2015:Walkthrough door: Louis Koot

Proloog: 
Ether Institute:

Wel....Start een "New Game" en kies dan 1 van de 3 Save Slots uit, bevestig je keuze en......We starten even een minuutje met een zwart scherm waarin we luisteren naar een de voicemail van een telefoon. Een man raad iemand af om ergens naar toe te gaan.

We blijken dan in een lift te staan en de lift is aangekomen op zijn bestemming. 

De game vertelt je hoe je de liftdeur moet openen via een "zwevende mededeling"

Linksklik dus op de liftdeurknop en stap dan de lift uit. Je bent in een hal. 

Loop door naar het blauwe sculptuur dat verderop in de hal staat. Je krijgt weer een mededeling over de besturing van de game.

Loop om het sculptuur heen naar de trap en daal dan via de trap omlaag naar de beneden hal en.....

Terwijl je de trap afdaalt vertelt de game je dat je in het Ether Institute bent beland.

Beneden gekomen loop je door naar de balie. Links op de balie ligt het gastenboek en rechts staat een Bel. 

De game vertelt je wat je met het gastenboek moet doen en hoe je op de bel moet rammen.

Ga eerst maar op de bel slaan, dus ga voor de bel staan en druk de bel in via je linkermuisknop.

Een stem meld zich dan via de intercom en ze stelt zich zo meteen verder voor. Ga nu voor het gastenboek staan

Als je voor het gastenboek vertelt de vrouw, die tegen je praat via de intercom, zich aan je voor als Dr. Phyllis Edmonds, maar je mag haar Phyllis noemen. Phyllis vertelt dat je het gastenboek moet tekenen en dat je een Sleutelkaart uit een la moet pakken en dat je dan naar. Linksklik op het gastenboek om je scherm te "bevriezen" en typ dan, op de onderste lege regel en met je eigen toetsenbord, je eigen naam in of een fantasie naam.

Linksklik dan weer om je scherm weer te "ontvriezen" en loop dan naar de andere kant van de balie en ga voor het ladekastje staan.

De game vertelt je hoe je de la moet openen en hoe je er dan de Sleutelkaart uit moet pakken.

Open dus de la en pak er dan de Sleutelkaart uit en linksklik dan om de sleutelkaart op te bergen in je broekzak

Ok....loop weer om de balie heen en ga nu helemaal door de hal naar achteren, dus naar achter de trap.

Achter de trap krijg je dan, in de volgende poort, weer een mededeling over hoe je een object dat je in je broekzak hebt gestoken, nader kunt bekijken. Probeer dit nu eventjes uit met de Sleutelkaart. Druk dus je E-toets in om de Sleutelkaart uit je broekzak te halen. De Sleutelkaart zweeft dan voor je neus in het scherm en door met je muis te draaien kun je de sleutelkaart dan van alle kanten bekijken. Druk weer je E-toets, of linksklik, om de sleutelkaart weer in je broekzak op te bergen.

Ondertussen babbelt die Phyllis er lustig op los en ze vertelt je dat je naar Restoration Room 3 moet gaan. Loop verder en ga dan het trapje op naar het balkon. Je moet door de witte deur maar je kunt eerst nog even een document lezen dat hier op de tafel ligt.

Ga voor de tafel staan en linksklik op het document en......wel....op deze manier lees je dus documenten, memo's en brieven in de game.

Linksklik weer om het leesscherm te sluiten. Echt relevante documenten zullen straks door Phyllis voor je worden bewaard zodat je ze altijd weer kunt raadplegen. Draai je om naar de witte deur. Ga voor de deurknop staan en zorg dat je cursor op de deurknop staat en linksklik dan om de deur te openen. Stap door de geopende deur en daal dan de trappen af naar de onderste etage.

Beneden gekomen maak je de volgende deur open en dan ren je door de gang (Rennen is Shift+Vooruit) naar de volgende deur.

Open de deur en stap dan de Stoelkamer binnen

Stoelkamer:

Phyllis meld zich weer en zegt dat je haar even moet helpen met een elektraprobleem want de stoel heeft geen power. 

Phyllis open het luik op het rechter balkon, waar je dan een stoppenkastje en wat apparatuur ziet.

Loop dus naar het rechter balkon en ga er recht voor de tafel staan zodat je ook het stoppenkastje ziet hangen. De game geeft je weer een mededeling

Op het kastje met de rode knop kun je dus items plaatsen. Druk op de rode knop en.....In het stoppenkastje ontstaat kortsluiting en het kastje knalt open.

Phyllis wordt een beetje pissig en zegt dat je de stop moet vervangen door een nieuwe stop. Je zult die kolere Phyllis nog gaan haten gedurende de game, maar voor nu vindt je het al een onaangenaam stukje mens. Ga nu recht voor het stoppenkastje staan. Voor je nu de Stop uit het kastje haalt lees je eerst het briefje dat onder de stop in het kastje hangt. Je leest dat je een nieuwe Stop van 300A nodig hebt.

Laat de stop nog in het kastje zitten. Draai je om en loop nu naar de andere kant, dus naar het balkon links van de stoel. Op het linker balkon staat een kast waarin diverse nieuwe stoppen staan. Er staat ook een bureau en op het bureau ligt de casefile van de patiŽnt in wiens hersens jij gaat ronddolen  

Lees eerst even de casefile door. Je leest dan over de patiŽnt Jean Thorton.

Linksklik om het document terug op het bureau te leggen. Ga nu voor de stoppenkast staan. De game vertelt hoe je erachter kunt komen welke van de stoppen een 300A stop is. Linksklik dus op elke stop en hou je linkermuis dan ingedrukt en je leest dan het ampŤre van de stop. Er zijn echter 2 stoppen van 300A. 

Pak 1 van de 2 300A stoppen op en berg het ding in je broekzak en keer ermee terug naar het rechter balkon. Ga weer voor het rode knop kastje staan en zorg dan dat je witte cursor op het zwarte vlak staat.....linksklik dan om de 300A stop op het kastje te plaatsen. 

Pak dan de kapotte stop uit het stoppenkastje en linksklik om de kapotte stop in je broekzak te steken. Ga weer voor het rode knop kastje staan en linksklik op de 300A stop om de 300A stop te verwisselen met de kapotte stop op het kastje. De 300A stop zit dan in je broekzak en de kapotte stop staat nu op het knopkastje. Plaats de 300A stop in het stoppenkastje en sluit het deurtje. Druk weer op de rode knop en....als je nu de juiste 300A stop in het stoppenkastje hebt gezet gaat het licht aan en heb je de stroom herstelt.....Gebeurt dit niet dan heb je dus de verkeerde stop gepakt en zul je die andere 300A stop moeten gaan ophalen en in het stoppenkastje plaatsen. Heb je de stroom herstelt dan loop je terug naar de Stoel......Phyllis meld dan dat ze tevreden over je is en dat je nu in de Stoel moet gaan zitten. 

Linksklik dus op de Stoel en.....je neemt plaats in de stoel......je kunt even niets doen terwijl Phyllis uitlegt wat de bedoeling is....ondertussen zak je met de stoel omlaag en er klapt een muur uit en.....Phyllis roept dan "Are you Ready" en.....je scherm wordt even zwart en dan wordt de ruimte gevuld met een vloeistof en zie je wat beelden op een scherm....Je beland dan in je:

Case:

Phyllis legt nog even uit wat je Case is en je krijgt een mededeling in je scherm over het gebruik van je T-toets. Je krijgt dan weer controle over de game.

Je bent dus in je Case en zit in een mooie rode lederen stoel.....

De Case is in feite je woning gedurende je reis door de hersens van Jean Thorton, maar het bestaat alleen in je eigen hersens....Je bent hier op de bovenste etage van je Case, in de Stoelkamer. De Case is dus een virtuele woning maar het is tevens het centrale punt van waaruit je naar de diverse andere gebieden moet gaan via de T-toets van je toetsenbord. Je kunt nu gelijk je T-toets indrukken om te beginnen met Hoofdstuk 1: Devlin Mines of je stapt uit de Stoel om even op je gemak je virtuele woning te bekijken. Laten eerst maar even onze virtuele woning maar even bekijken dus stap uit de Stoel.

De Stoel staat voor het grote zwarte scherm. 

Dat scherm zal later, als je de eerste Herinnering van Jean Thorton hebt gevonden en hier weer terug keert, worden geactiveerd door Phyllis. 

Je vindt hier 4 grijze deuren, die nu op slot zijn. 

Achter elke grijze deur zijn herinneringen uit Jean's leven opgeslagen en het is de bedoeling dat je die 4 deuren 1 voor 1 gaat openen. In de 4 hoeken van de stoelkamer vindt je een kast waarin in items die je tijdens je reizen oppakt kunt opslaan, en dat is handig omdat je steeds maar 1 item met je mee kunt dragen.

Achter de Stoel is de trap naar de beneden etage van je virtuele woning, dus daal die trap af en ga eventjes je leefruimtes beklijken.

Je hebt blijkbaar een grote brandkast, waar je nu nog de cijfercode niet van wee en daarbij.....de brandkast mist een paar cijferringen. Achter de brandkast is je badkamer met toilet. Je hebt een keukenhoek en je hebt een filmprojector en 2 kasten waar de filmspoelen in zullen worden opgeslagen die je in elk van de3 4 hoofdstukken zult vinden, mits je in die hoofdstukken de filmprojectors weet te repareren.  Als je naar rechts kijkt zie je deur naar je Donkere Kamer....de DOKA...je kunt er even binnen kijken....

Je hebt een zitkamer, een achterkamer en een slaapkamer. In de zitkamer ligt een Cijferring op het lage tafeltje. |

Je zult, later in de game, foto's moeten maken en die foto's worden hier in je Doka opgehangen

Als je wilt kun je die Cijferring oppakken en in je broekzak stoppen om het ding, zo meteen, boven in de stoelkamer in 1 van de kasten te deponeren....doe dit maar vast....dus pak de Cijferring op en berg het ding op in je broekzak. De achterkamer heeft 3 grote witte schermen. 

Op deze 3 witte schermen zal Phyllis alle belangrijke brieven, briefjes, codepapiertjes en andere documenten die je in de game vindt voor je bewaren. Die briefjes, documenten enz...kun je dan altijd hier weer terug bekijken en door lezen. Ok....als je hier beneden bent uitgekeken kun je ook hier je T-toets drukken om in Hoofdstuk 1 te belanden. Maar ik ga eerst terug naar boven om die Cijferring eerst nog even in 1 van de 4 opbergkasten te leggen. Ga voor 1 van de 4 kasten staan en zorg dat je witte cursor op 1 van de kastplanken staat.....linksklik dan om de Cijferring op de kastplank te leggen. 

Je hoeft niet in de Stoel te gaan zitten om in Jean's wereld te geraken, dus druk je T-toets in en......je beland nu in: 

Hoofdstuk 1: Devlin Mijn:

2015:Walkthrough door: Louis Koot