2015:Walkthrough door: Louis Koot

  Hoofdstuk 11: Core Memory Pinwheel Village en het eindspel op Vuurtoren Eiland

Ok....je bent terug in je Case om het spel nu tot een einde te brengen. Er is nog 1 Core Memory te onderzoeken.....de Pinwheel Village Core Memory.  Zet de muziekdoos bij de Pinwheel Village deur dus aan en loop tegen de deur aan......Als de deur verandert in de houten deur krijg je van Phyllis de waarschuwing dat als je door de deur gaat er geen weg terug is.......

Wel.....er is nog je brandkast, die hier beneden staat. Als je in de school van Pinwheel Village de code op de witte muur hebt gezien dan zou je de brandkast nu kunnen gaan openen als je er alle rode cijferringen voor hebt gevonden.....we missen echter nog 1 zo'n rode cijferring en die gaan we nu nog even ophalen......dus ga nog niet door de Pinwheel Village deur.

De laatste Cijferring voor je Brandkast:

Selecteer op het grote scherm Pinwheel Harbour en reis er dan naar terug. 

Je beland waarschijnlijk op de kade. Ga naar het Boothuis. Het 7e rode lint van Pinwheel Harbour heb je bovenin het boothuis gevonden maar het botenhuis heeft ook een beneden verdieping waarvan de ingang aan de achterzijde is. Ga dus naar het strand achter het botenhuis

Achter het botenhuis ligt een roeiboot in het zand en voor de roeiboot steken een paar van de geribbelde metalen schotten in het zand.....Ga links naast de roeiboot staan en zorg dan dat je het buitenhuis in kunt kijken....de ingang is verwoest maar met je artefactlamp kun je de zaak herstellen......Als je de lamp had opgeborgen dan druk je dus je F-toets in om de lamp weer tevoorschijn te toveren...Mik je witte cursor op de plaat die in het botenhuis hangt en druk dan je rechtermuisknop in......

...hou je rechtermuisknop ingedrukt om de ingang te herstellen en.....je geraakt uiteraard eerst weer in de Living Room. In de Living Room is er nog 1 antwoordapparaat te beluisteren, dus loop er naar toe en luister naar Jean en Jim

....vanzelf geraak je terug bij het boothuis....Loop naar binnen en kijk naar rechts en zie.....je ziet het laatste van die bureautjes...Loop er naar toe

...Op het bureau ligt de laatste cijferring voor je Case brandkast maar typ eerst de brief in de typmachine en lees dan de laatste brief nog even. 

...Pak dan de Cijferring en ga terug naar je Case via je T-toets. Terug in je Case ga je naar beneden.....plaats de cijferring op de brandkast en open het ding dan met de code 250314....in de brandkast liggen alle antwoordapparaten uit de Living Room en staat de laatste, dus de 7e, Knocker....

....Klik op de Knocker......ik kon niets uit de brandkast pakken.....ook deze Knocker kon ik niet pakken maar als je op de Knocker klikt dan hoor je nu het hele verhaal van de 2 broers en de Knocker.....Ik raad je aan eerst het hele verhaal te beluisteren en pas terug naar boven te gaan als het verhaal ten einde is.....Ik heb dit de 1e keer niet gedaan en toen ging boven de Pinwheel Village deur niet open.....De 2e keer heb ik wel het geduld opgebracht om het hele Knocker verhaal af te luisteren en toen kon ik wel door de Pinwheel Village deur. 

Ben je klaar hier dan ben je ook echt klaar.....volgens mij heb je nu alles gedaan wat er maar gedaan kon worden in de game......alle 20 Filmprojectors zijn opgelost, alle brieven en journaals zijn gevonden.....je hebt alle 7 Knocker figuurtjes gevonden en je hebt alle brandkasten geopend....Dus als een speer terug naar boven nu en ga dan  nu door de Pinwheel Village deur en stap  het witte niets in als de deur is opengezwaaid....

Core Memory Pinwheel Village en het eindspel op Vuurtoren Eiland

...........Je beland dus weer in de droomversie van je eigen huis. Je hebt de camera weer in je hand.....Werk je een weg door het huis en neem onderweg 2 foto's. De eerste foto neem je in de kamer op de bovenste etage...het is de kamer waar een kist in staat......als je de foto neemt dan vult de kist zich met speelgoed.

Ga dan via de trap omlaag en neem een foto van de brief die op het kastje in de gang ligt.....

....zodra je de foto neemt wordt je eventjes geteleporteerd naar een zolder maar vanzelf keer je weer terug.....

Meer foto's zijn er in het huis niet te nemen want in die andere kamers heb je de foto's tijdens de game al genomen. 

Zoek de openstaande achterdeur en stap naar buiten en loop door naar de kale boom....

In de boom hangt een rood lint.....neem een foto van het rode lint en.....de plek verandert heel even terwijl de kist naast de boom verschijnt.

Je bent dan weer terug in de tuin. Draai je om en ga het droomhuis weer binnen en via de trap weer naar boven en dan door de witte deur naar buiten en...........tot ieders verrassing, niet in het minst van Phyllis, beland je toch terug in de Case......Luister naar Phyllis

Phyllis legt het een en ander uit en dan komt er een pilaar omhoog uit de vloer. Plaats je Lantaren op pilaar en...

..Je lantaren/artefact gaat dan zweven en boort zich dan in het grote scherm en....

......het artefact brand het scherm weg en via het scherm kun je nu naar buiten....Stap dus door het scherm en.......

......je bent beland in:

  Hoofdstuk 12: Vuurtoren Eiland:

Wel.....klim de lange stenen trappen op naar boven en ga dan door het tunneltje en.....

...klim de volgende stenen trappen omhoog en.......

.....je beland aan de voet van de vuurtoren bij het vuurtorenwachterhuis......

...Ga naar binnen en.....Haha....hier is dus de Living Room

.....loop de Living Room in....er staat nog 1 antwoordapparaat maar die verdwijnt vanzelf...

.je kunt even niets doen....wacht tot er in de achtermuur een groot gat is ontstaan en......

....ga dan door het gat naar buiten. Beklim de volgende trappen en je beland dan boven bij de eigenlijke vuurtoren......

Merk op dat er boven de deuren van de vuurtoren zo'n wit bord steekt waarmee je kunt repareren. Open de deuren en stap naar binnen en luister naar Phyllis die zegt dat Jean bovenin de vuurtoren op je staat te wachten. Begin dus de lange draaitrappen te beklimmen en......

.........de hele verduivelde vuurtoren begint dan ineen te storten....blijf omhoog klimmen en.....vanzelf val je de vuurtoren uit en beland je in de zee.....

......ere volgt een loading en dan zie je een donker scherm met alleen maar een televisie maar dan gaat het licht aan en blijkt dat je in je eigen huis terug bent beland

Linksklik om op te staan uit de comfortabele rode stoel waarin je zit en ga nu door alle kamers van je huis. In bijna alle kamerts kom je de Droom Items tegen....Klik op alle Droom Items om ze te laten verdwijnen. Eerst nemen die items dan vaste vorm aan en je hoort Jean dan....dan verdwijnen de items. Je begint hiermee in de hal...

......werk je dus een weg door alle kamers.....via de begane grond naar de etage en uiteindelijk beland je op de zolder waar je dan het allerlaatste Rode Lint voor het zolderraam zult vinden.....

.....Op zolder loop je dan naar het Rode Lint en klik je erop om het te laten verdwijnen en.......De zolder verdwijnt.....stap door het "raam" en.......

......wel....je ben t terug waar je begon....Beklim weer alle stenen trappen, ga weer door het tunneltje en door de Living Room, die nu helemaal kaal is en leeg is.

Ga weer door het gat in de muur en door naar de vuurtoren

......de vuurtoren is echt ingestort maar onder het afdakje staat het Artefact/Lantaren. Pak het Artefact en mik dan op de witte Herstelplaat en hoe dan je rechtermuisknop ingedrukt tot de Vuurtoren helemaal en in volle glorie herstelt is.....

...Open de vuurtoren deuren en stap weer binnen en doe wat je gezegd wordt....dus neem plaats in de rode stoel door erin links te klikken en kijk dan omhoog.....

......Je kijkt omhoog door de vuurtoren.....de lichten floepen aan en.....

langzaam maar zeker stijg je nu door de vuurtoren omhoog naar de witte vlek helemaal bovenin....

Ondertussen praat Phyllis tegen je en je zegt ook wat terug.....

.....je stijgt hoger en hoger en beland uiteindelijk in de witte vlek en dit blijkt dan je mooi ingerichte woonkamer te zijn.....je moet wel even  zelf omlaag kijken.....

......Phyllis heeft al je dierbare spulletjes hier verzameld voor je en ze zet de Muziekdoos aan..

.Luister naar Phyllis en jezelf en naar het muziekje van de speeldoos...

het muziekje komt langzaam en zachtjes tot een einde en deze prachtige game dus nu ook.......

2015:Walkthrough door: Louis Koot