2016: Walkthrough door: Louis Koot  

Dit is de 2016 Remastered versie van de game en het is de Engelstalige versie. 

De game werkt precies zoals de vorige Holmes game "The Awakened" Je kunt ook deze game dus spelen met het toetsenbord of met de muis en je kunt schakelen tussen 1e persoon perspectief en de 3e persoon perspectief. Wat 1e persoon en 3e persoon betekent heb ik al uitgebreid uitgelegd in mijn 2016 walkthrough voor Sherlock Holmes The Awakened. Dus als u niet weet wat 1e persoon en 3e persoon perspectief is dan zoekt u dan maar op in mijn The Awakened walkthrough. Op het Hoofdmenuscherm kunt u eerst naar de "Opties" gaan om daar enige grafische en game opties naar eigen voorkeuren in te stellen. Ook kunt u de standaard ingestelde toetsen naar eigen voorkeur veranderen op het "Controls" scherm

U kunt op elk moment in de gave "Saven" en "Loaden" er zijn ongelimiteerde "saveslots". In de game opent u het menuscherm door op uw "Escape-toets" te hengsten.  U heeft ook in deze game weer de beschikking over een "Inventory/Boek scherm, dat u opent door uw rechtermuisknop te drukken.  

Op dit scherm kunt u dus via "Items" de inventory openen, waar alle opgeraapte spullen in worden bewaard. In "Dialoques" kunt u de gesprekken nalezen. In "Documents" kunt u brieven en documenten nalezen en in "Notes" kunt u  de notities van Holmes nalezen. Via "Map" opent u de plattegrond van Londen en dan de Londense wijk Whitechapel.

De game begint met het:

Voorspel:31 augustus 1888: Baker Street 221B

Sherlock Holmes en Dr. Watson bevinden zijn in de woonkamer/werkkamer van Holmes.  Holmes verveelt zich stierlijk want er is al tijden geen intrigerende misdaad gepleegd waarmee hij zich kan "vermaken". Holmes en Watson besluiten om maar te gaan slapen. Terwijl Holmes en Watson in diepe slaap zijn neemt de camera ons mee op een toertje door de nauwe steegjes en sloppen van het Whitechapel district. 

Whitechapel is en ruige en gevaarlijke buurt, vol met hoeren, pooiers, dieven en ander tuig. De camera neemt ons mee door een poort en gunt ons een blik op de Whitechapel, de kerk waar deze buurt zijn naam aan te danken heeft. De camera neemt ons dieper en dieper de buurt in en we belanden de Buck's  Row steeg. Een prostituee is bezig een klant te bevredigen.

 Helaas voor dit hoertje zal ze voor haar "diensten" duur betalen. De klant blijkt namelijk geen seksuele belangstelling voor het hoertje te hebben. We zijn er getuige van hoe de klant het hoertje wurgt en daarna enige organen uit haar ontzielde lichaam verwijderd  Het is nogal bloederig. 

Dan wordt het ochtend en zijn we terug in Baker Street 221B en hier begint de game dan echt.

Hoofdstuk 1: 1 September 1888:

Baker Street 221B

Holmes en Watson hebben ontbeten en Holmes staat op zijn viool te jengelen terwijl Watson de ochtendkrant doorleest. 

Watson leest het artikel over de moord op het hoertje in Buck's Row de afgelopen nacht. Holmes doet nogal degenererend over hoertjes en dat valt niet goed bij Watson. Het is niet het 1e eerste hoertje dat de afgelopen tijd is vermoord. Klaarblijkelijk zijn er al meerdere hoertjes vermoord op dezelfde wijze als het hoertje van de afgelopen nacht. Alhoewel Holmes niet echt plezierig denkt over hoertjes en over Whitechapel besluit hij om de zaak toch te gaan onderzoeken. Holmes wil zijn onderzoek beginnen in het politiebureau van Whitechapel en hij draagt Watson op om de plattegrond van Londen te zoeken. Je bent nu:

Watson:

Vanzelf gaat het "Inventoryscherm" open. Dit scherm kun je in de game ook openen en sluiten door met je rechtermuisknop te klikken.  Via dit scherm heb je dus ook toegang tot het Inventory scherm, maar aangezien je nog geen items hebt gepakt is het inventoryscherm nu nog leeg.  Ook kun je alle dialogen nog eens rustig nalezen in het "Dialoque scherm". Een plattegrond heb je nog niet, maar zodra je de plattegrond hebt gevonden kun je die openen via de "Map knop". Het Documentenscherm is vanzelf geopend. Lees het "The Star" artikel door. 

Je leest over de moord op prostituee Polly, afgelopen nacht in Buck's Row. Je leest ook dat Polly al de 3e prostituee is die in Whitechapel de afgelopen tijd is vermoord, en dat alle 3 moorden op dezelfde wijze zijn gepleegd. Polly's ingewanden zijn uit haar lijf gesneden en haar keel is doorgesneden. Polly's lichaam is geïdentificeerd door Mary Ann Monk, die ook heeft vertelt dat Polly's echte naam Mary Ann Nichols was. Het artikel meld verder dat er de afgelopen tijd al 2 andere hoertjes zijn vermoord, op precies dezelfde wijze als de arme Polly. De eerste moord heeft plaatsgevonden in Osborne Street. Het 2e slachtoffer was een hoertje met de naam Martha Turner. 

Sluit het scherm door op "Resume" te klikken of door met je rechtermuisknop te klikken. 

NB: Je moet zelf maar bepalen of je het prettiger vindt om in 1e persoon of in 3e persoon te spelen. 

Ik schakel nogal vaak tussen de 1e persoon en de 3e persoon want soms is het ene makkelijker en soms het andere

Holmes heeft je opgedragen om de plattegrond van Londen te zoeken. De game geeft je in dit 1e stuk steeds schermpjes over hoe je de gamne bestuurt. Vind dus het bureau van Holmes en loop er naar toe  Op Holmes's bureau ligt de kaart van Londen. Pak de Kaart van Londen. 

Vanzelf verschijnt de plattegrond groot in je scherm, maar het is de kaart van heel Londen.

 In de uitvergrote cirkel zie je het Whitechapel district.Via de plattegronden kun je snel van locatie naar locatie reizen, maar je moet een locatie eerst een keer bezocht hebben om ze op de plattegrond beschikbaar te krijgen. Klik op de Whitechapel cirkel om de plattegrond van Whitechapel te openen.

Op dit moment is alleen het Politiebureau in Whitechapel beschikbaar als locatie. Dus klik op de Politiebureau stip en....Holmes en Watson belanden in :

Whitechapel:

Je bent Holmes:

Politiebureau:

Holmes en Watson staan voor de deur van het Whitechapel Politiebureau. Loop naar de deur, open de deur en stap naar binnen. Agent Humphries zit achter de tafel. Loop naar de tafel en klik dan op agent Humphries om met hem te praten. Rechtsboven verschijnen dan je gespreksoptie. Klik op de gespreksoptie om deze te gebruiken.

Holmes wil de Chief Inspector spreken maar die is niet aanwezig. Constable Humphries vraagt of Holmes voor de Buck's Row zaak is gekomen. Watson wil dit beamen maar Holmes snoert hem de mond en doet alsof hij niets afweet van een moord in Buck's Row. Holmes bied zijn diensten aan en vraagt of ie het voorlopige verslag van de moord mag zien. Humphries is een leren tas met papieren kwijtgeraakt. Als Holmes die tas met papieren weet terug te bezorgen dan mag hij het rapport betreffende de moord in Buck's Row inzien. Humphries vertelt dat hij de tas met papieren heeft verloren bij het "Boarding House" hier vlakbij. Sluit het gesprek af.

A: Op zoek naar de tas van Constable Humphries:

Low-class Boarding huis:

Holmes en Watson staan dan weer buiten. Holmes wil wel op zoek naar de verloren tas van Constable Humphries. We gaan nu een wandeling door de nauwe straten en steegjes van het Whitechapel district maken. Behalve het politiestation staan er nog geen andere locaties op de Whitechapel plattegrond. We moeten dus nu op een wandeling door Whitechapel om de diverse locaties te zoeken zodat ze op de plattegrond beschikbaar komen. Als eerste moeten we dus dat goedkope Logieshuis ( Boarding House) vinden waar Constable Humphries zijn tas met papieren heeft verloren.

Ga vooruit en dan linksaf de straat in. Je bent nu in Commercial Street. 

Ga vooruit en voorbij de eerste afslag naar rechts. Links is dan een poort. 

Ga door de poort en dan gelijk linksaf het binnenplaatsje op. 

Je bent bij het logieshuis beland. Conciërge Finley staat voor de deur de binnenplaats aan te vegen. 

Loop door naar Finley en klik dan op hem om met hem te praten en gebruik alle gespreksopties.

Finley heeft een uurtje geleden de tas van Humphries gevonden maar een paar lokale kwajongens zijn er met de tas vandoor gegaan. Finley vertelt verder dat Inspector Abberline het onderzoek naar de moord op Polly leid. Finley wil de tas van Humphries wel terug bezorgen als Holmes iets voor hem wil doen. Finley vertelt dat hij last heeft van een zwerver die elke nacht de rust hier komt verstoren. Als Holmes de politie wil vragen om die zwerver te arresteren dan zal Finley de tas van Humphries terug bezorgen. De zwerver staat bekent als "The Captain".

In de "Documents" sectie van het inventoryscherm heb je dan het krantenartikel van de "East London Advertiser" over de moord op Polly. Dit is het artikel dat Finley heeft gelezen en hierin wordt de naam van het slachtoffer nog niet vermeld. Sluit het scherm en....Holmes wil terug naar het politiebureau. Holmes en Watson moeten dus terug naar het politiebureau. Je kunt terug wandelen of je gaat via de plattegrond terug naar het politiebureau. Als je de plattegrond van Whitechapel opent dan zie je dat het logieshuis van Finley nu ook als locatie op de plattegrond staat. Zorg dat je terug komt bij het:

Politiebureau:

Ga weer naar binnen en praat weer met Constable Humphries en gebruik de "Captain" optie. 

Humphries vertelt dat ie niet zo veel kan doen aan het "Captain" probleem. 

Hij vertelt ook dat een nicht van de zwerver in Commercial Street woont. Wellicht dat die nicht haar oom in huis wil nemen.

Lucy, de nicht van "The Captain":

Holmes en Watson staan dan weer buiten. Ga weer linksaf Commercial Street in en volg de straat rechtdoor en voorbij de poort naar het logies huis. 

Vanzelf toont de game je dan een vrouw die uit een raam kijkt. Iets verderop staat een koets in de straat. 

Die vrouw die uit het raam kijkt is Lucy, de nicht van de "Captain". Loop naar de deur van het huis en kijk dan omhoog naar Lucy in het geopende raam. Klik met de praatcursor op Lucy om met haar te praten. Lucy komt is inderdaad de nicht van de "Captain" en ze komt naar buiten. Praat verder met de Lucy via de gespreksopties.

Lucy vertelt dat zij haar oom al eens een tijdje logies heeft gegeven maar dat haar huurbaas dat niet tolereerde. Oompje's hoestbuien hield alle andere huurders uit de slaap. Watson bied aan om oompje te onderzoeken om hem van zijn hoestbuien af te helpen. Lucy vertelt dat haar oom al eens in de Kliniek (Clinic) is onderzocht maar dat de medicijnen voor haar oom door haar niet te betalen zijn. Lucy weet niet waar haar oom nu is maar ver weg kan hij niet zijn.

Holmes wil de "Captain" gaan zoeken, maar Watson denkt dat het vinden van 1 bepaalde dronkaard in Whitechapel nog moeilijker is dan het vinden van een naald in een hooiberg. Maar Holmes denkt dat ie wel enige straatjochies van zijn "geheime politie" kan optrommelen om de "Captain" te zoeken. De game toont ons dan een straatjochie en dat is Wiggens, een lid van Holmes's "geheime politie" of te wel een lid van de "Irregulars".

The Captain:

Draai je helemaal om, naar de zijstraat tegenover het huis van de nicht. 

Wiggens staat rechts op de stoep, op de hoek van Batty Street en Commercial Street. Loop naar Wiggens en praat met hem over de "Captain".

Wiggens is de krantenjongen die in Baker Street elke ochtend zijn kranten aan de man probeert te brengen. 

Wiggens vertelt dat de Captain aan het eind van de straat te vinden is, en daarmee bedoelt hij dan Batty Street. Wiggens verdwijnt.

Bekijk even het straatnaam bordje........we zijn dus op de hoek van Commerce Street en batty Street .

Loop Batty Street in en loop door totdat Watson meld dat hij iemand hoort hoesten. Holmes meld dan dat de "Captain" niet ver weg kan zijn.  Batty Street gaat dan rechtsaf en op de hoek zit een zwerver maar dat is niet de "Captain". Kijk naar links. In de nis van de straat ligt een zwerver op de grond die zijn ingewanden aan het uithoesten is. Dit is dus "The Captain"

Loop naar de liggende zwerver en.....Watson onderzoekt de zwerver een beetje. 

Gebruik de "State of the Captain" optie om Watson te vragen hoe het met de zwerver gesteld is.  Watson vertelt dat de Captain hoogstens nog een maandje te leven heeft en hij draagt Holmes op om medicijnen te gaan halen om de hoest van de Captain enigszins te verzachten.

Holmes moet dus op zoek naar medicijnen voor de Captain. Open de plattegrond. Op de plattegrond zijn weer een paar nieuwe locaties beschikbaar gekomen. Dat zijn de "Lucy's Lodgings" waar de nicht van de Captain woont, de "Dead End" waar je nu bent en waar dus de Captain ligt, en de "Clinic" en dat is de kliniek waar de Captain al eens is onderzocht. Reis nu, via de plattegrond, naar de:

Kliniek (Clinic):

Je beland voor het toegangshek van de Kliniek. Als je even omdraait dan zie je dat je hier ook bij de Whitechapel Kerk bent. Open het toegangshek en loop door naar de voordeur van de Kliniek. Klik op de voordeur en....je beland binnen in de ziekenzaal. Draai iets naar rechts. Dr. Gibbons is bezig om een injectiespuit te vullen. 

Loop naar Dr. Gibbon en praat met hem over de medicijnen voor zwerver Captain. Holmes heeft net genoeg contant geld bij zich om voor 1 maand van het medicijn te kopen. Als Holmes het medicijn van Dr. Gibbons heeft gekregen kun je nog even verder met de dokter praten. Open de plattegrond en klik op de "Dead End" locatie om terug te keren bij Watson en de zwerver in Batty Street. Open het inventoryschern en dan het Itemsscherm. In "Items" heb je het medicijn staan. Klik op het medicijn om het te selecteren, rechtsklik dan om het scherm te sluiten. Het medicijn staat nu rechtsboven in je scherm. Klik op Watson om het medicijn aan hem te geven.  

Watson zorgt ervoor dat de zwerver iets van het medicijn opdrinkt. Holmes geeft dan Watson de opdracht om de zwerver naar Lucy te begeleiden en om dan terug te gaan naar het politiebureau. Holmes wil zelf nu terug naar het Boarding House. Watson en de zwerver zijn dan weg. Reis via de plattegrond dus terug naar het:

Low-class Boarding huis:

Ga weer praten met Finley. 

Holmes vertelt Finley dat "The Captain" geen overlast meer zal bezorgen omdat de zwerver bij zijn nicht is ingetrokken. 

Finley geeft Holmes dan nu de Politietas van Constable Humphries. Ga terug naar het:

Politiebureau:

Ga weer naar binnen en loop door naar de tafel waar Constable Humphries nog steeds achter zit. 

Open het "Items" scherm en selecteer de Politietas. Rechtsklik en klik dan op Constable Humphries om hem de tas te geven. Holmes zet de tas op tafel. 

Humphries meld echter dat men heeft geprobeerd om het slot van de tas te forceren. Dat is niet gelukt maar het slot is wel stuk.

 Humphries vraagt of Holmes de tas kan openen. Klik met je hand op de tas. 

Je beland in je eerste echte puzzel van de game:

De Tas puzzel:

Het slot van de tas bestaat uit 3 draaiwielen. Elk draaiwiel heeft 3 rode pijltjes. Bij de rode pijltjes staan de cijfers 1 t/m 5. Je moet de draaiwielen gaan draaien maar dat moet in de juiste volgorde gebeuren. Om een wiel te draaien klik je erop met je rode pijlcursor. Noem het bovenste draaiwiel A, het linker draaiwiel B en het rechter draaiwiel C. 

Klik dan in deze volgorde op de draaiwielen:

  • Klik 2 keer op wiel C. 

  • Klik 2 keer op wiel B. 

  • Klik 1 keer op wiel C. 

  • Klik 2 keer op wiel B. 

  • Klik 2 keer op wiel A en....

"All done" roept Holmes uit en de tas is open.

Praat met Constable Humphries verder over de "Reports" en, na enige aarzeling, overhandigt Humphries het Voorlopige Rapport over de Dood van Polly Nichols. 

Lees dit rapport door in je Document-sectie.  

Het rapport is geschreven door Dr. Henry Llewellyn, de lijkschouwer. Polly's keel is van links naar rechts doorgesneden en haar buik is ook opengesneden. Polly is ook 2 keer gestoken in haar "private delen" en ze heeft 2 blauwe plekken op haar wangen. Rechtsklik om het scherm te sluiten en......Watson en Holmes staan dan weer buiten het politiebureau. Holmes wil nu de "crime scène" in Buck's Row onderzoeken. Er volgt een loading. Na de loading zijn we nog steeds op de binnenplaats van het politiebureau.

Holmes wil dus naar Buck's Row om de plaats van de moord te aanschouwen. Je kunt er lopend naar toe maar je kunt ook via de plattegrond daar naar toe reizen, want op de plattegrond is nu de moord locatie beschikbaar (scène of Polly Nichols murder). Als je wilt gaan lopen dan moet je zelf maar de route naar de moordlocatie vinden want ik ga je niet aan het handje nemen. Maar als je gaat lopen dan proef je wel veel meer de donkere sfeer van de straten en nauwe steegjes van het Whitechapel district. Ik raad je aan om even een tijdje daar de straten en steegjes te gaan dwalen. Vindt je dan zelf de moord locatie niet dan kun je altijd nog gebruik maken van de plattegrond om er te belanden. 

Als je, lopend of via de plattegrond Buck's Row hebt bereikt dan loop je verder door de straat........

Buck's row bocht dan naar rechts en.........Holmes ziet dat er zich een menigte heeft verzameld op de moordlocatie.......

Holmes besluit om terug te keren naar huis en om vanavond hier terug te keren om dan in alle rust de moordlocatie te onderzoeken. Het wordt dan vanzelf:

B: Reconstructie van de moord op Polly Nichols:

Het is 10 uur in de avond en Holmes en Watson zijn terug in Buck's Row, op de plek waar de arme Polly Nichols is vermoord. 

Klik met het vergrootglas op de grote brede schuurdeur of op de krijttekening van het lijken....je beland in het overzichtscherm van de moordplek. 

Je kunt dit scherm verlaten door te klikken op de krommepijl linksonder.Op de grond is een krijttekening getekend van het lichaam van Polly Nichols. Onderzoek alles, dus klik met je vergrootglas op alles waar je maar op kunt klikken. Holmes draagt Watson op om al hun bevindingen te noteren op het "Deduction Board". Begin er mee om met het vergrootglas te klikken op de snee in de buik van de Polly tekening (1) en luister dan naar het commentaar van Holmes. In je scherm verschijnt dan het "Deduction Board" scherm.

 Ik leg dit  "Deduction Board" scherm. later wel uit. Sluit het scherm door te rechtsklikken of door op de "Exit knop" te klikken. 

Klik op het hoofd van de krijttekening (2) Je krijgt nu het hoofd van Polly in je scherm.  Je ziet in Polly's keel 2 rode snijsneden. Linksonder staat je vergrootglas. 

  • Pak het vergrootglas op en plaats het vergrootglas dan op de keel van Polly, zodat je in het vergrootglas de 2 messneden ziet. 

  • Klik dan met je linkermuisknop en....Holmes vertelt dat Polly's keel van links naar rechts is doorgesneden en dat er 2 sneden zijn.

  • Beweeg het vergrootglas omhoog naar Polly's mond zodat Polly's mond en haar tong vergroot in het vergrootglas is te zien. 

  • Klik dan weer met je linkermuisknop en....Holmes meld dat Polly's tong dik opgezwollen is. 

  • Beweeg het vergrootglas nu naar het linker oor van Polly, dus vanuit jouw gezichtspunt naar rechts. 

  • Op Polly's linker wang zie je een blauwe plek. Klik weer met je linkermuisknop en...Holmes meld dat er een blauwe plek zit op Polly's linker wang.

  • Beweeg het vergrootglas naar links omlaag, naar de onderkant van Polly's rechter wang. 

  • Ook hier zie je een blauwe plek. Klik weer met je linkermuisknop en Holmes meld dat ie ook deze blauwe plek heeft gevonden (Maxilla).

  • Plaats nu het vergrootglas op de bloedplas, boven Polly's rechterschouder, en klik dan weer met je linkermuisknop. 

  • Holmes meld dat de bloedplas 6 inches groot is. Klik het vergrootglas weer terug op de plek linksonder. 

  • Klik op de Exitpijl om dit scherm te sluiten.

  • Je bent terug bij de krijttekening van Polly's lichaam. Polly's linkerhand (3) ligt tegen de schuurdeur aan. 

  • In haar linkerhand heeft Polly haar hoedje (bonnet) vast. 

  • Klik met je vergrootglas op Polly's linkerhand.....Holmes meld dat Polly's zwarte hoedje bij Polly's linkerhand ligt.

  • Bekijk nu de grond (4), vlak voor Holmes, met je vergrootglas. 

  • Holmes meld dat de grond modderig is maar dat er geen voetafdrukken te zien zijn. 

  • Klik met je vergrootglas op de schuurdeur (5). Holmes meld dat er geen bloed zit aan de schuurdeur.

Dit waren alle klikplekken in de krijttekening. Klik op de Exitpijl om dit scherm te sluiten en klik dan weer op de Exitpijl. Draai linksom. Je kijkt dan naar het einde van de straat, waar het houten hekje staat. Vlak voor het houten hekje staat een straatlantaren. Klik met je vergrootglas op de straatlantaren. Holmes meld dat dit de enige lantaren in de hele straat is en dat het dus maar heel weinig licht geeft in de straat. Draai je helemaal om zodat je naar het andere einde van de straat kijkt. Achter Watson, staan 2 hoertjes hun klanten te bevredigen.  Klik met je vergrootglas op het achterste paar en...Watson geeft enig commentaar en Holmes meld dat hij nu alle feiten hier heeft verzameld.  

Holmes wil nu de moord op Polly lijfelijk reconstrueren en daartoe moet Watson dienen als Polly en Holmes zal de moordenaar zijn. Holmes tekent eerst de blauwe plekken op Watson's wangen en nodigt Watson dan uit om languit op de krijttekening te gaan liggen. Je beland nu in het reconstructiescherm:

Reconstructie van de moord op Polly:

Watson ligt op de grond en Holmes zit bovenop hem met het mes in zijn handen om Watson de keel door te snijden. Onder in het scherm zie je de cirkels A, B, C, D, E. In deze cirkels zie je steeds 2 mogelijkheden. Je hebt een Play/stop knop en een knop om het beeld te versnellen. Rechtsonder zie je het Camera vak met een Oog erin

Als je in het Cameravak het Oog vastpakt en dan door het vak beweegt dan beweeg je dus de camera en verander je de camerapositie. Je kunt dan dichter bij Holmes en Watson komen. Rechtsboven zie je weer een "Help knop", een "Inventory knop" en een "Exit knop". Klik op de "Help knop" en lees dan de uitleg door over wat je nu moet doen.

De cirkels A, B, C, D en E zijn verdeelt in een bovendeel en een onderdeel. Door in de cirkels te klikken moet je nu de volgende selecteren: De positie van het slachtoffer, de methode van de moord, is de moordenaar linkshandig of rechtshandig, de toegebrachte wonden en de positie van de moordenaar. 

Je moet dus in de cirkels A, B, C, D, E steeds de juiste van de 2 mogelijkheden in het bovenste deel van de cirkels klikken. Als je dat gedaan hebt dan klik je op de Play/stop knop en je ziet dan Holmes de moord uitvoeren op de manier zoals je dat dan in de cirkels A, B, C, D, E hebt ingesteld.  Holmes zal zelf duidelijk maken of je iets verkeert hebt gedaan. Je moet dit 2 keer doen. De eerste keer moet je opgeven hoe de moordenaar de keel van Polly heeft doorgesneden en de 2e keer moet je opgeven hoe de moordenaar Polly heeft weten te wurgen.

1e keer: Watson ligt op de grond en Holmes zit op Watson met het mes in zijn hand. 

Zorg dat boven in de cirkels het volgende staat: A = liggend persoon, B = Mes, C = linker hand, D = Nek, E = Voor aanzicht. 

Klik dan op de Play knop en....Holmes doet nu het doorsnijden van de keel na en zegt dat de moordenaar er voldoende ruimte voor heeft gehad.  

Klik op de Play/stop knop om de animatie te stoppen. Je moet nu het wurgen instellen.

2e keer: Rechtop staande. Nu wil Holmes het 1e deel van de moord na doen, dus het wurgen van Polly. 

Klik weer in de cirkels en zorg dat bovenin de cirkels het volgende komt te staan: A = Rechtop staan, B: Handen, C = Rechter hand, D = Nek/Buik, E = Voor aanzicht. 

Klik weer op de Play/stop knop en....Holmes voert uit wat je in de cirkels hebt ingesteld. 

Is Holmes het met je eens dan doet hij nu de hele moord eventjes helemaal na.  

Als Holmes klaar is met zijn reconstructie gaat vanzelf het "Deduction" scherm open. 

Het Deduction scherm:

In dit "Deduction" scherm moet je nu alle feiten gaan beredeneren. Het scherm bestaat uit 3 frames. In het linker frame zie je de feiten staan over de moord op Polly, zoals je die hebt vastgesteld via de krijttekening en het moord reconstructie scherm. In het middelste "deductie" scherm zie je lege vakken. In het rechter frame zie je de Help knop, de Inventory knop, de Exit knop en de Paginaknop. De Paginaknop vertelt je hoeveel pagina's het Deductie scherm heeft. In dit geval heeft het Deductiescherm 2 pagina's en je bent nu op Pagina 2

Wat moet je doen. Als eerste moet je de Feiten, die in het linker frame staan, plaatsen in de lege vakken in het middelste frame. Pak een Feit op en klik dat feit dan in een leeg vak in het middelste frame. De game plaats het feit vanzelf in het juiste lege vak. Plaats dus nu eerst alle Feiten in de lege vakken. In het middelste frame worden dan sommige Feiten door rode lijnen verbonden met nieuwe lege vakjes. Die nieuwe lege vakjes hebben, rechtsboven, een pijlknop. Klik op zo'n pijlknop om 3 mogelijkheden zichtbaar te maken en klik dan op de juiste mogelijkheid. Er verschijnen nog meer vervolgschermen waarin je dan weer uit 3 mogelijkheden de juiste keuze moet maken. Uiteindelijk zul je dan in het rechterframe groen omrande schermpjes krijgen waarin je dus je uiteindelijk conclusie hebt geselecteerd. Krijgen de schermpjes in het rechter frame echter een rode rand dan heb je ergens in de schermen foute conclusies gemaakt.

Als je nu op pagina 2 bent dan schakel je nu eerst over naar Pagina 1.

Pagina 1 moet je zo instellen:

Heb je pagina 1 goed opgelost dan klik je op de Bladerknop om naar pagina 2 te gaan. 

Los dan ook Pagina 2 op door eerst weer alle feiten in de lege schermen te klikken. Zet dan in de vervolgvakken weer de goede keuzes.

Pagina 2 moet je zo instellen:

Als je het hele Deduction scherm goed hebt opgelost dan keer je vanzelf terug in het spel en......

........Holmes d legt de moord op Polly Nichols nog even uit aan Watson. Je beland dan we vanzelf terug in:

Hoofdstuk 2: 2 September 1888: Ochtend: 

2016: Walkthrough door: Louis Koot