Walkthrough door: Louis Koot

Wereld A2

Plaza Amfitheater:

Je staat op het stenen teleporter podium en God praat tot je. God legt je het één en ander uit en zegt met enige nadruk dat je overal naar toe mag gaan maar niet naar zijn Grote Toren. Recht vooruit zie je het Amfitheater, In het Amfitheater zweeft een witte enveloppe boven een teleporter. Op het bord zie je dat er hier 3 Tetrissen te scoren zijn, een groen L en een groene Z Tetris en een gele L Tetris. Links staat een computerterminal

Ga eerst maar even de computerterminal gebruiken. Klik op alle links en zorg dat je het MLA, de "Milton Library Assistent" op het scherm krijgt. Speel er verder wat mee. Zorg dat de MLA je vraagt om een account voor je aan te maken en ga dan door het proces van het Certification program. Het systeem stelt je een aantal vragen die je moet beantwoorden. Je moet zelf maar bedenken welk antwoord je geeft op de vragen

Als het programma is beëindigt kun je nog wat teksten lezen op de terminal...Deze teksten zijn achter gelaten door je voorgangers, dus door mensen die voor jou in deze werelden terecht zijn gekomen. Die voorgangers hebben ook de QR-plakken achter gelaten.. De teksten worden opgeslagen in je journaal. Het journaal open je met je TAB-toets. In het Journaal kun je alle teksten terug lezen.

Audioboodschappen:

In het theater, midden tussen de tribunes, zie je een wit doorzichtige enveloppe zweven, in een "fontein" van sprankelt wit licht. 

Loop naar de enveloppe en loop er tegenaan en.....Hela.....het blijkt een audio opname te zijn.....je hoort de stem van een vrouw....

de vrouw wiens stem je hoort is blijkbaar ook hier in deze geheimzinnige wereld geweest. 

In elk gebied waarin je terecht zult komen zul je weer een nieuwe audioboodschap van deze vrouw vinden, maar ze zijn altijd weer in een andere vorm. De audioboodschappen zijn altijd wit doorzichtig en zweven altijd in een "fonteintje" van sprankelend wit licht, dus ze zijn makkelijk te vinden. 

Ghost

Voor we nu verder gaan met de 3Tetris puzzels hier ga je eventjes door het tunneltje onder de tribunes naar het gebied achter de tribunes. 

Zoek in het gebied naar QR-plakken en, als je geluk heb zul je een blauwe Ghost robot  tegenkomen. 

Deze Ghosten zijn opnames die gemaakt zijn door je voorgangers. In Wereld B zul je de Camera "Unlocken" en zodra je dat gedaan hebt staat er vanaf dat moment in de gebieden die je dan nog moet doen de Filmcamera. Met de Filmcamera kun je dan opnames maken van wat je doet. Als je dan de opname afspeelt dan zal je Ghost uitvoeren wat je hebt gedaan en hierdoor ben je dan in staat om een wat gecompliceerde puzzel ook op te lossen.

........als je er genoeg van hebt om door het gebied te dwalen dan keer je terug naar het Amfitheater om de 3 Tetris puzzels hier te gaan oplossen. 

Je kunt de Tetrissen in willekeurige volgorde gaan doen maar je moet ze alle 3 hier scoren. 

Als je mij wilt volgen dat zoek je nu eerst de paarse poort voor de gele L-Tetris.

Tetris Puzzel 8: Suïcide Mission

Volg het pad naar links en.......Aan een muur hangt een Turret. De Turret is momenteel inactief. 

Loop iets verder door tot onder de Turret en neem de situatie even in je op. 

De Turret hangt voor de blauwe energiepoort en achter de poort is een mijn. 

Aan de muur steekt de Hendel om de turret aan en uit te zetten. Hert lampje van de hendel is nu rood ten teken dat de Turret uit staat.  

Loop verder de hoek achter de hendel muur in en.....Er staat een Jemmer in de hoek.  Pak de Jemmer en neem het ding met je mee terug naar de Turret.  

Het maakt niet uit of je links of rechts van de Turret gaat staan als je het maar op veilige afstand doet. Jam de Turret met de Jemmer

 Ren dan naar de Hendel en "Use" de hendel om de Turret aan te zetten. Je loopt geen gevaar want de Jemmer Jamt immers de Turret.

Ren terug naar de Jemmer. Ga achter de Jemmer staan en raap het ding weer op en jam nu de blauwe poort met de jemmer maar doe dit vanaf een veilige afstand

De Turret word actief en schiet zijn rode laserstralen naar de blauwe poort.  De mijn naar buiten.....de mijn beweegt naar de Turret en..........

....BOEM.....de Turret blaast de mijn op maar blaast hierdoor ook zichzelf op.

Mijn en Turret zijn nu opgeblazen, dus ren nu door de poort en volg het pad naar de gele L-Tetris en scoor het ding.  

Je krijgt de complimenten van God en het hek gaat open.verlaat deze binnenplaats terug door de paarse poort. 

Terug op de Plaza steek je over naar de paarse poort aan de overzijde. Terwijl je daar naar toe loopt kom je langs een stenen muur waar een Hekdeurpoort in zit. Die hekdeur zit echter op slot maar achter de paarse poort 3 zul je de sleutels vinden voor deze hekdeur. Maar dat komt later......in Tetris Puzzel 10

Ok....je hebt inmiddels de paarse poort voor de groene Z-Tetris bereikt...

.dus stap door de poort en je beland in:

Tetris puzzel 9: Hall of Windows:

Volg het pad naar links en.....Rechts de blauwe poort A, links een paarse poort en achterin staat Jemmer 1.  Achter de paarse poort staat Jemmer 2 maar zoals je nu wel moet weten.....je kunt niets door een paarse poort meenemen. Links en rechts van de paarse poort is een raam en ook naast de blauwe poort zijn 2 ramen

Loop door naar Jemmer 1 en kijk daar dan even door het raam het gebied achter poort A in....Je ziet dan de blauwe poort B. 

Door het raam aan de overkant zie je de blauwe poort C. Achter poort C zweeft de groene Z-Tetris.

Al die 3 blauwe poorten moeten open, maar hoe ga je dat voor elkaar krijgen?

 Laat Jemmer 1 nog staan en ga nu eerst door de paarse poort. Achter de paarse poort vindt je dan Jemmer 2.

Pak Jemmer 2 op en draai je weer om naar de paarse poort.

 Links en rechts naast de paarse poort is een raam. Loop naar het rechter raam en  ga helemaal in het raam staan. 

Door het raam kijk je dan naar Poort A. Jam nu poort A met Jemmer 2. Poort A is dan open

Loop terug door de paarse poort naar Jemmer 1.

 Raap Jemmer 1 nu op en neem het ding mee door Poort A. 

Je bent dan in het gebied tussen Poort A en Poort B. Draai je om naar Poort A en Jam nu Poort A vanaf de binnenzijde.

Poort A wordt dus nu gejamd door zowel Jemmer 1 als Jemmer 2. Ga terug door de paarse Poort naar Jemmer 2 en raap Jemmer 2 nu weer op.

 Poort A blijft open door Jemmer 1. Ga met Jemmer 2 nu naar het linker raam en kijk daar door. Je kijkt nu door de 3 ramen en ziet in de verte Poort C. 

Jam nu met Jemmer 2, door de 3 ramen heen, de blauwe poort C en laat Jemmer 2 hier dus nu staan.

Ga terug door Poort A en raap Jemmer 1 nu weer op. Hierdoor gaat Poort A weer dicht maar dat is niet erg., 

Draai je om naar Poort B en jam Poort B nu met Jemmer 2

Zowel Poort B als Poort C zijn nu open dus ga door Poort B en volg het pad naar Poort C en ga door Poort C naar de groene Z-Tetris

Raap de groene Z-Tetris op. Volg dan de route terug naar de Plaza zoals je deze ziet in de screenshots hieronder

Terug op de Plaza volg je het pad naar rechts en dan naar de paarse poort waarachter de groene L-tetris te scoren is.

Ga door de paarse poort en.........

 zet je schrap om een moeilijke puzzel op te lossen waarin je te maken krijgt met 3 mijnen die het je robot leven zuur gaan maken, en reken niet op hulp van je God

Tetris puzzel 10: The Guards Must Be Crazy

Walkthrough door: Louis Koot