2019: Walkthrough door: Louis Koot

Hoofdstuk 3: Port Nicola

Appartement van Helliwell

Harper wordt wakker in het appartement van Helliwell. Helliwell en professor Macbride hebben Harper gevonden bij het radiostation en brachten hem naar het appartement van Helliwell in Port Nicola. Macbride komt binnen en zegt dat Harper niet door het virus is geïnfecteerd. Macbride vertrekt en Harper staat op van het bed.

Ga praten met Helliwell, die aan haar bureau zit, en vraag haar alles.

Patrick Rancho heeft de leiding over de RHC wat staat voor Rancho Health Corporation. Helliwell geeft Harper het dagboek terug en ze heeft de film uit de camera gehaald, maar de foto's zijn nog niet ontwikkeld, dus geeft ze de filmrol aan Harper. Helliwell geeft Harper ook een USB-stick met een hackprogramma erop en een kaart van Port Nicola.

Harper moet de foto's ontwikkelen die Jervis met de camera heeft gemaakt, maar om dit te kunnen doen, heeft hij enkele dingen nodig. Ga naar het bed.

Bij het bed staat een infraroodlamp op een stapel boeken. Neem de rode gloeilamp uit de infrarood lamp.

Loop terug naar Helliwell. De fiets van Helliwell hangt aan de muur, boven de kast. Bovenop de kast staat de platenspelerl van Helliwell met twee luidsprekerboxen. Op de linker luidspreker bevindt zich een Bicycle Patch Kit ...... Neem de Bicycle Patch Kit en neem ook de fietspomp die naast de kast staat

Loop verder naar rechts, naar de keuken en open de kast linksonder. Neem de pot met bakpoeder dat op de plank in deze kast staat ....

Het is een kleine pot, dus je moet er met je cursor naar zoeken.

Ga via de rechterdeur de badkamer in. Kijk rond in de badkamer. Je kunt de groene lamp vervangen door de rode gloeilamp dat je uit de infraroodlamp hebt gehaald, om van de badkamer een DONKERE kamer te maken. Neem hiervoor de rode lamp uit de inventaris en klik deze op de lamp. 

Open de Nicola-kaart en ga naar de:

Dockside:

De rode hekdeur is de ingang naar de werf, maar is gesloten en het is een elektrische hek met mooie gemene spikes bovenop. Aan de muur is een kaartlezer en boven de kaartlezer bevindt zich een ankerlogo op de muur. Kijk naar de kaartlezer. Bekijk hier al het andere en ga dan een scherm naar links, naar de ingang van de Devils Cut-bar. Ga de bar binnen

Devil's Cut Bar:

De barmeid staat achter de toonbank en bij het raam zit een dronkaard op een kruk. Praat met de dronkaard .... Het is Leroy van het autokerkhof ... gebruik alle opties die je krijgt. In de glazen kast staat een fruitschaal met allerlei soorten fruit erin. Klik op die fruitschaal en ... Harper neemt een sinaasappel.

Voor de barmeid ligt een krant op de toonbank ... Klik op die krant en lees het a RHC artikel. Harper legt de krant terug weer op de toonbank als je het wegklikt. Praat met de barmeid en koop een kopje koffie. De koffie kost Harper $ 7, -. Open de Nicola-kaart en ga nu naar de:

Universiteit:

Een Crystal Energy meisje zit zweverig in de boom. Naast de boom staat een informatiebord en dat bord staat vol met posters. Een van de posters op het bord is een Missing Person-poster. Als je op die poster van de vermiste persoon klikt, wordt Harper door het boommeisje aangesproken en ga je in gesprek met het meisje. Praat over alles met het meisje, dat druk bezig is met het vinden van haar innerlijke zelf en zij overtuigt Harper om met haar te gaan zitten om te mediteren.

Je hoort een mannelijke stem en je moet reageren door op alle juiste opties te klikken die je krijgt ... Het is heel goed mogelijk dat dit elke game anders is, dus je moet dit zelf uitzoeken. Klik op de juiste opties en als je fout gaat, probeer je het opnieuw. Harper krijgt een droom over zijn moeder en Macbride ......

Wanneer Harper wakker wordt, is het meisje verdwenen en heeft ze alle spullen van Harper gestolen, behalve de kaart van Nicola. Kijk nu op het informatiebord en ... Harper herkent het meisje dat op de poster van de vermiste persoon staat ... het is het meisje uit het dagboek en haar naam is Amber Smith en ze wordt vermist.

Klik op de poster weg ..... De poster gaat de inventaris in. Loop naar rechts en ga dan de universiteit binnen via de glazen deuren en Harper komt terecht in het lab van Macbride. 

Praat met Macbride en gebruik alle opties. Wanneer het gesprek voorbij is, open je de kaart en ga je terug naar:

Dockside:

Het meisje dat Harper heeft gestolen, zit bovenop de stapel kratten. Praat met de meiden gebruik alle opties die je krijgt en Harper krijgt al zijn spullen terug plus een Aquila-flyer van het meisje. Klik op die Aquila-folder in de inventaris om het te lezen. Klik de flyer weg en ga weer met het meisje praten en vraag haar: "Hé, wat is Aguila?" en blijf ernaar vragen. Het meisje werkte vroeger voor een man die Ricardo heette. Neem afscheid en ga de Devil's Cut-Bar weer in. Toon de vermiste persoon poster aan de barmeid en vraag haar vervolgens over Amber.

De barmeid verteld Harper meer over de vermiste Amber Smith, haar beste vriendin Trisha en die kerel Ricardo. Trisha is de ex van Ricardo.

Open de kaart en ga nu naar het:

Stadscentrum

Hier is het appartement van Helliwell, de bibliotheek, de camera tijdperk winkel en restaurant Celine. Een oude man zit bij restaurant Celine, slurpt zijn drankje en kijkt door zijn vergrootglas. Probeer de camerawinkel te betreden. De camerawinkel is gesloten, maar Harper ziet dat er iemand binnen is. Harper klopt op de deur en de eigenaar van de winkel doet open. Harper praat met de man ... Gebruik alle opties die je krijgt

De camera man kan geen foto's ontwikkelen, omdat hij geen ontwikkelvloeistof meer heeft. Maar hij zegt dat Harper ontwikkelaar vloeibaar kan maken met caffenol en de foto's zelf kan ontwikkelen. Als je vraagt ​​hoe je caffenol maakt, krijgt Harper een foto-ontwikkelkit van de camerawinkelman. Voor caffenol heb je oploskoffie, vitamine C en bakpoeder (frisdrank) nodig.

Wanneer dit gesprek voorbij is bekijk je in de inventaris de foto-ontwikkelkit ......

De fotoontwikkelingsset bestaat uit een handleiding, een ontwikkelspoel, een tankje en fixeermiddel.

Loop een beetje verder naar rechts .... Je ziet dan de bibliotheek en het gebouw waarin het appartement van Hellliwell is.

Tussen dat appartementen gebouw en de bibliotheek staat een vrachtwagen geparkeerd in de steeg. Ga het flatgebouw binnen en ... Harper komt terecht in:

Helliwell's appartement:

Praat met Helliwell en vraag haar "Ever heard about an organization called Aguila?" ... en vervolgens alle andere opties

Helliwell doet een Google search op haar laptop en ze vindt dat 'Aquila' Latijn is en het betekent Eagle. Tijdens het gesprek geeft Helliwell Harper een krant met een artikel over de bouw van het RHC-hoofdkantoor en ook geeft ze Harper een foto, die je  in de inventaris kunt bekijken.

Na dit gesprek verlaat je het appartement door de deur, om weer op straat te zijn. Ga nu naar de:

Bibliotheek

Praat met Trisha, de ex-vriendin van Ricardo, die achter de balie zit, en stel haar alle vragen die je krijgt.

Tijdens het gesprek verschijnt een nieuwe locatie, Strand, op de kaart. Na het gesprek gebruik je het IMD-apparaat.

Je ziet de kaart van Port Nicola in 2017 op het scherm van de IMD ...... 

Je kunt op de knoppen "-" en "+" van de jaarindicator klikken om terug te gaan naar de afgelopen jaren.

Klik op de knop "-" totdat je de Nicola-kaart uit het jaar 1992 op het scherm ziet. 

Klik vervolgens op deze kaart van 1992 op de locatie "Aeolus Innovations", rechts onderaan

Klik vervolgens op "adres afdrukken" om het adres af te drukken

Je gaat de close-up uit en in de inventaris heb je een "afdruk" van het adres van het RHC-magazijn. Klik in de inventaris een paar keer op die afdruk totdat Harper zegt dat dit het adres van het RHC-magazijn zou kunnen zijn! NB: deze informatie is te vinden in de krant en in gesprekken. Verlaat de bibliotheek via de voordeur. Loop naar links, naar het restaurant en praat nu met de oude man

Vraag de oldtimer over alles, maar vooral over zijn koffie en zijn vergrootglas. De oldtimer heeft zijn vergrootglas uit de bibliotheek. De bibliotheek geeft die vergrootglazen weg als een gratis geschenk. De koffie van de oldtimer is instantkoffie, maar hij vindt het helemaal niet lekker. Zeg vaarwel. Geef de oude man je beker koffie, van de bar, in ruil voor zijn oploskoffie.

Ga terug naar Trisha in de bibliotheek en vraag haar om een ​​gratis vergrootglas via "I hear you give away free magnifiers for reading?" .... maar omdat Harper geen senior is, moet hij betalen voor het vergrootglas en dat doet hij dan maar. Harper is dan de trotse eigenaar van een vergrootglas. Verlaat de bibliotheek en ga terug naar Helliwell in haar appartement. Praat met Helliwell en vertel haar dat je waarschijnlijk het adres van het geheime magazijn van RHC hebt. en ...... Helliwell en Harper komen dan terecht bij het

Magazijn

Op de deur van het magazijn kleeft een briefje. Pak dat briefje ... het is een "mislukte leveringsbon".

Lees het biljet in de inventaris ..... Harper ziet een leveringscode op het biljet, maar het is nauwelijks leesbaar ..... alleen PN-23 is zichtbaar.

De deur is gesloten en vergrendeld, dus gebruik je mes op de deur en ...

We zijn dan binnen.  Aan de linker muur staat een bureau.

Dat bureau heeft een kastje. Open de kastdeur van het bureau en Harper vindt een pen en hij neemt het ...

De pen is van de jachthaven en deze locatie is nu beschikbaar op de Nicola-kaart. Open de kaart of verlaat het magazijn door de deur en ....... 

Harper en Helliwell gaan terug naar het appartement. Ga nu via de kaart naar het:

Strand

Loop door naar de schuur. Peddels hangen aan de schuur. Neem de peddels.

De schuur is afgesloten met een hangslot ..... Gebruik de schroevendraaier op het hangslot / de deur om het te openen.

Pak dan de opblaasbare rubberboot uit de schuur.

Klik met de opblaasbare rubberboot in de oceaan ......

Harper legt de rubberboot op het strand. Gebruik vervolgens de fietspomp op de rubberboot om de boot op te blazen, maar de boot lekt. Gebruik de Bike Tube Patch-set op de rubberboot om het lek te repareren. Gebruik vervolgens de fietspomp opnieuw om de rubberboot nu op te pompen.

Gebruik de peddels op de rubberboot en ...... Harper rijen naar het eiland.

Eiland:

Pak de steen van de grond. Kijk naar het vreemde gebouw en het uithangbord ..... "Aquila" ..... Klik op de glazen deur ...... Harper gaat de trap op naar de glazen toegangsdeur ..... de deuren zijn gesloten en vergrendeld. Gebruik de zojuist gevonden steen op de glazen deuren en ... Harper slaat de linker glazen deur kapot ...ga het gebouw binnen

Het is donker van binnen, dus zoek de lichtschakelaar en klik erop om licht te hebben.

We horen een opgenomen stem en we zien de muurschildering met een sterrenbeeld, de vorm van het sterrenbeeld is het Aquila-symbool. Een kapotte diaprojector staat op een trolley .... Als je op de projector klikt, pakt Harper hem op maar hij stopt hem niet in de inventaris ..... De projector kan hier op een andere plek worden geplaatst, maar waar? Pak de brandblusser en pak ook de steen terug van de vloer. Sla nu eerst je spel op

Er is een verdiepte cirkel in de vloer en in die cirkel zijn 4 druk tegels ...

Je kunt Harper op elk van die 4 ronde druk stenen plaatsen en als je dit doet, zie je een tekst

Nummer de 4 drukkussens als, Pad A (links), Pad B (rechts), Pad c (achter) en Pad D (voorkant). Plaats eerst Harper op elk van de drukkussens in deze volgorde, A, B, C, D ...

Je hoort de stem een ​​zin roepen terwijl Harper op een druk steen staat. Je hoort / leest

1. Pad A: "Ik wacht op het firmament"
2. Pad B: "Een ster een ziggoerat"
3. Pad C: "Under of man and"
4. Pad D: "Beast"

Harper moet ervoor zorgen dat alle 4 de druk stenen worden ingedrukt en ingedrukt blijven en we bereiken dit als volgt ...

1. Neem de trolley in jehand en plaats deze op steen A
2. Plaats de steen op steen B
3. Plaats de brandblusser op steen C
4. Plaats Harper op steen D

Als alles correct is gedaan, spreekt de stem het hele verhaal uit en ... aan de rechterkant gaat er dan een deur open.

NB: Je moet ervoor zorgen dat je Harper niet over de druk stenen laat lopen, want als je dat doet, zal het spel de deur niet openen. Als dit gebeurt, is het het beste om je laatste save te laden om de druk stenen opnieuw in te stellen en het dan opnieuw te proberen

Ga de geheime kamer in .

Kijk naar de planken in de kast en ... Harper neemt verschillende dia's uit de kast. Klik op de computer .... de computer vraagt ​​om een ​​gebruikersnaam en wachtwoord.

In inventaris combineer je  het vergrootglas met de dia's om te zien wat er op de dia's staat

Noteer op de eerste dia de naam van de mentor: Corleen Ortega. Jekunt de andere dia's bekijken als je erop klikt.

Het wachtwoord voor de computer is te vinden in het dagboek van Amber. In haar dagboek noemde Amber Corleen Ortega een "vuurspuwer" = draak

Gebruik de computer opnieuw en typ: Gebruikersnaam = c_ortega (Enter) en vervolgens een wachtwoord = dragon (Enter)

Typ vervolgens de volgende opdrachten achter de prompt: help; list; cd base; list; access recruiters.dbb (na elke opdracht drukt u op Enter) en .. ......

....je krijgt een lijst met recruiters op de computer te zien. Klik op de pijlen om naar de volgende recruiter te bladeren.

De laatste is Dominic Burrard en hij was recruiter in de jaren negentig ... Er is een opvallend vergelijking met Patrick Rancho.

Verlaat de computer en open dan de kaart en reis terug naar het stadscentrum en ga dan opnieuw het appartement van Helliwell binnen

Appartement van Helliwell

Ontwikkel de foto's

Praat met Helliwell over het eiland en gebruik alle opties die je krijgt. Ga dan naar de badkamer. Als je de witte lamp met de rode lamp nog niet hebt verwisseld, doe je dat nu, dus je moet  rood licht in de badkamer hebben. Dee badkamer is dan een donkere kamer om foto's te ontwikkelen.

Nu moet je wat spullen in je inventaris combineren

Combineer de sinaasappel met de oploskoffie. Combineer het bakpoeder met de oploskoffie en je hebt caffenol Combineer de filmrol met de ontwikkelrol

Combineer de filmrol (film op haspel) met de tank.

Combineer de caffenol met de tank / haspel.

Combineer het fixeermiddel (fixeermiddel) met de tank / caffenol.

Gebruik de tank / fixer in de gootsteen om deze leeg te gieten in de gootsteen te gieten

Harper legde de negatieve foto's op de waslijn. Pak de foto's.

Je toont de negatieve foto's aan Helliwell. Klik op elke foto. Je ziet een code op de niet-geleverde kist

Praat dan met Helliwell over alles. Harper vertelt Helliwell over wat hij op de computer in het Aguila Sanctuary heeft gevonden. Ga via de kaart terug naar de:

Dockside:

Het dief meisje zit nog steeds op de kratten. Loop naar links en ga de Devil's Cut-Bar weer in en praat met Leroy. 

Vraag Leroy: "Can you get through that locked gate into the harbor area?" ......

Leroy heeft een havenpas voor de haven, maar hij wil zijn pas niet aan Harper geven. Laat Leroy de foto's zien die je net hebt ontwikkeld ......

Harper toont Leroy de foto van zijn autokerkhof en ..... in ruil voor die foto krijgt Harper de havenpas van Leroy. Praat met de barmeisje en vertel haar dat je met Trisha hebt gesproken en vraag haar over Aquila. Verlaat de bar en loop naar rechts, naar de rode scheepswerfpoort en de kaartlezer. Gebruik Leroy's Harbor Pass op de kaartlezer en ... de rode poortzijde open, dus ga er door

Harper staat nu achter de poort. Kijk naar de kennisgeving op het prikbord.

Het is een vrachtlijst met codes. Merk op dat KA = Kahona en dat PN = Port Nicola

Klik op de computer. Een stem vertelt Harper dat hij niet met de computer moet rotzooien. 

Loop naar rechts en ga praten met de havenarbeider, wiens stem je zojuist hoorde.

Harper zegt dat hij "een van de nieuwe jongens" is. Gebruik alle opties en .......

De havenarbeider vertelt over de zendingen, ladingen en codes ... probeer dit allemaal te onthouden of schrijf het allemaal op

Wanneer je met de havenarbeider over alles hebt gesproken, weet Harper hoe hij een geretourneerd pakket kan ophalen, met behulp van de computer en de drones. Ga terug naar het prikbord en de computerterminal. Kijk in je inventaris naar de niet-geleverde pakketbon en noteer wat u nog kunt zien aan de code: ".. ..PN-23 ...". Bekijk de negatieve foto met het pakket en merk op dat de code is: ".-KAPN-45739".

Kijk nog eens naar de vrachtlijst op het prikbord. Merk op dat PN = Port Nicola en KA = Kahona

Het pakket dat niet werd afgeleverd, komt uit Kahona (KA) en is teruggestuurd naar Port Nicola (PN).

Harper kan niet inloggen op de computerterminal, maar hij heeft een USB-stick met een Hacking-programma. 

Gebruik de USB-stick op de computerterminal en:

Hack de computer:

Save Game eerst want er geen Reset-knop is om de puzzel te resetten als je fout gaat

Je ziet 4 Skull-pictogrammen en 4 Lock-pictogrammen en een map. Het doel is om alle 4 schedels naar rechts te verplaatsen en vervolgens naar de map te verplaatsen. Je moet dus de Skulls naar rechts en de Locks naar links verplaatsen. Er zijn verschillende oplossingen mogelijk. De volgende paar screenshots laten zien hoe ik deze puzzel heb opgelost

Als je de eerste Skull aan de rechterkant hebt, klik je erop om deze in de map te plaatsen

Ga dan verder met de andere 3 Schedels naar rechts en de Sloten naar links.

Klik de schedel die het dichts bij de map staat in de map en doe dit totdat je alle 4 schedels in de map hebt geklikt

Wanneer je klaar bent, krijgt u de vrachtlijst op de computer te zien

Nu moet Harper dat ... ..PN-23 ... pakket ophalen, dat is teruggestuurd van Kahona naar Port Nicola. Markeer KA onder ‘Oorsprong’ en markeer PN onder ‘Bestemming’. 

Typ 45739 in het vak ID. U kent het koeriersbedrijf niet, dus klik onder ‘Bedrijf’ op het sterretje.

Druk op ‘Find’ om de volledige code te zien, zodat je nu de naam van het koeriersbedrijf kent.

Klik op Zoekopdracht wijzigen om terug te keren naar het vorige scherm. De mislukte leveringsbon heeft slechts een gedeeltelijke code ... PN - 23 ...

Typ IXL onder bedrijf en selecteer PN onder ‘Dest.’ Markeer het sterretje onder ID en het sterretje onder ‘Origin’ en vervolgens ..

klik op ‘Find’ om een ​​lijst met codes te zien. Zie dat er één referentiecode is die begint met 23. Markeer de "IXL-MNPN-23934" -code en klik op "Call".

Je gaat de computer uit en Harper hoopt dat hij de juiste code heeft ingevoerd

Harper gaat terug naar de havenarbeider die hem het pakje geeft, die alleen een brief van Burrard aan zijn dochter Eva bevat.

Lees de brief

Klik de letter weg, naar de inventaris. Open de Nicola-kaart en reis nu naar de:

Jachthaven

Burrard / Ranch staat op het dek van zijn jacht. Praat met Burrard. Burrard ontkent dat hij Rancho is en hij wil ook niet toegeven dat hij Burrard is, in feite ... Hij ontkent alles. Dus sluit dit "gesprek" en ga terug naar het stadscentrum via de kaart en dan terug naar Helliwell in haar appartement. Praat eerst met Helliwell over alles wat je in de haven hebt ontdekt en dat je Burrard op zijn boot hebt gevonden.

Zeg dan: "I have literally no idea how to make Rancho talk". Ga terug naar de:

Dockside

Praat met het dief meisje van de dief en vraag hier: "Kun je me leren hoe ik iemand moet bedriegen?" ... en ga dan verder met dit onderwerp via "Leverage"

Ga dan terug naar Helliwell en praat hier weer met en zeg: "Ik weet hoe we Rancho aan het praten krijgen" en zeg dan: "We hebben leverage nodig, een come-on en een get-out". Helliwell wil weten wat we kunnen gebruiken om Rancho te bedriegen, dus zeg dat we de brief aan Eva hebben en ... Harper en Helliwell gaan naar de jachthaven.

Helliwell wil nu weten hoe Harper Burrard aan het praten wil krijgen, dus "We moeten dreigen de brief te vernietigen" ...... en ... Helliwell praat met Burrard.

Gebruik de opties van je keuze of ga gewoon door de lijst .... Harper vertelt Helliwell wat ze tegen Rancho moet zeggen ....... uiteindelijk vertelt Burrard / Rancho alles en Harper geeft hem zijn geld maar niet zijn brief. We zien Macbride die vertelt dat hij een vaccin heeft gevonden en dan komt Devlin binnen en wordt Macbride gekidnapt.

Harper en Helliwell gaan naar Kahona en hoofdstuk 4 begint, maar je moet eerst nog een Hack-puzzel doen, dus los de Hack-puzzel op deze manier op

Hoofdstuk 4: Kahona:

2019: Walkthrough door: Louis Koot