekt een stop maar die is stuk omdat je zojuist de verkeerde 3 ventielen hebt gedraaid......rechtsklik op de stop en hou je rechtermuis ingedrukt en je leest dan dat dit een 700 ampère stop is en die moet je dus vervangen door een nieuwe 700 ampère stop.....

.....wel...in Miners Dry staan 9 stoppen in de 3 kasten, dus keer terug, via de nauwe gang, naar Miners Dry en pak dan een 700 ampère stop uit de kastenn en keer terug naar het stoppenkastje. Plaats de nieuwe 700 ampère stop in het kastje en doe het deurtje weer dicht. Nu gaan we de 3 goede ventielen draaien. Het briefje, dat op het ventielen paneel hangt, heeft je vertelt dat je 3 ventielen moet draaien die samen optellen tot 18.....het zijn de 3 ventielen van de op 1 na onderste rij, want 10+05+03=18. Klik dus op de 10, 05, 03 ventielen.....naast deze 3 ventielen gaat dan het lampje groen branden. Klik nu de Hendel omlaag en......

Alleen het lampje van de 10, 05, 03 rij moet nu groen branden en de aangegeven diepte is 420F....onthoud dit.......We gaan nu terug naar het vulstation van Ore Tramming, onder de controle kamer waar de filmprojector ligt en waar je rode lint 3 hebt gevonden. Loop dus terug door de nauwe gang naar Miners Dry en ga dan meteen door de poort in de hoek.....Je moet bukken.... en dan door het gat in de muur

je beland in een tussen ruimte waar water op de vloer staat...waad door het water en loop over het rechter hek en dan door de hek poort en....

....je bent terug op de bovenste etage van Ore Tramming

Ga via de omlaag trap naar de catwalk en daal dan verder omlaag naar de vloer onder de catwalk....

Ga achter de filmprojector weer onder de catwalk door en ga naar het grote witte bord in de alkoof met de 2 pijpen....

...Bestudeer het witte bord nog een keer.......Je leest het volgende......A = Tin en B = IJzer....

De "Receive from Brimcliff Mine" regel vertelt je "A 2keer, B 1keer, A 1 keer"....dus "2 keer Tin, 1 keer IJzer, 1 keer Tin".....

Draai je om naar de 2 pijpen....De rechter pijp is B= Ijzer....de linker pijp is A = Tin....je moet nu volgens de "Knocker Code" op deze 2 pijpen slaan, dus keer terug naar je Case en pak er de Belhamer, of de gewone Hamer, uit de kast en keer terug naar de pijpen alkoof........ik heb de Belhamer gepakt....zoals je op dit plaatje kunt zien....

....klik nu 2 keer op pijp A, 1 keer op pijp B en  1 keer op pijp A (2 keer Tin, 1 keer Ijzer, 1 keer Tin). Je hoort Jean....draai je om en loop de alkoof uit en....

.......mijnkarren vol met arsenicumerts komen de tunnel uit en haken vast aan het lege karretje en rijden de tunnel uit en stoppen bij bassin en trechter 2......

Het eerste volle mijnkarretje staan nu onder de Grijper.

....Ga nu weer naar het zwarte schoolbord en bekijk het weer in close-up....Je ziet dat er op de bovenste regel de naam een voorman (Captain) ontbreekt en dat bij Sean,V geen gewichtswaarde is ingevuld.......Je leest wel dat Sean.V verantwoordelijk was voor Trechter (Chute) 5. Chute 5 staat dus tegenover Chute 2....ga kijken bij Chute 5.....Alle manometers van alle 5 Chutes staan nu op 60......we moeten de waarde voor Chute 5, dus voor Sean.V gaan bepalen en dan invullen op het schoolbord en tevens ook de ontbrekende naam in vullen. 

We moeten Chute 5 dus vullen met arsenicumpoeder uit het mijnkarretje dat nu onder de Grijper voor Chute 2 staat. Ga dus nu terug naar de controle kamer en ga er voor het knoppen/hendel console staan. De Grijper hangt boven Chute 2 en onder Chute 2 staat het eerste volle mijnkarretje. Doe nu het volgende:..........Klik op Knop A......de Grijper zakt omlaag door Chute 2 en grijpt een hap Arsenicum uit het mijnkarretje en komt terug omhoog. Klik op gele knopje 5 en trek dan de Hendel omlaag...hierdoor schuift de Grijper naar Chute 5. Als de grijper boven Chute 5 hangt klik je op de gele Release knop en....de grijper gaat open en stort het arsenicum in bassin 5.

...Ok.....ren terug naar beneden en bekijk weer de manometer van bassin 5.....zie......

....de meter van de manometer staat nu op 75....het gewicht dat je achter Sean.V moet gaan invullen op het schoolbord....

..Draai je dus om en loop terug naar het schoolbord....je kunt dus schrijven op het schoolbord....er ontbreekt een naam en er ontbreekt een waarde....In het kantoortje van Ore Tramming heb je de namen van de 5 Captains gelezen....op het schoolbord ontbreekt de naam van Nick.B. Ik in het lege vak van de bovenste regel en typ dan Nick.B in. Klik dan in het lege vak achter Sean.V en typ dan waarde 75 in en.....

......je hoort Jean....draai je om en zie.....de filmprojector is gerepareerd en staat overeind.

 Loop naar de filmprojector en zet het ding aan....deze projector projecteert een mooi drinkglas van Jean........

als de dokter van Jean en daarna Phyllis zijn uitgeluld keer je terug, via de catwalk, de waterige ruimte en de nauwe gang, naar de gang met de draaiventielen om verder te gaan met

Hoofdstuk 6: Industrial Centre deel 4:

2015:Walkthrough door: Louis Koot