2015:Walkthrough door: Louis Koot

  Hoofdstuk 8: Terug in je Case:

Ok....na de Brimcliff mijnen zijn we terug in onze Case....We gaan nu de 2 andere Core Memory deuren openen om er de foto's te nemen. We beginnen met de Brimcliff Mine deur. Alle 8 rode Linten staan hier nu in het kastje bij de deur en op het kastje staat de Muziekdoos en dat is nu ook het geval bij de Pinwheel Industrial deur.

Memory Core Brimcliff Mine:

Klik op het danseresje van de muziekdoos die op de kast bij de Brimcliff Mine deur staat en loop tegen de deur aan, die dan verandert in een houten deur. ......

stap dan door de teleport naar binnen

Je hebt weer je Artefact verruilt voor je camera. Stap door de volgende deur  en neem een foto van het kastje, de hobbelpaard en de stokpaard.......

.....je hoort het geluid van spelende kinderen.

Ga naar de slaapkamer en neem een foto van het bed......er worden koffers ingepakt en je hoort een vrouw huilen

Ga naar de andere slaapkamer/zitkamer en neem een foto van de Teddybeer op het kastje....er "gebeurt" iets en je hoort mensen praten

Ga, door de teleporter, terug naar je Case....Ga even beneden in je Case kijken.....Bij de Filmprojector kun je alle filmspoelen, van alle projectors die je tot nu toe gerepareerd hebt, op de projector plaatsen om alle geprojecteerde items nog eens terug te zien. In je DOKA hangen nu de foto's die je in de 3 Memory Cores genomen hebt en hier moeten dus nog de foto's van Pinwheel Village bijkomen

Core Memory Pinwheel Industrial:

 Ga terug naar boven en nu naar de Pinwheel Industrial deur.......Klik op het danseresje van de muziekdoos van de Pinwheel Industrial deur en.....loop dan tegen de deur aan ....dStap door de deur.....je ruilt je Artefact voor de fotocamera....Loop door naar de volgende deur, die ook vanzelf open gaat....

Stap de hal in. In de hal neem je een foto van het bureau dat tegen de rechter muur staat.....je hoort een politieagent.....

Ga rechtdoor de volgende gang in....neem een foto van het item dat er op de vloer ligt....je hoort iemand de trap af denderen.

Ga via de trap naar boven en dan de slaapkamer binnen. Neem een foto van de fles en de asbak die op het rechter nachtkastje staan.

Je hoort een vent snurken en een omroeper van de tv/radio

Ga terug naar beneden en nu naar de keuken. Neem in de keuken een foto van de fles die op het aanrecht staat......

.....je hoort het geluid van water uit de kraan en het dichtslaan van keukenkastjes.

Ok...als je deze 4 foto's genomen hebt ga je terug door de witte deur naar je Case...maar......

......je beland nu niet terug in je Case....er is iets mis met de apparatuur van Phyllis want je beland nu terug in de:

Devlin Mijn revisited:

Luister naar Phyllis en doe dan wat ze je opdraagt......Je moet door de mijn naar de lift en onderweg moet je alle Dementiakristallen vernietigen die je ziet...

Dat doe je dus met het Artefact dat je nu weer in je hand met je mee draagt. Mik dus je witte cursor op elk kristal dat je ziet en druk dan je rechtermuisknop in en hou die ingedrukt tot het kristal verdwenen is. Hier in de grot moet je een stuk of 3, of 4, van die kristallen vernietigen. Klim dan, via het hek, omhoog naar de tunnel, vernietig het grote kristal dat je de verdere doorgang belet en loop dan door. De tunnel is dan ingestort maar je kunt nu links verder naar de lift.....

Vernietig eerst het kristal achter de houten balken en loop dan verder naar de lift.

In de lift 1 groot kristal dat je dus vernietigt en dan stap je de lift in en trek je de lifthendel omlaag en.......

......All Hell breekt nu los....het gaat nu een tijdlang helemaal vanzelf verder....je kunt niets doen terwijl je in de lift als in been raket omhoog schiet....je kunt alleen maar luisteren.....je hoort de Onbekende Man en je hoort Jean en dit duurt even.....Opeens verschijnen er rondom de lift een bende houten deuren en dan.....

......stopt de lift en verschijnt de deur van het Ether Instituut....je krijgt nu weer eventjes controle over de game, dus je moet nu zelf weer wat doen......

Klik de lifthendel omhoog om de deur te openen en stap de hal in.....Phyllis begint weer te piepen en ze wil dat je het grote kristal in de hal vernietigt....

vernietig dus, met je Artefact, het grote kristal en.......de game gaat weer in "overdrive"........

..het gaat weer helemaal vanzelf.....je wordt door de hal gezogen en gaat, achter de balie, door de rechter houten deur en dan door diverse gangen en kamers van het Ether Instituut.....

....uiteindelijk ga je door een houten deur en ben je beland in de gang voor de:

Living Room:

Nu moet je zelf weer handelen. Loop naar de deur, open de deur en stap de Living Room binnen. .

De Living Room is nu een kale kamer.......er staat nu alleen een piano, een comfortabele stoel, een paar lege kasten en een tafel.....achter de tafel ligt nog 1 antwoordapparaat op de vloer....

loop naar dat antwoordapparaat en klik erop en.........misschien hoor je Jim en de onbekende man maar misschien ook niet.......

....ik werd gelijk de Living Room weer uitgekinkkert want de game ging hier weer in de "overdrive".......

Je wordt weer meegesleurd door gangen en kamers van het Ether Instituut, dat nu volledig aan het instorten is.....

........overal zweven Dementia kristallen en uiteindelijk beland je in die comfortabele stoel, die je in de Living Room zag, en je hoort Jean en die onbekende man.....

In Jean's huis te Pinwheel Village:

Je bent in het huis van Jean beland maar je kunt niets doen....als verlamd zit je stijf vast in de stoel......Luister naar Jean en haar echtgenoot Thomas.....Als je linksklikt dan sta je op uit de stoel waarin je ziet en kun je door de kamers van dit huis gaan wandelen, terwijl je naar de conversatie tussen Jean en haar echtgenoot Thomas luistert.......Je kunt ook blijven zitten en 2 Loadings afwachten.......Jean zal op een gegeven moment de lamp in de hoek aan doen en je scherm zal een paar keer zwart worden vanwege een loading.

.........nadat je 2 of 3 keer een loading hebt meegemaakt hoor je Phyllis en dat is het teken dat je moet opstaan uit de stoel waarin je zit.....Klik dus je linkermuisknop om op te staan en werk je een weg door het huis naar de begane vloer....je kunt in alle kamers gaan kijken maar er valt niets te vinden....Beneden stap je dan door de geopende buitendeur het witte niets in en.......

........je wordt geteleporteerd naar:

Pinwheel Village:

Je bent beland in een kamer van een huis in Pinwheel Village en je kijkt uit een raam. Draai je om.....je bent in een slaapkamer. 

Voor het bed staat een kist die je kunt openen...in de kist ligt een brief van Thomas die je kunt lezen.

Ga de gang op.....er zijn op deze etage nog 2 kamers waar echter niets te vinden is, dus ga via de trap naar beneden en ga naar de keuken.....

......in de keuken ligt een brief op tafel die je kunt lezen

Wel.......ga terug naar de gang en nu door de buitendeur naar buiten en....

.........de game vertelt je nu dat je terecht bent gekomen in 

  Hoofdstuk 9: Pinwheel Village deel 1

2015:Walkthrough door: Louis Koot