2019: Walkthrough door: Dick Leeuw

De bediening is hetzelfde als bij The Room 1 en 2,  je hoeft deze niet gespeeld te hebben om The Room 3 te spelen. Vooruit is dubbelklikken, terug is rechtsklikken en draaien met ingedrukte linkermuisknop. Je krijgt een tutorial wanneer je het spel start. Het is een spel met 4 einden, deze walkthrough doet eerst 4 hoofdstukken om 4 piramides te vinden. Je hebt dan alles om de andere puzzels op te lossen om aan alle 4 eindes te kunnen spelen. Daarna speel je hoofdstuk 5 om de vijfde piramide te krijgen. Je hebt  5 piramides nodig  om alle eindes te kunnen spelen

 Hoofdstuk 1: Intro + de Cel

Je zit in een trein en er ligt een dagboek op tafel, dubbelklik op het dagboek om het te openen. 

Je slaat de pagina's om door te slepen met ingedrukte linkermuisknop.

Lees het dagboek door en zoom vervolgens uit door met de rechtermuisknop te klikken. Je rijdt dan door een tunnel en ineens zit er een donkere figuur tegenover je. Even later is hij weg en nu staat er een kist op tafel, dubbelklik op de kist.

Je zoomt in op het kistje en je ziet een sleutel bovenop het kistje, pakt de sleutel, er zit geen sleutelgat in het kistje, je krijgt de instructie om je magische oog uit je koffer te gebruiken. Zoom uit en zoom dan in op de koffer, je zult zien dat je de grendels weg moet schuiven. Je moet dan het deksel van de koffer optillen. Aan de bovenzijde van het deksel zie je een klein boutje, schuif deze opzij en de inhoud van het deksel wordt zichtbaar. Zoom in op het midden van het deksel en pak het magische oog.

Dit staat nu aan de rechterkant van je scherm, klik erop om verborgen dingen te zien, klik weer op de lens en je beeld zal weer normaal worden. Je krijgt dan de instructie om de lens op de doos te gebruiken. Zoom uit de koffer en zoom vervolgens in op de kist door te dubbelklikken. Klik dan op de lens en je ziet de binnenkant van de doos.

Je ziet een aantal losse stukjes, die je in een kubus kunt schuiven met in het midden een sleutelgat. Je ziet nu een sleutelgat in het kistje, sleep de sleutel die je zojuist hebt gevonden naar het sleutelgat. Je ziet dan de richting waarin u de sleutel moet omdraaien.

De kist klapt open en daar vind je een piramide, pak de piramide. Je gaat automatisch naar het volgende deel, je zit in een cel.

Zoom in op de celdeur en open het luik.

Je ziet een stenen tafel en er komt een man binnen, hij loopt naar de tafel en gaat dan weer weg. Zoom uit en kijk rond in de cel.

Je ziet een hek, je moet het openen om de andere uiteinden te spelen.

Je ziet ook een driehoekige basis, met daarop een papierrol. Dubbelklik tweemaal op de rol om deze te openen, lees het bericht van The Craftsman. Aan de zijkanten zie je halfronde dozen en aan de voorkant zie je een vierkant bord. Zoom in op de onderkant van zo'n kistje en je ziet dat je hem kunt draaien. Je moet nu het juiste item naar voren draaien.

Maar wat is het juiste item, zoom uit en klik op de lens. Je ziet nu een tekst. Er zijn 3 teksten: "The Poor Have Me The Rich Need Me". Zoom weer in op het vakje onder deze tekst en draai deze totdat je een leeg vakje ziet. Dat is het juiste item: niets. De volgende zin is: "Mijn gezicht is stil zonder mijn handen". Zoom weer in op de doos en draai deze totdat je een horloge ziet. Ga dan naar de laatste zijde, waar staat: "De kracht van vluchten de bron van kennis". Zoom in op de doos en draai totdat je een veer ziet.

De voorplaat schuift nu open, je ziet een brief. Klik erop om het te lezen. Klik de brief weg en pak dan de doos erachter op. Klik dit vakje naar je inventaris en klik dan op dat vakje in je inventaris. Deze verschijnt nu in je scherm, draai aan het slot om de doos te openen. Sleep dan het deksel naar boven, binnenin vind je nog een lens.

Dit wordt op je magische lens geplaatst. Je ziet nu een shimmer op het slot van de deur, klik op je lens en zoom in op het slot. 

Zoom dan in op de shimmer en je komt het slot binnen, je moet nu de 4 witte strepen op dezelfde hoogte zetten.

Als dat lukt, gaat de deur open, als de deur open is ga je de volgende kamer binnen. Je kunt hier rondlopen en naar de deuren kijken maar je kunt er niets mee. Loop naar het midden naar de stenen tafel, het is eigenlijk geen tafel maar een bak met daarin een dikke vloeibare massa. In het midden zit een ronde schijf, op de schijf zitten 5 cirkels. Op de rand ligt nog een rol papier.

Dubbelklik op de rol en klik nogmaals op de rol om deze te openen. Lees de rol en zoom dan uit. Zoom in op de ronde schijf in het midden en sleep de piramide vanuit je inventaris naar het gele gebied op de schijf. De Piramide komt tevoorschijn en draait om en staat dan op de middelste cirkel.

Hoofdstuk 2: De Licht Toren.

Een embleem komt tevoorschijn uit de vloeistof, pak dit embleem.

Zoom uit en draai naar rechts, daar zie je een paneel met emblemen. Zoom erop in en sleep het embleem naar de lege ruimte rechtsonder.

De 4 andere lege vakken hebben nu ook emblemen, deze emblemen kun je wijzigen.

Zoom nu in op de linkerkant van het paneel, je moet nu deze 2 emblemen draaien zodat je het onderste embleem kunt maken.

Klaar, je zoomt dan automatisch in op de bodem en je ziet het linker zwaard draaien. Zoom uit en zoom dan in op het rechterdeel.

Draai hier ook 2 emblemen zodat je het onderste embleem kunt maken.

Nu draait het rechterzwaard, je zoomt uit en de nis waar het paneel aan hangt schuift omhoog. Ga de kamer binnen en kijk rond, voor je is een raam met links een stroomapparaat. In het raam zie je een schakelaar en rechts zie je ook een apparaat op een statief.

Als je je omdraait, zie je een bureau met een apparaat erop, en er is ook een papierrol. Er staat een klok achter het bureau, deze staat stil. Kom je hier later terug dan werkt de klok en geeft de klok de tijd van je computer aan. Als je nu je lens gebruikt zie je 4 streepjes op de wijzerplaat, bij 00, 15, 30 en 45 minuten. Dit zijn puzzels voor de andere uiteinden. Ga naar het krachttoestel, je moet nu hendels A, B, C en D verplaatsen zodat de stroom gaat stromen. De wijzer aan de rechterkant gaat nu naar de rode zone.

Je gaat naar de schakelaar bij het raam, draai de schakelaar omlaag en je ziet lampen oplichten in de tuin.

Je ziet ook dat het snoer ook stroom heeft en naar het apparaat op het statief gaat. Zoom in op dat apparaat en zet de schakelaars omhoog, er gaat een luik open.

Druk op de knop en het apparaat wordt geopend.

De stroom gaat nu door naar het apparaat op het bureau. De lades en deuren van het bureau zitten op slot, daarvoor kom je terug voor de andere eindes. Zoom in op de papierrol om deze te lezen, zoom uit en zoom vervolgens in op het apparaat. Het is een oscilloscoop, met de linkerknop verander je de hoogte en met de rechterknop verander je de frequentie.

Je moet aan de knoppen draaien totdat de lijnen samenvallen, op het statief gaat een rood lampje branden.

Waar het licht op de muur schijnt, verschijnt nu een deur, je gaat er doorheen en je staat aan een tafel in de Lichttoren.

Iets naar links zie je een bord, zoom daar op in.

Je ziet een bord met ribbels, klik erop en verplaats het bord naar rechts. Je ziet nu een grendel, draai deze grendel naar de andere kant.

Een la schuift nu iets uit, trek hem eruit. Je ziet een ronde schijf in de la, pak deze schijf. Zoom uit en zoom dan in op het midden van de tafel, sleep nu de ronde schijf naar het apparaat dat je hier in het midden ziet. De schijf wordt nu hier geplaatst en je ziet een knop op de schijf.

Klik op die knop en houd je muisknop ingedrukt, draai nu aan de knop totdat je niet verder kunt.

Er verrijst nu een dorp op tafel.

Zoom nu in op het huis met het waterrad, zoom in op het waterrad en draai aan het waterrad.

Je ziet nu aan de voorkant een deur opengaan, je ziet ook weer een sprankeling.

Klik op je magische lens en dubbelklik dan op de deuropening. Je gaat nu naar binnen en je ziet iets op de tafel.

Zoom erop in en draai naar achteren, daar zie je een gouden knop. Trek deze knop naar achteren, het middelste gedeelte komt nu omhoog. Je ziet nu 1 groene en 2 rode stenen, draai de ringen met de rode stenen totdat je 3 groene stenen op elkaar ziet liggen. De kop van een slang komt nu in het midden van de bovenste ring omhoog.

Bovenop de kop zie je een knop, klik erop en de bek van de slang gaat open. Daar zie je een ronde magneet, pak die magneet. Zoom nu een paar keer uit totdat je helemaal uitgezoomd bent aan de tafel. Draai iets naar rechts en je ziet een boekenkast tegen de muur staan. Je ziet een apparaatje met letters erop, zoom erop in.

Je ziet een ruitje met 20 letters erin, daaronder zie je 4x de letter A. Hieronder is een stukje papier, zoom in op dat papiertje. Er staat: "De naam van de toren zal de weg onthullen." Je moet een 4-letterige naam invoeren op de plaats van de 4 A's, maar welke naam. Zoom helemaal uit en kijk dan naar links van de tafel. Daar zie je een tegel op de grond die iets verschoven is, zoom daar op in. Je ziet bovenaan een woord van 4 letters en er zit iets verborgen onder de tegel.

Het woord erop is: PYRE en dat is de naam van de toren. Schuif nu de tegel naar buiten en pak het apparaat van onderaf. Het apparaat komt in je inventaris, klik op het apparaat in je inventaris en het apparaat staat in het midden van je scherm. Je kunt het groene gedeelte draaien zodat het platte gedeelte bovenop zit. Draai het platte gedeelte naar voren en klik erop, muisknop ingedrukt houden. Draai de schijf snel zodat de onderdelen uit elkaar glijden. Binnenin vind je weer een magneet. Pak de magneet en zoom uit. Zoom in op het apparaat met de letters, je moet hier het woord PYRE instellen. Dat doe je door de pijlen in het midden van het venster in de goede richting te laten wijzen.

Links van het venster zie je een plaatje met 10 knoppen, met deze knoppen zet je de pijlen in de goede richting. Voor de P heb je de onderste 2 pijlen nodig, als je het goed hebt zie je de letter P in het eerste vak. Schuif vervolgens de schuifregelaar met de opening naar de volgende letter. Stel dan de pijlen correct in voor de letter Y, je hebt nu de onderste en bovenste pijl nodig. Als ze correct zijn, ziet u de letter Y in het tweede vak en plaatst u de schuifregelaar op de derde letter. Doe hetzelfde voor de andere 2 letters, als het woord PYRE is gemaakt, gaat er een la open. Haal het item eruit dat je daar vindt, het is een poort

Zoom helemaal uit en draai iets naar links. In het verlengde van de 2 torens zie je een plek met een aantal vormen op de grond.

Zoom erop in, je ziet onder andere een goudkleurige ring. Zoom in op die ring.

Sleep nu de boog vanuit je inventaris ernaartoe, draai de boog en nu komen er 6 kolommen van de vloer omhoog. 

Je ziet ook een glinstering in de poort

Klik op je magische lens en dubbelklik dan in de boog, je bent nu in de cirkel van kolommen. In het midden zie je een cirkel, vanaf die cirkel gaan lijnen naar 3 kolommen. Zoom in op 1 van die 3 kolommen, je ziet een rechthoek met 2 knoppen. Klik op beide knoppen en je ziet een cirkel met symbolen. In het midden van die cirkel zie je een figuur. Onthoud hoe die figuur eruitziet en waar de kleine ronde is.

Zoom uit en zoom dan in op de cirkel in het midden van de ring met kolommen. In het midden van die cirkel zie je een zeshoek met op 1 van de hoeken een cirkel. Je moet nu de figuur van de kolom hier op de zeshoek kopiŰren. Als je dit correct hebt gedaan, zie je een deel van de cirkel met de symbolen.

Doe hetzelfde met de andere 2 kolommen en teken de figuren in de middelste cirkel.

Als je dit goed hebt gedaan, schuift de cirkel opzij en komt er een toren omhoog.

Zoom nu in op de groene cirkel, onderaan de cirkel zie je 2 kruisen. Sleep de magneten naar de kruisen en blijf er bij vandaan.

Merk op dat als je nu de magneten langs de cirkel beweegt, de oplossing die ik je geef niet meer zal werken en dat je zelf naar de oplossing moet zoeken.

Klik op je magische lens en je ziet een raster met 4 grijze knoppen in de groene cirkel. Deze knoppen moet je op de juiste plek zetten door met de magneten te schuiven, maar wat is de juiste plek? Zoom uit en draai 2 gezichten naar rechts, daar zie je een la. Zoom in op de la. Rechtsboven in de la zie je 2 symbolen, teken ze en zoom uit.

Open nu de la, je zult een wijzerplaat vinden. Pak die wijzerplaat. Zoom uit en draai verder, op 1 van de hoeken zie je weer 2 symbolen. Zoom in en teken deze symbolen. Zoom uit en draai verder, 2 gezichten naar rechts zie je een holte in steen. Zoom in en je ziet een rij symbolen boven en links van die holte.

De 2 x 2 symbolen zijn co÷rdinaten voor dit raster. Door de knoppen aan de zijkant te verslepen zet je de knoppen op de juiste symbolen. Stel de co÷rdinaten in en zoom dan in op de cirkel op het snijpunt van de lijnen. Je ziet nu een raster met 4 grijze knoppen, let op waar de grijze knoppen zitten.

Zoom uit en stel de andere set co÷rdinaten in. Zoom weer in op de kleine cirkel en noteer nogmaals waar de 4 grijze knoppen zijn. Zoom uit en draai naar het vliegtuig met de groene cirkel en de magneten. Klik op je magische lens en zoom in op de cirkel. Je ziet 4 lijnen met op elke lijn een grijze knop. Als je de knoppen nog niet hebt verplaatst, werkt deze oplossing. Verplaats de linkermagneet naar de derde regel en laat de rechtermagneet onderaan staan, de knoppen bewegen en zijn nu correct gepositioneerd. Je kunt zien dat de onderste grendel weggeduwd wordt.

Leg nu de linkermagneet weer neer en leg dan de rechtermagneet op de tweede lijn. Nu zijn ook de grijze knoppen correct gepositioneerd en zie je de bovenste grendel wegschuiven. Het gebied met de groene cirkel komt los, open dat gebied nu verder. Je zult daar een deel van een ronde toren vinden, pak dat stuk van een toren.

Zoom uit en draai terug naar de hoek waar je de tweede set symbolen hebt gevonden. Je ziet een cirkel met 4 delen, 3 langs de rand en 1 in het midden.

Zoom in en klik op je magische lens, je ziet delen van letters. Dit zijn de letters van het kompas: N, E, S en W. Je kunt de onderdelen vanaf de rand naar binnen schuiven en als je op de knop in het midden klikt draaien ze om. Klik twee keer op de knop en beweeg dan naar linksboven naar het midden. Klik eenmaal op de knop en beweeg naar links onder en rechts onder naar het midden.

De kompasroos is nu compleet en het oppervlak gaat open, trek hem helemaal open en je vindt daar een rechthoekig blokje.

Pak dit blok en zoom helemaal uit en je hebt weer een overzicht van het dorp. 

Linksonder zie je een rechthoekige opening, zoom in en sleep het rechthoekige blok er naartoe.

Er komt een hut tevoorschijn en aan de linkerkant zie je een beugel aankomen. Zoom uit, draai en zoom dan in op de kleinere vierkante toren in het midden.

Zoom in op de cirkel op de toren en sleep de wijzerplaat er naartoe.

Het middelste deel van de wijzerplaat gaat open en je ziet weer een glinstering. Klik op je magische lens en dubbelklik op de opening, je ziet een uil op de tafel. Zoom in op de uil en schuif zijn snavel omhoog, draai dan zijn kop. Rechts zie je een paneel uitschuiven, op het paneel zie je een knop. Schuif die knop naar rechts en je ziet de rechtervleugel loskomen. Open de vleugel en pak de kano die je in de uil ziet.

Zoom helemaal uit en zoom dan in op de beugel links van het huis. Sleep de kano naar de beugel, duw de kano eerst naar achteren.

Draai dan de kano en duw hem richting de steiger.

Een raam in het huis gaat open en je ziet weer een glinstering. Klik op je magische lens en dubbelklik op het venster. Je komt het huis binnen en je ziet een metalen muis op tafel liggen. Zoom in op de muis, boven zijn staart zie je een knop. Verplaats dit naar beneden.

Zijn hoofd gaat omhoog, draait naar zijn hoofd en trekt het verder omhoog. Je ziet een wiel, draai aan het wiel totdat zijn oren omhoog staan. Achter beide oren zit een knop verborgen, klik op beide knoppen. De carrosserie schuift naar voren, draai naar achteren en je ziet een sleutel in de carrosserie. Pak de sleutel.

Zoom helemaal uit en zoom dan in op het kleine ronde torentje aan de voorkant van de tafel. 

Sleep het ronde torenstuk uit je inventaris naar deze lage ronde toren.

Als dit tweede deel op de toren staat, zie je een ronde schijf wegschuiven in het plafond. 

De hele tafel gaat nu omhoog en je komt in een andere kamer.

Zoom in op de ronde toren en sleep de sleutel naar het sleutelgat in de ronde toren. 

Draai de sleutel om en het luik boven de sleutel gaat open, je ziet ook weer een glinstering.

Klik op je magische lens en dubbelklik dan in de opening, je komt de toren binnen. 

Je ziet een pop naast de tafel met niet alle ledematen op hun plaats.

Aan de voorkant aan de rand van de tafel zie je een draaihendel, draai deze tegen de klok in en je ziet dat de rechter onderarm op de dummy zit. Op de tafel zie je ook de toren waar je nu in staat en zie je het luik weer opengaan. Je ziet ook weer een glinstering, zoom daar op in. Klik op je magische lens en dubbelklik in de opening. Je duikt weer die toren in en nu draai je de hendel met de klok mee, nu wordt het rechter onderbeen op de dummy geplaatst. Je ziet het luik weer opengaan en je ziet ook weer de sprankeling. Zoom weer in en klik op je magische lens, dubbelklik in de opening en je duikt weer de toren in. Draai nu de hendel weer naar links en nu wordt de linkerhand op de pop gelegd.

Nu gaat het automatisch, de pop komt naar voren en gaat naar de tafel. Het deel van de toren dat op de hand van de pop stond, wordt nu op de ronde toren geplaatst. Je zoomt nu een aantal keer uit totdat je helemaal uitgezoomd bent. Je ziet nu weer de ronde toren maar nu een stuk hoger schuift de top verder omhoog. Je ziet een plek waar een lichtbron geplaatst moet worden.

Zoom uit en draai iets naar links, aan de andere kant van de kamer staat een duikhelm voor het raam.

Zoom erop in, aan de onderkant zie je een aantal moeren.

1 van die moeren is gedraaid, draai de moer in de juiste stand.

Er verschijnt een naamplaatje, aan de binnenkant van het naamplaatje zie je 3 symbolen Let op deze symbolen want je hebt ze later nodig. Je ziet ook een doos die verstopt zat onder het naamplaatje, daar vind je een klinknagel Neem deze klinknagel. Zoom uit en zoom dan in op het kijkglas aan de linkerkant van de helm, je ziet dat er een klinknagel ontbreekt. Sleep de klinknagel daarheen en schuif de klinknagel naar beneden, het kijkglas gaat open.

Je ziet een wijzerplaat met symbolen maar je hebt nog geen handen. In de helm zie je een ijzeren eikel, pak deze eikel.

Je kunt zien dat er een schakelaar onder verborgen was, zet de schakelaar neer.

Onder het kijkglas gaat een luik open, daar vind je een houten model dat op tafel moet, pak dat model. Ga dan naar de andere kant van het blok waar de helm rust en open de la die je daar ziet. Een deel van een gewei en brief ligt in de la. Pak het gewei en lees de brief.

Zoom weer uit en draai naar de tafel, zoom in op de opening in de tafel en sleep het model er naartoe.

Bovenop zit een koepel en daar zie je een opening. Je ziet ook een ring die aan een andere ring is bevestigd,

 door aan de ring bovenop te draaien kun je de andere ring verplaatsen. Draai die ring over de opening en je ziet weer een glinstering.

Klik op je magische lens en dubbelklik in de opening, je komt in die koepel. Daar zie je een metalen sprinkhaan. Zoom in op de sprinkhaan. Trek de poten naar beneden en de vleugels gaan open, je ziet een schuif. Verlaag de schuifregelaar en de staart gaat open. Je ziet daar een schakelaar, draai deze schakelaar om.

Het hoofd beweegt een klein beetje naar buiten, trek het hoofd verder naar buiten en pak dan de wijzer op die daar ligt. Zoom weer helemaal uit en zoom in op de duikhelm, zoom verder in op de wijzerplaat links. Sleep de aanwijzer daarheen, een knop eronder schuift nu naar buiten. Door aan de knop te draaien zet je de wijzer op de symbolen die je daar ziet. Op het naamplaatje op de voorkant heb je 3 symbolen gezien, je moet nu de wijzer op deze symbolen zetten. Draai de knop tegen de klok in, als alle 3 de symbolen verlicht zijn, schuift deze knop weer naar binnen en schuift iets hem rechtsboven naar buiten. Binnenin vind je een kleine hendel, pak deze hendel in en zoom uit.

Zoom dan rechtsonder in het grote kijkglas in.

Sleep de hendel daar naar toe en trek hem naar beneden, je ziet de 2 ijzeren ovalen op het kijkglas naar voren komen.

Draai dan eerst de achterste met de punt naar boven, dan de voorste ovaal ook met de punt naar boven. Als ze allebei correct zijn gepositioneerd, schuiven ze naar binnen en wordt de vergrendeling van de moer aan de linkerkant van het kijkglas vrijgegeven.

Zoom in op de moer en draai deze helemaal los, kijk wat er gebeurt. Het kijkglas gaat open en er komt veel water uit.

Dan zie je een schedel met een rood kristal in de mond, pak het rode kristal.

Zoom helemaal uit en zoom dan in op de boog met de 6 kolommen, met de toren in het midden. 

Klik op je magische lens en dubbelklik in de boog, je staat weer bij de toren. Draai de toren om tot je een paneel ziet met een boom erop, zoom erop in.

In het midden zie je een sleutelgat maar je hebt geen sleutel.

Klik op de eikel in je inventaris, deze wordt in het midden van je scherm geplaatst. Draai nu de bovenkant van de eikel aan en het onderste deel gaat open, dit is je sleutel.

Klik de eikel terug naar je inventory en sleep hem dan naar het sleutelgat in de boom. 

Draai aan de eikel sleutel en het paneel gaat open, je ziet een doodshoofd met een half gewei.

Sleep nu het gewei uit je inventaris ernaartoe, je moet nu dat deel van het gewei goed draaien.

Er zijn 3 draaipunten die je correct moet instellen, dan splitst de steen in het midden van de toren en bewegen de onderdelen uit elkaar.

Zoom dan in op de opening tussen de 2 stukken steen, sleep je rode kristal er naar toe. 

Het bovenste stuk steen komt naar beneden en bovenaan zie je rode lijnen.

In het midden komt een gloeiende steen omhoog, pak deze gloeiende steen.

Zoom dan helemaal uit en zoom dan in op de top van de lichtmast. Sleep de gloeiende steen daarheen en sluit de bovenkant.

De lamp gaat branden en de bovenkant van de lichtmast komt eraf.

Pak dit stuk uit de toren en je hebt nu een brandende lamp. Klik de lamp naar je inventaris.

De tafel zakt nu in de vloer en een kooi komt van boven naar beneden. Ga de kooi in, in het midden is een paal en 2 delen van een ring.

Draai het bovenste deel 90 graden, je hebt nu een ring met 8 hoeken. Het hek gaat dicht en je gaat met de kooi naar boven.

Het bovenste deel van de kooi schuift naar beneden en een apparaat komt van boven naar beneden. Dit apparaat klikt op de ring, zoomt in op het apparaat, je kunt het apparaat omdraaien en je ziet een opening. De lamp moet hier naar binnen maar er zit nog een rooster voor.

Onder en boven zie je een hendel waarmee je het rooster aan de ring kunt koppelen, je kunt dan het rooster draaien. Klik de bovenste hendel naar beneden en draai de ring totdat er geen staven meer voor het gat zijn. Nu moet je de bovenste hendel omhoog klikken, je zou waarschijnlijk aan de andere kant van de kolom moeten zijn. Zorg ervoor dat je cursor bij het hek staat en draai dan om de kolom op zoek naar de bovenste hendel. Zit je te laag met je cursor, dan draait de ring weer en komen er weer balken voor het gat. Koppel de bovenste handgreep los en sluit vervolgens de onderste handgreep aan op het rek. Draai nu de ring weer totdat er geen spijlen meer voor het gat staan.

Zoom dan in op het gat en sleep de lamp er naartoe. De lamp schuift naar binnen en het luik sluit, kijk wat er gebeurt.

Je zoomt in op de kolom en er gaat een luik open, daar vind je de volgende piramide.

Pak de piramide.

Hoofdstuk 3: Klokkentoren

2019: Walkthrough door: Dick Leeuw