2019: Walkthrough door: Louis Koot

In Irony Curtain speel je de rol van de jonge Evan Kovolsky, een jonge Amerikaanse journalist die ervan droomt een grote communistische leider te ontmoeten.

Evan's droom lijkt uit te komen wanneer hij de enige is die is uitgekozen om de leider van de staat Matryoshka te ontmoeten voor een interview. Eenmaal aangekomen achter het ijzeren gordijn begint Evan's avontuur en wordt hij geconfronteerd met de bizarre bureaucratie in Matryoshka en de vreemde opdrachten die ze hem geven.

Wanneer je het spel start, krijg je eerst een aankondiging over de autosave-functie van het spel

Klik met de rechtermuisknop op hotspots / items = Bekijken.
Klik met het Matryoshka-poppen pictogram op hotspots om een ​​actiemenu te openen

De pictogrammen in het actiemenu zijn:

Oog pictogram = Bekijken en lezen.
Tandwiel pictogram = Gebruik, actie.
Hand pictogram = nemen.
Ballon pictogram = praten.
Vergrootglas pictogram = Zoek / kijk hotspot in close-up.
Inventorybalk = pictogram 'V' linksboven in het scherm of muiswiel.
Klik met de rechtermuisknop op objecten in de inventory om ze in een close-upscherm te zien.

Spelmenu - Escape-toets of tandwielpictogram in de inventorybalk. Als u op de spatiebalk van uw toetsenbord drukt, worden alle hotspots in het afspeelscherm weergegeven. Bekijk / bekijk altijd alle hotspots op het scherm.

In de Steam-editie kun je 42 prestaties verdienen door speciale acties uit te voeren, maar ze hebben geen invloed op de uitkomst van het spel en ik zal ze niet vermelden in de walkthrough

Proloog:

Het spel begint met een proloog. Evan is in Matryoshka en hij rent door de straten. Blijkbaar is er een opstand gaande. Het verzet neemt het over

Evan rent naar het treinstation om een ​​trein te stoppen die vol geladen is met mensen die het station verlaten, maar ...

De trein vertrekt en ........ je krijgt nu controle over Evan ....

Perron

De trein vertrekt en Evan blijft op het perron staan. Evan moet op de een of andere manier de trein stoppen. Een blinde orgelmolen staat ook op het platform.  Aan de sein paal hangen ​​enkele dozen en er staat een mooie rode telefoon op het platform met een geel vraagteken er boven.

Klik met het vergrootglaspictogram op de dozen om ze van dichtbij te bekijken. Er zijn 4 dozen en ze hebben allemaal een ander slot

Lees, via het oogpictogram, de 4 infolabels die aan de 4 dozen zijn bevestigd. De doos  linksboven heeft een muntenvakje. De doos rechtsboven is afgesloten met een stuk touw. De middelste doos heeft een sleutel nodig en de onderste doos heeft een hangslot dat een code nodig heeft. Blijf in de close-up van de dozen. Open de inventory ....... In je inventory heb je een scheermes en een rechtgebogen emmerhandgreep. 

Klik met de linkermuisknop op het scheermes en sleep het scheermes uit de inventory en klik vervolgens met het scheermes op het touw van de rechtsboven doos

De rechtsboven doos gaat open. Er zit een sleutel in de doos.

Klik met het Matryoshka-poppictogram op de sleutel om het actiemenu te openen. Klik vervolgens op het handpictogram om de sleutel te pakken

Onderzoek de sleutel in inventory. Klik met de rechtermuisknop op objecten in inventory om deze in een close-upscherm te vergroten. Klik op de pijlen aan de zijkant om door de inventory te bladeren. De sleutel die je zojuist hebt gepakt is een 'telefoonsleutel'.

Klik buiten het inventory scherm om het grote inventoryscherm te sluiten. Zoom nu in op de rode telefoon.

Zie het nummer 625 op de telefoon ... het is het nummer van een hulplijn die u kunt bellen.

Neem de 'telefoonsleutel' uit de inventory en klik erop op het sleutelgat van het kastje dat zich vlak naast de wijzerplaat bevindt

Het kastje gaat open en er zit een munt in. Neem de munt met het handpictogram van het actiemenu

Ga uit de close-up en zoom opnieuw in op de dozen. Gebruik de munt in de muntsleuf van de linksboven doos om die doos nu te openen

In de doos steekt een zware sleutel. Neem de sleutel met het handpictogram van het actiemenu

Gebruik de zware sleutel in het sleutelgat van de middelste doos om die doos nu te openen. Aan de binnenkant van de deur reed je een briefje met het nummer 420 erop

Open het actiemenu op het hangslot van de onderste doos en klik vervolgens op het tandwielpictogram

Je krijgt een paar nummers die mogelijke combinaties voor het hangslot zijn. Klik op de cijfers, maar geen daarvan is de juiste

Klik op "Leave the padlock alone" en verlaat de close-up. Zoom opnieuw in op de rode telefoon en kies nu het 625-nummer. U doet dit als volgt ... Klik met de linkermuisknop op het cijfer 6 in de wijzerplaat en houd vervolgens uw linkermuisknop ingedrukt en sleep het cijfer 6 helemaal naar rechts en laat vervolgens uw muis los. Doe dit ook met de 2 en de 5

Je krijgt officier Bredniew van de helpdesk aan de lijn.

Vraag de officier Bredniew hoe je de trein moet stoppen en vraag ook naar het hangslot

Bredniew vertelt dat er in een van de dozen een noodradio is waarmee je contact kunt opnemen met de machinist, en hij vertelt ook dat het nummer 420 een telefoonnummer kan zijn.

Dus beëindig dit gesprek en kies vervolgens het nummer 420 en stel jezelf voor als Vanja

De vrouw vertelt je dan het juiste nummer voor het hangslot en dat is 777

Ga uit de telefoon close-up en zoom opnieuw in op de dozen. Open de actie menu op het hangslot en klik nogmaals op het tandwielpictogram

Klik nu in de lijst met cijfers op 777 en het hangslot verdwijnt. Neem de radio uit de doos met het tandwielpictogram van het actiemenu

Bekijk de radio in je inventory van dichtbij. 

Neem de rechtgetrokken emmerhandgreep uit inventory en gebruik deze op de antenneaansluiting van de radio

Je zet de emmerhandgreep als antenne op de radio

Druk nu op de oranje knop en ......... we gaan een dag terug in de tijd naar

Hoofdstuk één: De oproep:

2019: Walkthrough door: Louis Koot