2020: Walkthrough door: Louis Koot

Voor deze walkthrough speel ik de DIRECTOR's CUT versie van de game. 

Deze Director's Cut versie heeft 2 verschillende Eindes maar verder is het hetzelfde als de eerste versie

Boek 2: De Last van Thanatos

Domein van Hades:

Hades is de God van de Onderwereld en zijn hulpje is Thanatos. Thanatos is De Dood, ook wel Pierela of The Grim Reaper genoemd.

Je staat op een 4-weg kruizing van bospaden. Je kunt rechtdoor, rechtsaf, linksaf en terug naar Pegasus. 

Rechtdoor kom je bij Thanatos. Rechtsaf gaat naar de Tempel van Hades, de Cyclopen en de Heksen. Linksaf brengt je bij de Stookplaats

Stookplaats

Als midden op de kruizing staat dan draai je linksaf. In de verte zie je dan de Stookplaats op een open plek in het bos en daar staan twee afdakjes. Aan de rechterkant van het pad staat een boer die bezig was het gras te maaien met zijn hark of zeis. Ga die boer even kietelen. Calliope heeft zoals gewoonlijk weer enig commentaar. 

Loop door naar de twee afdakjes. Onder het linker afdakje liggen een paar grote kubus vormige stenen en op die stenen ligt een briefje

Onder het rechter afdak is de Stookplaats en een berg afval waar een Schep in steekt.

Loop naar die kubus stenen, onder het linker afdak, en raap dan het briefje op. Bekijk het briefje in inventory. Calliope leest dan wat er op geschreven staat

Het perkament vertelt je wat je moet doen om hier vuur te maken:

 "Elhud, de kolen waren niet geschikt voor de smederij. Pas op met het hout. Je stookt het te heet. Eerst het afval, dan het vuur. Zie Sophos de scheerder voor aanmaakhout. Leonidas.'"

Ga naar het rechter afdak. Onder het rechter afdak vindt je de Vuurplaats en een hoop Afval. In het afval steekt een Schep

Bekijk de Vuurplaats. Er ligt nog een hoopje as in. Je kunt nog niets met de vuurplaats want je hebt er de spullen nog niet voor.

Ga naar de afval hoop en pak dan de Schep, die in de afval hoop steekt

We komen later hier terug om een vuurtje te stoken. Loop terug naar het kruispunt van de paden..

Thanatos:

Draai dan linksom zodat je het pad naar Thanatos weer inkijkt. Aan de rechter kant staan 2 versteende mannen.

Loop naar die 2 versteende mannen en klik er op. De linker man is valkenier Butes en zijn maat is Idas, een geweldige krijger

Volg het pad verder. Het pad bocht dan naar links en......Ooooo....Dus dat is Thanatos? ...Vurige vent hoor

Thanatos is een Demon en hij  blokkeerd de tunnel naar het dodenrijk.  Nader Thanatos en.......Thanatos houd je tegen. Luister naar wat ie zegt.

 Alleen Hades, god van het dodenrijk, kan er voor zorgen dat Argonus hier mag passeren.. Je kunt nog proberen om met je handje op de demon te klikken of nog een keer te naderen. Maar Thanatos gaat domweg niet opzij. Keer om en ren terug naar het kruispunt en draai dan links. We gaan nu maar even die Hades opzoeken, dus ga dat pad in en volg het naar de trappen

Daal de trappen af en........

Onderaan de trappen zie je dan recht voor je de Tempel van Hades. 

Recbhts staan 2 versteende figuren en bij dat paartje gaat er ook een bospad verder het bos in. Ga dat versteende paartje even bekijken. 

Achter het versteende paar ligt een zuil op de grond en achter die zuil zit een geknielde man die je ook kunt bekijken

Volg het pad verder naar de Tempel en ga er binnen. Hades staat versteend op zijn podium. Vlak voor Hades zit de witte Uil op het rotsblok.

 De witte Uil is Athena. Je kunt er een paar keer op klikken.  Vlak voor het blok waar de uil op zit steekt er ook hier zo'n transport Steen in de vloer

Ga recht voor Hades staan en linksklik dan op zijn gezicht......Hades heeft echter totaal geen belangstelling voor Argonus en blijft domweg versteent staan

Cyclopen

Verlaat de tempel en loop terug naar de trappen, bij het versteende paartje. Bij de trappen ga je dan rechtsaf het bos in

Volg dit bospad. Je steekt een beekje over en dan........

.....het bos pad bocht dan linksaf maar in de bocht  is een open plek en daar staan twee enorme Cyclopen, eenoog reuzen. De versteende Philias zit hier op een boomstammetje.

De linker cycloop is nog maar een tiener en hij is versteend. Zijn vader is echter spring levend en staat niet toe dat je zijn zoontje benadert

Oke...oke....dan niet. Stap maar snel achteruit want van zo'n éenogige reus win je het toch niet.

Heksen:

Draai links en volg het bospad verder tot de rivier

Volg de oever van de rivier en......

...je bereikt dan de Heksen Grot. Achter in de grot staan de 3 Heksen bij het vuur

Loop door naar de 3 Heksen en........

De heksen stellen je bezoek niet op prijs en je geraakt bewusteloos en......

Als je weer bij bent gekomen merk je dat je terug bent bij het begin van het bospad, bij het versteende paartje dat voor de trappen staat.

Ren terug naar Hades in zijn tempel en kijk weer omhoog naar zijn gezicht. Nu krijg je de Handcirkel op Hades. Rechtklik en......

Blijkbaar heeft Hades je in de gaten gehouden want door je "ontmoeting" met de 3 Heksen ben je nu opeens van belang voor hem geworden.

Luister naar wat Hades verteld

Hades wil dat je een Orb voor hem steelt en die Orb is in het bezit van de Heksen.

Om te zorgen dat je de Heksen ongezien kunt naderen geeft Hades je een Helm waarmee je ontzichtbaar word

Je draagt nu dus een Helm. Bekijk het ding in inventory

De helm maakt je onzichtbaar voor de Cycloop en de Heksen. Ga terug naar de twee Cyclopen.

Door de helm ben je nu onzichbaar dus loop nu langs papa Cycloop naar de versteende zoon Cycloop en klik op hem.

Achter de twee Cyclopen is de Rivier en daar kun je een Stenen Hoofd bekijken.

Keer terug naar het bospad en volg het weer naar de rivier en dan langs de rivier naar de 3 Heksen.

Loop door naar de 3 Heksen. De Heksen zien je nu niet en ze blijven naar hun vuur staren.

Als je aan de linker kant voorbij de heksen loopt dan kun je achter de heksen hun spulletjes bekijken en er op klikken. Ga dan weer voor de heksen staan en kijk omlaag naar het vuur. Open de inventory en sleep dan het Kruidenzakje met daarin het Slaappoeder naar het vuur en klik het op de hand en....

.......Argonus gooit het slaappoeder in het vuur en......

.....de 3 heksen vallen bewusteloos op de grond en......het Alziend Oog van de Heksen ligt op de grond...

Dit gemeenschappelijk Oog ban de heksen is de Orb die Hades graag wil hebben

Pak de Orb

Bekijk de Orb in inventory

Je moet nu terug naar Hades om hem de Orb te geven. Omdat je eerder de route vanaf de Heksen nog niet zelf hebt gedaan volg je de oever van de rivier nu terug tot je de plek bereikt waar je dan het pad door het bos weer begint. Volg het bospad terug naar de trappen.

Je kunt dan even proberen of de Helm je ook ontzichtbaar maakt voor Thanatos.

Dus klim via de trappen terug omhoog naar het kruispunt en volg dan het boaspad terug naar Thanatos. Loop door naar de Vurige Demon en.....

Helaas......Thanatos wordt niet gefopt door de helm en hij vertelt je nog maar eens dat alleen Hades hem opdracht kan geven om je door te laten.

Keer terug naar Hades in zijn tempel. Ga weer recbhtvoor de Goddelijke godheid staan en kijk weer omhoog zodat je de Hand weer op zijn poonum krijgt.

Sleep dan de Orb vanuit de Inventory naar de Hand en klik en.....

Argonus doet de helm af en offert de Orb aan Hades. Via de Orb toont Hades aan Argonus het

Visioen van de Gorgonen:

De twee Gorgonen zijn die twee "slangen meisje" die je ook al zag vlak voordat Athena aan je verscheen in het Poseidon Domein.

De Gorgoon met het paarzse hyaar is Stheno en haar zus, met het oranje haar, is Eurydle. Wel...kijk, luister en huiver.

Stheno wordt verteerd door haar haat jegens Athena en ze verantwoordelijk voor de Plaag....

Eurydle probeerd vergeefs Stheno op andere gedachte te brengen maar uiteindelijk gehoorzaamd ze toch haar zuster.

Hierna gaat Hades weer slapen en ligt de Orb voor je voeten op de vloer. Raap de Orb weer op

Open de Kaart en klik dan op het rondje bij Hades's Tempel en luister dan naar Argonus die weer voorleest uit zijn dagboek over de Heksen en de twee Gorgolen

Berg de Kaart terug op en keer terug naar Thanatos. Verlaat dus de tempel en  klim via de trappen terug omhoog naar het kruispunt bij de stookplaats.

Onderweg hoor je Calliope. Op het kruispunt sla je weer rechtsaf en volg je het pad naar:

Thanatos

Loop door tot de vurige Demon en......

Thanatos word wakker en krijgt nu van zijn baas Hades opdracht om Argonus door te laten. 

De bewaker van de Doden vindt dit niet leuk want in feite betekent dit zijn ontslag....Thanatos geeft je nu een Vurige Rechter Hand.

Met je Vurige Rechter Hand is het de bedoeling dat je vanaf nu de Zielen van ALLE Versteende Mensen gaat Bevrijden zodat ze kunnen opstijgen naar het Dodenrijk van Hades. 

Met een  enorme klap verdwijnd Thanatos dan en  de Grot/tunnel is nu open

Open de Kaart en klik op het Thanatos rondje en luister weer naar Argonus die dan voorleest over zijn ontmoeting met Thanatos

Berg de kaart weer op en ren dan naar de tunnel en dan  de trappen op en........

Als Argonus de onderste trap beklimt verschijnt Athena weer......Luister naar Athena die erg tevreden is over wat Argonus tot nu toe heeft bereikt.

Athena verdwijnt dan weer. Klim verder omhoog en....er volgt dan weer een Loading en dan.......

......zijn we beland in een nieuw gebied

Domein van Hephaestus

Hephaestus is de God van de Smeden enhet Vuur, Hij is tevens de Smid van de Goden en hij heeft een Hamer. Hephaestus word ook wel Vulcanus genoemd. De meningen zijn verschillend over of Hephaestus de zoon was van Zeus en Hera of alleen de zoon van Hera

Dorp:

We zijn nog steeds in Boek 2, maar dat gaat zo meteen veranderen . We zijn in een dorp. Die vervelende Harpijen van Zeus vliegen hier ook rond en ze houden Argonus scherp in de gaten. Thanatos heeft van de rechter hand  van Argonus een Vuurhand gemaakt. Met de Vuurhand is het vanaf nu de bedoeling dat je zielen van alle versteen mensen en argonauten uit hun versteende lichamen bevrijd om ze naar het Dodenrijk te sturen. Dit doe je door voor zo'n versteend figuur te gaan staan zodat je er het rondje met de open  han d op krijgt. Rechtsklik dan om de Vuurhand van Argonus te gebruiken en......de ziel van de versteende persoon komt dan uit het versteende lijf en verdwijnt naar het Dodenrijk

Je kijkt door de "straat" van het dorp, dat maar uit een paar huizen bestaat. Er staan huizen links en rechts. De Harpijen vliegen hier rond in de lucht. 

Draai links. Onder een afdakje staat een versteende vrouw

Loop naar het afdakje en zorg dat je de hand op de versteende vrouw ziet. Rechtsklik dan en......

Met zijn rechter Vuurhand bevrijd Argonus de ziel van de vrouw uit het versteende lichaam. Vaagjes zie je haar ziel dan opstijgen

Draai rechts en loop naar de stenen man die bij de ingang van het lin ker huis staat en zorg weer dat je de Hand op hem ziet

Rechtsklik weer om met je Vuurhand de ziel van de man te bevrijden

Ga het huis binnen. Beneden kun je de houten kar bekijken die in de linker deuropening ligt. Ga dan door de rechter deuroping naar de achterkamer

Op de tafel die midden in de kamer staat ligt een Drachma Munt. Pak de Munt. Op de tafel die achter in de hoek staat ligt een Brief. Pak de Brief

Lees de Brief in inventory,  Calliope leest de brief harop voor. Het briefje vertelt over een Beest die nogal van gouden spullen houd

Verlaat dit huis. Ga n u naar de huisjes aan de overkant van de straat. In het lage rechter huisje is niets te vinden, maar ga er gerust even binnen kijken. 

Tussen de beide huisen is een doorgan en daar staan een Man en er zit een kind. Loop naar de man en het kind

Bevrijd de zielen van de man en dan van het kind met je Vuurhand

Loop dan onder het afdak door naar de achterzijde en draai dan links. Achter het linker hogere huis staat eenschaap te grazen. Zoom in op het schaap

Zorg dat je de Hand hebt op het schaap. Open de inventory en sleep dan het Zwaard naar de hand en klik en.....Argonus snijd een pluk wol van het schaap

In inventory zie je dat het wol meteen aan je Tondeldoos is vastgemaakt

Ga terug naar de voorzijde van het huis en ga nu, via de buitentrap, naar de bovenkamer. In de hoek van de bovenkamer staat een Kist

Zoom in op de kist. De kist zit op slot met een eenvoudig slot maar je hebt geen sleutel of ander gereedschap om de kist te openen

Terug naar buiten en via de buitentrap terug naar dee straat. Voor het huis zit een vrouw. Ga haar ziel bevrijden via je Vuurhand

Ga dan de beneden kamer van het huis binnen. Loop naar de tafel. Op de tafel ligt een Hamer en Tang. Pak de Hamer en Tang

Hamer en Tang zijn onontbeerlijk voor een smid. Bekijk ze in inventory

Naar buiten en steek de straat weer over naar het afdak dat rechts aan het huis steekt.  

Er staat een vent onder het afdak en zodra je hem nadert vertelt de game je dat je in Boek 3 bent beland

Boek 3: Smederijen en Vuur

2020: Walkthrough door: Louis Koot