2020: Walkthrough door: Louis Koot

Voor deze walkthrough speel ik de DIRECTOR's CUT versie van de game.

Deze Director's Cut versie heeft 2 verschillende Eindes maar verder is het hetzelfde als de eerste versie

Boek 1: De Plaag (The Blight): Domein van Hera:

Deel B

Grot

Via de ladder is Argonus omhoog geklommen en hij is nu in de grot. Ga verder vooruit over de hangbrug en dan door het volgende gat de volgende grot in

In de 2e grot ga je door het ondiepe water naar rechts en dan links en dan zie je dat er 2 diepe eind grotjes zijn.

In de linker grot kun je een Munt scoren en in de rechter grot een roestig zwaard

Ga eerst de linker eind grot in en waad er door het water naar achteren. Op een platte steen vind je dan een Munt.....Pak de Munt...het is een Griekse Drachma

De munt is bijna niet te zien op de steen, dus controleer in inventory of je de munt ook daadwerkelijk hebt gescoord

Ga dan terug en nu de rechter eind grot in. Achterin deze eindgrot is een kleine waterpoel met een rots zuiltje in het midden. Op dat zuiltje ligt het zwaard

Pak het Zwaard...het is het Ixphos zwaard maar het ding is zwaar verroest en onscherp en de punt is afgebroken

Draai om en  ga terug door de grotten, over de hangbrug, naar het begin. Kijk omlaag naar de ladder en...

....Ik kreeg geen Hand op de ladder om terug omlaag te klimmen, dus ik ben domweg vooruit gerent om omlaag naar het strand te springen.  Athena is tenslotte niet voor niets onze beschermvrouwe, dus dood ga je niet. Geland op het strand ga je terug over de houten brug en dan via het midden pad terug omhoog naar de ossekar.

Vanaf de ossekar terug naar de Molen en dan steek je over het molenerf door naar de trappen van Hera's tempel. Klim weer omhoog en ga weer in volledige aanbidding voor de lieftallige Hera staan en zorg dat je hand weer op haar snuitje krijgt. Open dan de inventory en sleep dan het  Ixphos zwaard naar de hand en klik het op de Hand en.......

Hera komt weer uit haar versteende staat en spreekt Argonus weer toe.

Hera verteld nu dat de Harpijen van Zeus, haar broer en liefhebbende echtgenoot, haar appel boomgaard aan het "bevuilen" zijn.

Als Argonus er in  slaagt om die vermaledijde Harpijen uit haar boomgaard te verjagen dan zal hij rijkelijk beloond worden

Hera ziet dan in wat voor een zielige staat Argonus zwaard verkeerd en ze neemt het zwaard en transformeerd het in een mooi blank en scherp zwaard

Hera keert dan terug naar haar versteende staat. Bekijk het mooie zwaard eventjes in inventory

Open de Kaart en klik op het Hera Tempel rondje en luister dan naar Argonus die weer voorleest uit zijn dagboek over Hera

Verlaat de tempel en daal de trappen terug af en keer terug naar de boomgaard vijver. De Harpijen zitten boven op de bomen.

Ga naar 1 van de bomen bij de vijver en kijk dan omhoog en probeer dan of je met het vernieuwde zwaard de Harpij kan verjagen.

De Harpij geraakt echter niet onder de in druk van het zwaard en blijft rustig zitten waar het zit. Argonus heeft zwaardere middelen nodig om de Harpijen uit de boomgaard te verjagen en dat kan hij krijgen in het Poseidon Domein. Je moet nu even terug naar de afgehakte Hydra kop in het Poseidon Domein. Dus volg de route terug naar de ossekar en dan verder rechtdoor naar de 2 Vuurpilaren op het strand. Ga tussen de twee vuurpilaren door en......er volg een loading waarbij het verhaal van Argonus wordt bijgewerkt

Terug in het Domein van Poseidon

Na de loading ben je terug op het Poseidon strand. Volg de route, via de trap, naar Palaemonius en.....

...bij Palaemonius volg je dan het bospad naar Aleus en Phalerus en dan verder naar de afgehakte Hydra Kop

Zoom in op de Hydra kop zodat je er de Hand op krijgt. Sleep dan het Zwaard naar de Hand en klik en.......

....Met het zwaard slaagt Argonus erin om 3 Hydra Tanden uit de bek van de kop te slopen.

Bekijk de Hydra Tanden in inventory om te horen wat Calliope er over te vertellen heeft

Het lijkt een bescheiden buit, die 3 Hydra tandjes, maar het is genoeg om er die strond vervelende Harpijen van Zeus mee te verjagen.

Ga terug naar de versteende Amphititre en daar weer tussen de rotsen door en dan tussen de twee vuurpilaren door. Er volgt weer een Loading

Terug in het Domein van Hera

Vanaf de loading volg je de route terug naar de vijver van de boomgaard. Loop de vijver in zodat je de Hand krijgt op het water.

Sleep dan de Hydra Tandjes naar de Hand en laat los en.......

......zie wat er gebeurt.....De 4 zware stenen vallen omlaag en vanuit de vijver duiken dan 3 van Hera's Skelet soldaten op en deze 3 magere heren verjagen dan de Harpijen.

De 3 Skeletten blijven hier om er voor te zorgen dat de Harpijen niet terug keren. Later heb je de diensten van de Skeletten nog een keer nodig

Open de Kaart en klik op het rondje van de Boomgaard en luister weer naar Argonus die verteld over de heldendaad van de Skeletjes

Het Opper Skelet staat in de vijver.  Loop naar de oppereman en klik hem om te horen wat Calliope over hem te vertellen heeft

De twee andere skeletten lopen hun rondjes en ook die 2 kun je klikken om het commentaar van Calliope te horen Argonus heeft bewijs nodig om Hera te bewijzen dat ie de Harpijen heeft verslagen. Wat beter bewijs om aan Hera te tonen dan één van haar Gouden Appels uit haar boomgaard. Zoek dus in de bomen een tros gouden appels en rechtsklik er dan op om een appel te plukken

Niet in elke groene boom hangen appels, ik vond deze appels in maar 2 bomen. Dus zoek de bomen waar de appels in hangen en pluk dan de appels. Elke tros heeft 5 appels en ik kon in de ene boom dus 5 appels plukken en in de ander boom 2 appels. In totaal kon ik dus 7 Appels plukken. Om te voorkomen dat je nog een paar keer hier Appels moet plukken kun ook jij nu beter zo veel mogelijk appels plukken want je hebt meerdere nodig om met Pegasus te kunnen vliegen

Heb je zoveel mogelijk Appels geplukt dan keer je terug naar Hera in haar tempel. Toon Hera 1 van je Gouden Appels en....

......Hera word bijkans helemaal nat van vreugde dat Argonus haar Boomgaard heeft bevrijd van Zeus's zijn Harpijen.

Hera belooft Argonus gouden bergen  als beloning maar ze heeft ook nog een verrassing voor hem als hij terug de tempel verlaat

Hera keert terug naar haar versteende staat. Verlaat de tempel en daal de trappen terug af en......

Vanzelf draai je dan naar links en.....Wel....Hera's verrassing komt aangevlogen.....Het is het witte vliegende paard Pegasus

Pegasus land rechts van de tempel trappen in het gras. Daal de trappen verder af en beneden draai je links en ren je naar Pegasus

Zorg dat je de Hand op Pegasus krijgt en geef het paard dan 1 van je Gouden Appels en.....

...Met smaakt vreet Pegasus de appel op en knikt dan met zijn edele hoofd en.....Je bestijgt Pegasus en het dier vliegt met je weg en........

...........Er volgt een Loading en dan.......

........heeft Pegasus Argonus afgeleverd aan de overzijde van de kloof

Pegasus zal hier op je blijven wachten. Open de Kaart (M-toets). Je ziet dat de kaart is begewerkt met de kloof en een stukje van het gebied waar je nu bent. Klik op de kaart en hou dan je muisknop ingedrukt en scroll dan de kaart omhoog zodat je het Domein van Hera helemaal op de kaart ziet. Zoek op de kaart Pegasus en klik daar dan op en je hoord Argonus weer voorlezen uit zijn dagboek over Pegasus

Berg het dagboek en de kaart op. Volg dan het brede bospad vooruit en omlaag.

Net voorbij Pegasus zit er een versttende vrouw aan de linkerkand van het pad. Bekijk haar ev en

Volg dan het brede pad verder omlaag en......Je beland op een kruispunt van bospaden en dit is dan het EINDE van BOEK 1 The PLAAG. We gaan verder in: