2021: Walkthrough door: Louis Koot

Dit is de 16e game in de Carol Reed-serie en speelt zich af in 2020, wanneer de hele wereld lijdt onder de Covid-19-pandemie

Alvin is een 16-jarige tiener met een passie voor skateboarden. Alvin is een beetje een eenling en woont samen met zijn moeder Jonna Brand, die een warm pleitbezorgerter is van alle COVID-19-maatregelen voor het er onder krijgen van het coronavirus. Om zijn favoriete tijdverdrijf na te jagen, sluipt Alvin 's ochtends vroeg naar buiten terwijl zijn moeder' s avonds werkt. Wanneer hij echter op een dag niet thuiskomt, maakt zijn moeder zich zorgen over veel meer dan het coronavirus. Carol wordt opgeroepen om dit mysterie op te lossen, te midden van het hoogtepunt van de Covid-19-pandemie, met al zijn beperkingen en uitdagingen.

De game heeft een goed hintsysteem / hintboek in de inventaris.

Home: Carol's Apartment

Kijk rond in het appartement van Carol. Als je eerdere Carol Reed-spellen hebt gespeeld, moet je de weg in Carol's appartement inmiddels wel kennen..... Na 15 Carol Reed-spellen woon je er bijna zelf. Als je de badkamer van Carol binnengaat kun je je handen desinfecteren met de desinfecterende handzeep op de wasbak, om je handen te reinigen van alle Covid-19 virusdeeltjes.

Zoek en ga Carol's slaapkamer in en zoom dan in op het linker nachtkastje. Carol's mobiel ligt op het linker nachtkastje, dus neem hem mee

Klik in de close-up op het telefoonscherm en lees de berichten van Jonna Brand

Het huis van Jonna Brand komt nu beschikbaar op de kaart. Klik de telefoon weg en verlaat de slaapkamer en ga via de woonkamer naar Carol's studeerkamer. Carol's wijnemmer staat hier nog steeds. Je kunt de wijnemmer openmaken om te zien dat Carol van haar zelfgemaakte wijn geniet, sinds ze hem heeft gemaakt.

Draai links naar de TV en zoom in op de lege glazen fles. Pak de glazen fles en klik deze in de inventory.

Verlaat de studeerkamer en ga naar Carol's voordeur in de hal. Verlaat het appartement en ga via de stadsplattegrond naar Jonna's huis.

Jonna Brand's House

Bemerk de gesloten brievenbus die aan de linkerkant van de oprit staat.

 Loop dan naar het huis en klop op de voordeur door op de deurklopper te klikken

Praat met Jonna over alles en ze geeft Carol een foto van haar vermiste zoon Alvin.

Carol stemt ermee in om de zaak aan te nemen en ze mag het huis doorzoeken. Draai links en zie het schijfslot van de gesloten deur.

De deur zit op slot en als je inzoomt op dat deurslot zie je dat je de 4 segmenten van het ronde slot verschillende kleuren kunt geven.

Je hebt meer informatie nodig, dus stap achteruit, draai rechts, 1x vooruit, draai rechts en stap de woonkamer in

Draai links naar de eetkamer en kijk naar de laptop op de eettafel.

Gebruik de laptop om een scherm te zien met cijfertoetsen en karakters. 

Je hebt meer informatie nodig om toegang te krijgen tot de bestanden op deze laptop

Dus stap achteruit, draai links en dan vooruit om de kleine zitkamer in te stappen en zoom dan in op de brief die op de stoel ligt

Klik en lees de brief op de stoel... je leest "Ik ben mijn handtas vergeten bij A's!".

Stap achteruit, draai rechts en ga de keuken in.

Draai rechts en zoom in op de plank van de open keukenkast en pak dan de deurkruk die op deze plank ligt

Stap achteruit, draai 2x links, en zoom in op de brieven die op de keukentafel liggen. Lees beide brieven

Stap achteruit, draai links en loop terug naar de voordeur. Ga tegen de voordeur staan en draai rechts en ga nu de trap op naar de bovenverdieping.

Boven is de deur recht voor je gesloten. Draai 2 keer links en.....

......ga vooruit en ga naar Alvin's slaapkamer.

Zoom in op het nachtkastje om de blauwe letters op de la te zien.

Om de la te openen moet je 4 letters in de juiste volgorde aanklikken, maar je weet niet op welke letters je moet klikken, dus je hebt meer informatie nodig.

Stap achteruit, draai naar links om twee skateboardwielen op Alvin's computer tafel te zien.

Carol neemt de skateboard wielen nu niet mee, dus stap achteruit en draai je om om Alvins tv-kast te zien.

 Er ligt een groene kaart op de kast. Zoom in en pak die groene kaart

Het is een lidmaatschapskaart. Draai de kaart om.....je krijgt een nieuwe locatie op de stadsplattegrond

Stap achteruit, verlaat de kamer naar het raam, draai links of rechts en klim nu de trap op naar de zolderkamer.

Bij de blauwe bank ga je links en zoom dan in op het luik in het houten plafond........Het is te hoog, dus Carol kan dat luik nu niet bereiken.

Ga via beide trappen weer naar beneden en....

...... verlaat het huis en loop naar de straat en EXIT naar de stadskaart

Ga via de plattegrond naar het.....

Green Tile Skate Park

Loop 4 keer vooruit, draai rechts bij de skate baan, en ga dan 6 keer vooruit over een tweede skate baan, totdat je niet verder kunt.

Draai links en zoom in op de blauwe jas die hier op de grond ligt en klik dan op de jas

Carol pakt een "Graffiti Sanctions"-kaart uit de jas en op de kaart lees je dat Alvin "ALRO" op twee banken heeft geschreven

Carol neemt de kaart niet mee, dus noteer "ALRO"

Ga terug over beide skateboardhellingen en klim dan de heuvel op naar de weg en ga naar de kaart

Ga terug naar:

Jonna Brand's House

Ga naar boven naar Alvin's slaapkamer en zoom weer in op zijn nachtkastje met de blauwe letters op de la.

Klik nu op de blauwe letters A, L, R, O....... en.......

....de lades gaan open. Er ligt een tablet en een rode kaart in de la. Klik op de tablet in de la en zie de cijfers: 29 - 36 - 7 - 62

Je kunt op de cijfers klikken om er een driehoek, vierkant of cirkel omheen te krijgen, maar je weet niet welk figuur je om elk van de cijfers moet zetten.

Klik de tablet terug  in de la en pak dan de rode kaart uit de la.

Draai de kaart om... het is een toegangskaart van het Treinmuseum en deze locatie wordt op de kaart gezet

Verlaat het huis en ga op de kaart en ga naar de:

The Train Museum

Praat met Holger Stenson om het Old Railway Museum op de kaart te krijgen.

Kijk daarna hier rond in het treinmuseum, dus ga 3 keer vooruit, draai rechts en........

..........stap in de treinwagon, vooruit en draai rechts om de glazen kast te zien die rechts staat. 

In deze kast zie je een dossiermap met een 'cirkel met 7' erop. Noteer het.

Verlaat de treinwagon en ga terug naar de rode EXIT-deur en verlaat het museum.

Ga op de plattegrond naar......

The Old Railway Museum

 bij het hek draai je links en dan ga je achter het hek naar de treinrails.

Ga 3 keer vooruit en draai dan linksom,bij de witte tankcontainerwagen,  en......

......op de linker containerwagen zie je een "vierkantje met 29"...noteer het

Draai rechts, 3x vooruit, draai rechts en ga vooruit de schuur in.

In de schuur draai je links en zoom je in op de houten plank om daar een "driehoek met  62" op te zien.....noteer het

Draai links en verlaat de schuur. Draai links, 2x vooruit, mik dan je pijlen tussen de treinen en.....

......ga 3x vooruit naar een groene wagon

Draai links, stap de groene wagon in, draai links en je ziet een emmer met 36 erop

Verlaat de wagon en ga vooruit, terug in de richting van de schuur en.....

... draai je dan om en.....volg dan het linker zijspoor terug naar het hek en......

.......en dan Exit naar de plattegrond en.....ga terug naar......

Jonna Brand's House

Ga naar boven naar Alvin's slaapkamer en kijk weer in de la

Pak het tablet opnieuw

Druk op de cijfers om het juiste figuur rond elk cijfer te plaatsen, zoals je het in de 2 spoorwegmusea zag. Druk vervolgens op de knop "OK":

Klik vervolgens op de map "RZ-bericht" en lees het bericht -

De locatie van de Dogwood School wordt op de kaart gezet, dus verlaat het huis en ga naar de kaart en reis naar de

 Dogwood school.

Ga 3x vooruit, draai je om en kijk dan onder de rechter skate schans.

Klik op de stok die onder de schans ligt

Carol grijpt de stok en lees wat er op staat.....draai de stok om en je leest "East Promenade" = Nieuwe locatie.

Zoek de uitgang naar de kaart en ga naar de tennisbaan.

Tennis Court

Ga 4 keer vooruit naar de muur en draai links.

Zoom in op de linker hotspot in het gras......het is een betonnen plaat. Klik erop en pak dan de roestige sleutel.

Stap achteruit en draai rechts naar de muur. Zoom twee keer in op de groene pijp die aan de muur steekt

Gebruik de roestige sleutel op het dekselslot en.......klik dan op de smartphone die erin zit.

Draai de telefoon om en..........Een nieuwe locatie wordt op de kaart gezet. Als je wordt gevraagd of je bij de skateplek van het "Acorn Recreation Center" bent geweest, klik je op "Ja". Klik meerdere keren in het telefoonscherm om 4 quizvragen te zien....Schrijf de vragen op, je weet de antwoorden nog niet.

-Vraag 1: "What sports can be practiced on the terrain"
    -Vraag  2: "Which graffiti can be seen on the skate ramp?"
                                            -Vraag  3: "How many vertical planks are there on either side of the skate ramp"
            -Vraag 4: "What color is the large waste bin on the property?"

We moeten de antwoorden op deze 4 vragen vinden, dus Exit naar de kaart en.....

...........reis naar de Acorn Skate court

Pagina 2 v.d walkthrough

2021: Walkthrough door: Louis Koot