2015:Walkthrough door: Louis Koot

  Hoofdstuk 9: Pinwheel Village deel 1

Vindt de 8 rode Linten:

Hoofdstuk 8 heeft je in Pinwheel Village doen belanden en je staat nu buiten. In je rug is het huis waar je zojuist uit bent gekomen en ik noem dit het Starthuis. Er moeten weer 8 rode Linten gevonden worden en die moet je weer allemaal naar je Case klikken. Al die 8 Linten staan hier buiten, dus om die 8 rode linten te vinden hoef je geen enkel huis of gebouw binnen te gaan. Als je de 8 rode linten gevonden hebt dan kun je terug keren naar je Case om dan de laatste 4 foto's, achter de Pinwheel Village Memory Core Deur te gaan nemen en dan het laatste deel, in de Vuurtoren, te gaan doen.

Maar....ook hier in Pinwheel Village zijn weer een aantal Filmprojectors die je kunt gaan repareren door er de puzzels voor op te lossen.....Je hoeft die filmprojectors niet te doen maar ik ga dat wel proberen en daarom hak ik dit Pinwheel Village deel in 2 delen. Ik ga je hier nu eerst door het dorp leiden om je alle 8 rode Linten te laten vinden en in Hoofdstuk 10 ga ik de diverse huizen en gebouwen binnen om de filmprojectors proberen op te lossen....In dit deel ga ik dus nog geen enkel huis/gebouw binnen want alle rode Linten zijn buiten te vinden.....Ik loop dus een bepaald rondje door het dorp......je hoeft mij niet te volgen want je kunt natuurlijk zelf je eigen rondje gaan lopen door het dorp.....

Ok....je staat dus buiten en voor het starthuis......Het is nacht, dus het is donker maar gelukkig geeft je lamp/artefact enig licht en er branden ook straatlantarens in het dorp. Vindt je het lastig om steeds je lamp in zicht te hebben dan kun je de lamp opbergen door je F-toets in te drukken. Je kijkt naar de loods van het havenbedrijf "Pinwheel Export".    Je kunt naar links, vooruit naar de haven, of naar rechts het dorp verder in lopen....Ik ga nu rechtsaf het dorp verder in om de 8 rode linten te vinden en weg te klikken naar de Case.

Draai dus rechts en loop door. Links staat dan een groot wit huis, waar we later binnen zullen gaan. Volg de straat verder naar de stenen trap en....Links van de stenen trap zie je dan het 1e rode Lint staan in de doodlopende hoek. Het huis rechts is het huis van de plaatselijke huisarts....het Doktershuis.

Wel....ga het rode Lint 1 wegklikken naar je Case en......

Phyllis begint aan je kop te zeiken en dat zal ze nu steeds doen telkens als je een rode lint wegklikt naar je Case......Luister nu steeds goed naar wat Phyllis tegen je zegt......er zal je dan veel duidelijk worden over wie jij bent en waarom je hier bent......

 Keer  terug en loop dan via de stenen trap verder omhoog.......Het dorp is tegen de flanken van een paar heuvels aangebouwd dus je klimt steeds hoger en hoger de heuvel op. De stenen trap brengt je op een "pleintje" en rechts staat een houten kar in de straat...ik noem dit dus het Karpleintje. Kijk naar het linker hoek huis. Je kunt dat huis niet in maar links naast het huis is een trap en een pad naar de rivier...Er is echter ook een doorgang naar een Poort......Loop even naar die poort en zie.....het is een poort naar Pinwheel Harbour....

...Stap even door de Pinwheel Harbour poort en.....je beland in het park en dit is bekend terrein voor je want hier was je al eens....

Het park ligt dus centraal tussen Pinwheel Village, Pinwheel Harbour en Pinwheel Industrial in. 

Er is geen enkele reden om hier nu te zijn, behalve om je te laten zien hoe de geografische situatie is, dus draai je om en stap terug door de poort en je ben t terug in Pinwheel Village. Loop terug naar de Houten Kar......er steekt een "Reminder" briefje aan de kar...lees de "Reminder".

 Je kunt nu verder de straat gaan volgen.....naar de bioscoop en het centrale marktplein, maar ik doe dit niet. Staande voor de houten kar draai je om en dan loop je de steeg tussen de 2 huizen in en door naar achteren. Achter de huizen stroomt de rivier.....Draai rechts en....boven aan de stenen trap zie je dan rode Lint 2 staan.

Beklim de stenen trap en klik Lint 2 weg naar je Case....Beklim de volgende stenen trap en....je beland op een brug over de rivier....Loop door en....

kruispunt...lantarenpaal.....DE brug rechts brengt je terug naar het dorp...links is echter de poort naar het Industrial Centre....voor de lol....Stap even door die poort en......

....Je bent terug in het Industrial Centre en wel in de hoek waar Mill Management ook is.....

Dit deel van de game hebben we achter al helemaal opgelost, dus draai je om en verdwijn terug door de poort naar het dorp

Loop door naar de lantarenpaal en loop dan de linker brug op en verder over de brug naar de straten van het dorp

Recht voor uit zie je dan het centrale Marktplein met de Obelisk......Rechts zie je de plaatselijke bioscoop en die straat leid terug naar de houten kar. 

Links gaat het naar de Brink, de Appelcider Fabriek en de Kerk.

Uiteraard zijn alle straten met elkaar verbonden dus je hoeft niet mijn route door het dorp te volgen. 

Ik ga nog niet naar het marktplein maar bik ga nu linksaf en volg de straat verder naar de Brink

De Brink is een mooi rustig pleintje en er staat een mooie oude boom op de Brink. Lint 3 vindt je in de tuin van het linker huis. 

Loop nog ietsjes door, draai dan links en stap de tuin van het huis dan in

In de tuin draai je gelijk rechtsom....Loop door naar de boom en.....Je ziet dan Lint 3 onder het afdakje staan

Wel.....Ga Lint 3 naar je Case klikken en loop dan terug en de tuin weer uit en loop door naar de Brink....Je kunt links en rechts naast de Brink verder....Rechts brengt je naar het centrale marktplein en links gaat naar de Appelcider Fabriek en dan naar de Kerk....Dat ga ik nu eerst doen...Volg de lonker straat verder omhoog de heuvel op en.....Je komt dan bij de Field Cider fabriek, waar het wereldberoemde Pinwheel Appelcider wordt gebrouwen. Tegen de muur, rechts, staat een hek geleund en op dat hek steekt een brief

Lees even de brief die op het hek geprikt hangt...de brief bevat instructies over een douche....

Loop, links van het Field Cider bord, naar de Cider fabriek.... Achter de grote ronde bak, waar appels in drijven, vindt je dan Lint 4, in de hoek bij de ingang van de loods.

Laat dus Lint 4 ook naar je Case verdwijnen en loop terug naar de straat en loop dan verder door naar achteren.....

....de straat eindigt maar via het geopende hek kun je doorlopen naar het Kerkplein, want je bent nu bij de grote Kerk.....Loop dus het kerkplein op

Voor de kerk kun je naar rechts, een straat die terug gaat naar de Brink...Maar doe dit nog niet....

Loop recht door langs de kerk en je ziet dan Lint 5 staan, helemaal achterop het kerkplein...,.

Loop dus door naar Lint 5 en klik het ding weg naar je Case....Je hebt vanaf hier een mooi uitzicht op het Vuurtoren eiland, waar je, in Hoofdstuk 11, zult belanden om de game te gaan uitspelen. Loop terug naar de kerk en ga dan de linker straat in.

Deze straat brengt je langs de huizen terug naar de Brink.....op een marktkraampje ligt een Blokfluit, die je kunt pakken en kunt opbergen in je Case

Loop door en ....Er hangen vlaggetjes.....zou het Vlaggetjesdag zijn  geweest, of morgen zijn? Nieuwe Haring?......

Je beland op een kruispunt achter de Brink....Rechts is de brink en links gaat het omlaag naar het centrale Marktplein.

Ga omlaag naar het Marktplein

Het marktplein bestaat uit 2 delen....Er is het Centrale Plein waar de Obelisk op staat en er is het linker deel waar je nu bent beland. De Obelisk is een Oorlogsmonument.......Ga nog niet door naar de Obelisk maar ga linksaf......In de verte zie je een kraan en op de voorste marktkraam, links, ligt een brief.....Lees de Brief...

Loop door naar de muur, waar de kraan boven uit steekt, en ga dan de steeg tussen de huizen in en loop door naar het mededelingen bord dat op de muur geplakt hangt. Draai dan rechts en....

....Loop door naar de poort....Op de tonnen ligt dan een Krant.....Lees de krant....

.....Loop door de poort en....je bent op een uitzichtbalkon en hier vindt je rode Lint 6........Klik het lint weg naar je Case en keer terug naar de Markt, via de steeg

...Loop nu door naar de Obelisk en ga dan, links, de steeg tussen de huizen, naar rode lint 7

....Laat het rode Lint 7 verdwijnen naar je Case en keer terug naar de Obelisk

Terug bij de Obelisk loop je verder naar achter de Obelisk en verlaat je het marktplein onder de vlaggetjes door....

Je bent terug bij de brug, waar je eerder vanaf kwam en toen linksaf bent gegaan. Ga nu ook linksaf de straat volgen, langs de Pinwheel bioscoop en terug naar het Houtenkar pleintje

Terug op het Houtenkar pleintje daal je terug de stenen trap af en volg je het pad terug naar het Starthuis

Terug bij het Starthuis ga je nu rechtdoor, door het tunneltje

Het tunneltje brengt je op het pad boven de haven. Je kunt hier via de trappen terug omhoog, of rechts gelijk omlaag naar de haven en het Pinwheel Export bedrijf....

Loop echter door en daal dan aan het einde via de trap omlaag en draai je beneden dan om

....Op de havenpier zie je dan rode Lint 8 staan, dus ga als een speer daar naar toe en.....klik het lint naar je Case

.....Okidoki....je hebt alle 8 rode linten gevonden en weg geklikt naar je Case. Door alles wat Phyllis je vertelt heeft, telkens als je een rode lint hebt weggeklikt naar je Case, weet je nu dat jij die THOMAS bent, de echtgenoot van Jean......dat had je toch niet gedacht.......Ok.....je kunt nu onmiddellijk terug keren naar je Case om dan de Pinwheel Village Core Memory Deur te openen, de 4 foto's te nemen en dan het ENDGAME te gaan doen..,....Dat kun je nu gaan doen maar ik ga dit niet doen. Ik nog wel proberen om ook de laatste 5 Filmprojectors op te lossen hier in het dorp. En de 1e Filmprojector ligt gelijk al hier op de grond.

We gaan verder in:

  Hoofdstuk 10: Pinwheel Village deel 2: 

2015:Walkthrough door: Louis Koot