Wanneer klusjesman Harper Pendrell op straat een stervende vrouw ontmoet komt hij per ongeluk in een duivelse samenzwering terecht, een raadsel dat alleen hij kan oplossen. Een onbekende ziekte verspreidt zich over het land, en een wetenschapper, een verslaggever en een gepensioneerde kunstenaar zijn de sleutel om het te stoppen. Harper Pendrell wacht een gevaarlijke reis en elke stap die hij zet, brengt hem dichter bij de gevaarlijke bezeten persoon die verantwoordelijk is voor alle problemen. Voordat hij weet wat er aan de hand is, bevindt Harper zich in een gevecht voor de toekomst van de mensheid, alleen gewapend met zijn vertrouwde, maar handige multitools. Is Harper in staat om de moed te vinden om de waarheid te ontmaskeren en een epidemie te voorkomen, zelfs als dit betekent dat hij zelf besmet zal raken en daarom zal sterven?

Je opent het hoofdmenuscherm met je Escape-toets

De inventarisbalk verschijnt als je de cursor naar de bovenkant van het scherm verplaatst.

Door op je spatiebalk te drukken, zie je alle actieve hotspots in het scherm

Dubbelklik op Exits om sneller naar het volgende scherm te gaan

Als je de Steam-versie van deze game speelt, kun je 18 prestaties verdienen. Zoals je weet, geef ik niet om die gekke prestaties, dus in deze walkthrough zal ik ze niet noemen

Het spel begint met een:

Proloog: Yelltown

Het is 17.30 uur en je hoort de stem van Bobby, de dj van Blackwoods Radio. Luister naar Bobby terwijl je scherm mee schuift en je een zicht op Yelltown geeft. Bobby vertelt dat al 3 inwoners van Yelltown zijn overleden vanwege de mysterieuze ziekte die rondgaat. Senator Sylvia Thurlow, hoofd van het Bureau voor volksgezondheid, probeert de mensen gerust te stellen door te mekkeren dat de gezondheidsautoriteiten alles onder controle hebben en dat mensen 111111 moeten bellen als ze een van de symptomen van de ziekte ervaren. Dan gaan we het appartement van Harper Pendrell binnen

Harper's appartement

Harper wordt ruw wakker gemaakt door de telefoon, dus hij staat op en gaat naar beneden om de oproep te beantwoorden.

 Het blijkt professor Rubert Macbride te zijn die belt

De laptop van de Professor laadt niet meer op, dus kan Harper komen om het probleem op te lossen. Natuurlijk zegt Harper ja, maar eerst heeft hij zijn multitool nodig

Na het telefoontje van professor Rupert Macbride kijk je rond. Onderzoek (rechter muisklik of linker muisklik) altijd alle hotspots op het scherm. 

Open de deur van de onderste kast en neem dan de lijmpot, die in de kast staat

Ga naar boven, naar Harper's slaapkamer en kijk daar rond

Neem de Multi-Tool die op de grond ligt. De multitool bestaat uit verschillende delen.

Links staat de werkbank van Harper en op de werkbank staat een Ham-radio. Je kunt naar de Ham-radio kijken, maar je kunt er nu niets mee doen

Ga terug naar beneden en verlaat het appartement.

Professor Macbride's laboratorium

Buiten loopt Harper naar het laboratorium van de professor en gaat het binnen. Een kort gesprek tussen Harper en professor Macbride volgt waarin de professor Harper vraagt ​​om zijn laptop te repareren. Praat vervolgens opnieuw met de professor en gebruik nu alle gespreksopties die je krijgt

Kijk rond ... druk op je spatiebalk om alle hotspots kort te zien. Aan het bureau ligt de stroomadapter van de laptop op de vloer. De stroomadapter is aangesloten op het stopcontact. Klik op de stroomadapter op de vloer en ... Harper heeft de stekker uit het stopcontact gehaald omdat de stroomkabel gerafeld is.

Harper heeft wat isolatieband of elektrische tape nodig om de stroomkabel van de adapter te repareren. De plaats waar je de elektrische tape kunt vinden, varieert van spel tot spel. Het kan zijn dat je de elektrische tape in een van de wandkasten of in een van de twee bureauladen vindt.

Ik vond de elektrische tape in de bovenste lade van het bureau

Verplaats nu de cursor naar de bovenkant van het scherm om de inventaris te openen. Je hebt de Multi-Tool, de Lijmpot en de Elektrische Tape nu in de inventaris ......

Plaats de cursor in de inventaris op de Multi-tool om alle onderdelen van de Multi-tool te zien.

Klik op de pinchers tang en sleep de pinchers uit de inventaris naar de voedingsadapter om de draden van de voedingskabel te strippen

Open vervolgens de inventaris opnieuw en sleep de elektrische tape ook naar de adapter en .......

..... de laptop is gerepareerd en Harper vertelt dit aan de professor

Verlaat het lab. Kijk buiten een beetje rond. Kijk vooral naar de RHC-posters, zodat Harper weet dat de mannen van RHC pakken met een rode streep erop dragen.

Ga dan de trap op naar het plein, waar ook de garage van Jake is.

Plein

Een erg ziek meisje zit tegen de machine op het plein. Harper gaat naar het meiske die is ge´nfecteerd met de mysterieuze ziekte. Praat met het meisje via alle opties.

Het meisje waarschuwt Harper dat hij niet te dicht bij haar moet komen omdat hij dan ook besmet zal raken.

Vreemd genoeg wil de meid niet dat Harper de RHC om hulp roept ... ze lijkt doodsbang voor de RHC

Wanneer je alle opties hebt gebruikt, loopt je een beetje naar links om de openbare telefoon te zien.

Klik op de Telefoon en bel 111111 en klik vervolgens op de telefoon toets

Harper belt de RHC voor het zieke meisje, maar ze raakt in paniek. Praat opnieuw met het meisje

Het meisje wil dat Harper een brief / envelop uit haar rugzak haalt en die brief ook bezorgt aan een verslaggever genaamd Helliwell, die in het hotel verblijft.

klik op de rugzak en .....

... Harper haalt de envelop eruit.

Het meisje zegt opnieuw dat Harper de envelop aan Helliwell moet afleveren en aan niemand anders

Dan komen de mannen van de RHC op het toneel en maakt Harper zichzelf bang, terug in de steeg

De RHC-mannen nemen het meisje mee en we gaan verder in:

Hoofdstuk 1: