Januari 2020: Walkthrough door : Louis Koot  en Dick Leeuw

Screenshots door Louis Koot. Tekst door Dick Leeuw

Introduction / Introductie:

Menu and Option

Start de game en kies options, zet de instellingen zoals jij het wilt.

'Klik dan op New Game en je ziet nu eerst introductie van de historie van The 7th Guest.

The 7th Guest history: 

Je ziet de jonge Tad vluchten uit het huis.

Buiten vindt Tad een Poppenhoofd op de grond en daar schrikt ie behoorlijk van

Deepwood Sanitarium: 

Introducing Dr. Richmond and Tad

We slaan dan jaren en jaren over en we zien dan dat Tad volwassen is geworden en opgesloten zit in het Deepwood Sanatorium.

 Dr. Richmond , het nieuwe hoofd van het sanatorium, en Tad worden aan je voorgesteld via de Introductie film.

We maken ook kennis met hoofdzuster Anna.

Als de introducties voorbij zijn krijg je de controle over de game. Je moet nu kiezen als wie je wilt spelen: Dr. Richmond of als Tad. 

Beide scenario's hebben verschillende puzzels en ook meerdere einden.

Start als Dr. Richmond, dus klik op Richmond's foto om dit scenario te starten

Dr. Richmond Walkthrough:

Deepwood Sanitarium: 

Je staat in de gang, voor de deur van Richmond's kantoor. Draai je om. Je ziet een gang, afgesloten door een hek, en rechts is een gang met schilderijen.

Ga de gang rechts in en loop naar de prullenbak die op de grond ligt. 

Daar ligt een poppenhoofd op de grond, pak het poppenhoofd en klik deze dan naar je inventaris.

Loop dan terug naar het begin van de gang en draai naar links, je staat nu voor een deur in de gang en je ziet ook in de hal een deur. 

De linker deur is het kantoor van de verpleegsters en de rechter deur is van het kantoor van Dr. Richmond.

Ga het kantoor van de verpleegsters in.

Verpleegsters kantoor

Rechts hangt een plakkaat aan de muur met daarop een VIP-naam. 

Je kan VIP namen verzamelen voor de achievements maar deze zijn niet nodig om de game uit te spelen.

Ook zijn er 20 gouden munten verstopt in het Stauf-Landhuis die je kan oprapen en bewaren in je inventaris. 

Als Richmond kan je 10 gouden munten vinden en ook als Tad kan je 10 goeden munten vinden.

De 1e puzzel

Ga naar de tafel en daar staat de eerste puzzel. Zoom er op in en......

Voordat je met de puzzel kan beginnen komt verpleegster, Annabelle, binnen en er volgt een gesprek

Als het gesprek tussen Richmond en Annabelle is afgelopen, en het zustertje is verdwenen, zoom je weer in op de puzzel.

Schuifpuzzel, maar met een eigenaardigheid

Dit is een schuifpuzzel maar de knoppen kunnen ook draaien, je moet een verbinding maken van de gloeilamp naar de draad rechtsonder.

Er zijn meer oplossingen mogelijk maar op deze screenshots zie je de oplossing die we nu gebruikt hebben.

Als de verbinding er is komt er een brief uit de opening rechts onder. Luister naar het verhaal en lees de brief.

Richmond's Office

Verlaat het verpleegsters kantoor en ga naar links, weer links naar het kantoor van Dr. Richmond.

Binnen zie je een paar dingen die je kan laten draaien maar wat je er mee moet is nog niet bekend.

Op het bureau ligt het dossier van Tad Gorman, klik erop en je ziet nu en tekening/puzzel.

Beweeg het manneke naar de X

Je moet de man van linksonder naar rechtsboven naar de X brengen.

Klik op de man, die komt nu tussen 2 pijlen te staan. Klik weer op de man en deze komt nu tussen 3 pijlen te staan.

Klik nu op de pijl naar rechts die links van de man staat, de man gaat naar rechts.

Klik nu op de pijl naar boven die onder de man staat . De man gaat 1 omhoog, klik dan op de pijl naar links.

Klik op de man, klik daarna op de pijl naar rechts.

Klik weer op de man en daarna klik je op de pijl omhoog onder de man. Nu komt de man op de X, puzzel opgelost.

Klik op de deur en bij het hek kom je de zuster Annabelle weer tegen.

Na het gesprek brengt de zuster Dr. Richmond naar Tad, er volgt weer een gesprek.

Richmond geeft het poppenhoofd aan Tad en er volgt weer een gesprek. Er volgt nog een gesprek met Anna. 

De volgende dag gaat Dr. Richmond samen met Tad naar de Stauf Mansion.

Wonderworld

Onderweg ziet Tad iets en hij vlucht uit de auto en gaat het gebouw Wonderworld in.

Klik op de deur maar Richmond kan niet naar binnen, je moet een andere ingang vinden.

Draai naar links en ga dan naar rechts bij de lantarenpaal. Loop de steeg in.

Loop naar het einde van de steeg en daar vindt je weer een puzzel: de Blokken Schuif Puzzel.

Blokken schuif puzzel

Klik op de puzzel en volg de oplossing op de screenshots, er zijn meer oplossingen mogelijk maar deze is hier gebruikt.

Klik in het venster en je komt in een studeerkamer, je kan op een aantal dingen klikken met de gebitscursor.

Deze voorwerpen komen niet in je inventaris.

Op het bureau liggen 3 krantenknipsels, klik daarop met het masker. Je bent nu in close-up met de artikelen.

Automatisch zoom je uit en ga je door een deur, je gaat dan door een kamer met kinderspeelgoed. Je ziet dan Tad wegrijden met de auto.

Je komt dan in de Stauf-Mansion.

Stauf Mansion

Entree Hal Begane Grond:

Je staat voor de trap, links naast de trap zijn de eetkamer en de keuken. Rechts naast de trap zijn de muziekkamer en de bibliotheek.

Klik op Esc en dan op Map, je ziet een plattegrond van het Stauf-Mansion. Met de pijltjes kan je ook de andere etages bekijken.

Als je al eens in een kamer bent geweest kan je later via de Map naar de verschillende kamers,waar je al bent geweest, gaan.

Loop links langs de trap naar achteren en ga de keuken in.

Kitchen / Keuken

In de keuken vindt je Tad, er volgt een gesprek met Tad en dan loopt Tad weg en verdwijnt door de deur rechts

Draai naar links, op de hoek van de kast vindt je een transformator. Pak de transformator en klik deze dan naar je inventaris.

Kijk even in de inventaris of de transformator ook echt door is opgeborgen.

Je kan op nog op de zoutstrooier klikken, je ziet dan een boodschap: There is no possible way.

Ik weet niet of dit belangrijk is. Ga dan naar het fornuis en klik op de grote pan, uit de soep komt een hoofd.

Ga dan naar het hakblok en klik op de messen, je ziet nu een messengevecht.

Loop naar de telefoon aan de muur, klik op de telefoon.

Puzzel in de telefoon

Je bent nu in de telefoonpuzzel, er zijn 3 circuits en deze moet je allemaal herstellen.

Kijk op deze screenshots en klik dan op lijnen in de volgorde 1 t/m 15.

Als de puzzel is opgelost dan hoor je Stauf maar je ziet hem niet maar hij legt aan Dr. Richmond uit wat de bedoeling is.

Er zijn een aantal dingen verdwenen uit het huis en Dr. Richmond moet helpen om deze dingen te vinden.

Ga de keuken uit terug naar de trap en loop om de trap heen naar de muziekkamer. Bij de trap komt een geest even tevoorschijn.

Muziek kamer

In de muziekkamer staat in het midden een piano, klik met het masker erop.

Je zoomt in op de krant en deze verdwijnt dan, je vindt daar een puzzel

Rechts staat een kleine piano waar je met het masker op kan klikken, je hoort en ziet dan muziek spelen. 

Loop dan naar de harp en de viool en klik daar op met het masker.

Loop dan naar de stoel onder het schilderij van een ballerina, op de stoel ligt een dop van een benzinetank.

Ga dan terug naar de pianopuzzel en zoom nu in op het klavier

je ziet 13 notenbalken maar er staan maar op 8 balken noten.

Je moet de notenbalken verwisselen op de juiste melodie te spelen.

Je kan de notenbalk wisselen door met je oogcursor op de balk te klikken en daarna op een andere notenbalk te klikken.

Als je op een balk klikt dan gaat deze zweven, als je op de zwevende balk klikt dan draait deze om.

Sommige balken moet je omdraaien.

Kijk op het screenshot, hier onder,  hoe de notenbalken moeten staan en zet de balken in de juiste volgorde.

Klik dan op de play-knop rechts, als de balken goed staan hoort je “ALL-right” en zoom je vanzelf uit.

Verlaat de muziekkamer en ga naar de andere kant van de trap naar de eetkamer. Voor de trap verschijnt weer de geest. Ga de eetkamer in.

Dining Room:

Loop naar de kandelaar op de tafel rechts tegen de muur. Ik was er niet naar op zoek maar daar ligt een gouden munt.

Loop dan verder naar de hoekkast linksachter, op het schild vindt je weer een VIP-naam.

Draai je om em loop langs de tafel in de richting van de deur.

Je ziet dan een wijzer , een Gauge Handle, liggen naast het bord, pak de wijzer en klik deze naar je inventaris.

Snij de Taart puzzel

Klik dan op de taart/cake in het midden van de tafel, dit is weer een puzzel.

Je ziet 12 grafstenen en deze moeten allemaal overeind staan, uiteraard moet dit in een bepaalde volgorde gebeuren.

Kijk op deze screenshots voor de juiste volgorde waarop je op de grafstenen moet klikken

Als de puzzel is opgelost zie je de grafstenen in de taart zakken en zie je achter de taart 7 mensen/geesten staan. 1 van deze geesten is Stauf.

Bibliotheek

Ga terug naar de hal en ga dan maar de bibliotheek, als je langs de trap loopt komt er weer een andere geest tevoorschijn.

Ga alles bekijken in de bibliotheek, doe de openhaard als laatste want dat is weer een puzzel.

Pak de schedel uit de rode stoel en klik deze naar je inventaris.

Ga achter de telescoop staan en klik met het masker op de telescoop, je ziet dan een gezicht in de maan.

Ga dan naar de openhaard en klik dan op het rooster in de haard.

Is het wel of niet een vierkant

Je moet een aantal stangentjes verwijderen,

kijk op het screenshot welke stangen verwijderd moeten worden. Je moet de oranje stangen verwijderen door er op te klikken

 Het is dus niet een vierkant.

The Story of Stauf / Het verhaal van Stauf

Het rooster komt omhoog en daar ligt een boek met het verhaal van de Familie Stauf.

Klik op het boek en.......Het verhaal wordt nu verteld.

Klik op Esc en kijk in je inventaris, als het goed is heb je nu 4 voorwerpen in je inventaris.

Een Gas Tank Valve, een Gauge Handle, een Transformer, een Skull en misschien ook nog een gouden munt.

Je moet nu naar de kamer van Heine. Kijk op de Map en je ziet dat die op de volgende etage is, je kan daar via de Map komen maar doe dat nu niet.

Ga via de trap naar boven, je komt dan bij de trap een vrouwelijke geest tegen die je waarschuwt.

Misschien ben je eerder al langs de trap gelopen en ben je deze geest al tegen gekomen, dan zie je een geest als je de bibliotheek wilt verlaten.

Ga dan de trap op en naar de kamer van Heine, je kan dat nu ook via de Map doen.

Ga de kamer van Heine in.

Volgende Pagina

Januari 2020: Walkthrough door : Louis Koot  en Dick Leeuw

Screenshots door Louis Koot. Tekst door Dick Leeuw