Escape Legacy Ancient Scrolls

2020: Walkthrough door: Dick Leeuw

Screenshots en Tekst door Dick Leeuw

Hoofdstuk 4

Je staat weer in een hal, klik op de deur om dit hoofdstuk te beginnen.

Ga de volgende hal binnen, de doorgang wordt versperd door een kist, zet de kist rechtop.

Je moet hier een sleutel vinden. Bij mij lag deze nu op een kist achter in maar hij kan ook op de eerste kist liggen.

Als je die gevonden hebt loop dan naar de deur, deze is afgesloten met een kleurcodeslot.

Rechts staat een tafel met verschillende kleuren edelstenen.

Ga met je cursor over alle stenen, je kan er een aantal wegpakken. Tel dan van iedere kleur het aantal stenen, maar je hebt 6 kleuren stenen en voor het slot heb je er maar 4 nodig. Links bij de tafel hangt een kastje aan de muur, klik op het kastje om deze open te maken. Je moet dan wel de sleutel gevonden hebben.

In het kastje is een notitie waarop staat dat je een hekel hebt aan 2 kleuren, streep deze weg uit je lijstje en je hebt nu de volgorde van de kleuren voor je slot.

Zet de juiste kleuren op het code slot en de deur kan je nu openmaken.

Maak de deur open en ga naar binnen, doe de deur weer dicht.

In de nis achter de deur staat een kast, misschien kan je deze kast nu openmaken zoniet dan moet je eerst een hendel goedzetten.

Loop dan naar het bureau, links aan de muur hangen 2 schilderijen en een kastje.

Voor het kastje heb je een sleutel nodig.

Klik op de rechter rand van de schilderijen en je ziet dat je deze kan verschuiven.

Maar net zoals bij de kast in de nis kan het zijn dat je eerst een hendel goed moet zetten.

Er zijn nog meer van dit soort schilderijen en kasten, ook sommige kisten moet je zo open maken.  Er is maar 1 hendel en die is in het kastje aan de muur. Je moet dus nu eerst de sleutel zoeken, kijk weer overal en pak alle edelstenen die je ziet.  Je moet hier ook 3 notities vinden met een X, Y en een Z. Op het bureau ligt een boek met formules, als je die notities gevonden hebt dan heb je dit boek nodig. Kijk ook in alle laden, bij mij lad deze keer de sleutel op het bureau.

Rechts in de hoek is een stalen deur en daar heb je een sleutel voor nodig. Tegenover de deur gaat de kamer verder, hier hangen ook schilderijen en staan er kasten. Als je de sleutel van het kastje hebt gevonden ga dan naar het kastje, maak het open. Je ziet daar een hendel, deze heeft 3 standen: omlaag, in het midden en omhoog.

In welke stand deze hendel moet staan kan voor iedere kast, schilderij of kist anders zijn. Begin dan bij de kast in de nis achter de deur, maak de deur open en doorzoek de kast. Misschien moet je de hendel anders zetten.Ga naar het grote schilderij links van het kastje en schuif dit naar links, hier vindt je een safe.

Bij mij lag in deze safe nu de Y-notitie, andere keren hing deze notitie achter een schilderij op de muur.Ga naar het schilderij rechts van het kastje en schuif dit opzij, hier is een safe met een cijferslot.Misschien heb je de code al gevonden, op 1 van de boeken helemaal achter in de kamer.

Maak dan het slot open en kijk wat er in de safe ligt.

Bij mij was het dit keer de X-notitie.

Ga dan naar het schilderij rechts van de stalen deur en schuif dit naar links. Hier achter kan een notitie verstopt zitten.

Ga tegenover de stalen deur de gang in en daar hangen links 2 schilderijen. Schuif de bovenste naar links, ook hier achter kan een notitie hangen.

Loop verder de kamer in, voor je zie je een boekenkast en rechts staan 2 kasten in een nis.  

Maak de linker kast open, misschien moet je de hendel weer verzetten.

Doorzoek de kasten en ga dan naar de boekenkast, bovenop staat een kist met een kleurencodeslot.

Achterin de volgende nis staat bovenop weer een kist, maak deze kist open.

Als het goed is heb je nu 3 notities met een X, een Y en een Z.

Achter het = teken staan een aantal letters, dit is een anagram met de hoofdletter als beginletter.

Het anagram is een kleur.

Ga naar het boek op het bureau en bekijk de formules bij X, Y en Z. los de formule op en je hebt de volgorde van de kleuren.

De combinatie van kleuren en de volgorde is iedere keer weer anders.

Ga dan naar de kist bovenop de boekenkast en stel de juiste kleuren in op het slot van de kist.

In de kist vindt je een grote sleutel.

Ga naar de stalen deur en maak deze open, op de sokkel ligt de papierrol. Pak deze rol en het hoofdstuk is klaar.

Je krijgt weer je score.

Je komt weer in het selectiescherm en kies dan chapter 5.

Kies voor Easy, klik op start en je begint aan:

Hoofdstuk 5

Je staat weer in een hal, loop naar de stalen deur toe en maak deze open.

Ga naar binnen, midden in de kamer staat een salontafel en achter tegen de muur een boekenkast.

Rechts staat een bank en in de hoek is een stalen deur. Links staat een stalen kast tegen de muur.

Je moet weer overal zoeken naar sleutels want er zijn een aantal kisten en kasten die afgesloten zijn.

Je moet een paar belangrijke notities vinden om de puzzels op te lossen.

Kijk achter de deur of daar iets ligt.

Ga dan naar de bank , op de voet van de staande lamp ligt vaak een sleutel.De stalen deur is op slot.

Ga dan naar de boekenkast, op de bovenste plank staat een kist. Je hebt een sleutel nodig.

Op de middelste plank staat pot met blauwe inhoud, noteer de kleur en ook hoeveel kaarsen( 4) erbij staan. Bekijk ook de rest van de boekenkast want daar liggen vaak sleutels. Op de doos links van de boekenkast ligt een notitie, je hebt het licht in je schuilplaats aangelaten.

Ga naar de salontafel en zoek daar, er ligt een zaag op de tafel.

Naast de zaag liggen een aantal moeren, noteer het aantal en dat ze bij de zaag liggen.

Kijk dan naar de stalen kast, je ziet een lichtstreep boven de kast.

Loop naar de linker zijde van de kast en duw de kast opzij en je ziet een verborgen kamer.

Ga naar binnen, op de plank staat een glazen pot groene inhoud. Ook staan hier weer kaarsen bij, noteer de kleur en het aantal kaarsen( 1 ). Ook hier weer zoeken naar sleutels en notities. Draai naar links, achter in de hoek is een stalen deur, deze is elektronisch afgesloten. Links naast de deur hangt een schilderij, klik op de rechter rand en het schilderij schuift opzij. Je vindt een safe met een hangslot, op zoek naar de code.

Draai naar links en je staat voor een wit kastje, hier heb je een sleutel voor nodig.

Ga naar links en daar vindt je een kist en een notitie, ook hier heb je een sleutel nodig.

Als het goed is dan heb je de sleutel voor de stalen deur gevonden. Ga naar de deur en maak deze open.

Ga naar binnen, in het midden staat een pilaar, rechts staan 2 bureaus.

Links hangt een kast aan de muur en tegen de muur tegenover je staat een tafeltje en een paar kisten. Je moet hier ook weer op zoek naar sleutels, notities, beeldjes en edelstenen. Ga naar de 2 bureaus, kijk in alle laden. Op dit het blad van dit bureau ligt een hamer met ernaast een aantal moeren, noteer hamer en het aantal moeren.

In de bovenste la ligt een notitie, er zijn er 5 van maar 1 is anders en heeft een andere functie. Tussen de bureaus staat ook een kist waar iets in kan zitten. Op het linker bureau ligt een notitie, in de lade kan wat liggen. Hier staat een glazen pot met gele inhoud, er staan ook kaarsen bij( 2 ). Noteer de kleur en het aantal kaarsen. Draai naar links, op de kisten ligt een notitie. Deze zegt iets over posters, over hoe ze hangen. Op het tafeltje ernaast ligt een bijl met een aantal moeren ernaast, noteer weer het aantal moeren.

Als je nu alle kisten in deze 3 kamers hebt open gemaakt dan heb je in ieder geval een notitie gevonden over een zaag, een hamer en een bijl. De volgorde op die lijst is de code voor het hangslot, het aantal moeren die je bij de zaag, de hamer en de bijl hebt gevonden.

Loop naar de safe en maak deze open en kijk wat er in ligt.

Loop dan terug naar de kamer met 2 bureaus en maak de kast die aan de muur hangt open.

Je ziet 5 hendels maar hoe moeten de hendels staan.nDe aanwijzing hiervoor is de positie van de posters.

Er  zijn hier 5 posters, 4 op de pilaar en 1 op  de muur achter de bureaus. Kijk hoe ze hangen, normaal of ondersteboven, maar welke volgorde.

Onder iedere poster liggen blokjes: 1, 2, 3, 4 of 5.dit is de volgorde van links naar rechts.

Zet de hendels goed en loop naar de deur in de schuilplaats, deze deur kan je nu openmaken.

Ga naar binnen, rechts achterin is de stalen deur en links staat een kist.

Maak de kist open, hier staat een glazen pot met paarse inhoud in, ook een aantal kaarsen( 3 ).Als het goed is heb je ook een notitie gevonden met een rijmpje, hierin staan een aantal cijfers: 1 t/m 4.De volgorde van de  cijfers bepalen de volgorde van de kaarsen en daarmee van de kleuren. Bij mij was het deze keer: paars, blauw, geel groen.

Loop naar de deur om de code in te stellen maar het controle paneel heeft geen power.

Loop terug naar de kast met de hendels en zet de rechter hendel in het midden en je hoort een motor draaien.

Ga dan terug naar de deur met het kleurencodeslot en stel de juiste kleuren in. Je kan nu de deur openmaken.

Ga naar binnen en daar vindt je de papierrol, pak de rol en het hoofdstuk is klaar.

Je ziet weer je score.

Klik op Main Menu en daarna op Play Game en je ziet het selectiescherm.

Kies Chapter 6. Kies Easy en klik op start.

Hoofdstuk 6

Je staat in een hal met een aantal kasten aan de muur, hier kan je niks mee dus loop naar de stalen deur.

Maak de deur open en ga naar binnen. Je moet hier ook weer alle notities lezen en alle edelstenen oprapen.

Rechts achter de deur hangt een plank aan de muur met een aantal flessen, tel de flessen. Bij mij staan ern nu 6 flessen.

Er hangen ook een aantal affiches aan de muur, dit is positie hoog, aka long.

Draai naar links en je ziet een stalen deur, op slot natuurlijk. Links van de deur hangt ook een plank aan de muur met een aantal flessen, tel de flessen.

Bij mij staan hier nu 8 flessen. Onder de plank ligt een poster op een kastje, dit is positie laag, aka short.

Draai weer naar links en je staat voor een boekenkast. Op de bovenste plank staat een schilderij/foto in een lijst, deze kan je verschuiven.

Op de op 1 na laagste plank staat een kistje waar je een sleutel voor nodig hebt.

Deze sleutel ligt hier ergens in de kamer, in het kistje zit een aanwijzing voor het hangslot.

Links van de boekenkast staan 2 stapels kisten, in deze 2 stapels kan je 2 kisten die op hun zij staan, openmaken.

Ga verder naar links zie je nog een plank hangen waar flessen op staan, tel het aantal flessen.

Hier hangt geen poster, dit is positie casual. Bij mij staan hier nu 5 flessen.

In de nis hangt een kastje met een hangslot.Als je de aantallen flessen geteld hebt dan weet je de cijfers voor dit slot, alleen welke volgorde. Je kan dit proefondervindelijk doen maar er is ook een oplossing aanwezig. Als je de sleutel gevonden hebt ga je naar het kistje in de boekenkast. Maak dan het kistje open en daarin ligt een notitie met de volgorde.

Bij mij was deze keer de volgorde: casual, long en short, vul hier de aantallen flessen in en je heb de cijfercode: 5, 6, 8.

Maak het hangslot open en pak de sleutel.

Loop naar de stalen deur en maak deze open met de sleutel.

Rechts hangen een aantal schilderijen aan de muur, ook hangt daar een kastje aan de muur.

Achter dat kastje zie je de volgende stalen deur, daar heb je een sleutel voor nodig.

Links staan een aantal kisten, op de eerste stapel staan een kistje die op slot is.

Op de volgende stapel staat een kist die open is, erin ligt een notitie met de vraag waar de gouden sleutel is. Dus op zoek naar de gouden sleutel, er liggen veel sleutels overal maar die kan je niet oppakken. Je moet de gouden sleutel hebben. Als je die gevonden hebt maak dan het kistje op de eerste stapel open. In het kistje ligt een notitie met 3 gekleurde symbolen.

Je moet deze symbolen gaan zoeken op de posters die hier en in de andere kamer hangen.

Als je de juiste 3 symbolen hebt gevonden dan hebt je ook 3 letters gevonden, dit is de combinatie voor het hangslot.

Ga naar het kastje aan de muur en maak het hangslot open.

Zet dan de hendel die je daar vindt naar boven, je hoort dan iets verschuiven.

Ga naar de andere kamer en je ziet dat een kast is verschoven, er is een verborgen ruimte.

Ga die kamer in en je ziet op de muur 6 hendels en een notitie, lees de notitie.

Je moet het patroon voor de hendels vinden en er is hier een sleutel. Kruip over de grond en daar vindt je een sleutel.

Loop terug naar de stalen deur achter in de volgende kamer en maak deze deur open.Je komt in een hal met links 4 schilderijen en rechts 6 schilderijen, voor je is de laatste deur voor dit hoofdstuk. Kijk hoe de 6 schilderijen aan de rechterkant hangen, rechtop of omgekeerd.

Noteer hoe ze hangen en ga terug naar de 6 hendels en zet de hendels goed. Als ze goed staan hoor je een geluid.

Loop dan naar de laatste kamer en maak de deur open.

Je ziet de papierrol op de sokkel, pak de papierrol.

Hoofdstuk 6 is nu klaar, je krijgt weer je score.

Klik  op oké en daarna op Play game, je ziet het selectiescherm.

Klik op hoofdstuk 7 en kies easy.

Hoofdstuk 7

2020: Walkthrough door: Dick Leeuw