Januari 2020: Walkthrough door : Louis Koot  en Dick Leeuw

Screenshots door Louis Koot. Tekst door Dick Leeuw

Tad scenario

Pagina 1

Introductie

Start de game en kies options, zet de instellingen zoals jij het wilt.

Klik dan op New Game en je ziet nu eerst introductie van de historie van The 7th Guest.

Je ziet de jonge Tad vluchten uit het Stauf huis.

In the foyer van het Stauf huis probdeert een pop Tad te beletten het huis te verlaten

Je ziet Tad dan terug in het Deepwood Sanatorium. Tad is inmiddels een volwassen man en zit opgesloten in een cel

Je ziet nu de introductie van Dr. Richmond en Tad.

Als de introducties voorbij zijn krijg je de controle over de game.

Je moet nu kiezen als wie je wilt spelen: Dr. Richmond of als Tad. Beide hebben verschillende puzzels en ook meerdere einden

Klik op Tad om nu het Tad scenario te spelen.

Deepwood Sanitarium

Tad's cel

Je ziet Tad zitten in zijn isoleercel. Verpleegster Anna komt binnen en praat met Tad.

Als de verpleegster weer weg is loop je richting de deur van de cel.

Woord puzzel

Op de vloer zie je gele letters, klik met de aap op die letters, het is een puzzel.

Je hoort een aanwijzing, het is een twee drie gedaan. Verwijder alle letters die meer dan 1 keer voorkomen

Klik op de letters C, F, H, A, Q en B, deze letters komen 3x voor. Vanzelf zie je dan de oplossing: WONDERWORLD.

De verpleegster komt weer binnen samen met Dr. Richmond.

Dr. Richmond weet zeker dat Tad kan genezen. Morgen gaat hij samen met Tad naar de Stauf-Mansion.

Wonderworld:

Tad is samen met Dr. Richmond onderweg in de auto. Je ziet dan het gebouw met Wonderworld erop. 

Tad roept stop de auto en dan vlucht Tad het gebouw in.

Je bent nu in een kamer met speelgoed, je kan op verschillende dingen klikken met de gebit-cursor.

Net voor de trap staan 2 poppen met een trommel op een plank,

 Klik met het masker op de poppen.

Als de bebloede poppen weer verdwenen zijn, draai je om naar de tafel. 

Verwijder de Ridders uit het Stauf huis

Op de tafel staat een miniatuur van het Stauf Huis. Klik op het huis met je Aap cursor

In het huis staan 6 ridders

Alle ridders moeten het huis verlaten in paren. Er zijn meer oplossingen mogelijk.

De volgende screenshots zijn gemaakt met deze oplossing....... 

Eerst paars en dan rood, dan groen en roze, dan zwart en geel. En als laatste wit.

De puzzel is opgelost en je ziet dan Stauf en even later een geest.

Als deze weer zijn verdwenen klik je op de deur om verder te gaan.

In de andere kamer draai je naar links, ga naar de werkbank. Hier kan je klikken op de plak chocolade en op de pop.

Draai naar rechts en loop naar de cilinder, op het kastje ernaast zie je een blauw/paars kistje.  

Klik met het masker op het kistje en je stap dan in de cilinder.

Door het ronde raam zie je dan dat Stauf een vrouw wurgt. De vrouw is Lilly, Stauf's echtgenote

Vanzelf ben je weer uit de cilinder, klik nu met de tand-cursor op het kistje.

Het kistje gaat open en er komt een oog uit. Klik het oog naar je inventaris.

Met Esc kan je naar je inventaris.

Draai je dan om en ga door de kamer met speelgoed terug naar de auto.

Tad rijdt dan naar de Stauf-Mansion  en gaat naar binnen 

Stauf Mansion:

Foyer

Je staat in de foyer van de Mansion voor de statige centrale trap

Bekijk even de plattegrond van het huis. 

Loop naar de trap. Bij het omgevallen fietje krijg je de Aap cursor op de vloer tegels voor de trap.

Klik met de aap op de vloer tegel en los dan de Paardensprong puzzel op

De Paardensprong puzzel

Je ziet 2 witte en 2 zwarte paarden staan, ze staan verkeerd.

De witte paarden moeten links staan en de zwarte moeten rechts staan.

Deze oplossing heeft 16 stappen, kijk op de screenshots hoe je de paarden moet verplaatsen.

Als de puzzel is opgelost ga je vanzelf omhoog langs de trap en daar zie je een geest, het is Lilly en ze wenkt je

Ga dan de trap op, je staat voor een schilderij met 2 kinderen. Je kan hier op klikken maar doe dat nog niet.

Ga via de Map eerst naar de Doll Room, de Poppen kamer

Poppenkamer

Je ziet de aap-cursor als je op het huis achter in de hoek staat, dit is een puzzel.

Je kunt eerst nog even met het masker op het wiegje klikken 

Klik met de aap op het huis en.......

..... de geest Lilly komt tevoorschijn en houd je tegen. Luister naar Lilly

Je moet eerst de kinderen bevrijden. Je moet de 13de pop vinden die in delen verspreid door de Mansion is.

Als de geest uitgesproken is ga je via de Map of via het schilderij  bij de trap,naar de Galerij.

Gallery

 

Je kan hier weer een aantal VIP-namen vinden op de schilderijen.

Ga eerst hier alle de VIP-namen ophalen bij de schilderijen en........

....... ga dan naar de kroonluchter die aan het plafond hangt.

De Zon. Sterren en Maan puzzel

De puzzel is in de kroonluchter aan het plafond.

Kijk dan naar de kroonluchter en je ziet de aap-cursor, klik daarmee op de kroonluchter.

Klik bovenaan voor een hint. De hint is: The Sun Lights The Moon.

De oplossing voor deze puzzel gaat in 4 stages. Je ziet de zon in het midden, op ring A zie je de maan en 3 sterren.

Stage 1: 

Roteer ring A 1x, de maan staat dan onderaan.

Klik dan 3x op 1 van de sterren, klik daarna op de zon. 

Als alles goed is wordt nu de maan verlicht via de sterren door het licht van de zon.

stage 2, 

er zijn 8 sterren op ring B. 

Roteer ring B nu 1x, klik dan 2x op 1 van de sterren op ring B.

 Klik dan op de zon en het zonlicht valt nu via de 11 sterren op de maan.

stage 3: 

er zijn 4 sterren op ring C. Roteer ring C nu 2x,

 klik dan 3x op 1 van de sterren op ring C.

Klik dan op de zon en het zonlicht gaat nu via de 15 sterren naar de maan.

Stage 4, 

er zijn 8 sterren op ring D. Roteer ring D 1x, 

klik dan 1x op 1 van de sterren op ring D.Klik dan op de zon en........

 als je alles goed gedaan hebt valt nu het zonlicht via de 23 sterren op de maan.

De puzzel is opgelost.

Je draait vanzelf naar een schilderij aan de muur, het schilderij gaat open.Daar ligt een arm van de pop, pak de arm van de pop

In je inventaris hebt je nu het poppenhoofd en een arm.

Ga nu naar de keuken, je kan dat doen via de Map.........lderij..

... of ga naar het schilderij van de trap en klik op dat schilderij om in de Foyer te belanden

Ga dan links langs de trap naar de keuken.

Volgende Pagina

Januari 2020: Walkthrough door : Louis Koot  en Dick Leeuw

Screenshots door Louis Koot. Tekst door Dick Leeuw