2021 walkthrough door: Louis Koot

 Disclaimer:

Net als bij de vorige Carol Reed-spellen heeft Mikael Nyqvist, de maker van het spel,  voor een volledig Hint Systeem binnen het spel gezorgd en ik denk dat het Hint Systeem voldoende is om je door het spel te leiden. Hoewel ik kan zien dat zo'n Hint-systeem een ​​manier is om meer exemplaren van het spel te verkopen, haalt het voor mij al het plezier van het spelen van een spel weg, want zelf dingen uitzoeken in een spel en het dan in een walkthrough zetten is voor mij een groot deel van het plezier van het spelen van computerspelletjes. Maar dit gezegd hebbende, de Carol Reed-spellen zijn nog steeds erg leuke spellen met een goed verhaal en de mooie landschappen van Norköpping, Zweden, en met goed doordachte en ontworpen puzzels. En ondanks het hintsysteem kun je nog steeds helemaal verdwalen in de bossen, parken en oude vervallen fabrieken van Norköpping

Het verhaal van het spel:

Kevo Walthin, een kennis van Carol's vriendin Stina, is als vermist opgegeven. Kevo is / was nauw betrokken bij geocaching, een recreatieve activiteit in de buitenlucht waarbij deelnemers objecten verstoppen, en zoeken naar verstopte objecten, op specifieke locaties over de hele wereld. Om licht te werpen op de reeks gebeurtenissen die tot Kevo's verdwijning hebben geleid, moet Carol naar verschillende geocaching locaties reizen die Kevo Walthin de afgelopen weken heeft bezocht. Geocaching is een buitensport en spel waarbij met behulp van een GPS-ontvanger, of een mobiele telefoon met GPS functie, ergens ter wereld een zogenaamde cache (schuilplaats/geheime repository) moet wordt gevonden.

Net als in eerdere Carol Reed games begint Geospot met een Tutorial. Je kunt de zelfstudie doorlopen of je kunt het overslaan..... Het is jouw keuze

Carol's appartement

Geospots begint ook weer met wat mijmeringen van Carol over de toegenomen misdaad in Norköpping en dat ze zich momenteel dood verveelt omdat ze geen zaak op te lossen heeft. Dus Carol moest op zoek naar iets anders om de lange winter door te komen en dat is ... luisteren naar audioboeken op haar telefoon ... iedereen zou hier gek worden ... ..

Je verlaat automatisch de close-up van Carol's voetenbankje waarop haar mobiele telefoon het audioboek voorleest. Pak vervolgens de mobiele telefoon en klik op de uit-knop onderaan het scherm. Klik dan met je hand op de telefoon en je ziet een prachtige oude rode Londense telefooncel in het scherm. Klik nogmaals met je hand om de telefoon in Carol's inventaris op te bergen

Zoek de pijl omhoog en klik dam om voor de ingang van de gang van Carol's appartement te komen. 

Draai rechts en ga dan door de dubbele witte deuren naar Carol's studeerkamer. Zoom meteen in op de grote plastic emmer, die op de grond bij de Lundia kast staat.

Je hebt Carol's echt nieuwe hobby gevonden... zelfgemaakte wijn brouwen en dat doet ze in deze plastic emmer en het spul in de emmer pruttelt vrolijk.

Carol zegt dat ze binnenkort een stabilisator aan de wijn moet toevoegen. Klik op het temperatuurmeter dat op de emmer staat.....

Oooh.....de batterijen van het apparaat zijn bijna leeg. Draai het apparaat om met de draaipijl. Je ziet dan de achterkant van het apparaat.

Open het batterijklepje en probeer de bijna lege batterijen eruit te halen en zoom uit en........

Meteen doet Carol de bijna lege batterijen terug in het apparaat omdat ze eerst volle batterijen wil vinden die ze dan meteen in het apparaat kan steken, om het brouwproces niet te verstoren. Zoom uit om het apparaat weer op de emmer te zetten en ze zoom dan uit de emmer. Draai naar rechts om bij Carol's bureau te gaan staan. Er ligt veel spul op het bureau, maar er is maar één item dat voor nu van belang is en dat is het kleine witte zakje, links van de rode computermuis ligt.

Zoom in op dat kleine witte zakje en pak het dan op....het is een zakje met wijnstabilisator. Klik het zakje naar de inventaris

Draai rechts en verlaat de studeerkamer en ga dan door de tegenoverliggende deuren naar Carol's slaapkamer. Draai links en je staat dan voor Carol's fitness-loopband. De game vertelt je nu hoe je toegang krijgt tot het game menu waar je kunt opslaan, laden, afsluiten en naar de opties kunt gaan. Ook adviseert de game je om je voortgang vaak op te slaan.

Klik de tekst weg om weer bij de loopband te zijn.

 Als je een goede workout wilt doen, kun je de loopband gebruiken door met je  oog op de bedieningselementen van de machine te klikken.......

......je hoort Carol een paar seconden haar best doen op de loopband. Draai rechts en ga door de kleine deur naar Carol's gang. Wederom trakteert de game je op een uitleg, dit keer over hoe je alle hotspots zichtbaar maakt in je scherm. Doe dit dus door op je spatiebalk te drukken en vervolgens met je cursor op die hotspot te klikken om hiervan af te komen.

Je staat voor de voordeur van Carol. Draai links en stap de keuken in en ga door naar het raam.

Draai naar links en open de bovenste deur van Carol's koelkast. Nou ..... Carol's koelkast is goed gevuld ....

In de deur vind je een pakket nieuwe batterijen in de plastic houder linksboven. Pak de batterijen en klik ze naar de inventaris. Uitzoomen. Op de onderste plank van de koelkast staat een blauwe mini-zaklamp. Zoom in op die zaklamp en pak na Carol's opmerkingen de mini zaklamp en stop het ding in de inventory.

Sluit de koelkastdeur en kijk in de gele 'Lantknäcke'-bakje op het aanrecht en pak er het chitosan zakje uit en klik deze naar de inventory.

NB: Ik wist niet wat Chitosan is, dus heb ik het opgezocht op internet. Chitosan is een van nature voorkomend lineair polysacharide (koolhydraten) en biopolymeer met antibacteriële werking.

Ga terug naar de studeerkamer en zoom weer in op de wijnemmer en vervang nu de oude batterijen in de temperatuurmeter door de nieuwe batterijenen......

Als je klaar bent, ontvangt Carol een sms van Stina. Goed nieuws......Stina heeft een job voor Carol.

Het spel meldt dat er een nieuwe locatie op de kaart is geplaatst.......Klik op 'Close' op de mobiele telefoon en ga dan weg van de emmer en verlaat de studeerkamer.

Ga naar Carol's voordeur en verlaat het appartement en ga naar Stina op de stadsplattegrond.

Stina

Zoals altijd is Stina opgewekt en blij om Carol te zien

(Trouwens... dit is Sara Louise Williams die ook al vele jaren de stem van Carol is, maar ik denk dat jullie dit nu allemaal wel weten).

Praat met Stina door alle gespreksopties die je krijgt. Stina geeft Carol ook een informatieblad over een Geocaching-wedstrijd. Lees het en klik het dan naar de inventaris

Stina heeft meegedaan aan deze Geocaching-wedstrijd, maar ze kan de laatste cache, dat ze nodig heeft ,niet vinden en hier heeft ze Carol's hulp voor nodig. Stina geeft Carol een zelfgetekende kaart van het gebied waar die cache verborgen is. Klik de tekeningnaar de inventory en Stina zegt hier bijnaam en geeft een potlood aan Carol die ze moet gebruiken om het wedstrijdformulier te tekenen.

Nou.....zeg dat je Stina gaat helpen en reis dan via de kaart naar de Jungle Maze.

Jungle Maze.

Carol is aangekomen bij de ingang van het doolhof.

Open de inventory en rechtsklik dan op de doolhof tekening die Carol van Stina heeft gekregen om de route te zien die Carol door het doolhof naar de cache moet nemen

Volgens de doolhofkaart ga je 2x vooruit naar het kunstwerk. Draai dan  links en ga dan vooruit, draai rechts en ga 3 keer vooruit tot het einde van het pad

Draai links om een boom te zien en draai dan weer links om de volgende boom te zien

In deze tweede boom zie je een metalen buis in de boomholte. Deze metalen buis is de cache dat je zoekt . Kijk naar de buis en klik er dan op met je hand

De buis is geseald en op de ene kant zie je de naam van een nieuwe locatie "The Dynamo Theatre Company". Deze locatie wordt nu op de stadsplattegrond gezet.

Draai de buis om met de draaipijl om 5 groene cijferknoppen op de buis te zien

Om de buis te openen moet Carol de 5 knoppen in de juiste volgorde indrukken, maar deze code kent ze nog niet. Dus we moeten hier terugkomen als we de juiste code weten. Ga uit alle close-ups van de buis uit en volg dan het pad terug naar de ingang/uitgang van dit jungle doolhof en naar Carol's fiets om op de stadsplattegrond te komen

Klik EXIT en ga nu op de stadsplattegrond naar het theater.

The Dynamo Theatre Company

Carol is op het voorplein van het theater beland. Je ziet een lange paal met veel verschillende gekleurde ballen. Als je direct rechts draait zie je een schaakbord met zwart-witte schaakstukken en 2 bloembakken met rode bloemen. Je kunt inzoomen op het schaakbord en de 2 bloembakken maar je vindt er niets in. Zoom dus weer uit en draai weer links en ga nu 1 stap vooruit naar de volgende bloembakken en draai dan weer rechts. Carol staat nu bij 2 bloembakken met witte bloemen.

Zoom in op de rechter bloembak. In de bloembak zit een plastic fotorol tube

Zoom in op de tube en trek deze vervolgens uit de aarde.

De tube is gesloten en heeft 4 cirkels waarin je verschillende kleuren kunt klikken. De bovenste halve cirkel is wit en de onderste cirkel is de knop om het buisje te openen. Je moet dus de juiste kleuren aanklikken in de 4 cirkels B, C, D, E, maar wat zijn die kleuren? Je kunt wat rommelen om de juiste kleuren in de cirkels te krijgen, maar waarom niet proberen om te zien of er een hint is hier ergens op de binnenplaats. Zoom een paar keer uit om de houder terug in de bloembak te zetten en draai dan naar links en zet weer een stap naar voren. Draai rechts en......Carol staat nu bij die paal met al die gekleurde ballen.

Kijk naar de kleuren van de onderste 5 ballen. Deze kleuren zijn, wit, lichtblauw, zwart, rood, roze. De witte bal is de bovenste halve cirkel van de fotorol tube. De kleuren lichtblauw, zwart, rood en roze zijn de kleuren die je in de cirkels B, C, D, E van de tube moet zetten. Draai rechts en ga 1 stap achteruit en draai dan links en Carol is terug bij de witte bloembakken. Zoom weer in op de rechter bloembak en trek de plastic tube weer uit de bak

Klik in de cirkels B, C, D, E om de juiste kleuren in te stellen. Cirkel B = lichtblauw, Cirkel C = zwart, Cirkel D = rood en Cirkel D = roze. Klik vervolgens op de knop Open en neem vervolgens het papier uit de tube. Op het papier staan de eerste 2 cijfers van de code voor het buisje in de boom in het jungle doolhof. De 2 andere cijfers ontbreken nog, dus we moeten hier verder zoeken

Carol neemt het papier niet mee maar stopt het terug in de houder, dus schrijf de cijfers ergens voor jezelf op.

Zoom dan een paar keer uit en draai weer links en ga nu vooruit totdat je niet verder kunt.

Draai dan rechts en ga vooruit naar de houten bank. Draai dan 2 keer links en zoom dan in op de boomton die rechts tegen het podium aan staat

De tweede plastic tube  zit in deze boomton. Haal de tube eruit

Nou... hetzelfde als bij de 1e tube. Alleen zijn de cirkels op deze tube de bovenste 4 ballen in de paal, vanaf de lichtblauwe bal omhoog

Zoom 2 keer uit en draai dan links en.....je ziet die bolletjes paal weer.....Kijk nu naar de kleuren van de bovenste 4 bolletjes.....donkerblauw, roze, geel, groen

Draai rechts en zoom weer in op de boomton en haal de plastic tube er weer uit.

Zet nu de juiste kleuren in de 4 cirkels en haal dan het briefje eruit. 42 zijn de laatste 2 cijfers van de code

Dus de code voor de buis in de boom in het jungledoolhof is 1,5,4,2. Verlaat dit gebied en reis terug naar de Jungle Maze via de kaart

Jungle Maze

Loop terug het doolhof in en volg dan de route terug naar de boom waar de buis zit.

Onderweg ontvangt Carol een sms van Stina om haar eraan te herinneren de cache af te melden met Stina's bijnaam.

Berg de telefoon op, draai 2 keer naar links en zoom weer in op de metalen buis in de boom

Pak de buis weer en draai hem opzij met de 5 knoppen. Klik nu op de knoppen, 1, 5, 4, 2 en pak dan het briefje uit de buis.

Pak dan Stina's potlood uit inventory en klik ermee op het briefje om Stina's bijnaam erop te zetten.

Verlaat het doolhof en reis terug naar:

Stina:

Stina is blij en Carol geeft het potlood terug aan Stina

Ga terug naar huis via de stadsplattegrond:

( Home) Carol's Apartment:

Ga via de woonkamer terug naar Carol's studeerkamer en zoom weer in op de wijnemmer. Carol zegt dat het tijd is om de stabilisator aan de wijn toe te voegen

Klik op het deksel van de emmer om het deksel te verwijderen. Pak dan het witte zakje wijnstabilisator uit inventory en klik deze in de emmer. Carol zal later nog wat andere ingrediënten moeten toevoegen, zoals bentoniet, en ze denkt dat haar vriend Jonas haar kan helpen met bentoniet. Carol ontvangt dan nog een sms van Stina die wil dat Carol zo snel mogelijk bij haar terugkomt

Berg de telefoon weg en zoom weer uit. Verlaat het appartement weer en reis terug naar Stina en doorloop alle gespreksopties die je krijgt. Stina vertelt Carol nu over de verdwijning van Kevo Walthin. Geocacher Kevo Walthin is verdwenen en Stina maakt zich grote zorgen om hem. Kevo's broer Stephan, weet misschien meer over Kevo. Kevo's broer is lid van het bibliotheekbestuur en zijn huis staat nu op de stadsplattegrond

Via de stadsplattegrond reis je nu naar het huis van Stepahan, Kevo's broer.

Stephan's. Kevo's brother's, House

Loop door naar de voordeur van Stephan's huis en.....

Stina meldt via een sms dat Stephan niet thuis is maar momenteel in zijn zomerhuis verblijft en deze locatie komt nu ook op de kaart te staan

Leg de telefoon weg, draai je om en loop terug naar de weg, sla linksaf en EXIT naar de stadsplattegrond en reis dan naar

Stephan, Kevo's Brother

Praat met Stephan via alle gespreksopties en tijdens het gesprek krijgt Carol een recente foto van Kevo die je wegklikt naar de inventory.

Luister naar wat Stephan zegt over zijn broer

Stephan zal zijn schoonmaakster bellen die zijn huis schoonhoudt en haar vertellen om Carol binnen te laten. Zeg vaarwel en reis terug naar

Stephan's. Kevo's brother's, House

Ga nu het huis binnen. Ga één keer vooruit naar de keuken.

Draai links en stap vooruit de kamer in, waar de naaimachine op tafel staat

Draai rechts en ga vooruit naar de TV kamer en draai dan rechts

Je staat voor een kast die uit 3 delen bestaat. Rechts hangt de tv. Op een plank in het midden van de kast staat een blauwe koektrommel met gekleurde letters. Zoom in op dat koekblik en klik erop om het deksel te zien. Je ziet veel gekleurde letters en je kunt op al die letters klikken om ze in te drukken.

Je moet natuurlijk de juiste letters in de juiste volgorde aanklikken om dit koekblik te openen. Helaas kennen we deze code nog niet, dus we kunnen dit blikje alleen openen als we de code ervoor weten. Zoom uit en draai je om. In de hoek, achter de bank, staat een witte kunststof kast. In de bovenste plank van deze kast staat een vreemd figuur in rood/zwarte kleuren. Zoom in om die figuur van dichterbij te bekijken.

In de zwarte delen van deze figuur zie je 11 paarse stippen. Noteer het aantal stippen dat je in elk zwart gedeelte ziet, dus boven = 3 stippen, midden = 1 stip en onderaan = 5 en 2 stippen. Dus als je die cijfers achter elkaar zet, krijg je 3152... noteer dit want je hebt dit snel nodig. Zoom uit, draai rechts en ga vooruit naar het raam. Draai bij het raam 2 keer naar links naar de trap. Klik op de trap om naar de bovenste verdieping te gaan.

Boven gekomen draai je rechts en dan vooruit naar de witte deuren,

Draai rechts en ga de slaapkamer in. Draai naar rechts en zoom in op het nachtkastje met een sleutel erop. Pak de sleutel en klik het naar de inventaris.

Zoom uit, draai rechts en stap weer naar buiten. Draai dan twee keer links en open dan de kastdeur.

In de kast vindt je in het rek een verfroller beugel 

Pak de verfroller beugel en klik deze naar de inventory en zoom weer uit de kast

Draai rechts, vooruit naar het raam, draai links en ga via de trap weer naar beneden

 Terug beneden loop je door de open glazen deur naar de glazen wand van de veranda. Draai je dan helemaal om.

Achter de barkruk zie je nu de omtrek en het slot van een luik in de houten vloer.

Zoom in op dat luik en probeer het luik te openen.....maar Carol zegt dat het luik niet geopend kan worden met haar vingers.

Pak dus de verfroller beugel en klik deze op het luikje en.......

Je opent het luik. Onder aan de trap is een rode deur.

Ga de trap af en open de rode deur en Carol is in de kelder van het huis. Draai naar rechts en kijk naar de kalender achter de pijpleiding.

Nu weet je het adres van Stefan's bedrijf de '4th Floor Insurance'.

Verlaat de kelder en als je weer boven bent open je de glazen verandadeur om de tuin in te stappen.

Draai  twee keer rechts en ga dan schuin vooruit naar de bungalow.

Sla linksaf naar de deur van de bungalow en zoom in op het cijferslot met paarse cijfers.

Je hebt een 4-cijferige code nodig en de hint voor deze code zijn de paarse stippen die je zag op het rood/zwarte figuur in de kast achter de bank. Dus vertaal die puntjes in cijfers en je krijgt de code. Voer de code  3152 in en je gaat de bungalow binnen. Probeer de deur voor je te openen, maar deze is op slot. Gebruik de sleutel die je vond in de slaapkamer boven van het huis op de deur en ga de garage in.

Draai naar rechts en kijk naar de werkbank, maar er is niets interessants op deze werkbank.

Stap achteruit, draai weer rechts en pak de vloertrekker die achter de houten deur staat en stop het ding in inventory.

Verlaat de garage. Draai links en ga de trap op naar de zolder. Draai naar links en zoom in en onderzoek dan het tablet dat op de vloer ligt.

Klik in close-up in het scherm van het  tablet om 5 oranje/gele symbolen op het scherm te zien.

Om toegang te krijgen tot de gegevens op deze tablet moet je die 5 symbolen in de juiste volgorde aanklikken. Carol heeft deze code nog niet, dus we moeten hem vinden en dan hier terugkomen. Leg de tablet weer op de grond en draai weer links en kijk naar de deurscharnieren die je in de houten muur boven de trapladder ziet. Je kunt niet bij de scharnieren, dus gebruik de vloerschraper op de scharnieren/luik om het wandvak open te maken.

In het compartiment staat een klein wit doosje op de bruine doos....

gebruik de vloerschraper opnieuw op de kleine witte doos om hem uit het compartiment te halen, maar de witte doos valt naar de benedenverdieping

Zoom uit, draai links en ga terug naar beneden. Zie een lege geochace buis op de rechter rotan stoel.

Je kunt de geochace buis oppakken, maar hij is leeg en niet belangrijk. Draai naar rechts en pak de kleine witte doos van de vloer.

Open de doos en haal de elektronische identiteitskaart van Kevo uit de doos en klik ermee naar de inventory.

Zoom uit, draai 2 keer rechts en verlaat de bungalow door de deur. Om deze plek te verlaten, moet je door het huis van Stephan naar zijn voordeur. Ga dus schuin links, draai dan links en stap door de verandadeur naar binnen. Draai twee keer rechts en ga de achterhal in, draai links en ga door de keuken naar de voordeur en verlaat het huis,

Zoek de EXIT naar de stadsplattegrond en ga naar de

4th Floor Insurance

Kijk van dichtbij naar de kaartlezer naast de toegangsdeur en gebruik dan Kevo's elektronische kaart om naar binnen te gaan.

Als je aan de beurt bent, ga je links naar de lift. Druk op de knoppen om de lift in te gaan en draai weer naar links en klik op de 4e verdieping knop om naar die verdieping te gaan.

Stap uit de lift, draai links, open de deur en ga de kantoorgangen in.

Loop vooruit naar het einde van de eerste lange gang. Draai rechts en ga 5 keer vooruit door de tweede gang naar een grote oranje bal die rechts staat.

Draai links en open de rechter witte deur om in deze elektrische kast te gaan. Kijk naar het bedieningspaneel met de knoppen.

Druk op de groene "OPEN" knop die linksonder staat. Het ontgrendelt de deuren van de kopieerkamers.

Stap 2 keer achteruit en draai links en ga terug naar het einde/begin van de tweede gang. Draai links naar de eerste gang, ga een stap vooruit en.....

........draai rechts en ga de kopieerruimte binnen. Draai rechts naar het kopieerapparaat en open het deksel ervan.

Pak het vel papier, draai het om en lees het bericht van Stephan. Stefan is voor een paar weken verhuist naar kamer 409.

Verlaat de kopieerruimte. Merk op dat kamer 402 tegenover de kopieerkamer ligt

Draai links, vooruit, draai weer rechts en ga terug door de gangen naar de oranje bal. Sla rechtsaf en ga kamer 409 binnen.

Draai naar rechts en kijk naar het schrijfblok in de vorm van een gebeten chocoladereep.

Pak het schrijfblok en draai het om en je leest "B A L D R" op het schrijfblok in groene en blauwe letters.....

Dit is de oplossing van de koektrommel in het huis van Stephan. B = groen, A = blauw, L = blauw, D = blauw en R = groen. Schrijf het over, want Carol neemt dit notitieblok niet mee. Verlaat dit kantoor en ga helemaal terug naar de lift en neem de lift naar de begane grond door op de "0"-knop in de lift te drukken en verlaat dan het gebouw.

Vind de EXIT in de straat en reis terug naar

Stephan's, Kevo's brother's, house

Ga Stepan's huis weer binnen en ga naar de TV kamer en draai rechts naar de kast.

Kijk weer naar de metalen koektrommel en klik op de gekleurde letters B = groen, A = blauw, L = blauw, D = blauw, R = groen en....

........het blik gaat open. Pak de sleutel en pak ook de 2 brieven uit het blik. Lees beide brieven.

De sleutel is van Kevo's appartement en Stefan heeft het appartement betaald waarin Kevo woonde en zijn kat is overleden. De tweede brief is de klacht van de werknemers dat Kevo een aparte kantoorruimte heeft gekregen (resourcekamer 402). Carol neemt de brieven niet mee maar stopt ze terug in het blik, maar ze houdt de sleutel van het appartement. Verlaat het huis en reis terug naar de

4th Floor Insurance

Ga naar binnen door gewoon op de voordeur te klikken en ga met de lift terug naar de 4e verdieping. 

Stap uit de lift, draai links, open de deur en ga het kantoor binnen.

Ga 5 keer vooruit, draai rechts en ga kamer 402 binnen, het kantoor tegenover de kopieerkamer

Sla rechtsaf naar het bureau. Op het bureau aan de rechterkant van het toetsenbord ligt een loterijbiljet en links van het toetsenbord ligt een computerkaart. Kijk naar het loterijbiljet...je kunt er niets mee doen. Kijk naar de computerkaart....het briefje op de kaart zegt dat het niet werkt, maar klik de kaart toch maar naar de inventaris.

Onder het bureau staat een pakketje. Kijk naar het pakket en Kevo's appartement wordt op de stadsplattegrond gezet en Carol wil daar nu heen.

Dus verlaat de kamer en deze 4e verdieping verzekering. Op de stadsplattegrond reis je naar

Kevo's apartment

Open de voordeur met Kevo's appartementsleutel en ga naar binnen.

Ga direct de keuken in. Er ligt een laptop op tafel. Pak de laptop en klik op het deksel om de laptop te openen en klik vervolgens met je oog op het laptopscherm om de linkerkant van de laptop te zien. Pak de computerkaart uit inventory en stop deze in de gleuf van de laptop en.....

....je krijgt echter een foutmelding....net zoals het briefje op de kaart aangeeft dat de kaart niet werkt. Stap achteruit om de laptop weer op tafel te zetten

Draai je om, doe een stap naar voren, draai rechts en ga de woonkamer in,

Kijk naar de brede armleuning tussen de stoel en de bank. Open de armleuning en je ziet daarin een kleine rode kluis.

Haal de kleine kluis eruit om hem van dichtbij te bekijken. Nou..... je hebt de combinatie nodig om deze kleine kluis te openen, dus plaats hem terug in de armleuning. Onthoud dat deze kleine rode kluis hier in deze armleuning is. Stap een paar keer achteruit van de armleuning en draai rechts, ga vooruit naar de muur en draai dan links, om bij de salontafel te staan.

Er ligt een briefje op de salontafel.....lees dat briefje.

Op het briefje staat dat Kevo de sleutel van zijn lockerkast is kwijtgeraakt. Stefan denkt de sleutel kwijt te zijn geraakt in de Blueberry Loop en deze locatie komt nu op de stadsplattegrond. Zoek je weg door het huis naar de voordeur en vertrek en reis dan via de stadsplattegrond naar het bos van de:

The Blueberry Loop

Bos pad. Ga 6 keer vooruit ...je bent dan bij een  splitsing van paden.

Draai rechts en ga vooruit naar de paal met een gele metalen mand.

NB: Deze metalen manden worden gebruikt voor het discgolfspel.Het principe is hetzelfde als bij regulier golf (de basket dient als hole). 

Maar in plaats van een bal spelen ze met een frisbee of  schotel.

Bekijk de mand in close-up en klik dan op de bovenkant om te zien dat er een plastieke tube in de paal zit. 

Haal de plastieke tube eruit en verwijder het deksel. Klik dan op de tube en haal het briefje eruit...

'Hole in 3 in the pet........' staat op het briefje maar het laatste woord ontbreekt

Carol neemt het briefje niet mee, dus schrijf het op. Stap achteruit en draai je om om het bospad weer te zien. Ga een stap vooruit en sla dan rechtsaf om weer bij de splitsing te zijn. Volg nu het linker bospad 6 keer vooruit naar de tweede gele mandpaal, Zoom weer in en neem de tube weer uit de paal. Open de tube, haal het briefje eruit om de tweede aanwijzing 'begraafplaats' te lezen.

The pet cemetery

Ga 2 keer vooruit, draai rechts, 2 keer vooruit, draai links en 3 keer vooruit naar de discgolfmand nr. 1.

Draai rechts, 1 keer vooruit, draai rechts als je een roestig ijzeren beeld wilt zien.

Draai links en ga nu vooruit over het gazon naar hole 2 die op het podium staat. Draai links en 2 keer vooruit naar hole 3.

Ga 1 stap vooruit voorbij basket 3 en draai je dan om om bij aan de achterkant van hole 3 te zijn.

Zoom in op de achterkant van mandje 3, klik op de bovenkant om de plastic tube eruit te halen, open de tube, neem het briefje eruit en lees de aanwijzing

Carol moet terug naar het bos van de Blueberry Loop om daar het andere pad te nemen.

 Plaats het briefje en de tube terug in de paal door 2 of 3 keer terug te stappen.

Ga dan 3 keer vooruit, draai rechts, 2 keer vooruit, draai links, 3 keer vooruit, draai rechts, 2 keer vooruit,

sla linksaf en 2 keer vooruit naar de uitgang bij Carol's fiets en ga terug naar de Blueberry Loop

Maar hiervoor moet je nu naar

De Volgende Pagina van de Walkthrough

2021 walkthrough by: Louis Koot