Deze game is gemaakt door Jason Godbey, Jason heeft ook de game The Search gemaakt.

2020: Walkthrough door: Dick Leeuw en Louis Koot

Tekst door Dick Leeuw en Screenshots door Louis Koot

Start de game, en klik op settings. Hier kan je een aantal dingen instellen. 

Klik dan op controls en je ziet hoe het spel bestuurd. 

Je draait met de muis, bewegen doe je met de WASD toetsen.

Interactie met voorwerpen doe je met de linker muisknop, met de rechter muisknop open je in de inventaris, boven in het scherm.

Je de cursor is een witte punt, hiermee beweeg je door het spel.

Je cursor is een driehoek, hiermee kan je interactie hebben met voorwerpen of je pak voorwerpen hiermee op.

Je cursor is een omdraai-pijl, daarmee zoom je uit.

Het toetsenbord gebruik je om het spel te verlaten: Esc.

Met de E-toets kom je ook in de inventaris.

Als alles staat zoals je het wilt, klik je op: New Game.

Je staat in de lift en als de deuren opengaan stap je uit de lift. Ga naar het bureau, tussen de foto’s wordt je cursor een driehoekje.

Klik met je muis en je zoomt in, je ziet een enveloppe en 3 foto’s en onder de foto’s ligt een kaartje met 2 openingen.

  

Op dat kaartje krijg je weer een driehoekje, klik en het kaartje gaat naar je inventaris.  Klik dan met de draaipijl om uit te zoomen.

  Draai je om en loop verder het gangetje in. Draai rechts en ga de volgende kamer binnen, 

Het kan zijn dat alle kleur verdwijnt zodat alles nu grijs is.....dit geeft niet want kleuren veranderen en verdwijnen in dit spel.

Dit is een kleine tussen kamer. Er ligt een koffer op de tafel....

Pak de koffer, ga dan naar je inventaris en klik op de koffer.

  Je ziet de koffer dan in close-up. Klik op de deksel van de koffer, pak de Stereoscoop (viewer) uit de koffer.

Op het gele briefje staat de gebruiksaanwijzing.

  Zoom uit en op het tafeltje zie je de aanwijzing nog een keer. Klik in je inventaris op de viewer en daarna op het kaartje om deze te combineren met de viewer.

Klik je inventaris weg ( E of de rechter muisknop) en klik dan op de deur en ga de 3e kamer binnen

Binnen zie je een driehoek op de vloer en op de muur een afbeelding van de maan. 

Ga op de driehoek staan en pak de viewer uit je inventaris, klik dan met de viewer op de afbeelding....en...

Even later sta je op stuk de weg in een grijze wereld. Als je ronddraait zie je een telefooncel, een metalen toren en een diner.

  De telefooncel is op slot en de metalen toren kan je niet in.  Rechts naast de diner staat een waterput en links van de diner staat een afvalcontainer.

Het wereldje is maar klein, als je naar een rand loopt val je er niet af maar kom je aan de andere kant terecht. 

Ga naar de deur van de diner en klik met de driehoek op de deur. Ga naar binnen, draai naar rechts.

Op de eerste tafel staat een ticket machine. Ga er recht voor staan en klik op de hendel en een ticket schuift uit de machine.

Pak de ticket en bekijk die in je inventaris, er staat niks op.

 Je kan hier beneden alles bekijken maar je kan hier nog niks mee. Links is de trap naar de bovenverdieping, ga naar de trap en dan naar boven.

Deze etage is ook grijs. Rechts is een kast maar daar kan je niet in want de deurknop ontbreekt. Daarnaast is de slaapkamer. 

In het plafond van de gang zit het zolderluik. Bij de ramen staat een dikke vette bloempot. Ga de slaapkamer in

Op het bureau staat een typemachine en ook ligt er een krant. Je kunt de krant bekijken maar het is onleesbaar

  Er is een TV maar die heeft storing, aam de bovenste knop kan je draaien maar de andere zenders hebben ook storing.

Loop  om het bed heen naar het nachtkastje en maak dan de bovenste la open.  In de bovenste la ligt rechthoek met een blauwe rand....je kunt het niet pakken

  Ga terug naar de gang, tegenover je zie je een klok aan de muur. Noteer hoe de wijzers staan. Het zolderluik zit te hoog

 Draai naar rechts en ga naar de bak met planten. Op de voorkant zie je een driehoek met een groene rand. 

De planten in de bak zien er droog uit, je moet de planten water geven, Ga terug naar beneden en dan naar buiten en draai dan om naar de toren. 

Ga nu naar de afvalcontainer, die links in de hoek van de diner staat. 

Er zit hier een kuiltje in de grond. Op de afvalcontainer staat een emmer. Pak de emmer.

Als je de emmer hebt gtepakt draai je om loop je naar de waterput, rechts naast de diner

  Boven de put zie je wel een touw met een haak hangen maar geen emmer. 

Pak de emmer uit je inventaris en klik op de haak, de emmer hangt nu aan het touw. Klik op de draaihendel rechts, de emmer zakt omlaag.

  Klik dan weer op de draaihendel en de emmer komt naar boven vol met water. Pak de emmer met water, pak ook de haak.

Ga terug de diner binnen en naar de bovenetage en loop naar de plantenbak.  Pak de emmer water uit je inventaris en klik dan op de planten, je gooit de emmer leeg op de planten.  Onder de driehoek met de groene rand schuift een laatje open. Daarin ligt een dubbelfoto van de kassa die beneden op de bar staat. Pak de dubbelfoto

 Klik in je inventaris op de dubbelfoto en je ziet dat er een groene driehoek in de kassa ligt. Klik met de dubbelfoto op de viewer om de foto in de viewer te plaatsen

 Ga naar beneden en loop achter de bar naar de kassa, 

Pak je viewer met de dubbelfoto erin uit je inventaris en klik daarmee op de kassa. De kassa gaat open, pak het groene prisma.

  Ga terug naar boven en naar de groene driehoek in de plantenbak.  Pak het groene prisma uit je inventaris en klik het in de driehoek.

  Je ziet meteen de kleur groen terugkomen. Boven de planten zie je nu een groene stok liggen, pak de groene stok.

Bekijk in je inventaris die groene stok. Het is een stok met een opening. Combineer de stok met de haak. Je hebt dan een stok met een haak in je inventaris.

  Je ziet ook dat er nu groene cijfers en een blad van een struik staan op het ticket.

  Loop naar het luik in het plafond, pak de stok met een haak uit de inventaris. 

Klik met de stok op het luik, het luik gaat open en een vouwladder komt omlaag.

 Klik op de ladder en je bent op de zolder.

Loop over de zolder en dan zie je rechts op een kartonnen doos een groene zwengel liggen, pak de groene zwengel.

 Op het bureau zie je een hijskraan staan en door het raam zie je de maan. Op het bureau ligt ook een kastje met een drukknop. 

Zoom in op het drukknop kastje

  Druk op de knop, je ziet dan links een pop-up met de instructies hoe de kraan te bedienen.

Druk op de bovenste knop (turn) en de kraan draait, de grijper hangt nu boven de maan.

Druk dan op de middelste knop (up / down) en de grijper zakt omlaag.

Klik dan op de onderste knop (hold / release) en de grijper pak de maan.

Druk daarna op de middelst knop en daarna op de bovenste knop, de grijper met de maan hangt nu boven de vrachtwagen.

Nu op de middelste knop drukken en daarna op de onderste knop, de maan ligt nu in de vrachtwagen.

Pak nu de maan uit de vrachtwagen.

  Draai naar het bed en je ziet links een kast aan de muur hangen, de kast is afgesloten met een groen slot.

Ga terug naar beneden naar de waterput en je ziet nu een groen touw aan de linkerkant boven de put

Pak de groene zwengel en klik deze op de as met het groene touw.

Klik op de zwengel en er komt een mandje met een blauw prisma naar boven. Pak het blauwe prisma.

  Ga terug de diner binnen en via de trap naar de verdieping. Loop naar de planten bak en pak nu het groene het prisma er weer eruit.

Klim weer naar de zolder en loop naar de kast, het groene slot is nu verdwenen, maak de kast open. 

Je ziet een driehoek met een blauwe rand, achter het water zie je een ronde schijf staan. 

 Pak het blauwe prisma en klik het in de driehoek met de blauwe rand.

De kleur blauw is terug, groen is weg omdat je het groene prisma terug hebt gepakt. Je moet nu het groene prisma terug gaan zetten.

Als je over de zolder loopt zie je een blauwe deurknop, in de deur die aan de muur staat. Loop naar die deur en, pak die blauwe deurknop.

  Terug naar de verdiepng gang en  plaats het  groene prisma in de plantenbak

Als je groene prisma hebt terug gezet ga je weer naar de zolder. In het kastje staat nu een groene LP, pak die LP.

Ga terug naar beneden en loop de slaapkamer in. Ga naar het nachtkastje bij het raam, klik op de bovenste la. 

n de la ligt nu een boek, pak het boek.

  Je kan in je inventaris nu het blauwe boek onderzoeken maar je mist nog iets.

 Ga terug naar de gang en dan, naar de kast zonder deurknop. 

Pak de blauwe deurknop uit je inventaris en klik daarmee op het slot in de deur.

Maak de deur open, het is een rommelkamer.

Ga naar binnen. Rechts staat een barkruk tegen de muur, pak die barkruk.

Klik dan op de blauwe koffer, er zit een platenspeler in. Pak de groene LP en klik daarmee op de platenspeler.

Klik daarna op de naaldarm van de platenspeler, de LP wordt afgespeeld en er gaat een lade open.

Pak het rode prisma uit de lade en pak ook het zakje zaad (Seeds).

Draai je en kijk op de muur achter de ladder naar de zolder, daar hangt een klok.

Als je deze walkthrough heb gevolgd dan heb je genoteerd hoe de wijzers van deze klok staan. Als je het nog niet had gedaan doe het dan nu anders moet je later hiervoor terugkomen. Ga naar beneden en naar buiten, draai naar rechts en loop naar de lantaren bij de metalen toren, in de hoek waar de afvalbak staat waar eerder de emmer op stond.

Onder de lantaren zie je een kuil in de grond, zoom nu in op de kuil. Pak nu het zakje met zaden en klik daarmee op de kuil. 

Je ziet de zaden liggen maar ook een ticket, pak het ticket en de kuil wordt dicht gemaakt.

Zoom uit de kuil en ga terug de diner in. Aan de bar staan  4 barkrukken maar rechts zie ook nog een basis voor een 5e barkruk.

Ga naar die basis en pak de barkruk uit je inventaris, klik dan met de barkruk op die basis.

  De barkruk wordt in de basis gezet. Trek nu de barkruk naar rechts, je ziet een opening in de vloer. Klik op de ladder om omlaag te gaan naar de kelder.

 Kijk even rond in de kelder, je kan hier nu nog niet zoveel. Naast het bureau staat een stapel houtblokken voor de kachel, ga daar naar toe en pak een paar houtblokken.

  Draai naar links en ga naar de groene kachel. Trek de hendel omhoog en daarna trek je de deur van de kachel open.

  Pak de houtblokken en klik daarmee in de opening van de kachel.

Het vuur gaat branden, trek dan de deur van de kachel dicht en trek dan de hendel omlaag. 

De driehoek op de deur van de kachel heeft nu een rode rand. Pak nu het rode prisma en klik daarmee op de rode driehoek.

Je ziet weer de kleur rood in je wereld. Draai je om en je staat voor een rood hek.

  Pak nu het boek uit je inventaris, je ziet nu ook de rode wijzers en de rode driehoekige knoppen.

Je moet nu de wijzers op de juiste plaats zetten, op de klok boven in de gangheb je gezien hoe het moet. Met de grote rode driehoek knop verplaats je de grote wijzer en met de kleine rode driehoek knop verplaats je de kleine wijzer. Als de wijzers goed staat gaat de wijzerplaat open en je vindt daar een rode sleutel, pak de rode sleutel.

Zoom uit en pak de rode sleutel uit je inventaris. Klik met de sleutel op het slot, het hek gaat open.

  Ga naar het kastje dat bij de ladder qqn de muur hangt. Je ziet nu een groene en een rode schuifknop.

Schuif beid knoppen naar buiten en je ziet nu het symbool van de telefooncel verlicht.

Je kan nu de telefooncel open maken. Klik op de ladder om naar boven te gaan. Ga dan naar de telefooncel en maak de deur open.

Ga naar binnen en pak de hoorn van de haak. Pak dan de maan uit je inventaris en klik daarmee op de muntgleuf naast het halve maan symbool.

  Op de 2 tickets in je inventaris staan cijfers. 1227 + een blaadje op eerste en de rode cijfers 7334 + de regendruppels op het tweede ticket.

Toets nu al deze cijfers cijfers in op het cijferdisplay en ook het regendruppels icoon.

De hoorn wordt opgehangen en je hoort het nu regenen. Draai je om en ga naar de waterput.

  Op de schutting onder de lantarenpaal hangt een poster die los hangt, pak die poster.

  Bekijk de poster in inventaris

Ga naar de diner en loop via de trap naar de slaapkamer met de tv, deze stoort nog steeds. 

Klik op het scherm en pak dan de poster uit je inventaris, klik op het scherm van de tv.

De poster wordt op het scherm geplakt, het is een poster van de serveertafel in de kelder.

  Je moet aan de bovenste tv  knop draaien maar die is nu geblokkeerd door 3 rode driehoekjes. 

Ga naar de kelder en pak het rode prisma van de deur van de kachel.

  Ga terug naar de tv in de slaapkamer, klik op de tv. Je kan de bovenste knop nu wel draaien, klik op de knop en nu staat er een potje op de serveertafel.

  Ga terug naar de kelder en zet het rode prisma weer op de deur van de kachel. 

Draai je om en ga naar het potje op de serveertafel, er steek nu een penseel uit.

Pak het penzeel uit het potje....

Bekijk het penseel in je inventaris, het is een meerkleurig penseel(paintbrush).

Draai naar de schildersezel en pak de paintbrush uit je inventaris. Klik in de driehoek op de ezel, deze wordt nu blauw geschilderd.

  Klim via de ladder  weer naar boven en.......

... je wordt door het raam bij de waterput gezogen. Je ziet een warreling van wit licht en dan is er een oogsymbool in de lucht

Vanzelf ga je weer naar binnen en dan sta je voor de ticketmachine en de wereld is weer grijs.

  Ga terug naar de kelder, op de schildersezel vindt je een stereo dia voor in de viewer, pak die dia.

Bekijk die dia in je inventaris, het is een plaatje van: Light Beam above Tower.

  Je ziet dat het de toren is die hier bij de diner staat. Klik met de dia op de viewer om de dia in de viewer te zetten

Pak het rode prisma weer van de kachel. Ga naar de etage gang boven en pak het groene prisma uit de plantenbak, ga dan naar de zolder en pak het blauwe prisma uit de kast boven het bed. Ga naar de telefooncel en je ziet dat er telkens een witte driehoek verschijnt op de grond voor de telefooncel. Ook zie je zo’n zelfde driehoek in de lucht, opzij van de toren, 

  Ga naar de toren achterkant van de toren, daar zie een ladder die gegroeid is uit de zaadjes die je hebt geplant.

  Klim omhoog en  boven loop je naar dee deur......je ziet het oogsymbool door het raam.

  Bekijk  het plafond van dit hok en je ziet een paneel met een knop / schijf, pak de knop / schijf. Dit is niet essentieel voor het spel, dit is voor een Steam prestatie.

  Maak de deur open en je ziet een zuil. Ga naar de zuil en je ziet 3 witte driehoeken. 

Pak nu de 3 prisma’s uit inventory en plaats ze op de witte vlakken. 

Je hebt nu een wit prisma op de zuil....je kunt het niet pakken. 

Draai je om, loop naar de rand en  klim via de bladeren ladder terug omlaag..

Ga terug naar de telefooncel en ga op de witte driehoek staan en draai dan om naar de toren

Pak je viewer, met daarin de photo van de toren, uit inventory en zet de toren in het midden, klik dan met de viewer op de toren.

  Je ziet nu een gekeurde lichtstraal ontstaan vanuit het witte prisma....de lichtstraal vernietigt het Oog in de Lucht en.....

Er volg een explosie van licht en er is weer kleur in je wereld.

Ga weer naar de achterzijde van de toren en klim via de groene ladder weer omhoog

 boven in de toren loop je naar voren, naar de pilaar met het witte prisma en....... Er ontstaat een frame.  

Klik in je inventaris op de koffer, waar de viewer in zat, en druk op het rode knopje op de rand. 

In het midden van de koffer gaat nu een vakje open. Pak de dia met de 2 gaten uit het vakje,

 Combineer de dia met de viewer. 

Loop naar het frame, pak je viewer uit je inventaris en klik dan met de viwer op de zon, in het frame

...je wordt naar binnen gezogen.....Je bent weer in een kantoor. Draai links.... in een rek staat een radio.  

Ga naar de radio en klik op de radio, pak de draaiknop uit je inventaris en kli daarmee op de ronde schijf van de radio.

Je kan nu de radio afstemmen. Klik op de ronde schijf tot je een zender hoort met een stem die een verhaal voorleest

Zoom uit, draai je om en Ga naar de wereldkaart op het schoolbord.. Je ziet 3 rode lijnen lijnen die gaan van de 3 foto’s naar een eiland op de kaart.

Je kan op de foto’s klikken om ze in close-up te zien. . Klik op het eiland waar op de rode lijnen samenkomen, onder het eiland zie je een witte driehoek.

Klik op de witte driehoek en een deel van het eiland wordt groen.  

Zoom uit en draai je om nar de deur...en je ziet een enveloppe op de grond liggen. Pak de enveloppe. 

Klik in je inventaris op de enveloppe. Je hebt dan 2 foto’s en een lege dia met 2 gaten, pak de lege dia en zoom uit.  

Combineern de inventaris de lege dia met de viewer.

Draai naar het frame waar eerst de zon op stond, nu zie je  deel van plek uit de The Search.  Loop er naar toe en,....

Pak de viewer uit inventaris en klik het in het frame en........

Je wordt het frame ingezogen en dit is einde van de game. Je beland dus in de volgende game van Jason Godbey, The Search, maar die moet je dan wel even kopen.

Einde

2020: Walkthrough door: Dick Leeuw en Louis Koot

Tekst door Dick Leeuw en Screenshots door Louis Koot