2015:Walkthrough door: Louis Koot

Het Core Memory Artefact en de Victory Shaft:

A: Core Memory Artefact:

Je bent terug in de Ore Tramming gang, achter Miners Dry, waar je het 8st rode lint hebt gevonden. We gaan het 2 Memory Core Artefact ophalen en daarna het Industrial Centre afronden met het repareren van de laatste filmprojector van dit deel...de filmprojector van de Victory Shaft.

 Beklim de houten trappen....je beland op de houten catwalk. Volg de catwalk naar achteren en klim dan verder omhoog via de lange houten trappen.

Helemaal boven begint Phyllis van genot te kreunen want op het buiten balkon staat dan het Memory Core Artefact. 

Phyllis komt er bijkans klaar van en ze gilt dat je het ding moet pakken. 

Pak het Artefact nog niet maar draai je om....op de muur hangt de "Production Problems" notitie dat je eerst even doorleest

Draai terug naar het Artefact en pak het ding nu op.....Het is een lamp en je draagt het nu in je hand......Luister nu goed naar Phyllis

Phyllis vertelt dat je met deze Core Memory Artefact kapotte dingen, zoals kapotte gebouwen kunt repareren en ze wil dat je dit meteen even gaat proberen. Aan de overkant van het kanaal zie je de Victory Shaft.....De Victory Shaft is kapot maar met het Artefact kun je dat gebouw repareren. Op de ijzeren toren van de Victory Shaft zie je een plaat met lichtblauwe letters...bij die plaat krijg je nu van de game de aanwijzing over het repareren van items.....

Mik je witte cursor op die plaat en druk dan je rechtermuisknop in en hou die ingedrukt en......

.Metalen stangen en platen gaan door je scherm vliegen en worden aan de Victory Shaft bevestig om de Victory Shaft te repareren...

........Blijf je rechtermuisknop ingedrukt houden en.....Vanzelf wordt je dan opeens weg geteleporteerd......je land in een schemer rode gang....

De "Living Room":

Loop door de gang en open de deur en stap naar binnen.....Je bent in een mooi ingerichte kamer.....Her en der in de Living Room staan antwoordapparaten....Telkens als je met de Artefact iets gerepareerd hebt wordt je naar hier geteleporteerd  en  krijgt de tijd om 1 antwoord apparaat te beluisteren voordat je weer terug geteleporteerd wordt naar waar je was. 

Activeer dus 1 van de antwoordapparaten en luister naar de opgenomen conversatie tussen ene Jim en de onbekende man....

..als het gesprek ten einde is gekomen wordt je vanzelf terug geteleporteerd naar het balkon.

De Victory Shaft is nu gerepareerd en Phyllis wil nu dat je onmiddellijk terug keert naar je Case om dan de 2e deur te openen, de deur van het Pinwheel Industrial Centre.....Je kunt dit doen maar dan mis je de laatste Filmprojector van het Brimcliff Industrial Centre.....ik ga dus nu niet terug naar de Case.....ik ga nu eerst terug naar de Victory Shaft om ook de laatste filmprojector hier te repareren en daarna ga ik, met het artefact, naar de Brimcliff Mijn. Het Artefact draag je dus nu steeds met je mee en het ding geeft je licht.

Draai je om en loop terug naar binnen en daal dan alle trappen terug af naar de vloer van de Ore Tramming gang, waar het paneel met al die draaiventielen hangt. Keer, door de nauwe gang, terug naar Miners Dry en zorg dan dat je nu terug beland bij het kanaal onder het Arsenic House.....het kanaal met de 2 kapotte bruggen.......waar je eerder in Hoofdstuk 3 lint 2 vond en waar Belkoord 12/12 hangt. 

We kunnen nu, met het Artefact, de voorste brug repareren zodat we daarna naar de overkant van het kanaal kunnen. Loop de voorste brug op.....Boven het achterste brugdeel hangt een witte plaat.....Mik je witte cursor op die witte plaat en druk dan je rechtermuisknop in en hou die ingedrukt en.......de brug wordt gerepareerd..... en...je wordt weer geteleporteerd naar de "Living Room".

Zoek weer een antwoordapparaat, niet het apparaat dat je al gehad hebt, en luister naar het gesprek tussen Jim en de onbekende man en......

.......vanzelf wordt je dan weer terug geteleporteerd naar het kanaal en de voorste brug is nu gerepareerd. 

Loop nu over de brug naar de overkant en kijk dan naar rechts.

In de hoek staat hier een bureau. Ga voor het bureau staan. Er ligt een "rode" cijferring op het bureau en een blanco papier. Er staat ook een typmachine op het bureau. Pak het blanco papier op en klik het naar je broekzak....Klik dan op de typmachine om het papier in de typmachine te doen....klik op de toetsen van de typmachine om de brief te typen en lees die brief dan.

Pak dan de rode Cijferring op....deze cijferring kun je in de brandkast van je Case plaatsen, dus ga naar je Case en plaatst de cijferring in het slot van de brandkast

Keer terug naar het bureau en draai je om en loop naar de brief die verderop op de ton ligt....lees de brief.....Loop door en.....

...Wel......de trap is stuk en kun je ook niet repareren met je Artefact.....spring dus gewoon omlaag en loop door en zie.,.....je bent terug boven de filmprojector van Miners Dry.....hier hangt Belkoord 7/12 en in de hoek heb je hier het antwoordapparaat in de kast beluisterd en door de scheur in de muur zag je Schoorsteen D11.....Daal de trap hier af naar Miners Dry

Dit was even een omweg maar je weet nu hoe je, straks vanaf de Tool Shed, snel Belkoord 7/12 kunt bereiken....

zorg nu dat je weer in de Toolshed terecht komt.

Victory Shaft:

Klim in de Toolshed via de binnentrappen omhoog naar het bord waarop de Hendel instellingen van de 4 hoofdafdelingen geprikt hangen. Rechts van het bord is de lange Victory Shaft waarin je naar het knoppenpaneel met de 4 manometers kunt lopen. Links is de uitgang naar de buitentrappen, die eerder geblokkeerd waren.

Loop door de linker uitgang naar buiten en zie.....De buitentrappen zijn nu niet meer geblokkeerd. Klim helemaal naar boven en...je beland in het

Victory Shaft Kantoor:

Repareer de Filmprojector:

Er staat een bureau en er hangt een Grafiek aan de muur en op de vloer ligt de laatste Filmprojector van dit Brimcliff Industrial Centre Op het bureau ligt een cijferring voor je brandkast in je Case en met het blanco papier kun je in de typmachine het "Memory Journal 4" typen en lezen.

Breng de Cijferring even naar je Case en stop het ding in het slot van je brandkast en keer terug naar het kantoor. 

Bekijk de grafiek die aan de muur hangt...het is het "Pinwheel Industrial Water Preasure Points" grafiek.....

Er zijn hier 2 buiten balkons....ga op elk van de 2 buiten staan en....Je ziet 4 schoorstenen waar nu rook uitkomt.... 3 van deze 4 schoorstenen heb je eerder gezien want het zijn de J4, C3, D 11 schoorstenen...de 4e schoorsteen die nu rook spuugt heb ik niet kunnen vinden en daar moet ik naar raden.......

Deze 4 schoorstenen zijn het 2e deel van de oplossing voor de filmprojector hier want je moet ze aankruizen in de grafiek....maar we moeten eerst het eerste deel oplossen en dat gaan we doen met het knoppen/manometer paneel in de Victory Shaft en de 4 Belkoorden die we gevonden hebben. 

Daal dus de buitentrappen terug af en ga, bij het prikbord, de Victory Shaft in en loop door naar het knoppenpaneel met de manometers....Ok.....op het linker paneel zie je dat de rode lampjes bij de 4 afdelingen nu aan zijn....Op het rechterpaneel zet je de power voor elke afdeling aan en stel je de waterdruk voor elke afdeling in. Het rechter paneel heeft 3 kolommen met gele knoppen en 4 manometers. Met de A knoppen zet je de power aan......Met de B en de C knoppen stel je waterdruk in op de manometers....Deze puzzel doe je ook in 2 fasen...

Knoppen paneel Fase 1:

Als eerste druk je nu op alle 4 A knoppen om de Power aan te zetten. Je hoort nu een heel schril geluid en dat geluid moet gereproduceerd worden via de 4 Belkoorden. Ok....ik ga er van uit dat je weet waar de 4 belkoorden 3/12, 12/12, 10/12 en 7/12 hangen want je moet nu naar elk van deze 4 belkoorden terug gaan om er nu aan te trekken en dat moet je doen in deze volgorde: 3/12, 12/12, 10/12, 7/12: Je begint met Belkoord 3/12 en dan ga je naar Belkoord 12/12, dan naar Belkoord 10/12 en als laatste naar Belkoord 7/12

Belkoord 3/12 hangt aan de buitengevel van de Tool Shed. 
Belkoord 12/12 hangt bij het kanaal onder het Arsenic House. 
Belkoord 10/12 hangt in de "Marie.P gang" van het Arsenic House.
Belkoord 7/12 hangt boven het keukentje...boven het kantoor van de mijnopzichter

Ga dus naar elk van de 4 belkoorden en klik op de koorden om ze omlaag te trekken........doe dat in de volgorde 3/12, 12/12, 10/12 en 7/12....telkens hoor je een doffe toeter toeteren...hiermee heb je dat schrille geluid nagebootst. Keer, vanaf belkoord 7/12, dan als een speer terug naar het knoppen/manometer paneel in de Victory Shaft om Fase 2 op te lossen

Knoppen paneel Fase 2:

Nu moet je op elke manometer de juiste waterdruk instellen....Elke manometer heeft 12 streepjes...van links naar rechts tel je die streepjes als 1 t/m 12......

Met de B knoppen beweeg je de wijzer omlaag en met de A knoppen beweeg je de wijzer omhoog. Nummer de 4 manometers, van boven naar beneden, A, B, C, D. 

Zet de wijzer van Manometer A op streepje 12 = 12/12. 
Zet de wijzer van Manometer B op streepje 10 = 10/12. 
Zet de wijzer van Manometer C op streepje 3 = 3/12. 
Zet de wijzer van Manometer D op streepje 7 = 7/12 en......

.....je hoort Jean......Klaar....Ga als een speer nu weer naar boven, naar het Victory Shaft kantoor, via de buiten trap en zie......

......de filmprojector ligt nu nog op de vloer maar is nu tegen het tafeltje aan geschoven. 

Nu deel 2 van de puzzel.

Ga voor de grafiek staan. Op de grafiek moet je een rood kruis zetten in de vakjes van de 4 Schoorstenen waar nu rook uit komt. 3 van deze 4 schoorstenen heb ik kunnen identificeren want dat zijn de J4, C3 en D 11 schoorstenen....de 4e schoorsteen A 5, heb ik via "trail and error" bepaald door in elk vak een rood kruis te zetten en weer weg te halen en bij vak A 5 was het raak. 

Dit is de juiste oplossing....Klik in de volgende vakken om er een rood kruis in te klikken....J4, C3, A5 en D11......

......de Filmprojector is gerepareerd....zet de filmprojector aan....deze filmprojector projecteert dan een prentbriefkaart van Parijs.....

Ok....We zijn helemaal klaar hier in dit Brimcliff Industrial Centre. Druk je T-toets in om terug te keren naar je Case 

Terug in de Case:

Ok....op het grote scherm kun je klikken op de verschillende gebieden, dus op Pinwheel Harbour, Devlin en het Industrial Centre....als je dat nu even doet zie je hoeveel filmprojectors je nu in elk gebied gerepareerd hebt. Je kunt ook via het scherm terug reizen naar eerder bezochte plaatsen, zelf binnen het Industrial Centre.

Je kunt nu het hele Industrial Centre hier gaan afronden door hier nu de muziekdoos bij de Pinwheel Industrial deur te starten en dan door die deur te gaan en de Memory foto's te gaan maken......

Ik ga dit nu nog niet doen want als je de foto's gemaakt hebt dan gaat de game even in "overdrive" en beland je vanzelf terug in de Devlin Mijn en dan in Pinwheel Village. Ik bewaar Pinwheel Village echter liever voor het laatst en ga nu eerst de Brimcliff Mijn doen....Ik weet op dit moment niet of dit wel een goed idee is, maar dat merken we dan later wel....Ik ben domweg nieuwsgierig naar wat er allemaal te beleven valt in de mijnen van Brimcliff. Wil jij dit nu niet dan ga je nu hier je ding doen achter de Pinwheel deur en dan zie je maar hoe je verder komt. Wil je mij verder volgen dan klik je op het grote scherm nu op Pinwheel Harbour en dan op "Travel to Pinwheel Harbor".....je beland dan, samen met mij, in:

Hoofdstuk 7: Brimcliff Mijnen

2015:Walkthrough door: Louis Koot