Hoofdstuk 13 Rhem 2 SE Uitspelen

Je hebt zojuist uit de safe het 2e Kwartstuk van het Medaillion gepakt en.....

...... je hebt de Brief van Meneandes gelezen

Je bent klaar in het nieuwe gebied. Nu moet je helemasal terug naar het begin, naar het Aankomst Gebouw. Ga dus terug naar de befin grot begin van dit gebied. Via de windmolen en de gang met de ladders ga je naar beneden Beneden ga je rechts de XYZ lettergang in, loop naar de andere kant en klim via de ladder omhoog.

Draai je om en ga de deurenhal in, rechts en door de dubbele deur naar de tram.

Rij in de tram achteruit naar het begin van de tunnel, draai dan rechts en stap uit de tram en klim via de ladder omhoog naar de Toren. 

Klim omhoog naar Level 2 en verlaat er de toren. Via de Gouden Deur en de 2 ladders dan naar Lift C bij de XYZ-deur

Ga met Lift C omlaag en dan via het pad, en het rolluik in het pad, naar Lift A. Met Lift A omhoog en er dan uit en de 3e Maankamer in.

In de 3e Maankamer draai je links en volg je de volgende route terug naar het Aankomst Gebouw:  

Vooruit, schuinlinks, schuinrechts de tunnel in, vooruit, schuinrechts de tunnel weer uit, schuinlinks naar de trap, 2 keer vooruit naar boven, kijk omlaag en daal de ladder af naar beneden, draai rechts, 1 keer vooruit (rechtsdoor gaat het dan naar de Draaideur), schuinrechts, 1 keer vooruit, schuinlinks, schuinrechts, schuinlinks, 2 keer vooruit.  Je bent terug bij het grote Putdeksel. Draai links en volg het railpad 3 keer vooruit, schuinlinks, schuinrechts, schuinlinks, schuinlinks en klim via de ladder naar boven en dan 1 keer vooruit, schuinrechts, 1 keer vooruit.

Je bent terug bij de deur van het Aankomst Gebouw.

Aankomst Gebouw:

Open de deur en stap Kamer 1 binnen. 

Draai links, vooruit, rechts, vooruit, rechts, vooruit en je bent terug in Kamer 5 de Camera Kamer. 

Je staat hier dan weer voor het tralie raam. Draai rechtsom naar het grote Paneel met de Groene Cirkel. 

Pak de Artefact Disk uit je inventory en klik de Disk in de Groene Cirkel. Vanzelf neemt de camera, die op de zwaaiarm is gemonteerd, een foto van de Disk. 

De Foto komt dan kant en klaar uit de camera gerold. Grijp de FOTO en grijp ook weer de Disk van het paneel. VERGEET DIT NIET.

Ga nu terug naar de monitor in Kamer 1, de Monitor kamer. Ga recht voor de Monitor staan en pak de Foto uit je inventory. Klik de Foto nu in de gleuf die onder het schermpje zit. Je moet wel goed met de foto op de gleuf klikken, anders gaat de foto niet de gleuf in. Zodra je de Foto in de gleuf hebt gestopt zie je weer een Video met Kales in het scherm.

Kales bedankt je voor het vinden van de Artefact Disk en hij zegt dat je niet moet vergeten om de Foto weer uit de gleuf te pakken zodra deze video is afgelopen. 

Hij vertelt je ook, mocht je het wel vergeten, je dan de Railkar niet omhoog kan brengen. 

Grijp dus de Foto terug uit de gleuf als deze Kales video is afgelopen. Draai dan rechtsom naar het Paneel waarop je de Railkar lift ziet. 

Klik op de Rode Knop en in het kleine schermpje zie je nu dat de Railkar omhoog komt. 

Draai rechts, open de deur, stap naar buiten en draai links. Kijk...je kunt nu helemaal vooruit over dit bovenpad en rechts staat de Railkar geduldig op je te wachten. Maar we gaan er nog niet naar toe. Volg het pad nu 4 keer vooruit, naar het einde en draai dan links. Een deur. 

Open de deur. Je kijkt een klein kamertje in en ziet een dicht Raam met daarop een Groene Cirkel:

Ga naar binnen en plaats de Artefact Disk nu ook in deze Groene Cirkel. 

Het raam draait dan om en op het raamluik zit dan je Railkar Code Kaart die de zwartharige vrouw van je gestolen had. Grijp de Railkar Code Kaart van het luik en......

......het raamluik schuift open. De vrouw verschijnt weer

Vrouwtje pakt de Artefact Disk en begint weer in haar vreemde taaltje tegen je te praten. Je verstaat haar nog steeds niet. Dan verdwijnt ze en ze neemt de Artefact Disk met haar mee. 

Draai je om en stap terug naar buiten. Draai rechts, 1 keer vooruit, schuinlinks, 1 keer vooruit. Je staat voor de ingang van de Railkar waarmee je ooit, uren en uren geleden, Rhem 2 bent begonnen. Het hek zit natuurlijk dicht. Pak de Railkar Code Kaart uit je inventory en klik de kaart in het gleuvenslot dat linksboven naast het hek zit. 

Het hek gaat open. Wel......stap de Railkar binnen en draai links en.....

KLIK OP DE VIERKANTE KNOP en........ 

leun nu rustig achterover om te genieten van de lange, lange rit door de tunnels en grotten van Rhem.

Uiteindelijk komt de Railkar weer buiten in de Open Lucht en wordt je scherm heel even pik zwart. en je ziet de Artefact Disk foto

Je hebt Rhem 2 uitgespeeld en bent terug in je eigen wereld. Zetais neemt de foto bedankt je voor je moeite en hij nodigt je uit om nog eens terug te komen.

EINDE:

2019: Walkthrough door: Louis Koot   

Met dank aan Dick Leeuw voor het nieuwe deel en de uitleg van de Cirkel paneel puzzel