Januari 2020: Walkthrough door : Louis Koot  en Dick Leeuw

Screenshots door Louis Koot. Tekst door Dick LeeuwPagina 2

Richmond scenario deel 2

Heine kamer

Je bent in de kamer van Heine, links staat een paarse kist voor een spiegel.

Links in de hoek staan bloemen op een kastje en rechts in de hoek staat een driehoekig tafeltje met een metalen bal erop.

Ga naar de rechter hoek en klik op de metalen bal, klik deze bal naar je inventaris.

Links in de hoek staan bloemen op een kastje en rechts in de hoek staat een driehoekig tafeltje met een metalen bal erop.

Loop naar de linkerhoek en klik met het masker op de bloemen.De bloemen worden dan poppenhoofdjes.

Weegschaal puzzel

Loop dan naar de spiegel en klik op de paarse kist, dit is een puzzel.

De weegschalen moeten uitgebalanceerd worden op de rode lijn.

Plaats de juiste ballen van links naar rechts op de schalen....

op de screenshots zie je welke waar moet komen.

Als de puzzel opgelost is hoor je iets vertellen, dan gaat de paarse kist weer dicht en zie je Dr. Richmond in de spiegel. Hij vraagt de zuster ten huwelijk.

Foyer: Grootvaders Klok

Verlaat de kamer van Heine en ga naar beneden, onderaan de trap draai je naar rechts.

Rechts achter in de hoek staat een grootvaders klok.

Verdeel de wijzerplaat in 4 gelijke delen

Je moet de wijzerplaat verdelen in 4 delen, je moet goed opletten.

De wijzers moeten precies goed staan, op het juiste streepje.

Op het screenshot zie je hoe ze moeten staan.

De klok gaat open en het scherm wordt zwart, even later zie je Tad praten met een geest.

Als ze uitgepraat zijn ben je in de Knox Kamer.

Knox kamer

Loop naar het bed, op het dekbed ligt een Coil, klik de Coil naar je inventaris.

Typmachine puzzel

Loop naar de andere kant van het bed daar staat kast naast de deur.Op de kast staat een typmachine.

Klik op de typmachine, je moet hier een boodschap intypen, van boven naar onder.

Je moet intypen: KILLBOYTAD.

Ga de kamer uit en draai naar rechts, ga de volgende kamer in.

Badkamer

Dit is de badkamer.

Klik met het masker op het toilet en bewonder de toiletbril.

Ga naar de wastafel en klik middenin de wastafel, je vindt een Steam Cap. Klik deze naar je inventaris.

Klik dan op het douchegordijn, deze wordt opzij geschoven en je ziet een skelet.

Botten en oogballen puzzel

Het skelet valt uit elkaar, dit is weer een puzzel die je op moet lossen.

Klik op de botten en je ziet dat er ogen tussen de botten zijn.

De ogen hebben verschillende kleuren maar deze zijn op de verkeerde plaats tussen de botten.

Je moet de ogen op de juiste plaats zetten, klik op een oog. Deze zweeft dan, daarna moet je deze op een lege plaats zetten.

Daarna kan je de juiste op die plek zetten, daarna de andere ogen op de juiste plaats zetten.

Zie de screenshot hoe ze moeten staan.

Als de puzzel opgelost is ga je door de afvoerpijp en kom je uit onderaan de trap.

Klik op Esc en op Map en ga via de Map naar: Laboratory.

Laboratorium

Loop naar de behandeltafel en je ziet 2 geesten bezig.

Draai naar rechts en rechts van de witte kast staat een verlichte stolp op de grond. Klik op de stolp en je vindt weer een VIP-naam.

Hier in deze ruimte vindt je 7 van deze stolpen, klik op alle stolpen om de VIP-namen te zien.

Puzzel in de test tubes

Ga naar de microscoop op de kast tegen de muur, achter de microscoop staat een rek met reageerbuizen.

Klik met de aap en je zoomt in op een rode reageerbuis.

Je moet vakjes invullen om een afbeelding te onthullen.

Kijk op deze screenshot welke vakjes je moet invullen.

Puzzel opgelost, ga dan de kamer uit maar ga niet via de Map want dan mis je een Cut Scene

Klik op het zwarte hek en je bent weer onderaan de trap.

Ga de trap op en draai naar links, loop de gang in en daar kom je een geest tegen.

Ga nu naar de zolder en dan naar The Room at the Top. Je kunt ook dit via de plattegrond doen maar wij doen dit via de zolder trap want dat is leuker

Als de geest verdwenen is loop je verder en draai je naar rechts. Klik op de deur en je ga via de wenteltrap naar de zolder.

Zolder:

Vlak voor je zie je een huisje staan op een ton, loop daar naar toe en klik op de bovenkant.

Je vindt een hendel, klik deze naar je inventaris.

Loop naar de volgende deur en ga naar binnen, 

je bent nu in de:

Room At The Top:

Stauf's Machine

Je vindt hier de machine van Stauf,

je hebt alle voorwerpen die je nodig hebt in je inventaris. Je mist nog 1 voorwerp en dat zijn de Ogen.

Klik met het gebit op de machine en alle voorwerpen worden op de machine geplaats.

Dan hoor je Stauf praten over het laatste voorwerp om de machine compleet te maken.

Dr. Richmond moet de ogen afpakken van Tad, die is in de kapel.

Ga naar de kamer van Dutton, je kan dat doen via de Map of er naar toe lopen.

Dutton's kamer:

Als je binnenkomt zie je Tad staan bij de zijdeur, hij loopt weg zonder iets te zeggen.

Zet een stap vooruit en je ziet de vrouwelijke geest, Lilly, weer.

Deze verdwijnt weer, draai dan naar links, op het bureau ligt een vel papier.

Klik met het masker op het papier, er wordt nu een boodschap op geschreven: “Your fate is bloody.”

Ga daarna naar de zijdeur en klik daar op met de aap.

Bloed cellen puzzel. Je moet Lilly verslaan

Dit is weer een puzzel: de bloedcellen puzzel: je moet Lilly verslaan.

Nummer de knoppen van linksnaar rechts en van boven naar beneden 1 t/m 49.

 De speler die als eerste 3 op een rij maakt wint.

Jij begint: Dr. Richmond tegen Lilly klik in de volgende cellen.......Lilly reageerd telkens met een tegen zet

Richmond

Lilly

25

38

12

16

34

29

47

21

3

32

18

 

Gewonnen, 3 op een rij. Ga door de deur, Tad achterna.

Kapel

Je vindt Tad in de kapel, hij heeft de pop in zijn handen. Dr. Richmond is bezeten, hij is in de macht van Stauf.

Hij valt Tad aan om de ogen en de por te pakken.

Om te overleven gooit Tad de ogen op de grond.

Pak de ogen van de grond en klik ze naar de inventaris

Poppenkamer

Ga naar de Poppenkamer / Doll Room.

Rechts achter in de hoek staat op een tafeltje een huis, voor het huis ligt een pop. Klik met het masker op de pop.

Je ziet Richmond de pop pakken en deze loop dan naar de zolderkamer/Attic. Tad komt Richmond achterna naar de zolderkamer.

Tad verdwijnt met de pop naar de Room At The Top

Save je spel nu en hier als je alle eindes van dit Richmond scenario wil spelen

Volg dan Tad, dus ga ook naar de:

Room At The Top:

Twee eindes

Je ziet dan Tad zitten bij de kring met poppen. Als je de game gesaved hebt klik dan op  de machine van Stauf.

Stauf komt tot leven en Dr. Richmond moet Tad doden van Stauf.

Je hebt nu 2 opties: A = Jij doodt Tad en optie B = Jij doodt Stauf.

Dood Tad Einde

Begin met optie A, klik met het mes op Tad en kijk naar het einde.

Tad wordt neergestoken, alle geesten komen tevoorschijn en lopen naar Richmond.

Richmond valt en je ziet hem terug in de isoleercel in het Deepwood Sanitarium.

Je ziet voor de deur staan Dr. Thornfield en de zuster.

Einde A

Laad nu je laatste save in om het 2e einde te spelen

Je bent dan terug op de zolder, dus ga weer door naar de Room At The Top. 

, klik op de machine en Stauf komt weer tot leven. Stauf wil dat je Tad weer vermoord

Inplaats van Tad te vermoorden steek je nu je mes door het stinkende hart van Stauf....Dus kies nu voor Optie B

Richmond steekt nu Stauf het mes door zijn rotte hart

Richmond and Tad verlaten het verschrikkelijke Stauf huis levend en wel

Einde  B

Bekijk de aftiteling.Voor het Tad scenario moet je een nieuwe game beginnen.  

Speel nu een nieuw spel om het Tad-scenario te doen, dat heel anders verloopt dan het Richmond-scenario met veel andere puzzels en het bevat ook het doolhof. Het Tad-scenario heeft ook meer dan één einde en daarbij krijg je ook weer verschillende opties

Begraafplaats: Geheime Puzzle

Nu je één van de mogelijke 5 eindes in deze game hebt voltooid, heb je ook de geheime Begraafplaats ontgrendeld, waar je een paar VIP-namen kunt scoren en de GEHEIME puzzel kunt doen. Je hebt nu toegang tot het begraafplaats via de linkerdeur in de keuken van het Stauf-herenhuis.

Laad een save game en ga naar de keuken en ga door de deur links van de telefoon. Je komt nu op de begraafplaats.

Je vindt hier een aantal VIP-namen.  

Je vindt hier ook nog een geheime puzzel maar dan speel je tegen je eigen computer, dus eigenlijk niet te winnen.

 Deze geheime puzzel is echter onmogelijk te winnen omdat je het tegen je eigen Computer speelt en we leggen deze ook verder niet uit

Golden Coins

Nog even een paar woorden over de gouden munten. Als Dr. Richmond kun je 10 gouden munten scoren, die verborgen zijn in de kamers van het Stauf-herenhuis. Ik ben niet op zoek geweest naar die Gouden Munten, dus ik heb geen screenshots gemaakt van de plaatsen waar die Gouden Munten te vinden zijn. Ik kwam wel  een aantal van die munten tegen en vond dat sommige moeilijk te pakken zijn omdat ze op moeilijk bereikbare plekken liggen.

We hebben dus niet gezocht naar de gouden munten maar hier zijn een aantal screenshot waar munten te vinden zijn.

Januari 2020: Walkthrough door : Louis Koot  en Dick Leeuw

Screenshots door Louis Koot. Tekst door Dick Leeuw Pagina 2