2015:Walkthrough door: Louis Koot

In Ether One gaat u op reis door de hersens van Jean Thorton, een gepensioneerde Britse lerares van 69 jaar, in een poging om haar herinneringen te herstellen. Jean is dementerende en ligt in een diepe coma in het Ether Instituut. Dat Ether Instituut heeft een methode ontwikkelt waarin een behandelaar, jij dus, een reis maakt door de hersenen van dementerende patiŽnten, op zoek naar de dierbaarste herinneringen van die patiŽnt om zo de verdere aftakeling van de hersenen te stoppen.

Ether One heeft qua stijl wel wat weg van een Myst game. De game "draait" op de "Unreal Engine" en dat betekent dat je door de game beweegt via de WADS toetsen, of de pijltjes toetsen, van je toetsenbord en daarbij de muis gebruikt om rond te kijken en om dingen op te pakken. Daarnaast gebruik je de E-toets en de T-toets van je toetsenbord voor interactie. De game geeft je steeds, via "zwevende mededelingen" enige hulp over de besturing van de game.  Via een Optiescherm kun je diverse game instellingen naar eigen voorkeuren instellen

De game kent een Auto-save functie en heeft 3 Save Slots. Als je de game start moet je een Save Slot kiezen. In het Save slot dat je kiest slaat de game dan je voortgang op via een Auto-save. Deze Auto-save wordt dus steeds overschreven, telkens als je een checkpoint hebt bereikt of als je de game afsluit. Omdat er 3 Save slots zijn kun je dus 3 "New Games" starten. Je kunt dus een game sessie spelen in Slot 1, in Slot 2 en/of in Slot 3.

De game kent geen Inventory want je kunt nooit meer dan 1 item met je meedragen. Draag je een item bij je en pak je dan een ander item op dan verdwijnt het item dat je bij je had uit je broekzak. Maar geen nood....de game heeft een ruime opslagplaats waar je opgepakte items in kunt bewaren voor later gebruik. Je moet wel steeds zelf er aan denken dat je een opgepakte item even naar de opslagplaats brengt voor dat je een ander item oppakt. Dit gaat echter heel makkelijk maar dat leg ik in de walkthrough wel verder uit op het moment dat het relevant is.

Verder is het van belang om te weten dat sommige dingen "Random" gebeuren in de game en ook dat er voor meerdere puzzels diverse oplossingen zijn en dat die oplossingen van spel tot spel verschillend kunnen zijn. Het is mij niet mogelijk om alle mogelijke oplossingen voor zo'n puzzel te geven. Werkt de oplossing die ik in de walkthrough vermeld voor U niet dan moet u zelf maar op zoek of u een andere oplossing kunt vinden.

Proloque: Ether Institute
Hoofdstuk 01: Devlin Mine
Hoofdstuk 02: Pinwheel Harbor
Hoofdstuk 03: Brimcliff Industrial Centre part 1
Hoofdstuk 04: Brimcliff Industrial Centre part 2
Hoofdstuk 05: Brimcliff Industrial Centre part 3
Hoofdstuk 06: Brimcliff Industrial Centre part 4
Hoofdstuk 07: Brimcliff Mines
Hoofdstuk 08: Back In Your Case
Hoofdstuk 09: Pinwheel Village part 1
Hoofdstuk 10: Pinwheel Village part 2
Hoofdstuk 11: Pinwheel Village Memory Coreen End Game

2015:Walkthrough door: Louis Koot