2019 Walkthrough door: Louis Koot

Deel twee

A: Verkrijg de archiefsleutel

Goochelaar Hyssein

Clodomir heeft het huis van magiŽr Hyssein bereikt. Er zijn twee notities over paddestoelen op het huis die je kunt lezen.

Op de steiger, onder de trap, ligt een "Prachtige Rode Houten Driehoek". Neem die driehoek

Je kunt door het raam naar binnen kijken als je wilt, maar het is behoorlijk nutteloos, dus ga door de rode deur om het huis binnen te gaan. Er lijkt niemand thuis te zijn, maar als je ergens op klikt, verschijnt Hyssein. Dus klik op iets om Hyssein te laten verschijnen en praat dan met Hyssein

Een goochelaar verschijnt als je iets aanraakt of bekijkt. Praat tegen hem. Het is Hyssein.

Clodomir biedt aan om de leerling van Hyssein te zijn en hij kan het zijn, maar eerst moet hij de puzzel van de puzzeldoos oplossen.

Die puzzeldoos staat op de grond, dus als je klaar bent met praten met Hyssein, gebruik je die doos via het tandwielpictogram van het actiescherm

 Puzzeldoos

Je moet de 6 objecten, onder de doos,  in het juiste gat in de doos plaatsen

Die 6 objecten zijn de halve maan, groene appel, een tandwiel, de kubus, de ster en de rode driehoek. Als je nu geen of meer van deze 6 items hebt, moet je ze eerst gaan halen. Je kunt opzoeken in deel 1 van de walkthrough waar je het item kunt vinden dat je mist. Als je nu alle 6 objecten hebt, kun je deze puzzel oplossen. Klik op een object en klik vervolgens op dezelfde vorm in het vak om het object in die vorm te plaatsen.

Als je klaar bent, ga je uit de close-up en ........ Hyssein vraagt ​​dan of Clodomir echt een goochelaar wil worden, dus zeg "JA" en ... Clodomir heeft zijn tweede opdracht vervuld en wordt geaccepteerd als leerling van Hyssein. Praat opnieuw met Hyssein en gebruik nu alle opties die je krijgt ..

Hyssein weet niet hoe Clodomir terug naar de oppervlakte kan komen, maar hij vertelt over de archieven, waar Clodomir iets over kan vinden in de oudste documenten. Ook zegt Hyssein dat er misschien iets te vinden is in de kerk. Horace heeft de sleutel van de archieven en hij is te vinden in het cafť. Hyssein is erg geÔnteresseerd in de slakken race waarvan Clodomir een fan is. Clodomir kan het Alembic-apparaat op de werktafel gebruiken. 

Er is een Alchemy Book (Journal of alchemical experiments) en de Alembic staat ook op de werktafel

Lees het Alchemy Book. Je kunt door de pagina's bladeren door links en rechts in het boek te klikken. Op elke pagina staat een Alchemy Recept. Het eerste recept is voor een "Smaakversterker", lees welke ingrediŽnten nodig zijn voor die "Smaakversterker".

Je hebt al zout en een zoete Taffy in voorraad, maar nog geen zuiver water. Ga uit de close-up via de rode pijl aan de rechterkant van het boek.

Er staat ook een Alembic op tafel. Open het actiescherm op die Alembic en GEBRUIK het dan en ...

Je komt in de close-up van de Alembic. Op de werktafel vindt je een fles lichtgevend materiaal, een pot met lichtgevende kristallen, een pot met sterretjes en een pot met gebakken stokken. Met deze items op de werktafel kun je items uit de inventaris in het vak "Mix" mixen.

Clodomir moet die smaakversterker brouwen, maar hij heeft er nog niet alle items voor. Dus ga uit de close-up

Aan de rechterkant ligt een Leeg Buisje op de grond. Pak dat Lege Buisje

Clodomir moet het buisje vullen met zuiver water Verlaat het huis en ... 

Hyssein geeft Clodomir een fles Altaarwijn voor Aoum en een fles Mush Spirit voor burgemeester Horace

Buiten ga je de trap op en je bent terug in het doolhof bij het waarschuwingsbord. De kaart wordt weer in je scherm weergegeven.

Ga een scherm naar rechts via rechtsonder om terug boven het dorp te zijn. Er is een plas zuiver water in de rots

Gebruik dhet lege buisjeop het plas zuiver water om het met water te vullen

Ga terug door de grotten naar het huis van Hyssein

Ga opnieuw het huis van Hyssein binnen

Brouw het Taste Enhancer-drankje

Gebruik de Alembic opnieuw omdat Clodomir nu het Taste Enhancer-drankje moet brouwen.

Je bent in de close-up van de Alembic ... het is de "chemische fabriek" om drankjes te brouwen.

Onder de tafel bevindt zich het "Mix-vak" waar je een item van de tafel met items uit je inventaris kunt combineren.

Klik op de tafel op de fles met Luminous power om wat van dat poeder  in de "Mix Box" te plaatsen.

Klik vervolgens in je inventaris op de Salt Shaker, het Taffy-snoepje en het buisje met puur waterl om die 3 items ook in de "Mix Box" te plaatsen:

Klik vervolgens op de "Fles Knop" en ..... als je de juiste 4 items in de "Mix Box" hebt gestopt, wordt je Taste Enhancer-drankje gemengd en krijg je het in je inventaris

Zoom uit en verlaat het huis en ga nu helemaal terug naar het:

Dorp

Ga de taverne binnen en praat met burgemeester Horace over de archiefsleutel.

De zoon van de burgemeester eet zijn soep niet en de vrouw van Horace vult zijn beker niet als zoonlief de soep niet eet. Clodomir kan de archiefsleutel hebben als hij Horace's zoon zijn soep laat opeten. De zoon van Horace is het kind dat aan de tafel zit.

Als je klaar bent met praten met Horace, probeer dan de Mush Spirit aan Horace te geven ..... 

maar dat mag niet van Cervoise  Ga praten met Cervoise en vraag haar hoe de soep beter te laten smaken ......

Ga naar de jongen en geef hem de Taste Enhancer en ........

De jongen eet nu zijn soep en verdwijnt ........

Ga weer met Horace praten en zeg dat je het soepprobleem hebt opgelost en vraag hem opnieuw naar de Archive Key en ...

Horace heeft de Archive Key aan smid Klang gegeven. Dus verlaat de taverne en ga naar de smidse en praat met Klang

Klang heeft de sleutel gegeven aan priesteres Aoum om het te zegenen.

Ga dus naar de kerk. Voordat je de kerk binnengaat, praat je weer met Peige en vraag je haar over het nieuwe boek dat ze aan het lezen is. 

Ga dan naar de kerk en vraag Aoum naar de Archive Key

Aoum gaf de archiefsleutel aan Crok. Geef Aoum de Altaarwijn

Verlaat de kerk en ga naar Crok .... Crok is niet bij zijn schuur maar de archiefsleutel ligt op de grond. Een bordje staat voor de deur van Crok.

Lees het bord en pak vervolgens de archiefsleutel van de grond

Ga terug naar het dorp en vervolgens naar de smidse.

Klik op de rode pijl bovenaan de trap en ... Omdat Clodomir de archiefsleutel heeft, komt hij nu in het

Archief:

Praat met de archiefbewaarder ... het is Cervoise de herbergier van de taverne .... vraag Cervoise alles

Cervoise is te druk met haar andere taken om de boeken te hebben gelezen. Ze vertelt Clodomir om met Peige, bij de kerk, te gaan praten over de boeken waarnaar hij op zoek is Wanneer je klaar bent met praten bekijk dan het Register dat op de balie ligt

Het register helpt Clodomir niet veel, dus laten we Cervoice's advies opvolgen om met Peige, bij de kerk te gaan praten. Verlaat het archief en ga terug naar de kerk en praat met Peige Vraag Peige alles. Peige zegt dat in het 2e en 4e deel van de burgemeesters logboeken word geschreven over de bovenwereld. Deel 1 van de logboeken is verloren gegaan en is waarschijnlijk te vinden op Hyssein. De 1e burgemeester was een vrouw, Olive Queen.

B: Vind het Olive Queen's Journal

Dus Clodomir moet het dagboek van koningin Oliver vinden. Ga terug naar het archief en vraag Cervoise naar het dagboek van deze Queen. Maar zoals Peige al heeft gezegd, staat dat Queen's Olive-boek niet in het archief. Cervoise zegt dat Hyssein het boek heeft. Dus verlaat het archief opnieuw en ga helemaal terug naar Hyssein's House aan het meer.

Ga het huis binnen en klik op een item zodat Hyssein op het toneel verschijnt en vraag hem vervolgens naar dat boek van koningin Oliva

Hyssein zegt dat hij het boek niet heeft, maar als je naar de stapel boeken kijkt, op de tafel onderaan het scherm, zie je dat het boek van de Olive Queen bovenop de stapel staat.

Probeer dat Olive Queen's Journal-boek te pakken ... maar Hyssein verbiedt je het te nemen. Clodomir kan het boek alleen pakken als Hyssein hier niet is, dus Clodomir moet een manier bedenken om van die vervelende Hyssein af te komen. Kijk nog eens in het "Journal of alchemical experiments", dat op de werktafel ligt. Lees of gebruik dat boek in close-up te bekijken

Ga naar de pagina waar je het recept leest voor het maken van een rookbom.

 Het enige ingrediŽnt dat je nog niet hebt om een rookbom te maken is een brok steenkool. Ga de close-up uit.

Praat opnieuw met Hyssein en vraag hem weer over het dagboek van de Olive Queen, maar wat je ook zegt ..... Hyssein geeft het niet.

steenkool

Verlaat het huis en ga terug naar het dorp en ga in het dorp recht naar de Smithy.

Smid Klang is weg, maar hij heeft een pikhouweel achtergelaten dat op de grond ligt bij het aambeeld. Pak de houweel

Clodomir heeft steenkool nodig en hij kan het vinden in het doolhof, dus ga terug naar de "Pocket Knife" grot en ga dan het doolhof in

Ga op het tweede doolhofscherm naar links, naar het volgende scherm, en hier vind je een steenkoollaag

Open het actiescherm op de steenkoollaag en gebruik vervolgens de houweel en ...

Clodomir krijgt een brok steenkool in inventaris.

Nu terug naar het huis van Hyssein. Ga 2 keer naar rechts om terug te zijn in de  "Zakmes" grot

en ga dan naar het huis van Hyssein via de rechter tunnel

Maak een rookbom en steel het dagboek van de Olive Queen

Ga opnieuw het huis van Hyssein binnen. Hyssein verschijnt wanneer u op iets klikt

. Als je niet weet hoe je de rookbom moet maken, kun je het opzoeken in het alchemieboek.

Gebruik de Alembic en maak vervolgens een rookbom door lichtgevende kristallen te mengen met kool, slablad en salpeter

Je krijgt de rookbom in de inventaris. Zoom uit en ..... de rookbom begint vrijwel onmiddellijk rook te produceren ..... en rook vult de kamer en Hyssein verdwijnt. Je moet nu snel zijn ... Neem snel de Olive Queen's Journal en verlaat het huis via de rode pijl op de deur

Clodomir zal stikken als je niet snel genoeg bent om het huis te verlaten voordat het vol rook is

Buiten open je het actiescherm op Clodomir en gebruik je vervolgens het dagboek van de Olive Queen om het te bekijken.

Nou ...... Clodomir kan het niet lezen, dus hij moet iemand vinden die het dagboek kan lezen, dus ga terug naar het dorp en naar Peige in de kerk.

Praat met Peige en toon haar vervolgens het Olive Queen's Journal via het actiescherm

Peige wil het dagboek alleen lezen als ze een bladwijzer heeft om in haar andere boek te zetten, dus Clodomir moet haar een bladwijzer geven

Verlaat Peige en ga naar het archiefhuis. Bij de tafel ligt een versleten bladwijzer op de grond, dus neem hem mee

Ren terug naar Peige en geef haar de versleten bladwijzer, maar ze wil het niet ... Peige wil een gloednieuwe bladwijzer. Dus terug naar het archief en ga er weer binnen en ...... Cervoise komt nu binnen ...... Vraag Cervoise om een ​​nieuwe bladwijzer, maar zij wil in ruil daarvoor een oude bladwijzer, dus geef haar je oude versleten bladwijzer en ..... 

vraag Cervoise opnieuw om een ​​bladwijzer en nu geeft ze Clodomir een geheel nieuwe bladwijzer

Terug naar Peige en geef haar de nieuwe bladwijzer. Peige lesst vervolgens het Olive Queen-dagboek en ze zegt dat er iets verborgen is in de boekomslag.

Praat opnieuw met Peige over haar nieuwe boek. Ga naar de Smithy en gebruik de werktafel opnieuw ....

Combineer op de werktafel het Olive Queen's Journal met het zakmes en klik op de knop en.......

Je krijgt een aantal lege pagina's in je inventaris. Uitzoomen. Gebruik de lege pagina's op Clodomir ..... Clodomir vraagt ​​zich af of ze echt leeg zijn.

Achter het aambeeld is de haard en er brandt een vuur in de haard. Gebruik de lege pagina's op de haard en ......

.... tekeningen verschijnen op het papier .......

Clodomir heeft nu Revealed-slips. Gebruik die op Clodomir maar hij kan ze niet lezen en zegt dat hij iemand moet vinden die ze kan lezen. Dus ... terug naar Peige. Geef de Revealed Slips aan Peige en zij leest ze. De info is niet belangrijk voor Clodomir, maar er zouden meer papieren verborgen moeten zijn bij het graf van Queen Olive

Praat opnieuw met Peige en ze geeft een hint om met begrafenisondernemer Crok over het graf van Olive te praten.  

Dus ga naar Crok maar hij is niet bij zijn schuur, dus ga naar het kerkhof om zelf naar Olive's graf te zoeken maar ..... 

Clodomir zegt dat het kerkhof te groot is om te onderzoeken en dat er een gemakkelijkere manier moet zijn om het graf van Olive te vinden.

 Crok, de begrafenisondernemer is nog steeds weg.

Vind Crok:

Peige noch de andere mensen uit het dorp zullen je vertellen waar Crok is. Ga terug naar de Smidse. Bij de Smidse zie je nu een 'Translation for Dummies' boek op de kratten ......Pak het boek want Clodomir het nodig heeft in de kerk

Ga nu helemaal terug naar Hyssein en ga zijn huis binnen. Klik op iets om Hyssein te laten verschijnen en vraag hem waar Crok is. Hyssein zegt dat Garcia misschien weet waar Crok is.

Dus ga terug naar het dorp en naar Garcia en vraag hem waar Crok is. Garcia zegt dat hij Crok naar Hyssein heeft gestuurd. Dus ga terug naar Hussein.

Ga het huis binnen en praat opnieuw met Hyssein. Hyssein weet niet waar Crok is, maar nu zegt hij dat Crok iets heeft om hem door het doolhof te leiden. Hij bedoelt natuurlijk het hoofd

Verlaat het huis en ga de trap op naar de "Pocket Knife" grot ....... Je moet nu weer door het doolhof gaan naar waar je het hoofd hebt achtergelaten. Dus ga het doolhof in en dan een scherm links, naar waar je de kolen hebt gevonden. Ga dan terug naar het scherm met de traptunnel ......... de volgende screenshots geven je de juiste weg door het doolhof naar het hoofd

Ga door de traptunnel en dan 2 schermen naar rechts om bij het Hoofd te komen

Wanneer je bij het Hoofd bent, vraag hem dan waar Crok is, maar het Hoofd weet het niet. Ga een scherm terug en ..... Je zult Crok vinden

Clodomir brengt Crok terug naar zijn huis. Praat met Crok. Crok zegt dat Olive in de kerk is begraven.

De 4 panelen op het altaar in de kerk geven de plaats aan, maar ze zijn geschreven in 4 verschillende oude talen. Ga de kerk binnen. Kijk nog eens naar het altaar. Gebruik het vertaalboek voor dummy's op het altaar, maar Clodomir wil eerst toestemming vragen aan Aoum voordat hij met het altaar knoeit. Dus praat met Aoum en vraag om haar toestemming

Gebruik vervolgens het vertaalboek voor dummies opnieuw met het altaar en ......

Vertaal de altaarinscripties:

Bovenaan zie je de vier inscriptiepanelen, A, B, C, D, die je moet vertalen. Ga met de muis over de 4 panelen om te lezen dat ze nu onleesbaar zijn. Links zie je een onbegrijpelijke tekst in een wolk. Dat is een blad uit het boek om een ​​van de inscripties te vertalen. Aan de rechterkant is het vertaalboek. Druk op de pijlen bij de wolk om een ​​voorbeeld van A, B, C en D in de wolk te krijgen. Klik vervolgens op A, B, C, D om ze te vertalen ..... Je leest de vertaling in het Book for Dummies

Als je A, B, C, D hebt vertaald, verschijnt de houweel aan de rechterkant

Klik op de houweel om het te selecteren en klik vervolgens op plaat A om het in te slaan. Herhaal dit vervolgens met plaat B om ook in plaat B te breken en .......

Wanneer je A en B hebt ingeslagen, vindt Clodomir automatisch de ontwikkelaarsplannen in A of B

  Clodomir heeft iemand nodig die de plannen kan lezen, neem afscheid van Aoum, die wil dat Clodomir eerst de troep opruimt dat hij heeft veroorzaakt, maar Clodomir zegt dat hij dit later zal doen. Dus verlaat de kerk. Je kunt Peige vragen of ze de zojuist gevonden ontwikkelplannen kan lezen, maar dat kan ze niet. Ga naar de taverne ........ In de Taverne zie je dat de fruitschalen op de bar nu leeg zijn ..... Je kunt Cervoise vragen waar al het fruit is verdwenen, maar ik heb dit niet gedaan.

Bij Horace ligt er nu een citroen op de vloer ... Pak de citroen

Verlaat de taverne ....... Gebruik buiten de Ontwikkelingsplannen op Clodomir en hij zal zeggen dat hij iemand nodig heeft met een goed richtingsgevoel om de plannen te begrijpen, en dat zou natuurlijk het Hoofd kunnenzijn. Dus ga terug naar het scherm boven het dorp en ... Het hoofd is nu hier ...

Praat met het Hoofd en geef hem vervolgens de Ontwikkelingsplannen

Het hoofd heeft wat tijd nodig om de plannen te begrijpen, dus er verschijnt een klokje

Er is niets dat je kunt doen totdat het Hoofd klaar is met denken ... 

.......het zal even duren, maar dan zegt het Hoofd dat er een trap achter het dorp is en hij wil je daar ontmoeten

Het Hoofd gaat daarheen, dus ga naar het dorp en naar de Smidse en ga dan naar de stapel afval achter de Smidse en .......

Het Hoofd is hier en zegt dat de trappen onder de afvalstapel zijn

Terug naar de oppervlakte

Het Hoofd gaat weg ...... Het is niet mogelijk om het afval op te ruimen, maar als je ernaar kijkt, weet Clodomir dat het een enorme composthoop is. Clodomir heeft iets nodig om de composthoop af te breken en misschien heeft Hyssein daar een suggestie over. Dus ga helemaal terug naar Hyssein en ga zijn huis weer binnen. Laat Hyssein verschijnen en vraag hem naar de composthoop.

Hyssein suggereert dat Clodomir een Digestive-drankje moet brouwen en dat hij het recept in zijn alchemieboek kan vinden

Dus gebruik het Alchemy-boek opnieuw en zoek de ingrediŽnten op voor een Digestive-drankje. Je zult zien dat je alle ingrediŽnten hebt

Leg het boek weg en gebruik de Alembic nu opnieuw en brouw de Digestive Potion door Star Fragments te mengen met je citroen, de Mush Spirit en het blik met de Mushroom

Als het drankje in de inventaris is, zoom je uit en verlaat je het huis en ga je helemaal terug naar de composthoop achter het dorp. 

Gebruik de Digestive Potion op de composthoop en ...

Om veiligheidsredenen zal Clodomir weglopen naar de Smidse, dus loop dan terugnaar de berg en ....... Het Hoofd had gelijk ..... Er is nu een trap

Nou ..... Klik op de rode pijl op de trap en ...... BEKIJK HET EINDE VAN DE GAME

Clodomir wordt neergeslagen en ...... droomt hij nu dat hij de oppervlakte heeft bereikt en de Slakkenrace heeft gewonnen ????

Droomt Clodomir ook dat hij een zeer hartelijk welkom terug krijgt????

 na de Credits zul je zien of Clodomir inderdaad de oppervlakte heeft bereikt of niet .....

Het spel is TEN EINDE en is gelijk verwijderd uit het Save Slot.



2019 Walkthrough door: Louis Koot