2009: Walkthrough door: Louis Koot

Hoofdstuk 1: Nina: Aan boord van het Cruiseschip Calypso. 

Nina's hut

Nina ontdekt dat in haar kast de koffer van William Patterson ligt en niet haar eigen koffer. Nina wil dit wel even gaan melden bij de receptie. Links onder in de kast ligt een rolschaats (Roller-skate). Bekijk de rolschaats en pak het ding dan op. Als Nina heb je ook een Inventory en daarin heb je nu de Keycard voor Nina's hutje staan. Nina heeft dus hut nr. 3. Kijk even rond in de hut. Bekijk alles wat je kunt bekijken. Boven de hutdeur hangt een luidspreker (Loudspeaker). Boven het bed hangt een rond schilderij waarop een zeeman staat afgebeeld die voor het Atomium in Brussel staat. Nina denkt dat het de kapitein van de Calypso is, die staat afgebeeld op het ronde schilderij. Links staat, onder de patrijspoort, een bureau en op het bureau staat Nina's handtasje (Handbag). Nina wil haar handtasje nu niet pakken. Verlaat de hut via de deur. Nina beland in de:

Gang:

In de gang wordt Nina aangesproken door een kwibus in een bloemetjes T-shirt, die NIna doorzaagt over doemdenkers in de UN en het naderende einde van de wereld, door allerlei natuurcatastrofes. In je inventory balk verschijnen nu icoontjes die de gespreksonderwerpen aangeven. Je klikt op een gespreksonderwerpicoon om over dat onderwerp te praten. 

Praat met de bloementjes T-shirt kwibus over de koffer (Suitcase) en over het ongeluk (Accident) op de kade. Kwibus vond zijn eigen bagage, inclusief zijn beautycase, in zijn hut en het ongeluk heeft hij niet gezien. Sluit het gesprek via de kromme gele pijl. Bloemetjes T-shirt kwibus loopt weg.  Dubbelklik op de trap en.....Nina staat dan in 1 klap boven op het dek en bij de:

Receptie:

Rechts staat een man. Links is een deur en naast de deur zie je een gele ladder. Onder de ladder zit een Luik (Hatch) in de vloer. Rechts staat ook nog een speelgoed UFO.  Tussen de UFO en de trap zit er een bovenlicht (Window)  in het dek. Op de receptiebalie (Counter) staat een Schaal (Bowl), een Bel en een Microfoon (Microphone). Bekijk de Schaal, de Bel en de Microfoon. De schaal bevat marsepeintruffels. Pak een handvol Marsepeintruffels uit de schaal. Gebruik de Bel, dus linksklik op de bel. Nina drukt op de bel en de bel gaat stuk. 

De receptionist verschijnt en Nina meld dat de verkeerde koffer in haar hut is bezorgt. De receptionist vertelt dat de eigenaar van die koffer, William Patterson, de man is die op de kade van Hamburg onder de heftruck is gekomen. William Patterson is inmiddels overleden. Waarschijnlijk staat Nina's koffer nu in de hut van Patterson. De receptionist zal zorgen dat het in orde komt.

Dan wordt Nina aangesproken door de man, die heeft meeluisterde. De man praat Engels maar met een sterk accent. 

De man informeert naar het ongeluk en wil weten wat Patterson allemaal tegen Nina gezegd heeft. 

Nina vertelt wat er is gebeurt. Nina voelt zich moe en ze gaat terug naar haar hut om te slapen.

Nacht:

Midden in de nacht wordt Nina wakker omdat er op haar deur wordt geklopt. Nina staat dan slaapdronken weer in de gang. Aan de leuning van de trap hangt het topje van Nina's bikini. Er zit een briefje geprikt aan de bikini. Nina pakt het bikinistuk en het briefje en bergt beide op in inventory. 

Bekijk het briefje (Note) in je inventory om het te lezen. De schrijver van het briefje meldt dat hij/zij de rest van de inhoud van Nina's koffer ook heeft en dat Nina die kan komen halen. Waar? De schrijver geeft Nina een hint in de vorm van een raadseltje: "Ze komen uit de ruimte, maar van onderaf gezien, maakt dat niet meer uit". Nina vraagt zich af of de koffer met opzet omgewisseld werd en waarom. Is er een psychopaat aan het werk?. Het raadseltje heeft het over "ze komen uit de ruimte....". Hela...staat er bij de receptie niet zo'n speelgoed UFO op het dek?. Dubbelklik weer op de trap om terug te keren bij de:

Receptie

Rechts staat dus de UFO op de grond. Het is zo'n draaiding dat je vaak bij supermarkten ziet en waar de kleine kids dan hun moeder de kop over vol zeuren. Het raadseltje had het er over dat het "vanaf de onderkant gezien niets meer uitmaakt". Zou er dus iets aan de onderkant van de UFO te zien zijn? Linksklik op de UFO en Nina zegt dat ze niet in de UFO past en dat aan één kant de wieltjes weg zijn. Dus Nina kan de UFO niet verplaatsen. 

Pak de Rolschaats (Roller-skate) uit je inventory en klik ermee op de UFO. Nina bevestigt de rolschaats onder de UFO. De UFO heeft nu weer aan beide zijden wieltjes. Linksklik weer op de UFO en......Nina pakt de UFO nu beet en rolt het ding tot op het bovenlicht (Window) dat vlak voor de trap in de vloer zit.

Loop nu, via onderkant scherm (Exit) een scherm omlaag. Je krijgt nu een bovenaanzicht van het hele schip te zien. Nina staat precies in het midden, Onder Nina is het Lage Dek (Lower Deck). Achter Nina is de deur (Door) van het receptiedek. Links zie je grote achterdek. Het achterdek is het Zonnedek (Sun deck). Boven het zonnedek is het bovendek (Upperdeck) waar ook het helikopterplatform is.

Dubbelklik op het Zonnedek en Nina beland daar dan.

Zonnedek:

Nina staat op het zonnedek voor de Coconut Bar. Uiteraard is de bar nu gesloten, maar op de bar staat een ijsemmer (Ice bucket). Bekijk de ijsemmer. De ijsemmer is leeg. Pak de IJsemmer. Links van de bar staat een pingpongtafel die je kunt bekijken, maar Nina wil echt niet een potje pingpongen. Voor het schuifscherm van de Coconut Bar staat een zonnestoel en een krukje. Op het krukje ligt een wollen deken (Woolen blanket). Grijp de Wollen Deken. 

Ga, via de linkerkant van het scherm (Passage) een scherm verder naar links. Nina komt dan bij het ronde zwembad. Pak de IJsemmer uit je inventory en klik ermee op het water in het zwembad om de ijsemmer te vullen met water.

Loop terug naar rechts, naar de Coconut Bar. Dubbelklik dan aan de rechter rand van het scherm (Passage) en je ziet Nina dan weer op het grote overzichtscherm van het schip. Dubbelklik op de deur van het receptiedek.  

Nina is dan terug bij de receptie. Dubbelklik op de trap om terug te keren naar de:

Gang:

In het plafond, links naast de trap, zit dus het bovenlicht (Window) waar je de UFO op hebt gezet. Bekijk het bovenlicht. 

Nina vertelt dat ze haast niet door het bovenlicht kan zien omdat het raam erg smerig is. 

Nina kan dus de UFO bijna niet zien door het smerige bovenlicht. Het bovenlicht moet worden schoongemaakt. Ga, via de rechterrand van het scherm, een scherm naar rechts. Nina loopt dan voorbij haar hut en ze staat dan achterin de gang. Links staat een lage uitstalkast en daarop ligt een krant (Newspaper). Boven de uitstalkast hangt een roeispaan (Oar) aan de muur. De deur linksachter staat open. Rechts hangt een Zaklantaren (Flashlight) aan de muur. Ook achterin de gang staat een uitstalkast en daar hangt ook een schilderij van een schip aan de muur. 

Bekijk de Krant.  Nina leest in de krant een artikel over de UN-conferentie. De conferentie gaat over de grote natuurrampen die de laatste tijd hebben plaatsgevonden. Nina's vader is één van de deelnemers aan deze conferentie. Je kunt de krant niet meenemen. Pak de Roeispaan (Oar) van de muur en grijp ook de Zaklamp. Dubbelklik dan in de geopende deur, linksachter en....Nina beland in het:

Washok:

Aan de linkermuur staat een boiler waar hete stoom uit komt. Ook staat er een droger en een wasmachine en er hangt een fonteintje (Sink) met een zeepdispenser. De droger en de wasmachine zijn stuk en Nina heeft ook totaal geen trek om zich te branden aan de hete stoom die uit de boiler komt.  Pak de IJsemmer uit je inventory en klik ermee op de Zeepdispenser (Soapdispenser). 

Nina doet zeep uit de dispenser in haar emmertje met water. Combineer in inventory de Wollendeken met de IJsemmer. Combineer dan de Roeispaan met de IJsemmer en je schoonmaakspullen (Extended cleaning utensils) zijn gereed want Nina heeft nu een emmer sop met een mop. Ga terug naar buiten en loop, via onderkant scherm, terug door de gang naar de trap. 

Gang:

Pak de IJsemmer/Deken/Roeispaan combinatie (Extended cleaning utensils) uit je inventory en klik ermee op het bovenlicht en....

Nina maakt het bovenlicht schoon. 

Rechtsklik op het nu schone bovenlicht om te zien of Nina nu de onderkant van de UFO kan zien. Maar helaas....omdat de UFO nu op het bovenlicht staat is het nu te donker om ook maar iets te zien. Pak dus de Zaklamp uit je inventory en klik ermee op het bovenlicht en....

Nina ziet nu dat er een briefje onderaan de UFO zit geplakt en ze leest het briefje hardop op. 

Het is de 2e hint van degene die Nina's koffer heeft gejat en Nina leest dat de volgende aanwijzing achter het schip te vinden is. Nina wordt er een beetje pissig van. Loop terug naar rechts, naar achterin de gang. Bekijk nu het schilderij dat achterin de gang aan de muur hangt. Nina denkt dat de 2e hint verwijst naar dit schilderij, dat het 3e briefje dus achter dit schilderij verborgen zit. 

Nu kun je het schilderij van de muur halen, dus linksklik nu op het schilderij en Nina stopt het foeilelijke ding in haar zak. Er zit geen briefje op de muur, dus bekijk het schilderij in je inventory. Het is een afbeelding van de Ark van Noah en Nina vertelt dat aan de achterkant van het schilderij een foto geplakt zit. De foto zit echter met de beeldkant op het schilderij dus Nina kan niet zien wat er op de foto is afgebeeld. Je kan de foto niet zomaar losrukken van het schilderij, dus er moet een list worden verzonnen om de foto van het schilderij te krijgen. Ga het Washok weer binnen. Uit de boiler komt stoom. Pak het Ark van Noah schilderij uit je inventory en klik ermee op de stoom (Steam) om de foto los te weken van het schilderij. 

Het blijkt een foto van Max, Nina's vriendje uit Secret Files Tunguska, te zijn. Bekijk de foto in je inventory. Het is een foto van Max met zijn been in het gips en ook deze foto komt uit Nina's koffer. Iemand heeft op de foto geschreven dat deze man, Max dus, een dokter nodig heeft.

Ziekenboeg

Verlaat het washok weer en ga terug naar de trap. Voorbij de trap zie je het andere einde van de gang en daar zijn ook 3 deuren. Loop voorbij de trap door naar achteren en bekijk dan de deur rechtsachter in de gang. Het is de deur van de ziekenboeg van het schip en je beland in de close-up. Door het raampje in de deur kijk je de ziekenboeg in. Rechtsklik op het raampje. Nina vertelt je dat de ziekenboeg leeg is, tenminste....ze ziet niemand. Sluit de close-up en klik op de deur. De deur zit op slot. Zoom weer in op het deurraampje. Pak de foto van Max uit je inventory en klik er nu mee op het deurraampje en....

Nina ontmoet nu:

Oskar:

Oskar is een jochie van een jaar of 13 en hij  heeft Nina's koffer hier in de ziekenboeg gevonden. Oskar dacht dat Nina de koffer wel graag terug wilde hebben en dus heeft hij  er een vossenjacht spelletje van gemaakt. Nina is  in ieder blij dat haar koffer niet door een psychopaat gestolen was en ze stuurt Oskar naar bed. Nina wil zelf ook nog wel even gaan slapen:

Als Nina terugkomt bij haar eigen hut, hoort ze een mannenstem door de deur die iemand bedreigt. De stem gild: "Hoe je bek of ik vermoord je". Nina probeert te luisteren of ze meer hoort, maar dan knalt de deur open en Nina stort bewusteloos op de vloer. Als Nina de volgende ochtend bijkomt, ligt ze in de ziekenboeg. 

De scheepsdokter vertelt dat ze een kleine hersenschudding heeft en een paar uur rust moet houden. De dokter vertelt ook dat ene Katharina Jordan heeft verklaart dat ze gezien heeft dat Nina tegen een deur aanliep, toen het schip schommelde. Die Katharina Jordan is momenteel in het restaurant. Nina wordt hier pissig over en ze gaat naar het restaurant om die Katharina Jordan eens even de waarheid te zeggen. 

Katharina Jordan zit bij de Kapitein aan tafel om haar verklaring te geven voor de verzekering. Nina eist van Katharina dat ze haar verklaring intrekt en vertelt waarom ze liegt en wat ze in Nina's hut te zoeken had. Omdat de beide meiskes ruzie krijgen stuurt de kapitein hen naar hun hutten, want 2 wijven die tegen elkaar lopen te bitchen is wel het laatste dat de kapitein op zijn schuit wil.,

Nina's Hut:

Terug in haar hut ontdekt Nina dat haar handtasje verdwenen is. Uiteraard moet Nina de diefstal van haar handtasje melden bij de receptie. Dus verlaat de hut weer en ga, via de trap, weer naar de Receptie. Vanzelf praat Nina met de receptionist. Nina meld de diefstal van haar handtasje en de receptionist meld dat hij Nina's koffer in haar hut heeft gezet. De receptionist meld echter ook dat de koffer van William Patterson uit Nina's hut is verdwenen.  

Nina somt de gebeurtenissen voor zich zelf nog even op en het wordt ook allemaal opgeschreven in het dagboek. Er waren twee personen in haar kajuit. Nina werd neergeslagen en Patterson's koffer en Nina's handtas zijn verdwenen. Wat heeft Katharina Jordan hiermee te maken? Links staat nu de deur open. Ga door de openstaande deur en Nina is dan terug in het:

Restaurant:

Katharina is niet hier, maar wel staat de TV aan. Nina ziet een uitzending van de sekte Puritas Cordis. 

Prediker Pat Shelton gebruikt de natuurrampen van de laatste tijd om mensen bang te maken en te verkondigen dat alleen leden van Puritas Cordis de naderende wereldondergang zullen overleven. 
Ook dit wordt in Nina's dagboek opgeschreven.

Kijk rond. Op het middelste tafeltje staat een vaas rozen. Bekijk de rozen. Nina vindt dat ze wel een bloemetje verdiend heeft, dus grijp de rozen

Op het rechter tafeltje ligt een flessenopener (Bottle opener) Bekijk de Flessenopener en pak het ding dan. 

Loop terug naar links, naar de deuropening. Links van de deur hangen 2 fotolijstjes. In  het bovenste fotolijstje zit een foto maar het onderste fotolijstje is leeg. Bekijk de fotolijstjes. Verlaat het restaurant en ga weer naar het:

Zonnedek:

De Coconut Bar is nu open. Achter de bar staat de barman.  Op de bar liggen de sleutelkaarten (Key cards) van de hutten van de passagiers. Er staat een beker tandenstokers op de bar en er liggen CD's op de bar. Aan de Bar hangt een reddingsband (Lifebelt).  Aan de steunpaal van de bar hangt een Poster. Bekijk de Poster, de reddingsband, de Cd's, de tandenstokers en de sleutelkaarten.

Oskar is in zijn eentje aan het pingpongen op de pingpongtafel. Katharina Jordan zit een glossy te lezen op de zonnestoel. Katharina draagt een roze badoutfit, een zonnehoed en een zonnebril. Praat met Katharina, dus linksklik op Katharina om een gesprek te beginnen. 

Nina is er niet één die van een subtiele aanpak houdt, dus ze pakt het nogal tactloos aan. 

Katharina ontkent natuurlijk dat ze iets te maken heeft met de verdwijning van de handtas.  

Praat met Oskar. 

Oskar zweert bij hoog en bij laag dat hij Nina's handtasje niet heeft gejat en ook heeft hij niemand Nina's hut binnen zien gaan. 

Praat met de Barman en gebruik alle gespreksopties die je krijgt. 

De barman is een echte doemdenker en een aanhanger van Pat Shelton's Puritas Cordis. De sleutelkaarten zijn van de hutten van de passagiers die nu hier op het zonnedek zijn. Dus de sleutelkaart van Katharina's hut ligt er ook tussen. De barman vertelt dat hij moeite heeft met het onthouden van namen en gezichten en dus niet weet welke sleutelkaart bij welk persoon hoort. Dat is interessant om te weten.

Nina wil graag in Katharina's hut gaan rondsnuffelen maar daartoe heeft zij de sleutelkaart van Katharina's hut nodig. De Barman heeft vertelt dat hij moeilijk gezichten kan onthouden en dus niet weet welke sleutelkaart bij welk persoon hoort. Maar om de sleutelkaart van Katharina te bemachtigen zal Nina er toch een beetje moeten uitzien alsof ze Katharina is. Daar gaat ze nu wat aan doen. Om er uit te zien als Katharina heeft Nina dus een roze badoutfit, een zonnehoed en een zonnebril nodig.

Na het gesprek met barmans pak je een handvol Tandenstokers, een Cd, de Reddingsband en de Poster

Ga dan een scherm naar links, naar het Zwembad Kwibus ligt te zonnen bij het zwembed. Zijn blote torso is zowat nog erger dan het bloemetjes T-shirt dat hij eerst aanhad. Naast kwibus staat een tube zonnebrandcrème (Tube os sunscreen) op het tafeltje. Praat met Kwibus.

Kwibus heeft een ernstig probleem. Kwibus kan niet op zijn buik gaan liggen zonnen, want zijn zonnebrandcrème is op. Kwibusje vraagt Nina of ze een nieuwe tube kan halen. Het moet wel dezelfde zijn als de tube die naast hem op het tafeltje staat. Nina raapt vanzelf de lege tube zonnebrandcrème op. Ga terug naar de:

Receptie:

Bij de receptie wordt Nina weer aangesproken door de passagier die haar gisteren ondervroeg over het ongeluk op de kade. 

De man vindt dat er op het schip eigenaardige dingen gebeuren en wil daar graag met Nina over praten. Nina maakt een dinerafspraak met de man. Ze zal de man om 20:00 uur ontmoeten voor het diner.  Als Nina voor die tijd nog iets wil melden dan kan ze bij de receptie een bericht achterlaten voor hut 5 want dat is het hutnummer van deze man.

Het is nog lang geen 20:00 uur en tot die tijd kan Nina zelf niets ondernemen. Dubbelklik op de trap om terug omlaag naar de gang te gaan. In de gang dubbelklik je op de deur van Nina's hut nr 3.

Nina's hut:

In de kast ligt nu inderdaad Nina's rode koffer. Open de koffer en....

Vanzelf doet Nina haar bikinitopje terug in de koffer. Onderin je scherm verschijnen nu de kledingstukken die Nina uit haar koffer kan halen. Klik op een kledingstuk om dat kledingstuk uit de koffer te halen. Dus klik op de witte badmantel, de witte honkbalpet en de oranje sokken. Sluit dan de balk via de kromme gele pijl. Je inventory is nu aardig vol en daarom verschijnen er nu kleine gele scrolpijlen waarmee je door je inventory kunt scrollen. Verlaat de hut weer en weer, via rechterrand scherm, naar het:

Washok:

Voor het washok staat een Chinees uitziende jongeman. Praat met de jongeman. 

De naam van de jongen is Feng Li en hij zegt dat hij op zijn was staat te wachten. Nina begrijpt het niet en er volgt even een Babylonische spraakverwarring. Gebruik de wasmand gespreksoptie en Feng Li vertelt dan dat zijn was in de wasmachine zit en dat hij staat te wachten tot het belletje zal klinken dat aangeeft dat zijn was klaar is. 

Sluit het gesprek af en ga het washok binnen. In de wasmachine draait de was van Feng Li. Bovenop de wasmachine staat een wasmand en over de wasmand hangt een lap stof (Fabric). Bekijk het lap stof. Het lapje stof is schoon en nieuw.  Pak het lap stof (Fabric.

Uit de boiler komt geen stoom meer. Bekijk de wasmachine. Nina vertelt dat de programmakeuzeknop kapot is, dus de wasmachine zal nooit meer ophouden met draaien en dus zal de bel nooit gaan luiden. Links naast de deur hangt de Bel. Het is de Bel die gaat rinkelen als de wasmachine klaar is. Maar omdat de programmakeuzeknop van de wasmachine kapot is, waardoor het wasprogramma oneindig zal blijven draaien, zal de Bel dus nooit gaan rinkelen. Feng Li kan tot Sint-juttemis blijven wachten op zijn was. Daar moet Nina iets aan doen want zij heeft de wasmachine nodig. Nina moet die Feng Li er dus van overtuigen dat zijn was klaar is.

Bekijk de bel en klik er dan op. De Bel zit stevig vastgeschroefd. Pak de Flessenopener uit je inventory en klik ermee op de bel. 

Nina haalt met behulp van de flessenopener het deksel van de bel.  Verlaat het washok weer en praat in de gang weer met Feng Li en gebruik het Bel onderwerp. Nina heeft wat overredingskracht nodig, maar uiteindelijk kan ze Feng Li ervan overtuigen dat de bel kapot is en dat zijn was allang klaar is. Feng Li haalt dan uiteindelijk zijn was uit de machine en loopt weg. 

Nina staat dan vanzelf terug in de gang. Ga terug het washok binnen. Feng Li heeft dus zijn was uit de wasmachine gehaald. Open je inventory en pak er dan, één voor één, de badmantel en de oranje sokken uit en stop deze items dan in de wasmachine. Dat doe je dus door met de items op de deur van de wasmachine te klikken. 

Als je de badmantel en de sokken in de wasmachine hebt gestopt dan linksklik je weer op de deur van de wasmachine om de machine te starten en.......even later haalt Nina dan een roze badmantel en natte oranje sokken uit de wasmachine. 

Nina moet nu haar natte badmantel en sokken drogen, maar de wasdroger hier is defect. Je moet dus een andere manier vinden om je natte spullen snel gedroogd te krijgen. Maar laten we eerst die rare Kwibus eventjes een loer draaien. Pak de, lege, tube zonnebrandcrème uit je inventory en klik ermee op de zeepdispenser om de tube te vullen met zeep. 

Zal die kwibus lekker glad worden als ie zich gaat insmeren.....Verlaat het washok weer en ga terug naar de receptie en in de receptie neem je weer de Exit onderaan het scherm. Je ziet dan weer het hele schip met Nina die bij de reling staat. Dubbelklik nu op het Bovendek (Upperdeck), dus op het dek met de helikopterlandingsplaats.

Bovendek:

Op het bovendek zie je, rechts van de deur een ventilator in een luchtschacht draaien. De deur is de deur van de stuurhut. Bekijk de ventilator. Er komt warme lucht uit de ventilatieschacht. Pak de roze badjas uit je inventory en klik ermee op de ventilator en...

Nina legt de natte badjas op de ventilator en...even later is de badjas droog. Doe dit ook met de natte roze sokken en je hebt dan ook droge sokken.  Dubbelklik op de trap, achter Nina, om terug op het overzichtsscherm te belanden en ga dan terug naar het:

Zonnedek:

Loop weer door naar links, naar kwibus. Kwibus draagt een zonnebril en die heeft Nina ook nodig. Pak de tube zonnebrandcrème uit je inventory en klik ermee op kwibus. Nina kan gelukkig voorkomen dat ze zijn rug moet insmeren. 

Kwibusje ligt dan op zijn buik op de zonnestoel. Op het tafeltje ligt nu de zonnebril van kwibus. 

Grijp de Zonnebril (Sunglasses) en loop snel terug naar de Coconut bar.

Terug bij de Coconut bar gaan we Nina veranderen in Katharina. Combineer in je inventory de Reddingsband (Lifeband) met de Lap Stof (Fabric). Combineer dan de reddingsband met de Rozen tot een mooie, zelfgemaakte, zonnehoed. Combineer dan de zonnehoed (Mock hat) met de zonnebril en de roze badjas en....je hebt nu de Katharina vermomming (Disguise) klaar. Pak de vermomming uit je inventory en klik het op Nina en....Nina trekt zich even discreet terug om zich te verkleden en komt even later, vermomd als Katharina, terug.

Praat met de barman. Barmans denkt dat Nina nu Katharina is.  Vraag de barman om de Sleutelkaart van Katharina. Jammer genoeg weet barmans het hutnummer van Katharina niet, dus kan hij Nina de juiste sleutelkaart niet geven. Nina weet het hutnummer ook niet, maar wellicht kan ze het vragen bij de receptie. Ga dus terug naar de:

Receptie:

Nina heeft zich eerst weer omgekleed. De receptionist is niet aanwezig en omdat Nina eerder de bel heeft vernield kan ze de receptionist ook niet roepen. Rechts naast de restaurantdeur steekt een Spijker (Bolt) in de muur. Pak de Bel (Bell) uit je inventory en klik ermee op de spijker. Nina hangt de bel aan de spijker. Pak dan de flesopener uit je inventory en ram ermee op de Bel en.....

de receptionist komt tevoorschijn. Vraag de receptionist over Nina's handtas en over Katharina.Nina's handtas is nog niet gevonden en de Receptionist wil je het hutnummer van Katharina niet vertellen. Als Nina met Katharina wil spreken kan ze naar het zonnedek gaan en als ze Katharina een cadeautje wil geven dan, kan ze het afgeven bij de receptie. De receptionist zal het dan in haar postvakje leggen.Sluit het gesprek. 

Pak de Poster uit je inventory en geef de poster aan de receptionist. 

Nina vertelt dat de poster een cadeautje voor Katharina is. De receptionist legt de poster dan in Katharina's postvakje onder de balie en loopt vervolgens weg.Nina kan dus de postvakjes niet zien en ze kan ook niet over de balie springen. Pak de glanzende CD uit je inventory. Klik met de CD op de balie (Counter) en.....

Nina gebruikt de CD als spiegeltje en ziet dan dat de poster in postvak 2 ligt. Dus Katharina heeft hut no 2. Ga terug naar het:

Zonnedek:

Klik weer met de vermomming op Nina en als Nina dan weer als Katharina terug is gekomen ga je weer praten met het barmannetje. 

Gebruik weer het sleutelkaart onderwerp en je krijgt nu de sleutelkaart no 2 van Katharina's hut. Keer terug naar de receptie en dan omlaag via de trap naar de gang waar ook Nina's hut is. Onderweg heeft Nina zich weer omgekleed..

Terug in de gang lees je op het bordje, bij Nina's hutdeur, dat de hutten 4 en 5 zich in het achterste deel van de gang bevinden. De hutten 1 en 2 bevinden zich dus in het voorste deel van de gang, waar ook de ziekenboeg is. Loop dus voorbij de trap. Hut 1 is achterin en hut 2 is de hut voor de ziekenboeg. Uiteraard heeft Katharina haar deur op slot gedaan, dus open de deur met de Sleutelkaart 2 en....Nina gaat naar binnen:

Katharina's hut:

Op het bed staat Nina's handtasje. Voor het bed ligt een tijdschrift op de vloer.

Pak de Handtas (Handbag), Nina controleert eerst of al haar spullen nog wel in de tas aanwezig zijn. 

Als Nina de handtas heeft gepakt wordt er op de deur geklopt. 

Nina verbergt zich snel onder het bed. Een man komt binnen, maar vanonder het bed ziet Nina alleen maar de schoenen van de man. Met zijn mobieltje belt de man iemand op, waarschijnlijk zijn handlanger, en hij vertelt dat hij het halve schip heeft doorzocht maar niet heeft gevonden wat hij zocht. Bovendien zijn er nog andere problemen gerezen en de man is bang dat het op een catastrofe zal uitdraaien. De man verlaat dan de hut weer en Nina kruipt onder het bed vandaan.

Voor de bureaustoel ligt dus een tijdschrift (Magazine) op de vloer. Bekijk het tijdschrift. Op de cover van het tijdschrift staat een foto van acteur George Roony. Pak het Tijdschrift en verlaat dan de hut. Keer terug naar het:

Zonnedek:

Terug op het zonnedek ga je weer praten met Katharina. 

Nina beschuldigt Katharina nu van de diefstal van haar handtasje en ze eist dat Katharina haar nu het hele verhaal vertelt. Dat wil Katharina nu wel doen maar eerst wil ze een Bloody Mary cocktail hebben. Klik dus op de barman en bestel een Bloody Mary (Cocktail). Barmannetje bereid de cocktail. Nina vindt dat de barman het drankje in een vreemd glas serveert, alsof hij totaal geen verstand heeft van cocktails. Maar toch neemt Nina de cocktail. 

Geef de Cocktail dus aan Katharina en......

Katharina vertelt nu dat ze de vorige avond in de gang stond en zag dat Nina's kajuitdeur openstond. Door de kier zag ze een gemaskerde man. De man trok Katharina Nina's hut in en bedreigde haar. Toen kwam Nina aanlopen en werd bewusteloos gemept met de deur. De gemaskerde man gaf Katharina de  opdracht het verhaal over "tegen de deur gelopen" aan de kapitein te vertellen.  De gemaskerde man zei ook, dat Katharina zou sterven, als ze iemand de waarheid zou vertellen. Toen Katharina later naar haar eigen kajuit ging, vond ze daar de handtas op het bed. Ze heeft hem niet aangeraakt.

Tijdens het hele verhaal begint Katharina steeds heviger te hoesten. Ze staat op het punt te vertellen aan wie de gemaskerde man haar deed denken, als ze naar adem hapt en bewusteloos wegzakt in de stoel. Nina waarschuwt de kapitein en Katharina wordt naar de ziekenboeg gebracht. 

Nina heeft dankzij de klap met de deur wat hoofdpijn en besluit een paar uur te gaan slapen. 3 uur later staat Nina weer buiten, in de gang bij de trap. Het is zo'n beetje tijd voor haar dinerafspraak met de vreemde man. Dus ga naar de receptie en dan naar het:

Restaurant:

De man met wie Nina heeft afgesproken is er niet. Nina besluit om nog even te wachten en.....na een minuutje of 5 ziet Nina, door het raam, de schaduwen van twee vechtende mannen. Een man met een paardenstaart wordt overboord geslagen. Nina besluit de kapitein te waarschuwen.

Volgens de kapitein is er maar één man aan boord met een paardenstaart en dat is de dokter. Nina en de kapitein gaan naar de ziekenboeg en kijken door het deurraampje en zien dat de dokter aanwezig is en bezig is Katharina te behandelen. De kapitein gaat weer aan het werk en Nina gaat naar bed.

De volgende morgen is Nina van plan om de  passagier die niet in het restaurant kwam opdagen even de waarheid te zeggen. Nina loopt naar de deur van zijn hut no 5. Ze hoort geluiden in de hut maar op haar kloppen wordt niet open gedaan.  Nina besluit naar het benedendek te gaan om vanaf de buitenkant door de patrijspoort van hut 5 te kijken.

Door de patrijspoort ziet Nina de dokter op het bed zitten. Naast de dokter ligt een pruik met een paardenstaart.  Rechtsklik op de "dokter". Nina vraagt zich af of dit echt wel de dokter is en als dat zo is....wie is dan bij Katharina in de ziekenboeg? Nina  besluit om nog eens te gaan kijken naar Katharina.

Sluit de close-up en dubbelklik dan op de ladder om terug naar boven te klimmen. Dubbelklik dan weer op de receptiedeur. In receptie staat Feng Li. Negeer Feng Li nu en daal via de trap terug naar de gang. In de gang ga je weer naar de deur van de ziekenboeg. Kijk weer door het deurraampje, dus rechtsklik op de deur en....

Ziekenboeg:

Nina ziet Katharina op het onderzoeksbed liggen, maar Katharina ligt in een hele vreemde houding op het onderzoeksbed. Nina  vertrouwt het niet en besluit naar de kapitein te gaan. Ga terug naar de receptie en dan via de Exit onderaan het scherm naar buiten. Ga naar het:

Bovendek 

Klop op de deur van de stuurhut. De kapitein doet open en je gesprekopties verschijnen. Gebruik de 2 opties.

 Nina vertelt de kapitein dat Katharina er nogal raar bijligt in de ziekenboeg. Nina verteld ook over de passagier in hut 5.De kapitein gelooft het allemaal niet en denkt dat Nina aandacht zoekt. Nina zal de kapitein met bewijzen moeten overtuigen. Ga terug naar de:

Receptie:

Feng Li staat, nog steeds, de foto's te bewonder die naast de balie aan de muur hangen. 

Praat met Feng Li over de cruise en dan verder over alle andere onderwerpen die je krijgt. Feng is onderweg naar één of andere conferentie, maar hij is ook een fervent hobbyfotograaf. Feng is altijd klaar om foto's te schieten van beroemdheden die hij tegen komt. Feng denkt niet echt dat hij op dit schip VIP's kan schieten, maar hij heeft voor alle zekerheid drie camera's om zijn hals hangen. Hij wil Nina echter geen fototoestel lenen. Ga naar het:

Restaurant:

Zoals je eerder hebt gezien hangt er een leeg fotolijstje naast de deur. Pak het tijdschrift (Magazine) uit je inventory en klik ermee op de lege fotolijst en....

Nina doet de coverfoto van George Roony in het lijstje. Het lijkt net een echte foto. Op de vloer, tussen de tafels waar je eerder de rozen en de flesopener vond, ligt nu een stuk Aluminiumfolie. Raap het aluminiumfolie op. Je ziet dan ook dat Kwibusje hier in het restaurant is. 

Kwibusje staat voor een tafel waarop een paar maquettes staan uitgestald. Praat weer met Kwibus. 

Kwibus stelt zich nu voor. Kwibus heet in werkelijkheid Fleming Olsen en hij is vertegenwoordiger van het Rain Cloud Travel reisbureau. Kwibus ratelt en ratelt een tijdje door. Eigenlijk luister je niet maar je vangt toch op dat Kwibus een wedstrijd heeft georganiseerd. De wedstrijd houd het volgende in:  als je een Maquette inlevert, die een stad  voorstelt, krijg je een lottoballetje. Met het lottoballetje maak je dan kans op een gratis busreis. De trekking van het winnende lottoballetje is het einde van de cruise

Na dit kwibusgesprek combineer je in inventory de Tandenstokers met het Aluminiumfolie. Je houd nog wat aluminiumfolie over. Combineer de Marsepeintruffels met het overgebleven Aluminiumfolie. Combineer dan de "Aluminium Tandenstekers met de Aluminium Marsepeintruffels en....Nina bouwt er een model van het Atomium mee. Geef dit Atomium dan aan Kwibus en.....

Nina ontvangt een lottoballetje met het nummer 27. Ga terug naar de:

Receptie:

Praat weer met Feng Li. Gebruik het George Rooney onderwerp en....Nina verteld Feng dat George Rooney aan boord is. Feng geloofd het niet maar Nina neemt hem mee naar het restaurant om hem de foto van Rooney te tonen. Ze vertelt Feng dat ze zelfs weet in welke hut Rooney, zogenaamd, verblijft. 

Met enige overredingskracht krijgt Nina Feng zover dat hij meegaat naar de patrijspoort van hut 5 om een foto te maken van de valse scheepsdokter waarvan Nina uiteraard ook een exemplaar wil. Jammer genoeg zit de onbekende arts,zonder paardenstaart,  nog steeds met zijn rug naar het raam, dus Feng wil geen foto schieten van de man. Feng wil zijn gezicht zien.  Nina moet iets verzinnen om zijn aandacht  van de man te trekken.

Nina en Feng keren dus onverrichte zaken terug naar de receptie. Ga weer naar het:

Zonnedek:

Er dreigt een storm en achter de bar van de Coconut Bar staat nu niet de barman maar de receptionist. De receptionist luistert naar muziek op zijn MP3-speler. Oskar zit op de pingpongtafel te rammen op een stel bongo's. Praat met de receptionist. De barman is niet op komen dagen, vandaar dat de receptionist nu voor barman moet spelen. Gebruik de gespreksopties die je krijgt en je leert dat: 

Oskar de zoon is van de kapitein en dat het joch nu al uren en uren op die bongo's zit te rammen. De arme receptionist wordt er bijkans gek van en Oskar heeft met zijn herrie ook de andere gasten weggejaagd. Gelukkig heeft dit voor de receptionist het voordeel dat hij de herrie van Oskar kan "ontvluchten" door via zijn MP3 speler naar zijn eigen muziek te luisteren.

Ga praten met Oskar en gebruik alle opties. Oskar speelt eigenlijk liever pingpong dan dat ie op de bongo's zit te rammen. Maar helaas heeft Oskar het laatste pingpongballetje overboord geslagen. Als je het gesprek beëindigt hebt dan pak je het Lottoballetje uit je inventory en geef je het lottoballetje aan Oskar. Oskar smeert hem gelijk om zijn pingpongbatje te gaan halen en Nina pakt de bongo's.

Omdat Oskar nu niet meer op zijn bongo's zit te rammen heeft de receptionist zijn MP3-speler afgedaan en op de bar gelegd. Linksklik op de MP3-speler en....Nina vraagt de receptionist of ze de MPS-speler mag lenen en dat mag. Je hebt de MP3 speler dan vanzelf gepakt. Ga terug naar de:

Receptie:

Rechts op de receptiebalie staat dus een microfoon die gebruikt wordt om mededelingen over het schip om te roepen. 

Pak de MP3 speler uit je inventory en klik ermee op de microfoon en.....

de muziek van de MP3 speler knalt nu door de luidsprekers die overal op het schip hangen, ook in hut 5. De man in hut 5 draait zich nu om en zijn gezicht is nu te zien. Praat met Feng Li en gebruik het Foto onderwerp weer en Feng Li maakt nu een foto van de man in hut 5 en geeft een afdruk van de foto aan Nina.  Ga terug naar het Bovendek, Klop weer op de deur van de stuurhut. De kapitein doet weer open. Gebruik het Foto onderwerp en...Nina toont de foto aan de kapitein en de game gaat nu een tijdje op "automatisch".

De kapitein is nu overtuigd. Nina en de kapitein lopen naar kajuit 5, maar die is leeg. Dan gaan ze naar de ziekenboeg, waar ze alleen een dode Katharina Jordan aantreffen. De dokter is verdwenen.

De kapitein gaat naar zijn stuurhut om contact op te nemen met de politie in de dichtstbijzijnde haven. Nina blijft bij het lijk, maar hoort dan schoten. Nina rent naar buiten en naar het bovendek. Het weer is intussen helemaal omgeslagen. Het stormt. Op het dek vindt Nina de kapitein. De kapitein is doodgeschoten. Dan komt er een helikopter aangevlogen, die een takelkooi neerlaat. De barman, gewapend met een pistool, rent op de kooi af. De barman is dus de slechterik en hij heeft niet alleen Katharina vermoord maar ook de scheepsdokter. Voordat hij per helikopter vertrekt, schiet hij op Nina. maar die wordt gelukkig net op het nippertje gered door de onbekende passagier, met wie ze een diner afspraakje had. Voordat Nina's redder kan uitleggen wat er allemaal aan de hand is wordt het schip overspoeld door een enorme vloedgolf.

We belanden dan nu in:

Hoofdstuk 2: Indonesië:

2009: Walkthrough door: Louis Koot